abonnement Unibet Coolblue
pi_121468601
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 21:54 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Window boven de Novo7 venus :)

Alhoewel ik mijn mening over de ATM7029 moet bijstellen (ten goede van de chip) zou ik toch voor de RK3066 gaan. De GPU van de rockchip is en blijft veel krachtiger de ATM lijkt namelijk vooral daar grote steken te laten vallen.

De Allwinner A31 lijkt in benchmarks helemaal tegen te vallen. De optimalisatie van de 4 A7 cores lijkt helemaal ruk te zijn in vergelijking met de RK3066 of andere goed presterende chip sets.

Zijn er eigenlijk ook 7" retina schermen?
Ik zal mijn tablet voornamelijk gebruiken voor lezen van e-books.
En is 8" dan misschien ook handiger? Zijn die er al wel met retina?
  zaterdag 12 januari 2013 @ 16:34:37 #102
327191 RobertNL
For your gear.
pi_121473743
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 13:52 schreef tankstar het volgende:

[..]

Zijn er eigenlijk ook 7" retina schermen?
Ik zal mijn tablet voornamelijk gebruiken voor lezen van e-books.
En is 8" dan misschien ook handiger? Zijn die er al wel met retina?
1280*800 is wel een mooie resolutie voor boeken etc. Kan altijd scherper maar het leest prima.

Op 8'' weet ik zo niet wat de resoluties zijn.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_121474219
Heb vanochtend nieuwe firmware op de Ainol Novo 10 Hero II gepompt. Is nog wel even een karwei om het goed te krijgen. Mede dankzij mijn slechte inschatting van wat nu volume up en down is :).

Heb dit gebruikt: http://www.jsxltech.com/b(...)inol-novo-10-hero-ii

Firmware: http://www.4shared.com/zi(...)ero4_20130104V1.html

Als tips kan ik jullie meegeven dat je bij het installeren van de driver de tablet dus uit moet hebben, je hem aan zet door volume + in te drukken en tegelijkertijd de USB kabel in te pluggen. Als je een combi maakt van power en volume + kom je ergens anders. Hij gaat dan zelf dingen doen met je computer en je zult de tablet dus niet 'aan' zien. Tijdens het het installeren van de driver zul je merken dat de tablet telkens opnieuw contact maakt met de computer. Dit hoort.

Wat betreft de firmware, ik heb niet veel tijd gehad om het te gebruiken maar de Wifi doet wel vreemd. In de zin van, hij geeft niet d.m.v. blauwe Wifi icoontje aan dat hij verbinding heeft (wat hij wel heeft). Op de een of andere manier werkt de calorieteller app niet meer. Heb alles met Titanium Backup gebackupt en op mijn externe sd kaart gezet, alles wordt namelijk verwijderd.

[ Bericht 3% gewijzigd door Elysee op 12-01-2013 18:19:38 ]
pi_121477552
Hallo,

Ik probeer te bepalen welke chinese tablet ik zou kopen.
Budget is op zich geen issue, ik wil alleen dat hij up to date is, zodat ik waar voor mijn geld krijg.
Als ik een europese tablet zou kopen kocht ik een Nexus 10.

Hebben jullie tips wat de beste prijs kwaliteit chinese tablet is?

Mijn vereisten:
-10 inch
-Usb poort
-USB oplaadbaar
-Micro SD slot
-Zo recent mogelijke android, die goed werkt (ik las hier op het forum al dat sommige tablets geen volledige google play functionaliteit en dergelijke hebben)
-3G (maar ik weet niet of dat mogelijk is als ik een chinese tablet neem?)
-zou leuk zijn mocht er als accessoire een docking voor bestaan.

Alvast Bedankt !
  zaterdag 12 januari 2013 @ 19:16:31 #105
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_121478651
Als budget geen issue is en je wel 3G en docking-accessoires wil... kijk dan niet naar een Chinese tablet, maar ga voor een Samsung, Asus, Lenovo of wat dan ook (incl. Nexus 10).

En mensen, we zien graag dat je zelf eerst research hebt gedaan. Er staat redelijk wat informatie in de OpeningsPost, maar vooral de sites die daar gelinkt staan, daar kun je veel research doen naar wat beschikbaar is. Laat ons daarna dan weten wat je bent tegengekomen en wat je vragen zijn. Nu wordt om de paar reacties weer om 10.1" alternatieven gevraagd. ;( Je zou onderhand moeten weten dat iedereen uitkijkt naar RK3188 10.1" tablets. De huidige Ainol Hero II 10.1" tablet met quadcore Actions processor in opspraak is en veel besproken wordt. Dat de Ramos 10.1" W30HD leuk is, maar het design, de accuduur en het gebrek van HDMI-out misschien niet voor iedereen wat is en dat Janesh de 10.1" Ployer Momo12 kan aanbevelen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_121478779
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 18:45 schreef Hendriaque het volgende:
Hallo,

Ik probeer te bepalen welke chinese tablet ik zou kopen.
Budget is op zich geen issue, ik wil alleen dat hij up to date is, zodat ik waar voor mijn geld krijg.
Als ik een europese tablet zou kopen kocht ik een Nexus 10.

Hebben jullie tips wat de beste prijs kwaliteit chinese tablet is?

Mijn vereisten:
-10 inch
-Usb poort
-USB oplaadbaar
-Micro SD slot
-Zo recent mogelijke android, die goed werkt (ik las hier op het forum al dat sommige tablets geen volledige google play functionaliteit en dergelijke hebben)
-3G (maar ik weet niet of dat mogelijk is als ik een chinese tablet neem?)
-zou leuk zijn mocht er als accessoire een docking voor bestaan.

Alvast Bedankt !
Lekker voor de Nexus 10 gaan, die is qua prijs/kwaliteit uitstekend + een goed product + garantie.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 19:33:15 #107
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_121479210
Precies Shiz, het enige wat ik nog doe is misschien een goede chinese exynos 4412 kopen. Ik kijk b.v. naar de ployer momo11 quad, wel 9.7 inch en resolutie 1024*768, maar daar wordt het niet langzamer van en daar houd ik van.
Het gekke is die ployer is in presell bij o.a. eternal team op aliexpress, en toen ik vanochtend vroeg wanneer hij te verwachten is, probeerden ze me de hero ii aan te praten, die in hun ogen veel beter was.
Op mijn vraag kreeg ik geen antwoord, dus we wachten af, lijkt me toch een interessant apparaat.
Blijft over de de komende RK3188, omdat de quadcore allwinner A31 in mijn Onda V812 niet echt een verbetering is t.a.v. de RK3066.
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
  zaterdag 12 januari 2013 @ 19:41:53 #108
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_121479528
quote:
6s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:33 schreef Janesh het volgende:

Blijft over de de komende RK3188, omdat de quadcore allwinner A31 in mijn Onda V812 niet echt een verbetering is t.a.v. de RK3066.
Ik heb geprobeerd de betreffende linkjes toentertijd te openen, maar ik kwam er niet echt verder mee qua info. Ik heb de antutu benchmarks langs zien komen, maar kon daar niet echt iets van maken door de altijd brakke googlevertalingen :9

Wat ik als het goed is nu begrijp is dat de A31 qua prestaties vergelijkbaar is met de RK3066?

Dan moet het maar geen Spark/Onda 972 worden, moet iig een betere prestaties dan die cube van mn pa hebben (anders haal ik die wel :') )

Volgens mij zijn er verder geen RK3188 9.7s aangekondigd? Of mis ik weer (zoals gewoonlijk) essentiele info? :*
Koekje d'r bij?
pi_121479982
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:41 schreef eleganza het volgende:

[..]

Ik heb geprobeerd de betreffende linkjes toentertijd te openen, maar ik kwam er niet echt verder mee qua info. Ik heb de antutu benchmarks langs zien komen, maar kon daar niet echt iets van maken door de altijd brakke googlevertalingen :9

Wat ik als het goed is nu begrijp is dat de A31 qua prestaties vergelijkbaar is met de RK3066?

Dan moet het maar geen Spark/Onda 972 worden, moet iig een betere prestaties dan die cube van mn pa hebben (anders haal ik die wel :') )

Volgens mij zijn er verder geen RK3188 9.7s aangekondigd? Of mis ik weer (zoals gewoonlijk) essentiele info? :*
Waarom heb je Google vertaling nodig voor Antutu?Je kan toch Engels lezen??

Volgens RobertNL(en mijn mening) scoort de RK3066 qua prestatie opvallend hoog,Antutu benchmark score van mijn Pipo U1 Pro is 11433 punten.

9.7" tablets met Rockchip RK3188 SoC??
  zaterdag 12 januari 2013 @ 20:16:30 #110
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_121480914
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:41 schreef eleganza het volgende:

[..]

Ik heb geprobeerd de betreffende linkjes toentertijd te openen, maar ik kwam er niet echt verder mee qua info. Ik heb de antutu benchmarks langs zien komen, maar kon daar niet echt iets van maken door de altijd brakke googlevertalingen :9

Wat ik als het goed is nu begrijp is dat de A31 qua prestaties vergelijkbaar is met de RK3066?

Dan moet het maar geen Spark/Onda 972 worden, moet iig een betere prestaties dan die cube van mn pa hebben (anders haal ik die wel :') )

Volgens mij zijn er verder geen RK3188 9.7s aangekondigd? Of mis ik weer (zoals gewoonlijk) essentiele info? :*
Jawel, de Aoson M30. En Cube komt ook met een 9.7" versie. Alle met ultra high res.
Maar gedetailleerde info ontbreekt nog, want de launch staat nog effetjes weg. ;)

Ik heb een mooi topic gemaakt op Slatedroid (had ook de RK3188 subforum aangevraagd). :D
http://www.slatedroid.com/topic/43402-rk3188-facts-rumors/
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 12 januari 2013 @ 20:21:23 #111
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_121481118
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:54 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Waarom heb je Google vertaling nodig voor Antutu?Je kan toch Engels lezen??

Volgens RobertNL(en mijn mening) scoort de RK3066 qua prestatie opvallend hoog,Antutu benchmark score van mijn Pipo U1 Pro is 11433 punten.

9.7" tablets met Rockchip RK3188 SoC??
Had het over de linkjes die gepost waren in het chinees ;-) Miste in eerste instantie de context een beetje, maar ik had al zo'n vermoeden zegmaar. Wilde het voornamelijk even bevestigen :+

@shiznuts
Pfffff wachten, wachten, wachten. Had verwacht binnen een maandje snel mn Aurora II te kunnen vervangen :@
Koekje d'r bij?
  zaterdag 12 januari 2013 @ 20:22:20 #112
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_121481153
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:41 schreef eleganza het volgende:

Wat ik als het goed is nu begrijp is dat de A31 qua prestaties vergelijkbaar is met de RK3066?

Dan moet het maar geen Spark/Onda 972 worden, moet iig een betere prestaties dan die cube van mn pa hebben (anders haal ik die wel :') )

Volgens mij zijn er verder geen RK3188 9.7s aangekondigd? Of mis ik weer (zoals gewoonlijk) essentiele info? :*
Na één ervaring, die eigenlijk geen ervaring is, kan ik niet anders zeggen dat de Onda V812 een goed apparaat is, goede wifi, bouwkwaliteit en scherm, een beetje zwaar waarvan ik dacht dat het door zijn gelistte 6000mAh batterij zou komen. Dit laatste blijkt niet zo te zijn, hij houdt het amper 4 uur uit.
Qua prestaties in het dagelijks gebruik merk ik weinig verschil met de Rk3066, alleen zijn powervr sgx544 gpu is waarschijnlijk een tikje beter dan de Mali 400-MP4 in de RK3066.
Ik zou dus de Onda V972 met A31 en retina scherm uit mijn hoofd zetten, en op tweakers postte vanmiddag iemand het slechte geluid van zijn V972, hetgeen ook geldt voor de V812.

Volgens mij heb je van de RK3188 weinig gemist, hij is net gelanceerd op de CES.
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
pi_121481638
Status van mijn bestelling: Arrived at Sort Facility LEIPZIG - GERMANY

Wanneer kan ik hem verwachten?
het zal mij mijn zak jeuken
  zaterdag 12 januari 2013 @ 20:37:28 #114
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_121481786
Maandagochtend. *O*
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
pi_121482137
quote:
6s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 20:37 schreef Janesh het volgende:
Maandagochtend. *O*
Als het al naar LEIPZIG is gekomen, gaat het nog door de douane? Want normaal gesproken is er toch vrije verkeer tussen Duitsland en Nederland?
het zal mij mijn zak jeuken
  zaterdag 12 januari 2013 @ 20:48:01 #116
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_121482236
:P Wishful thinking.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_121482661
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 20:45 schreef BenNaaktgeboren het volgende:

[..]

Als het al naar LEIPZIG is gekomen, gaat het nog door de douane? Want normaal gesproken is er toch vrije verkeer tussen Duitsland en Nederland?
Inklaring wordt in Amsterdam gedaan en die zullen gerust de herkomst van het pakket weten. Dat het in Duitsland is aangekomen staat daar los van.
pi_121482814
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:16 schreef shiznuts het volgende:
Als budget geen issue is en je wel 3G en docking-accessoires wil... kijk dan niet naar een Chinese tablet, maar ga voor een Samsung, Asus, Lenovo of wat dan ook (incl. Nexus 10).

En mensen, we zien graag dat je zelf eerst research hebt gedaan. Er staat redelijk wat informatie in de OpeningsPost, maar vooral de sites die daar gelinkt staan, daar kun je veel research doen naar wat beschikbaar is. Laat ons daarna dan weten wat je bent tegengekomen en wat je vragen zijn. Nu wordt om de paar reacties weer om 10.1" alternatieven gevraagd. ;( Je zou onderhand moeten weten dat iedereen uitkijkt naar RK3188 10.1" tablets. De huidige Ainol Hero II 10.1" tablet met quadcore Actions processor in opspraak is en veel besproken wordt. Dat de Ramos 10.1" W30HD leuk is, maar het design, de accuduur en het gebrek van HDMI-out misschien niet voor iedereen wat is en dat Janesh de 10.1" Ployer Momo12 kan aanbevelen.
Ik vind het wel knap dat je nog energie steekt in mensen die allemaal dezelfde vraag droppen en pleitte zijn.
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
  zaterdag 12 januari 2013 @ 21:09:12 #119
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_121482948
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 21:00 schreef Skiet het volgende:

[..]

Inklaring wordt in Amsterdam gedaan en die zullen gerust de herkomst van het pakket weten. Dat het in Duitsland is aangekomen staat daar los van.
Of in Brussel, o.a. voor ons zuiderlingen. :Y
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
pi_121487635
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 12:39 schreef shiznuts het volgende:
Wi-Fi-bereik vind ik ook wel een belangrijk punt inderdaad.
Maar Janesh was over de Wi-Fi van de Hero II niet geheel ontevreden begreep ik. :)
En hij heeft nogal wat vergelijkingsmateriaal en ervaringen met diverse tabs.

De Hero II heeft toch echt geen bluetooth hoor. Zie jij hier een vermelding staan dan?
|> http://www.ainol.com/plug(...)on=info&productid=61
De originele Hero met dualcore processor had het wel:
|> http://www.ainol.com/plug(...)on=info&productid=56
Misschien daarom de verwarring.

Mijn Fire heeft trouwens Bluetooth, wat me wel extra tof en handig leek... nooit gebruikt...
Vreemd: ik dacht het toch echt gelezen te hebben.

Op mijn Fire kan ik niet zonder:
Connecten met GPS, obd (motormanagement uitlezen!!), mw600 (draadloos muziek streamen in de auto) en hidden radio (draadloze box.
pi_121497444
Ainol novo 10 Hero II update:
Batterij:
Na 18 uur en 23 minuten bevind de accu zich op 44% (vanaf 100%). Ik heb hem voor het grootste deel standby gehad maar een aantal keer met wifi aan een boek gelezen. Ik heb er een screenshot van gemaakt die ik later zal toevoegen zodat je kunt zien dat de batterij wel degelijk in staat is om lang mee te gaan. Dit is trouwens dankzij de firmware update die met name voor de batterij bedoeld was.
  zondag 13 januari 2013 @ 13:14:38 #122
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_121500647
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 23:15 schreef marco_sire het volgende:

[..]

Vreemd: ik dacht het toch echt gelezen te hebben.

Op mijn Fire kan ik niet zonder:
Connecten met GPS, obd (motormanagement uitlezen!!), mw600 (draadloos muziek streamen in de auto) en hidden radio (draadloze box.
Ik heb het ook echt op verschillende aliexpress aanbiedingen gezien bijv: http://www.aliexpress.com(...)d-4-1/720535144.html

Voor mij wordt het dan wss 'downgraden' naar een dualcore, wss de oude RK3066, prima chipje, maar HEUL jammer dat ie niet oplaadt via USB... :( Kan per tablet wel even kijken of ik via conrad oid zo'n USB naaar powerplug kan krijgen voor de tablet die ik ga uitzoeken.

Evt is de Visture (?) V4 HD nog wel een goeie optie, niet heel erg duur, een RK3066, maar wel met retina display. http://www.aliexpress.com(...)K3066/646791636.html Volgens de specs heeft ie een 10000mah batterij, wat ik echt een plus vind.
En de Chuwi (?) V99 [b][/http://www.aliexpress.com(...)H-BIG/674686925.html Zou ook nog een aardige mogelijkheid zijn.

Vraag blijft in dat geval, hoe 'zuinig' die tablets zijn. Qua specs kan ik al prima uit met die van mn pa, maar ik wil gewoon geen 10.1 :9

Ik denk dat ik gewoon de eerste reviews van de Ainol Spark/Firewire afwacht, en daarna beslis. Als het geluid daarvan al beter is, koop ik die wel. Unlikely, maar dat maakt niet uit :P Het geluid van de cube van mn pa is ook brak, maar ik gebruik altijd mn koptelefoon met dat ding, dan werkt het perfect.
Koekje d'r bij?
  zondag 13 januari 2013 @ 13:21:07 #123
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_121500885
Klinkt niet gek, die accu. :)

Mja, als je het percentage kunt zien, neem ik aan dat je de tablet aan hebt als je 'em aangesloten hebt? Een USB-poort heeft niet voldoende kracht om je tablet te voorzien van stroom en ook nog eens de accu extra op te laden. Denk dat alles wat erbij komt er meteen afvliegt aan geslurp. Kan ook aan je USB-poort of computer liggen. I.i.g. zou op 'uit' laden geen probleem moeten zijn en via een wallsocket, meer power, een USB-lead ook geen problemen geven, lijkt me.

Ah, en er is dus een Cheese case (again, niet: cheese cake :Y) ):
http://www.aliexpress.com(...)+ii&catId=0&manual=y
Die vind ik echt zo briljant hè, voor m'n Novo7 Fire.
En natuurlijk nooit naar een verkoper gaan als je de volledige/juiste specs wilt!
Die kopiëren/plakken gewoon info van 'ergens', of mikken er een oude normale Hero listing neer. ;(

Eerst maar eens kijken hoe die case die ik als freebie krijg bevalt...
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 13 januari 2013 @ 13:33:24 #124
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_121501372
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:21 schreef shiznuts het volgende:
Klinkt niet gek, die accu. :)

Mja, als je het percentage kunt zien, neem ik aan dat je de tablet aan hebt als je 'em aangesloten hebt? Een USB-poort heeft niet voldoende kracht om je tablet te voorzien van stroom en ook nog eens de accu extra op te laden. Denk dat alles wat erbij komt er meteen afvliegt aan geslurp. Kan ook aan je USB-poort of computer liggen. I.i.g. zou op 'uit' laden geen probleem moeten zijn en via een wallsocket, meer power, een USB-lead ook geen problemen geven, lijkt me.

Ah, en er is dus een Cheese case (again, niet: cheese cake :Y) ):
http://www.aliexpress.com(...)+ii&catId=0&manual=y
Die vind ik echt zo briljant hè, voor m'n Novo7 Fire.
En natuurlijk nooit naar een verkoper gaan als je de volledige/juiste specs wilt!
Die kopiëren/plakken gewoon info van 'ergens', of mikken er een oude normale Hero listing neer. ;(

Eerst maar eens kijken hoe die case die ik als freebie krijg bevalt...
Maar die cheesecases zijn echt briljant. Gewoon goed nagemaakt van de aaipad.
Hoop stiekem dat ze voor meer dingen uitkomen, die leather cases zijn super stevig en sturdy, maar maken je tablet wel meteen twee keer zo dik :P

Wat ik over die Visture en Chuwi heb gelezen/gezien is dat ze niet optimaal draaien op hun RK3066s doordat ze retinadisplays hebben, wat ik dan wel weer een minpunt vindt. Snap ik uiteraard, maar dan wacht ik vrolijk op de Spark/Firewire en hou ik die Onda ook nog even in de gaten. Wat Janesh zei over die slechte accu valt me dan ook nog weer tegen, (zou betekenen dat 8000man een uur of 6 zou moeten werken?) de specs van de Ainol zijn nog niet aangepast, maar bij Ainol is het altijd wachten op (uitgestelde) releases.

Ik vestig voor deze maand mijn hoop maar op de Ainol Spark/Firewire, bluetooth heb ik toch niet nodig :') Hoop dat de specs geen leugens waren zoals bij de Onda (van 10000mah naar 8000mah) ... maar we zullen zien. Over een 1,5/2wk hoop ik meer te weten :D
Koekje d'r bij?
  zondag 13 januari 2013 @ 13:36:03 #125
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_121501465
Sparky hè, die kun je al op de Ainol Tmall-stores (voor?)bestellen, hè. :P
Hier alle fix info: http://www.ainol.com/plug(...)on=info&productid=60 .

Je wilt toch voor de Allwinner A31 gaan, al vind Janesh het niet echt wat?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')