abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 22 december 2012 @ 14:34:17 #176
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_120632896
Dat is ook weer zo
  zaterdag 22 december 2012 @ 17:05:18 #177
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_120637295
Gister was wel duidelijk de tofste locatie waar ik gespeeld heb :D
pi_120637358
Ja, zag het, echt gaaf _O_
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_120638283
Daar zou ik nog wel een keer een feestje willen bouwen... eerst sponsoren zoeken daarvoor :P
  zaterdag 22 december 2012 @ 19:40:22 #180
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_120642695
Bach op rockgitaar schopt kont...
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 december 2012 19:37 schreef Philosocles het volgende:
[..] Andere cello-suite, degene waarvan wordt gezegd dat het levenslange studie vergt, dus ik moet er maar eens mee beginnen... :@

Opnieuw swingt Bijlsma lekker. :)

Maar Slava laat zien hoe je twee stemmen laat klinken met dynamiek. O+

Echter, rockgitarist Paul Gilbert maakt hier diepe indruk op me. OK, geen stemmigheid en wel break-neck speed, maar Bach zou zich denk ik niet omdraaien in zijn graf maar grijnzen met beide duimen omhoog. Het ritme en de timing schoppen hier kont. _O_
iedereen is uniek behalve ik
  zaterdag 22 december 2012 @ 20:12:12 #181
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_120643888
Besloten maar een nieuwe pod te halen. Wil toch geen risico lopen met m'n materiaal.

Volgende week ophalen HD500 gaat het worden. Benieuwd wat de verschillen zullen zijn qua geluid of het echt voor mij ook z'n voordelen heeft :)
  zaterdag 22 december 2012 @ 20:17:36 #182
20720 brother52
Dus..........
pi_120644127
Qua geluid zal er niet zoveel verschil in zitten er zit ten slotte dezelfde software in. Je hebt nu meer mogelijkheden, meer effecten, meer plek in je chain en kunt 2 versterkers naast elkaar gebruiken. En ik denk dat de bediening ook wat gemakkelijker is.
De software om je presets aan te passen is ook wat anders dan die van de 300 en 400 geloof ik.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_120647588
Voor het eerst sinds lange tijd weer serieus bezig om een compleet nummer in elkaar te zetten. Heb een mooie riff voor een uitgestrekt prog-rock nummer met natuurlijk de gebruikelijke 6/4 maat afgewisseld met 7/4. Wel grappig dat er geen opzet in het spel was, maar dat het in die maatsoorten eruit rolde. Klinkt daarom ook helemaal niet geforceerd, dacht zelf eerst dat het 4/4 all the way was.

Heeft iemand een idee voor een goed programma waarin jezelf wat kan inspelen en mixen enzo?
I feel kinda Locrian today
pi_120647758
Bassist hier, die ook gitaar wilt leren spelen. Nu komt het, ik ben op zoek naar een elektrische gitaar waar je dit geluid uit kan halen. Toegepaste effecten in het begin zijn denk ik reverb, chorus, delay. Geluid waar ik op doel is het scheurende geluid in het refrein, vanaf 0:42. Distortion in elk geval, dat is niet moeilijk te raden.

In de clip wordt het geluid geproduceerd met een Gibson SG. Maar is dit met behulp van effecten ook uit een strat te persen?

  zaterdag 22 december 2012 @ 21:40:41 #185
20720 brother52
Dus..........
pi_120647762
Reaper schijnt wel goed te zijn. (en vooral gratis)
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_120648094
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 21:40 schreef brother52 het volgende:
Reaper schijnt wel goed te zijn. (en vooral gratis)
Ok thx, ga ik even checken.
I feel kinda Locrian today
pi_120648165
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 21:40 schreef AverageJoe het volgende:
Bassist hier, die ook gitaar wilt leren spelen. Nu komt het, ik ben op zoek naar een elektrische gitaar waar je dit geluid uit kan halen. Toegepaste effecten in het begin zijn denk ik reverb, chorus, delay. Geluid waar ik op doel is het scheurende geluid in het refrein, vanaf 0:42. Distortion in elk geval, dat is niet moeilijk te raden.

In de clip wordt het geluid geproduceerd met een Gibson SG. Maar is dit met behulp van effecten ook uit een strat te persen?

Ja, gewoon dikke bak distortion. Maar wat je ziet in een clip en hoort op een plaat kan twee heel verschillende dingen zijn ;)
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  FOK!fotograaf zaterdag 22 december 2012 @ 21:52:40 #188
842 Zorro
Z
pi_120648214
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 20:12 schreef Dribbel_ het volgende:
Besloten maar een nieuwe pod te halen. Wil toch geen risico lopen met m'n materiaal.

Volgende week ophalen HD500 gaat het worden. Benieuwd wat de verschillen zullen zijn qua geluid of het echt voor mij ook z'n voordelen heeft :)
Guitarking in Boekel heeft hem 27/28/29 december voor 399, misschien ideetje? Of ga je daar al heen omdat je volgende week zegt?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  zaterdag 22 december 2012 @ 21:53:55 #189
20720 brother52
Dus..........
pi_120648276
Oei, dat is best wel goedkoop.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  FOK!fotograaf zaterdag 22 december 2012 @ 21:55:23 #190
842 Zorro
Z
pi_120648333
Daarom :P

Hier te vinden overigens:
https://www.facebook.com/Guitarkingstore
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_120648359
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 21:51 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ja, gewoon dikke bak distortion. Maar wat je ziet in een clip en hoort op een plaat kan twee heel verschillende dingen zijn ;)
Ja dat klopt zeker haha, dat is bij basgitaar ook geen onbekend fenomeen.
pi_120648406
Hmmm...reaper is niet gratis.

Pluk hem wel ff van torrent.

Bedankt voor de tip iig!
I feel kinda Locrian today
  zaterdag 22 december 2012 @ 21:58:58 #193
20720 brother52
Dus..........
pi_120648491
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 21:57 schreef starla het volgende:
Hmmm...reaper is niet gratis.

Pluk hem wel ff van torrent.

Bedankt voor de tip iig!
De volledige demo is toch gratis? En die kun je volgens mij onbeperkt verlengen.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_120648520
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 21:58 schreef brother52 het volgende:

[..]

De volledige demo is toch gratis? En die kun je volgens mij onbeperkt verlengen.
De demo wel.

Dat laatste wist ik niet.
I feel kinda Locrian today
  zaterdag 22 december 2012 @ 22:03:52 #195
20720 brother52
Dus..........
pi_120648683
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 21:59 schreef starla het volgende:

[..]

De demo wel.

Dat laatste wist ik niet.
In principe zou je na 30 dagen een licentie moeten kopen maar je kunt dan gewoon op "Still Evaluating" blijven klikken. Reaper werkt dan nog steeds gewoon.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_120648726
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 22:03 schreef brother52 het volgende:

[..]

In principe zou je na 30 dagen een licentie moeten kopen maar je kunt dan gewoon op "Still Evaluating" blijven klikken. Reaper werkt dan nog steeds gewoon.
Mooi, ga ik morgen dan maar eens mee aan de slag.
I feel kinda Locrian today
  zaterdag 22 december 2012 @ 23:19:39 #197
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_120652369
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 21:52 schreef Zorro het volgende:

[..]

Guitarking in Boekel heeft hem 27/28/29 december voor 399, misschien ideetje? Of ga je daar al heen omdat je volgende week zegt?
Thnx voor de tip. Ik kan hem via m'n werk waarschijnlijk toch goedkoper krijgen. Dus ff checken wat het me daar gaat kosten. En zonder 21% belasting ook nog eens.
pi_120679102
Zo, ik heb wat leuks voor een komende meeting :D

Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_120685128
Hallo!

In dit deel van het forum heb ik mijn gezicht nooit eerder vertoond, maar ik had een vraagje aan jullie als ervaren gitaristen!

Ze zeggen wel eens dat men later meer spijt heeft van dingen die men nooit gedaan heeft dan van dingen die men wél gedaan heeft. Een van de dingen die ik nooit gedaan heb tot nu toe (ben pas 23, dus alle tijd van de wereld) is het leren bespelen van een instrument. Met name akoestische gitaren heb ik een zwak voor.

"Ik ben niet muzikaal" is iets wat denk ik het gros van te wereld te pas en te onpas roept over zichzelf wanneer het niet lukt. Ik zal proberen wat praktischer te zijn. Op dit moment:

*Heb ik een slecht ritmegevoel
*Heb een mindere motoriek (hand-oog coördinatie is al helemaal niet om over naar huis te schrijven)
*Heb moeite met het herkennen van tonen en klanken (of is dit hetzelfde?). Ik hoor het bijvoorbeeld ook nooit als iets vals is. Als ik een vals instrument naast een zuiver instrument hoor dan hoor ik het verschil, maar daar is ook alles mee gezegd.

Nu heb ik wel eens een gitaar 'van zolder gehaald' en ben eens wat gaan proberen. Door bovenstaande punten werd dat een drama. Los van het feit dat ik überhaupt al moeite had met het op de juiste manier aanslaan van de snaren kon ik al helemaal niet tegelijk met mijn andere hand de juiste grepen pakken. (zeg je dat zo?). De fase waarin het belangrijk is hoe het klinkt ben ik destijds dus ook nog niet ingekomen. Mede omdat ik het ook druk had met andere zaken is het er nooit echt van gekomen om er verder iets mee te doen. Ik voelde me ook wat bezwaard om gelijk een zak geld bij een muziekleraar achter te laten terwijl ik me dusdanig incapabel voelde.

Ik heb nu weer meer tijd en zou het nog steeds leuk vinden om te leren. Duidelijk mag zijn dat ik geen echte aanleg heb, maar ik zou er veel voor over hebben om het daadwerkelijk te leren indien mogelijk. Daar schuilt nu ook een beetje mijn vraag: Kan iedereen leren gitaar te spelen, of kan ik het in mijn geval beter accepteren dat het nooit wat zal worden en iets anders zoeken? Hebben jullie tips voor mij hoe ik het beste rustig kan beginnen?

alvast bedankt!
ook niet.
  zondag 23 december 2012 @ 20:32:04 #200
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_120686350
Dit soort dingen moet je gewoon doen. Ik heb het ook ooit in m'n hoofd gehaald dat ik gitaar wilde spelen, ik heb diezelfde dag gelijk er 1 gehaald en ik heb er jaren later nog nooit een moment spijt van gehad....integendeel.

Iedereen kan het leren spelen, hoe goed het uiteindelijk zal worden is wel afhankelijk van hoe muzikaal je bent. Ik heb veel vrienden die een instrument spelen. Sommige hebben gewoon veel aanleg en gaan zo hard vooruit. Maar andere hebben dat weer nauwelijk, dus meer zoals jij, en die spelen ook leuk. Je hoort dat het soms wat houterig is of qua timing wat minder muzikaal, maar het klinkt wel.

Mijn mening is dus dat iedereen het kan leren. Gitaar heeft een redelijk makkelijke basis om mee te beginnen dus dat scheelt.

Het bekijken van Youtube filmpjes en dat nadoen is al een goed begin. Al moet je het nut van een leraar ook niet onderschatten. Ik heb het mezelf in het begin zelf aangeleerd, maar ben pas echt harder vooruit gegaan toen ik op een begeven moment les nam.

Verkeerde techniek kan je heel erg tegenhouden en een youtube filmpje gaat je niet vertellen als je iets verkeerd doet zodat je het ook niet zal kunnen corrigeren.

Youtube/google eens op Justin Guitar, online gratis lessen die echt bij nul beginnen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')