quote:Zware aanslag in Duitsland voorkomen
BONN (ANP) - De maandag op het station van Bonn gevonden bom was extreem gevaarlijk. Als het explosief was afgegaan, had het een verwoestend effect gehad, vergelijkbaar met de aanslag in Madrid in 2004.
Dat meldt de Duitse krant Frankfurter Allgemeine Zeitung woensdag. Radicale islamieten lieten in de Spaanse hoofdstad verscheidene bommen ontploffen in forensentreinen waardoor 191 mensen de dood vonden.
Volgens bronnen binnen de Duitse veiligheidsdiensten zaten er gasflesjes, hoogexplosief poeder, batterijen en een wekker in de blauwe tas die maandag werd gevonden.
Een ontstekingsmechanisme is volgens officiële verklaringen nog niet gevonden. De krant zegt evenwel vernomen te hebben dat dit mechanisme maandag in stukken is geblazen bij de inzet van een waterkanon om de bom onschadelijk te maken.
Onderzoekers gaan ervan uit dat de bom niet op het station had moeten afgaan maar ergens anders, vermoedelijk een trein of een andere drukke plaats
De twee verdachten die zijn gearresteerd zijn inmiddels weer vrij gelaten hoorde ik net. Beetje opmerkelijk dat als dat sowieso één van de twee verdachten is waar het hele land naar op zoek was hij nu alweer vrij is?quote:Salafisten zaten achter bom op station Bonn
De bomtas die maandag werd aangetroffen op het station van de Duitse stad Bonn, is daar vermoedelijk achtergelaten door twee streng islamistische salafisten. Volgens de Duitse krant Bild zijn de moslims op foto's herkend door twee scholieren. De mannen stonden bij de politie al langer bekend als mogelijke terroristen. In het hele land werd naar het duo gezocht.
Dinsdagmiddag arresteerde de veiligheidsdiensten een van de verdachten. Het gaat om een in Somalië geboren man. Omar D. werd herkend door de scholieren. De autoriteiten proberen via het uitpeilen van zijn mobiele telefoon vast te stellen of hij ook daadwerkelijk op het station is geweest.
De twee salafisten lieten de blauwe tas achter in een wachtruimte op het station. Volgens de eerste onderzoeksresultaten zat er krachtige springstof in die zo aangestoken had kunnen worden. De tas is door de Duitse explosieven opruimingsdienst onschadelijk gemaakt.
De bom zorgde voor veel overlast. De autoriteiten rukten massaal uit, het treinverkeer werd stilgelegd of omgeleid en duizenden reizigers werden gedupeerd.
Of vrijgelaten in de hoop dat ze contact opnemen met hun opdrachtgevers.quote:Op woensdag 12 december 2012 16:12 schreef Disana het volgende:
Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze echt zijn vrijgelaten. Ik dacht dat er meer mogelijk was als het om verdachten van terrorisme gaat.
Zoiets zou je dan wel denken. Maar kennelijk denkt men dat dit niet de figuren zijn die deze aanslag hadden gepland. Er lopen natuurlijk wel meer griezels rond.quote:Op woensdag 12 december 2012 17:07 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Of vrijgelaten in de hoop dat ze contact opnemen met hun opdrachtgevers.
Dat lijkt me ook. Daarbij denk ik dat echte masterminds wel oppassen met het zelf uitvoeren van het vuile werk.quote:Op woensdag 12 december 2012 17:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Zoiets zou je dan wel denken. Maar kennelijk denkt men dat dit niet de figuren zijn die deze aanslag hadden gepland. Er lopen natuurlijk wel meer griezels rond.
Precies. In Somalië worden er nu ook elke dag stations opgeblazen! En het zijn piraten, allemaal!quote:Op woensdag 12 december 2012 17:23 schreef Pharmacist het volgende:
Daarom geen Somaliers naar binnen. Als we er genoeg binnenlaten wordt Nederland net als Somalie. Fuck die lui.
Ik bedoel al Shabaab natuurlijk. Kijk maar eens naar wat voor goeds Somalische immigratie Kenia gebracht heeft. Aanslagen op kerken en horeca, ontvoeringen, terreur.quote:Op woensdag 12 december 2012 17:48 schreef Peunage het volgende:
[..]
Precies. In Somalië worden er nu ook elke dag stations opgeblazen! En het zijn piraten, allemaal!
Een hele hoop mensen binnenhalen die al generaties alleen maar oorlog en drugs hebben gekend en denken dat het goed komtquote:Op woensdag 12 december 2012 17:48 schreef Peunage het volgende:
[..]
Precies. In Somalië worden er nu ook elke dag stations opgeblazen! En het zijn piraten, allemaal!
Ik ben voorstander om iedereen een lichtgevende pet op te laten zetten.quote:Op woensdag 12 december 2012 17:38 schreef Revolution-NL het volgende:
Snel privacy schendende maatregelen invoeren!!
Wat probeer je te zeggen? Ik snap dat je post sarcastisch bedoelt is, maar wat is je punt?quote:Op woensdag 12 december 2012 17:58 schreef karton2 het volgende:
[..]
Ik ben voorstander om iedereen een lichtgevende pet op te laten zetten.
Deze pet kan 3 kleuren weergeven: groen, oranje en rood.
groen: geen strafblad
oranje: ooit veroordeeld geweest
rood: terrorist
Als we dit nou eens invoeren dan komt het helemaal goed. Terrorisme zou eigenlijk helemaal niet mogen vind ik.
Voor het koude weer kan er natuurlijk voor een muts worden gekozen, blijven je oren tenminste nog warm.
Precies, je vergeet de CIA, BUSH, Thea Party etc. in je argumentatiequote:Op woensdag 12 december 2012 17:55 schreef Janneke141 het volgende:
Erg belangrijk om af en toe te claimen dat je een aanslag hebt voorkomen. Anders krijg je al die antiterrorismewetgeving er niet doorheen.
Het schendt nogal de privacy als je iedereen zo'n pet op laat zetten zodat we kunnen zien we de rotte appels zijn en wie niet, toch?quote:Op woensdag 12 december 2012 18:01 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Wat probeer je te zeggen? Ik snap dat je post sarcastisch bedoelt is, maar wat is je punt?
En dat heeft met dit topic te maken want????quote:Op woensdag 12 december 2012 18:04 schreef karton2 het volgende:
[..]
Het schendt nogal de privacy als je iedereen zo'n pet op laat zetten zodat we kunnen zien we de rotte appels zijn en wie niet, toch?
Hij roeptoetert Alex Jones naquote:Op woensdag 12 december 2012 18:10 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
En dat heeft met dit topic te maken want????
Volkomen gek natuurlijk dat Europese regeringen hun eigen burgers zouden bombarderen.quote:Op woensdag 12 december 2012 18:03 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Precies, je vergeet de CIA, BUSH, Thea Party etc. in je argumentatie
Kijk eens wat voor reactie ik quote bij m'n eerste post in dit topic, dáár reageer ik op.quote:Op woensdag 12 december 2012 18:10 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
En dat heeft met dit topic te maken want????
Die ken ik niet.quote:
Een andere nietszeggende sarcastisch bedoelde postquote:Op woensdag 12 december 2012 18:13 schreef karton2 het volgende:
Kijk eens wat voor reactie ik quote bij m'n eerste post in dit topic, dáár reageer ik op.
Denk je nu dat je origineel bent door een NATO operatie van wikipedia af te halen?quote:Op woensdag 12 december 2012 18:12 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Volkomen gek natuurlijk dat Europese regeringen hun eigen burgers zouden bombarderen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Gladio
Ow kut mijn wereldbeeld stort ineen. Niet laten merken gewoon verder gaan met mensen afzeiken!
(_)_)::::::::::D~~~~~Nu lijk ik nog cooler.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |