abonnement Unibet Coolblue
pi_119947152
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank



De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  woensdag 5 december 2012 @ 09:50:09 #2
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_119947186
Dagelijks:

face-wash
douchecreme

Om de dag komt daar shampoo + conditioner bij.

En dan verder:

dagcrème
foundation
eyeliner
mascara
lippenstift
geurtje

Ik heb wel nachtcrème en scrub en een masker, maar dat vergeet ik altijd :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_119947199
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 09:28 schreef DevilsAndDust het volgende:
Afgelopen weekend gingen wij een nachtje uit logeren en het inpakken van de toilettas zorgde bij Baardmans voor een 'jij hebt belachelijk veel verzorgingsspulletjes! :('. Daar ben ik het natuurlijk niet mee eens, maar ik vraag me stiekem toch wel af of het niet iets meer is dan gemiddeld. :@. Wat gebruiken jullie op een gewone dag?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bijna dagelijks: shampoo conditioner minder vaak douchegell

Dan onder de douche/ s avonds reinigingsmelk maar dat vergeet ik vaak

Overdag:
Dagcreme
Mousse foundation onder m'n ogen (niet sltijd)
Bare minerals foundation + 2 soorten kwasten
Blush + kwast
Bruin poeder/ bronzen + kwast
Wenkbrauw poeder/wax + kwastje en dan vaak daarna nog een oude tandenborstel + haarlak er overheen

Op m'n ogen
Huidskleurige shimmer oogschaduw + kwast
2 kleuren oogpotlood paars en goud
2 soorten mascara

Ik doe altijd deo en meestal 2 luchtjes op

En dan een haarborstel

Past allemaal wel in een klein etuitje. Heb nooit meer mee dan een kleine toilettas.

Op voorraad heb ik natuurlijk veel meer maar dat gebruik ik niet iedere dag..
Worry is a misuse of imagination
pi_119947200
maar is dit nou over wat je meeneemt op reis of wat je thuis gebruikt? Want ik heb thuis natuurlijk altijd veel meer meuk dan op reis :P
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_119947230
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 09:50 schreef _aurum_ het volgende:
maar is dit nou over wat je meeneemt op reis of wat je thuis gebruikt? Want ik heb thuis natuurlijk altijd veel meer meuk dan op reis :P
Bij mij zitten al m'n dagelijkse dingen ingepakt klaar om mee op reis te nemen :)!
Worry is a misuse of imagination
pi_119947233
Je kon geen ranzigere TT bedenken Viz? :P

Dit was ik aan het tikken toen het vorige deel dicht ging:
Ik was mijn haar niet vaker dan 3 keer per week, anders gaat het enorm pluizen.

dagelijks:
tandpasta,
douchegel,
deo.

Wanneer make up:
oogschaduw, wenkbrauwpotlood, mascara, lipgloss of lippenstift, soms nog een eyeliner
Als ik zou werken zou dat wel dagelijks zijn.

Make up removen doe ik gewoon met water.
Vaseline is handig met dit weer.
Creme gebruik ik verder niet, behalve mijn meuk van de huisarts.

Dus jah, Viz heeft wel een punt: wenkbrauwgel???

En wat ís exfoliator??
pi_119947279
DaD ik wil wel een foto maken van m'n Make up kasten :P
Worry is a misuse of imagination
  woensdag 5 december 2012 @ 09:55:24 #8
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_119947287
Als je ooit op je giechel gaat, zorg dan dat er een juf in de buurt staat geparkeerd! Meegenomen naar school (stukje goedheiligman gezien), opgelapt door toevallig aanwezige huisarts (mazzel :P) en BHV'er en voorzien van thee, coolpack en pleisters. Ga maar even een bloemetje opsturen denk ik.

Helaas zitten er bloedvlekken op mn winterjas en rok (kleine hoofdwondjes bloeden enthousiast) en is mn bril verbogen >_< Fiets is geloof ik wel heel.

Nu met zakdoek in de neus op de bank, in dubio over hoeveel ik zal werken. Bietje hoofdpijn enzo.

En heb tig keer sorry gezegd en was nogal geschrokken dus iedere keer als ik iemand sprak (juffen, vriendje, collega) moest ik een beetje huilen :@ :')
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_119947298
Oh en een geurtje soms, niet vaak, duur en zulks :P

Lijstje:

O: brinta
T: cappuccino, appel
L: 2 rijstwafels kipfilet, salade
T: pepernoten, gevulde speculaas, chocola en meer van dat :P we gaan vanmiddag Sinterklaas vieren.
D: hapjes zoals pita met feta, munt en ui, toastjes met zalm en roomkaas en sla, stukjes pizza, worteltjes, komkommer.
pi_119947322
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2012 09:50 schreef Probability het volgende:

[..]

Bijna dagelijks: shampoo conditioner minder vaak douchegell

Dan onder de douche/ s avonds reinigingsmelk maar dat vergeet ik vaak

Overdag:
Dagcreme
Mousse foundation onder m'n ogen (niet sltijd)
Bare minerals foundation + 2 soorten kwasten
Blush + kwast
Bruin poeder/ bronzen + kwast
Wenkbrauw poeder/wax + kwastje en dan vaak daarna nog een oude tandenborstel + haarlak er overheen

Op m'n ogen
Huidskleurige shimmer oogschaduw + kwast
2 kleuren oogpotlood paars en goud
2 soorten mascara

Ik doe altijd deo en meestal 2 luchtjes op

En dan een haarborstel

Past allemaal wel in een klein etuitje. Heb nooit meer mee dan een kleine toilettas.

Op voorraad heb ik natuurlijk veel meer maar dat gebruik ik niet iedere dag..
Kijk, hier heb ik iets aan. :D.

Aurum, echt op reis neem ik dat niet allemaal mee, en anders in kleine verpakkingen, maar voor een nachtje stouw ik gewoon alles in m'n toilettas ja. Dan zit er toch niets anders in de koffer dan twee onderbroeken en twee paar sokken.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_119947324
quote:
14s.gif Op woensdag 5 december 2012 09:55 schreef MariaEtcetera het volgende:
Als je ooit op je giechel gaat, zorg dan dat er een juf in de buurt staat geparkeerd! Meegenomen naar school (stukje goedheiligman gezien), opgelapt door toevallig aanwezige huisarts (mazzel :P) en BHV'er en voorzien van thee, coolpack en pleisters. Ga maar even een bloemetje opsturen denk ik.

Helaas zitten er bloedvlekken op mn winterjas en rok (kleine hoofdwondjes bloeden enthousiast) en is mn bril verbogen >_<

Nu met zakdoek in de neus op de bank.

En heb tig keer sorry gezegd en was nogal geschrokken dus iedere keer als ik iemand sprak (juffen, vriendje, collega) moest ik een beetje huilen :@ :')
Achgos toch!! Veel pijn?
Bloedvlekken: spoelen met KOUD water! Kan je jas in de wasmachine?
Ik heb bloedneuskindjes.. ik spoel het altijd uit met koud water, dan doe ik wasmiddel op de vlekken en dan koud wassen in de machine, lukt bijna altijd mits het er niet al dagen in zit!
pi_119947338
Op reis naar een hotel alleen lenzenvloeistof, tandenborstel+pasta, deo, foundation en mascara.

Maar nu heb ik een nieuw toilettasje (een doorzichtige voor in het vliegtuig) en daar zitten ook een nagelvijl, schoenenpoets, naaisetje, blanke nagellak en parfum in.

Als ik niet-zakelijk op reis ga neem ik al die zooi overigens niet mee :D
pi_119947347
Maria :o. Jij lieve kluns jij, pas je wel op jezelf?

Ik doe niet zoveel aan zooi op mn huid, van al die smeersels werd het alleen maar vet en vies. Dus dagelijks: water, tandpasta, deo indien nodig (fietsen, sporten, rennen voor bussen). En bij het douchen douchegel, shampoo en conditioner.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_119947360
Maar wat is exfoliator? Klinkt als exterminator.
pi_119947382
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 09:58 schreef MarMar het volgende:
Maar wat is exfoliator? Klinkt als exterminator.
Gezichtsscrub.

Deze, in mijn geval:
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_119947384
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 09:58 schreef MarMar het volgende:
Maar wat is exfoliater? Klinkt als exterminator.
Ik geloof een soort chemische scrub die oude huidcellen 'losmaakt'. Of een mechanische scrub, kan ook. Je huid zou erdoor vernieuwd moeten worden.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_119947396
Dat is om dode huidcellen weg te halen Mar :7
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  woensdag 5 december 2012 @ 10:00:20 #18
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_119947411
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 09:57 schreef MarMar het volgende:

[..]

Achgos toch!! Veel pijn?
Bloedvlekken: spoelen met KOUD water! Kan je jas in de wasmachine?
Ik heb bloedneuskindjes.. ik spoel het altijd uit met koud water, dan doe ik wasmiddel op de vlekken en dan koud wassen in de machine, lukt bijna altijd mits het er niet al dagen in zit!
Oh fijn, tips! *O* O+ Ga ik zo checken en doen, ben nog niet van de bank afgekomen :') :+

Pijn valt mee, hoofd bonst en neus is dik en lip. Verder beetje beurs geloof ik! Was aanvankelijk nogal draaiierig, vandaar dat ze me maar niet lieten staan (wou ik wel want wou niet lastig zijn maar ik wist het allemaal even niet meer zo goed te vertellen :') )

En Chico O+ Normaal als het glad is doe ik HEUL voorzichtig (want mietje!), maar nu was het niet te merken van tevoren _O-
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_119947435
Aww, Maria! :*. Wat ben je goed opgevangen. Ik hoop dat je verder niet al te veel pijn hebt! ;(.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_119947444
Och gut, Marietje... :*
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_119947512
Zeg dan gewoon scrub :P dat snap ik wel..

Huid vernieuwt zich altijd... over 8 jaar heb je een compleet nieuw oor zelfs. :P
pi_119947593
Op reis: tandpasta, gel, deo, douchegel, geurtje, lenzen. Scheerapparaat voor langer dan 2 dagen.

Thuis gebruik ik af en toe bodylotion en gezichscreme. Mijn huid heeft veel te lijden, veel op het water en in de zon.
pi_119947694
Scrub is met korreltjes en exfoliator is chemisch, Mar... /soms is er niets anders te lezen op de WC :+
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_119947719
Ik zal het huis even Sinterklaasklaar maken en wat bakdingen doen.
De meiden heb ik ervan weten te overtuigen dat ze nog 1 kadootje krijgen na de schoenkadootjes.
*GRIJNS*

Die gaan blij zijn vanmiddag O+
pi_119947739
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 10:10 schreef V1z0R het volgende:
Scrub is met korreltjes en exfoliator is chemisch, Mar... /soms is er niets anders te lezen op de WC :+
lol ah oke... iets wat ik niet ga gebruiken dan iig ;) da's bij mij vragen om een rode kop met schilfers..'

Mijn huid heeft er overigens nog nooit zo goed uit gezien in de winter als nu, iets met veel buiten en af en toe sauna denk ik zomaar :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')