abonnement Unibet Coolblue
pi_120273200
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:58 schreef AQuila360 het volgende:
Ik heb nu wel trouwens ook voor jaarbetaling gekozen dat scheelt weer iets, hoop wel dat ze het gewoon dit jaar nog afschrijven dan scheelt het nog wat extra.
Hoezo?
pi_120273266
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 16:11 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Het ophogen van je vrijwillige eigen risico is natuurlijk slechts dan een goed idee, als je uiteraard datzelfde bedrag (en het liefst nog wat meer) als reserve op een spaarrekening hebt staan. Anders moet je er niet aan beginnen.

[..]

Dank voor de info! Dus in een keer betalen heeft geen zin. Fijn om te weten. :)
Soms wel, krijg je 3% korting ;)
pi_120273641
quote:
7s.gif Op donderdag 13 december 2012 16:59 schreef Ron.Jeremy het volgende:

[..]

Soms wel, krijg je 3% korting ;)
Maar het jaar maakt niet uit, 2012 of 2013 is allebei prima :)
  donderdag 13 december 2012 @ 18:19:03 #179
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120275876
quote:
7s.gif Op donderdag 13 december 2012 16:59 schreef Ron.Jeremy het volgende:

[..]

Soms wel, krijg je 3% korting ;)
Ik moet eerlijk bekennen dat ik daar mijn bed niet voor uitkom, ik bedoel, mijn spaargeld niet voor ga aanspreken. :P
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  donderdag 13 december 2012 @ 18:30:13 #180
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_120276196
Meer mensen vandaag de voorlopige zorgtoeslag van de BD op de mat gehad? Toeslag gaat aardig omhoog in mijn geval, prima.
pi_120277422
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 18:19 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk bekennen dat ik daar mijn bed niet voor uitkom, ik bedoel, mijn spaargeld niet voor ga aanspreken. :P
Toch is het meer rendement dan op een gemiddelde spaarrekening :)
pi_120277641
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 16:11 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Het ophogen van je vrijwillige eigen risico is natuurlijk slechts dan een goed idee, als je uiteraard datzelfde bedrag (en het liefst nog wat meer) als reserve op een spaarrekening hebt staan. Anders moet je er niet aan beginnen.

[..]

Dank voor de info! Dus in een keer betalen heeft geen zin. Fijn om te weten. :)
In 1 keer betalen kan zin hebben omdat je dan vaak korting krijgt en eventueel in box 3 minder belasting hoeft te betalen.

Dan is het al 3% + 1,2 % = 4,2 %
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_120277899
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 18:30 schreef ikjijallebei het volgende:
Meer mensen vandaag de voorlopige zorgtoeslag van de BD op de mat gehad? Toeslag gaat aardig omhoog in mijn geval, prima.
Bij mij is die nu hoger dan m'n premie zelf :') !
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  donderdag 13 december 2012 @ 19:32:22 #184
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120278463
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 19:12 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

In 1 keer betalen kan zin hebben omdat je dan vaak korting krijgt en eventueel in box 3 minder belasting hoeft te betalen.

Dan is het al 3% + 1,2 % = 4,2 %
Shit. Dan is het wellicht toch wel zinvol om dat te doen want ja ik heb een aardig sommetje bij elkaar weten te rossen de afgelopen 20 jaar en betaal inderdaad vermogensrendementsheffing... !

Efkes morgen mijn (nieuwe!) zorgverzekeringboer bellen en vragen of eea mogelijk is en wat voor korting mij dat oplevert enzovoorts.
Toch wel zinvol inderdaad! :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  donderdag 13 december 2012 @ 19:39:28 #185
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120278774
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 19:07 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Toch is het meer rendement dan op een gemiddelde spaarrekening :)
AQuila360 heeft me al overtuigd. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_120278971
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 19:39 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

AQuila360 heeft me al overtuigd. ;)
Ga dan ook meteen voor het hoogste ER :P
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  donderdag 13 december 2012 @ 19:49:19 #187
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120279203
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 19:44 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ga dan ook meteen voor het hoogste ER :P
Je hebt helemaal gelijk.
Ik 'durfde' dit eerst niet aan, maar ben inmiddels tot de conclusie gekomen dat ik echt een dief van mijn eigen portemonnee ben als ik het niet doe.

Ik ben al accoord gegaan met een polis, maar ik neem aan dat als ik ze morgen bel en vraag deze te herzien (het is immers nog geen 01-01-2013) + aanbod om de hele rambam aan premies voor 2013 in een keer te dokken, ze me wellicht welwillend zullen zijn. :Y
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_120279291
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 19:49 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk.
Ik 'durfde' dit eerst niet aan, maar ben inmiddels tot de conclusie gekomen dat ik echt een dief van mijn eigen portemonnee ben als ik het niet doe.

Ik ben al accoord gegaan met een polis, maar ik neem aan dat als ik ze morgen bel en vraag deze te herzien (het is immers nog geen 01-01-2013) + aanbod om de hele rambam aan premies voor 2013 in een keer te dokken, ze me wellicht welwillend zullen zijn. :Y
welke heb je?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  donderdag 13 december 2012 @ 19:52:06 #189
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120279330
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 19:51 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

welke heb je?
Promovendum.
Boden me al een heel acceptabele premie voor de basisverzekering (en andere heb ik dus niet en wil ik ook niet hebben ;)).
Ben benieuwd.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_120279512
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 19:52 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Promovendum.
Boden me al een heel acceptabele premie voor de basisverzekering (en andere heb ik dus niet en wil ik ook niet hebben ;)).
Ben benieuwd.
Mhh oke, maar die ER is wel aan te raden ja veel mensen doen dat niet omdat ze volgens niet goed weten wat het ze kost omdat ik vaak hoor van dat ze denken dat je in het slechtste geval 850 euro meer kwijt bent.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  donderdag 13 december 2012 @ 19:59:46 #191
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120279712
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 19:55 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Mhh oke, maar die ER is wel aan te raden ja veel mensen doen dat niet omdat ze volgens niet goed weten wat het ze kost omdat ik vaak hoor van dat ze denken dat je in het slechtste geval 850 euro meer kwijt bent.
Dat was heel lang ook mijn 'koudwatervrees'...

Ik ga zeker nog proberen om mijn eigen risico te verhogen. Ik heb inmiddels begrepen dat ik gewoon heel erg stom bezig ben als ik het niet doe!
NB: ik ben op een bepaalde chronische kwaal na (asthma) prima gezond, doe niet aan risicovolle sporten, heb verder nooit iets en heb een gezonde spaarrekening om eventuele "rampen & rampjes" zelf op te vangen.

In het slechtste geval inderdaad 850 euro kwijt. So what. Dat kan ik prima zelf ondervangen.
En ik ben in 49 jaar tijd welgeteld 1 keer in een ziekenhuis opgenomen, dus ... u snapt het al.

Morgen bellen. :Y
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_120279797
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 19:59 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Dat was heel lang ook mijn 'koudwatervrees'...

Ik ga zeker nog proberen om mijn eigen risico te verhogen. Ik heb inmiddels begrepen dat ik gewoon heel erg stom bezig ben als ik het niet doe!
NB: ik ben op een bepaalde chronische kwaal prima gezond, doe niet aan risicovolle sporten, en heb een gezonde spaarrekening om eventuele "rampen & rampjes" zelf op te vangen.

In het slechtste geval inderdaad 850 euro kwijt. So what. Dat kan ik prima zelf ondervangen.
En ik ben in 49 jaar tijd welgeteld 1 keer in een ziekenhuis opgenomen, dus ... u snapt het al.

Morgen bellen. :Y
Maar je bent dan niet 850 kwijt want het scheelt je ook 300 euro ofzo aan premie dus eigenlijk maar maximaal 550 waarvan 350 al verplcht is dus eigenlijk maar 200 euro kost het je extra.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  donderdag 13 december 2012 @ 20:08:29 #193
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120280155
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:01 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Maar je bent dan niet 850 kwijt want het scheelt je ook 300 euro ofzo aan premie dus eigenlijk maar maximaal 550 waarvan 350 al verplcht is dus eigenlijk maar 200 euro kost het je extra.
Precies.
En, wat ik al zo vaak heb gezegd - een verzekering is geen abonnement.
Dat risico om zelf 200 euro te dokken - ALS die 'ramp' al gebeurt - weegt absoluut niet op tegen de jaarlijkse bijdrage die ik de afgelopen jaren aan de verzekeringsboeren heb gegund om hun bonussen uit te betalen. ;) :P

Je hebt me volledig overtuigd. :Y
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_120280204
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:08 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Precies.
En, wat ik al zo vaak heb gezegd - een verzekering is geen abonnement.
Dat risico om zelf 200 euro te dokken - ALS het al gebeurt - weegt absoluut niet op tegen de jaarlijkse bijdrage die ik de afgelopen jaren aan de verzekeringsboeren heb gegund om hun bonussen uit te betalen. ;) :P

Je hebt me volledig overtuigd. :Y
:9

Maar nIet over een maandje je been breken he!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_120280362
Denk dat ik ga overstappen naar Zilveren Kruis, voor studenten. Wel met aanvullend erbij, ik ben van plan om een nieuwe bril te nemen + reizigersvaccinaties :9
  donderdag 13 december 2012 @ 20:17:39 #196
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120280664
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:09 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

:9

Maar nIet over een maandje je been breken he!
Mocht dat gebeuren, dan heb ik dus gewoon pech. En ja, pech bestaat in het dagelijks leven...

Mijn vriendje brak een aantal maanden geleden bij een behoorlijk vreselijk racefiets-ongeluk zijn heup. Shit-bloody-happens! :o
De grap is dat hij weer helemaal boven-jan is, prima geholpen. Samen hebben we zijn ziektekostenverzekering 'uitgemest'. Het bleek dat die volledige behandeling (opname, operatie, nabehandeling, alle rontgenfoto's, controles, enzovoorts) volledig door de basisverzekering werd gedekt (uiteraard met aftrek van eigen risico), op een paar behandelingen door de fysiotherapeut na - die hij desnoods ook prima uit eigen zak had kunnen betalen.

Op mijn aanraden heeft hij alle aanvullende verzekeringen gedumpt. Jammer dat hij de afgelopen jaren jaarlijks ongeveer 600 euro door het putje heeft gespoeld met die volledig overbodige aanvullende verzekering.

NB: omdat hij over een aantal maanden de schroeven uit zijn Ikea-kast heup weer zal moeten laten verwijderen, heeft hij uiteraard zijn eigen risico voor 2013 beperkt tot het wettelijk verplichte. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door HetKlusKonijn op 13-12-2012 20:27:44 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  donderdag 13 december 2012 @ 20:26:29 #197
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120281104
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:12 schreef Miezziej het volgende:
Denk dat ik ga overstappen naar Zilveren Kruis, voor studenten. Wel met aanvullend erbij, ik ben van plan om een nieuwe bril te nemen + reizigersvaccinaties :9
Kun je die bril en die vaccinaties niet al uit eigen zak betalen van het bedrag dat je uitspaart van de premies van die aanvullende verzekering?
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_120281233
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:26 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Kun je die bril en die vaccinaties niet al uit eigen zak betalen van het bedrag dat je uitspaart van de premies van die aanvullende verzekering?
Kosten aanvullende verzekering: 5,50 per maand x 12 = 66 per jaar.
Vergoeding bril: 150, vaccinaties 100%. Daarbij zit mijn pil ook in de aanvullende verzekering, altijd handig :P

Dus die 66 euro heb ik er wel uit :9

Edit
Grapje, keek naar de verkeerde premie (zonder collectiviteit), met korting is de extra premie 4.66, dus ongeveer 56 per jaar
  donderdag 13 december 2012 @ 20:33:00 #199
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120281404
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:29 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Kosten aanvullende verzekering: 5,50 per maand x 12 = 66 per jaar.
Vergoeding bril: 150, vaccinaties 100%. Daarbij zit mijn pil ook in de aanvullende verzekering, altijd handig :P

Dus die 66 euro heb ik er wel uit :9

Edit
Grapje, keek naar de verkeerde premie (zonder collectiviteit), met korting is de extra premie 4.66, dus ongeveer 56 per jaar
Nou, dat lijkt me niet verkeerd.
Heel simpel, als je de betaalde premies 'eruit haalt', is het inderdaad de moeite waard. :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_120281734
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:33 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Nou, dat lijkt me niet verkeerd.
Heel simpel, als je de betaalde premies 'eruit haalt', is het inderdaad de moeite waard. :)
Dacht ik ook :P
Nu ik mijn eigen verzekering regel (voorheen zat ik bij mijn moeder bij haar collectiviteit) kijk ik elk jaar of het voordelig is om over te stappen.
Misschien volgend jaar geen aanvullende... Maar dat zie ik dan wel weer haha
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')