Klopt. Wil je daarmee echter zeggen dat er verder geen nadelen aan NHG zijn?quote:Op woensdag 21 november 2012 18:32 schreef Five_Horizons het volgende:
Rente van een NHG-hypotheek is over het algemeen alsnog lager dan een hypotheek zonder risico-opslag. Scheelt vaak alsnog 0,1 procent.
Wat moest je doen om die extra korting te krijgen?quote:Op woensdag 21 november 2012 19:57 schreef blomke het volgende:
Bij ING krijg je (kreeg ik) NHG-tarief zonder NHG te nemen en dus zonder die 0,7% en ook zonder taxatie. Dat beteknt dus wel, dat ik niet het NHG-vangnet heb als ik de schuld en/of rente niet meer kan ophoesten
Dat is eventueel (als dat een kostenprobleem is, is het misschien niet handig) te omzeilen door over te sluiten naar NHG door een 'verbouwing' (toiletbril of deurbel).quote:Op donderdag 22 november 2012 09:16 schreef Clupea het volgende:
Let er ook op dat het maximum bedrag voor de NHG geldt voor de hele aankoopprijs van het huis, niet voor de hoogte van de hypotheek. Je kan dus geen NHG krijgen van 2 ton voor een huis van 4 ton.
Maar voor een NHG moet je toch ook een taxatierapport overleggen?quote:Op donderdag 22 november 2012 09:21 schreef Five_Horizons het volgende:
Dat is eventueel (als dat een kostenprobleem is, is het misschien niet handig) te omzeilen door over te sluiten naar NHG door een 'verbouwing' (toiletbril of deurbel).
Klopt.quote:Op donderdag 22 november 2012 10:30 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Maar voor een NHG moet je toch ook een taxatierapport overleggen?
Stel dat je een pand koopt voor ¤500.000 met een benodigde hypotheek van ¤100.000. Die kan niet onder NHG, want aankoopprijs komt boven de NHG-grens uit.quote:Op donderdag 22 november 2012 13:48 schreef Worteltjestaart het volgende:
Maar dan kun je toch geen bijvoorbeeld, NHG-aanvraag van ¤200.000 doen voor het vervangen van een deurbel?
Er zal een taxatie moeten zijn over wat het onroerende goed waard is.
Of snap ik het niet goed?
De kortingen (i.c. kortingstabellen) waren met/zonder NHG gelijk. Alleen in de laatste versie, hypotheekschuld < 60% MW (WOZ) -woning.quote:Op woensdag 21 november 2012 22:54 schreef Five_Horizons het volgende:
Dat is niet de reden van de korting geweest. Dat is namelijk een standaard tarief bij ING. NHG zit daar nog 0,2 procent onder. Of je hebt extra korting van de adviseur gekregen of je hebt extra producten (salarisrekening bijv.) afgenomen.
Ow, damn. Dat was mij niet bekend.quote:Op donderdag 22 november 2012 09:16 schreef Clupea het volgende:
Let er ook op dat het maximum bedrag voor de NHG geldt voor de hele aankoopprijs van het huis, niet voor de hoogte van de hypotheek. Je kan dus geen NHG krijgen van 2 ton voor een huis van 4 ton.
Helaas zijn banken tegenwoordig erg streng. Op basis van je inkomen wordt het maximum gesteld. Terwijl nu juist het idee is, door veel eigen geld mee te nemen, er een duurdere woning mogelijk is.quote:Op donderdag 22 november 2012 14:43 schreef StretchingKoala het volgende:
Beetje afwijkend, maar kan je in zulks geval niet beter je vermogen houden en je hyptoheek volledig nemen. Volledige hypotheek rente aftrek + rendement uit vermogen.
Constructie van vele babyboomers atm....100% alossingsvrije hyphotheek met bijbehorende aftrek met daartegenover 100% of iets in de buurt met de bijbehorende inkomsten. Volledig voordeel + meer inkomsten.
Waarom je vermogen investeren als er geen sprake is van hyperinflatie? (tenzij je natuurlijk niet genoeg hyp kan krijgen of je investering niet waardevermeerderend is met als gevolg geen aftrek)
Heel bijzonder, aangezien ik ING-tarieven nogal goed ken en ik dit, buiten acties niet ken. Zie ook de huidige tarieven www.ing.nl/particulier/hypotheken/tarieven/hypotheekrente/.quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:04 schreef blomke het volgende:
[..]
De kortingen (i.c. kortingstabellen) waren met/zonder NHG gelijk. Alleen in de laatste versie, hypotheekschuld < 60% MW (WOZ) -woning.
Vandaar mijn voorbehoud..quote:Op woensdag 21 november 2012 19:57 schreef blomke het volgende:
Bij ING krijg je (kreeg ik) NHG-tarief zonder NHG te nemen .................
Ah k.quote:Op zaterdag 24 november 2012 16:34 schreef blomke het volgende:
Nee hoor. Het was een hypotheek(naam) die nu niet meer bestaat: de ING-voordeelhypotheek. En daar zat volgens de "adviseur" een speciale korting op, zo speciaal dat ie 't niet uit kon leggen (daar zijn adviseurs ook niet voor) en alleen 2 kortingstabellen kon laten zien. Overigens onder de gepubliceerde tarieven op de ING-site.
2x correct! Je begint het al aardig te snappen. Er is, als je eenmaal een gunstig rente-% hebt bedongen, niets op tegen, om je hypotheek mee te nemen.quote:Op zaterdag 24 november 2012 16:45 schreef dyna18 het volgende:
Dus extra korting als je een verhuisboete accepteert en extra korting als je voor offerterente = passeerrente kiest.
Vooral de eerste nadelige voorwaarde wordt door adviseurs vaak afgewezen, omdat hij erg kostbaar kan uitpakken en de keuzevrijheid van klanten bij het overstappen van hypotheek beperkt.
Ik had dat dus al gezegd; je had extra korting gekregen of extra producten afgenomen. Een deel van de voordeelhypotheek bestaat nog steeds (basisrente), overigens. Niet de verhuisboete, maar de dagrente = offerterente-component.quote:Op zaterdag 24 november 2012 16:34 schreef blomke het volgende:
Nee hoor. Het was een hypotheek(naam) die nu niet meer bestaat: de ING-voordeelhypotheek.
[..]
Vandaar mijn voorbehoud..
En daar zat volgens de "adviseur" een speciale korting op, zo speciaal dat ie 't niet uit kon leggen (daar zijn adviseurs ook niet voor) en alleen 2 kortingstabellen kon laten zien. Overigens onder de gepubliceerde tarieven op de ING-site.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |