abonnement Unibet Coolblue
  maandag 19 november 2012 @ 14:04:22 #1
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_119382810
Als je als stel aan een ivf-traject beginnen, verandert je leven. Ingrijpend en volledig. Ondanks alle goede voornemens (“we blijven gewoon leuke dingen doen hoor” en “dit gaat niet ons hele leven bepalen hoor” ) draait je leven in recordtijd alleen nog maar om dit traject. Of je nu wilt of niet: het neemt je leven over. De hormooninjectes en de daarbij horende bijwerkingen, de ziekenhuisafspraken op de meest onmogelijke tijden, de belangstellende vragen van familie en vrienden, je eigen enthousiasme als er weer een mijlpaal bereikt is, de zwangere vrouwen en trotse vaders in je omgeving die willen weten wanneer jij aan de slag gaat…

Bij aanvang van het ivf-traject zijn mijn vrouw en ik als een dolle gaan googlen om zo goed mogelijk voorbereid te zijn. We wilden weten wat ons te wachten stond en wat onze kansen zijn.

Het valt mij enorm op dat er ongelofelijk veel te vinden is over vrouwen in het traject. Wat het fysiek en mentaal met ze doet, hoe ze in hun dagelijks leven op de meest rare momenten met hun kinderwens geconfronteerd worden, hoeveel onzekerheid het oplevert etc.

Ook voor mannen zeer nuttige informatie, al is het maar omdat het je helpt het jargon onder de knie te krijgen. De bevruchtingsgerelateerde afkortingen en termen vliegen je om de oren en voor je het weet versta je je eigen vrouw en de ivf-arts niet eens meer :') . Termen als MMM, PUPO ,DPO en NOD waren mij volstrekt onbekend voor we hieraan begonnen.

Maar als je als man op zoek bent naar informatie over hoe mannen dit traject beleven, kom je bedrogen uit. Blijkbaar praten mannen er niet over en al helemaal niet online. Natuurlijk… de “ik ben zo blij dat ik haar kan steunen” , “ze doet het zo goed”, “knap hoor dat ze het allemaal volhoudt” en “het staat in geen enkele verhouding tot wat mijn vrouw moet meemaken” opmerkingen zie je wel voorbij komen. Ik word daar altijd heel erg kriegel van. Natúúrlijk is het traject zwaar voor je vrouw. Natúúrlijk wil je haar steunen waar je kunt. Natúúrlijk hoop je op een positief resultaat. Dat zijn wat mij betreft no-brainers. Wat ik maar bitter weinig tegenkom zijn mannen die uiten wat ze er écht van vinden. Als je al iets vindt, heeft het een erg hoog kusjeknuffelkroel-gehalte. Als je dan vervolgens het aantal scheidingen tijdens en na zo’n ivf-traject ziet, weet je dat het voor mannen lang niet altijd kusjeknuffelkroel-rozegeurenmaneschijn-ohwatzijnwijhedenblij is,

Kunnen we daarom alsjeblieft ophouden met doen alsof het voor mannen niet veel voorstelt? (en ja dames..dat geldt ook voor jullie…) Kunnen we alsjeblieft gewoon eens benoemen dat je vrouw door de toegediende hormonen verandert in iemand die wel líjkt op je partner, maar in haar reacties tamelijk onvoorspelbaar is geworden? Kunnen we eens toegeven dat als je vrouw last heeft van vermoeidheid door die hormonen, dat het gewoon stomvervelend is dat ze niet meer zo actief is als voorheen? In ons geval is mijn vrouw vanaf dag 2 van de hormoonkuur vreselijk moe geweest. Als ze de kans kreeg, sliep ze 18 uur per dag. Daar kan ze niets aan doen, dat is nu eenmaal één van de bijwerkingen. Maar my god wat is dat soms irritant :{ . Waar we voorheen regelmatig op pad gingen, zitten we nu vooral op de bank. En niet omdat we daarvoor kiezen, maar omdat ze het simpelweg niet volhoudt om lang weg te gaan.

En als we dan toch bezig zijn: kunnen we dan meteen even toegeven dat ook wij onze zorgen en onzekerheden hebben? Dat ook wij schrikken als je vrouw een aantal dagen na een terugplaatsing wat bloedverlies heeft? Dat ook wij stiekem hoop krijgen als ze last krijgt van vage klachten die over het algemeen aan een zwangerschap worden toegeschreven? Dat ook wij gék worden van dat wachten zonder ook maar iets te kunnen doen?

Dus.. wat ik er echt van vind?

Dat hele ivf-traject is gewoon k*t. :( Het is niet leuk en het wordt niet leuk. Het neemt je leven over en er is geen bal dat je er aan kunt doen. En ja… je weet waarvoor je het doet en uiteindelijk zal het als het goed is allemaal de moeite waard blijken. Maar het besef dat het uiteindelijk de moeite waard is, maakt het nu niet makkelijker! Het is een voortdurende achtbaan van emoties. Je bent overgeleverd aan de grillen van de natuur en je hebt er geen enkele invloed op. Je hele leven staat op z'n kop zonder dat je een garantie op succes hebt. Je hebt pakweg 20% kans op een "levend geboren eenling per terugplaatsing" . En ja.. daar heb ik de pest over in. }:|
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  maandag 19 november 2012 @ 14:05:21 #2
256666 leeell
I know you're lonely
pi_119382849
dan doe je het niet.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  maandag 19 november 2012 @ 14:06:22 #3
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_119382873
:')
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  Jubileum moderator maandag 19 november 2012 @ 14:07:06 #4
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_119382896
_O_ goed punt Teamlead
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 19 november 2012 @ 14:08:15 #5
256666 leeell
I know you're lonely
pi_119382928
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 14:06 schreef teamlead het volgende:
:')
ja kom op he, je doet net alsof het een verplichting is, je kan ook die rammelende eierstokken van je gewoon in toom houden
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  maandag 19 november 2012 @ 14:09:07 #6
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_119382966
daarbij ga je er voor het gemak van uit dat ik geen kind zou willen?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  maandag 19 november 2012 @ 14:13:41 #7
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_119383101
Of dat wanneer je mán hormonen krijgt en daar volledig door van de wap raakt en dat je daar dan ook niets over terug kan vinden. En de arts aan het eind zegt; ja, als je zoveel last van de bijwerkingen hebt, dan helpen de hormonen over het algemeen niets. Had dat eerder vermeld ofzo?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 19 november 2012 @ 14:14:20 #8
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_119383120
quote:
2s.gif Op maandag 19 november 2012 14:08 schreef leeell het volgende:

[..]

ja kom op he, je doet net alsof het een verplichting is, je kan ook die rammelende eierstokken van je gewoon in toom houden
Je gaat voor je lol dit traject in natuurlijk :{
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_119383348
Het is niet voor niets dat veel stellen de druk van het traject toch niet aankunnen en uit elkaar gaan.. Het drukt enorm op je relatie, je seksleven... Zeker is het ook nog eens wat langer duurt... De pogingen die voorbij gaan, zonder resultaat...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_119383401
eens teamlead , het zuigt zwaar , ook voor mannen. :{
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_119384340
Het is wat meid.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  maandag 19 november 2012 @ 14:51:50 #12
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_119384532
:* . Ik zou je eerder raar gevonden hebben als je er fluitend en vrolijk doorheen fietst, teamlead.
pi_119384603
:*
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_119384612
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 14:51 schreef ProjSkippy het volgende:
:* . Ik zou je eerder raar gevonden hebben als je er fluitend en vrolijk doorheen fietst, teamlead.
Aan de andere kant wordt er heel vaak vanuit gegaan omdat de vrouwen juist de hormonen moet spuiten, de punctie moeten ondergaan enzo, dat daar ook het meeste wordt meegeleefd...

Een man, tja, wat hoeft hij nu helemaal te doen... Zn potje inleveren...

Maar mensen gaan voorbij aan het geestelijke... Dat het er voor mannen misschien nog wel harder inhakt dan voor de vrouwen. Zien hoe hun partner worstelt, pijn lijdt en meeleven naar de terugplaatsing, net zo hard die teleurstelling maar ook een vrouw die misschien helemaal instort en waar je voor wilt zijn...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 19 november 2012 @ 14:55:37 #15
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_119384666
quote:
2s.gif Op maandag 19 november 2012 14:08 schreef leeell het volgende:

[..]

ja kom op he, je doet net alsof het een verplichting is, je kan ook die rammelende eierstokken van je gewoon in toom houden
Teamlead heeft het er voor over, maar hij mag toch behoorlijk balen dat 'de weg er naar toe' niet makkelijk is?
  maandag 19 november 2012 @ 14:56:27 #16
256666 leeell
I know you're lonely
pi_119384702
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 14:55 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Teamlead heeft het er voor over, maar hij mag toch behoorlijk balen dat 'de weg er naar toe' niet makkelijk is?
ja, maar zijn over-dramatische schrijfstijl is misplaatst.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  maandag 19 november 2012 @ 14:57:32 #17
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_119384738
nou ja. dat dus inderdaad Ticootje. Dat potje inleveren lukt nog wel (ook dat in zo'n steriel sjorhok met een paar playboys en penthouses uit 1999 ook nog niet meevalt) , maar het mentale deel van het hele traject wordt nogal eens onderschat. En dat ligt natuurlijk voor een heel groot deel aan mannen die er zelf niets over willen loslaten want
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2012 14:46 schreef Seam het volgende:
Het is wat meid.
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  maandag 19 november 2012 @ 14:57:43 #18
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_119384746
quote:
2s.gif Op maandag 19 november 2012 14:08 schreef leeell het volgende:

[..]

ja kom op he, je doet net alsof het een verplichting is, je kan ook die rammelende eierstokken van je gewoon in toom houden
Ti's geen verplichting, maar voor het je het weet zit je er wel middenin. Dus ik vind dit een beetje een lompe domme opmerking. Ti's niet dat je hier bewust voor kiest hoor, het overkomt je helaas. Waar voor de meeste mensen geldt: neuken en hoppa zwanger, is dat helaas niet voor iedereen weggelegd. En ja tuurlijk je kan nee zeggen, maar je weet van te voren ook helemaal niet hoe zwaar je het gaat vinden. Moet je het daarom maar laten? Vind dat namelijk een beetje te kort door de bocht. Je hebt namelijk heel wat over voor een kinderwens, zoveel dat als je pech hebt je relatie er ook nog eens gaat.
Be happy with the little things in life
  maandag 19 november 2012 @ 14:58:06 #19
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_119384765
quote:
2s.gif Op maandag 19 november 2012 14:56 schreef leeell het volgende:

[..]

ja, maar zijn over-dramatische schrijfstijl is misplaatst.
ah, een stukje opbouwende feedback naar de schrijver toe :')
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_119384912
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 14:57 schreef droomvrouwtje het volgende:

[..]

Ti's geen verplichting, maar voor het je het weet zit je er wel middenin. Dus ik vind dit een beetje een lompe domme opmerking. Ti's niet dat je hier bewust voor kiest hoor, het overkomt je helaas. Waar voor de meeste mensen geldt: neuken en hoppa zwanger, is dat helaas niet voor iedereen weggelegd
Juist, het is een traject wat voor je wordt bepaald..
En je weet, dat als je nee zegt, dat het gevolg is dat er geen kind komt... Dus nee is geen optie... Meestal.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_119384934
quote:
8s.gif Op maandag 19 november 2012 14:04 schreef teamlead het volgende:
Je bent overgeleverd aan de grillen van de natuur ....
Ga je niet juist tegen die grillen in met IVF?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 19 november 2012 @ 15:02:24 #22
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_119384956
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 15:01 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Juist, het is een traject wat voor je wordt bepaald..
En je weet, dat als je nee zegt, dat het gevolg is dat er geen kind komt... Dus nee is geen optie... Meestal.
Idd nee zeggen is vaak geen optie, bij twijfel zegt een gyn zelfs al nee als je pech hebt. En hoe langer je wacht hoe langer je dingen uitstelt en dat maakt het er ook niet makkelijker op
Be happy with the little things in life
  maandag 19 november 2012 @ 15:03:05 #23
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_119384995
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 15:01 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ga je niet juist tegen die grillen in met IVF?
Dacht ik dus ook altijd :Y . Maar nee dus: na de terugplaatsing zit je weer "gewoon" te wachten op de natuur die zijn of haar werk moet gaan doen. Juist dat element dat je probeerde uit te sluiten in dat hele traject is uiteindelijk het bepalende element..
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_119385034
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 14:14 schreef Saffier het volgende:

[..]

Je gaat voor je lol dit traject in natuurlijk :{
Waarom niet? Het is behoorlijk egoïstisch juist (wij willen perse een kind). Misschien is "voor je lol" niet de juiste uitdrukken, maar je doet het toch echt alleen voor je zelf, het is een keuze. First world problems.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 19 november 2012 @ 15:04:19 #25
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_119385049
quote:
2s.gif Op maandag 19 november 2012 14:56 schreef leeell het volgende:

[..]

ja, maar zijn over-dramatische schrijfstijl is misplaatst.
Misplaatst. Oké. Je hebt ervaring met het traject?
  maandag 19 november 2012 @ 15:05:12 #26
256666 leeell
I know you're lonely
pi_119385088
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 15:04 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Misplaatst. Oké. Je hebt ervaring met het traject?
nee, maar dat is OUD-eigen lijkt het, evenals het drammen op "geen ervaring is niets weten"
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_119385142
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 15:02 schreef droomvrouwtje het volgende:

[..]

Idd nee zeggen is vaak geen optie, bij twijfel zegt een gyn zelfs al nee als je pech hebt. En hoe langer je wacht hoe langer je dingen uitstelt en dat maakt het er ook niet makkelijker op
Het ligt op de loer dat als het langer duurt, je aan elkaar gaat twijfelen... Soms weet je simpelweg wie zn "schuld" het is... Juist als het langer duurt gaan de gedachten door je hoofd, met ieder ander zou het een kwestie van neuken zijn...

Of het idee krijgen dat het hele traject je hele leven bepaald.. Wat misschien zelfs zo is... Niets is meer belangrijk, alleen maar het zwanger worden.. Enkel en alleen daar oog voor hebben, en je relatie en partner daarbij volledig uit het oog verliezen..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 19 november 2012 @ 15:07:26 #28
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_119385170
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 15:04 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Waarom niet? Het is behoorlijk egoïstisch juist (wij willen perse een kind). Misschien is "voor je lol" niet de juiste uitdrukken, maar je doet het toch echt alleen voor je zelf, het is een keuze. First world problems.
Natuurlijk is het relatief in vergelijking met pakweg Dafur of Gaza. En natuurlijk doen we dit omdat wij "perse" een kind willen. Maar dat wil natuurlijk nog lang niet zeggen dat het dan leuk is of dat je niet onderweg naar dat doel een keer zou mogen klagen over de route naar dat doel. Je kunt alles wel wegrelativeren
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_119385196
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 14:55 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Teamlead heeft het er voor over, maar hij mag toch behoorlijk balen dat 'de weg er naar toe' niet makkelijk is?
dat. die op is een hele grote "gelijk heb je!"
:*

ik hoop dat het allemaal snel lukt en soepeltjes verloopt voor jullie
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 19 november 2012 @ 15:09:13 #30
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_119385238
quote:
2s.gif Op maandag 19 november 2012 15:05 schreef leeell het volgende:

[..]

nee, maar dat is OUD-eigen lijkt het, evenals het drammen op "geen ervaring is niets weten"
Daar ben ik het zelfs mee eens :Y . Ik ben geen OUD-regular en het "als je er geen ervaring in hebt"-argument kan ik ook bijzonder slecht hebben. Net zo goed als het simplistisch kort-door-de-bocht gepuber "dan doe je het toch niet".
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  maandag 19 november 2012 @ 15:10:00 #31
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_119385265
quote:
2s.gif Op maandag 19 november 2012 15:05 schreef leeell het volgende:

[..]

nee, maar dat is OUD-eigen lijkt het, evenals het drammen op "geen ervaring is niets weten"
Jij beoordeelt iemands gevoelens als over-dramatisch. Over iemands gevoelens kun je niet oordelen, want iedereen voelt het nou eenmaal zoals hij/zij het voelt.

De 'ervaringskaart' speel ik omdat je iemands toon van schrijven als misplaatst beoordeeld. Als je zoiets kunt zeggen ga ik er toch vanuit dat je die mening ergens op baseert.

[ Bericht 12% gewijzigd door ProjSkippy op 19-11-2012 15:47:56 ]
  maandag 19 november 2012 @ 15:16:16 #32
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_119385518
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 15:04 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Waarom niet? Het is behoorlijk egoïstisch juist (wij willen perse een kind). Misschien is "voor je lol" niet de juiste uitdrukken, maar je doet het toch echt alleen voor je zelf, het is een keuze. First world problems.
Een kind wil je vaak wel 'voor de lol' (ook al is deze uitdrukking nu ook niet helemaal hoe ik het bedoel te zeggen) maar dat traject ingaan om een kind te kunnen krijgen doe je níét voor de lol.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_119386697
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 15:16 schreef Saffier het volgende:

[..]

Een kind wil je vaak wel 'voor de lol' (ook al is deze uitdrukking nu ook niet helemaal hoe ik het bedoel te zeggen) maar dat traject ingaan om een kind te kunnen krijgen doe je níét voor de lol.
Klopt, dat doe je omdat je het wil, dan moet je niet gaan lopen miepen dat het allemaal zo zwaar is.

Moet je wachten tot dat kind er straks is, dat is pas zwaar. En dan heb ik het nog niet eens over een kind met aangeboren afwijkingen ofzo.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_119386809
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 15:42 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Klopt, dat doe je omdat je het wil, dan moet je niet gaan lopen miepen dat het allemaal zo zwaar is.

Moet je wachten tot dat kind er straks is, dat is pas zwaar. En dan heb ik het nog niet eens over een kind met aangeboren afwijkingen ofzo.
wat is dit? een wedstrijd van wat het zwaarste is ofzo? mag je pas zeggen dat je het allemaal echt niet tof vind wanneer er echt hele erge dingen zijn gebeurd? wat een onzin.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 19 november 2012 @ 15:44:58 #35
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_119386815
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 15:04 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Waarom niet? Het is behoorlijk egoïstisch juist (wij willen perse een kind). Misschien is "voor je lol" niet de juiste uitdrukken, maar je doet het toch echt alleen voor je zelf, het is een keuze. First world problems.
Hoezo egoistisch? :')
Dat is nu juist voor veel mensen de zin van hun bestaan.
Anderen zien juist het niet willen leven met kinderen als egoisme...
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_119386952
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 15:44 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Hoezo egoistisch? :')
Dat is nu juist voor veel mensen de zin van hun bestaan.
Anderen zien juist het niet willen leven met kinderen als egoisme...
Zo kan je alles natuurlijk egoïstisch noemen. Ik vind dat als mensen kosten wat het kost zwanger willen raken terwijl dit op natuurlijke wijze niet lukt egoïstisch.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_119386987
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 15:44 schreef simmu het volgende:

[..]

wat is dit? een wedstrijd van wat het zwaarste is ofzo? mag je pas zeggen dat je het allemaal echt niet tof vind wanneer er echt hele erge dingen zijn gebeurd? wat een onzin.
TS moet het in perspectief zien en niet zo miepen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 19 november 2012 @ 15:51:10 #38
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_119387104
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 15:48 schreef DroogDok het volgende:

[..]

TS moet het in perspectief zien en niet zo miepen.
plaats het even in perspectief dan wil je? Plaats even in perspectief dat je pakweg een jaar of 3-4 van je relatie in het teken ziet staan van (in ons geval) een chronische aandoening bij je vrouw, ziekenhuisbezoek na ziekenhuisbezoek, operaties, hormoonkuren met alle bijwerkingen van dien, "grappige" opmerkingen van mensen in je omgeving en je leven overgenomen zien worden door mensen in witte jassen die voor jou gaan bepalen hoe je agenda wordt ingedeeld?

(en ja, ik miep)
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  maandag 19 november 2012 @ 15:52:14 #39
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_119387146
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 15:47 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Zo kan je alles natuurlijk egoïstisch noemen. Ik vind dat als mensen kosten wat het kost zwanger willen raken terwijl dit op natuurlijke wijze niet lukt egoïstisch.
Overigens is een kinderwens niet egoistisch, maar een gevolg van de evolutionaire drang om je genen door te geven om de soort te behouden.
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  maandag 19 november 2012 @ 15:53:26 #40
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_119387198
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 15:47 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Zo kan je alles natuurlijk egoïstisch noemen. Ik vind dat als mensen kosten wat het kost zwanger willen raken terwijl dit op natuurlijke wijze niet lukt egoïstisch.
Ik vind het bepalen van anderen wat hun levensdoel is en hoe ze dat willen bereiken niet mijn of jouw zaak. Het is al jammer en verdrietig genoeg dat bij zoveel mensen het 'krijgen' van een kind zo moeilijk gaat.

En inderdaad, zo kun je alles egoistisch noemen. Ik durf te wedden dat jij ook dingen doet en wilt die ik als heel egoistisch beoordeel.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_119387215
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 15:48 schreef DroogDok het volgende:

[..]

TS moet het in perspectief zien en niet zo miepen.
ja nou, dat zeggen een hoop mensen over andere mensen wanneer die aangeven iets niet tof te vinden. en dat gaat over alles. varierend van hier in dit topic, tot een ontslag (niet zeiken, solliciteren) tot na dat ontslag geen werk kunnen vinden (luie uitvreter) tot verdriet op de overlijdensdag van je kind (jaja, tis al 2 jaar geleden hoor. pak jezelf eens aan)

maar ja; het komt zo lekker makkelijk je toetsenbord of strot uit he
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 19 november 2012 @ 16:01:48 #42
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_119387555
Ik snap DroogDok op zich wel hoor. Nog niet eens zo heel lang geleden, vond ik dat hele IVF-verhaal ook zwaar over de top. Soms kun je nou eenmaal geen kinderen krijgen, deal with it. Je kunt tenslotte ook prima leven zonder.

En tja.. dan is het 3 of 4 jaar later :') . Was het maar zo simpel
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  maandag 19 november 2012 @ 16:03:57 #43
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_119387650
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 15:52 schreef teamlead het volgende:
Overigens is een kinderwens niet egoïstisch, maar een gevolg van de evolutionaire drang om je genen door te geven om de soort te behouden.
Eens ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* dekking zoek :X
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 19 november 2012 @ 16:05:08 #44
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_119387695
Ow, en OT: er lijkt me werkelijk geen lol aan -O-

Van dichtbij een aantal trajecten kunnen volgen en de pret was er na een poosje écht wel af. En dát snap ik heel goed.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 19 november 2012 @ 16:05:24 #45
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_119387712
whehe.. true :Y maar dat vermindert de instinctieve drang nog niet natuurlijk
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  maandag 19 november 2012 @ 16:08:36 #46
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_119387860
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 16:05 schreef ElisaB het volgende:
Ow, en OT: er lijkt me werkelijk geen lol aan -O-

Van dichtbij een aantal trajecten kunnen volgen en de pret was er na een poosje écht wel af. En dát snap ik heel goed.
dat dus ook ja :Y . Een kind maken zou leuk moeten zijn. Je wilt uiteindelijk toch gewoon dat je nageslacht het gevolg is van dampende geyle neucksex. Dat het dan verwordt tot een klinische aangelegenheid waarbij je niet eens de lol van het maken hebt, is gewoon ruk.
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  maandag 19 november 2012 @ 16:15:15 #47
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_119388179
Ik vind de term 'kinderwens' een enorme understatement, drang komt meer in de richring inderdaad. Goede post, Teamlid, wmb mag er best meer aandacht en begrip zijn voor de heren binnen zulke trajecten. Veel succes :*
3!
pi_119388338
Terecht topic.
Rustig aan.
  maandag 19 november 2012 @ 17:21:00 #49
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_119391250
Ik hoop zo dat het een gezonde plakker is.

:*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 19 november 2012 @ 18:16:36 #50
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_119393406
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 16:05 schreef teamlead het volgende:
whehe.. true :Y maar dat vermindert de instinctieve drang nog niet natuurlijk
Bij mij deed het dat wel. Incidenteel denk ik nog wel eens 'had leuk geweest / jammer dat ik het nooit zal ervaren', maar wmb is het zo het is. Maar ik ben er dan ook ietsjes bovengemiddeld principieel over. Niet zo principieel dat ik ervoor op de barricades ga, want jouw principe is waarschijnlijk niet minder waardevol of bepalend dan het mijne. Maar voor mezelf: een no-go.
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 16:08 schreef teamlead het volgende:
dat dus ook ja :Y . Een kind maken zou leuk moeten zijn. Je wilt uiteindelijk toch gewoon dat je nageslacht het gevolg is van dampende geyle neucksex. Dat het dan verwordt tot een klinische aangelegenheid waarbij je niet eens de lol van het maken hebt, is gewoon ruk.
Zo hoort het ook te gaan. Dat klinische is letterlijk en figuurlijk ruk :')
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')