http://www.krp.org/english/articledisplay.aspx?id=WzCCdk56+74=quote:Salahaddin, Kurdistan Region of Iraq (KRP.org) - President Barzani has called on Iraqi National Alliance and Shiite leaders to oppose efforts to create a wedge between Kurds and Arabs in the disputed areas, and has also ordered the Peshmerga forces to highest state of readiness.
The President made this statement following an incident in the disputed town of Tuz Khormato on Friday in which one person died and several were wounded in clashes between Iraqi and Peshmerga forces.
He also called on the Peshmerga forces to be fully prepared to confront any aggressive acts. “The Kurdistan Region is ready to defend its soil and all its citizens. I also call on the Peshmerga forces to exercise restraint in the face of provocations, but also to be in a highest state of readiness to face any aggressive acts,” read the statement from the president.
http://edition.cnn.com/2012/11/16/world/meast/iraq-violence/quote:Baghdad (CNN) -- Two people were killed and 10 others wounded in clashes Friday between Iraqi soldiers and Kurdish forces in Tuz Khurmato, a town in a disputed area of northern Iraq, police officials in Kirkuk and Baghdad told CNN.
The clashes erupted when Iraqi soldiers attempted to search a house belonging to Goran Najam, a member of the Patriotic Union of Kurdistan, officials said. Iraqi President Jalal Talabani is the current leader of the PUK.
One of Najam's bodyguards threw a grenade at the soldiers and fighting broke out, officials said.
An Iraqi soldier was killed as well as one other person, officials said. It was not immediately clear if the second victim was a civilian or one of Najam's bodyguards.
The ethnically mixed town of Tuz Khurmato is part an area claimed by the semiautonomous region of Kurdistan and by the Baghdad government.
Ik zet de popcorn alvast klaarquote:Op zondag 18 november 2012 02:17 schreef DeParo het volgende:
Two dead, 10 wounded after Iraqi, Kurdish forces clash in northern Iraq
[..]
http://edition.cnn.com/2012/11/16/world/meast/iraq-violence/
Dit was gisteren, hopelijk winnen de Koerden met overmacht, hoe dan ook het wordt spannend.
http://vorige.nrc.nl/article2069945.ecequote:Op zondag 18 november 2012 02:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik zet de popcorn alvast klaar [ afbeelding ]
Woop woop. Hopelijk livestream op CNN dan. Kijken hoe die faggots elkaar overhoop knallen met verpauperde AK's.quote:Op zondag 18 november 2012 02:24 schreef DeParo het volgende:
mee mogen inwoners van de regio via een referendum zelf bepalen waar ze bij horen, maar het gebied is erg rijk aan olie.
Als die Koerden daar wat hulp krijgen van buren kan het anders nog een aardige strijd worden, zeker met dat verpauperde leger van Irak, Israël steunt de Koerden.quote:Op zondag 18 november 2012 02:25 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Woop woop. Hopelijk livestream op CNN dan. Kijken hoe die faggots elkaar overhoop knallen met verpauperde AK's.
Misschien gaat de Iraakse overheid over op Saddam stylo met gifgas
Israël heeft wel meer aan het hoofd dan een stel bergdie vrijheid willen in het noorden van Irak. Desalniettemin prima strijd. Lekker joh, lekker op de bank. Genieten man. Turkije, Iran en Syrië direct de lachende derdequote:Op zondag 18 november 2012 02:26 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als die Koerden daar wat hulp krijgen van buren kan het anders nog een aardige strijd worden, zeker met dat verpauperde leger van Irak, Israël steunt de Koerden.
Dat zou je verbazen.quote:Op zondag 18 november 2012 02:28 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Israël heeft wel meer aan het hoofd dan een stel berggeiten die vrijheid willen in het noorden van Irak. Desalniettemin prima strijd. Lekker joh, lekker op de bank. Genieten man. Turkije, Iran en Syrië direct de lachende derde
Ik zou m'n geld zetten op Bagdad. Die zullen daar nog wel wat Ali Chemicalies hebben rondlopen.quote:Op zondag 18 november 2012 02:29 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat zou je verbazen.
Nogmaals, de regio is enorm rijk aan olie, er staat wat op het spel voor de verliezer.
Hopelijk niet en ik denk dat die voorraad wel wat geslonken is na hun verlies dus.quote:Op zondag 18 november 2012 02:31 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik zou m'n geld zetten op Bagdad. Die zullen daar nog wel wat Ali Chemicalies hebben rondlopen.
Idioten. Ik hoop dat die bodyguards mee worden genomen en berecht worden. Maar het zal wel niet, kak Barzani gooit er wel een zak geld tegenaan.quote:The clashes erupted when Iraqi soldiers attempted to search a house belonging to Goran Najam, a member of the Patriotic Union of Kurdistan, officials said. Iraqi President Jalal Talabani is the current leader of the PUK.
One of Najam's bodyguards threw a grenade at the soldiers and fighting broke out, officials said.
Israël steunt als ieder ander land haar eigen belang.quote:Op zondag 18 november 2012 02:55 schreef Senor__Chang het volgende:
Mocht er een oorlog komen, dan wint Koerdistan. Israel en dus de VS steunen hen.
Israel heeft betere dingen te doen dan de Koerden in Noord-Irak te steunen. Ik zou het ook liever zien dat zij de Koerden massaal zouden steunen, maar dat gaat niet gebeuren.quote:Op zondag 18 november 2012 11:54 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Israël steunt als ieder ander land haar eigen belang.
Jalal Talibaniquote:Op zondag 18 november 2012 10:51 schreef Peunage het volgende:
Hebben jullie het artikel gelezen?
[..]
Idioten. Ik hoop dat die bodyguards mee worden genomen en berecht worden. Maar het zal wel niet, kak Barzani gooit er wel een zak geld tegenaan.
tijdens plenaire vergaderingen van het parlement hebben diverse arabische leden van verschillende partijen gevraagd voor de afscheiding. de koerden willen geen eigen land op dit moment want zij profiteren veel van irakquote:Op zondag 18 november 2012 14:21 schreef Tijn het volgende:
Het zou mooi zijn als dit het begin is van een Koerdische staat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |