abonnement Unibet Coolblue
pi_119329499


Als je meer dan een jaar geleden had gezegd: 'ik ga denk ik een Chinees mobieltje kopen', dan had iedereen je hard uitgelachen. Op dat moment waren Chinese mobieltjes voornamelijk nog hoogst irritante plastic dingen met slechte touchresponse, weinig werkgeheugen (RAM), een slome processor en vooral ook bar slechte ondersteuning/updates. Dat alles dan ook nog gebaseerd op een of andere vaag JAVA-aangestuurd besturingssysteem met afschuwelijke navigatie, of als ze al Android hadden een buggy en verouderde versie zonder upgrademogelijkheden. Tegenwoordig bieden Chinese smartphones de gevestigde merken echter waardige concurrentie en zijn ze zeker de moeite waard in overweging te nemen als je op zoek bent naar een nieuw mobieltje.


SPOILER: Scherm
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Powerhouse
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Accu
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: DualSIM & Frequentiebanden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ondersteuning van Android
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Uit het overweldigende aanbod aan Chinese smartphones hebben wij alvast een selectie gemaakt van de meest interessante en populaire modellen (smartphones die pas over een tijdje worden verwacht zijn hierin niet opgenomen). Zo kun je makkelijker een indruk krijgen wat het beste geschikt zou zijn voor jou. De genoemde prijzen zijn richtprijzen en sterk onderhevig aan de vraag en aanbod van een bepaalde telefoon.
SPOILER: OVERZICHT DUALCORE MODELLEN
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Community support (Rooting, tweaks & reviews)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER: OVERZICHT QUADCORE MODELLEN
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Community support (Rooting, tweaks & reviews)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.




Er zijn verschillende manieren om aan een Chinese smartphone te komen. Er is geen ideale methode en het is aan te raden om elk van deze mogelijkheden in overweging te nemen, zeker met betrekking tot prijs en beschikbaarheid.

Sidenote: laders die met Chinese smartphone meegeleverd worden beschikken niet over een EU-compatible plug. Wil je je smartphone op kunnen laden, heb je dus een US -> EU adapter-stukje nodig, deze vind je in de Chinese webshops en eBay.
SPOILER: Webshops
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: AliExpress & DHGate
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Taobao & Tmall
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Importeren: verzending, tracking en douane
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Aftersale: en nu?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Blijf up-to-date met de laatste ontwikkelingen, check:
| www.gizchina.com | www.gizbeat.com |
| www.mtksj.com | www.imp3.net | www.pconline.com.cn | http://mobile.zol.com.cn | www.mobileuncle.com |

Jiayu G3-topicreeks op FOK!

OP Version 1.0 by shiznuts | © 2012 | Do not copy these contents without permission | content by shiznuts & RobertNL

[ Bericht 0% gewijzigd door shiz op 20-11-2012 00:54:37 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_119330349
Neo binnen!.

Proberen te rooten, wil het niet.... Blijkt dat hij al root heeft (in het Chinees), kan helaas geen SU installeren :P (heeft wel SU, maar een Chinese versie).
Voordeel aan die app is zover ik zie wel dat je de root weer uit kan zetten (met een druk op de knop). Maar helemaal zeker ben ik niet aangezien ik het niet kan lezen :P.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_119330404
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 23:44 schreef RobertNL het volgende:
Neo binnen!.

Proberen te rooten, wil het niet.... Blijkt dat hij al root heeft (in het Chinees), kan helaas geen SU installeren :P (heeft wel SU, maar een Chinese versie).
héhé, gewoon even chinees leren! Dan moet je niet meer rooten, probleem opgelsot :9
pi_119330533
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 23:45 schreef Vincent_vd het volgende:

[..]

héhé, gewoon even chinees leren! Dan moet je niet meer rooten, probleem opgelsot :9
Probleem is nu min of meer ook al opgelost. De telefoon heeft wel root. Maar die had hij dus blijkbaar al :').

Straks eens proberen om een Engelse versie van SU er op te parkeren.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_119330561
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 23:48 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Probleem is nu min of meer ook al opgelost. De telefoon heeft wel root. Maar die had hij dus blijkbaar al :').

Straks eens proberen om een Engelse versie van SU er op te parkeren.
Was ook maar een grapje hoor :D Wat voor melding geeft hij eigenlijk als je SU er op probeert te zetten? Want is vreemd als hij root heeft dat dat niet gaat, chinees of engels, root is toch root lijkt mij :p
pi_119330643
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 23:49 schreef Vincent_vd het volgende:

[..]

Was ook maar een grapje hoor :D Wat voor melding geeft hij eigenlijk als je SU er op probeert te zetten? Want is vreemd als hij root heeft dat dat niet gaat, chinees of engels, root is toch root lijkt mij :p
Via het root script niks. Hij stuurt hem via ADB en probeert hem te activeren maar op de telefoon zelf gebeurt er blijkbaar niks. (niet raar want dat zal die alternatieve SU app wel tegenhouden).

Ga hem nu even handmatig er op zetten, kijken wat er dan gebeurd. En dan hopen dat ik de andere SU app kan verwijderen/'freezen zonder al te veel problemen.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_119330705
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 23:51 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Via het root script niks. Hij stuurt hem via ADB en probeert hem te activeren maar op de telefoon zelf gebeurt er blijkbaar niks. (niet raar want dat zal die alternatieve SU app wel tegenhouden).

Ga hem nu even handmatig er op zetten, kijken wat er dan gebeurd. En dan hopen dat ik de andere SU app kan verwijderen/'freezen zonder al te veel problemen.
Ahzo :) Good luck dan ^^
pi_119330930
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 23:48 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Probleem is nu min of meer ook al opgelost. De telefoon heeft wel root. Maar die had hij dus blijkbaar al :').

Straks eens proberen om een Engelse versie van SU er op te parkeren.
http://www.kingroot.net/?p=85 toevallig via http://sj.qq.com ? :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_119331314
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 23:44 schreef RobertNL het volgende:
Neo binnen!.

En hoe is die t.o.v. de G3 ?
  zondag 18 november 2012 @ 00:12:57 #10
327191 RobertNL
For your gear.
pi_119331330
quote:
Nee, de app ziet er uit als een hekje. ;)



Nu hier eens in verdiepen, wellicht een oplossing voor ons probleem?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1564694
Denk dat ik de gok morgen gewoon ga nemen en eens prutsen met aan de ROM. Als je recovery en een officele ROM hebt kan er weinig mis gaan.

Dan straks eens proberen om de build prop en XML's te fixen voor full market acces.

quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 00:12 schreef glsf het volgende:

[..]

En hoe is die t.o.v. de G3 ?
Scherm minder ( aardig wat minder ;)).
Verder zelfde hardware ;). Al zie je hier en daar dat hij iets goedkoper is.

Zo heb ik dat je het scherm iets ziet bewegen (water effect?) als je op het scherm drukt. Hoef niet eens hard te zijn.
Daarnaast is de speaker grill wat raar (half wit). Maar dat is natuurlijk wel mierenneukersmode.

Nog niet uitgebreid kunnen testen (de neo) dus verder zeg ik nog niks. ;).

[ Bericht 16% gewijzigd door RobertNL op 18-11-2012 00:19:42 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_119332261
Het is me gelukt om een goede methode te ontwikkelen om de recovery te backuppen. Heb er voor de zekerheid 5 gemaakt, allemaal 6.144 MB. Ongeveer 6 MB dus. Scatterfile is dus prima dacht ik zo.

Het lag dus aan de methode van het aansluiten van de telefoon voor het uitlezen van de rom van de telefoon en aan de usb drivers.

Betekent dus dat ik in principe elke rom nu kan flashen. Maar dat doe ik niet tot ik een goede backup heb van mijn eigen rom voor de zekerheid.

Ben nu dus bezig om mijn eigen recovery.img in een clockworkmod shell te prutsen zodat er vanuit de recovery een backup van de rom gemaakt kan worden.

Wish me luck. *O*
  zondag 18 november 2012 @ 00:48:09 #12
327191 RobertNL
For your gear.
pi_119332419
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 00:41 schreef Xenorium het volgende:
Het is me gelukt om een goede methode te ontwikkelen om de recovery te backuppen. Heb er voor de zekerheid 5 gemaakt, allemaal 6.144 MB. Ongeveer 6 MB dus. Scatterfile is dus prima dacht ik zo.

Het lag dus aan de methode van het aansluiten van de telefoon voor het uitlezen van de rom van de telefoon en aan de usb drivers.

Betekent dus dat ik in principe elke rom nu kan flashen. Maar dat doe ik niet tot ik een goede backup heb van mijn eigen rom voor de zekerheid.

Ben nu dus bezig om mijn eigen recovery.img in een clockworkmod shell te prutsen zodat er vanuit de recovery een backup van de rom gemaakt kan worden.

Wish me luck. *O*
Good luck ;)!
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_119334885
Lees goede berichten over MoreLocal2 is dat geen simpele oplossing voor nederlands taal probleem?
Ben maar een leek en kom echt net kijken maar stoeine met die die Roms..etc is echt niet voor alle lezers van dit forum weggelegd:(

Zie onderstaande tekst van gebruiker van HTC die dezelfde issues had;
Ik heb op aanraden van HTC Nederland de volgende app gedownload van de Market: More Locale 2. Die app vertaalt de menu's e.d. in allerlei talen waaronder Nederlands. Werkt erg goed, geen gedoe met zoeken naar juiste ROM...mijn vrouw i.i.g. weer happy.

HTC Nederland (erg behulpzaam overigens) zei dat Google gekozen heeft voor een regio indeling. De ROM zijn kennelijk hardware (bios) gebonden waardoor je niet zomaar een andere ROM erop kan zetten. geen idee of dat kopt of niet. Er is een kans dat de volgende update wel weer alle talen beschikbaar heeft omdat er veel klachten zijn van mensen, steeds meer mensen kopen toestellen in buitenland. HTC geeft al die klachten ook weer door...
pi_119336289
Die HTC gebruiker had simpel weg een custom rom erop kunnen zetten met uitgebreide taal ondersteuning.

Leuke topic titel trouwens hoor.
pi_119336300
quote:
10s.gif Op zondag 18 november 2012 03:50 schreef vuurpaard66 het volgende:
Lees goede berichten over MoreLocal2 is dat geen simpele oplossing voor nederlands taal probleem?
Ben maar een leek en kom echt net kijken maar stoeine met die die Roms..etc is echt niet voor alle lezers van dit forum weggelegd:(

Zie onderstaande tekst van gebruiker van HTC die dezelfde issues had;
Ik heb op aanraden van HTC Nederland de volgende app gedownload van de Market: More Locale 2. Die app vertaalt de menu's e.d. in allerlei talen waaronder Nederlands. Werkt erg goed, geen gedoe met zoeken naar juiste ROM...mijn vrouw i.i.g. weer happy.

HTC Nederland (erg behulpzaam overigens) zei dat Google gekozen heeft voor een regio indeling. De ROM zijn kennelijk hardware (bios) gebonden waardoor je niet zomaar een andere ROM erop kan zetten. geen idee of dat kopt of niet. Er is een kans dat de volgende update wel weer alle talen beschikbaar heeft omdat er veel klachten zijn van mensen, steeds meer mensen kopen toestellen in buitenland. HTC geeft al die klachten ook weer door...
Ik denk dat hier ale en paar mensen morelocale geprobeerd hadden maar er bleef dan nog heel wat over in het engels/chinees dacht ik.
En dat zou kunnen van die regio's, maar dat lijkt mij dan toch eerder luiheid van hun. Customs roms hebben zo goed als altijd alle talen er in staan, dus als zo'n "hobbyisten" dat kunnen, waarom zou HTC dan niet even alle talen kunnen bundelen :p
  zondag 18 november 2012 @ 11:05:52 #16
327191 RobertNL
For your gear.
pi_119337025
quote:
10s.gif Op zondag 18 november 2012 03:50 schreef vuurpaard66 het volgende:
Lees goede berichten over MoreLocal2 is dat geen simpele oplossing voor nederlands taal probleem?
Ben maar een leek en kom echt net kijken maar stoeine met die die Roms..etc is echt niet voor alle lezers van dit forum weggelegd:(

Zie onderstaande tekst van gebruiker van HTC die dezelfde issues had;
Ik heb op aanraden van HTC Nederland de volgende app gedownload van de Market: More Locale 2. Die app vertaalt de menu's e.d. in allerlei talen waaronder Nederlands. Werkt erg goed, geen gedoe met zoeken naar juiste ROM...mijn vrouw i.i.g. weer happy.

HTC Nederland (erg behulpzaam overigens) zei dat Google gekozen heeft voor een regio indeling. De ROM zijn kennelijk hardware (bios) gebonden waardoor je niet zomaar een andere ROM erop kan zetten. geen idee of dat kopt of niet. Er is een kans dat de volgende update wel weer alle talen beschikbaar heeft omdat er veel klachten zijn van mensen, steeds meer mensen kopen toestellen in buitenland. HTC geeft al die klachten ook weer door...
Ze hebben gewoon alle andere talen verwijderd. Bij HTC staan ze verborgen ;) (en kan je ze dus met morelocale wel instellen).

Apps zijn wel Nederlands met morelocale.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_119337400
Bij de Neo zijn naast Engels en Chinees de andere talen grotendeels verwijderd volgens mij. Kijk daar later wel naar hoe dat is te fixen. Waarschijnlijk is dat niet zo makkelijk als je denkt.

Het schijnt dat de talen in een apk staan, wellicht meerdere en je die niet zomaar kunt vervangen met eentje die multilanguage is. Daar zal opnieuw gecompiled moeten worden en handmatig alles geëdit moeten worden en de kernel zal opnieuw in coördinatie met die apks moeten worden gecompiled.

Dus dat is niet zo leuk. }:|
  zondag 18 november 2012 @ 11:35:23 #18
327191 RobertNL
For your gear.
pi_119337506
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 11:28 schreef Xenorium het volgende:
Bij de Neo zijn naast Engels en Chinees de andere talen grotendeels verwijderd volgens mij. Kijk daar later wel naar hoe dat is te fixen. Waarschijnlijk is dat niet zo makkelijk als je denkt.

Het schijnt dat de talen in een apk staan, wellicht meerdere en je die niet zomaar kunt vervangen met eentje die multilanguage is. Daar zal opnieuw gecompiled moeten worden en handmatig alles geëdit moeten worden en de kernel zal opnieuw in coördinatie met die apks moeten worden gecompiled.

Dus dat is niet zo leuk. }:|
Stap voor stap uitleg:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1564694
Lijkt niet heel moeilijk als ik dit zo lees ;). Staat er geen ROM/update op het forum van Neo? Wellicht kunnen we er dan even naar kijken.

Als de ROM toch open is kan playstore er direct in :P (samen met een aangepaste build prop). Dan is alles gefixed voor deze telefoon :P.

[ Bericht 4% gewijzigd door RobertNL op 18-11-2012 11:55:08 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_119337677
Xenorium is dus al lekker bezig, en ik denk dat we dus eerdaags wel customs roms en recovery werkend hebben op de neo :D

Nog even zorgen dat we full acces playstore hebben, en dan ben ik al snel tevreden :P

Ga zo door jongens ^O^
pi_119337972
Full access playstore? Ik heb niks gemerkt? Wat mist er dan?
pi_119337980
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 11:44 schreef Downstar het volgende:
Xenorium is dus al lekker bezig, en ik denk dat we dus eerdaags wel customs roms en recovery werkend hebben op de neo :D

Nog even zorgen dat we full acces playstore hebben, en dan ben ik al snel tevreden :P

Ga zo door jongens ^O^
Heb jij meer gedaan dan root? Klinkt verder vrij lastig dus ik hoop het met jou uitleg verder klaar te hebben. Alleen nog de build prop aanpassen maar daarvan kwam ik al een video tut tegen op dit forum
pi_119337981
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 00:12 schreef RobertNL het volgende:
Scherm minder ( aardig wat minder ;)).
Verder zelfde hardware ;). Al zie je hier en daar dat hij iets goedkoper is.

Zo heb ik dat je het scherm iets ziet bewegen (water effect?) als je op het scherm drukt. Hoef niet eens hard te zijn.
Daarnaast is de speaker grill wat raar (half wit). Maar dat is natuurlijk wel mierenneukersmode.

Nog niet uitgebreid kunnen testen (de neo) dus verder zeg ik nog niks. ;).
Misschien kun je eens een foto van G3 en Neo naast elkaar posten met een foto op het scherm (net zoiets als in jouw review van de G3 met de foto van de brug).
Ben ook al wel benieuwd of de foto's van de Neo beter zijn dan de G3 ivm de (te) sterke compressie van de G3.
pi_119338009
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 12:00 schreef Xenorium het volgende:
Full access playstore? Ik heb niks gemerkt? Wat mist er dan?
Dat die apps zoals o.a. buienradar ook willen installeren en werken.
pi_119338020
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 12:00 schreef Xenorium het volgende:
Full access playstore? Ik heb niks gemerkt? Wat mist er dan?
Is al eerder aan je gevraagd, maar volgens mij had jij liever andere alternatieven..
maar krijg jij apps als NS reisplanner extra, Nu.nl. Buienradar.nl wel aan de praat dan :P?
wss niet, dus nog geen full acces/compatible market..
pi_119338062
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 12:01 schreef Tonkey het volgende:

[..]

Heb jij meer gedaan dan root? Klinkt verder vrij lastig dus ik hoop het met jou uitleg verder klaar te hebben. Alleen nog de build prop aanpassen maar daarvan kwam ik al een video tut tegen op dit forum
Ik heb heb nu geroot en playstore werkend..
en nederlandse taal werkend voor +- 90% van mijn systeem ( menu's en standaard apps dus niet)

Met recovery + roms houd ik me nu ff niet bezig, weinig tijd en moet zelf dan ook nog het 1 en ander in lezen..

Xenorium lijkt me eerdaags wel met een tutorial te komen hoe je het 1 en ander fixt op het gebied van roms etc.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')