abonnement Unibet Coolblue
pi_119228624


Als je meer dan een jaar geleden had gezegd: 'ik ga denk ik een Chinees mobieltje kopen', dan had iedereen je hard uitgelachen. Op dat moment waren Chinese mobieltjes voornamelijk nog hoogst irritante plastic dingen met slechte touchresponse, weinig werkgeheugen (RAM), een slome processor en vooral ook bar slechte ondersteuning/updates. Dat alles dan ook nog gebaseerd op een of andere vaag JAVA-aangestuurd besturingssysteem met afschuwelijke navigatie, of als ze al Android hadden een buggy en verouderde versie zonder upgrademogelijkheden. Tegenwoordig bieden Chinese smartphones de gevestigde merken echter waardige concurrentie en zijn ze zeker de moeite waard in overweging te nemen als je op zoek bent naar een nieuw mobieltje.


SPOILER: Scherm
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Powerhouse
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Accu
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: DualSIM & Frequentiebanden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ondersteuning van Android
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Uit het overweldigende aanbod aan Chinese smartphones hebben wij alvast een selectie gemaakt van de meest interessante en populaire modellen (smartphones die pas over een tijdje worden verwacht zijn hierin niet opgenomen). Zo kun je makkelijker een indruk krijgen wat het beste geschikt zou zijn voor jou. De genoemde prijzen zijn richtprijzen en sterk onderhevig aan de vraag en aanbod van een bepaalde telefoon.
SPOILER: OVERZICHT DUALCORE MODELLEN
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Community support (Rooting, tweaks & reviews)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER: OVERZICHT QUADCORE MODELLEN
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.




Er zijn verschillende manieren om aan een Chinese smartphone te komen. Er is geen ideale methode en het is aan te raden om elk van deze mogelijkheden in overweging te nemen, zeker met betrekking tot prijs en beschikbaarheid.

Sidenote: laders die met Chinese smartphone meegeleverd worden beschikken niet over een EU-compatible plug. Wil je je smartphone op kunnen laden, heb je dus een US -> EU adapter-stukje nodig, deze vind je in de Chinese webshops en eBay.
SPOILER: Webshops
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: AliExpress & DHGate
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Taobao & Tmall
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Importeren: verzending, tracking en douane
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Aftersale: en nu?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Blijf up-to-date met de laatste ontwikkelingen, check:
| www.gizchina.com | www.gizbeat.com |
| www.mtksj.com | www.imp3.net | www.pconline.com.cn | http://mobile.zol.com.cn | www.mobileuncle.com |

Jiayu G3-topicreeks op FOK!

OP Version 1.0 by shiznuts | © 2012 | Do not copy these contents without permission | content by shiznuts & RobertNL

[ Bericht 0% gewijzigd door shiz op 16-11-2012 01:01:48 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 15 november 2012 @ 08:33:38 #2
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_119228658
Dank Shiz, wilde de topic net openen maar zat nog op een titel te broeden ;)

Volgende keer beter haha
pi_119228660
Ik zal in de loop van de dag ff linkjes in een spoiler gooien naar reviews en roots. ;)

Hopelijk vandaag weer wat mensen met post! :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_119228693
Vandaag nog geen post bij mij.. Mijn Neo is wel reeds verwerkt in HongKong (DHL), maar nog niet in de lucht.. Morgen zal krap worden, dus ik verwacht zelf maandag. Gekocht via LT.

Ben wel benieuwd of er al iemand is die GAPPS geflasht heeft. Schijnt een mogelijke oplossing te zijn als je bepaalde apps niet kan downloaden namelijk.

Heb trouwens ook maar eens een topic gemaakt op xda.. you never know.. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1991354
pi_119228792
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 23:58 schreef elinx het volgende:

[..]

Heb ik het over een filmpje gehad dan?
De eerste post van het forum waar je naar linkte was een filmpje waar ze iets flashen met die recovery? :p

quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 07:51 schreef stefke001 het volgende:

[..]

Weer iets dichter bij onze bestemming : 15-Nov-2012 The item (***) left Hong Kong for its destination on 15-Nov-2012
Is toch wel spannend, vind ik, zo wachten op een gloednieuwe telefoon.
Bij mij ook verzonden inderdaad :D Wel spannend inderdaad, maar ook wel leuk altijd vind ik :D Dat moment wanneer ze dan eindelijk met het pakketje voor de deur staan :D Al is het bij mij ook wel de eerste keer dat ik uit china bestel en dus zo lang moet wachten :)
pi_119228854
En inmiddels weer wachten geblazen, maar ben ongeduldig geworden.
Hopelijk stuurt LT vandaag mijn nieuwe neo via DHL op, eergister is het omgezet, daarna gelijk laatste extra kosten voor DHL shipment voldaan, nu blijft mijn status hangen op:

11/13/2012 5:08:53 PM Items Changed 56925*1换成59343*1,发DHL,暂不发货,待付差价
11/13/2012 6:28:23 PM Instant Order Received Order has been received. Order appears to be paid. Please check transaction records before shipment.
11/14/2012 8:43:18 AM Items Changed 56925*1换成59343*1,发DHL,请尽快发货

Als ik naar de chinese tekeningen kijk ;-) heb ik geen idee wat er staat ;-) door de translator gehaald, ik moet wachten tot lt hem aanbied bij DHL.


11/13/2012 5:08:53 PM Items Changed 56925 * 1 replaced 59343 * hair DHL temporarily shipment, to be paid the difference
11/13/2012 6:28:23 PM Instant Order Received Order has been received. Order appears to be paid. Please check transaction records before shipment.
11/14/2012 8:43:18 AM Items Changed 56925 * 1 replaced 59343 * hair DHL, please be shipped as soon as possible
  donderdag 15 november 2012 @ 08:56:38 #7
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_119228883
Zijn deze telefoons volledig integreerbaar met ons netwerk? Het is niet zo dat je opeens Chinese tekens overal in je scherm hebt? Hoe zit het met het downloaden van apps?

Grgr loller
  donderdag 15 november 2012 @ 08:56:57 #8
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_119228892
Mijn Neo (mistertao, China Post registered) staat sinds 9 november op:

"Departure from outward office of exchange / Beijing"

Kent iemand die melding?

Als ik erop Google zie ik reacties als 'dat is hoe Chinezen het noemen als het pakje érgens is, terwijl ze niet weten wáár.'

Dus heeft hier iemand ervaring met deze status en of dit betekent dat het heel lang wachten wordt?
  donderdag 15 november 2012 @ 08:59:22 #9
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_119228922
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 08:56 schreef Lollertrolle het volgende:
Zijn deze telefoons volledig integreerbaar met ons netwerk? Het is niet zo dat je opeens Chinese tekens overal in je scherm hebt? Hoe zit het met het downloaden van apps?

Grgr loller
Lees anders de OP eens, wel zo handig :)
  donderdag 15 november 2012 @ 08:59:52 #10
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_119228930
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2012 08:59 schreef funky_fart het volgende:

[..]

Lees anders de OP eens, wel zo handig :)
En geen converter nodig voor ons stroomnetwerk? :(
pi_119229008
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 08:59 schreef Lollertrolle het volgende:

[..]

En geen converter nodig voor ons stroomnetwerk? :(
Toch wel, de standaard stekker is een amerikaans model (zo 2 platte pinnen) op de gsm sites kan je er echter een adapter bijkopen voor 2 euro ofzo. Bovendien is het gewoon een micro-usb aansluiting dus elke usb lader werkt eigenlijk ;)

Als je in China wilt bestellen kan je best wel wat weten van android zoals rooten ofzo, of bereid zijn om het uit te zoeken ;) Als je de vorige pagina's wat doorleest zal je zien dat bvb de playstore op een aantal toestellen niet standaard er op staat (zoals de neo). Door te rooten kan je die er wel opkrijgen, maar wel meer gedoe dus dan bij een kant en klaren gsm uit Nederland/Belgie ;)
pi_119229552
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 08:59 schreef Lollertrolle het volgende:

[..]

En geen converter nodig voor ons stroomnetwerk? :(
Als je bij Lightake besteld (NEO) dan kun je een mail sturen naar customer support en krijg je gratis een omzetter erbij. (dat vertelden ze althans mij in de email)
pi_119229601
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 09:31 schreef glsf het volgende:

[..]

Als je bij Lightake besteld (NEO) dan kun je een mail sturen naar customer support en krijg je gratis een omzetter erbij. (dat vertelden ze althans mij in de email)
ah echt? Damn had ik dat geweten :p
pi_119229631
Is het stopcontact in China dan een Amerikaans type? Hong Kong Brits type??
pi_119229644
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 09:33 schreef Vincent_vd het volgende:

[..]

ah echt? Damn had ik dat geweten :p
Gewoon een email sturen en alsnog om vragen. Zeggen dat de adapter niet past. Je weet maar nooit.
pi_119229659
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 09:34 schreef Xenorium het volgende:
Is het stopcontact in China dan een Amerikaans type? Hong Kong Brits type??
Op de plaatjes kun je meestal wel zien welke erbij zit. Vaak staat het ook wel in de omschrijving.
pi_119229808
Ja dat snap ik, dat vroeg ik niet. Ik vroeg of het stopcontact in China een Amerikaans type stopcontact is of een Brits type of een Euro type. ;)
pi_119229866
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 09:41 schreef Xenorium het volgende:
Ja dat snap ik, dat vroeg ik niet. Ik vroeg of het stopcontact in China een Amerikaans type stopcontact is of een Brits type of een Euro type. ;)
Voor zover ik weet en gezien heb hier op het forum site is het Amerikaans denk ik :)
pi_119229961
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 09:34 schreef Xenorium het volgende:
Is het stopcontact in China dan een Amerikaans type? Hong Kong Brits type??
Nee niet van brits type, laat ik het zo stellen ik heb nog nooit een reisadapter nodig gehad, je steekt daar bijna iedere stekker gewoon in het stopcontact, zowel Amerikaanse type en Europese type passen daar gewoon in het stopcontact.

Dacht alleen voor brits type niet.
  donderdag 15 november 2012 @ 10:16:50 #20
327191 RobertNL
For your gear.
pi_119230709
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 07:48 schreef glsf het volgende:

[..]

N821 is ongeveer $200. Waar kan jij de NEO vinden voor $140 dan ?
Taobao.met agent.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_119230924
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 07:55 schreef Tsurany het volgende:

[..]

Die Neo is toch ook van plastic gemaakt? Dan lijkt een plastic gevoel mij niet geheel onjuist.
Dan hebben wij waarschijnlijk een ander beeld bij plastic gevoel..
bij plastic gevoel denk ik aan die goedkope samsung galaxy Y /pocket/gio gevallen..
die voelen plastic en ligt aan..

dat kan je van de neo niet zeggen.. maar daarom nogmaals: ik ben dan wel benieuwd hoe die amoi N821 dan moet voelen, aluminium?
pi_119230974
Ik was vroeger ook van dat premium aluminium wat HTC altijd gebruikte, maar tegenwoordig heb ik van zoiets wat maakt het uit en als het echt eens krast dan heb je gewoon de verf eraf en bij plastic is dat anders.

Ik zie nu dus wel in dat plastic ook gewoon stevig is want mijn HTC Evo 3D heeft een plastic achterklepje en enige aluminium is de rand om de telefoon.
pi_119231042
Dat uredeal deze week garandeerd is leuk maar er gebeurt gewoon niks bij SingPost. Ik wacht nog tot maandag en dan ga ik geld terug eisen. Wat is de beste methode om dat te doen? Customer service een bericht sturen of gewoon paypal dispute?
pi_119231542
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:29 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik was vroeger ook van dat premium aluminium wat HTC altijd gebruikte, maar tegenwoordig heb ik van zoiets wat maakt het uit en als het echt eens krast dan heb je gewoon de verf eraf en bij plastic is dat anders.

Ik zie nu dus wel in dat plastic ook gewoon stevig is want mijn HTC Evo 3D heeft een plastic achterklepje en enige aluminium is de rand om de telefoon.
Is dat nou een toevoeging, 3d aan je telefoon? Twee jaar terug wilde ik dat best graag, maar toen moest ik er te lang op wachten. Maar nu is het nog steeds niet echt "doorgebroken" en het feit dat je je in dit topic begeeft, geeft volgens mij wel aan dat het niet echt een extra aan je telefoon geeft? :)
Wie niet dom is moet slim zijn!
pi_119231703
quote:
6s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:46 schreef PeeJie_ het volgende:

[..]

Is dat nou een toevoeging, 3d aan je telefoon? Twee jaar terug wilde ik dat best graag, maar toen moest ik er te lang op wachten. Maar nu is het nog steeds niet echt "doorgebroken" en het feit dat je je in dit topic begeeft, geeft volgens mij wel aan dat het niet echt een extra aan je telefoon geeft? :)
Weet niet wat hij er van vindt, maar weet wel dat zijn vriendin haar gsm kapot is, en dat zij zijn EVO gaat krijgen, daarom zit hij hier mee in het topic :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')