abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 5 december 2012 @ 18:49:57 #201
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_119965487
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 14:58 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Als je er zoveel mee rijdt dan betaal je ook maar gewoon de wegenbelasting. Zo moeilijk is dat toch niet?
En anders heb je 60 dagen om gratis te rijden.
wat een argument :')
  donderdag 6 december 2012 @ 08:56:28 #202
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_119985881
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 18:49 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

wat een argument :')
Ja dat is toch een prima argument? wtf. je hebt 60 dagen om te rijden en als dat niet genoeg is ga je gewoon wegenbelasting betalen.
Toen ik nog een auto had haalde ik de 60 dagen per jaar niet eens en daar betaalde ik ook de volle mep aan wegenbelasting voor, is dat dan wel eerlijk?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 6 december 2012 @ 18:37:10 #203
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_120005163
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 08:56 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ja dat is toch een prima argument? wtf. je hebt 60 dagen om te rijden en als dat niet genoeg is ga je gewoon wegenbelasting betalen.
Toen ik nog een auto had haalde ik de 60 dagen per jaar niet eens en daar betaalde ik ook de volle mep aan wegenbelasting voor, is dat dan wel eerlijk?
Lees je even in waarom ze geen belasting betaalden...
  donderdag 6 december 2012 @ 18:37:51 #204
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_120005184
en jouw argument is puur gebaseerd op "ik moest x dus jullie moeten y :( :'( "
pi_120005209
al die mensen die afgelopen paar jaar veel tijd en geld hebben gestoken in een stinkende mercedes diesel uit duitsland. heerlijk dit, pure gerechtigheid _O_
pi_120007960
Tis alleen jammer dat de goeden weer onder de kwaden moeten lijden. ;(
  donderdag 6 december 2012 @ 20:01:46 #207
53151 T42
Pinball Wizard
pi_120009296
auto's van 30 jaar en ouder kun je straks ook niet meer bij elke RDW station invoeren
pi_120078880
Wat dus eigenlijk een stille hint is dat de MRB-vrijstelling op 30 jaar komt te liggen (zou het sowieso zijn in 2021, maar goed). Maar vind het beetje een rare maatregel. :P
pi_120079724
Tja je hoort er nu weinig meer over.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120080735
Stilte voor de 30 jarige storm?
Dit is een Signature....
pi_120081180
Denk wel dat ze een simpele regel verzinnen om mensen met een jaren 80 barrel op diesel belasting te laten betalen.
.
pi_120081226


[ Bericht 100% gewijzigd door Fer op 08-12-2012 20:09:37 (Kinderen Grr....) ]
.
pi_120083682
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:47 schreef Fer het volgende:
Denk wel dat ze een simpele regel verzinnen om mensen met een jaren 80 barrel op diesel belasting te laten betalen.
Dat sowieso. Maar het verhogen van de leeftijdsgrens heeft geen enkel zin: dan gaan die jaren 80-barrels naar eind jaren 70-diesels en worden de jaren 80-dingen geschorst tot ze belastingvrij zijn. Oftewel: het probleem wordt enkel uitgesteld. ;)
pi_120083966
Ik weet alleen niet of je liefhebbers van de MB 508D hun plezier ontneemt. Deze bussen worden ampers als daily ingezet.
.
pi_120083989
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 20:06 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Dat sowieso. Maar het verhogen van de leeftijdsgrens heeft geen enkel zin: dan gaan die jaren 80-barrels naar eind jaren 70-diesels en worden de jaren 80-dingen geschorst tot ze belastingvrij zijn. Oftewel: het probleem wordt enkel uitgesteld. ;)
Tja geen enkele oplossing is waterdicht.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120084039
Momenteel is een goed en goedkoop aanbod van Mercedessen uit de jaren 80 op diesel, voornamelijk uit duitsland waar ze de umweltzone niet meer in mogen.
.
pi_120088006
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 december 2012 20:14 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Tja geen enkele oplossing is waterdicht.
Met brandstoftoeslag zou je er zijn: benzine belastingvrij houden en LPG en diesel is dan de brandstoftoeslag betalen. Eigenlijk zoals ze van plan waren voor auto's van 1987 en jonger, maar dan voor alle oldtimers. Dat ontmoedigt dagelijks gebruik en als je toch perse op LPG of diesel wil rijden betaal je toch iets. En dat geld kan dan weer voor milieu-compensatie gebruikt worden (immers: het oldtimergebeuren zou afgeschaft worden uit milieu-oogpunt). :)
pi_120089058
Dan krijg je weer de discussie over het feit dat LPG per definitie milieu-vriendelijker is. En als we het daar toch over hebben dan is het hele systeem sowieso hypocriet.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120089155
LPG is helemaal niet milieuvriendelijker, tenzij je een electronisch geregelde en/of lambda-gestuurde LPG-installatie hebt. :P Het overgrote deel van de LPG-installaties in oldtimers is ongeregelde goedkope bras die net zoveel uitstoot als een motor met carburateur op benzine, heb je een injectie-auto die op LPG met traditionele verdamper rijdt dan zou 'ie op benzine (met injectie dus) vele malen schoner zijn. ;)
pi_120201110
wel mooi al die zeikerds hier. straks gaan ze kleine auto's belasten als grote auto's omdat ze effectief bijna even veel file veroorzaken. gaan ze huilen ^O^
  dinsdag 11 december 2012 @ 19:30:25 #221
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120201417
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 21:51 schreef Bart-Willem het volgende:
Met brandstoftoeslag zou je er zijn: benzine belastingvrij houden
Not sure if kidding...
censuur :O
pi_120204120
Dat meen ik serieus, immers: de veelrijders die het om het goedkope rijden doen gaan echt geen oldtimers meer rijden omdat 't lekker goedkoop is (wat 't op LPG en diesel wel was). Het is niet voor niets dat deze regeling al voor auto's van 1987 en later zou gaan gelden he. :P
  dinsdag 11 december 2012 @ 20:55:27 #223
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_120205438
Ik reed vandaag in de spits weer achter zo'n belastingontduiker in zijn stink Mercedes met drie letterig kenteken, de stank sloeg direct op mijn longen :r

Ik heb de stinkbom maar snel ingehaald. De profiteurs dienen keihard aangepakt te worden, de hobbyist moet ontzien worden. Ik ben benieuwt wat eruit komt.
pi_120464438
De Fehac heeft nu een nieuwe enquete online gezet die gelukkig een stuk beter is dan de oude! :) Zie www.fehac.eu.

Ik vind de mogelijke opties nu een stuk beter: niet alleen de dagenkaart of het achterlijke verhogen van de leeftijdsgrens naar 30 jaar en 35 jaar voor diesels (dat is in mijn ogen echt het uitstellen van het probleem, of de Benz-rijders ruilen hun 86'er om voor een 79'er) maar gelukkig nu ook meer opties.

De beste vind ik: oldtimerkenteken voor 25 jaar en ouder voor 200 Euro per jaar (wel verplicht 1e auto hebben die belastingplichtig is zo stond er ook vermeld). Ja: het kost wat meer dan we nu betalen (nu betalen we niets maar goed: het is veel beter dan de volle mep moeten betalen) maar het is veruit de beste optie zonder gezeik: als je voor 17 Euro per maand met al het geneuzel klaar bent vind ik het best en kunnen ook de jaren 80-auto's (zoals veel 240's en 740's, 780's etc) mooi belasting vrij blijven. :) Dus die heb ik mooi een 1 gegeven (1 is belangrijk, 5 minst belangrijk en als je de rest buiten beschouwing laat tellen ze niet eens mee).

En voor de grapjassen die roepen: "ja maar die 200 Euro geldt dan ook voor de goedkope dieselaars", dat klopt maar aangezien meerdere steden van plan zijn om met milieu-zones te gaan werken worden die Benzjes sowieso met pek en veren weggejaagd straks. :P En: de goedkoop-rijders zullen 200 Euro ook wel teveel vinden, zeker als ze verplicht een 1e auto moeten hebben die wél belastingplichtig is. :+
  dinsdag 18 december 2012 @ 16:56:00 #225
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_120465377
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 16:32 schreef Bart-Willem het volgende:
De Fehac heeft nu een nieuwe enquete online gezet die gelukkig een stuk beter is dan de oude! :) Zie www.fehac.eu.

Ik vind de mogelijke opties nu een stuk beter: niet alleen de dagenkaart of het achterlijke verhogen van de leeftijdsgrens naar 30 jaar en 35 jaar voor diesels (dat is in mijn ogen echt het uitstellen van het probleem, of de Benz-rijders ruilen hun 86'er om voor een 79'er) maar gelukkig nu ook meer opties.

De beste vind ik: oldtimerkenteken voor 25 jaar en ouder voor 200 Euro per jaar (wel verplicht 1e auto hebben die belastingplichtig is zo stond er ook vermeld). Ja: het kost wat meer dan we nu betalen (nu betalen we niets maar goed: het is veel beter dan de volle mep moeten betalen) maar het is veruit de beste optie zonder gezeik: als je voor 17 Euro per maand met al het geneuzel klaar bent vind ik het best en kunnen ook de jaren 80-auto's (zoals veel 240's en 740's, 780's etc) mooi belasting vrij blijven. :) Dus die heb ik mooi een 1 gegeven (1 is belangrijk, 5 minst belangrijk en als je de rest buiten beschouwing laat tellen ze niet eens mee).

En voor de grapjassen die roepen: "ja maar die 200 Euro geldt dan ook voor de goedkope dieselaars", dat klopt maar aangezien meerdere steden van plan zijn om met milieu-zones te gaan werken worden die Benzjes sowieso met pek en veren weggejaagd straks. :P En: de goedkoop-rijders zullen 200 Euro ook wel teveel vinden, zeker als ze verplicht een 1e auto moeten hebben die wél belastingplichtig is. :+
Als ik een lease-auto heb, telt dat dan ook als 1e auto? :7
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')