abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 8 november 2012 @ 11:43:29 #1
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_118972506
quote:
Mijn naam is Mariska Orbán-de Haas, hoofdredactrice van het Katholiek Nieuwsblad. U kent mij vast wel. Ik schuif regelmatig aan bij Pauw & Witteman omdat ik zo mijn eigen ideeën heb over abortus en homo’s. Zoals die keer toen ik een open brief had geschreven aan VVD-politica Jeanine Hennis, nu onze minister van Defensie. Zij is vóór abortus terwijl ze zelf meerdere miskramen heeft gehad. Ik vind dat raar. Dan moet je toch weten hoe erg het is een kind te verliezen?

Enfin, mevrouw de minister is dus nooit echt moeder geworden. Maar ik wel. En als zodanig schrijf ik u deze open brief, mevrouw Ribberink: als moeder van drie kinderen - en ook een beetje namens God. U heeft Tim verloren, uw enig kind. Hij werd door zijn plaaggeesten afgeschilderd als “een homo en een loser.” Natuurlijk was Tim geen loser. Wel had hij blijkbaar een tekortkoming. Daarover wil ik het graag met u hebben. Mijn zoontje is pas vier, maar ik kan nu al heel duidelijk aan hem zien dat hij géén homo is. Zo voed ik hem ook op, met voldoende autootjes en een speelgoedgarage. Mocht hij ooit tóch homo worden, dan zou ik mijzelf dat als ouder heel erg verwijten. Ook zou ik dodelijk ongerust zijn, want homo’s hebben altijd schokkend veel sekspartners. Maakte u zich nooit zorgen over ziektes bij uw zoon, mevrouw Ribberink? Ik vraag mij oprecht af waarom u nooit heeft ingegrepen. Zei u nooit tegen Tim: kies voor het mooiere, kies voor de eenheid tussen man en vrouw? Nee, dat deed u niet. Liever was u modern en tolerant.

Ach, leefden wij nog maar in het Nederland van de jaren vijftig, toen abortus nog een vies woord was en homo’s veilig in de kast zaten. Toen minderjarige rooms-katholieke jongens nog werden gecastreerd om ze van hun homoseksuele gedrag af te helpen. Was Tim in zijn jonge jaren netjes van zijn balletjes ontdaan, dan had menig kerkkoor hem graag als castraat opgenomen. Wellicht was dat zijn redding geweest. Maar daarvoor is het nu te laat. Aan de andere kant: nóg erger was het geweest wanneer Tim over enkele jaren met een andere homo was getrouwd. En wie weet wel een kind had gewild. Dat had enkel geleid tot Sodom en Gomorra-achtige praktijken als polygamie, incest en pedofilie. Dan was uw zoon, wat God en mij betreft, nog verder van huis geweest, mevrouw Ribberink. Al die ellende blijft hem nu gelukkig bespaard. Laat dat een troost voor u zijn. Nou, lieve groetjes dan maar, en natuurlijk zal ik voor uw zoon bidden, want zelfmoord is en blijft natuurlijk een doodzonde.

Alle liefs van Mariska Orbán-de Haas
http://www.metronieuws.nl(...)rZlkg!t8FcbEpw2mdkE/

Echt walgelijk, hoe durft de Metro deze column te publiceren, een zieke geest heb je dan.
pi_118972538
je bent al de 10e die zo'n topic heeft geopend..
  donderdag 8 november 2012 @ 11:44:52 #3
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_118972574
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 11:44 schreef HulkHeld het volgende:
je bent al de 10e die zo'n topic heeft geopend..
-O-
pi_118972611
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 11:43 schreef betyar het volgende:

[..]

http://www.metronieuws.nl(...)rZlkg!t8FcbEpw2mdkE/

Echt walgelijk, hoe durft dat mens deze gedachte te publiceren, een zieke geest heb je dan.
Het is Luuk Koelman die dit heeft geschreven
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_118972632
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 11:43 schreef betyar het volgende:

[..]

http://www.metronieuws.nl(...)rZlkg!t8FcbEpw2mdkE/

Echt walgelijk, hoe durft dat mens deze gedachte te publiceren, een zieke geest heb je dan.
Lees eens verder dan je neus lang is.
  donderdag 8 november 2012 @ 11:46:35 #6
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_118972645
quote:
3s.gif Op donderdag 8 november 2012 11:45 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Het is Luuk Koelman die dit heeft geschreven
Aha, dat wist ik niet, thx.
pi_118972647
Koelman stond te weinig in de aandacht en dacht zo ff weer in de schijnwerpers te komen, wat een triest figuur.
pi_118972673
Bijzonder weerzinwekkend van de persoon die dit heeft geschreven.
  Leukste jonkie 2022 donderdag 8 november 2012 @ 11:47:14 #9
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_118972674
[quote]0s.gif Op donderdag 8 november 2012 11:44 schreef HulkHeld het volgende:
je bent al de 10e die zo'n topic heeft geopend..
[/quote

Inderdaad dit topic heeft een mooi slotje van LompeHork verdient :W
Je maintiendrai -XOXO-
  donderdag 8 november 2012 @ 11:48:21 #10
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_118972718
Sorry......
pi_118972721
Te ver... veel te ver
pi_118972736
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 11:43 schreef betyar het volgende:

[..]

http://www.metronieuws.nl(...)rZlkg!t8FcbEpw2mdkE/

Echt walgelijk, hoe durft de Metro deze column te publiceren, een zieke geest heb je dan.
Column kwam mij gelijk al duidelijk als nep over.
  donderdag 8 november 2012 @ 11:51:11 #13
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_118972842
Jemig, als je niet doorhebt dat hier een draak wordt gestoken met alle mensen die moralistisch oordelen hebben over andere mensen en daarmee dus eigenlijk faciliterend zijn aan het bestaan van pesten, dan moet je veel vaker (en betere) literatuur/columns gaan lezen hoor :)
  donderdag 8 november 2012 @ 11:57:30 #14
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_118973096
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 11:51 schreef Grumpey het volgende:
Jemig, als je niet doorhebt dat hier een draak wordt gestoken met alle mensen die moralistisch oordelen hebben over andere mensen en daarmee dus eigenlijk faciliterend zijn aan het bestaan van pesten, dan moet je veel vaker (en betere) literatuur/columns gaan lezen hoor :)
Neemt niet weg dat smakeloos is.

Dat het een man is die wat aandacht nodig heeft doet er niks vanaf.
pi_118973202
Tim had ook aandacht nodig volgens mij door zijn actie
  donderdag 8 november 2012 @ 12:01:56 #16
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_118973286
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 11:59 schreef kurk_droog het volgende:
Tim had ook aandacht nodig volgens mij door zijn actie
Sorry hoor, maar daar staat Tim behoorlijk los van. Hij heeft niet het briefje in zijn eigen rouwadvertentie gezet, en hij heeft juist helemaal niet de openbaarheid gezocht van zijn leed. Had ie dat maar wat meer, dan hadden mensen meer kunnen proberen te helpen.
Daarnaast: aandacht vragen doe je met een mislukte poging, een geslaagde poging is geen aandacht vragen.
  donderdag 8 november 2012 @ 12:03:44 #17
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_118973345
Gatver, ik snap dit niet...
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  donderdag 8 november 2012 @ 12:04:34 #18
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_118973368
Wat een walgelijk stuk.
pi_118973441
Bizar, al die verbolgen reacties. Mensen die vinden dat Metro onmiddellijk Luuk Koelman moet ontslaan, mensen die hun walging niet onder stoelen of banken steken. Allemaal over-emotionele reacties van mensen die de (maatschappelijke) functie van een columnist negeren en die bovendien de tekst niet goed hebben gelezen.

Want de 'brief aan de moeder van Tim' is natuurlijk slechts de vorm waarin de column is gegoten. Het is niet écht een brief aan de moeder van Tim, het niet écht een brief die per post bij de familie Ribberink op de deurmat valt. Nee, het is een column in een krant. Bestemd voor de lezers ervan; niet direct voor de moeder van Tim.

En wat doet Koelman? Die redeneert gewoon op de manier die Mariska Orban-de Haas herhaaldelijk in het openbaar heeft laten zien; niks meer en niks minder. Eén van de redenen waarom Tim zo werd gepest, was de veronderstelling dat hij homo zou zijn. Zo werd hij door de pestkoppen gezien. En dat was voor die pestkoppen (mede) reden om Tim het leven zuur te maken.

Dat homo-zijn ongewoon of onwenselijk is, is een opvatting die door publieke figuren als Orban-de Haas kracht wordt bijgezet. Ze treedt publiekelijk op met dit soort standpunten. Liefhebbers doen er goed aan om haar recente uitlatingen bij Pauw & Witteman (in een debat met Claudia de Brey) nog eens terug te kijken.

Wat Koelman doet, is de houding van figuren als Orban-de Haas aan de kaak stellen. Je kunt twisten over de gekozen vorm en de smakeloosheid daarvan, maar het trekt zo wél de aandacht. En de inhoud draagt dan weer bij aan het maatschappelijk debat. Want laten we het maar eens hebben over de opvattingen van Orban-de Haas, die bijdragen aan een haatklimaat tegen homo's én die jongeren in een hoek drukken.

Kortom: prima gedaan, Luuk Koelman. ^O^
  Overall beste user 2022 donderdag 8 november 2012 @ 12:06:53 #20
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_118973449
Mensen tot zelfmoord drijven kan op bijval rekenen, zie ik.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 8 november 2012 @ 12:12:06 #21
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_118973613
En als een columnist zoiets doet is het geen pesten ?

Ik vind van wél. Zoek maar een ander onderwerp voor je column, dit is gewoon onbehoorlijk en geméén !
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_118973638
En god bestaat niet eens.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 8 november 2012 @ 12:13:06 #23
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_118973647
Het meest nare van dit stukje is, is dat er daadwerkelijk (veel) mensen zijn die zo denken..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 8 november 2012 @ 12:14:38 #24
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_118973699
Vind het wel een gelukte pastiche. Dit soort gedrag is De Haas niet vreemd; zo misbruikte ze ook al de miskraam van Jeanine Hennis voor haar reli-praat.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_118973734
Smakeloosheid is tegenwoordig de norm in Nederland
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')