abonnement Unibet Coolblue
pi_118913605
mijn ouders willen dat ik doordeweeks wel gewoon rond 11 uur stop met computeren, hoe laat ik ga slapen deert niet echt. probeer toch wel MINIMAAL 7 uur slaap per nacht te pakken.
ben 16 btw
het leven is een feest, alleen zijn sommige mensen op het verkeerde feestje
pi_118913715
Ik ga al jaren voor 00u in bed, en sta elke dag om 7u op.. Ook als ik uitging (laten we zeggen ik was om 3u thuis) stond ik om MAXIMAAL 9u op.. Verder, doordeweeks, en als ik verder niets speciaals deed/doe, dus voor 00u naar bed, en 7u op.. Dat is een fijn ritme.. Zeer aan te raden..
pi_118916464
Ik ben 15, en ik mag zelf beslissen hoe laat ik naar bed ga, zolang ik het maar niet te laat maak. Als ik zo ongeveer rond 7 uur op zou moeten staan, zou ik rond 23:00 of 0:00 gaan slapen, daar red ik de dag dan wel mee, maar als ik echt heel erg moe ben in de avond slaap ik wel wat eerder. Maar mijn broer, (hij is 16) die maakt het meestal wel erg laat. Ik weet niet precies hoe laat hij zou moeten opstaan, maar het is in ieder geval wel erg vroeg. rond 7 uur geloof ik. Maar als ik de volgende dag bijvoorbeeld niet zo vroeg hoef op te staan, en dus kan uitslapen. En dan ga ik rond half 2 naar bed, dan zie ik zijn lamp nog aanstaan van zijn kamer, dus ik weet niet hoe hij die dagen overleefd.. Hij is wel dagelijks sjagerijnig, zal vast door slaap tekort komen. Maar onze ouders bemoeien niet echt met onze bedtijden, we mogen het zelf beslissen.
pi_118919596
Ik wou 22.30 adviseren... maar eerlijk gezegd ging ik vroeger nooit voor 00:30. Mijn ouders bemoeiden zich er ook nooit mee.

Tegenwoordig wel iets eerder, werken is vermoeiender dan school :(
pi_118942865
Ik ben ook 17 en moet doordeweeks (zo t/m do) om 10 uur in bed liggen. Op zaterdagavond mag ik normaal gesproken uit en moet ik uiterlijk 1 uur thuis zijn, dan ben ik eigenlijk wel gelijk aan bed toe, op vrijdagavond om 11 uur naar bed maar kan soms iets later zijn omdat ik dan niet zo vroeg als normaal (7.00 uur) op moet. Discussie houd je altijd. Afgelopen zomer liepen er vaak nog kinderen buiten te schreeuwen terwijl ik naar bed ging. Mijn ouders vinden het onbelangrijk dat anderen hun kinderen laat naar bed laten gaan.
pi_118943286
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 17:21 schreef Marius95 het volgende:
Ik ben ook 17 en moet doordeweeks (zo t/m do) om 10 uur in bed liggen. Op zaterdagavond mag ik normaal gesproken uit en moet ik uiterlijk 1 uur thuis zijn, dan ben ik eigenlijk wel gelijk aan bed toe, op vrijdagavond om 11 uur naar bed maar kan soms iets later zijn omdat ik dan niet zo vroeg als normaal (7.00 uur) op moet. Discussie houd je altijd. Afgelopen zomer liepen er vaak nog kinderen buiten te schreeuwen terwijl ik naar bed ging. Mijn ouders vinden het onbelangrijk dat anderen hun kinderen laat naar bed laten gaan.
Dan baal je.

Gelukkig bemoeien me ouders zich er niet zo mee, maar sinds ik pas 15 ben hebben ze wel liever dat ik doordeweeks voor 00:30 op bed lig.
Maar dat hoeven ze eigenlijk nooit te zeggen want ik lig meestal uit me zelf al om 11 uur op bed, want ik hou van slapen.

In het weekend mag ik tot 2 uur wegblijven maar dat is meestal ook uur of 1 omdat ik toch nog niet mag uitgaan en mijn vrienden dat wel al doen dus die gaan rond 1en weg.
pi_118943355
Ik mocht ook zelf beslissen op mijn 17e, meestal ging ik rond een uur of half elf / elf uur naar bed en moest ik rond zeven uur opstaan. Vindt dat wel een fijn ritme, doe het eigenlijk nog steeds wel vaak zo (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).
pi_118943495
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 17:33 schreef Rensie23 het volgende:

[..]

Dan baal je.

Gelukkig bemoeien me ouders zich er niet zo mee, maar sinds ik pas 15 ben hebben ze wel liever dat ik doordeweeks voor 00:30 op bed lig.
Maar dat hoeven ze eigenlijk nooit te zeggen want ik lig meestal uit me zelf al om 11 uur op bed, want ik hou van slapen.

In het weekend mag ik tot 2 uur wegblijven maar dat is meestal ook uur of 1 omdat ik toch nog niet mag uitgaan en mijn vrienden dat wel al doen dus die gaan rond 1en weg.
Soms wel balen ja, maar ik ben het gewend. Altijd al behoorlijk vroeg naar bed gemoeten. Voor jou balen dat je nog niet uit mag met je vrienden, maar op jouw leeftijd mocht ik ook nog helemaal niet uit, sinds verleden jaar pas.
pi_118943760
Rond 2 uur pitten, elke doordeweekse dag rond 7:45-8:00 eruit.
e
pi_118944197
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 17:49 schreef shoarmascooterturk het volgende:
Rond 2 uur pitten, elke doordeweekse dag rond 7:45-8:00 eruit.
Nou, nou, dat is laat. Houd je het goed vol?
  woensdag 7 november 2012 @ 19:04:55 #36
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_118946527
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 17:21 schreef Marius95 het volgende:
Ik ben ook 17 en moet doordeweeks (zo t/m do) om 10 uur in bed liggen. Op zaterdagavond mag ik normaal gesproken uit en moet ik uiterlijk 1 uur thuis zijn, dan ben ik eigenlijk wel gelijk aan bed toe, op vrijdagavond om 11 uur naar bed maar kan soms iets later zijn omdat ik dan niet zo vroeg als normaal (7.00 uur) op moet. Discussie houd je altijd. Afgelopen zomer liepen er vaak nog kinderen buiten te schreeuwen terwijl ik naar bed ging. Mijn ouders vinden het onbelangrijk dat anderen hun kinderen laat naar bed laten gaan.
Als je 18 bent kan je zelf bepalen :)
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_118946919
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 19:04 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Als je 18 bent kan je zelf bepalen :)
Dat betwijfel ik. Mijn ouders zeggen altijd dat ik zolang ik thuiswoon me aan de huisregels zal moeten houden. Misschien laten ze me op dat punt dan wat meer vrij maar ik kan zeker niet zomaar mijn eigen gang gaan dan.
pi_118947644
Gewoon naar bed gaan wanneer je wil. Je leert vanzelf wel dat het niet handig is om om 1 uur naar bed te gaan als je er 7 uur uit moet. En dat om 1 uur naar bed gaan van je leeftijdsgenootjes zal ik maar met een korreltje zout nemen. Dat is een zelfde soort iets als 'ik heb bijna niet geleerd'.
  woensdag 7 november 2012 @ 19:51:39 #39
388631 vonis22
v- tot de -onis
pi_118948804
Ik ben 16 jaar... Maar mijn ouder bemoeien zich niet echt met mijn slaappatroon. Ik zou zo zeggen, denk je zelf echt dat je 2 uur extra nodig hebt. Ik ga zelf altijd rond 12 uur slapen, want als je rekent in uren, heb ik dan meestal 7 a 8 uur slaap, je hebt volgens mij van 16-18, 9 uur slaap nodig, maar dat is iets wat ze in de wetenschap denken haha ;)
Beter 10 vogels in de hand, dan schijt op een natte krant.
  woensdag 7 november 2012 @ 20:07:31 #40
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_118949668
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 21:39 schreef martijnde3de het volgende:
Edit 7-11-2012

Dit is een voorstel dat ik ga doen aan mijn ouders goed idee?
9 uur van tevoren naar boven heb ik een kwartiertje voor omkleden, tandenpoetsen ECT en dan drie kwartier om tot rust te komen.

Opstaan en slaap schema

Maandag : Opstaan kwart over 8
Kwart over 11 naar boven

Dinsdag : Opstaan kwart over 8
Kwart over 12 naar boven

Woensdag : Opstaan kwart over 9
Kwart over 10 naar boven

Donderdag : Opstaan kwart over 7
1 uur naar bed

Vrijdag : Opstaan 10 uur
1 uur naar bed

Zaterdag : Opstaan 10 uur
1 uur naar bed

Zondag : Opstaan 10 uur
Kwart over 11 naar boven
En jullie mening hierover?
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_118950641
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 20:07 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

En jullie mening hierover?
Die verschillende tijden is misschien wat verwarrend voor ze. Meestal weet jij beter dan hun op welke dag je er hoe laat uit moet. Weekend zo laat kan misschien. Hangt soms ook af hoe laat ze zelf gaan.
Op tijd klaarmaken geeft vertrouwen bij ze en je kunt op het laatste moment naar boven om echt naar bed te gaan. Zelf ben ik meestal om 8 uur al omgekleed, dan is het 5 minuutjes voor tanden en plassen, klaar. Anders moet ik toch een kwartier eerder naar boven en alle kleine beetjes helpen.
pi_118950917
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 18:02 schreef Marius95 het volgende:

[..]

Nou, nou, dat is laat. Houd je het goed vol?
Gaat makkelijk.
e
pi_118951295
Ik ga tussen 10.15 en 11 uur naar bed. Moet 6.15 of 7.15 eruit en ik wil gewoon slapen. :)

Mijn ouders zeggen altijd: Doe jij de lampen uit? als ik nog tv zit te kijken en zij naar boven gaan. Zit ik gezellig alleen beneden :') Dan ga ik meestal ook maar. Ze hebben geen regels opgelegd maar weten gewoon dat ik vanzelf wel ga slapen.

1 uur naar bed op een doordeweekse avond vind ik best laat, ik ken niemand die dat doet. De meeste mensen die ik ken gaan er eerder in dan ik :P

quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 19:13 schreef Marius95 het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik. Mijn ouders zeggen altijd dat ik zolang ik thuiswoon me aan de huisregels zal moeten houden. Misschien laten ze me op dat punt dan wat meer vrij maar ik kan zeker niet zomaar mijn eigen gang gaan dan.
Is dat zo raar dan? Ik vind het heel normaal om me aan de regels te houden. Als ik ze echt absurd vind verzinnen we wel een compromis.
She met monsters.
pi_118951674
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 20:35 schreef Sanna_ het volgende:

[..]

Is dat zo raar dan? Ik vind het heel normaal om me aan de regels te houden. Als ik ze echt absurd vind verzinnen we wel een compromis.
Ik vind het ook normaal hoor. Ik hoor altijd maar dat als je 18 bent ineens alles mag en niets meer moet. Ik weet nu al zeker dat dit niet voor mij opgaat. Absurd, ja wat is dat? Alleen maar omdat je ouders streng zijn?
pi_118952018
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 20:41 schreef Marius95 het volgende:

[..]

Ik vind het ook normaal hoor. Ik hoor altijd maar dat als je 18 bent ineens alles mag en niets meer moet. Ik weet nu al zeker dat dit niet voor mij opgaat. Absurd, ja wat is dat? Alleen maar omdat je ouders streng zijn?
Mijn ouders zijn niet streng, echt niet. Ik heb gewoon regels te volgen en dat vind ik niet erg. Zolang ik die regels volg willen ze best uitzonderingen maken en ik mag ook mijn gang gaan, zolang ik het maar laat weten hoe laat ik ongeveer thuis ben en of ik mee-eet.
Je klonk een beetje alsof je het vervelend vond dat je je aan de regels moet houden, maar oke :)
She met monsters.
pi_118956239
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 20:46 schreef Sanna_ het volgende:

[..]

Je klonk een beetje alsof je het vervelend vond dat je je aan de regels moet houden, maar oke :)
Ik had er misschien beter een smiley bij kunnen zetten, dan kun je het accentueren. Vervelend niet, wel een nadeeltje soms. Zoals nu, wil ik eigenlijk best nog even opblijven maar ik moet nu naar bed. Val ik denk tussen half 11 en 11 echt in slaap.
pi_118956964
Waarschijnlijk ligt de mate van moedheid ook aan hoe ver je van de school woont; of je dus wat langer kunt slapen of niet en natuurlijk de reis. 5 minuten stappen naar school t.o. een halfuur met het ov en dan nog een eindje stappen is niet hetzelfde. ;)
  woensdag 7 november 2012 @ 23:01:23 #48
387114 supersof
eat sleep fok repeat
pi_118961485
ik ben nu 17, woon niet meer in huis.
maar toen ik wel thuis woonde moest ik half elf naar boven. had er geen probleem mee want ik zat toch vaak al boven op mijn kamer dus was niet echt iets anders.

nu ik uit huis ben doe ik wat ik zelf wil. als ik dan weer thuis ben in het weekend dan maakt het me ook niet meer uit hoe laat ik ga.
Op donderdag 4 september 2014 01:55 schreef Tchock het volgende:
Sof is een balletje sarcasme omwikkeld met sarcasme in een sarcasmesausje met sarcasmesprinkles.
pi_118962156
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 23:01 schreef supersof het volgende:
ik ben nu 17, woon niet meer in huis.
maar toen ik wel thuis woonde moest ik half elf naar boven. had er geen probleem mee want ik zat toch vaak al boven op mijn kamer dus was niet echt iets anders.

nu ik uit huis ben doe ik wat ik zelf wil. als ik dan weer thuis ben in het weekend dan maakt het me ook niet meer uit hoe laat ik ga.
17 zijn en al alleen mogen wonen?
  woensdag 7 november 2012 @ 23:17:51 #50
387114 supersof
eat sleep fok repeat
pi_118962307
quote:
11s.gif Op woensdag 7 november 2012 23:14 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

17 zijn en al alleen mogen wonen?
(:
Op donderdag 4 september 2014 01:55 schreef Tchock het volgende:
Sof is een balletje sarcasme omwikkeld met sarcasme in een sarcasmesausje met sarcasmesprinkles.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')