abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 2 november 2012 @ 17:02:53 #1
97111 ukga
Siewosie baas
pi_118747081
Na overleg met de MODs heb ik een algemeen topic gemaakt omtrent mediaplayers, gezien het feit er elke week wel een topic over geopend wordt en er veel vragen bestaan over dit onderwerp.

Ik moet bekennen dat ik geen wizkid o.i.d. ben, maar een doorsnee filmliefhebber met basis kennis van mediaplayers en computers. Het kan zijn dat niet alles goed is uitgelegd en dat ik essentiële dingen over het hoofd heb gezien. Dit topic is als opzet bedoelt, en als er wijzigingen moeten komen is dat natuurlijk meer dan welkom!

Wat is een mediaplayer?
Een mediaplayer is de opvolger van een dvd / bluray speler. Dit apparaat weergeeft digitale bestanden zoals films, foto’s en geluid op de tv. Tegenwoordig ondersteunen de meeste mediaplayers praktisch elk soort mediaformaat. Voor sommige klinkt de term ‘mediaplayer’ nogal warrig en ingewikkeld en blijven ze liever vast houden aan hun dvd-speler. Om gebruik te maken van een mediaplayer hoef je geen raketgeleerde te zijn. Het is niet veel ingewikkelder dan een doorsnee dvd speler.


Er zijn (grof gezegd) twee verschillende soorten mediaplayers
Mediaplayer met interne hardeschijf
Sommige mediaplayers hebben een ingebouwde harde schijf of de mogelijkheid om een internet harde schijf zelf in te stoppen. Vanaf je computer kun je bestanden op de harde schijf van je mediaplayer kopieren. De mediaplayers met interne harde schijven zijn uiteraard duurder dan mediaplayers zonder harde schijf.

Mediaplayer zonder hardeschijf
Bij de mediaplayers zonder harde schijf is er de mogelijk om een externe harde schijf aan te sluiten door middel van USB.

Connectiviteit
LAN/WIFI
Tegenwoordig kunnen de meeste mediaplayers mediabestanden streamen via WIFI of LAN netwerk. Via je tv (welke gebruikt wordt als interface voor de mediaplayer) kun je naar de gedeelde map op je computer navigeren en de mediabestanden bekijken op je tv.

USB
Via de USB ingang kun je elke databron aansluiten die gebruikt maakt van USB (externe hardeschijfen, USBsticks enz.)

HDMI
De huidige standaard voor beeldoverdracht is HDMI. Een HDMI kabel is noodzakelijk voor full hd films. De meeste mediaplayers hebben ook nog een component aansluiting.

Optisch
Voor een betere geluidskwaliteit kan er een optische kabel aangesloten worden tussen de tv / versterker en de mediaplayer.

Home cinema set
Dit is een systeem waar de mediaplayer geintregeerd is in een 5.1 geluidsinstallatie. Het voordeel hier van is dat je mediaplayer en home cinema set in éen apparaat zitten en het bespaart je dus ruimte en een extra afstand bediening wanneer je een losse mediaplayer en losse home cinema zou hebben.

Een voorbeeld hiervan is de LG home theather serie

Welke bestanden speelt een mediaplayer af?
Dat verschilt natuurlijk per mediaplayer. Maar hoofdzakelijk spelen ze allemaal de meest voorkomende formaten zoals;
Video
ASF / AVI / DAT / FLV / MPG / MP4 / M2TS / MKV / MOV / M4V / TP / TS / TRP / WMV / VOB / IFO / DVD-ISO / BD-ISO / RM / RMVB / Divx / Divx HD/ MPEG2 / MPEG4 AVC (H.264)
Geluid
AAC / LC-AAC / HE-AAC / MP2 / MP3 / FLAC / WAV / MS-ADPCM / WMA / OGG / Vorbis / PCM / LPCM / COOK / RA-Lossless
Plaatjes
JPEG / HD JPEG / BMP / GIF / TIF / PNG
Ondertiteling
JPEG / HD JPEG / BMP / GIF / TIF / PNG

Codecs
ASF / AVI / DAT / FLV / MPG / MP4 / M2TS / MKV / MOV / M4V / TP / TS / TRP / WMV / VOB / IFO / DVD-ISO / BD-ISO / RM / RMVB

Ondersteuning
PAL / NTSC / 480p / 576p / 720p 50Hz / 720p 60Hz / 1080i 50Hz / 1080i 60Hz / 1080p 50Hz / 1080p 60Hz / 1080p 24p


Welke mediaplayers zijn er?
Er zijn veel verschillende mediaplayer. De goedkoopste koop je al vanaf 80 euro. Om een beetje duidelijkheid te scheppen volgt een overzichtje van de bekendste mediaplayers.
Het is moeilijk om per merk een review te geven omdat er per merk veel verschillende soorten mediaplayers zijn.

Mede8er - 500x2
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dune HD - TV 101
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
HDI Dune - BD prime 3.0
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
A.C. Ryan – PlayOnHD
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Popcorn - Hour C-200
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eminent
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Raspberry Pi
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LG - HX551
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voordelen van mediaplayers

• Het bespaart ruimte omdat je geen dvds/ blurays meer hoeft te bewaren
• Je hebt alle multimedia op éen apparaat
• Er is op de meeste mediaplayers ook mogelijkheid om op je tv te twitteren, facebooken, youtube te kijken enz.
• Veel van de bovenstaande merken hebben apps voor Android en Apple om je mediaplayer via je smartphone te bedienen.

Nadelen;
Afhankelijk van het merk en type mediaplayer zijn er nadelen
Beperkte afspeel mogelijkheden (afhankelijk van het apparaat), denk aan geen 10-bit support, geen ondersteuning van hoofdstukken in mkv's, Mogelijk lang wachten op een firmware die nieuwe opties ondersteund.

[img]
Skins, layouts en menu's[/img]
Op de sites; http://zappiti.com/ en yaDI zijn Indexers te downloaden voor mooie overzichten met hoesjes en summaries van je filmcollectie die je met je mediaplayer op je tv-scherm tovert.
Deze skins zijn voor onderandere; Dune, Mede8er, TViX media players enHTPC


Tot slot
Nogmaals, ik heb niet veel kaas gegeten van diepgaande technische verhalen over computers en mediaplayers. Zelf heb ik alleen ervaring met de LG mediaplayers. Dus als iemand iets toe te voegen heeft over andere merken (of mediaplayers in het algemeen) is die info van harte welkom :)

Als je een mediaplayer heb die nog niet in de OP staat, vermeld; de prijs, specificaties, gebruikers ervaring, voordelen&nadelen en een paar plaatjes van het apparaat en/of screens/foto's van het menu.

[ Bericht 0% gewijzigd door ukga op 04-11-2012 14:07:12 ]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 2 november 2012 @ 17:09:41 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_118747302
Een goed alternatief is van de firma Mede8er.
Zij hebben diverse apparaten in hun portfolio zitten welke met en zonder harddisk te leveren zijn.

Dit is de 500x2 variant

Voorkant:


Achterkant:


Ze kunnen zeer veel formaten afspelen.
Zit een ingebouwde Nas functie in, dus makkelijk te bereiken vanuit bv Windows.

Alle functies:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 2 november 2012 @ 17:22:46 #3
97111 ukga
Siewosie baas
pi_118747824
Een merk dat ik toch wel mis in je (verder prima) overzicht zijn de mediaplayers van Dune HD. Ze hebben er een aantal in verschillende prijsklasses zoals de TV 101, TV 301, Smart B1/D1/H1, Max, Duo etc. Van de budgetcategorie tot high end dus, en ik heb zelf al een tijdje twee spelers staan waar ik zeer tevreden over ben (samen met een NAS). Ze staan er vooral om bekent dat ze echt vrijwel alles spelen, oa full blurays, en erg goede kwaliteit leveren.

http://dune-hd.com/eng/products/full_hd_media_players

ander handig linkje:
http://nl.hardware.info/r(...)es-wat-je-moet-weten
hoewel alweer een jaar oud, ik heb er erg veel aan gehad toen ik opzoek was naar een simpele player voor in mijn slaapkamer (is de Dune HD TV-101 geworden).
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 2 november 2012 @ 17:43:20 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_118748257
http://mede8erforum.eu/index.php/topic,13871.0.html
58 skins voor de X2 serie van Mede8er.
Zitten zeer mooie tussen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_118751057
Goed initiatief! Zit al een tijdje te kijken naar de mede8er 500x2.. Nu twijfel ik nog of ik er 1 met ingebouwde harddisk wil of één zonder en dan icm een NAS. Zou er niet ook een centraal topic kunnen komen voor de NAS?
pi_118751467
Ook handig; http://zappiti.com/ en yaDIS. Indexers die mooie overzichten met hoesjes en summaries van je filmcollectie maken en die je met je mediaplayer op je tv-scherm tovert ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beide ook flink te customizen etc

[ Bericht 6% gewijzigd door Unstoppable op 02-11-2012 19:44:02 ]
  vrijdag 2 november 2012 @ 20:47:45 #8
97111 ukga
Siewosie baas
pi_118754347
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 17:27 schreef Unstoppable het volgende:
Een merk dat ik toch wel mis in je (verder prima) overzicht zijn de mediaplayers van Dune HD. Ze hebben er een aantal in verschillende prijsklasses zoals de TV 101, TV 301, Smart B1/D1/H1, Max, Duo etc. Van de budgetcategorie tot high end dus, en ik heb zelf al een tijdje twee spelers staan waar ik zeer tevreden over ben (samen met een NAS). Ze staan er vooral om bekent dat ze echt vrijwel alles spelen, oa full blurays, en erg goede kwaliteit leveren.

http://dune-hd.com/eng/products/full_hd_media_players

ander handig linkje:
http://nl.hardware.info/r(...)es-wat-je-moet-weten
hoewel alweer een jaar oud, ik heb er erg veel aan gehad toen ik opzoek was naar een simpele player voor in mijn slaapkamer (is de Dune HD TV-101 geworden).
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 17:43 schreef Netsplitter het volgende:
http://mede8erforum.eu/index.php/topic,13871.0.html
58 skins voor de X2 serie van Mede8er.
Zitten zeer mooie tussen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 19:39 schreef Unstoppable het volgende:
Ook handig; http://zappiti.com/ en yaDIS. Indexers die mooie overzichten met hoesjes en summaries van je filmcollectie maken en die je met je mediaplayer op je tv-scherm tovert ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beide ook flink te customizen etc

aangepast in de OP
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 19:25 schreef Funkel het volgende:
Goed initiatief! Zit al een tijdje te kijken naar de mede8er 500x2.. Nu twijfel ik nog of ik er 1 met ingebouwde harddisk wil of één zonder en dan icm een NAS. Zou er niet ook een centraal topic kunnen komen voor de NAS?
Geen idee. Ik weet wel in grote lijnen wat een NAS is maar heb er verder geen ervaring mee. Als je een stukje er over wil typen, knal ik hem in de OP!

[ Bericht 6% gewijzigd door ukga op 02-11-2012 20:54:44 ]
pi_118767991
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 19:39 schreef Unstoppable het volgende:
Ook handig; http://zappiti.com/ en yaDIS. Indexers die mooie overzichten met hoesjes en summaries van je filmcollectie maken en die je met je mediaplayer op je tv-scherm tovert ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beide ook flink te customizen etc

Die yaDIS, kan die ook op de mede8er? Want zoiets wil ik wel hebben ja :)


Over NASjes weet ik niet zoveel, vandaar dat ik t idee opperde om ook zo'n topic voor de NAS te hebben, zodat ik wat kan leren ;)
pi_118769017
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 17:27 schreef Unstoppable het volgende:
Een merk dat ik toch wel mis in je (verder prima) overzicht zijn de mediaplayers van Dune HD.
Ik heb zelf een HDI Dune BD Prime 3.0 1TB en dat is echt een super aankoop geweest. Ik kan moeilijk de vergelijking trekken met andere mediaspelers, maar ik moet het eerste media bestand nog tegen komen wat ik niet kan afspelen. De enige nadelen zijn in mijn ogen het ontbreken van WiFi, wat je toch wel zou verwachten voor de prijs die ik er destijds voor betaald heb (ongeveer ¤500,-) en ondersteuning van Flash. Er is wel ondersteuning voor Flash, maar dat is wel de Lite versie en in mijn beleving erg traag en instabiel.
Het zelf aan kunnen passen van de GUI, maakt wel weer een hoop goed. Ik heb er zelfs een heel klein stukje over geschreven ;) .

http://gathering.tweakers(...)ge/36159069#36159069
  zondag 4 november 2012 @ 14:08:17 #11
97111 ukga
Siewosie baas
pi_118805413
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 11:37 schreef Devv het volgende:

[..]

Ik heb zelf een HDI Dune BD Prime 3.0 1TB en dat is echt een super aankoop geweest. Ik kan moeilijk de vergelijking trekken met andere mediaspelers, maar ik moet het eerste media bestand nog tegen komen wat ik niet kan afspelen. De enige nadelen zijn in mijn ogen het ontbreken van WiFi, wat je toch wel zou verwachten voor de prijs die ik er destijds voor betaald heb (ongeveer ¤500,-) en ondersteuning van Flash. Er is wel ondersteuning voor Flash, maar dat is wel de Lite versie en in mijn beleving erg traag en instabiel.
Het zelf aan kunnen passen van de GUI, maakt wel weer een hoop goed. Ik heb er zelfs een heel klein stukje over geschreven ;) .

http://gathering.tweakers(...)ge/36159069#36159069
Toegevoegd aan OP

ik zie op de speclist op hun site ( http://dune-hd.com/eng/products/full_hd_media_players/20 ) dat er wel wifi op zit? Of is die optie er later bij gekomen?
pi_118808621
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:08 schreef ukga het volgende:

[..]

Toegevoegd aan OP

ik zie op de speclist op hun site ( http://dune-hd.com/eng/products/full_hd_media_players/20 ) dat er wel wifi op zit? Of is die optie er later bij gekomen?
Dat is een beetje vals adverteren, want je moet een losse USB WiFi adapter kopen. Het staat ook onder het kopje "Options". Het is overigens wel handig om te weten dat dit een verouderd model is. De opvolgers zijn de Dune HD Max en Dune HD Duo. Deze laatste heeft de mogelijkheid om er twee harde schijven in te plaatsen. Verder kan ik er niet veel over vertellen, behalve dat beide modellen een verbeterde chipset hebben.
Ik zit er aan te denken om mijn Dune BD Prime 3.0 volgend jaar te vervangen met een Dune HD Max. Het feit dat ik de interne harde schijf niet kan vervangen, zit mij wel een beetje dwars. Die 1TB opslagruimte is toch wel snel vol.
pi_118851550
Hallo allemaal,

Ik heb sinds enkele weken een raspberry PI met hierop XBMC. In principe werkt het allemaal vrij aardig maar soms haperen de films een beetje en er zit natuurlijk geen fanart bij de rasspberry ,aangezien hij dit grafisch niet kan bolwerken.

Mijn vraag is dan ook: Is er voor een budget rond de 150 euro een HTPC te bouwen? Of wellicht iets met een zbox o.i.d.?

XBMC vind ik overigens prima. Werkt perfect, baal bij de raspberry alleen van het feit dat deze geen fanart kan aangeven (grafisch gezien)

Mvg,
Nick
  woensdag 7 november 2012 @ 12:41:10 #14
97111 ukga
Siewosie baas
pi_118931521
Voor 150 euro ga je volgens mij geen HTPC bouwen, voor zo ver ik ff gezocht heb op internet
  woensdag 7 november 2012 @ 12:41:53 #15
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_118931547
Ik heb een eminemt em7180...serieus, wat een GRAFding. Hdd raakt telkens corrupt, of hij kopieert gewoon niks, of hij kopieert de helft of wat tegenwoordig nieuw is, hij connect niet eens meer.

Ik krijg er helemaal de ziekte van. Kortom, tijd om dat ding het raam uit te flikkeren en een nieuwe te halen. Maar welke?

Ik zat zelf te denken aan de Asus O'play Pro. Iemand daar ervaringen mee? Goed ding? Slecht ding? Ik hoef niet perse te streamen. Dus een ding met een hdd erin is prima.

Ik wilde zelf eerst gaan voor Apple TV, want alles hier van apple, mooi klein ook. Alleen dat klere ding kan geen MKV aan zonder allerhande trucs of het omzetten ervan. Teveel moeite. Ik wil iets hebben wat werkt zonder gezeik en moeite.

Dus, mocht iemand van jullie de gouden tip hebben, GRAAG.

Ooh en popcorn hour hoeft ook niet perse, want Asus O'play komt beter uit de test :P
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 7 november 2012 @ 12:44:23 #16
97111 ukga
Siewosie baas
pi_118931619
mssn overbodig maar; zijn er updates die je kunt downloaden en installeren? vaak helpt dit al een aantal problemen te elimineren.
en wat voor hdd zit er in? geleverd door eminent zel of heb je er zelf een ingezet

en anders proberen te gooien op je garantie?
  woensdag 7 november 2012 @ 12:46:20 #17
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_118931677
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 12:44 schreef ukga het volgende:
mssn overbodig maar; zijn er updates die je kunt downloaden en installeren? vaak helpt dit al een aantal problemen te elimineren.
en wat voor hdd zit er in? geleverd door eminent zel of heb je er zelf een ingezet

en anders proberen te gooien op je garantie?
Ja, er is een firmware update, maar ik ben juist down gaan graden door deze ellende. Dus de firmware heeft er helaas niks mee te maken. Zit een 1GB sata in, van eminent zelf. Ding is al 2x terug geweest, wordt er een nieuw hdd ingemikt, doet hij het ff, issie weer naar de kut.

Denk dat de satacontroller van de eminent gewoon baggerzooi is.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_118978224
Waarom staat de zeer veel verkochte WDTV Live (2011) voor slechts 80 euro of WDTV Live Hub niet in de TS?

Ik ben nog steeds erg tevreden met de Live Hub versie.
  zaterdag 10 november 2012 @ 16:14:30 #19
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_119055784
gekeken naar de wd live tv hub 1tb, lees overal dat dat ding tering langzaam is met bestanden overzetten.

Neig naar de o!play pro maar ik zie door de bomen het bos niet meer heur.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 11 november 2012 @ 15:59:51 #20
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_119087872
Heeft iemand hier de wd live tv hub 1tb of de boxee / asus oplay pro?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_119097743
Ik zoek ,voor als het even kan zo weinig mogelijk geld, een mediaspeler waarbij ik op mijn computer films en tv-series download, waarna ik ze doorsluis naar de mediaspeler en de tv kan aanzetten om de boel te bekijken. Heb ik dan genoeg aan een zogenoemde 'streamer'? En als ik die dus met een ethernetkabel in mijn router/modem plug, dat mijn pc met Windows 7 die in het netwerk ziet zodat je op je pc in feite films/series zo kunt laten streamen naar de mediaspeler?

Indien ja: is het dan wat om anno 2012 te kiezen voor Western Digital WD TV live 2009? Want echt iets goedkopers tref ik niet aan als ik de pricewatch raadpleeg op tweakers. En zolang het goedkoper kan is het altijd prima. Dat een bepaalde type al x jaren oud is wil niet zeggen dat ie hopeloos achterhaald hoeft te zijn natuurlijk :)
mag het weten
  maandag 12 november 2012 @ 18:41:41 #22
97111 ukga
Siewosie baas
pi_119134670
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 14:15 schreef funrider het volgende:
Waarom staat de zeer veel verkochte WDTV Live (2011) voor slechts 80 euro of WDTV Live Hub niet in de TS?

Ik ben nog steeds erg tevreden met de Live Hub versie.
ja als je ff een review stuurt zoals in de OP uitgelegd, regel ik dat ie in de OP komt
  maandag 12 november 2012 @ 18:42:39 #23
97111 ukga
Siewosie baas
pi_119134710
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 15:59 schreef Qwea het volgende:
Heeft iemand hier de wd live tv hub 1tb of de boxee / asus oplay pro?
fun rider heeft er geloof ik eentje (zie 2 posts boven je)
  maandag 12 november 2012 @ 19:43:37 #24
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_119137186
ik vanaf morgen ook :P
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_119161120
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 15:59 schreef Qwea het volgende:
Heeft iemand hier de wd live tv hub 1tb of de boxee / asus oplay pro?
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 november 2012 16:14 schreef Qwea het volgende:
gekeken naar de wd live tv hub 1tb, lees overal dat dat ding tering langzaam is met bestanden overzetten
Ja ik heb een WDTV Live Hub. En ja het overzetten van data schijnt vrij lang te duren ook bedraad. Ik doe het zelf nog lastiger draadloos (ik had nog een draadloos USB stickje wat op de Hub zit. Maar je kunt uiteraard ook video, foto en audio via netwerk (bedraad) bekijken waardoor je van dit probleem verlost bent met het trage overzetten. Maar wat dat betreft zou je dan beter naar de WDTV Live (2011) kunnen kijken voor 80 euro zonder harddisk. Het mooiste is dan om een NAS in je netwerk te hebben.

quote:
5s.gif Op zondag 11 november 2012 20:02 schreef Joosie200 het volgende:
Ik zoek ,voor als het even kan zo weinig mogelijk geld, een mediaspeler waarbij ik op mijn computer films en tv-series download, waarna ik ze doorsluis naar de mediaspeler en de tv kan aanzetten om de boel te bekijken. Heb ik dan genoeg aan een zogenoemde 'streamer'? En als ik die dus met een ethernetkabel in mijn router/modem plug, dat mijn pc met Windows 7 die in het netwerk ziet zodat je op je pc in feite films/series zo kunt laten streamen naar de mediaspeler?

Indien ja: is het dan wat om anno 2012 te kiezen voor Western Digital WD TV live 2009? Want echt iets goedkopers tref ik niet aan als ik de pricewatch raadpleeg op tweakers. En zolang het goedkoper kan is het altijd prima. Dat een bepaalde type al x jaren oud is wil niet zeggen dat ie hopeloos achterhaald hoeft te zijn natuurlijk :)
Zolang je computer en of NAS waar je video/audio/foto op zet bedraad in het netwerk hangt en je mediaspeler ook bedraad in netwerk hangt kun je prima HD video van je computer naar de mediaspeler sturen en zo op je tv bekijken. Ik zou je aanraden de 2011 versie te nemen vanaf 80 euro. Die WDTV uit 2009 is wel erg gaar (ligt er hier nog 1 op zolder) als je nu een goede nieuwe mediaspeler zoekt. Overigens als je nog een externe HDD hebt liggen en je wilt niet heel de dag je computer aan hebben staan dan is deze Synology USB Station2 ook nog een aardig alternatief vanaf zo'n 80 euro waar ik zelf ook naar zat te kijken. Het is een soort NAS die ook veel audio/video formaten ondersteund en je kunt m ook via een app benaderen en zelfs torrent client op draaien dus geen computer meer nodig.

quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 18:41 schreef ukga het volgende:
[..]

ja als je ff een review stuurt zoals in de OP uitgelegd, regel ik dat ie in de OP komt
Hmm sorry weinig zin om review te plaatsen. Ik dacht dat je meer de specs en prijzen e.d naast elkaar had gezet. Op Tweakers e.d. staan genoeg reviews van WDTV Live en WDTV Live Hub.

[ Bericht 24% gewijzigd door funrider op 13-11-2012 13:14:51 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')