Yups; you're in shitcityquote:
Voor haarzelf niet meer, maar voor de kinderen in principe wel. Maar dan moet er bij de vader wel draagkracht zijn en dat is er blijkbaar niet.quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:56 schreef error_404 het volgende:
Aangezien je bij je nieuwe partner inwoont, zal die eventuele extra kosten moeten betalen. Ik vraag me zelf af of je wel recht hebt op alimentatie om die reden, maar daar heb ik te weinig kaas van gegeten.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Een groot deel van jouw kosten (moeten) worden betaald door je nieuwe liefde. Lijkt me ook redelijk in deze situatie. Hij vergroot jouw draagkracht enorm.quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:59 schreef Iejoren het volgende:
Dus het komt er in feite op neer volgens jullie dat mijn ex alleen de lusten heeft wb de kinderen en niet de lasten? En dat dit niet te veranderen is meer?
Had je misschien aan moeten denken voor je de derde keer zwanger werd?quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:58 schreef Iejoren het volgende:
Maar volgend jaar ga ik wel weer werken, als ik bevallen ben na deze zwangerschap. Dan komen die kosten weer terug, en komt dat weer op mij terecht. Plus dat mijn oudste volgend jaar naar school gaat, ze zijn beiden nog niet zindelijk en kosten dus ook eten, luiers, kleren etc. Krijg volgend jaar een kindje erbij van mijn huidige relatie, dus dan zou ik botweg op ¤900 eb zitten aan kinderopvang alleen?
Volgens mij zou hij wel allimentatie voor de kinderen moeten blijven betalen ondanks dat jij samenwoont, maarja als hij te weinig inkomen heeft om dit te doen komt het op jouw schouders neer inderdaad.quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:59 schreef Iejoren het volgende:
Dus het komt er in feite op neer volgens jullie dat mijn ex alleen de lusten heeft wb de kinderen en niet de lasten? En dat dit niet te veranderen is meer?
Natuurlijk klopt het wel. Ik neem aan dat je steeds zelf bij de bevruchtingen aanwezig bent geweest. En ook bij met maken van de schulden. Waarom zou het kloppen dat de samenleving die kosten voor jou gaat dragen?quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:00 schreef Iejoren het volgende:
Er is bij mij dus ook niet echt draagkracht, maar omdat ze bij mij wonen moet ik het maar gewoon uitzoeken? Ik ben er bang voor dat dat klopt, maar aan de andere kant klopt er natuurlijk niks van dat dat zo werkt.
Je hebt jezelf klemgezet.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:03 schreef Iejoren het volgende:
In feite zou ik dan beter een klotebaantje kunnen hebben volgend jaar zodat ik meer geld terug krijg voor de kinderopvang dan dat ik me helemaal het zweet in de naad werk en daardoor minder voor opvang krijg toch.. Ik zit echt hartstikke klem in feite
Waarom heb je dan niet gekozen voor co-ouderschap?quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:05 schreef Iejoren het volgende:
Maar mijn ex is ook bij de bevruchting van mijn eerste twee kinderen geweest, het kan toch niet zijn dat ik alleen aansprakelijk ben voor hun kosten en dat hij ze alleen een weekendje ophaalt, met ze speelt en naar de Mc gaat en ze dan weer thuis brengt?
Hij heeft helaas te weinig draagkracht. Was het omgekeerd geweest, dan was hij de lul. Mocht jij 12 van de 14 dagen feestvieren met de kinders en moest hij dokken voor 2 dagen in de 14 dagen lolquote:Op maandag 29 oktober 2012 14:05 schreef Iejoren het volgende:
Maar mijn ex is ook bij de bevruchting van mijn eerste twee kinderen geweest, het kan toch niet zijn dat ik alleen aansprakelijk ben voor hun kosten en dat hij ze alleen een weekendje ophaalt, met ze speelt en naar de Mc gaat en ze dan weer thuis brengt?
Het is heel relevant, want je hebt jezelf daarmee in de nesten gewerkt. Je kunt nu niet werken en gaat met een nieuw kleintje omhoog in de kosten van de kinderopvang én een hele drukke en dure tijd tegemoet.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:05 schreef Iejoren het volgende:
Het kind in mn buik zit er al, dus het is voor het verhaal compleet niet relevant of het een ongelukje was of niet, of ik een grote meid was of niet en of ik bij de bevruchtingen aanwezig was
Omdat mijn ex een labiele mafkees is. Hij heeft vorig jaar een psychose gehad, staat dus niet sterk in zijn schoenen en co-ouderschap houdt in dat hij ze de ene week zou hebben en ik de andere week. Dat lijkt me niet echt gezond 'voor de kinderen met zo'n psychotisch geval als hun vader.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom heb je dan niet gekozen voor co-ouderschap?
Jullie hebben schulden gemaakt, dus samen daarvoor boeten.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:05 schreef Iejoren het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |