abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118575560
Hallo,

Vorig jaar zijn mijn ex- en ik van elkaar gescheiden. Wij hebben 2 kinderen samen, beiden onder de 4 jaar.
Ik woon inmiddels samen met mijn kinderen bij mijn nieuwe partner in.
Het is zo dat mijn ex en ik een redelijke schuld hebben samen, ongeveer ¤40.000
We hebben hiervoor in de minnelijke schuldsanering gezeten. Echter er ging 1 schuldeiser niet akkoord, waardoor wij nu beiden naar de WSNP zijn verwezen.
Mijn ex zit inmiddels in de WSNP, en ik ben hiervoor aangemeld.

Nu is het zo dat je in de WSNP een plicht hebt tot werken. Op het moment zit ik in de ziektewet door zwangerschap, en heb geen werk. Tot ik in de ziektewet zat kwamen alle kosten voor de kinderopvang op mijn schouders terecht, ik werkte toen nog wel. Hieraan was ik ca. ¤600 kwijt per maand. Ook de kosten voor de verzorging, kleding en voeding van de kinderen komen allemaal op mijn schouders terecht. Ik had een inkomen van ¤1500, mijn huidige partner ook zoiets. Nu krijg ik nog maar ¤950 per maand.
Mijn ex verdient ook rond de ¤1500, en woont alleen. Hij zit dus in de WSNP al.
Ik vraag mij af of ik op een manier aan nog meer geld kan komen. Hij kan geen alimentatie betalen omdat hij in de WSNP zit en te weinig inkomen heeft om voor de kinderen te kunnen betalen. Maar dit houdt dan automatisch in dat alle kosten op mij terecht komen, terwijl ik dus in feite ook geen cent te makken heb en voor mij ook de WSNP voor de deur staat.

Heeft iemand enig idee hoe ik aan meer geld zou kunnen komen? Via instanties, gemeente etc? Als ik straks weer aan het werk ben, ben ik dus zo ong. ¤900 kwijt aan eten/verzorging/kleding voor de kinderen en de kinderopvang. WSNP gaat hiermee nooit akkoord, maar ik zit helemaal klem. Advocaten geven dus al aan dat het heeel erg moeilijk, zo niet onmogelijk gaat zijn om nu bij mijn ex geld te gaan halen omdat mijn ex te weinig inkomen heeft hiervoor.

Hoop dat het een beetje duidelijk is!
pi_118575840
Toen je werkte verdiende je ¤1500 en betaalde je ¤600 aan de opvang, per saldo dus ¤ 900 "over".
Nu krijg je ¤ 950 en hoef je geen opvang meer te betalen. Per saldo ben je nu dan toch beter uit?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 29 oktober 2012 @ 13:56:38 #3
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_118575891
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:47 schreef Iejoren het volgende:
Hoop dat het een beetje duidelijk is!
Yups; you're in shitcity :)

Je hebt door samenwonen en je nieuwe zwangerschap zo ongeveer elke weg voor jezelf afgesloten. En ik ben bang dat dit dus de consequentie is. Hoe zit het met je nieuwe partner? Heeft die een inkomen?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 29 oktober 2012 @ 13:56:54 #4
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_118575905
Aangezien je bij je nieuwe partner inwoont, zal die eventuele extra kosten moeten betalen. Ik vraag me zelf af of je wel recht hebt op alimentatie om die reden, maar daar heb ik te weinig kaas van gegeten.
Ben benieuwd wat de kenners vinden.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 29 oktober 2012 @ 13:57:11 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_118575912
Ik ga even een klote opmerking maken, maar die zwangerschap, geplant of ongelukje?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_118575942
Maar volgend jaar ga ik wel weer werken, als ik bevallen ben na deze zwangerschap. Dan komen die kosten weer terug, en komt dat weer op mij terecht. Plus dat mijn oudste volgend jaar naar school gaat, ze zijn beiden nog niet zindelijk en kosten dus ook eten, luiers, kleren etc. Krijg volgend jaar een kindje erbij van mijn huidige relatie, dus dan zou ik botweg op ¤900 eb zitten aan kinderopvang alleen?
  maandag 29 oktober 2012 @ 13:59:05 #7
33954 ElisaB
pi_118575966
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:56 schreef error_404 het volgende:
Aangezien je bij je nieuwe partner inwoont, zal die eventuele extra kosten moeten betalen. Ik vraag me zelf af of je wel recht hebt op alimentatie om die reden, maar daar heb ik te weinig kaas van gegeten.
Voor haarzelf niet meer, maar voor de kinderen in principe wel. Maar dan moet er bij de vader wel draagkracht zijn en dat is er blijkbaar niet.
pi_118575997
Dus het komt er in feite op neer volgens jullie dat mijn ex alleen de lusten heeft wb de kinderen en niet de lasten? En dat dit niet te veranderen is meer?
pi_118576037
Er is bij mij dus ook niet echt draagkracht, maar omdat ze bij mij wonen moet ik het maar gewoon uitzoeken? Ik ben er bang voor dat dat klopt, maar aan de andere kant klopt er natuurlijk niks van dat dat zo werkt.
  maandag 29 oktober 2012 @ 14:01:23 #10
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_118576051
Waarom neem je dan ook een kind terwijl je het niet kan betalen?
Ook geen sig dus
  maandag 29 oktober 2012 @ 14:01:49 #11
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_118576067
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:59 schreef Iejoren het volgende:
Dus het komt er in feite op neer volgens jullie dat mijn ex alleen de lusten heeft wb de kinderen en niet de lasten? En dat dit niet te veranderen is meer?
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Een groot deel van jouw kosten (moeten) worden betaald door je nieuwe liefde. Lijkt me ook redelijk in deze situatie. Hij vergroot jouw draagkracht enorm.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_118576073
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:58 schreef Iejoren het volgende:
Maar volgend jaar ga ik wel weer werken, als ik bevallen ben na deze zwangerschap. Dan komen die kosten weer terug, en komt dat weer op mij terecht. Plus dat mijn oudste volgend jaar naar school gaat, ze zijn beiden nog niet zindelijk en kosten dus ook eten, luiers, kleren etc. Krijg volgend jaar een kindje erbij van mijn huidige relatie, dus dan zou ik botweg op ¤900 eb zitten aan kinderopvang alleen?
Had je misschien aan moeten denken voor je de derde keer zwanger werd?
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:59 schreef Iejoren het volgende:
Volgens mij zou hij wel allimentatie voor de kinderen moeten blijven betalen ondanks dat jij samenwoont, maarja als hij te weinig inkomen heeft om dit te doen komt het op jouw schouders neer inderdaad.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 29 oktober 2012 @ 14:03:14 #13
33954 ElisaB
pi_118576111
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 14:00 schreef Iejoren het volgende:
Er is bij mij dus ook niet echt draagkracht, maar omdat ze bij mij wonen moet ik het maar gewoon uitzoeken? Ik ben er bang voor dat dat klopt, maar aan de andere kant klopt er natuurlijk niks van dat dat zo werkt.
Natuurlijk klopt het wel. Ik neem aan dat je steeds zelf bij de bevruchtingen aanwezig bent geweest. En ook bij met maken van de schulden. Waarom zou het kloppen dat de samenleving die kosten voor jou gaat dragen?

Grote meid, eigen keuzes, eigen consequenties. En alleen als je het écht niet meer redt, dan kan je terugvallen op potjes links en rechts.
pi_118576129
In feite zou ik dan beter een klotebaantje kunnen hebben volgend jaar zodat ik meer geld terug krijg voor de kinderopvang dan dat ik me helemaal het zweet in de naad werk en daardoor minder voor opvang krijg toch.. Ik zit echt hartstikke klem in feite
  maandag 29 oktober 2012 @ 14:04:09 #15
26374 made
..made by made..
pi_118576142
Waarvoor zou de staat jullie nog meer geld moeten geven !!!!
Lurkt !
  maandag 29 oktober 2012 @ 14:04:43 #16
33954 ElisaB
pi_118576169
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 14:03 schreef Iejoren het volgende:
In feite zou ik dan beter een klotebaantje kunnen hebben volgend jaar zodat ik meer geld terug krijg voor de kinderopvang dan dat ik me helemaal het zweet in de naad werk en daardoor minder voor opvang krijg toch.. Ik zit echt hartstikke klem in feite
Je hebt jezelf klemgezet.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 29 oktober 2012 @ 14:04:51 #17
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_118576174
Grappig om te zien dat je steeds je huidige zwangerschap ontwijkt. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_118576187
Maar mijn ex is ook bij de bevruchting van mijn eerste twee kinderen geweest, het kan toch niet zijn dat ik alleen aansprakelijk ben voor hun kosten en dat hij ze alleen een weekendje ophaalt, met ze speelt en naar de Mc gaat en ze dan weer thuis brengt?
pi_118576219
Het kind in mn buik zit er al, dus het is voor het verhaal compleet niet relevant of het een ongelukje was of niet, of ik een grote meid was of niet en of ik bij de bevruchtingen aanwezig was
  maandag 29 oktober 2012 @ 14:06:24 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118576238
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 14:05 schreef Iejoren het volgende:
Maar mijn ex is ook bij de bevruchting van mijn eerste twee kinderen geweest, het kan toch niet zijn dat ik alleen aansprakelijk ben voor hun kosten en dat hij ze alleen een weekendje ophaalt, met ze speelt en naar de Mc gaat en ze dan weer thuis brengt?
Waarom heb je dan niet gekozen voor co-ouderschap?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 29 oktober 2012 @ 14:06:31 #21
33954 ElisaB
pi_118576243
quote:
Hij heeft helaas te weinig draagkracht. Was het omgekeerd geweest, dan was hij de lul. Mocht jij 12 van de 14 dagen feestvieren met de kinders en moest hij dokken voor 2 dagen in de 14 dagen lol :)
  maandag 29 oktober 2012 @ 14:07:35 #22
33954 ElisaB
pi_118576274
quote:
Het kind in mn buik zit er al, dus het is voor het verhaal compleet niet relevant of het een ongelukje was of niet, of ik een grote meid was of niet en of ik bij de bevruchtingen aanwezig was
Het is heel relevant, want je hebt jezelf daarmee in de nesten gewerkt. Je kunt nu niet werken en gaat met een nieuw kleintje omhoog in de kosten van de kinderopvang én een hele drukke en dure tijd tegemoet.

Dus relevanter dan dit wordt het bijna niet :)
pi_118576301
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 14:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom heb je dan niet gekozen voor co-ouderschap?
Omdat mijn ex een labiele mafkees is. Hij heeft vorig jaar een psychose gehad, staat dus niet sterk in zijn schoenen en co-ouderschap houdt in dat hij ze de ene week zou hebben en ik de andere week. Dat lijkt me niet echt gezond 'voor de kinderen met zo'n psychotisch geval als hun vader.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 29 oktober 2012 @ 14:08:39 #24
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_118576311
quote:
Jullie hebben schulden gemaakt, dus samen daarvoor boeten.
Hij lost nu z'n stuk af en dat moet jij ook zonder hulp van ons als samenleving.
Wij hebben namelijk die schulden niet gemaakt. :)
En als dat inhoud dat jij nu even het lulletje bent, so be it.
En daarbij, jij word opnieuw zwanger, je ex niet.
Dus als jij daardoor financieel in de problemen komt is dat jou probleem, niet die van je ex of van ons als samenleving.
pi_118576354
Zonder deze zwangerschap kom ik dus in de problemen omdat hij niks bijdraagt. Mijn huidige vriend betaalt dat nu allemaal, maar hij is dus niet hun verwekker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')