abonnement Unibet Coolblue
  zondag 28 oktober 2012 @ 14:01:34 #1
327191 RobertNL
For your gear.
pi_118534637


SPOILER: Processor
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Werkgeheugen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: GPU: Graphics Processing Unit (Videokaart)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Merk/bouwkwaliteit en ondersteuning voor Android-versies
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Connectiviteit/Specificaties
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

(dikgedrukt = ICS voorgeïnstalleerd + vrij recent/onderweg)
Iconia Tab A100 / A110 / A200 / A210 / A211 / A500 / A510 / A700

101 G9
/ 80 G9 / Carbon / Arnova G3-series (budget-dochter) 101 XS
Eee Pad SL101 / MeMo / TF101 / TF201 / TF700 / TF300 / Padfone
HTC Flyer / HTC Jetstream / HTC Quattro
XOOM / XOOM2 / XOOM2 ME
Galaxy Tab 7 / 7 V2 / 7.7 / 8.9 / 10.1 / 10.1 V2
Tablet S / P

Google Nexus | Toshiba | Packard Bell | LG | Point of View | Kindle | Huawei | Adam Notion Ink | Viewsonic | Yarvik


Populaire ChinaTab brands: Ainol, Onda, Bmorn, Cube, Ramos, SmartQ, Teclast, Window (Yuandao), Zenithink


Enkele Chinese webshops:


In China kun je in de webshops zoeken via ChinaPrices. Eventueel kun je ook Chinatabs halen van Taobao/Tmall (zoals de officiële Ainol-store), een Chinagigant met vele vendors die binnen China leveren; sites als MisterTao (BIC) en Zarmark (Jack) bestellen die voor je en sturen de goederen naar je door. Vergeet niet dat het importeren van goederen uit het buitenland mogelijk heffingen met zich meebrengt. Voor meer informatie kijk je op douane.nl .

Coupons
panda4fok = 5% korting bij Pandawill | fb2012fiver = 5% korting bij MP4Nation
Couponsites: Tjoos | Retailmenot
Voor sites als Buyincoins & MisterTao is eventueel ook recommenderkorting te snaaien. Let op user signatures.

Non-China
Voor de tablets die in Nederland beschikbaar zijn kun je terecht op de officiële websites en bij de bekende elektronicawinkels zoals BCC, Dixons, Dynabite, etc. Natuurlijk kun je ook even kijken op check.fok.nl en pricewatch. Je hebt tegenwoordig ook vaak verkapte Chinatabs bij winkels als Trekpleister, Kruidvat, Bart Smit, Intertoys en Kijkshop voor redelijke prijzen. Als je op budget zit en garantie in Nederland en geen gedoe wilt, is het een idee om naar zulke tablets te kijken, een enkele kan zowaar een leuke koop zijn. Wel eerst goed research doen!
Europabreed op Geizhals of Amazon.co.uk.


Aantal apps & games in de Play Store, statistiek door AppBrain. (Verdere statistiek: AndroLib)

Interessante sites
Nederlands:
| Tablets Magazine | TabletGuide | Portablegear | Androidworld | Androidtablet | Tabletworld |
Internationaal:
| Play Store (voorheen Android Market) | AppBrain | Engadget | Slashgear | CNET | PC Magazine | Phone Arena | DigiTimes |
Tabletrepublic | Lilliputting | Tablet PC Review | Arctablet Blog | Slatedroid | XDA Developers | Modaco |
China:
| Giz-China | Shanzai | Micdigi | imp3.net |

Third party markets: | BlackMart Alpha | Amazon appstore | Getjar |
(Als bijvoorbeeld je Chinese tablet niet ondersteund wordt door een gratis app zoals YouTube)

Vorige delen
Android tablet discussie topic-keten

OP V2.0 - V2.1 door: shiznuts

[ Bericht 0% gewijzigd door RobertNL op 28-10-2012 23:22:06 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_118534915
Fipo
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_118535987
Nu dus wachten tot de budgettablets met 1.7ghz komen
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_118538591
wat was die site ook alweer waar ze de tablets eerst testen?
Wie dit leest is hek.
pi_118554292
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 14:28 schreef Haque het volgende:
Nu dus wachten tot de budgettablets met 1.7ghz komen
Helemaal mee eens :9

quote:
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTIxNjA
quote:
64-bit ARM kernel support, a.k.a. the forthcoming ARMv8 AArch64 architecture. However, ARM 64-bit hardware is still many months away.
Ik weet het wel :*

[ Bericht 11% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 28-10-2012 21:10:30 ]
  zondag 28 oktober 2012 @ 21:51:48 #6
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_118557820
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 15:29 schreef Jungle_Jim het volgende:
wat was die site ook alweer waar ze de tablets eerst testen?
:? www.tabletrepublic.com ? Wat bedoel je precies... dat?

P.S. @ RobertNL: die mag wel in de OP erbij. :P (En Applanet, RIP, mag wel weg :'( )
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 28 oktober 2012 @ 22:03:30 #7
327191 RobertNL
For your gear.
pi_118558598
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 21:51 schreef shiznuts het volgende:

[..]

:? www.tabletrepublic.com ? Wat bedoel je precies... dat?

P.S. @ RobertNL: die mag wel in de OP erbij. :P (En Applanet, RIP, mag wel weg :'( )
Gefixed ;)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_118560813
Ik zag nog een leuke tablet: icoo icou d70 proII.
Zelfde specs als pipo s1 maar dan betere resolutie en tientje duurder.
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_118570440
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 21:51 schreef shiznuts het volgende:

[..]

:? www.tabletrepublic.com ? Wat bedoel je precies... dat?

P.S. @ RobertNL: die mag wel in de OP erbij. :P (En Applanet, RIP, mag wel weg :'( )
ik meen gelezen te hebben over een webshop die alle tablets eerst test en kijkt of ze goed werken.
Wie dit leest is hek.
pi_118570777
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 11:22 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

ik meen gelezen te hebben over een webshop die alle tablets eerst test en kijkt of ze goed werken.
Deze post van Eleganza toevallig?:
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 09:43 schreef eleganza het volgende:

[..]

Klinkt misschien als 0.0 garantie, maar als je koopt bij een Aliexpress winkel (zoals Grace), zij testen je tabletin ieder geval! Heb in 2010 voor 190 euro incl shipping een ZT-180 bij een particulier gekocht (toen nog aindroidtime.com) - die man deed het alleen en heeft die tablet uitvoerig getest. De tablet heeft het een goed jaar uitgehouden, zonder enig probleem te geven. (daarna heb ik m doorverkocht) Mocht je een defect item krijgen, kun je bij aliexpress geen OK doorgeven(waardoor de seller niet betaald krijgt), service daar is over het algemeen beter, dan kunnen ze het voor je oplossen. Betaal je via paypal kun je altijd een case openen dat je een faulty device hebt gekregen. Ik zou zeggen, het kopen via een buyincoins of een pandawill oid brengt een groter risico met zich mee, omdat die tablets niet getest worden voordat ze geshipt worden.

Het blijft een risico, maar over het algemeen kun je de kans op een faulty device vergelijken met nederland, en als je echt heel graag een quadcore (al zie ik niet waar je daar gebruik van kunt maken, zoveel heeft een tablet toch niet nodig? wil dan zul je dat 'risico' moeten nemen. Toen met die ZT-180 heb ik dat risico ook genomen, relatief duur (als je nu terugkijkt is dat ding amper 50 euro waard XD) maar absoluut geen problemen mee gehad.

Een N101 is een goeie keus voor onder de 200 euro, met een rockchip 3066, geen quadcore dus, wel (volgens specs) quadcore gpu!
  maandag 29 oktober 2012 @ 12:04:02 #11
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_118571996
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 11:22 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

ik meen gelezen te hebben over een webshop die alle tablets eerst test en kijkt of ze goed werken.
Oh, Buyincoins/MisterTao/Lightake... er zijn best wel wat shops die dat (standaard of willen) doen hoor.
Gewoon ff navragen bij waar je bestellen wilt. :Y
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_118587171
WOOOOPPAAA WHOOOOOP IEEEEEEEE JAAAAA

Ook de Nexus 10 is gepresenteerd! Met de verwachte specs (A15 dual-core, hogere pixeldichtheid dan iPad 3)

Nieuws dat we nog niet wisten:
De tablet is vanaf 13 november verkrijgbaar in Amerika en een aantal Europese landen. Google Benelux laat weten dat Nederland daar niet bij zit. De 16GB-editie gaat 399 dollar kosten terwijl voor de 32GB-variant 499 dollar neergelegd moet worden.

Laat maar komen :D

EDIT BRON: http://tweakers.net/nieuw(...)560x1600-pixels.html
pi_118587282
Daaarrrr is ie dan:

Google presenteert Nexus 10-tablet met resolutie van 2560x1600 pixels



quote:
Door Wout Funnekotter, maandag 29 oktober 2012 17:57
Google heeft de Nexus 10-aangekondigd. Deze 10,1"-Android-tablet heeft een resolutie van 2560x1600 pixels en wordt aangedreven door een dualcore Cortex A15-chip. De tablet is vanaf 13 november in Amerika verkrijgbaar voor 399 dollar.

De Nexus 10 wordt gemaakt door Samsung en de dualcore Cortex A15-chip is daarom waarschijnlijk de Eynos 5250 van dit Koreaanse bedrijf. Hierin zijn de twee A15-processorkernen gekoppeld aan de nieuwe Mali T604-gpu. In totaal is 2GB werkgeheugen aanwezig en de tablet komt uit in varianten met 16GB of 32GB opslagcapaciteit. Volgens Samsung is de 9000mAh-accu krachtig genoeg om de tablet negen uur lang van stroom te voorzien bij het bekijken van video.

Het scherm is van het Super PLS-type, wat door Samsung ook bij zijn eigen tablets gebruikt wordt. Deze techniek is vergelijkbaar met de veelgebruikte ips-technologie en moet volgens de fabrikant garant staan voor goede kijkhoeken. De resolutie van 2560x1600 pixels zorgt er in combinatie met de beelddiagonaal van 10,1" voor dat er 299 pixels per inch wordt weergegeven. Dit is meer dan bij Apples iPad met Retina-scherm, die momenteel de hoogste pixeldichtheid in tabletland heeft. Het scherm is afgedekt met krasvast Gorilla Glass 2 van het bedrijf Corning.

De 10,1"-tablet meet 263,9x177,6x8,9mm en weegt 603 gram, de behuizing is gemaakt van plastic. Het apparaat beschikt over een 5-megapixelcamera aan de achterzijde en een camera met 1,9 megapixels aan de voorkant. Verder zijn micro-usb en micro-hdmi-aansluitingen aanwezig en op draadloos gebied is er ondersteuning voor bluetooth, dual band wifi b/g/n en nfc.

De Nexus 10 draait op Android 4.2 waarin ondersteuning voor meerdere gebruikers is ingebouwd. Elke gebruiker heeft op de tablet een uniek profiel met een eigen apps en instellingen. De tablet is vanaf 13 november verkrijgbaar in Amerika en een aantal Europese landen. Google Benelux laat weten dat Nederland daar niet bij zit. De 16GB-editie gaat 399 dollar kosten terwijl voor de 32GB-variant 499 dollar neergelegd moet worden.
Qua specs fenomenaal, maar qua looks...
Prijs word uiteindelijk in NL natuurlijk $ -> ¤ dus vanaf ¤399. Voor de specs zeker niet slecht.

EDIT: Tevens onbekend of en wanneer deze naar Nederland komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 29-10-2012 18:18:31 ]
  maandag 29 oktober 2012 @ 18:17:02 #14
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_118587503
Die bezel erom maakt 'em een beetje 'plomp'-ogend. Maar misschien is het de foto. Qua looks inderdaad niet echt je-van-het. Als ze er een gave keyboard bij doen á la Windows tab, Asus transformer of Archos XS, dan mogelijk wel een idee.

Eerst maar ff de Ramos W30(HD) nog afwachten. O-)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 29 oktober 2012 @ 18:18:37 #15
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_118587597
Ik vind ze mooi :Y

Speakers aan de voorkant, weer eens wat anders dan de allemaal op elkaar lijken look :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_118587698
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:17 schreef shiznuts het volgende:
Die bezel erom maakt 'em een beetje 'plomp'-ogend. Maar misschien is het de foto. Qua looks inderdaad niet echt je-van-het. Als ze er een gave keyboard bij doen á la Windows tab, Asus transformer of Archos XS, dan mogelijk wel een idee.

Eerst maar ff de Ramos W30(HD) nog afwachten. O-)
Design ben ik ook geen van van, ben meer fan van het Ramos W30HD design, maar dit is natuurlijk echt een bang-for-buck shizkeurmerk waard. Vind het design niet het allerbelangrijkste punt bij een tablet, bij een telefoon vind ik het veel belangrijker ;)
  maandag 29 oktober 2012 @ 18:24:04 #17
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_118587822
*Komt weer eens even kijken

Wat is die nexus10 lelijk zeg :P
Specswise, dikke prima!

Zit eigenlijk steeds vaker met die stomme 10 incher van mn vader te werken dan met mn eigen aurora II... toch maar tijd om even te kijken naar een 10incher :9 Geen nexus10 voor mij iig :D
Koekje d'r bij?
  maandag 29 oktober 2012 @ 18:31:32 #18
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_118588153
Samsung heeft 'em gewoon express lelijk gemaakt, zodat de rest van de Samsungs nog wel een beetje lopen. :P Qua specs hoedje af hoor, zeker voor die prijs, bang4buck-keurmerk, here you go... maar ik heb niet de urge om meteen m'n slaapzak te pakken en ergens voor de deur te gaan liggen nou omdat 'ie verder toch niet echt bij me aansluit. _O-

Des te benieuwder ben ik naar het antwoord van Asus en co. :D Want die moeten natuurlijk wel ff achter de oren krabben en zelf wat gaafs uitbrengen of de prijzen laten zinken. ;)

Of gewoon een mooie Chinees halen. Ff kijken wat die Ramos gaat doen specs/price-wise.
En ik weet niet of inmiddels al is bevestigd dat de Ampe A10 net zulke kleine problemen heeft als de Sanei? Die is prijstechnisch erg cool.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_118588986
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:31 schreef shiznuts het volgende:
En ik weet niet of inmiddels al is bevestigd dat de Ampe A10 net zulke kleine problemen heeft als de Sanei? Die is prijstechnisch erg cool.
Ik geloof dat die precies gelijk zijn, zelfs door zelfde fabrikant in elkaar gezet maar dat ze alleen verschillend in de webcams of zoiets. Maar niet qua belangrijke specs als CPU, GPU, Ram, scherm, batterij enz. Dus problemen bij de een is 99% kans dat die problemen bij de ander ook er zijn.
  maandag 29 oktober 2012 @ 18:55:02 #20
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_118589139
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:31 schreef shiznuts het volgende:
Of gewoon een mooie Chinees halen. Ff kijken wat die Ramos gaat doen specs/price-wise.
En ik weet niet of inmiddels al is bevestigd dat de Ampe A10 net zulke kleine problemen heeft als de Sanei? Die is prijstechnisch erg cool.
Ik hou deze ook even in de gaten. Eentje die je via USB kunt opladen heeft extra voorkeur, vind ik persoonlijk essentieel (en heel jammer dat de Cube dit niet doet, anders had ik met m'n ogen dicht de cube nogmaals besteld.)
Koekje d'r bij?
  maandag 29 oktober 2012 @ 20:44:37 #22
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_118595078
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
pi_118595354
Die comments op The verge. Wat een apple fanboys. :')

"Not an iPad killer, but certainly some kickass hardware to compete with the iPad. It’s a good thing for Apple they bumped up the SoC in the iPad just in time."
Lekker happen
pi_118595540
"Are we looking at the same device? Then again, I thought S3 was ugly as hell and the fandroids didn’t seem to think so. Design is not their strongest suit."

:')
Lekker happen
  maandag 29 oktober 2012 @ 21:38:28 #25
327191 RobertNL
For your gear.
pi_118598922
quote:
6s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:49 schreef -Datdus- het volgende:
Die comments op The verge. Wat een apple fanboys. :')

"Not an iPad killer, but certainly some kickass hardware to compete with the iPad. It’s a good thing for Apple they bumped up the SoC in the iPad just in time."
Wie maakt ze daar wakker en gaat ze vertellen dat die A15 soc de Ipad waarschijnlijk voorbij gaat :P?
quote:
6s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:52 schreef -Datdus- het volgende:
"Are we looking at the same device? Then again, I thought S3 was ugly as hell and the fandroids didn’t seem to think so. Design is not their strongest suit."

:')
Ach, daar valt naar mijn idee over te twisten.

Veel mensen vinden de Nexus lelijk maar ik vind hem wel ok....
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')