abonnement Unibet Coolblue
pi_118496654
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 14:40 schreef Marsenal het volgende:
Wel gaaf hoe hier het woord 'derby' foutief wordt gehoereerd zeg. :D Zijn gewoon rivalenpotjes, en vind de volgordes behoorlijk willekeurig.
Een derby is een wedstrijd tussen 2 clubs uit dezelfde stad die tevens op zijn minst enige mate van rivaliteit kent. Niet zo moeilijk lijkt me.
pi_118497722
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 14:47 schreef nowkia het volgende:

[..]

Een derby is een wedstrijd tussen 2 clubs uit dezelfde stad die tevens op zijn minst enige mate van rivaliteit kent. Niet zo moeilijk lijkt me.
Geloof mij nou maar, Ajax Feyenoord is geen derby. Madrid Barca ook niet. Of moet ik de steden even op de kaart aanijzen voor je. :D
-nee-
pi_118498002
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 15:20 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Geloof mij nou maar, Ajax Feyenoord is geen derby. Madrid Barca ook niet. Of moet ik de steden even op de kaart aanijzen voor je. :D
Want ajax en feyenoord komen uit dezelfde stad? Leer lezen ofzo.
pi_118499022
quote:
15s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 15:28 schreef nowkia het volgende:

[..]

Want ajax en feyenoord komen uit dezelfde stad? Leer lezen ofzo.
Godskolere zeg, da's precies wat ik zeg, idioot. :D

Doe even je aandacht erbij houden, want dit word niks met jou.
-nee-
pi_118499358
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 15:58 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Godskolere zeg, da's precies wat ik zeg, idioot. :D

Doe even je aandacht erbij houden, want dit word niks met jou.
IK ben het toch die de definitie van een derby aangeef? En dan ga jij reageren met 'Ajax - Feyenoord is geen derby'. :') Nee, mongool, zou het echt? Ik heb net aangegeven dat een derby een wedstrijd tussen clubs uit dezelfde stad is.

En dan mij idioot noemen. :r
pi_118499423
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 16:09 schreef nowkia het volgende:

[..]

IK ben het toch die de definitie van een derby aangeef? En dan ga jij reageren met 'Ajax - Feyenoord is geen derby'. :') Nee, mongool, zou het echt? Ik heb net aangegeven dat een derby een wedstrijd tussen clubs uit dezelfde stad is.

En dan mij idioot noemen. :r
:D :D Jezus :D
-nee-
pi_118499481
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 16:12 schreef Marsenal het volgende:

[..]

:D :D Jezus :D
Je snapt nog steeds niet dat je hier als een complete mongool zit te reageren? Wat zit je nou te lullen met je 'geloof mij nou maar'? Ik heb nooit iets anders beweerd. :|W
pi_118499506
Ach, aangezien Ajax amper uit echte Amsterdammers bestaat, en Feyenoord amper uit Rotterdammers, is het alleen een klassieker voor de supporters. Het zal de spelers aan de reet roesten, volgend jaar zijn ze weer van een andere club.

Geld :r
pi_118499529
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 16:14 schreef nowkia het volgende:

[..]

Je snapt nog steeds niet dat je hier als een complete mongool zit te reageren? Wat zit je nou te lullen met je 'geloof mij nou maar'? Ik heb nooit iets anders beweerd. :|W
Heb je nou grootheidswaanzin ofzo, mijn eerste post in dit topic was niet aan jou gericht, en ik zei ermee hetzelfde als wat jij zei. Dat jij nou zo maf er op in wil haken..
-nee-
pi_118499712
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 16:15 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Heb je nou grootheidswaanzin ofzo, mijn eerste post in dit topic was niet aan jou gericht, en ik zei ermee hetzelfde als wat jij zei. Dat jij nou zo maf er op in wil haken..
Ik reageer op jou omdat jij iets post over het foutief gebruik van het woord derby in deze context, maar verder niet de nogal simpele definitie van de term plaatst.
pi_118525211
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:02 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
Ik vraag me af waarop dat onderzoek gebaseerd is? In je bron word daar ook niet meer info over gegeven.

Nu komt het net gewoon over als een subjectieve lijst van een enkel persoon.
Dat is het ook.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_118528443
AZ-Ajax en Ajax-AZ zijn voor mij DE derby's. Maar woon dan ook in Alkmaar. Voor heel veel AZ supporters geldt: als tegen de Bijlmerboys gewonnen wordt, is het seizoen goed!! Ook het uitzwaaien van de AZ-selectie als naar Diemen Zuid wordt afgereisd voor de volgende derby in de UFO is vermaard. Met veel vuurwerk en gezang.

Een echte derby is natuurlijk tussen streekgenoten, zoals ook NEC-Vitesse een echte is. Supporters zijn mensen die familie hebben in het andere kamp, collega's etc. Dat maakt dat men elkaar al weken vooraf zit gek te maken. En na de wedstrijd is de verliezer echt nog de hele week de klos met allerlei grappen en grollen.

Zelfs nu AZ richting de kelder van de eredivisie zakt, juicht het stadion alsof de CL gewonnen is als er een nederlaag of gelijkspel van Ajax op het scorebord wordt vermeld. Je kunt het zielig vinden, maar dat leeft hier gewoon enorm. Andersom minder denk ik, maar zij zijn dan ook de grote broer. En wat is het lekker als je die pakt...
The!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')