abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117750321
Wij zijn bezig met het kopen van een huis en willen een taxatie en keuring uit laten voeren.

Nu werken we zonder adviseur en had ik eerder een taxateur gevonden dan een keurder. De taxatie kan dus ook al donderdag worden uitgevoerd en vandaag heb ik een keurder gesproken die eventueel dan ook tijd heeft.

Is het slim om ze tegelijk uit te laten voeren, of is het beter dit apart te houden, eventueel in een bepaalde volgorde? Wordt de taxatie bijvoorbeeld beter als zij inzage hebben in het rapport?

Het koopcontract is al opgesteld, maar hier kijkt de notaris nog naar voor we hem gaan tekenen. Grote kans dat dit ook donderdag kan gaan gebeuren. We wilden alvast alles in gang zetten, zodat we genoeg tijd hebben om alles rond te krijgen, maar tekenen gaan we sowieso doen :)
pi_117750496
Het hangt er maar net vanaf wat voor volk je treft. Ik zou ze apart houden.

Logischer is toch eerst keuren, aflullen vanwege de vermeende kosten volgens het rapport, en dan EVENTUEEL koopcontract tekenen
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 8 oktober 2012 @ 21:22:37 #3
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_117750552
Taxatie en keuring staan los van elkaar. Als het pand nog bewoond is, kan het voor de bewoners prettig zijn het tegelijk te doen, maar dat is eigenlijk niet echt jouw probleem.

Ik zou zelf alleen wel wachten met tekenen van het voorlopig koopcontract totdat je het keuringsrapport hebt gelezen. Misschien komt er nog iets geks aan het licht.
Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef tong80 het volgende: _O_ :P
pi_117750699
quote:
17s.gif Op maandag 8 oktober 2012 21:21 schreef blomke het volgende:
Het hangt er maar net vanaf wat voor volk je treft. Ik zou ze apart houden.

Maar vreemd dat je al getekend hebt en daarna een keuring laat doen. Logischer is toch eerst keuren, aflullen vanwege de vermeende kosten volgens het rapport, en dan EVENTUEEL koopcontract tekenen
We hebben nog niet getekend :) Wel ontbindende voorwaarde opgenomen mbt de keuring, dus bij hele vreemde dingen kunnen we ook daar aanspraak op maken natuurlijk. Maar volgens mij is de keurder redelijk snel, dus wellicht is een weekend eroverheen laten gaan en wachten op de keuring niet eens zo erg idd.
  maandag 8 oktober 2012 @ 21:44:35 #5
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_117752037
Whoa! Huis gekocht? Gefeliciteerd! Staatie nog op Funda? Ben wel erg benieuwd :Y .
pi_117752469
Tenks! Hij staat alleen op de site van de makelaar en Jaap enzo :) Maar eerst alles rond krijgen, dan komt er misschien wel een K&W topic ;)

Jaren 30 hoekwoning is het geworden, met nokverhoging, dus lekker veel ruimte O+
  maandag 8 oktober 2012 @ 21:51:48 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_117752513
Waar?
Linkje per PM? O-)
disclaimer
pi_117753236
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 21:51 schreef Inu het volgende:

Jaren 30 hoekwoning is het geworden, met nokverhoging, dus lekker veel ruimte O+
Prachtig!! Nou nog een slimme hypotheek regelen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 8 oktober 2012 @ 22:06:14 #9
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_117753544
Mooi huis! Veel ruimte en dat "parkje" erachter is ideaal :Y .
pi_117753661
quote:
17s.gif Op maandag 8 oktober 2012 22:01 schreef blomke het volgende:

[..]

Prachtig!! Nou nog een slimme hypotheek regelen.
Nog meer advies? Vertel ;)

Ik ben wel echt klaar met het hele huizenkopenwereldje, echt ons kent ons en met een beetje grote mond krijg je overal kortingen op. Smerig gewoon :X
pi_117753820
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 22:06 schreef bleiblei het volgende:
Mooi huis! Veel ruimte en dat "parkje" erachter is ideaal :Y .
Tenks :) We zijn er ook heel blij mee, goede buurt, lekker veel ruimte en de buren zijn heel aardig :)
pi_117789334
Ik heb toen een keuring uit laten voeren voor het tekenen van het voorlopig koopcontract. Dit omdat het een oud huis was en zo dan verder geen rompslomp zou hebben als ik al getekend zou hebben. Dit was een voorstel van de verkopende makelaar. Toen ik eenmaal bezig was met de hypotheek kwam de vraag om een taxatie. Deze taxateur heeft toen ook bij mij het bouwtechnisch rapport opgevraagd om te gebruiken bij de taxatie. Omdat ik een bepaalde "opmerking" in het taxatierapport nodig had heb ik dit gegeven.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_117789935
We gaan het nu maar gewoon tegelijk uit laten voeren, net zo handig :) de meneer van de bank had het erover dat je aan de hand van de taxatie kunt beslissen of je een NHG keuring nodig hebt en andersom hoor ik idd van mensen dat de keuring wordt gebruikt bij de taxatie.

Ze doen allebei maar gewoon hun werk zonder hulp :P
pi_117790436
Ik had een gewone standaard bouwtechnische keuring en een taxatie nodig voor de NHG aanvraag. Daar is geen aparte keuring voor nodig.
pi_117790546
Als de verbouwing meer dan 10% van de waarde van het huis is heb je een keuring nodig die voldoet aan de eisen van de NHG :) Maar dat verwachten we niet, en de uitgebreide keuring die we nu laten doen kijkt naar meer punten dan de NHG keuring en kan eventueel worden opgebouwd naar het goede formaat.
pi_117793065
Die 10% was bij mij de "opmerking" die ik in het taxatierapport wilde hebben ;)

Hou je er ook rekening mee mochten de kosten wel boven de 10% komen dat het bedrag wat volgens de taxatie nodig is voor het herstel in een bouwdepot wordt gezet? Daarom was het voor mij niet wenselijk om meer dan 10% aan directe verbouwingskosten te hebben. Ik doe alles zelf dus heb zo maar weinig bonnetjes die ik daarvoor had kunnen gebruiken.
pi_117793297
Als het meer dan 10% is wordt het allemaal denk ik wat duur, dus dan gaan we nog even goed nadenken of we het uberhaupt nog wel willen ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')