Eerlijk gezegd, ik zit al ruim een uur na te lezen, en het is best een goede discussiequote:Op zondag 30 september 2012 22:15 schreef BredeBradda het volgende:
Waar ben ik nu weer in terecht gekomen
Ja maar hij is 15quote:Op zondag 30 september 2012 22:18 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd, ik zit al ruim een uur na te lezen, en het is best een goede discussie
Eerste helft ging er concreet om dat er een andere (in mijn ogen wel) betere wijze had kunnen zijn om het sneller op te lossen met een na de wettelijke straf betere kans op intergratie (minderjarig asap berechten ipv. jaren wachten). Nu gaat de discussie over laffe munitie.quote:Op zondag 30 september 2012 22:18 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Correct me if I'm wrong.
Maar de eerste helft van de discussie ging uiteindelijk over wat zwaarder weegt, de conventie van Geneve v.s. de rechten van het kind. Dan ben ik in dit specifieke geval toch geneigd te zeggen de conventie van Geneve.
Nu gaat de discussie over de IED vs landmijnen vs clusterbommen.
èh, heb je het nu over Omar, of over Bredebradda?quote:
beidenquote:Op zondag 30 september 2012 22:20 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
èh, heb je het nu over Omar, of over Bredebradda?
Ik vraag mij serieus af of een snellere berechting bij een jongen die op zo'n jonge leeftijd al zo geindoctrineerd is hem echt zou helpen beter te integreren ná vrijkomst.quote:Op zondag 30 september 2012 22:19 schreef Esses het volgende:
[..]
Eerste helft ging er concreet om dat er een andere (in mijn ogen wel) betere wijze had kunnen zijn om het sneller op te lossen met een na de wettelijke straf betere kans op intergratie (minderjarig asap berechten ipv. jaren wachten). Nu gaat de discussie over laffe munitie.
quote:
Niet kunnen och, dat betwijfel ik niet. Maar je moet op zijn minst de kans wagen. Snellere berechting zou zijn GROEIENDE haat in gitmo kunnen beperken.quote:Op zondag 30 september 2012 22:25 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik vraag mij serieus af of een snellere berechting bij een jongen die op zo'n jonge leeftijd al zo geindoctrineerd is hem echt zou helpen beter te integreren ná vrijkomst.
Ik denk toch net als sommige anderen hier, dat de kans groot is dat hij níet meer kan integreren in de Canadeze samenleving en heel snel op een vliegtuig zit naar Afghanistan of Pakistan.
Kan je nog cancelen?quote:
Denk niet dat een snellere berechting dan de oplossing was. Hem níet in gitmo plaatsen, maar idd in bijv. een civiele gevangenis (met de gewone jeugdcrimineeltjes) was misschien beter geweest.quote:Op zondag 30 september 2012 22:26 schreef Esses het volgende:
[..]
Niet kunnen och, dat betwijfel ik niet. Maar je moet op zijn minst de kans wagen. Snellere berechting zou zijn GROEIENDE haat in gitmo kunnen beperken.
Klopt, dus het was ook een discussie (militaire)rechtsethiek. Maarja, dat snapte niet iedereen.quote:Op zondag 30 september 2012 22:29 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Denk niet dat een snellere berechting dan de oplossing was. Hem níet in gitmo plaatsen, maar idd in bijv. een civiele gevangenis (met de gewone jeugdcrimineeltjes) was misschien beter geweest.
Maar misschien ook niet. Het is en blijft achteraf gepraat.
zonder grappen. Ik zou hem cancelen.quote:
Yups.quote:
quote:
quote:
Ik sluit mij hierbij aan.quote:
quote:
logische responsquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |