abonnement Unibet Coolblue
pi_118304162
Ja die eerdere types zijn wel wat gevoeliger voor het roestduiveltje. Tenzij netjes in een garage gestaan en/of bijgehouden, dan zie je nog niets.
pi_118390162
Hallo,
Ik zag hier een lijstje staan met de bestuurders van een Volvo en ik zou er graag bij willen (Als het mag :D) Ik rij een Volvo 460
pi_118390607
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 21:23 schreef Deniz070 het volgende:
Hallo,
Ik zag hier een lijstje staan met de bestuurders van een Volvo en ik zou er graag bij willen (Als het mag :D) Ik rij een Volvo 460
Dat lijstje kun je hier wijzigen: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/volvofanboys

De volgende topicopener copy/paste dat lijstje (als ze niet te lui zijn ;) ) in de nieuwe OP.
pi_118563122
En ondertussen is er al 2 volle dagen aan m'n 240 gelast. :P De dorpels worden gefixt, evenals de achterste wielranden. De dorpels zijn nu zo goed als klaar en het laswerk is echt supernetjes! :o Tis jammer dat ik zelf niet kan lassen. :+ Er zijn nog 2 volle dagen nodig om de wielranden te fixen en dat zal volgende week gebeuren. :P En dan nog spuitwerk, maar dat doe ik zelf. :+
pi_118607680
Grrr. Oldtimerregeling op de schop. Moet ik dalijk nog mijn 244 versneld in gaan voeren :{.
pi_118629995
Inderdaad goed balen dit, die deel-restauratie van m'n 240 zal ik ook never nooit meer terug verdienen. :/
pi_118634109
Om het maar even niet te hebben over de business van pa en onze andere bekenden :{.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:39:37 #108
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_118634831
Jup, het bedrijf waar ik mn volvo heb laten restaureren die zich specialiseert in oldtimer volvo's zal het ook wel gaan voelen ja.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_118649563
Wij moeten bloeden om Griekenland gewoon gratis geld te geven. :')
pi_118657372
Ik heb een probleem met mijn Volvo 940, benzine 1995. De stuurbekrachtiging werkt moeizaam of niet als je de motor start als hij koud is... Na een halve minuut pakt hij het weer op. Ik heb een correlatie gevonden met vochtig weer (het weer van de afgelopen dagen). Op vakantie in het warme weer heb ik nooit ergens last van, maar nu is het elke keer spierballenwerk als ik de auto start.

Ik heb wat gezocht op google en vond dat het een bekend probleem is. Deze site zegt zelfs dat er een reparatie van ongeveer 700 euro aan te pas komt. Dan is de auto al bijna total loss :{

http://www.askanowner.nl/qa/view.asp?s=2&qid=144066

Ik hoop dus stiekem dat het gewoon aan de bandjes ligt. Die van de stuurbekrachtiging voelde al wat slap... Maar dat verklaard niet waarom alles na een halve minuut weer prima werkt....

Iemand hier ervaring met deze problemen?
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_118663803
contorleer eens het niveau en de staat van de bekrachtigingsolie. te weinig of erg vervuilde (water bijvoorbeeld, dat is samendrukbaar) zijn ook niet goed voor het gedrag van de pomp.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  woensdag 31 oktober 2012 @ 13:23:29 #112
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_118664000
quote:
5s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 09:59 schreef Agiath het volgende:
Ik heb een probleem met mijn Volvo 940, benzine 1995. De stuurbekrachtiging werkt moeizaam of niet als je de motor start als hij koud is... Na een halve minuut pakt hij het weer op. Ik heb een correlatie gevonden met vochtig weer (het weer van de afgelopen dagen). Op vakantie in het warme weer heb ik nooit ergens last van, maar nu is het elke keer spierballenwerk als ik de auto start.

Ik heb wat gezocht op google en vond dat het een bekend probleem is. Deze site zegt zelfs dat er een reparatie van ongeveer 700 euro aan te pas komt. Dan is de auto al bijna total loss :{

http://www.askanowner.nl/qa/view.asp?s=2&qid=144066

Ik hoop dus stiekem dat het gewoon aan de bandjes ligt. Die van de stuurbekrachtiging voelde al wat slap... Maar dat verklaard niet waarom alles na een halve minuut weer prima werkt....

Iemand hier ervaring met deze problemen?
Los daarvan hoeft een stuurhuis wat toentertijd 700 euro kostte niet nog steeds zo duur te zijn. Daarbij weet ik niet of het hier om dealergeleverde onderdelen gaat, of zaken die je ook van de fabrikant zelf kunt kopen.

En een auto afschrijven omdat er onderhoud aan komt is sowieso jammer, natuurlijk ;(
pi_118664883
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 13:18 schreef powerflux het volgende:
contorleer eens het niveau en de staat van de bekrachtigingsolie. te weinig of erg vervuilde (water bijvoorbeeld, dat is samendrukbaar) zijn ook niet goed voor het gedrag van de pomp.
Dit dus. Mijn 940 zuchtte en steunde ook toen het peil op min stond. Braaf aangevuld tot max en alle geluidjes waren foetsie.

Stuurbekrachtigingsolie moet in principe gewoon mee met een oliewissel maar om een of andere reden doet niemand dat ooit :P.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 14:02:21 #114
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_118665554
Dat is nieuw voor mij. Ik kan me voorstellen dat je het eens in de zoveel (lange) tijd doet, maar verder is het toch in feite een gesloten systeem (waar niet eens gebruik gemaakt wordt van rubberen slangen)?
pi_118666277
Maar ATF (wat de stuurbekrachtigingsolie is bij een 940) is nogal gevoelig voor vuil en water. :P Wat de garage zou willen doen voor die 700 Euro is gewoon het stuurhuis wisselen omdat ze dan denken dat er een lek in zit, maar gezien je klachten lijkt me dat stug. Overigens is een stuurhuis geen 700 Euro maar 400 voor een gereviseerde en op zich kan je die zelf wel eronder zetten als je een beetje handig bent. :P
  woensdag 31 oktober 2012 @ 14:25:37 #116
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_118666536
Dat weet ik, en het zal zeker helpen om de boel eens te verversen. Voor de 850/V70 wordt net zo goed ATF gebruikt, maar in feite moet dit toch gewoon een dicht systeem zijn?

Kost trouwens ook net niets, want je kunt gewoon ATF halen en da's zo'n 10 euro de liter ofzo ^O^
pi_118667114
Iets wat je bij kan vullen is nooit 100% dicht.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 14:39:56 #118
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_118667200
Nee, maar om nou te zeggen dat het standaard met je oliewissel mee moet :? Daar is het systeem niet op ontworpen. Peil checken á la, maar standaard iedere 15k vervangen is volgens mij behoorlijk overdreven ;)
pi_118747156
Bedankt voor de adviezen! Het peil van de stuurbekrachtingsolie staat inderdaad minimaal dus dat ga ik eerst meer even bijvullen.
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_118747592
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 14:39 schreef IrishBastard het volgende:
Nee, maar om nou te zeggen dat het standaard met je oliewissel mee moet :? Daar is het systeem niet op ontworpen. Peil checken á la, maar standaard iedere 15k vervangen is volgens mij behoorlijk overdreven ;)
Oh, maar ik vervang olie niet om de 15k :+.
  woensdag 7 november 2012 @ 18:10:07 #121
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_118944419
Gister een oliebeurtje gedaan, en ik moet zeggen, ik ben meer dan tevreden. Loopt een stuk minder rauw op koude motor *O*
pi_118954749
Ik heb ook weer iets vreemds.

Auto 1: 945, van ondergetekende
Auto 2: 945 automaat van pa

Aangezien pa toch niet met auto 2 rijdt en mijn auto wat moeite had met starten na een week stilstaan maar even de accu omgewisseld. En terwijl auto 2 eerst altijd braaf startte en daarna netjes rustig liep (moet ook wel bij automaat, anders is het kut) blijft ie nu amper meer lopen, pakt voor geen meter op, etc.

Dus of mijn oude accu is aan bagger en zorgt voor rare voltages ofzo, of de computer is dusdanig gereset dat ie zo kut loopt. Beide opties zijn echter vreemd omdat het eerste dan ook bij mijn auto voor had moeten komen en de tweede optie is niet heel waarschijnlijk omdat de conservatieve basemap er meestal voor zorgt dat ie netjes loopt, zij het hooguit met wat meer benzine.

Een detail: beide auto's hebben ooit op LPG gelopen waarbij er onvermijdelijk in de kabelboom is gefrot. Bij mijn auto heb ik het zelf uitgebouwd en alle originele Volvo-bedrading weer netjes aan elkaar gesoldeerd en bij de auto van pa is het door een Volvo-monteur met 30 jaar ervaring uitgebouwd.

Wat dat betreft zijn (oude) 240's toch makkelijker :+.
pi_118955871
accu kan best bagger zijn. tijdje terug een saab met vreemde ABS problemen die ook dankzij een net te lage spanning op de accu kwamen. de dynamo was 100% maar kreeg het er gewoon niet meer in.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_118986147
Als een 940 of late 740 (met LH-Jetronic) een tijdje zonder accu heeft gestaan is de ECU gereset. De truuk is dan om te zorgen dat alle reststroom eruit is en het ding te starten zonder gaspedaal aan te raken en vervolgens een kwartiertje stationair te laten draaien. :P Dan heeft de ECU zich opnieuw ingeleerd en kan je waarschijnlijk weer trouble-free rijden. :P Dus je weet wat je nu even moet doen. :+
pi_119005000
Dat zou best eens kunnen, want na een paar minuten begon ie zelf elke keer als ie dreigde uit te vallen het toerental omhoog te schoppen. Daarna viel ie weer terug en regelde ie weer bij.

Electronische regelmeuk :r.

Punt is, tenzij ik de tijdelijke platen van mijn eigen 940 eropschroef heb ik geen enkele kans om een flink stuk te gaan rijden. Alhoewel er 's nachts natuurlijk geen kip op de weg is hier O-).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')