abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 4 januari 2013 @ 11:02:53 #276
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_121143846
Hij heeft 'm in de opslag gezet, en wil het ding weer helemaal 'fabrieksaf' maken in de tijd die hij heeft voor zijn rijbewijs, en met de centen die hij heeft. Hij is al redelijk op weg met mooie interieurdelen etc. :)
pi_121145204
Ik heb een thuiskomertje uit een V40 te koop (V&A / [TK] Thuiskomer Volvo V40 met zgan band). Nu zie ik dat de ET waarde voor die auto officieel 44mm is. Dit wiel heeft een ET waarde van 40mm. Die 4mm verschil zal toch het probleem niet zijn? Hoeveel verschil is nog acceptabel?
pi_121145709
Binnen de 5mm is acceptabel.
pi_121145763
Dank u :)
  zaterdag 5 januari 2013 @ 13:19:00 #280
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_121188856
Zojuist m'n S40 weer even voorzien van minimaal één achterlichtje per kant. Van de 4 (twee links, twee rechts), brandde er alleen nog eentje links :'). Nou had ik alleen een 10W reservelampje terwijl er eigenlijk 5W in moet, kan dat kwaad voor eventjes? Binnenkort haal ik een volledige set nieuwe 5W's, want ik wil natuurlijk dat gewoon alles het doet :+.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_121189704
Ik zag laatst een V40 waarvan alle vier de lampjes brandden. Dat was echt een unicum :P.

En die 10W is niet heel spannend, het is iig geen 21W waardoor het op een remlicht gaat lijken.
pi_121251643
Vandaag m'n 0,35 Bar wastegate actuator (WGA) vervangen door een 0,65 Bar WGA waardoor de turbodruk nu gelijk is aan die van een HPT 940 :)
(Het is een B230FK met een actuator van een B230FT).

Van 135pk naar 165pk en 0 naar 100 nu in 9,3 ipv 10,5 (opgaaf Volvo).

Ook heb ik chips besteld van Blabla voor de ECU en EZK zodat ik straks de turbodruk verder kan opvoeren naar 1 Bar (met een manual boost controller) om rond de 200pk uit te komen.

En dat voor een 940 Estate van 575 Euro :P

Ook m'n Draco velgen gemonteerd, had ik van Marktplaats (met nieuwe Michelins).



[ Bericht 6% gewijzigd door TheFreshPrince op 06-01-2013 23:10:09 ]
pi_121264797
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 23:03 schreef MaGNeT het volgende:
Vandaag m'n 0,35 Bar wastegate actuator (WGA) vervangen door een 0,65 Bar WGA waardoor de turbodruk nu gelijk is aan die van een HPT 940 :)
(Het is een B230FK met een actuator van een B230FT).

Van 135pk naar 165pk en 0 naar 100 nu in 9,3 ipv 10,5 (opgaaf Volvo).

Ook heb ik chips besteld van Blabla voor de ECU en EZK zodat ik straks de turbodruk verder kan opvoeren naar 1 Bar (met een manual boost controller) om rond de 200pk uit te komen.

En dat voor een 940 Estate van 575 Euro :P

Ook m'n Draco velgen gemonteerd, had ik van Marktplaats (met nieuwe Michelins).

[ afbeelding ]
Als je toch al van plan was om verder te gaan, waarom heb je dan niet meteen een MBC gekocht?
pi_121279729
quote:
4s.gif Op maandag 7 januari 2013 12:13 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Als je toch al van plan was om verder te gaan, waarom heb je dan niet meteen een MBC gekocht?
Die MBC en turbodrukmeter heb ik al weken klaarliggen :)

Maar ik heb deze WGA eerst nog even gemonteerd, aangezien ik nog niet weet wanneer ik toe ga komen aan het monteren van de rest (regen/vorst/buiten sleutelen).
De WGA zat op een turbo die ik van een B230FT heb overgenomen, en deze gaan pas open op 0,65. Dat leek me een leuke upgrade om nog even snel te doen op een halfbewolkte zondag :)
Daarnaast is deze WGA nog "fris en fruitig" vergeleken met het licht verroeste exemplaar dat er af kwam.

Overigens werd me sowieso aangeraden om de WGA van een HPT te monteren aangezien hij dan wat minder abrupt reageert op het openen van de MBC.

[ Bericht 9% gewijzigd door TheFreshPrince op 07-01-2013 19:13:57 ]
pi_121295038
Dat laatste is natuurlijk niet helemaal waar, de wastegate is open of niet open. Dat wil je juist abrupt om de turbo sneller op te laten spoelen. Dicht is een ander verhaal, maar dat kan je met een fatsoenlijke bleed (of dump) valve weer regelen.
pi_121447233
Ik heb een lijstje van issues laten maken van mijn 1998 V70 classic. Nu vraag ik me af wat door een redelijk handig iemand zonder veel sleutelervaring zelf te doen is. Kortom: waar moet ik wel, en waar moet ik niet aan beginnen? Overigens zijn de meeste dingetjes (behalve de remmen) comfortzaken:

• Achterruitenwisser: motor vervangen
• Bovenste motorsteun vervangen
• Raammechanisme achterportiervervangen
• Aanslagnokken stuurbegrenzing vervangen
• Stuurkogel vervangen
• Airco: verdamper vervangen
• Achterklep: gasveren vervangen
• Remschijven voor vervangen
• Remschijven en blokken achter vervangen + handremvoering en remklauwen

Remmen voor en achter kunnen nog ongeveer 10.000 km mee

Van de comfortzaken hebben het raammechanisme, de achterruitenwisser en de gasveren van de achterklep mijn hoogste prio. Zelf schat ik in dat dat ook niet enorm ingewikkelde klussen zijn, maar ik heb zoiets nog nooit gedaan. Aan de kenners de vraag: is dit te doen met een werkplaatshandboek in een doe-het-zelf garage of heb ik iemand met ervaring nodig?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2013 20:52:31 ]
  zaterdag 12 januari 2013 @ 12:41:21 #287
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_121466715
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 20:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik heb een lijstje van issues laten maken van mijn 1998 V70 classic. Nu vraag ik me af wat door een redelijk handig iemand zonder veel sleutelervaring zelf te doen is. Kortom: waar moet ik wel, en waar moet ik niet aan beginnen? Overigens zijn de meeste dingetjes (behalve de remmen) comfortzaken:

• Achterruitenwisser: motor vervangen
• Bovenste motorsteun vervangen
• Raammechanisme achterportiervervangen
• Aanslagnokken stuurbegrenzing vervangen
• Stuurkogel vervangen
• Airco: verdamper vervangen
• Achterklep: gasveren vervangen
• Remschijven voor vervangen
• Remschijven en blokken achter vervangen + handremvoering en remklauwen

Remmen voor en achter kunnen nog ongeveer 10.000 km mee

Van de comfortzaken hebben het raammechanisme, de achterruitenwisser en de gasveren van de achterklep mijn hoogste prio. Zelf schat ik in dat dat ook niet enorm ingewikkelde klussen zijn, maar ik heb zoiets nog nooit gedaan. Aan de kenners de vraag: is dit te doen met een werkplaatshandboek in een doe-het-zelf garage of heb ik iemand met ervaring nodig?
Raammechanisme weet ik zo ff niet, maar de wissermotor & gasveren kan je goed zelf doen. Je kan al wel vast een achterklepreparatiesetje bestellen: (zie bv hier). Bij het loshalen van de plaat aan de binnenkant gaan de klemmetjes er geheid aan.
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 13:05:30 #288
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_121467361
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 20:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik heb een lijstje van issues laten maken van mijn 1998 V70 classic. Nu vraag ik me af wat door een redelijk handig iemand zonder veel sleutelervaring zelf te doen is. Kortom: waar moet ik wel, en waar moet ik niet aan beginnen? Overigens zijn de meeste dingetjes (behalve de remmen) comfortzaken:

• Achterruitenwisser: motor vervangen
• Bovenste motorsteun vervangen
• Raammechanisme achterportiervervangen
• Aanslagnokken stuurbegrenzing vervangen
• Stuurkogel vervangen
• Airco: verdamper vervangen
• Achterklep: gasveren vervangen
• Remschijven voor vervangen
• Remschijven en blokken achter vervangen + handremvoering en remklauwen

Remmen voor en achter kunnen nog ongeveer 10.000 km mee

Van de comfortzaken hebben het raammechanisme, de achterruitenwisser en de gasveren van de achterklep mijn hoogste prio. Zelf schat ik in dat dat ook niet enorm ingewikkelde klussen zijn, maar ik heb zoiets nog nooit gedaan. Aan de kenners de vraag: is dit te doen met een werkplaatshandboek in een doe-het-zelf garage of heb ik iemand met ervaring nodig?
• Achterruitenwisser: motor vervangen
Prima zelf te doen.
• Bovenste motorsteun vervangen
Prima zelf te doen.
• Raammechanisme achterportiervervangen
Gepriegel, maar goed zelf te doen.
• Aanslagnokken stuurbegrenzing vervangen
Eitje.
• Stuurkogel vervangen
Binnenste of buitenste? De binnenste heeft wat meer 'bijzonder' gereedschap nodig, grote sleutel (maat 32 ofzo), maar op zich is het niet heel 'moeilijk'. Wel laten uitlijnen hierna, en goed de slagen tellen van de stuurkogel zodat het ongeveer hetzelfde terug komt te staan.
• Airco: verdamper vervangen
Bak werk (reken 12-16 uur) en wel specifiek gereedschap nodig (zoals springlock release dingetjes, kost 7,50 euro online ofzo). Ik zou ook meteen je droger/accumulator en orifice meevervangen. Die droger/accumulator is wel tijdsgebonden: eigenlijk moet hij gevacumeerd worden binnen 30 minuten na het verwijderen van de doppen op de droger/accumulator, omdat dit een vochtopnemend ding is. Hoe veel langer hij 'open' is, hoe meer hij al verzadigd is en de werking dus minder is.

Afgezien van de grote hoeveelheid werk is het wel zelf te doen als je een beetje handig bent.

• Achterklep: gasveren vervangen
Makkelijk zelf te doen.
• Remschijven voor vervangen
Erg makkelijk, goed zelf te doen.
• Remschijven en blokken achter vervangen + handremvoering en remklauwen
Handrem stellen is even wat gepiel, maar op zich allemaal erg goed zelf te doen :s) Met de handrem stellen is het wel zo handig om even een tweede persoon er bij te hebben ;)

Op volvo850forum.nl staan voor (bijna) al deze zaken goede how to's!
pi_121469113
Die airco moet dan maar even wachten. Is dat vacumeren trouwens zelf te doen? Ik denk dat ik maar ga beginnen met de wissermotor, gasveren en raammechanisme.
pi_121471561
Alles valt of staat min of meer met het hebben van het juiste gereedschap :P.
pi_121566427
Keuring gehad in Zweden:

Afkeurpunten:

- niet de Zweedse EU-platen erop hebben zitten ( :'), ik rijd nu met tijdelijk kenteken rond wat wel verzekerd is, i.t.t. het normale kenteken, maar voor de keuring mag je er wel weer mee rijden en ze moeten er tijdens de keuring opzitten)
- handrem te zwak (voor 120 euro de kabel laten vervangen gisteren maar de pakistani garage was te lam om hem even af te stellen :{.

Geen afkeurpunten maar aandachtspuntjes:

- Stuurbekrachtigingspomp lekt
- ABS-kabelophangpunt uit beschermingsplaat van de remschijf gerot
- Mag wel een keer een andere chip in, met andere injectoren, verhoogde turbodruk en brandstofdruk kwam ie nu _net_ door de CO-meting :P.

Al met al blij, want voornamelijk met betrekking tot de CO-meting, aftermarket brandstofdrukregelaar en diverse buiten gebruik gestelde LPG-leidingen dacht ik dat ze wat moeilijker gingen doen :P.
  maandag 14 januari 2013 @ 21:29:19 #292
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_121566516
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:08 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Die airco moet dan maar even wachten. Is dat vacumeren trouwens zelf te doen? Ik denk dat ik maar ga beginnen met de wissermotor, gasveren en raammechanisme.
Oh, daar heb je wel apparatuur voor nodig ja :P Moet dus een airco boer even voor je doen ;)
pi_121614252
Grrr, remschoentjes van de handrem moeten laten vervangen. Totale grapje heeft nu 350 euro gekost :').
  woensdag 16 januari 2013 @ 17:04:24 #294
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_121642010
Tijd voor 2 nieuwe draagarmen en een stuurfusee,Dirk mag weer aan de bak als hij tijd heeft.
Ben zeer happy met de winterbandjes btw...genoeg witte ondergrond hier..

En een nieuw lampje in de klokkenwinkel...ik wacht daar maar even mee tot het wat warmer is..
Graag verwijderen.
pi_121642540
Godverdegodverdegodver! :( :( Iemand heeft tegen m'n 240 aan gezeten, uitgerekend op het gedeelte dat net helemaal gerestaureerd en opnieuw gespoten is! :(

Waarschijnlijk een donkerblauwe of grijze auto die stoer aan het doen was omdat hier niet gestrooid wordt en de bochten dus lekker glad zijn als je doorgast en vervolgens tegen m'n 240 aan glijdt. :/ Een lelijke flauwe deuk en veel lakschade is het gevolg. :(
  woensdag 16 januari 2013 @ 17:20:23 #296
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_121642768
Auw,dat sucks behoorlijk,natuurlijk niemand iets gezien en of briefje?
Lakschade door tot op metaal?
Zo niet,direct beschermen!!
Graag verwijderen.
pi_121644191
Mijn 850 is vandaag voorzien van een nieuwe accu. Binnenkort zal ook de dynamo vervangen moeten worden. Iemand enig idee wat dat ongeveer kost?
pi_121644457
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 17:20 schreef Charged het volgende:
Auw,dat sucks behoorlijk,natuurlijk niemand iets gezien en of briefje?
Lakschade door tot op metaal?
Zo niet,direct beschermen!!
Het is ver door de lak heen op veel plaatsen, toch een behoorlijke klap geweest dus! :( Uiteraard geen briefje (auto ligt dik onder de sneeuw) of iets. :(
  woensdag 16 januari 2013 @ 18:08:40 #299
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_121644860
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 17:52 schreef CasB het volgende:
Mijn 850 is vandaag voorzien van een nieuwe accu. Binnenkort zal ook de dynamo vervangen moeten worden. Iemand enig idee wat dat ongeveer kost?
Ik was dacht ik rond de 160 kwijt in Nijmegen,wel zelf demonteren en monteren..staat geloof ik nog wel iets van in deel 11 of 12 van Volvofanboys.

@ Bart-Willem,erg klote,ik voel met je mee...altijd fijn om nog eens herinnerd te worden aan de mentaliteit van sommige mede weg(mis)(ge)bruikers.
Bescherm die blanke plekken iig zo snel mogelijk om corrosie te voorkomen.
Graag verwijderen.
  woensdag 16 januari 2013 @ 18:14:05 #300
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_121645064
Edit,revisie vergeten te vermelden.
Graag verwijderen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')