Als je toch al van plan was om verder te gaan, waarom heb je dan niet meteen een MBC gekocht?quote:Op zondag 6 januari 2013 23:03 schreef MaGNeT het volgende:
Vandaag m'n 0,35 Bar wastegate actuator (WGA) vervangen door een 0,65 Bar WGA waardoor de turbodruk nu gelijk is aan die van een HPT 940
(Het is een B230FK met een actuator van een B230FT).
Van 135pk naar 165pk en 0 naar 100 nu in 9,3 ipv 10,5 (opgaaf Volvo).
Ook heb ik chips besteld van Blabla voor de ECU en EZK zodat ik straks de turbodruk verder kan opvoeren naar 1 Bar (met een manual boost controller) om rond de 200pk uit te komen.
En dat voor een 940 Estate van 575 Euro
Ook m'n Draco velgen gemonteerd, had ik van Marktplaats (met nieuwe Michelins).
[ afbeelding ]
Die MBC en turbodrukmeter heb ik al weken klaarliggenquote:Op maandag 7 januari 2013 12:13 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Als je toch al van plan was om verder te gaan, waarom heb je dan niet meteen een MBC gekocht?
Raammechanisme weet ik zo ff niet, maar de wissermotor & gasveren kan je goed zelf doen. Je kan al wel vast een achterklepreparatiesetje bestellen: (zie bv hier). Bij het loshalen van de plaat aan de binnenkant gaan de klemmetjes er geheid aan.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 20:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik heb een lijstje van issues laten maken van mijn 1998 V70 classic. Nu vraag ik me af wat door een redelijk handig iemand zonder veel sleutelervaring zelf te doen is. Kortom: waar moet ik wel, en waar moet ik niet aan beginnen? Overigens zijn de meeste dingetjes (behalve de remmen) comfortzaken:
• Achterruitenwisser: motor vervangen
• Bovenste motorsteun vervangen
• Raammechanisme achterportiervervangen
• Aanslagnokken stuurbegrenzing vervangen
• Stuurkogel vervangen
• Airco: verdamper vervangen
• Achterklep: gasveren vervangen
• Remschijven voor vervangen
• Remschijven en blokken achter vervangen + handremvoering en remklauwen
Remmen voor en achter kunnen nog ongeveer 10.000 km mee
Van de comfortzaken hebben het raammechanisme, de achterruitenwisser en de gasveren van de achterklep mijn hoogste prio. Zelf schat ik in dat dat ook niet enorm ingewikkelde klussen zijn, maar ik heb zoiets nog nooit gedaan. Aan de kenners de vraag: is dit te doen met een werkplaatshandboek in een doe-het-zelf garage of heb ik iemand met ervaring nodig?
• Achterruitenwisser: motor vervangenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 20:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik heb een lijstje van issues laten maken van mijn 1998 V70 classic. Nu vraag ik me af wat door een redelijk handig iemand zonder veel sleutelervaring zelf te doen is. Kortom: waar moet ik wel, en waar moet ik niet aan beginnen? Overigens zijn de meeste dingetjes (behalve de remmen) comfortzaken:
• Achterruitenwisser: motor vervangen
• Bovenste motorsteun vervangen
• Raammechanisme achterportiervervangen
• Aanslagnokken stuurbegrenzing vervangen
• Stuurkogel vervangen
• Airco: verdamper vervangen
• Achterklep: gasveren vervangen
• Remschijven voor vervangen
• Remschijven en blokken achter vervangen + handremvoering en remklauwen
Remmen voor en achter kunnen nog ongeveer 10.000 km mee
Van de comfortzaken hebben het raammechanisme, de achterruitenwisser en de gasveren van de achterklep mijn hoogste prio. Zelf schat ik in dat dat ook niet enorm ingewikkelde klussen zijn, maar ik heb zoiets nog nooit gedaan. Aan de kenners de vraag: is dit te doen met een werkplaatshandboek in een doe-het-zelf garage of heb ik iemand met ervaring nodig?
Oh, daar heb je wel apparatuur voor nodig ja Moet dus een airco boer even voor je doenquote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:08 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Die airco moet dan maar even wachten. Is dat vacumeren trouwens zelf te doen? Ik denk dat ik maar ga beginnen met de wissermotor, gasveren en raammechanisme.
Het is ver door de lak heen op veel plaatsen, toch een behoorlijke klap geweest dus! Uiteraard geen briefje (auto ligt dik onder de sneeuw) of iets.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:20 schreef Charged het volgende:
Auw,dat sucks behoorlijk,natuurlijk niemand iets gezien en of briefje?
Lakschade door tot op metaal?
Zo niet,direct beschermen!!
Ik was dacht ik rond de 160 kwijt in Nijmegen,wel zelf demonteren en monteren..staat geloof ik nog wel iets van in deel 11 of 12 van Volvofanboys.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:52 schreef CasB het volgende:
Mijn 850 is vandaag voorzien van een nieuwe accu. Binnenkort zal ook de dynamo vervangen moeten worden. Iemand enig idee wat dat ongeveer kost?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |