abonnement Unibet Coolblue
pi_117164256
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
pi_117164388
Laatste posts

quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 17:37 schreef Tinuviel het volgende:
Ja, was ook leuk Zoe. Ondanks dat hij heel pro bv was, wist hij nog niet alle redenen. Maar wel leuk, hij vertelde dat zijn zoons 21 en 26 waren en allebei dus bv hebben gehad.
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:18 schreef oeke het volgende:
Leuk om eens een enthousiaste man tegen te komen, Tinu!
En die sticker? die heb ik helemaal niet gezien. Hm, eens nakijken.

Weet je wat het is Zoe, het is je familie, je zussen zelfs, het zou toch wel erg fijn zijn als je daar vrij zou voelen om je kind te voeden zoals jij het wil. Ik zou nog eens een gesprek met je zus proberen aan te knopen. Ik weet niet hoe lang je wil voeden, maar het zou gewoon fijn zijn als je je wat meer op je gemak zou voelen. Of dat zij je wat meer op je gemak kunnen stellen. :*

En ik ga soms ook in een rustiger kamer zitten als het erg druk is, maar ik vind het vaak ook fijn om wel bij het gebeuren te zijn. `En ik ben er vrij 'egoistisch' in. Dwz dat ik er niet echt over nadenk of mensen het vervelend vinden. Behalve misschien in publieke ruimtes. Maar bij familie of vrienden? Kind heeft honger, klaar. ;)

Jeetje Vamp. Wat balen. -O-
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:42 schreef Zoë23 het volgende:
Ze hebben bij het cb ( of de wvk) nooit gevraagd hoe lang ik bv wilde geven, staat ook niet ergens genoteerd in mijn boek.

Oeke
Ja je hebt gelijk. :)
Ik voed nu meer dan 4mnd en ik wil doorgaan zo lang als het me lukt of zo lang als S het wil.
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:48 schreef Xanteh het volgende:
Lijkt me wel vervelend als je, hoe zeg ik dit goed.. niet lekker bv kan geven bij je eigen familie. Bij mij zijn ze allemaal pro bv gelukkig en ik voed overal. Ook als we bij vrienden eten, zul je net zien dat C ook eten wil :P

Ik ga proberen twee jaar te voeden :)


[ Bericht 92% gewijzigd door Xanteh op 23-09-2012 19:58:57 (.) ]
pi_117168990
Voeden doe ik ook altijd en overal. Het maakt me echt geen donder uit wie er bij zit.
Topless op het strand rondhobbelen zal ik nooit doen (in de sauna ga ik wel naakt) omdat ik me daar gewoon niet prettig bij voel.
Maar wil mijn baby de borst? Dan floep ik hem er zonder problemen uit hoor!

Zo zat ik vanmiddag nog in Ballorig te voeden. Kwamen er een paar kinderen om me heen staan, met grote ogen kijken en vragen stellen ("Wat doet de baby nou?" "Doet dat geen pijn?" Is dat warme melk of koude?").
Ik vond het schattig, maar ergens ook wel erg dat iets dat zo natuurlijk is schijnbaar zo vreemd was voor hun.
.... met gevoel voor drama....
pi_117169291
Ik voedde ook overal, maar toch zijn er mensen waar je je automatisch wat ongemakkelijker bij voelt. Onder andere, omdat zij zich zo duidelijk ongemakkelijk voelen. Voor heel veel mensen is borstvoeding blijkbaar iets intiems (positief bekeken) wat je niet in gezelschap doet ofzo. Men ziet het over het algemeen blijkbaar veeeeel te weinig. En dat onderstreept de laatste paar zinnen van Kersjes weer.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_117169354
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 21:05 schreef Kersjes het volgende:
Voeden doe ik ook altijd en overal. Het maakt me echt geen donder uit wie er bij zit.
Topless op het strand rondhobbelen zal ik nooit doen (in de sauna ga ik wel naakt) omdat ik me daar gewoon niet prettig bij voel.
Maar wil mijn baby de borst? Dan floep ik hem er zonder problemen uit hoor!

Zo zat ik vanmiddag nog in Ballorig te voeden. Kwamen er een paar kinderen om me heen staan, met grote ogen kijken en vragen stellen ("Wat doet de baby nou?" "Doet dat geen pijn?" Is dat warme melk of koude?").
Ik vond het schattig, maar ergens ook wel erg dat iets dat zo natuurlijk is schijnbaar zo vreemd was voor hun.
Ik had het laatst juist andersom, een 3jarige zag mij voeden en zei: daar komt melk uit. Dat vond ik juist heel goed dat hij dat wist en had ik niet verwacht.

Even een crosspost:

quote:
In de aanbieding: een Medela handkolf, met tas, koeltasje, koelelementen, 5 flesjes (2 ongebruikt), 1 Medela flesspeen mt. S nieuw in de verpakking, 10 etos flesspenen mt. 0-3mnd nieuw in de verpakking en een Etos fles nieuw. Ook nog een aangebroken pak moedermelk bewaarzakjes.




De tas is slechts 2x gebruikt, het koeltasje nog nooit. Nieuwprijs voor de kolf is 50¤, net als voor de tas.

Nu de hele set voor 50¤ excl. verzenden.

Reacties graag per PM :)
Lotte!
Noah!
pi_117169632
Ik wil straks een handkolf, maar weet niet wat verstandig is. Nu al kopen, na de bevalling pas? En welk dan? Hoe beslis je dat? :+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_117169740
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 21:14 schreef Morretje het volgende:
Ik wil straks een handkolf, maar weet niet wat verstandig is. Nu al kopen, na de bevalling pas? En welk dan? Hoe beslis je dat? :+
De mijne kopen en testen? ;)
Lotte!
Noah!
pi_117169774
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 21:14 schreef Morretje het volgende:
Ik wil straks een handkolf, maar weet niet wat verstandig is. Nu al kopen, na de bevalling pas? En welk dan? Hoe beslis je dat? :+
Maar ik heb deze gekocht nadat ik 'm van de vk heb geleend na de bevalling (we kennen geen kraamzorg, dus de vk regelt zulke dingen). Ik heb 'm dus in de kraamweek kunnen testen

Edit: ik heb 'm dus na het lenen terug gegeven en een nieuwe gekocht, niet dat daar verwarring over bestaat :P
Lotte!
Noah!
pi_117169821
Linda, die heeft vast een jonger broertje of zusje dat de borst krijgt. Mijn oudere kinderen vinden het ook heel normaal, tijdens de zwangerschap had ik ze er ook al op voorbereid.
En vervolgens zagen ze me 2 weken lang de hele dag in de weer met kolf en flesjes en mocht Seth ineens niet meer aan de borst drinken :')
.... met gevoel voor drama....
pi_117169915
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 21:17 schreef Kersjes het volgende:
Linda, die heeft vast een jonger broertje of zusje dat de borst krijgt. Mijn oudere kinderen vinden het ook heel normaal, tijdens de zwangerschap had ik ze er ook al op voorbereid.
En vervolgens zagen ze me 2 weken lang de hele dag in de weer met kolf en flesjes en mocht Seth ineens niet meer aan de borst drinken :')
Ja, dat denk ik ook. Alhoewel bv hier wel iets normaler is als in NL. Maar meestal krijg je idd de vraag: wat doet de baby? En nu was het: Oh, daar komt melk uit. En weg wassie weer. Daar stond ik even van te kijken :D
Lotte!
Noah!
pi_117170078
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 21:16 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

De mijne kopen en testen? ;)
Ik moet nog een week of 7 O-)

Tja, ik bedoel, hoe weet je nou welke kolf er het fijnste werkt? Je kunt ze moeilijk allemaal testen, en van avent zijn ook goede verhalen bekend toch?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_117170860
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 21:21 schreef Morretje het volgende:

[..]

Ik moet nog een week of 7 O-)

Tja, ik bedoel, hoe weet je nou welke kolf er het fijnste werkt? Je kunt ze moeilijk allemaal testen, en van avent zijn ook goede verhalen bekend toch?
Mja, weet je niet denk ik. Eventueel van vrienden bekijken ofzo? Ik had tijdens mn zwangerschap van Lotte een kolf in huis van mn schoonzus. Wat een onding! Maar daar kom je denk ik pas achter tijdens het gebruik. En mij vk had zoals gezegd deze, en die beviel, dus heb ik daarna dezelfde gekocht. Na de bevalling van Noah had ik een electrische van het ziekenhuis, maar daar kon ik helemaal niks mee, daar werd ik alleen maar zenuwachtig van. Handkolf werkte voor mij veel beter.

Maar ik weet ook niet wat ik had gekozen als ik voor een rek met kolven had gestaan hoor.
Lotte!
Noah!
pi_117171024
Ik heb dat trouwens een beetje hetzelfde met dragen, vaak zie je mensen heel verbaasd kijken naar dat babykoppie dat de doek uitpiept. Net als het 'intieme' van borstvoeding geven, zie je in het dagelijkse leven ook niet veel baby's. Ze liggen vaak verstopt in een kinderwagen. ;)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_117171235
Wat vervang je ook alweer als je een kolf tweedehands koopt?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_117172326
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 21:39 schreef Morretje het volgende:
Wat vervang je ook alweer als je een kolf tweedehands koopt?
Ik weet nit ho dat zit met een handkolf, want daar kan je alles uitkoken enz. Maar volgens mij het binnenste zegmaar.
Lotte!
Noah!
pi_117172386
Kersjes, jammer dat die kids zo rare vragen stelden. Mijn peuter weet nu ook precies hoe dat werkt met melk uit de borst. Eerst zei hij ook bij Elk huiltje van zijn broertje, dat die krampjes heeft. Vanavond zei peuter dat de baby honger had en dat klopte zowaar ook.

Morretje Borstschilden en bij een elektrische kolf de buisjes kun je vervangen. Weet niet of dat echt hoeft, je kookt toch alles uit.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117172774
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 21:56 schreef Tinuviel het volgende:
..
Morretje Borstschilden en bij een elektrische kolf de buisjes kun je vervangen. Weet niet of dat echt hoeft, je kookt toch alles uit.
En dat kun je kopen bij ... ? Volgens Medela zijn er ook verschillende maten borstschilden, dus die zou je dan sowieso zelf bij moeten kopen.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_117172893
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 22:01 schreef Morretje het volgende:

[..]

En dat kun je kopen bij ... ? Volgens Medela zijn er ook verschillende maten borstschilden, dus die zou je dan sowieso zelf bij moeten kopen.
De apotheek kan zoiets denk ik wel bestellen
Lotte!
Noah!
pi_117173253
Ik haal de borstschilden en buisjes altijd bij een thuiszorgwinkel. Wellicht dt Prenatal ze ook heeft of kan bestellen. Ja borstschilden heb je verschillende maten en bij Medela heb je ook nog 2 soorten (eentje bestaat uit 1 stuk, de andere soort uit 2 stukken, die je in elkaar zet).
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117173354
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 22:07 schreef Tinuviel het volgende:
Ik haal de borstschilden en buisjes altijd bij een thuiszorgwinkel. Wellicht dt Prenatal ze ook heeft of kan bestellen. Ja borstschilden heb je verschillende maten en bij Medela heb je ook nog 2 soorten (eentje bestaat uit 1 stuk, de andere soort uit 2 stukken, die je in elkaar zet).
Ja, dat is het softschild. Dat vormt naar je borst.
Lotte!
Noah!
pi_117173793
Volgens mij worden softschilden niet meer geproduceerd. Het zijn nu allemaal harde borstschilden, enige verschil is dus tussen een-stuks of schild uit 2 delen en van de laatste heb je weer wat andere formaten ook.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117174141
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 21:35 schreef oeke het volgende:
Ik heb dat trouwens een beetje hetzelfde met dragen, vaak zie je mensen heel verbaasd kijken naar dat babykoppie dat de doek uitpiept. Net als het 'intieme' van borstvoeding geven, zie je in het dagelijkse leven ook niet veel baby's. Ze liggen vaak verstopt in een kinderwagen. ;)
Klopt :Y
Groot was dan ook mijn verbazing toen ik afgelopen vrijdag hier in de straat een draagmama zag lopen die hier hemelsbreed misschien 150 meter vandaan woont.
Het is dat ik weet dat Davinia en Tinuviel in mijn woonplaats wonen en ook dragen. Maar andere ouders die hun kinderen dragen? Ik zie ze hier praktisch nooit!
Afgezien van de baby-bjorns dan....
.... met gevoel voor drama....
pi_117174252
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 22:16 schreef Tinuviel het volgende:
Volgens mij worden softschilden niet meer geproduceerd. Het zijn nu allemaal harde borstschilden, enige verschil is dus tussen een-stuks of schild uit 2 delen en van de laatste heb je weer wat andere formaten ook.
Ah ok. Bij de mijne zat nog een softschild, dus dacht dat je die bedoelde
Lotte!
Noah!
pi_117182057
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 22:21 schreef Kersjes het volgende:

[..]

Klopt :Y
Groot was dan ook mijn verbazing toen ik afgelopen vrijdag hier in de straat een draagmama zag lopen die hier hemelsbreed misschien 150 meter vandaan woont.
Het is dat ik weet dat Davinia en Tinuviel in mijn woonplaats wonen en ook dragen. Maar andere ouders die hun kinderen dragen? Ik zie ze hier praktisch nooit!
Afgezien van de baby-bjorns dan....
Kersjes, mijn buurvrouw draagt ook, dus nog een draagmoeder meer in onze woonplaats.

En hier heeft meneer gisteravond geclustert en vervolgens tot kwart voor zes geslapen *G*, erg fijn, mama had dat even nodig. Hij was gisteravond dan totaal uit zijn hum :(. Hopelijk vandaag beter.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117185676
Vraagje!
Hoeveel afgekolfde melk dronken jullie baby's toen jullie net weer begonnen met werken? Ik weet echt niet meer hoe ik dat de vorige keren deed :@
Hij woog vorige week 5250 gram, drinkt ?? keer per 24 uur en ik wil graag porties per keer invriezen voor als ik volgende week woensdag (WRAAAAAAAHHHH) weer aan het werk moet.

Elke baby is anders, dat weet ik, maar misschien heb ik wel wat aan jullie reacties.
.... met gevoel voor drama....
pi_117188134
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 21:35 schreef oeke het volgende:
Ik heb dat trouwens een beetje hetzelfde met dragen, vaak zie je mensen heel verbaasd kijken naar dat babykoppie dat de doek uitpiept. Net als het 'intieme' van borstvoeding geven, zie je in het dagelijkse leven ook niet veel baby's. Ze liggen vaak verstopt in een kinderwagen. ;)
Ja dat is zo
Ik kwam zaterdag een vrouw tegen met een baby in de draagdoek O+ Een hele mini, zo lief. En ik heb een buurman die draagt de baby ook. Zo leuk om zijn trotse gezicht te zien!
Heel anders dan een vader hier in de buurt die met 50km p/u langs loopt met de kinderwagen :9
pi_117188185
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 11:17 schreef Kersjes het volgende:
Vraagje!
Hoeveel afgekolfde melk dronken jullie baby's toen jullie net weer begonnen met werken? Ik weet echt niet meer hoe ik dat de vorige keren deed :@
Hij woog vorige week 5250 gram, drinkt ?? keer per 24 uur en ik wil graag porties per keer invriezen voor als ik volgende week woensdag (WRAAAAAAAHHHH) weer aan het werk moet.

Elke baby is anders, dat weet ik, maar misschien heb ik wel wat aan jullie reacties.

150xlichaamsgewicht/aantal voedingen is een aardige richtlijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_117188984
Kersjes, ik zou anders gewoon in porties van 80 of 100ml en kleine porties van 15/20/30 ml (a la ijsklontjes bakje of die moedermelk bewaarstaafjes) invriezen. Dan kun je makkelijk combineren voor de goede hoeveelheid. Kleine porties zijn ook snel ontdooid en opgewarmd en heb je niet teveel ontdooide bv, die je dan misschien weggooit.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117198005
Mijne dronk bij zeven maanden ongeveer 3 flessen van 80cc.

Oeke, je hebt vorige week regelmatig zitten voeden, maar opvallen deed het echt niet. Ondanks dat je gewoon midden in het gezelschap zat. Volgens mij is het de heren niet eens opgevallen. Alhoewel die natuurlijk stuk voor stuk wel het een en ander gewend zijn.
pi_117199030
Wup dat is een stuk minder dan mijn mini nu drinkt. Elk kind is gewoon anders.

Ik heb morgen een sollicitatie gesprek om 14 uur. Normaal drinkt mijn uk dan ongeveer, maar kan ook 14.30/ 15 uur zijn. Ik denk dus dat ik dan maar de eerste voeding zelf doe op het kdv en voor de tweede voeding een flesje meeneem. Ik kan dan zelf om 12.30 uur kolven en hopelijk om 16.30 uur weer voeden, zou dan denk ik te doen moeten zijn. Hopen dat mijn uk om 16.30 uur trek heeft als ik thuis kom.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117207215
Kersjes, ik vind het ook lastig om in te schatten hoeveel melk ik achter moet laten voor Faye als ik weer ga werken (komende maandag al.. ;( ) Zeker omdat ik geen idee heb hoeveel voedingen Faye drinkt, het wisselt ook nog eens enorm per dag.

Afgelopen week heeft Faye behoorlijk lopen regelen/clusteren (erg verkouden en veel willen drinken) met het gevolg dat mijn productie flink gestegen is. Allemaal leuk en aardig, maar ze drinkt nu weer een stuk minder, waardoor ik een groot deel van de dag met stuwing rond loop wat ze ook niet allemaal weg drinkt.. Niet zo tof.
En afgelopen weekend in Centerparcs geweest, een heleboel kleine baby's gezien, maar allemaal kregen ze flesvoeding. Is het raar als ik dat toch wel heel erg jammer vind om te zien? Ik geniet nu zo van het voeden! En ik voed echt overal, ik vind het zo makkelijk!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_117207646
Mijn ukje dronk soms 300ml op een dag bij het kdv maar meestal 2x 150ml en nu drinkt ze maar 150ml..als we thuis komen rond half 18 wil ze meteen bij mij drinken. Daarna gaan we eten en is ze al vol van de tiet dus wil ze bijna geen bijvoeding :D

Marjolijntje misschien kan je af en toe kolven om een voorraadje voor de koelkast te leggen?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_117208122
Ja kolven ga ik nu ook doen, alleen had ik mn kolf (helaas) niet mee naar Centerparcs. Vandaag toen we thuis kwamen wel gekolfd en dat was echt even een opluchting :D
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_117208207
Ik heb werkelijk geen flauw idee hoe vaak hij bij me drinkt... Toch maar gaan bijhouden de komende dagen, kan ik die formule eens gaan proberen.
De kolfsessie van vanmorgen leverde me 2 flesjes op: 1 van 100 cc, 1 van 120 cc.
Dit keer had ik de Medela-flesjes eerst overgegoten alvorens ik de melk in de vriezer gooide :+
.... met gevoel voor drama....
  maandag 24 september 2012 @ 20:51:35 #35
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_117208853
Omdat mijn man en schoonouders niet kunnen voeden op verzoek (Ze snappen het gewoon echt niet), hou ik gewoon nu ongeveer 4 uur tussen voedingen aan.
Huubke drinkt dan 150ml. Ik kolf echter bijna 200ml. Maar hij klaagt niet (in de zin van dat hij niet huilt/jengelt omdat hij honger heeft) en krijgt meteen als ik thuis kom van het werk, een live-voeding. Overigens wil hij niet eens altijd meteen drinken.
pi_117222521
Meld, met Max :7

Max is nu 3 dagen oud en geboren met ks. Ik ben 2,5u na de ingreep gestart met aanleggen.

Mijn productie komt nog niet op gang. Max heeft ook nog niet goed door hoe hij effectief kan zuigen. Ik lig nu nog in het zkh en "mag liever niet" voeden op verzoek (door drukte en onderbezetting is er ook weinig personeel om mee te kijken), dus volg nu een schema van overdag om de 3 uur en 's nachts om de 4 uur.

Sinds gisteren zijn we gestart met bijvoeding dmv fingerfeeding, omdat hij te weinig (geen) voeding van mij kreeg en teveel is afgevallen. Het is even de vraag of hij morgen voldoende is aangekomen om mee naar huis te mogen. Bij geboorte woog hij 3070 gr, gisterochtend was dat nog 2800.

Al met al is het behoorlijk afzien en heb ik er al menige traan om gelaten. ;( Ik voed met tepelhoedjes vanwege vlakke tepels en er is geen tijd om het aanleggen aan de tepel te proberen. Door het onhandige aanleggen en happen heb ik links al kloofjes, tot bloedens toe. Het voeden is pijnlijk en ik betrap mezelf erop dat ik al tegen het volgende aanlegmoment opzie.
Sinds gisteren kolf ik en daarmee haal ik soms een paar druppels eruit, tot net (met enige fantasie) 10cc.

Hier worden we aardig geleefd met bezoek en ziekenhuisrituelen. Ik ben moe en gefrustreerd, en ook dat doet mijn productie natuurlijk geen goed.Ik kan dus niet wachten tot ik thuis ben met mijn zoon en de tijd heb om in alle rust en met enige begeleiding te kunnen oefenen.
Misschien hebben jullie in de tussentijd al wat tips voor me. Het hier even van me afschrijven doet ook al iets.

/dagboek
pi_117222648
Bel een laktatiekundige. !!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_117222667
Een lk ja! Die mensen zijn goud waard en komen als het nodig is, ook in het ziekenhuis langs! :*
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_117222904
Mango :'( Wat een slechte begeleiding in het ziekenhuis, niet eens op verzoek mogen voeden! Ik snap je frustratie. Balen van de tepelkloven, krijg je daar iets voor?

Ik zou ook een LK bellen, misschien heeft het ziekenhuis zelf er één. Niet te lang doormodderen hoor! :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117223150
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 20:25 schreef Marjolijntje het volgende:

En afgelopen weekend in Centerparcs geweest, een heleboel kleine baby's gezien, maar allemaal kregen ze flesvoeding. Is het raar als ik dat toch wel heel erg jammer vind om te zien? Ik geniet nu zo van het voeden! En ik voed echt overal, ik vind het zo makkelijk!
Waarom let je daar zo op? En soms is het ook gewoon afgekolfde melk..
En flesvoeding is veel makkelijker hoor ;)

Mango, gefeliciteerd met Max!!!
Kan je hem nog niet zelf uit zijn bedje tillen vanwege de keizersnee? Gewoon op dat belletje drukken hoor! Of hem lekker de hele middag op je borst laten liggen?

En het is toch niet gek dat er na 3 dagen nog niet zoveel uitkomt?
pi_117223320
Ik let er niet perse op, het viel me op :) En ik weet zeker dat het kunstvoeding was, alle melkpoedertorentjes en poederbussen stonden erbij op tafel. Ik vind het gewoon jammer dat er nog zo weinig kindjes (daar) zijn die moedermelk krijgen.
En over makkelijk zijn de meningen verdeeld dan Maargoed, ik schreef ook niet dat BV makkelijk is, maar dat het dat voor mij wel zo is. Een mening, nergens een feit ;)
Ik vind het niet makkelijk wanneer mijn kind huilt, ik op zoek moet naar warm water (of in de rij voor de magnetron), flesje eerst nog moeten maken, wachten tot het de goede temperatuur heeft.. Doe mij dan maar gewoon gelijk hop, tiet erin. En ja, ik weet wat het is om met de fles te voeden en ben heel blij dat we dat niet meer hoeven :) Ik vond het een enorm gedoe.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_117223424
hoezo is flesvoeding makkelijker? tiet heb je altijd bij je op de juiste temperatuur en juiste samenstelling..makkelijker kan toch niet?

Mango lastig! waarom moet je op zkh personeel wachten als je wilt voeden? ligt je baby niet naast je?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_117223433
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 08:19 schreef Troeta het volgende:

[..]

Waarom let je daar zo op? En soms is het ook gewoon afgekolfde melk..
En flesvoeding is veel makkelijker hoor ;)

Mango, gefeliciteerd met Max!!!
Kan je hem nog niet zelf uit zijn bedje tillen vanwege de keizersnee? Gewoon op dat belletje drukken hoor! Of hem lekker de hele middag op je borst laten liggen?

En het is toch niet gek dat er na 3 dagen nog niet zoveel uitkomt?
Na 3 dagen moet je productie echt wel op gang komen hoor. Maar bij voeden op schema en dus niet vaak genoeg aanleggen verpest je een helehoop. Daarom is het echt echt zaak dat er goede begeleiding bij komt kijken. Meer tips kan en ga ik niet geven..

Oh en ik vond kunstvoeding niet erg veel makkelijker.... Ik had dan al melk afgekolfd en dan moest daar nog fortifier doorheen, en dan moest dat nog precies op de juiste temperatuur voor madam, die eigenlijk die hele fles niet wilde... Ja je wordt er vanzelf heel handig in en je kindje hoeft echt niet te wachten op een flesje, omdat je dat van tevoren al ziet en al klaar hebt voordat de eerste brul komt.. Maar om nu te zeggen, goh, wat lekker makkelijk...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_117223637
Ik denk dat fv makkelijker is in de zin van je kan het ook uit handen geven. Bij bv "moet" je het altijd zelf doen.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_117223714
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 09:01 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik denk dat fv makkelijker is in de zin van je kan het ook uit handen geven. Bij bv "moet" je het altijd zelf doen.
Ben ik niet met je eens... Ik heb altijd een voeding of 2 / 3 in de koelkast staan, zodat ik zelf ook voldoende bewegingsruimte heb.
Ik weet ook dat het een klein dingetje is van Joene dat hij nog wel een beetje het idee heeft dat een flesje geven heel fijn is en dat dat zo'n beetje het enige is wat je met een kleintje kan doen... Dus als ik om 9 uur op bed wil liggen, dan kolf ik lekker af, geef de kleine puk aan papa en veel succes samen.

Ik ben sowieso helemaal geen voorstander van je kindje uit handen geven. Ook niet op bezoekjes of verjaardagen. Het is geen pop. Ik gok maar zo dat ik zelfs bij nummer 3 daar niet makkelijker over ga denken. Baby hoort bij papa of mama of in bedje te liggen... Niet van arm naar arm, dat geeft veel te veel onrust.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_117223779
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 09:06 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens... Ik heb altijd een voeding of 2 / 3 in de koelkast staan, zodat ik zelf ook voldoende bewegingsruimte heb.
Ik weet ook dat het een klein dingetje is van Joene dat hij nog wel een beetje het idee heeft dat een flesje geven heel fijn is en dat dat zo'n beetje het enige is wat je met een kleintje kan doen... Dus als ik om 9 uur op bed wil liggen, dan kolf ik lekker af, geef de kleine puk aan papa en veel succes samen.

Ik ben sowieso helemaal geen voorstander van je kindje uit handen geven. Ook niet op bezoekjes of verjaardagen. Het is geen pop. Ik gok maar zo dat ik zelfs bij nummer 3 daar niet makkelijker over ga denken. Baby hoort bij papa of mama of in bedje te liggen... Niet van arm naar arm, dat geeft veel te veel onrust.
Ik denk dat veel moeders die bv geven toch over het algemeen meer live voeden dan een flesje geven. Als ze gewoon thuis zijn dan. Als je moet werken is het natuurlijk anders. Maar doelde ook meer op het live voeden.

En kindje uit handen geven ben ik helemaal mee eens. Ik heb ook de kraamvisite ook altijd alleen even een blik in het bedje gegeven. Zal ik nu ook niet anders doen. wat hebben ze eraan. Jij zit later met een onrustig kind.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_117223780
Mango, klinkt misschien wel cru, maar jij en je uk hebben eerste prioriteit. Dat je geleefd wordt door de ziekenhuis routine kun je weinig aan doen. Maar ik zou me niet ook nog eens door bezoek laten leven. Die kunnen ook straks nog komen als jullie een ritme hebben gevonden en de bv goed loopt (als je dat wil).
Verder wat Tico zegt meteen een lactatiekundige inschakelen, niet ermee wachten. Elk uur is verspilde tijd. De lactatiekumndige heeft namelijk wel de tijd en veel meer kennis en ervaring dan het ziekenhuispersoneel.

Kersjes en Marjo, succes met kolven en de juiste hoeveelheid bv vinden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 25 september 2012 @ 09:13:48 #48
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_117223835
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 09:10 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ik denk dat veel moeders die bv geven toch over het algemeen meer live voeden dan een flesje geven. Als ze gewoon thuis zijn dan. Als je moet werken is het natuurlijk anders. Maar doelde ook meer op het live voeden.

En kindje uit handen geven ben ik helemaal mee eens. Ik heb ook de kraamvisite ook altijd alleen even een blik in het bedje gegeven. Zal ik nu ook niet anders doen. wat hebben ze eraan. Jij zit later met een onrustig kind.
Of niet. Mijn kinderen zijn nooit van hand tot hand gegaan, bij Sasha mocht dat de eerste twee weken niet ivm gebroken sleutelbeen, maar ze mochten wel op schoot bij visite. En ze zijn er nooit onrustig van geworden...

Mango, ik vind het wel heel vreemd dat je niet op verzoek mag voeden, het is toch verdikkeme jouw kind? :? Jij mag dan weliswaar in het ziekenhuis liggen voor verzorging, Max niet en als jij wil voeden, dan heb je daar het recht op hoor! :Y
Wel zou ik proberen het bezoek wat af te houden als de drukte er voor zorgt dat je geen tijd hebt om echt met het voeden bezig te zijn, dat kan later ook nog wel, dat de voeding goed op gang komt is nu toch belangrijken.
Tenzij het bezoek je natuurlijk even helpt Max te pakken enzo. ;)
***
pi_117224012
Mango
:*
Het is allemaal zo heftig, en als je zknhuis een bep beleid heeft dan is het lastig om op je gevoel dingen te doen, de eerste dagen wordt alles zo'n beetje geregeld.
Ik was heel erg blij met dit topic, gaf nieuwe inzichten! En daardoor kon ik bv blijven geven.

Hoop dat een lk jou kan helpen.
De eerste dagen kolfte ik ook iets van 10ml en op een gegeven moment 15ml! Was ik zo trots op :9 het komt langzaam op gang.
Ik heb gekolft en FV erbij gegeven omdat S niet wilde aanhappen. Toen ik me wat beter voelde heb ik meer geoefend, als je je op je gemakt voelt ( thuis) kun je alle tijd ervoor nemen. Maar ook in het ziekenhuis kan dat, het is jou kindje!


Over of bv makkelijk is of niet,
Soms wel en soms niet. Ik vind het niet prettig overal te voeden dus dat maakt het lastiger. Als ik svonds erg moe ben dan moet ik eerst kolven wil (8> het overnemen, kan ik net zo goed zelf voeden (als je kijkt naar makkelijkheid)
Met spruw, borstontsteking en vermoeidheid is het ook niet makkelijk.
Maar het is wel mijn keuze, en het voelt fijn om bv te geven, om haar te zien groeien van mijn melk enz.
pi_117224062
Dat is toch anders Tico, afgekolfde melk, extra spul erin en een flesweigeraar.
Een baby die gewoon de fles krijgt bedoel ik dus, poedertje,water, opwarmen en kind zit voor 3 uur vol.
Maar ik snap gewoon niet dat je ergens zit en gaat checken wat een kind krijgt.
Ik zou me andersom ook niet op m'n gemak voelen als iemand vreemd zit te kijken als ik ergens bv geef, daar hadden het net nog over in het topic.
  dinsdag 25 september 2012 @ 09:29:29 #51
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117224162
Mango, :*, hierboven hebben ze 't al gezegd maar luister naar je gevoel en pak Max lekker bij je! Die visite wacht maar even.

Over het gemak van bv vs fv...Ik geef nu beiden (want we zijn aan het afbouwen) en voor mij is het om het even. Het is fijn dat papa nu haar ook kan voeden zonder dat ik eerst moet kolven. Een flesje maken is zo gedaan! Ik geef ook niet makkelijk bv waar anderen bij zijn en dat maakt voor mij bv beperkend. Wel is het fijn dat E. er zo goed op groeit en het fijn vindt! Het afbouwen gaat dan ook heel langzaam :);)
  dinsdag 25 september 2012 @ 09:30:56 #52
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_117224199
Mango, lees alles hierboven goed al ga als de wiedeweerga op verzoek voeden als jij dat wil! Heb sch*t aan die onderbezetting en alle andere louzy verhaaltjes en bel een (al dan niet externe) lk als jij dat wil!

Hier hebben we het overigens afgelopen weekend ook meegemaakt in het zkh...
Kan ik iets voor jullie doen? Een flesje maken?
* Uh, nee? Mijn dame krijgt borstvoeding
Is ze daar niet al wat te oud voor?
* :( :')

En dan hangt daar in de hal van de kinderafdeling het borstvoedingscertificaat... Yeah right.

Ook wat betreft Rapley keken ze me daar aan alsof ze water zagen branden :') .

SPOILER: de reden van ons ziekenhuisbezoek
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_117224206
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 09:25 schreef Troeta het volgende:
Dat is toch anders Tico, afgekolfde melk, extra spul erin en een flesweigeraar.
Een baby die gewoon de fles krijgt bedoel ik dus, poedertje,water, opwarmen en kind zit voor 3 uur vol.
Maar ik snap gewoon niet dat je ergens zit en gaat checken wat een kind krijgt.
Ik zou me andersom ook niet op m'n gemak voelen als iemand vreemd zit te kijken als ik ergens bv geef, daar hadden het net nog over in het topic.
Nouja wat je zei, misschien zit er wel gekolfte melk in de flesjes.
Ik nam vaak een flesje mee ergens naar toe, het verschil zie je niet
pi_117224244
Ze zegt al dat er poeder enzo op tafel stond he... o|O
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_117224266
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 09:30 schreef NotTheSame het volgende:
Mango, lees alles hierboven goed al ga als de wiedeweerga op verzoek voeden als jij dat wil! Heb sch*t aan die onderbezetting en alle andere louzy verhaaltjes en bel een (al dan niet externe) lk als jij dat wil!

Hier hebben we het overigens afgelopen weekend ook meegemaakt in het zkh...
Kan ik iets voor jullie doen? Een flesje maken?
* Uh, nee? Mijn dame krijgt borstvoeding
Is ze daar niet al wat te oud voor?
* :( :')

En dan hangt daar in de hal van de kinderafdeling het borstvoedingscertificaat... Yeah right.

Ook wat betreft Rapley keken ze me daar aan alsof ze water zagen branden :') .

SPOILER: de reden van ons ziekenhuisbezoek
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat slecht van het zknhuis :{w

Oh :*! Wat rot voor jou en draakje!
pi_117224294
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 09:33 schreef bitterend het volgende:
Ze zegt al dat er poeder enzo op tafel stond he... o|O
Excuus

O+
pi_117224401
Beterschap voor draakje! Verwijt het jezelf niet Nts, je had er niets aan kunnen doen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117224463
Ja en ik heb het ook echt uitgebreid gekeken naar wat alle kindjes krijgen qua voeding. Mijn hele vakantie draaide daar om :')


NTS: Sterkte met draakje! En je moet jezelf niet te schuldig voelen, zulke dingen gebeuren en maken je echt niet gelijk een slechte moeder :*
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_117224563
Maar daarnaast kan het ook nog dat het niet lukt om bv te geven door slechte begeleiding bijv.

Die kraamhulp van mij heeft echt niet goed leren aanhappen enz (ik hield mn borst aan de kant voor naar neusje bijv en daar zei ze niets van + gelijk aanleren met een tepelhoedje enz)
Gelukkig is er dit topic en borstvoeding.com anders had ik ook geen bv meer gegeven omdat ik er echt doorheen zat met de borstontsteking enz.
pi_117224580
NTS dat soort dingen overkomt iedere moeder.. :*

En ik heb dat ook wel hoor. Ik vind het ook heel jammer hoe het soms gaat met flesvoeding..
Bij de apenheul gaf er een aap borstvoeding en niemand die het kon boeien.
Zat een moeder naast met dr poederzooi een flesje te maken en het kind dan ook niet lekker voeden maar gewoon zo.

SPOILER: foto
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hup een flesje er in.. Ik vind dat jammer en zonde omdat ik borstvoeding echt gewoon zie als zoveel mooier.
pi_117224635
Ik heb ook staan kijken naar een voedende aap in de Apenheul :') Ik vond het prachtig! En tegen mn vriend: Kijk! Die aap voedt ook live!

Maar fijn dat ik niet de enige ben :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  dinsdag 25 september 2012 @ 09:53:53 #62
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117224697
Poederzooi vind ik een beetje lullige benaming Pvoess! Ook moeders die geen borstvoeding (meer) geven om wat voor reden dan ook hebben (meestal) het beste voor met hun kind. Die 'poederzooi' is dan het enige alternatief.
pi_117224724
Moet ik het voor je editen naar kunstvoeding? :z
pi_117224785






Hier de aapjes O+ O+ O+ Ik vind het zo snoezig :Y
  dinsdag 25 september 2012 @ 09:58:01 #65
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117224788
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 september 2012 09:55 schreef Pvoesss het volgende:
Moet ik het voor je editen naar kunstvoeding? :z
Nee hoor. Van mij moet je niks. Je mag het noemen zoals je wilt. Ik vind 'poederzooi' vrij ongenuanceerd overkomen en niet een 'faire' benaming. Mijn mening enzo :z
pi_117224831
Apen hebben hangtieten :N :9
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_117224857
tssss Bitterend dat ik vind ik geen 'faire' benaming voor de apenborsten :D
  dinsdag 25 september 2012 @ 10:00:49 #68
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117224861
Je had ook raarder gekeken als die aap een flesje was gaan maken in de magnetron hè :')

En sinds waneer is 'gemak' een issue bij het (op)voeden van je kind? Neem dan een hond denk ik dan. En het veroordelen van mensen die kunstvoeding geven omdat je zelf borstvoeding zo geweldig vind.
Dat vind ik van een orde van vragen aan iemand die geen kinderen heeft of die ze niet wil. Niet alles is zoals het er aan de buitenkant uitziet.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 25 september 2012 @ 10:01:13 #69
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117224876
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 09:59 schreef bitterend het volgende:
Apen hebben hangtieten :N :9
Komt door het geven van borstvoeding ;). Heb je met 'poederzooi' geen last van :P :)
pi_117224893
Ha! maar dat is een fabeltje :D
pi_117224899
Wij zagen deze!


En deze aap werd ook gevoed:
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  dinsdag 25 september 2012 @ 10:02:01 #72
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117224902
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:01 schreef Pvoesss het volgende:
Ha! maar dat is een fabeltje :D
I know. Vandaar ook die knipoog.
pi_117224904
_O-
Volgens mij is het genetisch bepaald of je hang tetten krijgt of niet :6 :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_117224913
Oh dames, laten we nu niet weer die kant op gaan. :{

Mango, wat ontzettend achterlijk van het ziekenhuis. Hopelijk kun je snel een LK vinden die je kan helpen en steunen en een plan met je kan opstellen.
Het zou zonde zijn als het door het beleid van het ziekenhuis niet lukt. Door een externe factor zeg maar. Sterkte! :)

Haha, Bitterend, wel hele flexibele hangtieten. :P

Potver, mijn meidje haar 4de tandje begint door te komen en ze bijt. :(
Ik hoop dat ze er snel weer mee ophoudt, want het doet echt pijn.
Haha, weer zo'n nadeel van borstvoeding! Wat ik verder overigens nog met veel plezier geef hoor. ;)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 25 september 2012 @ 10:05:25 #75
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117224988
Ik ben overigens ook niet uit op een fv/bv discussie. Ieder moet voor zich weten hoe hij/zij zijn baby voedt. Als het maar gebeurt ;)

Ik geef nu nog, zolang mijn gezondheid het aankan, met plezier borstvoeding. Helaas weet ik dat er een eind aan gaat komen, en zeer binnenkort ook. Het is heel simpel, ik kan kiezen. Of borstvoeding blijven geven en uiteindelijk een hele zware buikoperatie moeten ondergaan (met minimaal 1 week ziekenhuisopname, een revalidatie van minimaal 6 weken en een grote kans op de rest van mijn leven een stoma) of overgaan op flesvoeding. Dan kies ik (ooohh, egoïstisch!!!, voor mezelf). Maar hierdoor stuit een benaming als 'poederzooi' mij tegen mijn borst (haha) ja. Ik zou het ook wel anders willen.

Ik ben blij dat ik mijn kind sowieso 8 weken borstvoeding heb kunnen geven!
pi_117224999
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:00 schreef debuurvrouw het volgende:
Je had ook raarder gekeken als die aap een flesje was gaan maken in de magnetron hè :')

En sinds waneer is 'gemak' een issue bij het (op)voeden van je kind? Neem dan een hond denk ik dan. En het veroordelen van mensen die kunstvoeding geven omdat je zelf borstvoeding zo geweldig vind.
Dat vind ik van een orde van vragen aan iemand die geen kinderen heeft of die ze niet wil. Niet alles is zoals het er aan de buitenkant uitziet.
Dat bedoelde ik ook.

Bv is gezond en fijn, en mooi om te zien. Maar soms ( ook in combi met andere factoren ) heel moeilijk. Ben blij dat ik doorgezet heb.
Er zijn er ook mensen bij wie het echt niet lukt maar heel graag willen..
pi_117225121
Oh en NTS wat zul je geschrokken zijn!
Fijn dat er niks aan de hand was. :*
En raar is dat eigenlijk he? Dat ziekenhuizen, die over onze gezondheid gaan, zo'n slecht beleid mbt borstvoeding hebben. En dat het personeel vaak zo'n slechte/gebrekkige kennis ervan heeft. Terwijl het om de gezondste keus voor een kind gaat. :?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_117225168
Ons ziekenhuis heeft een een borstvoedingscertificaat maar toen Matthias er kwam te liggen zeiden de verpleegsters: Als je bv geeft is dit een mooi moment om te stoppen want dat gaat anders heel zwaar worden!! 8)7
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_117225185
Dat is dan jij die het je aan trekt als ik mij aan moest trekken van hoe sommige over borstvoeding denken dan kan ik 24/7 chagrijnig zitten in een hoekje :Y Bovendien drinkt mijn zoon as we speak poederzooi :Y Want ondanks dat hij bijna 2 jaar is eet hij vrijwel niets en heeft ook een poos de borst zitten weigeren en geeft dit net meer energieboost en valt hij nog niet af, dan moeten er namelijk grotere stappen genomen worden :Y Dus ik vind het inderdaad poederzooi maar ik veroordeel degene niet.
  dinsdag 25 september 2012 @ 10:15:08 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117225224
Nah, het is iig wel heel erg bijzonder dat al die vrouwen waarbij BV niet lukt bij Center Parcs op vakantie gaan.
Dat is bijna een onderzoek waard; gingen ze daar ook al heen voor en/of tijdens de zwangerschap, en zo ja; wat zit daar in het water?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 25 september 2012 @ 10:15:28 #81
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117225235
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:13 schreef Pvoesss het volgende:
Dat is dan jij die het je aan trekt als ik mij aan moest trekken van hoe sommige over borstvoeding denken dan kan ik 24/7 chagrijnig zitten in een hoekje :Y Bovendien drinkt mijn zoon as we speak poederzooi :Y Want ondanks dat hij bijna 2 jaar is eet hij vrijwel niets en heeft ook een poos de borst zitten weigeren en geeft dit net meer energieboost en valt hij nog niet af, dan moeten er namelijk grotere stappen genomen worden :Y Dus ik vind het inderdaad poederzooi maar ik veroordeel degene niet.
Ja, daarom zei ik ook dat ik dat vind. Je hoeft je er niets van aan te trekken want het is mijn mening. 'Poederzooi' komt wel heel veroordelend over namelijk. Vervelend dat jouw zoon niets eet. Hopelijk gaat 't snel beter!
pi_117225285
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:15 schreef Leandra het volgende:
Nah, het is iig wel heel erg bijzonder dat al die vrouwen waarbij BV niet lukt bij Center Parcs op vakantie gaan.
Dat is bijna een onderzoek waard; gingen ze daar ook al heen voor en/of tijdens de zwangerschap, en zo ja; wat zit daar in het water?
Hahaha! Dus daarom gaat het bij mij zo goed, ik ga nooit naar Centerparcs! :D
En nu snap ik ook die korting die je op CP krijgt in de babydoos van Etos!
Het is een complot van de kunstvoedingsmaffia! :P
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 25 september 2012 @ 10:18:28 #83
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117225313
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:15 schreef Leandra het volgende:
Nah, het is iig wel heel erg bijzonder dat al die vrouwen waarbij BV niet lukt bij Center Parcs op vakantie gaan.
Dat is bijna een onderzoek waard; gingen ze daar ook al heen voor en/of tijdens de zwangerschap, en zo ja; wat zit daar in het water?
Net zo bijzonder dan als te denken dat alle vrouwen die te lui/gemakzuchtig/anyotheroordeel zijn naar center parcs op vakantie gaan.

Ik ga me ook niet verbazen als ik dreumesjes bij ballorig achter een bakje friet met mayo zie zitten. Daar waar ouders samenklonteren zie je de verschillende opvoedstijlen. En tja, veel is niet zoals ik het zou doen maar dat is de vrije keuze van die ander.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_117225334
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:17 schreef oeke het volgende:

[..]

Hahaha! Dus daarom gaat het bij mij zo goed, ik ga nooit naar Centerparcs! :D
En nu snap ik ook die korting die je op CP krijgt in de babydoos van Etos!
Het is een complot van de kunstvoedingsmaffia! :P
en je krijgt korting op landal in een andere doos _O-
  dinsdag 25 september 2012 @ 10:19:43 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117225349
NTS :*
Verschrikkelijk eng als je kind even weg is, fijn dat het verder lijkt mee te vallen.
En ja, het overkomt ons vrijwel allemaal.

Wat stom dat ze aanbieden een flesje te maken naar dat ze te oud zou zijn voor BV... Wat zit er in dat flesje dan? Een immuunsysteemverhogend kunstmatig wondermiddel? :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_117225352
Ik heb geen korting op landal gekregen :N
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_117225388
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:19 schreef bitterend het volgende:
Ik heb geen korting op landal gekregen :N
Pffft maar goed ook Bitterend, anders was je nu misschien ook gestopt. :P
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_117225406
Dan zal ik ook maar snel stoppen dan :+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  dinsdag 25 september 2012 @ 10:22:50 #89
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117225412
:D. Ik ga ook binnenkort naar CP/Landal. Ik zal maar genoeg flesvoeding meenemen :') :D
pi_117225419
NTS, wat schrikken zeg :o Fijn dat alles goed is :*

Ik kom weer op het juiste moment in de bv/fv discussie binnenvallen geloof ik en ik ga volgende maand ook nog naar centerparcs...

Maar goed, ik heb 2 vraagjes waarvoor binnen kom sluipen...

- Zijn er hier mensen waarbij de bv bij de 1e niet gelukt is (om wat voor reden dan ook) en waarbij het bij een volgend kindje wel gelukt is?
- Heeft iemand ervaring met tweelingvoeden?

* Kyara sluipt weer weg
pi_117225448
8)7

Toen we in Gent waren bij de B&B zei die mevrouw "hier heeft u de magnetron als u flesjes enzo wilt opwarmen voor je kindje"
:? Ik heb al opgewarmde melk zei ik...kant en klaar
De arme gast vrouw die keek me alsof ik gek was *)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_117225484
Ik vind het geweldig om moeders in het openbaar te zien voeden...Zelf voel ik me stom genoeg wel vaak wat opgelaten, niet dat ik het daarom zou laten, maar ik ben er niet handig in, probeer alles wel een beetje " verborgen " te houden, maar meestal floept er zo een tiet uit mn shirt enzo :P
Bij familie voed ik ook gewoon, of het moet me te druk zijn, dan ga ik ergens op een rustig plekje zitten ( herinnert me aan een leuk verhaal..Sinterklaasfeest met familie...Ik leg net t mormeltje aan, komt sinterklaas met een zooi pieten binnen die niet weten waar ze moeten kijken! :P )

In het ziekenhuis waar mn meisje geboren is kon ik gewoon voeden op verzoek...
Er stond ook een kolf klaar op de kraamkamers
Kwam dit nog tegen op de site van het ziekenhuis

Zorgeenheid Vrouw Kind genomineerd voor borstvoedingsprijs
20-9-2012

De zorgeenheid Vrouw Kind van het TweeSteden ziekenhuis is genomineerd voor de borstvoedingsprijs van de Samenwerkende Borstvoedingsorganisaties (SBO). De prijs is voor de organisatie/instelling voor de beste inzet voor borstvoeding. De winnaar wordt 25 september a.s. bekend gemaakt tijdens het vijfde congres van de SBO in De Reehorst in Ede.


Alle congresbezoekers brengen dan hun stem uit en bepalen zo wie de prijs dit jaar toekomt.

Waarom verdient het TweeSteden ziekenhuis in Tilburg het om de SBO-prijs te ontvangen?
In april 2008 behaalden de kraamafdeling en de afdeling neonatologie (nu Zorgeenheid Vrouw & Kind) van het TweeSteden ziekenhuis in Tilburg het WHO/UNICEF certificaat Zorg voor Borstvoeding. Er was slechts één aanbeveling in de eindrapportage in 2008 en op alle andere vuistregels was een goede tot zeer goede score behaald.

In 2011 heeft het verplichte eerste reassessment plaatsgevonden. Dit reassessment van de Zorgeenheid Vrouw & Kind liet zien dat er volgens de Internationale Criteria geen verbeterpunten zijn. Dit is een groot compliment waard!

Enige wat ik dan wel een beetje jammer vond was dat ik een flesje wijn kreeg bij mn eerste " feest" maaltijd!


[ Bericht 3% gewijzigd door vamperotica op 25-09-2012 10:31:31 ]
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_117225510
Ow en NTS... wat een schrik!
En wat een mooie foto Marjolijntje!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  dinsdag 25 september 2012 @ 10:27:17 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117225521
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:22 schreef Tante_Soesa het volgende:
:D. Ik ga ook binnenkort naar CP/Landal. Ik zal maar genoeg flesvoeding meenemen :') :D
Die hebben ze daar vast wel in het winkeltje :')
OMG, het zou me niet eens verbazen als het zo is.... :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_117225569
Jawel hoor in het winkeltje van landal hebben ze kv :Y maar ook flesjes en speentjes en allerlei andere zooi voor mams en paps 8-)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_117225582
Ik ken er heel veel Kyara!
Maar het hangt wel van de reden af, en tweelingvoeden is eigenlijk net als 1tje voeden
Alleen dan drinken er 2 tegelijk of om en om

http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/tweeling/
En ik zou contact opnemen met een lactatiekundige die er ervaring mee heeft.
Die kan je goed leren aanleggen met 2 tegelijk een kraamhulp lijkt mij zelden voldoende
pi_117225585
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:22 schreef Kyara het volgende:
NTS, wat schrikken zeg :o Fijn dat alles goed is :*

Ik kom weer op het juiste moment in de bv/fv discussie binnenvallen geloof ik en ik ga volgende maand ook nog naar centerparcs...

Maar goed, ik heb 2 vraagjes waarvoor binnen kom sluipen...

- Zijn er hier mensen waarbij de bv bij de 1e niet gelukt is (om wat voor reden dan ook) en waarbij het bij een volgend kindje wel gelukt is?
- Heeft iemand ervaring met tweelingvoeden?

* Kyara sluipt weer weg
2 boobies 2 beebees <3
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 25 september 2012 @ 10:29:36 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117225589
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:22 schreef Kyara het volgende:
NTS, wat schrikken zeg :o Fijn dat alles goed is :*

Ik kom weer op het juiste moment in de bv/fv discussie binnenvallen geloof ik en ik ga volgende maand ook nog naar centerparcs...

Maar goed, ik heb 2 vraagjes waarvoor binnen kom sluipen...

- Zijn er hier mensen waarbij de bv bij de 1e niet gelukt is (om wat voor reden dan ook) en waarbij het bij een volgend kindje wel gelukt is?
- Heeft iemand ervaring met tweelingvoeden?

* Kyara sluipt weer weg
Niet persoonlijk maar bij een vriendin van mij is het de eerste keer niet gelukt en de tweede keer wel, achteraf gezien wist ze dat die eerste keer niet lukken aan het gebrek aan vakkundige begeleiding lag.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 25 september 2012 @ 10:31:39 #99
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_117225652
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:29 schreef bitterend het volgende:

[..]

2 boobies 2 beebees <3
Je zei geen tiet! :o

Kyara, volgens mij lopen er hier dames rond die een tweede wel hebben kunnen voeden en een eerste niet of nauwelijks. Hopelijk krijg je goede tips! En inderdaad, misschien alvast kennismaken met een lactatiekundige die ervaring heeft?

Ik baal er een beetje van dat er hier voorgeveltechnisch niks groeit. Ben zo bang dat ik straks niet voldoende productie heb. -O-
A grand adventure has begun.
pi_117225663
Maar dat is ook inderdaad vaak de reden Leandra :Y
Gewoon niet de juiste adviezen en als er wel de juiste adviezen zijn vaak verkeerde uitvoering.
En wat ik ook vaak zie is dat ze niet weten wie te geloven en dan het laten voor wat het is.
  dinsdag 25 september 2012 @ 10:33:37 #101
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117225694
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:31 schreef Keshet het volgende:

[..]

Ik baal er een beetje van dat er hier voorgeveltechnisch niks groeit. Ben zo bang dat ik straks niet voldoende productie heb. -O-
Oh, Keshet, hier is ook niets gegroeid! Heb nog steeds dezelfde cupmaat maar de bv loopt hartstikke prima! Hoeft volgens mij helemaal niets met elkaar te maken te hebben.
pi_117225698
Je borst formaat zegt niets over de hoeveelheid melk die er uit kan komen
Geen zorgen maken hoor, grote kans dat de zorgen helemaal voor niets zijn.
pi_117225702
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:31 schreef Keshet het volgende:

[..]

Je zei geen tiet! :o

Kyara, volgens mij lopen er hier dames rond die een tweede wel hebben kunnen voeden en een eerste niet of nauwelijks. Hopelijk krijg je goede tips! En inderdaad, misschien alvast kennismaken met een lactatiekundige die ervaring heeft?

Ik baal er een beetje van dat er hier voorgeveltechnisch niks groeit. Ben zo bang dat ik straks niet voldoende productie heb. -O-
Ohja ik zeg vaak tiet he :')

Maar mijn cupmaat is niet noemenswaardig groter geworden en toch had ik overproductie dus ja het kan :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_117225717
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:31 schreef Keshet het volgende:

[..]

Je zei geen tiet! :o

Kyara, volgens mij lopen er hier dames rond die een tweede wel hebben kunnen voeden en een eerste niet of nauwelijks. Hopelijk krijg je goede tips! En inderdaad, misschien alvast kennismaken met een lactatiekundige die ervaring heeft?

Ik baal er een beetje van dat er hier voorgeveltechnisch niks groeit. Ben zo bang dat ik straks niet voldoende productie heb. -O-
Laat je daardoor niet van de kaart brengen. Groei van je borsten wel of niet lekken, het geeft je allemaal geen indicatie of het straks wel of niet gaat lukken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 25 september 2012 @ 10:35:35 #105
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_117225736
Ja, dat is allemaal leuk en aardig, maar je kunt nou eenmaal geen 200cc opslaan in espressokopjes he. :6 :+

Nou ja, pluspunt, ze zijn al wel een beetje aan het lekken en volgens mij kreeg ik gisteren een tsr in de metro van een krijsende baby. :')
A grand adventure has begun.
pi_117225738
Ja met B cupmaat overproductie! ik weet er alles van *)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 25 september 2012 @ 10:36:03 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117225748
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:32 schreef Pvoesss het volgende:
Maar dat is ook inderdaad vaak de reden Leandra :Y
Gewoon niet de juiste adviezen en als er wel de juiste adviezen zijn vaak verkeerde uitvoering.
En wat ik ook vaak zie is dat ze niet weten wie te geloven en dan het laten voor wat het is.
Uiteindelijk is ze met de tweede ook na een paar maanden gestopt wegens overproductie, en niet weten/begeleid worden hoe dat op te lossen.

Maar dat is ook alweer 6 jaar geleden, dan moest je ook aardig de weg weten om daar een oplossing voor te vinden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_117225755
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:35 schreef Keshet het volgende:
Ja, dat is allemaal leuk en aardig, maar je kunt nou eenmaal geen 200cc opslaan in espressokopjes he. :6 :+

Je zal verbaasd zijn!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 25 september 2012 @ 10:37:41 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117225785
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:35 schreef Keshet het volgende:
Ja, dat is allemaal leuk en aardig, maar je kunt nou eenmaal geen 200cc opslaan in espressokopjes he. :6 :+

Nou ja, pluspunt, ze zijn al wel een beetje aan het lekken en volgens mij kreeg ik gisteren een tsr in de metro van een krijsende baby. :')
In een maagje van het formaat knikker past dan ook geen 200cc :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_117225857
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

In een maagje van het formaat knikker past dan ook geen 200cc :+
Walnoot...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 25 september 2012 @ 10:41:13 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117225887
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:40 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Walnoot...
Dag 2 of 3 toch pas?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_117225907
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dag 2 of 3 toch pas?
Dag 3 dacht ik ja...
Moet je nagaan hoe snel dat gaat...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 25 september 2012 @ 10:42:50 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117225924
Maar een walnoot is idd wel mooi om te zien dat het al snel voldoende is de eerste dagen, hoeveel past er nou helemaal in een walnoot?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_117225933
Bedankt dames :*
Link ga ik zeker bekijken en vooraf kennismaken met een lactatiekundige is misschien wel een goed idee. :Y

en heb bij 2 kindjes dan ook 2x zoveel melk? Of is dat gewoon een kwestie van vraag en aanbod?
n00b vragen, I know....
  dinsdag 25 september 2012 @ 10:43:49 #115
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117225958
Vraag en aanbod.
Daarom is voeden op verzoek ook van belang ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_117225971
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:43 schreef Kyara het volgende:
Bedankt dames :*
Link ga ik zeker bekijken en vooraf kennismaken met een lactatiekundige is misschien wel een goed idee. :Y

en heb bij 2 kindjes dan ook 2x zoveel melk? Of is dat gewoon een kwestie van vraag en aanbod?
n00b vragen, I know....
Je hebt bij 2 kindjes aan de borst voor 2 kindjes genoeg melk. Dat is inderdaad vraag en aanbod. Want je hebt vraag voor 2, dus wordt dat geproduceerd..
En ter vergelijking, je zou ook je kindje kunnen voeden met 1 borst...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_117225976
Zoe, ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Ik heb kennissen/ vrienden waar bij het bv geven niet is gelukt.

Ook voor Kyara: een vriendin van me kon bij de eerste geen bv geven, maar wou dat heel graag, dus bij de tweede weer geprobeerd en toen lukte het. Alleen viel dat kind best wat af (ik weet niet hoeveel) en op de 5e dag stopte de kraam er gewoon een flesje in zonder te veragen of wat dan ook. Ze had het met de vlos besproken zei ze. Kan me de laaiende reactie van mijn vriendin goed voorstellen. Het gesprek dat wij hadden draaide er dus ook over dat bv wordt gepromoot en je raar wordt aangekeken als je fv geeft (volgens haar), maar dat de ondersteuning voor bv heel slecht is. En daar ben ik het helemaal met haar eens. Gezien mijn eigen kraamtijd, slechte adviezen die ik kreeg en tegen bv ingaande adviezen, wat er hier wordt verteld over ziekenhuizen met een bv certificaat, maar ook en vooral het cb. Ik hoorde net nog van mijn wvk dat bay's tot 6 maanden genoeg hebben aan bv, daarna niet meer. Zo een achterlijke opmerking.

Kyara, volgens mij heeft Mikoxx haar tweeling een tijdje bv gegeven. Weet even niet zo goed welke tweelingmama's er nog zijn die wellicht bv hebben gegeven.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117225987
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:15 schreef Leandra het volgende:
Nah, het is iig wel heel erg bijzonder dat al die vrouwen waarbij BV niet lukt bij Center Parcs op vakantie gaan.
Dat is bijna een onderzoek waard; gingen ze daar ook al heen voor en/of tijdens de zwangerschap, en zo ja; wat zit daar in het water?
Na drie maanden geeft nog maar 22% borstvoeding (als ik het goed onthouden heb). Zwemmen met baby doen de meesten pas na 3 maanden. Niet zo gek dat juist daar veel flessen te zien zijn ;).

Sinds mijn uk doorslaapt, heeft hij bijzonder veel moeite om de ochtendvoeding binnen te houden -O-. Waarom stopt hij niet met drinken als hij genoeg heeft??
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117226164
Phaidra goede vraag ;) die van mij bleef maar drinken en op een gegeven moment had ze veel te veel op denk ik want alles kwam eruit, golven ervan! 10 minuten later wou ze weer drinken :D en zo ging het 1 of 2 maanden..

Kyara :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_117226230
Zuigbehoefte :Y Daar is dan nog niet aan voldaan, maar ze hebben wel genoeg gedronken.
Hier was dat makkelijk op te lossen met speen :)
pi_117226320
Phaidra mijn uk stopt ook niet als hij genoeg heeft, zoveel over maat houden leren met bv. De laatste dagen spuugte hij dan ook echt veel. Volgens het cb zou het vanaf 4 maanden minder moeten worden. Kan iemand mijn uk vertellen dat hij al ruim 4 maanden is en hij nu minder mag spugen svp?

Is het heel erg als er een keertje of 2 op een dag 5-6 uur tussen voedingen zitten of een keer 4 uur en een keer 5 uur tussen achtereenvolgende voedingen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117226539
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:35 schreef Keshet het volgende:
Ja, dat is allemaal leuk en aardig, maar je kunt nou eenmaal geen 200cc opslaan in espressokopjes he. :6 :+

Nou ja, pluspunt, ze zijn al wel een beetje aan het lekken en volgens mij kreeg ik gisteren een tsr in de metro van een krijsende baby. :')
Opslagcapaciteit kan verschillen idd, enige gevolg is dat je vaker zal voeden. Maar geen zorgen maken hoor! Ik ben 1 cupmaat gegroeid pas ná de bevalling (en had sowieso maar een b/c cup) en lek alleen als meneer loslaat vlak na een tsr ;).

Kyara, denk dat het erg afhankelijk is van de reden dat het de eerste keer niet lukte. Ik zou je heel stoer vinden als je met de tweeling bv gaat geven :Y.

Mijn zus heeft het bij de tweede niet geprobeerd, omdat ze de eerste keer zo enorm gefrustreerd was en ze niet weer zo de kraamweek door wilde. Bij haar lag het misschien aan een laag oxytocine-gehalte, ze had bijvoorbeeld ook 2x geen vorderende ontsluiting wat eindigde in een ks. Neusspray hielp ook niet.

Waar ik achteraf spijt van heb, is dat ik niet veel meer huid op huid contact heb gehad de eerste dagen. En bij een tweede zou ik meer aanleggen. Ik vond elke 2 uur al veel (en tussendoor nog kolven), maar een tweede zou ik bij me in bed nemen en zo veel mogelijk aanleggen. Maar ik hoop dan ook dat een tweede iets groter is en niet dysmatuur...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117226684
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:51 schreef bitterend het volgende:
Phaidra goede vraag ;) die van mij bleef maar drinken en op een gegeven moment had ze veel te veel op denk ik want alles kwam eruit, golven ervan! 10 minuten later wou ze weer drinken :D en zo ging het 1 of 2 maanden..

Kyara :*
Ja hier dus ook golven achter elkaar (en maar omkleden :P).

Zuigbehoefte snap ik, ik herken alleen niet wanneer hij vol zit en het alleen nog om zuigbehoefte gaat :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117226807
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:57 schreef Tinuviel het volgende:
Phaidra mijn uk stopt ook niet als hij genoeg heeft, zoveel over maat houden leren met bv. De laatste dagen spuugte hij dan ook echt veel. Volgens het cb zou het vanaf 4 maanden minder moeten worden. Kan iemand mijn uk vertellen dat hij al ruim 4 maanden is en hij nu minder mag spugen svp?

Is het heel erg als er een keertje of 2 op een dag 5-6 uur tussen voedingen zitten of een keer 4 uur en een keer 5 uur tussen achtereenvolgende voedingen?
Tinu, als hij gewoon vrolijk is en niet hongerig lijkt het me geen probleem? Bij een bv-bijeenkomst bij de LK was een moeder die nog maar op 5 voedingen per dag zat bij een baby van 9 weken.

Anders tussendoor even laten wegen? Of heb je binnenkort weer CB-bezoek?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117226937
Tinu
Volgens mij is een keer 4-5 uur tussen voedingen niet erg. Hij drinkt waarsch genoeg en kan er een aantal uur mee vooruit.

Heb het gister bijgehouden, hier zit er max 3,5 u tussen.

Lol samenzwering FV en CP :9
Het is gewoon zo dat je niet weet waarom een ander FV geeft. Soms eigen keuze, soms kan het niet anders.
En wat phaidra zegt iets van 22% nog na 3mnd..
Hoe jonger de moeder hoe minder bv moeders? Zoiets las ik ook.

Kyara leuk dat je bv wilt proberen te geven!
pi_117228242
Ik was ook niet uit op een fv/bv discussie, maar het ging er net over dat je zo vreemd aan gekeken word als je bv geeft en dan ga je flesmoeders raar aankijken. Laat iedereen toch lekker doen wat ie moet doen, toch veel gezelliger.

kyara, bv lukte niet bij mijn eerste kindje, hij hapte niet en achteraf wist ik er gewoon te weinig van af en hebben de verpleegster in het ziekenhuis en de kraamhulp het verkeerd voorgedaan/aangepakt.
Bij mijn dochtertje lukt het nu wel, ze hapte meteen, ik wist wat meer en ik heb een goede begeleiding gehad deze keer. Wel pijnlijke kloven een een borstontsteking gehad, dus had bijna spijt dat ik er aan begonnen was, maar het is helemaal goed gekomen.
Waarom was het bij jou niet gelukt?

Phaidra, ik kijk af en toe of ze tevreden is met het speentje, als ze nog meer melk wil laat ze het duidelijk merken.

NTS, wat een schrik!!! :*
  dinsdag 25 september 2012 @ 12:10:02 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117228540
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:19 schreef Zoë23 het volgende:
Tinu
Volgens mij is een keer 4-5 uur tussen voedingen niet erg. Hij drinkt waarsch genoeg en kan er een aantal uur mee vooruit.

Heb het gister bijgehouden, hier zit er max 3,5 u tussen.

Lol samenzwering FV en CP :9
Het is gewoon zo dat je niet weet waarom een ander FV geeft. Soms eigen keuze, soms kan het niet anders.
En wat phaidra zegt iets van 22% nog na 3mnd..
Hoe jonger de moeder hoe minder bv moeders? Zoiets las ik ook.

Kyara leuk dat je bv wilt proberen te geven!
Opleidingsniveau telt ook mee:
http://www.nationaalkompa(...)n-sociaaleconomisch/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 25 september 2012 @ 14:05:05 #128
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_117231790
NTS, wat een schrik zo! Gelukkig heeft Draakje er niets aan over gehouden :*

marjolijn, wat een snoezig hoedje heeft Faye aan! O+

@hangtieten, je borsten krijgen juist zoveel mogelijk stevigheid terug door lang te voeden. Omgekeerd fabeltje dus. :P

Mango, heb je al een LK gebeld?

Kyara, ik heb Eli maar 4 mnd gevoed, en nu Aviva al ruim 2,5 jaar. Bij Eli kreeg ik toen ik ging werken achter elkaar in 5 weken 3 bo's. Toen was ik er klaar mee. Nu gaat het, na eerst 8 maanden vechten, helemaal lekker. O+

keshet, je hebt bij je oudste toch ook goed kunnen kolven? Komt vast goed :*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 25 september 2012 @ 15:07:44 #129
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117233950
w00t. Even uit lurkstand hoor, wat een horrorverhalen weer over ziekenhuizen die niet begeleiden bij bv terwijl ze een zogenaamd certificaat hebben :X
Ik ga meer en meer een hard hoofd ontwikkelen waarbij ik gewoon (hoop ik :@) heel bot en sarcastisch uit de hoek ga komen of niet ga reageren op dat soort opmerkingen. Als het mij niet lukt om bot te zijn dan doet mijn man dat maar :')
Ik heb nog maar even duidelijk tegen mijn vent gezegd, wat betreft bv, dat ik het heel fijn zou vinden als hij me openlijk steunt als mensen rare opmerkingen gaan maken. Hij zo; duh, tuurlijk!!! :{w
O+ :@ Echt lief. En ik zei daarna nog dat als hij het erover wilde hebben (bv en hoe het gaat oid), dat ik dat dan liever samen doe en niet met anderen erbij. Hij keek me meewarig aan en gaf me maar een knuffel. :') :@ ik, hormonaal?

En ik hoop echt zo dat het goed gaat. Uiteindelijk. Want probleempjes heeft iedereen wel.. (toch?)
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_117236996
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Opleidingsniveau telt ook mee:
http://www.nationaalkompa(...)n-sociaaleconomisch/
Leuk om te lezen

(over leeftijd enz)
quote:
De cijfers van het CBS
Sinds 1989 neemt het aantal vrouwen dat borstvoeding geeft toe. Begin jaren negentig kregen twee op de drie baby's direct na de geboorte borstvoeding, in 2006 waren dit er drie op de vier.
Vooral oudere moeders blijven langer zelf voeden. Van de baby's van zes maanden met een moeder van 35-44 jaar kreeg 38 procent nog borstvoeding. Bij jongere moeders (15-24 jaar) was dit 23 procent.

Hoogopgeleide vrouwen geven langer borstvoeding. In de periode 2004–2006 voedde 45 procent van de hoogopgeleiden hun baby van zes maanden met de borst. Bij laagopgeleiden was dit 26 procent.

http://www.borstvoeding.c(...)er-borstvoeding.html
Ben wel van plan om 6+mnd te blijven voeden, voor mijn leeftijd komt dat dus minder vaak voor dan bij 'oudere moeders' (ken ook geen leeftijdsgenoten die bv geven)

Waar zit dat m in denken jullie? Dat verschil?
pi_117237200
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:07 schreef Enfermera het volgende:
w00t. Even uit lurkstand hoor, wat een horrorverhalen weer over ziekenhuizen die niet begeleiden bij bv terwijl ze een zogenaamd certificaat hebben :X
Ik ga meer en meer een hard hoofd ontwikkelen waarbij ik gewoon (hoop ik :@) heel bot en sarcastisch uit de hoek ga komen of niet ga reageren op dat soort opmerkingen. Als het mij niet lukt om bot te zijn dan doet mijn man dat maar :')
Ik heb nog maar even duidelijk tegen mijn vent gezegd, wat betreft bv, dat ik het heel fijn zou vinden als hij me openlijk steunt als mensen rare opmerkingen gaan maken. Hij zo; duh, tuurlijk!!! :{w
O+ :@ Echt lief. En ik zei daarna nog dat als hij het erover wilde hebben (bv en hoe het gaat oid), dat ik dat dan liever samen doe en niet met anderen erbij. Hij keek me meewarig aan en gaf me maar een knuffel. :') :@ ik, hormonaal?

En ik hoop echt zo dat het goed gaat. Uiteindelijk. Want probleempjes heeft iedereen wel.. (toch?)
Lief van je man :), helpt inderdaad wel als hij achter je staat.
En problemen met bv, denk dat veel vrouwen wel tegenkomen, maar met goede adviezen,begeleiding enz kom je een heel eind! :)
pi_117237341
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2012 16:27 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Leuk om te lezen

(over leeftijd enz)

[..]

Ben wel van plan om 6+mnd te blijven voeden, voor mijn leeftijd komt dat dus minder vaak voor dan bij 'oudere moeders' (ken ook geen leeftijdsgenoten die bv geven)

Waar zit dat m in denken jullie? Dat verschil?
Mijn idee he...
Oudere moeders hebben vaak eerst gewerkt aan een carrière, en zijn daarna een keer begonnen aan kinderen. Daardoor hebben ze een soort leefpatroon waar de baby zich maar aan moet aanpassen, en dat borstvoeding geven is dan heel onhandig want dan kun je niet plannen... Bovendien kolven op het werk en hoge functies enzo...

Dat zijn mijn persoonlijke gedachten..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_117237387
En nee, niet alle oude moeders zijn carriere tijgers en nee niet alle jonge moeders zijn kansloze kassajuffen..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_117237567
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2012 16:27 schreef Zoë23 het volgende:

Ben wel van plan om 6+mnd te blijven voeden, voor mijn leeftijd komt dat dus minder vaak voor dan bij 'oudere moeders' (ken ook geen leeftijdsgenoten die bv geven)

Waar zit dat m in denken jullie? Dat verschil?
Ik ben jonger dan jij geloof ik en ik heb de oudste een jaar.
En de jongste 1,5 jaar borstvoeding gegeven in mijn omgeving ben ik de enige :Y
En als er al jonge moeders zijn dan geven ze altijd kunstvoeding }:|
pi_117237631
Zoe en phaidra, het is niet zo dat mijn baby 4-5 uur tussen voedingen laat. Ik vroeg het omdat ik een gesprek had en. Met reistijd en al zo zou uitkomen, dat er voor mijn borsten 5 uur of langer tussen voedingen og voeding en kolven zou zitten. Maar hij is al aan het drinken. Uiteindelijk heb ik dus niet gevoed of gekolfd tussen 11.40 uur en 16.30 uur ongeveer, bijna 5 uur. Mijn baby heeft echter probleemloos 125 ml gedronken om 15/15.30 uur en nu weer.

Kolven niet verenigbaar met hoge functies zou een reden kunnen zijn. Wat betreft jonge moeders, die hebben misschien nog niet zo de levenservaring en geleerd door te zetten. Ik praat hier echt heel doorsnee en spreek zeker niemand persoonlijk aan.

Ik vind het juist heel stoer Kyara, dat een moeder het nog een kans geeft ook als het de eerste keer niet is gelukt. Zeker als je dan ook nog een tweeling wilt voeden. Ik denk dat het tweezijdig kan zijn: problemen van de moeder kunnen als je het zo wil genetisch bepaald zijn. Volgens mij hebben moeders die bv geven wel vaker bij meerdere kinderen bv hoge productie, dus ook meer kans op bo, zeker als er nog andere dingen bijkomen of als de moeders er nog niet zo goed mee om weten te gaan. Maar volgens mij kan het ook zo zijn, dat een moeder het bij een tweede niet eens meer probeert, omdat ze zoiets heeft van fv werkte ook prima dus waarom zou ik bv proberen en het risico lopen dat het even slecht gaat als de eerste keer. Ik ken in ieder geval voorbeelden waar de moeder het bij een tweede kind niet meer heeft geprobeerd.

[ Bericht 54% gewijzigd door Tinuviel op 25-09-2012 16:52:50 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117237658
Tinu ^O^ en hoe ging het?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 25 september 2012 @ 16:44:39 #137
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117237770
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2012 16:32 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Lief van je man :), helpt inderdaad wel als hij achter je staat.
En problemen met bv, denk dat veel vrouwen wel tegenkomen, maar met goede adviezen,begeleiding enz kom je een heel eind! :)
Ja idd, dat vind ik zelf ook heel belangrijk want ik weet zeker dat ik (ook uit mn omgeving) van dat soort opmerkingen ga krijgen.
Precies... :) :D
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_117237843
Pvoess
Ik ben van 1988
Wow 1jr en 1,5jr bv ^O^
Ja zonde is dat.

De 'oudere' moeders van 30+ uit mijn omgeving hebben voor zover ik weet niet langer dan 2-3mnd gevoed. Alleen mijn nicht en excollega hebben langer gevoed.

Ticoo
Zoals ik het lees zeg je dat oudere moeders minder vaak lang bv geven maar in het onderzoek staat dus dat oudere moeders vaker langer voeden (+in combi met hogere opleiding nog meer)
pi_117237890
Ik ben van 1987 :D
pi_117237898
Ik weet nu al dat ik in mijn omgeving nu commentaar ga krijgen omdat ik nu bv wil gaan geven. Dat het toch niet te doen is met nog 3 kinderen die aandacht willen en dat ik op deze manier wel alles op mezelf aan laat komen enzo. Maar ja wil het nu gewoon proberen dus ene oor in andere weer uit!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_117238222
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 16:42 schreef bitterend het volgende:
Tinu ^O^ en hoe ging het?
Tijd tussen de voedingen was redelijk te doen. En gelukkig wilde mijn uk wel weer drinken zodra ik thuis was.

MeNicole, wij kennen ook wel voorbeelden van moeders met 3 kinderen die bv geven: Kersjes. Dus als zij dat kan, kun je dat ook prima denk ik.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117238354
Sorry tinu verkeerd begrepen!
Fijn dat het goed te doen was

Enfermera, lastig & niet leuk dat je van die opmerkingen verwacht, gelukkig zitten jij en je man op 1 lijn :)

Pvoess
:D had ik helemaal niet gedacht haha, wat leuk zeg ^O^
pi_117239132
Ik ben een oudere moeder lees ik net :o :X (word in november 33)

Mijn tip als je borstvoeding wil gaan geven, die niet vaak genoeg herhaald kan worden: Laat je niet gek maken!
Iedereen heeft overal wat baby's betreft een mening over, net als "handige" tips en horrorverhalen van de buuf/kapster/wiedanook.
En als je toevallig een nieuwbakken moeder bent, bij voorkeur van het eerste kind, dan krijg je al die verhalen ongevraagd door de strot gedouwd.
Lees je in op betrouwbare websites, vertrouw op je instincten (die heb jij ook, echt!) en schakel bij twijfel of beginnende problemen direct een deskundige in.
Er zijn hier in het topic zat voorbeelden van mama's die in het begin, om uiteenlopende redenen, behoorlijk wat bv-gerelateerde problemen hebben gehad. Als die eenmaal overwonnen zijn dan is er geen vuiltje meer aan de lucht, dan is het gewoon genieten O+
En natuurlijk loopt het bij velen ook van begin af aan als een zonnetje :Y

Mango, hoe gaat het nu?
.... met gevoel voor drama....
pi_117239411
Ik ben ook oud :D en ook in November jarig *)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_117240727
Hah, ben net geen oudere moeder :*

Xanteh voelt zich jong!
pi_117242140
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2012 16:54 schreef Tinuviel het volgende:

[..]


MeNicole, wij kennen ook wel voorbeelden van moeders met 3 kinderen die bv geven: Kersjes. Dus als zij dat kan, kun je dat ook prima denk ik.
Ik heb er dan 4 hè. Waarvan 2 niet schoolgaand. Maar ik probeer gewoon en als het me te gek word met rennen, vliegen en voeden dan vind ik overstappen op fv ook niet erg.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_117242142
Oh ja, en Keshet?

Ik heb de hele zwangerschap mijn gewone bh's gedragen (B cup). En die draag ik nu nog steeds! Heb lang niet altijd zin om een voedingsbh aan te trekken. Alleen heb ik wel soms dat als het voedertijd is mijn tepel boven het randje uitfloept :X
.... met gevoel voor drama....
pi_117247674
Even uit de lurk, vandaag ging best redelijk! Drie keer een zittende baby gevoed en het is wmb voor herhaling vatbaar. Moet wel goed op het kleine aanhappende mondje letten... Ze trok alleen op het eind d'r hoofdje draaiend en grommend weg, maar dat zag ik meer als sein van 'ik heb genoeg weg met die tiet'...
  dinsdag 25 september 2012 @ 20:31:44 #149
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_117248007
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:43 schreef Kyara het volgende:
Bedankt dames :*
Link ga ik zeker bekijken en vooraf kennismaken met een lactatiekundige is misschien wel een goed idee. :Y

en heb bij 2 kindjes dan ook 2x zoveel melk? Of is dat gewoon een kwestie van vraag en aanbod?
n00b vragen, I know....
mijn collega heeft een tweeling van 5 maanden aan de borst O+

Ow en Keshet, ik heb een enorme voorgevel. Mijn tweelingmamacollega heeft de helft minder maar ze tapt 2x zoveel melk :*
  dinsdag 25 september 2012 @ 21:15:48 #150
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117250363
Ik ben een bejaarde moeder (1966) en mijn zoon van bijna 22 maanden krijgt nog steeds 2 voedingen per dag (de derde voeding is vorige week vervallen).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_117250562
Ik ben ook uit '88 en heb Lotte 14 maanden gevoed, de avondvoeding verviel het laatst. Noah krijgt ook nog steeds bv, maar hij drinkt alleen nog 's nachts en voor het slapen gaan. (Doordeweeks dus rond 19-22-2-5 en in het weekend komt daar het middagslaapje nog bij, plus eventuele tussenvoedinkjes)
Lotte!
Noah!
pi_117250617
Ik ben van 1980 mijn ukje is vandaag 10 maanden en krijgt heeel veel borstvoeding!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 25 september 2012 @ 21:44:00 #153
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117251923
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 16:57 schreef Zoë23 het volgende:
Sorry tinu verkeerd begrepen!
Fijn dat het goed te doen was

Enfermera, lastig & niet leuk dat je van die opmerkingen verwacht, gelukkig zitten jij en je man op 1 lijn :)

Pvoess
:D had ik helemaal niet gedacht haha, wat leuk zeg ^O^
Nee.. maar idd, dat scheelt :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 17:14 schreef Kersjes het volgende:
Ik ben een oudere moeder lees ik net :o :X (word in november 33)

Mijn tip als je borstvoeding wil gaan geven, die niet vaak genoeg herhaald kan worden: Laat je niet gek maken!
Iedereen heeft overal wat baby's betreft een mening over, net als "handige" tips en horrorverhalen van de buuf/kapster/wiedanook.
En als je toevallig een nieuwbakken moeder bent, bij voorkeur van het eerste kind, dan krijg je al die verhalen ongevraagd door de strot gedouwd.
Lees je in op betrouwbare websites, vertrouw op je instincten (die heb jij ook, echt!) en schakel bij twijfel of beginnende problemen direct een deskundige in.
Er zijn hier in het topic zat voorbeelden van mama's die in het begin, om uiteenlopende redenen, behoorlijk wat bv-gerelateerde problemen hebben gehad. Als die eenmaal overwonnen zijn dan is er geen vuiltje meer aan de lucht, dan is het gewoon genieten O+
En natuurlijk loopt het bij velen ook van begin af aan als een zonnetje :Y

Mango, hoe gaat het nu?
Thanks voor de tip! :) Ik heb idd een cursus gevolgd van 3 ochtenden en lees ook regelmatig wel wat op borstvoeding.com.. En hier meelezen helpt ook! O+ Dat zeiden ze idd bij de cursus ook, als je problemen hebt, gewoon snel aan de bel trekken. :)
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_117252143
Wij gingen gister een wiegje ophalen waarbij de verkoper even sprakeloos was dat het nummer 3 was die eraan kwam. Jullie leken nog zo jong. Ja dat zijn we ook. :')
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 25 september 2012 @ 22:05:47 #155
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_117253200
Jeetje, wat een boel jonge moeders hier, dat idee had ik helemaal niet. Ik ben uit '79 en net 33 geworden vorige maand. Dochter is 15 maanden en krijgt 's ochtends een voeding en soms 's nachts.

Ik heb juist altijd het idee dat 'oudere' moeders, dus boven de 30 om maar iets te noemen, meer rust in hun donder hebben. Maar dat is wellicht ook omdat ik zelf heel graag thuis ben, niet 'meer' uit ga. En de moeders die ik ken van mijn leeftijd zijn over het algemeen wel zo. Lekker thuis, bezoekjes overdag en als ik naar een verjaardag of feestje ga wat in de avond is, dan blijft ML thuis.

En ik hoor om me heen van jongere moeders (24-25) dat ze hun kinderen zo'n beetje ieder weekend bij opa en oma brengen omdat ze een verjaardag/feestje/kroegbezoek hebben.

Maar ja, dat is dus mijn referentiekader, dat hoeft dus niet overal zo te zijn.
pi_117254179
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:15 schreef Leandra het volgende:
Ik ben een bejaarde moeder (1966) en mijn zoon van bijna 22 maanden krijgt nog steeds 2 voedingen per dag (de derde voeding is vorige week vervallen).
Ik las 22 jaar :')

Stats: bouwjaar 1984 en 2,5 jaar gevoed.
pi_117254541
Tja, toen ik 24 was ging ik ook elk weekend uit en kwamen we pas thuis als de vogeltjes floten. Regelmatig doordeweeks ook naar concerten enzo...
Op mijn 27e plaste ik op een maandag 2 streepjes. Diezelfde avond stond ik in een uitverkochte Paradiso met mijn hand op mijn buik, en te midden van al het geweld om me heen besefte ik dat mijn leven vanaf dat moment voorgoed veranderd was O+

We hadden nog een bijna verlopen sauna-arrangement via VakantieVeilingen staan. Op 14 oktober gaan M. en ik lekker de hele dag relaxen, zweten, bubbelen O+
Dat wordt weer kolven in de sauna, heb ik al 2x eerder gedaan dus moet goed komen :Y
.... met gevoel voor drama....
pi_117254617
Ik drink al vanaf mijn 19e eigenlijk bijna geen alcohol meer 3x per jaar is veel :Y
ik ga niet meer uit. Ik ben saai en burgerlijk :D Logeren doen ze alleen op eigen verzoek.
De oudste ging pas logeren voor het eerst met 2 jaar de jongste was ruim 1 :+

Waar de meeste meiden van mijn leeftijd feesten zoek ik een 7-zitter auto uit :') :D
  dinsdag 25 september 2012 @ 22:35:43 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117254899
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2012 22:22 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik las 22 jaar :')

Stats: bouwjaar 1984 en 2,5 jaar gevoed.
Mijn oudste hoeft niet meer hoor :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_117254964
Joehoeee Keshet!! Ook ik had geen groeiende voorgevel en een cupje B. Maar overproductie to the max :x beide keren.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_117255034
Vanaf m'n 15e tot m'n 27e ben ik toch vrij heftig uitgegaan, had ik ook nooit willen missen hoor!
Ik weet nog dat toen Devin 6 maanden oud was ik weer eens ouderwets de hort op ging, met alcohol enzo. Had me van te voren in dit topic ook laten adviseren.
Het uitgaan was leuk hoor, maar de volgende dag was minder...
Ik moest alles afkolven en weggooien totdat de drank uit mijn lijf was, en mijn baby snapte er geen hol van waarom ik hem nou flesjes afgekolfde melk gaf terwijl mijn borsten gewoon voor zijn neus hingen.
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 25 september 2012 @ 22:38:20 #162
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_117255039
Hier eigenlijk hetzelfde verhaal als Pvoesss, bouwjaar '84, saai en burgerlijk ;) . Natuurlijk heb ik ook een tijd gehad dat ik me lazarus zoop etc. etc. maar dat was voor m'n 18e.
En wij hebben inmiddels een 7-zitter, maar wel een sportuitvoering want ik voel me nog zo jong :P (en we hebben de pk's nodig voor de hobby).

Owja ik geef nu 9,5mnd bv and still counting!
pi_117255125
Ik heb ook flink gefeest ik was er ook echt klaar mee :Y
Ik heb genoeg alcohol gehad voor mijn hele leven en genoeg mee zitten hossen op foute nummers *)
  dinsdag 25 september 2012 @ 22:40:46 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117255146
Hier is de boel wel gegroeid trouwens.... ik heb vandaag nieuwe BH's gekocht, een omvangsmaat meer dan voor m'n zwangerschap ( :@ ) en een cupmaat groter... dus in feite 2 cupmaten groter :') :X

Nooit gedacht dat m'n B toen ik 24 was ooit een E zou worden :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_117255249
Ik ben uit 85 en voedt nu 3,5e maand :P Voorlopig nog niet van plan te stoppen. Ben ook nooit echt een feestbeest geweest, mis het ook niet verder.
Qua cupmaat heb ik er ook 2 (of 3) cadeau gekregen. Ik weet nog steeds niet of E of F nou lekkerder zit.. Ik kom vanaf een C. TIjdens mijn zwangerschap werd het al een D.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_117255367
Bouwjaar 1985. Eerste heeft 3 maanden,bv,gehad (maar he toen was ik een jonge moeder nog :P), deze tot nu toe 2 maanden :P en ben van plan t.langer vol te houden dan de vorige.keer :D

De keren dat oudste bij opa.en oma logeerde is denk ik op 1 hand te tellen. Laatste keer was ivm bruiloft en toen was t fijner.voor hem om m te laten slapen.
Uitgaan doe ik eigenlijk nooit. Wel s bios of uit eten, maar echt stappen al jaren niet meer (café'tjes voor Floris er was.wel regelmatig). Nooit ook echt een onwijze stapper geweest.
Maar hé wij reden op ons 20e al in een 7zitter (nu niet meer trouwens), burgerlijk waren we al :D
  dinsdag 25 september 2012 @ 22:49:29 #167
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_117255604
Tijdens mijn zwangerschap schoot ik van cup A naar D... Volgens manlief begint het nu wat te krimpen want hij kan er weer één per hand vasthouden :') .
pi_117256012
Ow grappig 3 op rij uit 1985, hier ook.

De eerste kreeg 3,5 jr borstvoeding. De 2e is inmiddels 13 maanden oud en drinkt nog een keer of 3-6 per dag/nacht. En ik werk fulltime+.
Het leuke is dat al mijn studiegenootjes die nu aan kinderen (gaan) beginnen en zwanger zijn enzo bij mij komen vragen hoe je dat handig kan doen met kolven etc.

Ik vind die verschillen in levensinrichting en het tempo daarin altijd zo mooi om te zien. Ik ben nu 27 en in het dagelijks leven (pleeg)mama van 4. Als je me dat 10 jaar geleden verteld had, dan had ik je voor gek verklaard.
En nu moet ik alleen maar heel erg lachen wanneer een conducteur in de trein aan onze pleegzoon van 16 vraagt, ben je lekker met je zus op pad geweest. En het antwoord is "nee, is mama p_iglet"
pi_117257029
Hier nog eentje uit 1985. De oudste heeft 7 maanden borstvoeding gehad. De jongste is nu 4 weken en die hoop ik nog een stuk langer aan de borst te hebben. Het loopt allemaal heel voorspoedig. :)

Ik vind het verschil in 'levensinrichting en het tempo daarin', zoals p_iglet mooi zegt, inderdaad ook bijzonder. In mijn prive-leven ken ik best veel jongere moeders, maar op mijn werk ben ik echt een unicum. Ik ben wel altijd heel trots als ik me realiseer dat ik gewoon al twee mooie dochters heb op mijn 27ste en had ook niet anders gewild. O+

We hebben hier trouwens wel al een paar weken spruw te pakken. We hebben al een Nystatine- en Miconazolkuur gedaan, maar die heeft niet genoeg geholpen. De echte klachten (pijn bij mij, slecht aanhappen bij baby) zijn wel weg, maar E'tje heeft nog steeds een witte tong en ik wil er gewoon vanaf. Dus maar weer Gentiaan Violet besteld. Heeft bij de oudste goed gewerkt, dus ik hoop dat het nu ook snel over is.
pi_117257217
Ja maar p_iglet, jouw situatie is dan ook vrij uitzonderlijk :D

Cantare, balen van de spruw...
.... met gevoel voor drama....
pi_117257971
Ja, nou ach, als dat alles is! Verder loopt de borstvoeding erg goed, het is echt een feestje, dus ik klaag niet.
pi_117259454
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:25 schreef vamperotica het volgende:
Ik vind het geweldig om moeders in het openbaar te zien voeden...Zelf voel ik me stom genoeg wel vaak wat opgelaten, niet dat ik het daarom zou laten, maar ik ben er niet handig in, probeer alles wel een beetje " verborgen " te houden, maar meestal floept er zo een tiet uit mn shirt enzo :P
Bij familie voed ik ook gewoon, of het moet me te druk zijn, dan ga ik ergens op een rustig plekje zitten ( herinnert me aan een leuk verhaal..Sinterklaasfeest met familie...Ik leg net t mormeltje aan, komt sinterklaas met een zooi pieten binnen die niet weten waar ze moeten kijken! :P )

In het ziekenhuis waar mn meisje geboren is kon ik gewoon voeden op verzoek...
Er stond ook een kolf klaar op de kraamkamers
Kwam dit nog tegen op de site van het ziekenhuis

Zorgeenheid Vrouw Kind genomineerd voor borstvoedingsprijs
20-9-2012

De zorgeenheid Vrouw Kind van het TweeSteden ziekenhuis is genomineerd voor de borstvoedingsprijs van de Samenwerkende Borstvoedingsorganisaties (SBO). De prijs is voor de organisatie/instelling voor de beste inzet voor borstvoeding. De winnaar wordt 25 september a.s. bekend gemaakt tijdens het vijfde congres van de SBO in De Reehorst in Ede.


Alle congresbezoekers brengen dan hun stem uit en bepalen zo wie de prijs dit jaar toekomt.

Waarom verdient het TweeSteden ziekenhuis in Tilburg het om de SBO-prijs te ontvangen?
In april 2008 behaalden de kraamafdeling en de afdeling neonatologie (nu Zorgeenheid Vrouw & Kind) van het TweeSteden ziekenhuis in Tilburg het WHO/UNICEF certificaat Zorg voor Borstvoeding. Er was slechts één aanbeveling in de eindrapportage in 2008 en op alle andere vuistregels was een goede tot zeer goede score behaald.

In 2011 heeft het verplichte eerste reassessment plaatsgevonden. Dit reassessment van de Zorgeenheid Vrouw & Kind liet zien dat er volgens de Internationale Criteria geen verbeterpunten zijn. Dit is een groot compliment waard!

Enige wat ik dan wel een beetje jammer vond was dat ik een flesje wijn kreeg bij mn eerste " feest" maaltijd!
[ afbeelding ]
He, grappig, hier heb ik ook gelegen! Ik was erg tevreden. Niet zozeer over de borstvoeding, want daar hebben ze zich weinig mee hoeven bemoeien, maar in het algemeen. Aardige mensen, mooie kamer, lekker eten, alles. :)

Het enige wat een beetje gek was, was het advies toen E'tje dreigde over de 7%-grens te gaan qua afvallen. Ik had al heel gauw (veel) voeding, maar E was waarschijnlijk nogal misselijk door de vacuümpomp en spuugde dus veel weer uit. Maar goed, er werd toen gezegd dat als ze meer zou afvallen, ik moest kolven en de melk met een spuitje o.i.d. kon geven. Toen merkte ik zelf op: 'eh... dan kan ik haar toch net zo goed nog wat vaker aanleggen? Ik heb genoeg en ze drinkt goed, dus dan heeft kolven toch weinig zin?' Reactie: 'eh, ja, dat kan ook, ja.' Vond ik een beetje knullig. Maar goed, het zal vast net zijn wie je treft. :) Uiteindelijk was ze de volgende dag trouwens prima aangekomen.
  woensdag 26 september 2012 @ 00:41:49 #173
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_117260309
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:22 schreef Kyara het volgende:

Maar goed, ik heb 2 vraagjes waarvoor binnen kom sluipen...

- Zijn er hier mensen waarbij de bv bij de 1e niet gelukt is (om wat voor reden dan ook) en waarbij het bij een volgend kindje wel gelukt is?
- Heeft iemand ervaring met tweelingvoeden?

* Kyara sluipt weer weg
Ik kan alleen maar antwoord geven op je eerste vraag. Bij mijn eerste is de borstvoeding aardig mislukt en bij de tweede heb ik enorm getwijfeld of ik er wel aan zou beginnen (staat nog in deel 1 van deze reeks). Heb toen een borstvoedingscursus gevolgd (3 avonden) en wat toen van plan het toch maar te proberen. Heb haar uiteindelijk 14 maanden gevoed. De jongste heeft ruim 2 jaar borstvoeding gehad.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  woensdag 26 september 2012 @ 01:58:52 #174
35189 Troel
scherp en bot
pi_117261273
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:22 schreef Kyara het volgende:
NTS, wat schrikken zeg :o Fijn dat alles goed is :*

Ik kom weer op het juiste moment in de bv/fv discussie binnenvallen geloof ik en ik ga volgende maand ook nog naar centerparcs...

Maar goed, ik heb 2 vraagjes waarvoor binnen kom sluipen...

- Zijn er hier mensen waarbij de bv bij de 1e niet gelukt is (om wat voor reden dan ook) en waarbij het bij een volgend kindje wel gelukt is?
- Heeft iemand ervaring met tweelingvoeden?

* Kyara sluipt weer weg
Bij Ruben is het niet gelukt en heb ik (met enkelzijdige kolf) een maand lang geprobeerd om alles te kolven en hem zo wel moedermelk te geven.
Bij Jochem wilde het wel lukken en die heeft zes maanden borstvoeding gehad :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_117262485
Leuk om alle leeftijden te lezen!
Ik ben uit 1980 en geef nu 12 maanden bv.

De nachten zijn hier al ruim een maand niet fijn. Joris wordt vaak wakker. Het voeden 's nachts vind ik geen probleem, hij heeft er duidelijk behoefte aan, als hij rondom de voedingen maar lekker zou slapen. Maar hij is erg onrustig. Overdag ook hoor, soms driftbuien, huilen als ik weg loop, en het volgende moment weer heel vrolijk. Wat is dit voor mega-sprong?
pi_117262538
Voor de stats: bouwjaar '84 en nu 3,5 maand bv. Ik hoop nog lang door te kunnen gaan, maar we zullen zien hoe het loopt.

Sverbern, wat vervelend. Hopelijk is deze fase nu toch snel voorbij...

Ik ging gister even checken hoeveel melk er in de vriezer lag: ruim 2,5 liter! Kunnen we wel eventjes mee vooruit.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117262980
Ik kom uit '83 en nu dan 2.5 maand bv. Ik had het idee dat G wat meer ritme ging krijgen, maar hij drinkt nu toch weer vaak.

Ik heb ook veel melk in de vriezer liggen, vind ik wel een prettig idee. Ik zit in ieder geval niet ineens in het weekend zonder ofzo.
Vanmorgen en gister bij het kolven, kolfde ik ineens minder dan normaal. Eerst was het altijd rond de 200ml, dit weekend 260ml (en kon meer maar we waren een weekend weg en de flesjes waren vol. Wel waren dat twee nachten dat G van 20 tot 6 sliep, normaal wel een nachtvoeding). Nu kolf ik nog maar 100ml met moeite. Weet der het niets zegt over mijn productie, maar toch maak ik me weer zorgen, zo suf...
pi_117263527
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 22:28 schreef Kersjes het volgende:
Tja, toen ik 24 was ging ik ook elk weekend uit en kwamen we pas thuis als de vogeltjes floten. Regelmatig doordeweeks ook naar concerten enzo...
Op mijn 27e plaste ik op een maandag 2 streepjes. Diezelfde avond stond ik in een uitverkochte Paradiso met mijn hand op mijn buik, en te midden van al het geweld om me heen besefte ik dat mijn leven vanaf dat moment voorgoed veranderd was O+

We hadden nog een bijna verlopen sauna-arrangement via VakantieVeilingen staan. Op 14 oktober gaan M. en ik lekker de hele dag relaxen, zweten, bubbelen O+
Dat wordt weer kolven in de sauna, heb ik al 2x eerder gedaan dus moet goed komen :Y
haha ik ook!
ik was echt wild vroeger, veel concerten en veel gedronken samen met vrienden en man! ik kon me ook niet voorstellen dat ik ooit kinderen ging krijgen...
en ineens op mijn 30ste rammelde ik...en 6 maanden later was ik zwanger :') :D

leuk joh sauna!! welke? zouden ze een aparte kolf ruimte?
pff ik wil ook sauna is zoo lang geleden
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_117263658
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 08:42 schreef Fenne het volgende:
Ik kom uit '83 en nu dan 2.5 maand bv. Ik had het idee dat G wat meer ritme ging krijgen, maar hij drinkt nu toch weer vaak.

Ik heb ook veel melk in de vriezer liggen, vind ik wel een prettig idee. Ik zit in ieder geval niet ineens in het weekend zonder ofzo.
Vanmorgen en gister bij het kolven, kolfde ik ineens minder dan normaal. Eerst was het altijd rond de 200ml, dit weekend 260ml (en kon meer maar we waren een weekend weg en de flesjes waren vol. Wel waren dat twee nachten dat G van 20 tot 6 sliep, normaal wel een nachtvoeding). Nu kolf ik nog maar 100ml met moeite. Weet der het niets zegt over mijn productie, maar toch maak ik me weer zorgen, zo suf...
Kan ik me voorstellen :*

Ik kolf ook minder, maar ik kolf ook eigenlijk alleen 's nachts als ik op ploffen sta en de kleine drinkt maar 1 kant. En op één of andere manier gaat kolven niet zo goed als alles op spanning staat... Ik ,aak me wel wat zorgen over kolven als ik werk, maar ik steek nog even mijn kop in t zand :@.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117264775
Fenne, vaak drinken is toch ook een ritme ;)
pi_117265241
Sver :* hier ook hoor, ze sliep vorige week door maar sinds 3 dagen is het weer om de 2 uur..ze poept ook elke ochtend en snachts veel gas...denk dat er nieuwe tandjes in aantocht zijn
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_117267240
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 00:41 schreef Grijs het volgende:

[..]

Ik kan alleen maar antwoord geven op je eerste vraag. Bij mijn eerste is de borstvoeding aardig mislukt en bij de tweede heb ik enorm getwijfeld of ik er wel aan zou beginnen (staat nog in deel 1 van deze reeks). Heb toen een borstvoedingscursus gevolgd (3 avonden) en wat toen van plan het toch maar te proberen. Heb haar uiteindelijk 14 maanden gevoed. De jongste heeft ruim 2 jaar borstvoeding gehad.
Fijn om te lezen. Voelde je je achteraf schuldig naar je 1e kind?

Waarom het hier is mislukt? Combinatie van vanalles: heftige bevalling, verzwakt door fluxes, ziek kind dat ook totaal niks van de borst wilde weten, teveel geduw en getrek door verpleegkundige en lactatiedeskundige, weinig support van omgeving en waarschijnlijk ook zelf te weinig kennis (ondanks dat ik wel ingelezen was en ook een halve bv cursus heb gevolgd).

Ik weet dat er ook mensen zijn die wel hebben doorgezet in een vergelijkbare situatie, wil geen discussie aanwakkeren of zo.

Overigens wil ik nog wel melden dat ik -ondanks dat ik het heel jammer vind en vond dat bv mislukt is- geen spijt heb. Achteraf zou ik misschien dingen anders doen maar ik hou niet zo van achteraf praten. Ik heb van het flesjes geven ook een intiem moment gemaakt en hij doet het er verder prima op.
pi_117270700
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 10:03 schreef WupWup het volgende:
Fenne, vaak drinken is toch ook een ritme ;)
Zo kun je het ook bekijken :-)
pi_117271365
Bitterend, vorige keren kreeg ik gewoon een leeg kamertje toegewezen dat op slot kon en waar ik rustig kon zitten met mijn handkolf.
Geweldige opbrengst gaf dat trouwens, ik was zo relaxt!
Bij de bar kon ik de melk afgeven en dat werd in de koelkast bewaard.
Zo ging het bij 2 verschillende sauna's ik ga er van uit dat het hier ook wel weer zal mogen. We gaan dit keer (voor het eerst) naar de Zwaluwhoeve.
.... met gevoel voor drama....
pi_117273951
Lekker kersjes!

O+ kyara, pff veel gedoe, hoop dat het na de geb van je tweeling beter gaat en je je tweeling bv kunt geven! Lijkt me heel bijzonder

vandaag een gesprek gehad
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze vroeg of ik bv gaf en benoemde dat dit ook zwaar kan zijn. (hoopte echt zo dat ze niet iets zou zeggen in de trant van: missch kun je beter stoppen.) maar ze adviseerde wel om echt te oefenen met speen en fles, met behulp van cb, voor mijn eigen rust. Omdat ik natuurlijk de 'speen' ben voor S, zit ze soms heel lang aan de borst. Wat ik niet erg vind maar praktisch is het niet. (een uur aan de borst)

Dat advies doet me wel wat..
Hoe doen andere moeders met speenweigeraars dat? Hebben jullie ook tips voor mij?

Vanmorgen ook met mijn zus gebeld, benoemde bv wederom weer negatief (vaak drinken, meer spugen, meer vloeibare poep en dus meer doorlekken enz) Omdat ik vertelde dat S gister was doorgelekt op dr matras en als ze spuugt het zuur ruikt dus dat ik dr dan een schoon shirt aan doe

Niet echt leuk.. -O- heb ook geen zin haar heel erg te overtuigen want dit is haar mening en ook niet echt in de stemming om er gevoelsmatig diep op in te gaan maar dat moet ik misschien wel een keer gaan doen
pi_117274920
Noah heeft ook een tijdje de speen geweigerd (+- 3,5mnd). Ik ben 'm wel blijven aanbieden, soms ook een beetje vasthouden in de hoop dat hij 'm pakte (4 vinger op zn ene wang, stukje tussen wijsvinger en duim op de onderkant van de speen en duim op zn andere wang en dan gewoon lekker knuffelen). Noah dronk dag en nacht alle 2u en had ook echt zuigbehoefte, maar nam na een tijdje ook geen pink meer. Ik moest dus echt een beetje "dwingen". Je zou eventueel ook nog kunnen varieren in het soort speen. Je hebt ronde, kersvormige, platte, enz
Lotte!
Noah!
pi_117275386
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 15:29 schreef Linda2205 het volgende:
Noah heeft ook een tijdje de speen geweigerd (+- 3,5mnd). Ik ben 'm wel blijven aanbieden, soms ook een beetje vasthouden in de hoop dat hij 'm pakte (4 vinger op zn ene wang, stukje tussen wijsvinger en duim op de onderkant van de speen en duim op zn andere wang en dan gewoon lekker knuffelen). Noah dronk dag en nacht alle 2u en had ook echt zuigbehoefte, maar nam na een tijdje ook geen pink meer. Ik moest dus echt een beetje "dwingen". Je zou eventueel ook nog kunnen varieren in het soort speen. Je hebt ronde, kersvormige, platte, enz
We bieden de speen idd aan, en hebben zo'n woezel&pip knuffel-speenhouder en heel soms heeft ze m in de mond maar duwt m gelijk weg. Ook als we m aanbieden vind ze het echt niet leuk als we m in de mond doen.
Ik probeer het ook wel eens als ze slaapt en bij mij sabbelt, haar zachtjes losmaken zodat ze gaat zoeken & happen maar dat vind ze ook niet zo leuk :@

We hebben spenen van bibi, difrax en lief (en dan idd verschillende vormen)

Kwestie van blijven proberen dus?
pi_117275888
Onze jongste was ook een speenweigeraar. Wilde geen enkele speen en ging ook geen duim zuigen. Prima toch? In het begin was het soms wat lastig, maar dan sabbelde ze meestal op een vinger van ons.

Later was het juist handig want nooit gestress omdat de speen uit bed gevallen was, thuis lag of ergens waar het vies was op de grond gevallen was . En je hebt geen gedoe als je 'm weer af wilt leren :)
pi_117276078
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 15:54 schreef Stiemie het volgende:
Onze jongste was ook een speenweigeraar. Wilde geen enkele speen en ging ook geen duim zuigen. Prima toch? In het begin was het soms wat lastig, maar dan sabbelde ze meestal op een vinger van ons.

Later was het juist handig want nooit gestress omdat de speen uit bed gevallen was, thuis lag of ergens waar het vies was op de grond gevallen was . En je hebt geen gedoe als je 'm weer af wilt leren :)
Dat is zo ja, maar Noah bijv. had de zuigbehoefte maar wilde niks anders meer als borst. Dat gaat nou eenmaal niet met nog een peuter rondlopend.

Zoe, tis natuurlijk niet zo dat je meis het uiteindelijk wel wil. Hier lukte het na een tijdje dus wel. Hij heeft 'm overigens altijd alleen maar in bedje gehad, niet zomaar. Nu heel af en toe als hij heel moe is na de opvang maar het nog geen bedtijd is
Lotte!
Noah!
pi_117276988
Op zich geen ramp als ze geen speen wil, maar ik heb meer bewegingsvrijheid als ze wil sabbelen, dat ze dan een speen krijgt. (niet mijn eigen idee maar misschien wel een goed idee)

ik heb bijgehouden wanneer ze komt voor voeding enz, en ik zie dat ze smorgens 30-60 min aan de borst ligt te sabbelen (dus niet drinken) en einde van de middag en svonds hetzelfde. Natuurlijk logisch omdat ze zuigbehoefte heeft, maar als ik weer aan het werk moet dan kan het ook niet, dus misschien ook wel prettig voor haar als ze dan iets anders heeft.
Of werkt dat anders als je weg bent? Dat ze het inhaalt zegmaar als je er weer bent
  woensdag 26 september 2012 @ 17:37:45 #191
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_117280071
quote:
17s.gif Op woensdag 26 september 2012 11:38 schreef Kyara het volgende:

[..]

Fijn om te lezen. Voelde je je achteraf schuldig naar je 1e kind?

Waarom het hier is mislukt? Combinatie van vanalles: heftige bevalling, verzwakt door fluxes, ziek kind dat ook totaal niks van de borst wilde weten, teveel geduw en getrek door verpleegkundige en lactatiedeskundige, weinig support van omgeving en waarschijnlijk ook zelf te weinig kennis (ondanks dat ik wel ingelezen was en ook een halve bv cursus heb gevolgd).

Ik weet dat er ook mensen zijn die wel hebben doorgezet in een vergelijkbare situatie, wil geen discussie aanwakkeren of zo.

Overigens wil ik nog wel melden dat ik -ondanks dat ik het heel jammer vind en vond dat bv mislukt is- geen spijt heb. Achteraf zou ik misschien dingen anders doen maar ik hou niet zo van achteraf praten. Ik heb van het flesjes geven ook een intiem moment gemaakt en hij doet het er verder prima op.
Ik heb heel lang een schuldgevoel gehad dat ik de oudste weinig borstvoeding heb kunnen geven. Maar volgens mij was ik daar wel overheen voordat de 2e geboren was.
Dat het niet goed is gegaan is kwam denk ik doordat ik na de bevalling toch een stuk onzekerder (labieler) was dan ik doorgaans ben. Dat in combinatie met een ventje die de borst niet goed pakte en een kraamverzorgster die er "alles aan wilde doen om de borstvoeding te laten slagen", maar niet voldoende kennis en/of ervaring had.
Wel vond ik het flesvoeden eigenlijk intiemer dan de borstvoeding. Ik kon mijn oudste lekker hoog op de arm leggen en zo ondertussen ook een beetje knuffelen. Aan de borst liggen ze toch een stuk lager.

Bij de tweede wist ik wel dat ik direct zou stoppen als ik tijdens de kraamperiode ook gedoe zou hebben gehad. Gelukkig viel dat achteraf mee :).

Ik hoop voor je dat je er straks ook van kan genieten, hoewel het met een tweeling volgens mij best intensief is in het begin (maar dat is een tweeling sowieso ;)).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_117280791
Nou ik kan mijn baby wel een kusje op dr hoofd geven terwijl ze aan de borst drinkt :Y

Kyara ik vind het tof van je dat je graag wilt proberen! :*

Hier pakte de kleine geen speen en ook geen duim, ze had vaak zuigbehoefte en ik voedde erg vaak (op verzoek dus) het is nu minder ;)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_117285378
Ik vind borstvoeding geven ook echt een heerlijk knuffelmomentje hoor, kusjes geven kan ik ook tijdens het voeden :)

Ik heb ook een speenweigeraar, maar Faye pakt soms wel haar knuistjes als ze moe is. Verder laat ik haar eigenlijk drinken / sabbelen tot ze er zelf klaar mee is. Zo vaak als ze wil :) Pink pakt ze ook af en toe wel. Maar niks beter dan the real thing ;)

Kyara, fijn dat je het wilt gaan proberen voor je tweeling, ik hoop echt dat het je gaat lukken!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_117285739
Dank voor alle lieve reacties. Ik heb in elk geval al een cursus via de thuiszorg gevonden en een lactatiesdeskundige die ik tzt ook al wil bellen voor advies. Verder vertelde de gyn me vandaag dat hij me vol ijzer propt zodat ik straks na de bevalling fit ben om 2 kindjes aan de borst te hebben O+

Enige waar ik bang voor ben (buiten dat het weer mis gaat) is dat het zo veel tijd en energie gaat kosten dat Midas daar het dupe van wordt. Want dan heeft hij echt alleen de lasten en niet de lusten van bv.

wat ik wel heel jammer vind is dat mijn man er niet echt achter lijkt te staan, en mijn moeder verklaarde me ook al voor gek. -O-
pi_117286702
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2012 16:23 schreef Zoë23 het volgende:
Op zich geen ramp als ze geen speen wil, maar ik heb meer bewegingsvrijheid als ze wil sabbelen, dat ze dan een speen krijgt. (niet mijn eigen idee maar misschien wel een goed idee)

ik heb bijgehouden wanneer ze komt voor voeding enz, en ik zie dat ze smorgens 30-60 min aan de borst ligt te sabbelen (dus niet drinken) en einde van de middag en svonds hetzelfde. Natuurlijk logisch omdat ze zuigbehoefte heeft, maar als ik weer aan het werk moet dan kan het ook niet, dus misschien ook wel prettig voor haar als ze dan iets anders heeft.
Of werkt dat anders als je weg bent? Dat ze het inhaalt zegmaar als je er weer bent
Misschien een klein knuffeltje waarbij ze op de oortjes of het labeltje kan sabbelen?
Lotte!
Noah!
pi_117288114
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 20:19 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Misschien een klein knuffeltje waarbij ze op de oortjes of het labeltje kan sabbelen?
Ja die heeft ze ook (o.a. Van snooze baby zitten ook fijne labeltjes aan)

Misschien moet ik het gewoon proberen, in combi met fles af en toe geven en kijken hoe S er op reageert en of ze wel behoefte heeft aan meer of dat ze het gaat inhalen bijv svonds.

En knuffelen/kusjes geven kan hier ook tijdens de bv ^O^
Soms laat ze even los & lacht eventjes, geef ik dr wat kusjes en drinkt ze weer verder. Of kusjes op dr hand als ze die uitstrekt richting m'n neus/mond O+ zijn fijne momenten!
pi_117291080
Hier 1982; eerste heeft 14 maanden BV gehad en nummer 2 nu ruim 13 maanden....

Liene heeft alleen niet echt veel interesse meer, en de laatste dagen heeft ze niet meer aan de borst gedronken, dus denk dat het hier bijna over is... Ook prima. Ging goed en we hebben genoten.

En Kyara; mijn 1ste heeft 5 maanden afgekolfde melk gehad. (en ging daarna nog live aan de borst), terwijl de 2e direct een natuurtalent bleek...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_117293706
Hey Juud, nog een 1979er, dat ben ik zelf ook. Ik wou graag voor mijn 30e moeder worden, want ik wilde geen oude moeder zijn. Ik werd moeder van mijn eerste zoontje 7 maanden voordat ik 30 werd. Hij heeft zo'n 20/21 maanden bv gehad. Nu ben ik ook nog moeder van een baby van 4,5 maand die ik bv geef. Ik was ook niet zo'n uitgaanstype (uitgaan als in discotheek, feestjes, concerten), dat deed ik eigenlijk al voor de zwangerschap van mijn eerste kind niet meer.

Enfermera, fijn dat je man zo lief en ondersteunend is.

Zoe, hier ook een speenweigeraar (alleen wat betreft de fopspeen). Soms pakt hij hem een tijdje om hem dan weer eruit te duwen. Ik denk dat oefenen met verschillende spenen het beste helpt. Of je zou haar af en toe aan je vinger kunnen laten zuigen. De mijne duimt wel en dat gaat soms prima en soms minder. Maar maak je niet al te druk, hier gaat het op het kdv ook prima ondanks dat hij dan minder kan zuigen. Zij hebben hem heel goed door en houden de speen even vast voor in slaap vallen of leggen hem op de zij, dan kan hij makkelijker duimen.

Kyara, waarom vind je man de bv dan geen goed idee? Laat je er niet van weerhouden wat vrienden of familie vind. Ik kan me wel voorstellen dat je ervan baalt, zeker bij je eigen man.

MeNicole, jouw situatie is natuurlijk ook een beetje anders omdat je naast eigen kinderen ook nog oppaskindjes hebt en je met alle kinderen alleen thuis bent. Het komt vast goed, je hebt er in ieder geval een goede maar nuchtere instelling voor.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117302317
Kyara jammer dat je mannetje niet achter je staat want dat maakt het moeilijker...ik heb zo veel steun van mijn man gehad..je kan ook kolven en hij kan ook veel flesjes geven net als bij Midas toch? :Y Dan toch de voordelen van bv maar meer wat jullie gewend zijn zeg maar
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_117302795
Dag dames! Dyon is inmiddels ruim een week oud en de borstvoeding gaat super goed, ik vind het leuker dan ik vooraf had kunnen bedenken!

Wat is.een handige manier om gekolfde melk in te vriezen? Las eerder over ijsklontjes zakjes en milktrays?
pi_117303081
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 08:59 schreef Frups het volgende:
Dag dames! Dyon is inmiddels ruim een week oud en de borstvoeding gaat super goed, ik vind het leuker dan ik vooraf had kunnen bedenken!

Wat is.een handige manier om gekolfde melk in te vriezen? Las eerder over ijsklontjes zakjes en milktrays?
Avent bakjes, melkzakjes van medela of elk ander merk, ijsklontzakjes...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_117313625
Ik vond de Medela-zakjes ideaal. Wel een beetje duur, helaas. Ijsklontzakjes heb ik nooit begrepen. Ik heb nog helemaal niet nagedacht over kolven. Gelukkig hoeft het voorlopig ook nog niet echt, in januari ga ik pas weer werken en tot die tijd heb ik kleine E toch altijd wel bij me, denk ik. Alleen woensdag en de week erop moet ik naar de tandarts, dan heb ik een uur á anderhalf oppas. Dan ga ik denk ik wel een beetje kolven voor de zekerheid.

We zijn net even wezen wegen en dit is net zo'n saaierd als d'r zus. ;) Gewoon keurig aan het groeien.

pi_117316275
Cantare, mooie curve!

Frups voor de standaard ijsklontjeszakjes heb je wel zo'n 300ml bv nodig om ze goed te vullen had ik begrepen en ik weet niet of je die een beetje handig kunt vullen zonder morsen.
Om die redenen doe ik het gewoon invriezen in gewone ijsklontjes trays en complete voedingen vries ik in de medela moedermelkzakjes, avent bewaarbekers of in flesjes in. Ik heb dan wel het voordeel dat ik een groot voorraad flesjes en avent bewaarbekers heb
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117319420
Ik heb nu idd een en ander ingevroren in avent bewaarbekers maar daar ben ik binnenkort ook doorheen.
Zo maar.eens kijken naar.de medela zakjes dan :)
pi_117319453
Ik heb lansinoh zakjes! (my mummy's milk staat erop :D) ik vind ze fantastisch
bij Pretty mum besteld
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_117319810
Wat kostendie lansinoh zakjes dan? En hoeveel melk gaat erin Bitterend?

Even een egopost en een verdrietige post. Ik kreeg net van de leidsters op het kdv medegedeeld dat ze met de filiaalleidster besproken hebben dat ze de eerste voeding uit de fles willen geven omdat mijn uk zo onrustig was vandaag en zo weinig geslapen heeft. Had ik nou ook wel een beetje een positief iets aan werkeloos zijn, kon ik gewoon leven voor de sollicitaties en voor het voeden van mijn baby, wil het kdv mij dat laatste deels gaan afnemen. Ik dacht nog wel dat de filiaalleider mij begreep dat ik zelf wil voeden, zij vertelde dat zij ook best een tijd bv heeft gegeven en dat zij dat zo fijn vond. En nu dit, volgens hun willen zij het beste voor het kind, maar ik denk dat zij dan totaal de verkeerde kant opgaan. :(
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117320027
Wait, whut?
Wat was de afspraak, dat je daar kwam om te voeden, en daar willen ze nu een fles bv voor geven, of geeft je flessen bv mee en willen kv geven?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_117320190
Nee, ik ben de laatste tijd live bv gaan geven op een aparte kamer op het kdv. Mijn uk krijgt daar 2 (11 en 14 uur) voedingen en voor de 3e voeding (17) kwam ik uit mijn werk en ging hem daarna meenemen. Omdat hij vandaag, een dag zo onrustig was en nauwelijks heeft geslapen willen zij ineens voor de 11 uur voeding afgekolfde bv geven en de 14 en 17 uur voeding mag ik dan wel live geven.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117320303
Het lijkt me logischer om, als hij zo onrustig is, gewoon een extra voeding achter te laten daar, die ze naar eigen inzicht kunnen geven, toch?
Ze denken blijkbaar dat hij meer uit de fles drinkt dan uit de borst. Was het alleen vandaag, dat hij zo onrustig was? Dan kan het toch ook best iets heel anders zijn dan honger?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_117320385
Hoi, even een update na mijn eerdere dagboekpost. Gelukkig is Max met de bijvoeding voldoende aangekomen en mochten we samen naar huis. Dank voor jullie reacties. Ik had me voorgenomen om idd een lactatiekundige in te schakelen, via de kraamzorg.
Maar bij thuiskomst bleek dat we de beste kraam ever hebben. Zit compleet met ons op een lijn in het stimuleren van de bv, kijkt mee met aanleggen, begeleidt, denkt mee. Mijn bv is nu helemaal op gang gekomen, Max is een natuurtalent, stuwing sucks, maar ik ben weer helemaal terug op mijn roze wolk. Ik kan dit!
  donderdag 27 september 2012 @ 18:07:56 #211
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117320521
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 18:04 schreef Mangostine het volgende:
Hoi, even een update na mijn eerdere dagboekpost. Gelukkig is Max met de bijvoeding voldoende aangekomen en mochten we samen naar huis. Dank voor jullie reacties. Ik had me voorgenomen om idd een lactatiekundige in te schakelen, via de kraamzorg.
Maar bij thuiskomst bleek dat we de beste kraam ever hebben. Zit compleet met ons op een lijn in het stimuleren van de bv, kijkt mee met aanleggen, begeleidt, denkt mee. Mijn bv is nu helemaal op gang gekomen, Max is een natuurtalent, stuwing sucks, maar ik ben weer helemaal terug op mijn roze wolk. Ik kan dit!
Super om te horen Mango!
pi_117320615
Fijn Mango! *O*
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_117320645
Op het kdv was het alleen maar vandaag. Hij is wel de laatste dagen thuis geweest en was daar ook erg onrustig. Zij hebben niet gezegd dat het is omdat zij denken dat hij te weinig drinkt. Maar het kan ook zijn, dat ze dat wel geloven, maar tegenover mij niet hebben uitgesproken. De ene leidster zei wel tegen mij dat ik moest voorkomen dat hij aan de borst in slaap viel, want een paar minuten na het einde van de voeding was hij dan weer wakker en wilde absoluut niet slapen. Hij heeft in de middag 45 min. gehuild voordat hij in slaap viel zeiden ze. Ze kunnen hemmaar beter troosten in plaats van stomme maatregelen verzinnen, die niet gaan helpen. Msschien denken zij dat als zij de fles geven hij niet in slaap valt tijdens het voeden en dan betervslaapt daarna.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117320735
Super Mango *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117320886
Valt hij anders wel in slaap op het KDV, Tinu? Of thuis zonder borst? Heeft ie last van een 'sprong', regeldagen?
Lastig dat ze al een oplossing bedacht hebben, zonder met jou te overleggen.. En ik zou ook es vragen of hij 45 min huilt zonder getroost te worden, of dat hij wel getroost wordt maar elke keer opnieuw begint.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_117321230
Morretje volgens mij was dit de eerste dag dat het niet goed ging. Daarvoor was het juis voorbeeldig. Hij deed min. 2 slaapjes van 1,5-2 uur en vaak een derde wat kortere slaap vanwege middag/ ophaaltijd. Hij heeft thuis de laatste tijd idd vaker een in slaap voed borst nodig en ook dan slaapt hij weleens heel slecht. Ik zat ook te denken aan een sprong, hij is nu 4,5 maand, daar moeten dan nog 9 dagen afgetrokken worden want die periode was hij te vroeg. Hij valt dus middenin het 4-maanden sprongetje.
Vaag dat een leidster op het kdv daar niet bij stil staat. En wat je zegt Morretje treft de spijker op de kop. Ze hebben gewoon wat besloten in plaats van te overleggen ofzo.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  donderdag 27 september 2012 @ 19:06:46 #217
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_117322586
mango wat goed! *O* *O*
tinu, L zit toch op de doebiegroep?
Aan de andere kant, wellicht is s ochtends een gekolfde voeding is toch ook geen ramp? Het is ook inrustig op de groep als er meerdere keren een mama langs komt. Maar overleg is idd geen overbodige luxe...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_117323716
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2012 17:50 schreef Tinuviel het volgende:
Wat kostendie lansinoh zakjes dan? En hoeveel melk gaat erin Bitterend?

Even een egopost en een verdrietige post. Ik kreeg net van de leidsters op het kdv medegedeeld dat ze met de filiaalleidster besproken hebben dat ze de eerste voeding uit de fles willen geven omdat mijn uk zo onrustig was vandaag en zo weinig geslapen heeft. Had ik nou ook wel een beetje een positief iets aan werkeloos zijn, kon ik gewoon leven voor de sollicitaties en voor het voeden van mijn baby, wil het kdv mij dat laatste deels gaan afnemen. Ik dacht nog wel dat de filiaalleider mij begreep dat ik zelf wil voeden, zij vertelde dat zij ook best een tijd bv heeft gegeven en dat zij dat zo fijn vond. En nu dit, volgens hun willen zij het beste voor het kind, maar ik denk dat zij dan totaal de verkeerde kant opgaan. :(
Ik zal ze mee brengen Dinsdag! je mag een paar hebben, ik heb veel over!

Het is erg jammer hoe ze met jou en L om gaan daar...sowieso slapen sommige baby's onrustig in de opvang! mijn baby sliep 30 minuten per keer en alleen maar op de arm bij de leidsters! inmiddels slaapt ze prima in haar bedje daar en 2 uur lang!
Het tast ook een beetje aan je vertrouwen in ze vind ik als ze een baby 45 laten huilen zonder te troosten :(
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_117323731
Heel fijn Mago!!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_117323847
Davinia, ja L. Zit op die groep. Ik voed sowieso nooit op de groep zelf en zie het ook niet als onrustig aan. Ik loop heel rustig daarbinnen, stoor de groep of de leidsters niet in hun ritme. En dat is ook niet de reden, die zij hebbengegeven. Ik hebeen hekel aan dat zij willen bepalen wat hetbestevoor mijn kind is. Ik zie ook niet waarom hij dan minder onrustig zou zijn of beter zou slapen. En waarom de eerste voeding nieten de andere wel begrijp ik dusook niet.

Ik vindkolven gewoon niet leuk. Ik weet dat het voor mijn baby beter is als ik hem zelf voed en ik heb nu door omstandigheden de mogelijkheid voor een paarweken om dat te doenen tegelijkertijd de handen vrij te hebben om een nieuwe baan te gaan zoeken. Daar wil ik gewoon graag van kunnen genieten. Dat kan sowieso ook zo weer over zijn.

Zijn onrustige gedrag vertoond hij ook thuis. Deels denk ik dan dat het prima een sprongetje kan zijn, zoals niet willen slapen, onrustig zijn, mopperig zijn enz. Hij frummelt ook constant met zijn vingertjes tijdens het drinken aan de borst en verstoord zo het vacuum. Ook laat hij veel scheetjes, spuugt weer wat meer en heeft ook al 2 of 3 dagen niet gepoept. Dus ik weet het even niet meer.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117323942
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 19:30 schreef bitterend het volgende:

[..]

Ik zal ze mee brengen Dinsdag! je mag een paar hebben, ik heb veel over!

Het is erg jammer hoe ze met jou en L om gaan daar...sowieso slapen sommige baby's onrustig in de opvang! mijn baby sliep 30 minuten per keer en alleen maar op de arm bij de leidsters! inmiddels slaapt ze prima in haar bedje daar en 2 uur lang!
Het tast ook een beetje aan je vertrouwen in ze vind ik als ze een baby 45 laten huilen zonder te troosten :(
Bitterend dat laatste weet ik niet zeker. Misschien hebben zij hem wel getroost tussendoor. Maar je hebt gelijk dat ik de vorm van omgang niet goed vind.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117324333
Jeetje Tinu, wat een vervelende situatie -O-. Misschien kan je vragen of je het nog een paar dagen aan mag zien en als hij onrustig blijft dat je dan met hen wil overleggen hierover?

Mango, wat fijn!! *O* Tuurlijk kan je het ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117327745
Tinu, wat rot zo :( Ik zou daar ook echt niet blij mee zijn.. En dat van 1! dag! Iedereen heeft wel eens een iets mindere dag.. Ik hoop dat je een betere oplossing kunt krijgen waar jij ook achter staat :*

Mango, super! *O* enne, die stuwing verdwijnt ook weer!

Die melkzakjes, hoe werkt dat precies? Ik gebruik nu ijsklontjeszakjes, maar die vind ik eigenlijk heel vervelend. En flesjes heb ik niet genoeg om ze ook in de vriezer te gooien. Hoeveel kan er in zo'n zakje, en kan je ze ook vaker gebruiken?
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_117328653
Marjo die zakjes zijn volgens echt voor eenmalig gebruik. Even uit mijn hoofd dacht ik dat er zo'n 200ml in kunnen. Je zou misschien die milktrays kunnen proberen, daar kunnen 30ml in en die kun je wel hergebruiken. Of die Aventbakjes kopen, alleen waren die volgens mij ook niet goedkoop.

Net kwam er weer zo een stinkende, dickere poep uit, voor het eerst sinds 3 dagen gepoept. Ik ga dit toch maar aan het cb en de ha vragen. Denk dat daar ook deels de onrust vandaan kwam. En hij krijgt het er ook gewoon niet zelf uit.

Phaidra, hij gaat nu ook weer een paar dagen niet, eerst weekend en dan weer feestdag. Ik ga het morgen bespreken en wil dat ze het gewoon woensdag en donderdag nog aankijken en de tijd geven.

[ Bericht 19% gewijzigd door Tinuviel op 27-09-2012 21:07:33 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117329791
Ik zou ook even melden dat ie vanavond gepoept heeft, voor et eerst in 3 dagen Tinu, en dat je denkt dat zijn onrust daar vandaan kan komen.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_117331582
Misschien toch niet klaar voor vaste voeding Tinu? volgens mij was het toch niet erg als met bv zelfs 2 weken niet is gepoept..maar als je denkt dat hij daar echt last van heeft toch bij de HA vragen :*

Die zakjes zijn ideaal..er kan 200ml erin, wel voor eenmalig gebruik dus ik gebruik ze alleen als alle avent bekers al in de vriezer zijn (wat niet meer het geval is eigenlijk)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_117331792
Die van Lansinoh vind ik tot nu toe ook de fijnste! :Y Heb genoeg flesjes, máár, heb maar 3 lades beschikbaar waar ook andere dingen inzitten.. dus eigk 1 la maar voor melk.

Bij muppet had ik dik 10 liter melk :o met die zakjes was dat prima te bewaren met die ruimte... had ik met flesjes niet gered..
pi_117332239
Milktrays lijkt me ook wel handig trouwens..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_117335671
Tinuviel, elke post van je hierover schreeuwt bijna dat je dit NIET wilt. Dus, vertel ze daar dan ook dat het zo niet gaat gebeuren. Je hebt de tijd om je kind zelf te voeden, DUS dat ga je ook doen. Jij betaalt hen voor hun diensten, dus je hebt echt niet klakkeloos op te volgen wat zij willen.

Overigens, wa t betreft die poep, je geeft toch niet echt bijvoeding wat bitterend zegt? Met 4 maanden?
  donderdag 27 september 2012 @ 23:31:22 #230
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_117336953
@wup, ja ze geeft al bijvoeding. nieuw advies van het cb, schijnt... :{
het zou mij niets verbazen als de onrust (deels) door de bijvoeding komt iig.

verder, op die groep trekken ze wat sneller hun eigen plan, helaas. Eli heeft ook op die babygroep gezeten en hij was "mainstream", met na 4 mnd kunstvoeding, maar toen hij nog bv kreeg was het ook best ingewikkeld...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_117342455
Lastig tinu :(
Wat wupwup zegt

Davinia
Op wat voor manier kan die onrust door bijvoeding komen? Het wennen aan nieuw eten / misschien nog niet klaar voor?
pi_117342535
De darmen zijn er nog niet klaar voor met 4 maanden...de WHO zegt duidelijk dat je het best tot 6 maanden kan wachten met vaste voeding.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_117343843
Ik ben inmiddels ook wel weer 2 weken gestopt om hem iets erbij te geven. En toch is de situatie nog niet terug naar normaal.

Even crossposten uit het babytopic:
Nou heb net even gebeld met de filiaalleidster. Het was een goed gesprek. Ze hebben idd overlegd, maar NIET besloten. Zij heeft aangegeven dat zij met mij konden overleggen. Ook heeft zij van de leidsters begrepen dat het slechte slapen al langer duurt. Maar dat kunnen we aan de hand van de schriften makkelijk terugzien. Dus dat ging zij nakijken en ook met de leidsters bespreken dat dat niet de manier van communiceren is. Ik heb ook aangegeven dat de onrust van de feestdagen, 4- maanden sprongetje en buikkramp/ ontlasting kan komen.

Wup bedankt, ik zal me ook niet zomaar laten ompraten door de leidsters hoor. Dan haal ik hem al liever op, hoewel dat ook geen oplossing is voor de lange termijn.

[ Bericht 67% gewijzigd door Tinuviel op 28-09-2012 12:45:13 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117344455
De darmrijping duurt ongeveer het hele eerste levensjaar. Vanaf ongeveer zes maanden zijn ze enigszins in staat om voedsel te verwerken. Eerder vast voedsel wordt zo goed als niet opgenomen, maar kan wel de darmwand beschadigen. Met name bij borstgevoede kinderen, heeft dit invloed, omdat deze nog die goed beschermende laag hebben.
Het advies van de cb's is gebaseerd op één recent onderzoek die niet aantoonde dat vroeg bijvoeden voordelen heeft, maar waarvan de auteurs dit uiteindelijk toch durfden te concluderen. Het onderzoek wordt aan alle kanten afgefikt, maar cb's nemen het toch over voor alle kinderen [insert facepalm] Dus, als het over jouw kind gaat, laat je goed informeren en lees je in, zodat je een weloverwogen keuze kunt maken. Te vroeg bijvoeden kan consequenties opleveren.
pi_117344571
Bedankt voor de info :)
pi_117348549
Wup dank voor de info. Dan zal ik zeker nog even wachten. Heb jij nog een tip als een baby op deze leeftijd dikkere ontlasting heeft? Ik heb vanochtend de ha gebeld en die adviseerde een lepel sinasappelsap. Dat ga ik ZEKER NIET DOEN. Maar zijn er andere tips of truucs?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 28 september 2012 @ 13:01:03 #237
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_117348816
Lactulose?
pi_117348941
Het werkt wel sinaasappelsap...en ik zou liever dat geven dan Lactulose...
pi_117349002
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 13:01 schreef NotTheSame het volgende:
Lactulose?
Dat had ik laatst ook al bedacht, maar hoorde daar net ook over dat het niet zo goed was voor kleine baby's. Misschien toch nog maar even aankijken, ooit moet het toch uit zijn systeem zijn.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117349083
Is het echt keihard dan Tinu? Of gewoon een beetje als onze drollies?
  vrijdag 28 september 2012 @ 13:15:55 #241
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_117349345
Olijfolie?
Temperaturen?
Masseren?
Wel sneu dat hij zo'n moeite heeft. Heeft J dat ooit gehad?

Heb je de leidsters nog gesproken over het flesje?
Ik stuur je straks een pm ipv sms ;)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_117349414
Borstvoeding is toch laxerend? aanleggen dus!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_117349442
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 13:08 schreef Troeta het volgende:
Is het echt keihard dan Tinu? Of gewoon een beetje als onze drollies?
Nee niet keihard hoor, wel Stroperig/ papachtig en hij krijgt het dus niet zelf eruit.

Wat ik nu doe is temperaturen.

De leidsters heb ik niet gesproken, wel de filiaalleidster. Zie ook mijn post boven.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117351314
Heel veel borstvoeding. Met de thermometer kun je ook beschadigen, dus wees daar alsjeblieft voorzichtig mee. Sinaasappelsap is idd echt geen goed plan. Fietsen met de benen, kloksgewijs masseren over de buik, buik tegen buik dragen in de doek (want warmte en beweging). Als dat allemaal echt niet werkt en je kind heeft erg veel last van, dan zou je evt één lepel olie kunnen proberen. Maar ja, ook dat is natuurlijk bijvoeding...
pi_117361226
Wup, bedankt voor je tips. Ik weet dat ik met de thermometer voorzichtig moet zijn en gebruik het alleen in uiterste noodsituaties en dan alleen zoals bij echt temperaturen.

Eerder heeft hij zelf een hele luier volgepoept, dus gisteren moet hem echt aardig wat dwars hebben gezeten, 2 poepluiers vol.

Van de olie wist ik dat het kan helpen smeren dat het makkelijker eruit komt. Ik zal de andere tips ook goed onthouden voor de volgende keer!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117417560
Melktoet alert! :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_117428031
Toch kan ik me, als ik me in de leidsters verplaats, best voorstellen dat het een vervelend idee is om geen voeding bij de hand te hebben.

Wanneer de moeder niet aanwezig is om in de behoeften van het kind te voorzien, is die rol aan de leidsters toebedeeld. En wanneer zij het idee hebben dat het kind honger heeft en geen mogelijkheid hebben om in die behoefte te voorzien, lijkt me dat erg moeilijk.

En mss hééft ie ook wel honger. Bijv omdat ie een regeldag heeft of omdat ie de vorige voeding minder heeft gedronken. Dat gebeurt thuis ook wel eens, toch? Of drinkt ie daar ook op vaste tijden?
  zondag 30 september 2012 @ 17:10:41 #248
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_117428300
Hier is een tijdperk voorbij. Tis helemaal goed, maar ik zal het wel missen. Nooit meer mijn baby aan de borst....
Ik ben blij dat ik beide meiden best lang heb kunnen voeden. En kijk er met een goed gevoel op terug.
:Y
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_117428514
Is ze helemaal gestopt, BJ? Zelf of óp jouw initiatief?

L wil de laatste tijd weer af en toe drinken. Prima. Echt drinken is het alleen niet te noemen met die ene druppel.
pi_117429185
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 17:04 schreef -Spring het volgende:
Toch kan ik me, als ik me in de leidsters verplaats, best voorstellen dat het een vervelend idee is om geen voeding bij de hand te hebben.

Wanneer de moeder niet aanwezig is om in de behoeften van het kind te voorzien, is die rol aan de leidsters toebedeeld. En wanneer zij het idee hebben dat het kind honger heeft en geen mogelijkheid hebben om in die behoefte te voorzien, lijkt me dat erg moeilijk.

En mss hééft ie ook wel honger. Bijv omdat ie een regeldag heeft of omdat ie de vorige voeding minder heeft gedronken. Dat gebeurt thuis ook wel eens, toch? Of drinkt ie daar ook op vaste tijden?
Dan kunnen ze toch bellen?
pi_117429417
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2012 17:32 schreef WupWup het volgende:

[..]

Dan kunnen ze toch bellen?
Uiteraard. Daar heb ik het ook niet over.

Ik heb het meer over de situatie in het algemeen. Kan me goed voorstellen dat de leidsters graag voeding achter de hand willen hebben.

[ Bericht 6% gewijzigd door -Spring op 30-09-2012 17:54:44 ]
  zondag 30 september 2012 @ 19:07:01 #252
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_117432988
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 17:15 schreef -Spring het volgende:
Is ze helemaal gestopt, BJ? Zelf of óp jouw initiatief?

L wil de laatste tijd weer af en toe drinken. Prima. Echt drinken is het alleen niet te noemen met die ene druppel.
Ze is zelf gestopt... Dat neem ik tenminste aan, aangezien ze al bijna een week niet richting borst gaat. En als ik aan bied schud ze nee. Ha ha.

Eigenlijk gelijktijdig met het kunnen lopen wil ze ineens niet meer.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_117457824
Jammer dat het nu over is BJ. Wel echt het einde van een tijdperk hè? :* Je meisje wordt groot O+.

Mijn ukkie is voor het eerst een ochtend wennen op het kdv. Ik heb ca 160 ml meegegeven en zojuist heb ik ook 160 ml gekolfd :D. Valt me niet tegen, al moest ik rechts heel erg helpen met borstcompressie. Ik ben nu wel heel benieuwd of de meegegeven melk op gaat.

Edit: hij heeft ca 130-140 gedronken. Gelukkig ging het goed met de fles, we hadden de afgelopen maand eigenlijk niet meer geoefend :@.

[ Bericht 15% gewijzigd door Phaidra op 01-10-2012 13:02:07 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117478142
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_117479476
Wat een vreselijk filmpje....sorry...
Mijn ventje staat ook achter borstvoeding....en dan die man op de grond liggen,haha


Jammer BJ, of heb je er wel vrede mee? Wel mooi einde als ze het zelf niet meer wil denk ik?
pi_117479906
Ik vind het een lief filmpje

Phaidra echt goed dat I zo lekker heeft gedronken op het kdv en daarna ook nog bij jou!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_117481232
Phaidra, stoere kleine!

Ik vind het filmpje ook lief :)

Mijn mini was vandaag voor het eerst de hele dag bij mijn moeder. Heeft daar ongeveer iedere twee uur 60-70cc gedronken, over de hele dag ongeveer 300. En ik heb er zo'n 400 gekolfd vandaag, blij mee!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_117482504
Marjolijntje, dat is ook heel netjes!

Hoop dat mijn uk niet elke 2 uur 130 ml gaat drinken op het kdv! Maar t zal vast goedkomen, heb nu ook een syntodinges neusspray voor op het werk eventueel. Wel fijn om achter de hand te hebben :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117494559
Fijn phaidra en marjolijntje!

Ik ben wel wat onzeker over bv en dan vooral het aantal voedingen(snachts) en het slapen. Ze kan ook alleen aan de borst in slaap vallen ( of in de kinderwagen ) maar heel lang wandelen kan ik niet.
Als ik naar het werk oid moet als het weer beter gaat (of nu ik naar de osteopaat etc ga) dan kan de oppas ook niet met dr wandelen (ivm 2 babys).. Maak me er een beetje zorgen om.
Misschien is mijn melk niet verzadigend genoeg?
Ze wil ook geen speen..ze kauwt er nu wel op ipv gelijk uitspugen

Als ik dan kindjes met FV en speen snel in slaap zie vallen (niet aan de fles maar los daarvan) dan word ik er wel onzeker van :@

Ik weet/begrijp wel dat bv meer is dan voeding, ook warmte troost etc
Maar soms is het wel zwaar als jij de enige bent die het kunt geven.
pi_117494819
Druk je die speen wel even vast in d, r mondje? En valt ze ook niet bij d'r vader in slaap als ze knuffelen?
En hoe gaat de groei? Hoe oud is ze nu, 3 maanden toch?
pi_117495376
Faye valt bij mij alleen aan de borst in slaap, ze accepteert niets anders bij mij, maar m'n vriend en m'n moeder kunnen haar wegleggen, er even bij blijven zitten met een hand op haar rug en dan gaat ze wel slapen :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_117495454
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 08:02 schreef Zoë23 het volgende:
Fijn phaidra en marjolijntje!

Ik ben wel wat onzeker over bv en dan vooral het aantal voedingen(snachts) en het slapen. Ze kan ook alleen aan de borst in slaap vallen ( of in de kinderwagen ) maar heel lang wandelen kan ik niet.
Als ik naar het werk oid moet als het weer beter gaat (of nu ik naar de osteopaat etc ga) dan kan de oppas ook niet met dr wandelen (ivm 2 babys).. Maak me er een beetje zorgen om.
Misschien is mijn melk niet verzadigend genoeg?
Ze wil ook geen speen..ze kauwt er nu wel op ipv gelijk uitspugen

Als ik dan kindjes met FV en speen snel in slaap zie vallen (niet aan de fles maar los daarvan) dan word ik er wel onzeker van :@

Ik weet/begrijp wel dat bv meer is dan voeding, ook warmte troost etc
Maar soms is het wel zwaar als jij de enige bent die het kunt geven.
Ook een kwestie van laten wennen aan andere manieren van in slaap vallen... Laat je vriend het gewoon proberen en geef niet op als het niet in 1x lukt... Als hij even bij haar blijft, of met haar op het grote bed gaat liggen en haar troost....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_117495777
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 08:29 schreef Troeta het volgende:
Druk je die speen wel even vast in d, r mondje? En valt ze ook niet bij d'r vader in slaap als ze knuffelen?
En hoe gaat de groei? Hoe oud is ze nu, 3 maanden toch?
30 aug (met 3,5mnd) waren de stats : 67 cm en 6995gram
Voor nu geen idee, heb de afspraak met het cb verzet ivm osteopaat enz

Dus niet verkeerd qua groei enzo.
Ja speen houden we even vast, eerder duurde het ook eventjes voordat ze m goed vast had (toen ze nog wel de speen nam)

Ze wil niet liggen/knuffelen etc want dat lijkt op slaaphouding en dat vind ze echt niet leuk.
In de (lege) box ook niet.

Heb afgelopen maand verschillende dingen geprobeerd, ook vaker dan 1x bijv;
Bij moe zijn en voldoende gedronken in bed leggen, in kamer er naast wachten, indien nodig laten zien dat je er bent (geruststellen). Ook wel afwachten en me niet laten zien, maar als ze huilt ofzo dan vind ik dat niet prettig.
Muziekje aan (ewan t droomschaap hielp altijd)
Knuffelen op bed

Ons bed is te smal om met z'n 3en in te slapen dus dat is ook geen optie.
Bij ons op de kamer slaapt ze nog slechter, van elk geluidje word ze wakker & ik ook van haar
pi_117496002
Onze baby kon pas met 9 maanden zelf in slaap vallen. Ik heb het haar niet geleerd dat deed ze pas als ze er klaar voor was. Ik gaf haar zoals normaal de borst snachts en legde haar weg, na 10 minuten stond ze op en was het huilen. Toen heb ik rustig uitgelegd dat het nog nacht was en dat ze net lekker heeft gedronken...ineens ging ze zitten en daarna liggen en toen was het slapen! dat lukt sindsdien niet altijd, soms gaat ze alleen maar harder huilen bijvoorbeeld of spelen..(ze krijgt ook 3 tanden tegelijk nu dus niet gek)

Met 3 maanden heeft ze heel veel moeite gehad met de opvang, slapen deed ze 30 minuten max en viel in slaap met fles. Bij mijn man op papa dagen was het ontroostbaar huilen, hij heeft me een paar keer uit werk laten komen of uren gewandeld omdat het niet anders ging...

Slapen doet ze het liefst aan de borst en het liefst wordt ze weg gelegd door mama..en dat snap ik! want heerlijk warm en vertrouwd in mama's armen slaapt het allerlekkerst O+ :z
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 09:47:52 #265
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_117496081
Mijn meiden vielen altijd pas in slaap als ze even gehuild hadden. Meestal huilden ze zo'n 5 minuten, soms iets langer, soms iets korter. Als ze na een kwartier nog lagen te huilen, ging ik er wel weer even naartoe om te troosten. Ze wilden ook echt niet in slaap vallen op mijn schoot o.i.d. en als ik erbij bleef, bleven ze ook wakker.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_117496092
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 09:30 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

30 aug (met 3,5mnd) waren de stats : 67 cm en 6995gram
Voor nu geen idee, heb de afspraak met het cb verzet ivm osteopaat enz

Dus niet verkeerd qua groei enzo.
Ja speen houden we even vast, eerder duurde het ook eventjes voordat ze m goed vast had (toen ze nog wel de speen nam)

Ze wil niet liggen/knuffelen etc want dat lijkt op slaaphouding en dat vind ze echt niet leuk.
In de (lege) box ook niet.

Heb afgelopen maand verschillende dingen geprobeerd, ook vaker dan 1x bijv;
Bij moe zijn en voldoende gedronken in bed leggen, in kamer er naast wachten, indien nodig laten zien dat je er bent (geruststellen). Ook wel afwachten en me niet laten zien, maar als ze huilt ofzo dan vind ik dat niet prettig.
Muziekje aan (ewan t droomschaap hielp altijd)
Knuffelen op bed

Ons bed is te smal om met z'n 3en in te slapen dus dat is ook geen optie.
Bij ons op de kamer slaapt ze nog slechter, van elk geluidje word ze wakker & ik ook van haar
Heb je wel eens van het boekje lekker slapen zonder huilen gehoord... Geeft je echt fijne inzichten..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_117496110
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 09:47 schreef Grijs het volgende:
Mijn meiden vielen altijd pas in slaap als ze even gehuild hadden. Meestal huilden ze zo'n 5 minuten, soms iets langer, soms iets korter. Als ze na een kwartier nog lagen te huilen, ging ik er wel weer even naartoe om te troosten. Ze wilden ook echt niet in slaap vallen op mijn schoot o.i.d. en als ik erbij bleef, bleven ze ook wakker.
Dat herken ik ook wel... Dat ze echt even nodig hadden om te verwerken. End at was echt een ander huiltje dan er is een vieze luier of honger of echt geen slaap... Maar echt een slaaphuiltje om even de indrukken te verwerken. Als ik ze dan ging oppakken werden ze alleen maar onrustiger.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_117496143
Elke baby is inderdaad anders wat dat betreft! ik dacht ook in het begin dat ze even moest huilen en indrukken verwerken maar ze viel zelden in slaap, het ging alleen maar harder tot het hysterisch aan toe. Dus gewoon goed naar je baby luisteren en goed herkennen wat ze nodig heeft is het beste :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door bitterend op 02-10-2012 10:06:09 ]
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 09:53:01 #269
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_117496166
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 09:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat herken ik ook wel... Dat ze echt even nodig hadden om te verwerken. End at was echt een ander huiltje dan er is een vieze luier of honger of echt geen slaap... Maar echt een slaaphuiltje om even de indrukken te verwerken. Als ik ze dan ging oppakken werden ze alleen maar onrustiger.
Ja, je hoorde ook na een paar minuten dat het huilen rustiger werd en dan even (een paar minuten) later ophield. Dat alles duurde maximaal een kwartier. Meestal kon je binnen 10 minuten wel horen of ze zouden gaan slapen of niet.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_117496458
Laten huilen natuurlijk ook wel geprobeerd, maar S verslikt zich op een gegeven moment, hoest en daarna kokhalzen + overgeven echt heel zielig. (niet dat ik dr uren laat huilen, gaat van 5min miepen ineens over tot krijsen en dan dus dat)
Gaat ze echt niet van slapen.

Bedankt voor de tip ticootje
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 12:21:55 #271
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_117500127
Ja, Zoe, het is wel heel herkenbaar hoor. Ik heb altijd makkelijke en lastige periodes gehad met gaan slapen.

Het is heel erg lastig soms om nou uit te vinden wat werkt. Ik kan wel vertellen wat voor ons werkte, wellicht heb je er wat aan.
Lientje sliep een periode om en om op haar zij, daarna op haar rug, daarna een tijd op haar buik.
Toen was ze opeens een maand of 10 en ging ze liggen zoals ze het zelf prettig vond.
Dus afwisselen met slaaphoudingen zou ik zeker eens proberen.

Wij hadden altijd een slaapmuziekje en een knuffel, een slaapzakje aan en een duidelijk maar kort ritueel. Schone broek, slaapzak aan, in bedje, kus, knuffel/speen geven (tussen haar armen leggen), muziek aanzetten en dan slaap lekker, mama komt je straks weer halen als je wakker bent.

Ik ben er altijd een voorstander van om te zeggen wat je doet, en dat je weer terugkomt. Daarnaast ging ik tijden lang een was aanzetten of was vouwen in de buurt, zodat ze hoorde dat ik er nog was, dat gaf geruststelling en dan viel ze makkelijk in slaap.

Laten huilen heb ik nooit gedaan, pas toen ze een maand of 11 was ofzo, toen ging ze huilen uit boosheid ipv verdriet en liet ik haar even 5 minuten gaan. Maar voor die tijd nooit, bij huilen pakte ik haar op, liep ik even rond en probeerde ik het nog een keer.
Soms ging het gewoon niet en had ze blijkbaar toch nog niet genoeg slaap, dan zette ik haar in dr wipper met dr knuf en liet ik haar een beetje wiebelen, soms viel ze dan alsnog in slaap en soms pas een tijdje later.

Aan de borst in slaap vallen heb ik zelden gedaan, tenminste niet overdag, ik wou liever neit dat ze daar aan ging wennen en gelukkig wou ze graag een speentje na een goede week.
's Nachts viel ze wel al drinkend weer in slaap bij mij in bed.

Heel verhaal, hoop dat je er iets aan hebt. ;)
pi_117500342
Bitterend
Bij mama is toch altijd het fijnst hè O+

Juud
Bedankt,
De eerste weken sliep S op haar zij, vond ik prettiger ivm spugen, als ze op haar rug lag dan kokhalsde ze af en toe en vond ik eng. Later op haar rug omdat op de zij niet mocht van cb enz.
Kan het nu opzich wel proberen, ze kan zelf omdraaien.

en vertellen wat ik doe, helpt bij ons wel met het oefenen van de fles bijv
Eerst wilde ze m niet, en met uitleg wel. Heel bijzonder.
Soms vergeet ik het, dan ben ik zo bezig met 'op bed brengen' dat je meer in je gedachten bent dan dat je met haar praat. Dus dat is wel iets waar ik op kan letten.

En een kort ritueel is ook een goede tip

^O^
pi_117501379
Lastig Zoë.

Mijn mini valt ook graag aan de borst in slaap en wil thuis geen speen. Op het kdv pakte hij de speen opeens wel (vreemde ogen dwingen ;)). Mijn vriend is, als ik weer ga werken, 1 dag om de week thuis om voor I. te zorgen. Hij maakt zich wel een beetje zorgen over het slapen, laten huilen werkt meestal niet idd. Ik hoop dat het tegen die tijd wat beter gaat. Maar als hij gaat wandelen met hem op de arm, valt hij vaak ook wel in slaap.

Ik probeer ook een ritueel te maken, dat doen we 's avonds al wel. Maar overdag verloopt het toch vaak wat rommeliger, of valt hij al drinkend ineens in slaap terwijl ik het niet verwacht. Vanochtend opeens uit zichzelf, zonder huilen, in de box... (helaas moesten we weg, anders had ik hem lekker laten liggen O+) Dus dat wil nog niet zo :P.

Ik denk dat het een periode is. Ze leren zo veel rond de 3/4 maanden en nu ook nog wennen aan minder mama-tijd (hier althans). Tot voor kort viel hij prima in slaap en sliep ook makkelijk 1,5 uur achter elkaar, terwijl ik nu al blij ben als hij 45 min (een slaapcyclus) vol kan maken. Het komt vast wel weer :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117506960
Phaidra
Op het kdv wel! :D apart! Maar wel fijn

Ja dat zou kunnen, dat hoop ik, ook voor jullie! :*

Iemand ervaring met de camocup?
http://www.aidulac.nl/aid(...)up-oefenbeker-detail

S wil dolgraag uit een glas drinken, minder graag uit de fles (soms 150ml maar vaak 40ml en dat is toch echt te weinig)
pi_117507178
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 15:41 schreef Zoë23 het volgende:
Phaidra
Op het kdv wel! :D apart! Maar wel fijn

Ja dat zou kunnen, dat hoop ik, ook voor jullie! :*

Iemand ervaring met de camocup?
http://www.aidulac.nl/aid(...)up-oefenbeker-detail

S wil dolgraag uit een glas drinken, minder graag uit de fles (soms 150ml maar vaak 40ml en dat is toch echt te weinig)
Onzin dingen...
Gewoon plasticbekers van ikea werken net zo goed..

Maar ze toch wel een beetje jong voor een beker?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_117507302
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 15:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Onzin dingen...
Gewoon plasticbekers van ikea werken net zo goed..

Maar ze toch wel een beetje jong voor een beker?
Ja is ze ook, maar ze pakt het vast (ik natuurlijk ook) en zet t aan dr mond en neemt een klein slokje
Vind ik ook wel weer knap
pi_117515060
Ik wil vnvd voor het eerst gaan afkolven, maar heb geen idee hoe ik t ga aanpakken. Kan wel wat advies gebruiken. Ik heb een electrische kolf van mendela. Kolf ik voor, tijdens of na n voeding? Beide borsten? En hoeveel? Hoe bewaar ik mijn melk en waarin? En hoe warm ik t weer op? Ik weet echt nog helemaal niks.. Tips graag!
pi_117516561
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_117518826
haha dankje. Ik zal eens gaan inlezen. :P
pi_117518977
*)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_117518986
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 19:08 schreef Kwisted het volgende:
Ik wil vnvd voor het eerst gaan afkolven, maar heb geen idee hoe ik t ga aanpakken. Kan wel wat advies gebruiken. Ik heb een electrische kolf van mendela. Kolf ik voor, tijdens of na n voeding? Beide borsten? En hoeveel? Hoe bewaar ik mijn melk en waarin? En hoe warm ik t weer op? Ik weet echt nog helemaal niks.. Tips graag!
Hoe vaak ga je kolven? Hoe veel dagen? Hoeveel uur ben je van huis?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_117519291
ik heb over anderhalve week een bruiloft waardoor ik savonds een voeding zal missen. Ik wil nu alvast een keer oefenen met de fles, zodat de kleine daar al aan gewend is. Het is dus voor een enkele keer in dit geval. Later zal ik op het werk gaan kolven
pi_117519677
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 17:04 schreef -Spring het volgende:
Toch kan ik me, als ik me in de leidsters verplaats, best voorstellen dat het een vervelend idee is om geen voeding bij de hand te hebben.

Wanneer de moeder niet aanwezig is om in de behoeften van het kind te voorzien, is die rol aan de leidsters toebedeeld. En wanneer zij het idee hebben dat het kind honger heeft en geen mogelijkheid hebben om in die behoefte te voorzien, lijkt me dat erg moeilijk.

En mss hééft ie ook wel honger. Bijv omdat ie een regeldag heeft of omdat ie de vorige voeding minder heeft gedronken. Dat gebeurt thuis ook wel eens, toch? Of drinkt ie daar ook op vaste tijden?
Spring dat was het helemaal niet want zij hadden nog een complete voeding in de vriezer en ook nog 2 flesjes met elk een ijsklontjes hoeveelheid. Het ging er mijns inziens puur om dat zij merkten dat hij niet sliep. Volgens hun alleen maar omdat hij aan de borst hazeslaapjes deed. Ik zie dat een beetje anders, 4 maanden sprong en buikkrampen kunnen er ook een rol bij spelen. Nee op het kdv drinkt hij op vaste tijden, thuis geef ik op verzoek. Alleen had hij echt geen honger, dat zie je wel aan een kind als dat zo is. Hij wou gewoon niet slapen en was tussendoor ook wel mopperig en ook vermoeid.

Marjolijntje en Phaidra, fijn dat het zo goed ging.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117519850
Kwisted je kunt het beste een uur na de ochtendvoeding kolven als je beide borsten geeft. Als je baby maar een borst drinkt en zo'n 2-3 uur tussen voedingen laat zou je ook de andere borst kunnen kolven. Bewaren kan in flesjes, moedermelkzakjes, ijsklontjesbakjes (24 uur op kamertemperatuur, 3 dagen in de koeling en in de vriezer zeker 3 maanden).
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117520635
ok net een poging gedaan met de medela electrische pomp. Maar er gebeurd eigenlijk niets. Mijn borst wordt niet vacuum gezogen ofzo, wat ik wel verwachtte. Ik denk dat er iets fout gaat. Er is nauwelijks zuigkracht..
pi_117520912
Oké, 2 vragen
Ik heb laatst nieuwe flesjes gekocht voor mn kolf, nou zitten die in zo'n steriele verpakking (waar in het ziekenhuis ook dingen in worden verpakt). Nou zit daarin denk ik ook wel het antwoord, maar voor de zekerheid, moet ik die eerst uitkoken voor gebruik?
Het lijkt.mij van niet ivm het steriele, maar wil het toch graag zeker weten dus.

En mn volgende vraag, volgende week ga ik weer aan t werk. Hoe vaak kolven is handig? Ik zat zelf te denken aan 3x (om de 3 uur). Aangezien dat ongeveer haar schema thuis is. Of is dat gek gedacht?

Oh en vandaag naar t cb geweest, 6120 gram en 59 cm is mevrouw. Ze groeit lekker door :D
De curves erbij:

  dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:59:04 #287
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117521034
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:52 schreef Kwisted het volgende:
ok net een poging gedaan met de medela electrische pomp. Maar er gebeurd eigenlijk niets. Mijn borst wordt niet vacuum gezogen ofzo, wat ik wel verwachtte. Ik denk dat er iets fout gaat. Er is nauwelijks zuigkracht..
Geen ervaring met een Medela elektrische kolf maar als dit bij mijn Avent gebeurt zit mijn borst niet goed in het borstschild. Wat zegt de gebruiksaanwijzing?

Mooie stats Son!
pi_117521113
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:52 schreef Kwisted het volgende:
ok net een poging gedaan met de medela electrische pomp. Maar er gebeurd eigenlijk niets. Mijn borst wordt niet vacuum gezogen ofzo, wat ik wel verwachtte. Ik denk dat er iets fout gaat. Er is nauwelijks zuigkracht..
Bij avent gaat het niet vaccuum als mijn borst er niet goed in zit, ik moet hem soms vormen om het goed te krijgen
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_117521131
Kwisted, ik heb een medela handkolf, maar daar zat dat doorzichtige vierkantje/rondje ding een keer niet goed. Ik weet niet hoe het heet of dat je het herkent, maar ik kan een foto maken? Toen ik die een kwartslag draaide deed hij het weer
Lotte!
Noah!
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 21:01:39 #290
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117521184
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 21:00 schreef bitterend het volgende:

[..]

Bij avent gaat het niet vaccuum als mijn borst er niet goed in zit, ik moet hem soms vormen om het goed te krijgen
:D dat dus idd
pi_117521231
:D
Ik zat ook ermee te hannesen in het begin tante!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_117521559
Mooie curve Sonnetje! Zo vaak als ze drinkt kolven is zeker goed. Je zou ook nog een keer vaker kunnen doen, maar dan merk je misschien ook weleens dat het niet meer opbrengst geeft maar er wel tegenover staat dat je vaker en korter kolft. Is misschien ook een kwestie van proberen.

Je kunt er ook aan denken om een deel van je koltijd te gebruiken om zelf te voeden tussendoor of later naar je werk te gaan of eerder weg. Zo had ik hier een goed ritme opgebouwd waarbij ik met een half uur later op werk en een half uur eerder weg kon volstaan met 2 keer kolven en hij redde het prima doordat ik hem s'ochtends wat later kon voeden en hij s'middags wat eerder kon drinken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117521599
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:37 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Spring dat was het helemaal niet want zij hadden nog een complete voeding in de vriezer en ook nog 2 flesjes met elk een ijsklontjes hoeveelheid. Het ging er mijns inziens puur om dat zij merkten dat hij niet sliep. Volgens hun alleen maar omdat hij aan de borst hazeslaapjes deed. Ik zie dat een beetje anders, 4 maanden sprong en buikkrampen kunnen er ook een rol bij spelen. Nee op het kdv drinkt hij op vaste tijden, thuis geef ik op verzoek. Alleen had hij echt geen honger, dat zie je wel aan een kind als dat zo is. Hij wou gewoon niet slapen en was tussendoor ook wel mopperig en ook vermoeid.

Marjolijntje en Phaidra, fijn dat het zo goed ging.
Op die fiets. :)
pi_117522095
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 21:00 schreef Linda2205 het volgende:
Kwisted, ik heb een medela handkolf, maar daar zat dat doorzichtige vierkantje/rondje ding een keer niet goed. Ik weet niet hoe het heet of dat je het herkent, maar ik kan een foto maken? Toen ik die een kwartslag draaide deed hij het weer
Ik ben nu al zwaar gefrustreerd dat dat ding niet werkt zoals ik wil. Er is nog steeds geen zuigkracht. Als ik het slangetje lostrek voel ik wel dat het ding zachtjes zuigt. Maar met mijn tiet gebeurd helemaal niets.. Ik ga dat eens proberen met dat dingetje draaien.
pi_117522782
Ik voed thuis om de 2 uur ongeveer 1 borst. Faye drinkt ook ongeveer iedere 2 uur zo'n 70cc. Op mijn werk kolf ik om de 3 uur en dat gaat prima (ik voed om half 7, kolf om 9-12-15 en voed dan weer om 17:15 ongeveer). Ik kolf momenteel iets meer dan ze drinkt, dus dat is fijn!

:* Kwisted, ik hoop dat je je kolf binnenkort goed aan de praat krijgt!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 21:29:07 #296
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_117522784
Kwisted bij mij hielp het soms om hem even helemaal uit elkaar te halen en dan weer in elkaar te zetten, misschien kun je dat nog proberen?
pi_117522799
Kwisted hoop dat het snel lukt met de kolf!

Hier een niet helemaal op en top dag. Slapen ging niet zo goed en hij dronk veel en weer niet gepoept. Hij had dan wel gisteren gepoept.

Ik ga morgen op het kdv aangeven dat ik hem wel zelf de eerste voeding kom geven en dat we dan ook even kunnen overleggen. Heb s'ochtends de tijd niet in verband met een gesprek. Maar volgens mij klopt het ook niet wat ze zeggen en hebben flesgevoedde baby's ook last van sprongetjes en krampjes met dezelfde gevolgen als borstgevoedde baby's: minder/slechter drinken en in slaap vallen aan de borst/ fles. Please correct me if I am wrong.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117523489
Nou Tinu ik hoor vaak op onze kdv dat baby's hun flesjes niet leeg drinken! en idd alle baby;s ongeacht bv of kv hebben mindere dagen!

Kwisted succes ermee!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_117523701
Kwisted, heb je alle onderdelen erop zitten? Bijvoorbeeld ook die gele dingen die ervoor zorgen dat er geen valse lucht bijkomt en er een vacuum ontstaat? Daarnaast moet heel je borst in de schelp, niet te hard aanduwen, maar wel een beetje druk.
Wat voor medela heb je?
pi_117523713
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 21:40 schreef bitterend het volgende:
Nou Tinu ik hoor vaak op onze kdv dat baby's hun flesjes niet leeg drinken! en idd alle baby;s ongeacht bv of kv hebben mindere dagen!
Dat dus en ik las ook net ergens dat baby's tijdens het flesvoeden in slaap vallen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117523952
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 21:44 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Dat dus en ik las ook net ergens dat baby's tijdens het flesvoeden in slaap vallen.
Ja tuurlijk.
Baby's die flesvoeding krijgen zijn net gewone baby's :P

Bedankt.voor.de reacties op mn vraag!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')