abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117385292
Hier in de buurt waren niet zoveel gastouders, terwijl het kdv op 10 min wandelen zit. Ik had een bureau voor centrale organisatie en controle ook wel prettig gevonden, dat hebben ze in onze gemeente niet.

Mijn uk komt op de babygroep, die heeft 2 vaste leidsters. Hij is wel veruit de jongste, de andere baby's zijn al ouder dan 6 maanden. Het is een klein kdv, dus denk dat het wel goed zal gaan (dat hoop ik althans...).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117388075
Midas zit ook op een verticale groep en sinds een week is hij niet meer de jongste *O* Er is sowieso nog een meisje dat 5 dagen ouder is dan hij dus dat is wel heel erg leuk. De groepen zijn ook niet meer zo groot (12 kindjes) en er zijn maar 4 groepen in totaal. Verder onderdeel van een brede school dus peutergym, een 3+ klasje waar wat meer geknutseld wordt en ze trekken er regelmatig op uit naar de kinderboerderij oid. En wij nemen sowieso de volledige uren af dus het scheelt ook niks om de werkelijke uren te betalen.

Het kleinschalige van een gastouder en het meer 1 op 1 contact lijkt me wel fijn maar nu hoef ik geen rekening te houden met ziekte, vakantie of zwangerschap van een gastouder. Collega moest een nieuwe zoeken want mevrouw was zwanger en ook naderhand was er geen plek meer voor haar baby want ze mogen maar een x aantal babies hebben en dan telde haar eigen kind ook mee. Kon ze alsnog op de wachtlijst op het kdv.....
pi_117388540
Mijn buurvrouw moest 3 weken vakantie opnemen want haar gastouder ging op vakantie! daar moet ik echt niet aan denken (ik wil niet 3 weken aaneengesloten op vakantie, vind 2 weken genoeg..heb sowieso niet zo veel dagen meer)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 29 september 2012 @ 14:41:03 #254
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_117388894
Ook voor vakanties, ziekte ed. hebben sommige gastouders een regeling getroffen. Bij ons was er een netwerk van 5 gastouders die bij dit soort problemen de kinderen van de ander probeerde op te vangen. Dus (bijna) nooit problemen met de opvang, of de andere 4 gastouders moesten nèt vol zitten. maar dat kwam in de praktijk misschien 1x per jaar voor. Dan risico nam ik dan maar voor lief.
pi_117401127
Marjo, mocht faye op het kdv niet in een bedje slapen? Of misschien dat ze de kinderwagen waar zij in kan slapen op de slaapkamer kunnen zetten? Dan zou Faye meer rust hebben en minder last van de spelende kindjes.

Wat een mooie fotospam van Lex!

Wij hebben een gastouder overwogen toen ik zwanger was van de oudste en ook toen hij 1,5 jaar oud was. Degene die wij toen aanbevolen kregen van vrienden hadden helaas geen kinderen van zijn leeftijd. Dat vonden wij toch een nadeel. Nu hebben wij niet echt opnieuw geinformeerd. Onze baby zit op dezelfde groep als onze grote, dus we kenden de leidsters al en maar een breng- en ophaallocatie scheelt wel.
Alleen afgenomen uren betalen zou bij ons ook niet zo uitmaken. Behalve als hij ziek is of tijdens vakanties gaat hij gewoon vaste en hele dagen.
Zodat hij niet 5 dagen naar het kdv gaat hebben wij ook met papa/ oma en mamadag geschipperd.
Onze buurvrouw heeft bijvoorbeeld geen uren opgenomen bij haar gastoudervoor de tweede toen ze verlof had van haar derde kind. Maar dat zou ik ook niet zo snel doen, dan haal je zo'n kind ook erg uit het ritme. En het lijkt me voor het kind dat weer aan opvang moet wennen na 4 of meer maanden echt niet handig.

Nts, hopelijk vind je weer werk, dan zou Draakje weer naar de gastouder kunnen, toch?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117405334
Tinu, in een bedje wilde ze ook niet slapen. De kinderwagen ligt ze eigenlijk nooit in (en neem ik ook niet mee naar het KDV) dus denk ook niet dat ze daar in slaapt. Uiteindelijk sliep ze in de wipper gewoon op de groep nog het beste, gelukkig doen ze daar verder ook niet moeilijk over. Ze krijgt voeding op haar verzoek en slaapt ook op haar verzoek :) Ze moet gewoon wennen aan het geluid, ook als ze wel wakker is. Ze kent dat verder helemaal niet.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_117405708
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 22:01 schreef Marjolijntje het volgende:
Tinu, in een bedje wilde ze ook niet slapen. De kinderwagen ligt ze eigenlijk nooit in (en neem ik ook niet mee naar het KDV) dus denk ook niet dat ze daar in slaapt. Uiteindelijk sliep ze in de wipper gewoon op de groep nog het beste, gelukkig doen ze daar verder ook niet moeilijk over. Ze krijgt voeding op haar verzoek en slaapt ook op haar verzoek :) Ze moet gewoon wennen aan het geluid, ook als ze wel wakker is. Ze kent dat verder helemaal niet.
Marjolijntje, oh ik bedoelde kinderwagen van het kdv. Bij ons hebben zij die zelf en de ukkies/ iniminie baby's kunnen in de kinderwagen, de box slapen of in een bedje zoals de grotere baby's en dreumesen.
Maar het klinkt mij erg bekend in de oren. Was bij onze eerste net zo. Tweede kinderen hebben daar al vaak een stuk minder last van, die zijn een herrie schoppende grote broer of zus gewend.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117417591
Midas deed inderdaad wel hazeslaapjes in wipstoel of box. Net genoeg om de dag door te komen zeg maar.

Hij gaat trouwens vooruit! letterlijk
  zondag 30 september 2012 @ 12:15:07 #259
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117419069
Bij ons hebben ze 2 van die hangende wiegen, die dus een schommelde beweging kunnen maken. Daar heeft Anouk in het begin veel in geslapen.

Midas vooruit! *O*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_117423718
Hopelijk slaapt ze snel beter Marjolijntje!

Lisa deed geen pogingen meer om te draaien of wat dan ook dus nu ee week lang niet in de box mar op de grondgehad met ee speelkleed. en zowaar ze kan van rug naar buik draaien! Helemaal trots :) enige nadeel is dat ik haar honder keer terug op het kleed moet leggen omdat ze dr eigen eraf schuift telkens.

2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_117424541
Sam, wen er maar aan. ;)

Ik ben blij dat ik gisteren de box naar beneden gezet heb. Papa had vanochtend nog geholpen, maar vanmiddag piepte er opeens een koppie boven de boxrand uit. Het gaat gewoon zelf staan. :o
pi_117427793
Ik ben er ook weer eens..! :W Laptop stuk en via mn mob lukt het niet om steeds te reageren, heel irritant.

Maar hier gaat alles nu goed. Lastige start gehad, veel onrust, niet slapen, veel huilen. Sinds we voeding voor koemelkallergie hebben en inbakeren gaat het een stuk beter! Dat de eerste drie maanden voorbij zijn merk je ook wel. Ze is een lief en vrolijk meisje nu, met af en toe een lastige dag. Nou dat mag!

Ik ga komende week ook weer aan het werk. N.ina gaat 2,5 dag naar het kdv, afgelopen twee weken heeft ze 3 keer gewend. Het slapen lukt wel maar niet zo lang als thuis door alle indrukken. Komt vanzelf denk ik. Ze vindt het in ieder geval super interessant allemaal en ik vind het ook wel moeilijk, maar heb er wel een goed gevoel bij. O en ze groeit als kool. Vandaag 14 weken en zit al vaak in 68 en maat 4 van luiers :D Zal komende week even kijken of ik nog een foto van dr kan plaatsen!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_117432926
Hee Clauwhee! Leuk om een update te krijgen :). Fijn dat het na de lastige start nu zo goed gaat. En ook weer bijna werken, hoe kijk je er tegenaan? Wat is ze groot trouwens :o.

Lisa aan de rol, Daan die staat en Midas heeft de eerste versnelling gevonden *O* Goed weekend!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117434635
Fijn dat het nu weer beter gaat Clauw! Pffff, en nu al weer werken joh. Is ook weer een hele mijlpaal. Maar ze groeit in elk geval goed ze. maat 68 en 4 qua luiers.... Wow!

De tv hangt hier inmiddels aan de muur. Huis is bijna Midas-proof.....
pi_117435965
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2012 19:05 schreef Phaidra het volgende:

Lisa aan de rol, Daan die staat en Midas heeft de eerste versnelling gevonden *O* Goed weekend!
+1 *O*

Fijn clauwhee!

Ik heb lekker geshopt voor S, maat 74 alweer. Had al een aantal rompers en shirtjes maar met soms 3 pakjes per dag, had ik veel meer nodig O-) . Ze is vooral lang dus moet er op letten dat het niet breed valt. Maar dat is wel leuk, babyshoppen O+
Ook veel aan het oefenen met fles en speen(vastgemaakt aan dr favo knuffel :+)
pi_117436396
Babyshoppen krijg ik ook geen genoeg van! En ze maakte me het ook niet makkelijk toen ze zo snel uit dr kleren ging haha. Mag toch hopen dat ze straks even op de rem trapt :).

Heb er wel weer zin in, maar als ik dr mee kon nemen zou het ideaal zijn ;). Dik 14 weken bij zon hummeltje doet wel wat met je! Was blij dat ik nog een paar weken vakantie had, was net wat we beide nog even nodig hadden. Maar net als dat N.ina paar dagen heeft gewend op kdv heeft moeders al een paar dagen gewend op het werk, ik zat er zo weer in. Nu ons nieuwe ritme even vinden komende weken en dan komt het vast goed!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_117440106
Kyara, goed dat de tv hoger hangt. Ik bladerde vanmiddag door foto's van staande Chris, maar toen stond de tv nog op een laag kastje. Nu gelukkig hoger, met dit ondernemende ding..

Lekker shoppen Zoé!
Gisteren naar een kledingbeurs geweest. Voor 7,50 2shirts en een dikke winterjas. Nu nog een 2e winterjas zoeken. Maar meestal "shop" ik bij mijn ouders. Daar stalt mijn zusje de kleren die ze van allerlei buren/kennissen krijgt. Zo lagen er wel 40 broeken in maat 74 :D

Ik geloof dat tandje 2 vannacht of morgen ook wel door komt. Nu is het de meest linkse voortand boven. Klein vampiertje ;)
pi_117444277
Hallo :W

Alles goed hier?

Clauwhee, al in maat 4?! Past 3 echt niet meer? Is het zo'n grote/zware baby???

Hier doet maat 80 zijn intrede, er is weer een tandje door onder (nr 7 totaal), hij kan los staan maar vertikt het meestal.. Wel loopt hij veel om de tafel heen.
Eind deze week gaat de kleine man voor het eerst vliegen met ons en vanaf 1 januari waarschijnlijk een nieuw kdv. We zijn o.a. de reistijd beu en zijn niet happy over het gebrek aan continuiteit op de groep als het om leidsters gaat. Vrijdag naar kdv op loopafstand gaan kijken en goede indruk gekregen :)
pi_117445624
Maat 80 is anders ook flink! Dat past Mex nog en die is bijna 2.
Die zat trouwens ook al snel in maat 74, maar heeft die maat anderhalf jaar gehad, kan nu pas weer lekker shoppen voor hem en de kleren aan die al zo lang in de kast wachten.

Leuk een vampierenbekje:-)

Fijn dat het nu goed gaat clauwhee!
pi_117450865
Hier gisteren ook wezen shoppen, had nog een cadeaukaart van de Hema liggen. Stoer spijkerbroekje gehaald (en wat shirtjes/truitjes bij de Zeeman). Toevallig ook maat 74 kleding, weet je zeker dat we geen tweeling hebben Zoë? :D
  maandag 1 oktober 2012 @ 06:55:27 #271
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117453681
Hier ook vaak al 80, afhankelijk van het merk ook. Maar ik prop haar ook nog in 68 tuniekjes :P Maar heb er nu 1 echt naar zolder gebracht ;(

Joh Nirak, 7 tandjes al! Bij Anouk zijn nu de 2 boventanden door! Dat leed hebben we ook maar weer gehad. Ze vind overigens de tanden in mijn mond ook altijd erg interessant :D
  maandag 1 oktober 2012 @ 06:58:57 #272
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117453695
En ik wilde nog even kwijt dat ik zo aan het genieten ben hoe ze aan het spelen is O+ Bekertjes in en uit elkaar halen, boekjes lezen, geluiden erbij maken O+ zo lief!
  maandag 1 oktober 2012 @ 07:26:36 #273
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117453828
Maat 80 is toch niet zo raar? Ik verwacht dat Midas daar over een maand of 2 a 3 ook wel in zal zitten.

Wow Nirak, wat een boel tandjes al *)

Susie, leuk he dat zelf spelen O+
pi_117454194
Wat groeien die kids toch hard :D.

Hier een zieke beeb ;(. Het snot komt er langs alle kanten uit. Bij onszelf ook trouwens, dat scheelt. De uien zijn niet aan te slapen voor naast de bedden :P.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_117454207
Heeft iemand hier trouwens een tip voor het moment om pap te geven? We doen het nu 's morgens half pap, half melk. De pap hoeft ie op een gegeven moment niet meer en dan valt ie de rest van de melk aan die in de fles zit.

In het adviesschema van het cb zit de pap rond de lunchtijd, dat zal vast een reden hebben?

Maarehm, ja. Iemand leuke tips? *).
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')