abonnement Unibet Coolblue
pi_115864593
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:49 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Omdat het gezond verstand is om niet al te veel schulden te maken? We betaalden in 2011 ~13 miljard/jaar aan rente op de staatsschuld meen ik, dat verlagen is pas goed rentmeesterschap tonen in mijn ogen. En laten we niet vergeten, die 3% is nog steeds een tekort.. ;)
Een tekort waar we al vijf jaar de tijd voor hebben gekregen. En dat tekort van drie procent is dus zes procent teveel uitgeven als overheid.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 14:01:47 #52
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_115864948
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 17:57 schreef zarGon het volgende:
Waarom wil Nederland koste wat het kost onder die norm zitten? (Dat terwijl de rest zich er niet aanhoudt.)
Omdat de overheid van Nederland anders europees uitgelachen wordt natuurlijk. Een tijdje geleden was onze overheid de grootste schreeuwer (vergelijkbaar met een Yorkshire terrier) met betrekking tot die arbitraire 3% regel. Als het er dan zelf ook overheen gaat verliezen ze hun recht tot spreken en kunnen ze niet meer uit de hoogte doen tegen landen die het ook niet gehaald hebben. Iedereen heeft wel eens iemand in de klas gehad die eigenlijk niets te bieden had behalve één ding (de meeste flippo's) waardoor hij neer kon kijken op de rest. Nou, de 3% zijn de flippo's van de overheid.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 22 augustus 2012 @ 14:17:43 #53
321876 Cherna
Fuck the System
pi_115865679
quote:
14s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:01 schreef jogy het volgende:

[..]

Omdat de overheid van Nederland anders europees uitgelachen wordt natuurlijk. Een tijdje geleden was onze overheid de grootste schreeuwer (vergelijkbaar met een Yorkshire terrier) met betrekking tot die arbitraire 3% regel. Als het er dan zelf ook overheen gaat verliezen ze hun recht tot spreken en kunnen ze niet meer uit de hoogte doen tegen landen die het ook niet gehaald hebben. Iedereen heeft wel eens iemand in de klas gehad die eigenlijk niets te bieden had behalve één ding (de meeste flippo's) waardoor hij neer kon kijken op de rest. Nou, de 3% zijn de flippo's van de overheid.
Tja en uiteindelijk stik je erin.
http://vtm.be/de-jaren-90(...)rouw-stikt-in-flippo
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 22 augustus 2012 @ 14:21:27 #54
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_115865831
quote:
12s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:17 schreef Cherna het volgende:

[..]

Tja en uiteindelijk stik je erin.
http://vtm.be/de-jaren-90(...)rouw-stikt-in-flippo
Jup op het moment stikken we in onze flippo's :').
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 22 augustus 2012 @ 14:22:03 #55
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115865847
quote:
12s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:17 schreef Cherna het volgende:

[..]

Tja en uiteindelijk stik je erin.
http://vtm.be/de-jaren-90(...)rouw-stikt-in-flippo
Goed nummer
  woensdag 22 augustus 2012 @ 14:38:30 #56
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_115866500
Bizar dat hier zoveel jongeren voor hogere staatsschuld zijn, zij zijn degene die dit moeten gaan betalen, zonder nog lang te kunnen rekenen op de aardgasbaten en ook de AOW mogen betalen terwijl ze zelf waarschijnlijk pas op hun 70ste kunnen stoppen met werken,
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 14:42:18 #57
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_115866644
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Bizar dat hier zoveel jongeren voor hogere staatsschuld zijn, zij zijn degene die dit moeten gaan betalen, zonder nog lang te kunnen rekenen op de aardgasbaten en ook de AOW mogen betalen terwijl ze zelf waarschijnlijk pas op hun 70ste kunnen stoppen met werken,
Ik ben niet voor het strak aanhouden van die heilige 3% maar dan heb ik het over een half procentje (jaja, is ook weer tig ziljard extra aflossen) in tijden van nood en zodra het weer opkrabbelt ben ik voor het terugbrengen van de schuld naar 0 of misschien zelfs een sexy overschot. Een beetje flexibiliteit is altijd handig.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_115866869
Politici zouden niet aan de 3 % hoeven vast te houden als ze de discipline hadden om in economisch goede tijden te hervormen en de noodzakelijke bezuinigingen uit zouden voeren. Maar de politiek heeft nog nooit aangetoond dat het die discipline heeft (het zijn net mensen :o ). Had de politiek die discipline namelijk gehad dan was er in goede tijden, dus vooraf, bewegingsruimte gecreëerd om in slechte tijden stabiliserend op te kunnen treden en was er nu geen enkel probleem geweest. Een beetje paradoxaal is het wel. :P
  † In Memoriam † woensdag 22 augustus 2012 @ 14:49:04 #59
230491 Zith
pls tip
pi_115866884
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 17:57 schreef zarGon het volgende:
Waarom wil Nederland koste wat het kost onder die norm zitten? (Dat terwijl de rest zich er niet aanhoudt.)
Waarom zou een land conesquent meer willen uitgeven en lenen dan dat het opbrengt? Dat is niet gezond voor een familie, dat is niet gezond voor een land.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 22 augustus 2012 @ 14:54:44 #60
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_115867087
quote:
14s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:42 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik ben niet voor het strak aanhouden van die heilige 3% maar dan heb ik het over een half procentje (jaja, is ook weer tig ziljard extra aflossen) in tijden van nood en zodra het weer opkrabbelt ben ik voor het terugbrengen van de schuld naar 0 of misschien zelfs een sexy overschot. Een beetje flexibiliteit is altijd handig.
Op het moment dat het goed gaat wordt er ook nooit hard bezuinigd en op de uitgaves gelet, want het gaat toch goed..
Het is gewoon de onwil te snijden in de onzin. En er is zo verschrikkelijk veel onzin waar de belastingen voor worden geheven.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_115867124
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:54 schreef Pietverdriet het volgende:
En er is zo verschrikkelijk veel onzin waar de belastingen voor worden geheven.
Dat hangt maar net van je politieke kleurtje af natuurlijk.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 14:56:44 #62
321876 Cherna
Fuck the System
pi_115867151
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:49 schreef Zith het volgende:

[..]

Waarom zou een land conesquent meer willen uitgeven en lenen dan dat het opbrengt? Dat is niet gezond voor een familie, dat is niet gezond voor een land.
Klopt. Maar als alleen NL zich aan die regel houd dan zie ik dit niet zitten. Daar moet de gehele EU dan aan voldoen. En daar heb ik mijn grote twijfels over. Als de EU aan de afgrond beland gaan we toch ten onder. Of we nou die 3% halen of niet. Het is soms om moedeloos van te worden dat juist de landen die het tamelijk goed voor elkaar hebben steeds blijven opdraaien voor anderen die er een zooitje van maken wegens corruptie etc.

Dat gevoel bekruipt me ook als het hier om NL zelf gaat. De burger die grote schulden maakt word uiteindelijk toch geholpen en degene die het altijd goed voor elkaar hadden kunnen meebetalen waardoor ze zelf ook uiteindelijk in de shit geraken.

Je mag dat onderbuikgevoelens noemen , maar die heb je dan niets voor niets als het om deze kwestie gaat.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_115867462
Die drie procent klinkt ook zo lekker abstract. Het gaat alleen wel om 18 miljard euro, oftewel jaarlijks meer dan 1000 euro extra schuld voor elke Nederlander.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 15:08:51 #64
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_115867540
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Op het moment dat het goed gaat wordt er ook nooit hard bezuinigd en op de uitgaves gelet, want het gaat toch goed..
Het is gewoon de onwil te snijden in de onzin. En er is zo verschrikkelijk veel onzin waar de belastingen voor worden geheven.
Oh, ik ben er ook zeker wel voor om op de knip te letten in economisch betere tijden. En huil ook stiekem een beetje van binnen als er weer een betuwelijn langs komt vanuit de overheid.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')