abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115696710
Hallo fokkers,

Graag hoor ik jullie mening over het volgende. Mijn vriendin (aantal jaar samen) gaat dit jaar bij een studentencorps. Ikzelf ben er niet zo van en maak me zorgen over onze relatie. Niet in de zin van vertrouwen maar meer in de zin van of we niet enorm uit elkaar gaan groeien door de manier van leven bij een vereniging. Denk aan gala's, dinerdates etc waar ik voor een groot deel niet deel aan zal nemen. Ik heb een aantal kennissen en familieleden die bij het corps zitten/hebben gezeten en de een is positief, de ander negatief.

Denken jullie dat een relatie tussen een lid en niet-lid stand kan houden? Voorbeelden?
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:05:54 #2
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_115696778
je moet elkaar ook niet telkens op de huid zitten, dat is ook niet goed.
gun haar vrijheid en als je uit elkaar groeit, was het misschien toch niet HET meisje dat je dacht dat ze was ;)
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86
"Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes
kortom:
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:07:11 #3
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115696839
Echte liefde zal overleven, ook al gaat ze een keertje iets doen wat jij niet leuk vindt (wat er allemaal gebeurt daar in die corpsen is ten 1e geheim en ten 2e krijg ik een note als ik dat hier vertel)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_115696952
Ik kan me voorstellen dat je een schrikbeeld hebt gekregen van die Groningse en Utrechtse prutsers die zo af en toe het nieuws halen... maar net als met de meeste dingen loopt het allemaal zo'n vaart niet in de praktijk :)

Je bent niet jaloers ingesteld begrijp ik, en dat is al een goed begin.
asdfasdfasdfasdfasdf
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:12:23 #5
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_115697046
Het verbieden is geen optie.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_115697092
Tsja, het is een apart wereldje en als ze er helemaal voor gaat kán het zijn dat ze wat vaker niet bij jou is. Dan kun je twee dingen doen: haar laten genieten en haar ding laten doen of de hele tijd erachteraan blijven lopen en aandacht eisen. Dat laatste gaat zéker niet werken, mede omdat ze als sjaars aan redelijk veel verplichtingen vast zal zitten en daar voor zal moeten gaan om een top jaar bij de nieuwe studentenvereniging te hebben... Het is aan jou wat je wilt: de ruimte geven en op de lange termijn je vriendin houden (als alles goed blijft gaan tussen jullie) of vastklampen en al snel door haar aan de kant geschoven worden ;).
Ja doei.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:20:01 #7
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_115697305
Ik ken geen voorbeelden waarbij het goed is afgelopen..
En ze leefden nog lang en gelukkig
pi_115697752
Mn ene huisgenootje ging bij UVSV, helemaal fanatiek, relatie liep stuk door te weinig tijd/aandacht van haar kant en het neuken van kerels van t USC.

Mn andere huisgenootje ging bij Veritas, stuk minder fanatiek, geen commissies of activiteiten oid, behalve het wekelijkse jaarclub-eten (en die 21 shit), en die heeft het nog steeds prima naar dr zin met het vriendje dat ze hiervoor ook had. Voelt zich naar eigen zeggen ook niet echt lid van een studentenvereniging, meer voor de jaarclub.

Niet dat dit bepalend of tekenend voor jouw relatie is hoor.
"Pools are perfect for holding water"
pi_115697786
Ik denk niet dat een relatie dat overleefd. Haar aandacht zal 100% bij de vereniging (moeten) liggen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:44:17 #10
191823 ludicrous_monk
Met de grappige habijt
pi_115698324
Wat een zwartgallige reacties.

Ik ben aan het eind van mijn studententijd, en ik ben onder de indruk dat verenigingsleven prima samen kan gaan met het leven ernaast. Het is wel zo dat iemands vriendenkring met name bij die vereniging zal liggen. Relaties willen nog wel eens stuk gaan, maar dat met name als je niet in dezelfde stad woont als je vriend/vriendin.

Ik zou je er in elk geval geen zorgen om maken, tenzij het uberhaupt al slecht ging met je relatie.

Overigens is het bij gala's e.d. vaak zo dat er veel externen van buiten de vereniging komen. Dus daar kan jij prima aan deelnemen, en dat is ook wel leuk, dan leer jij haar wereld daar ook een beetje kennen.
"The only real valuable thing is intuition. The intellect has little to do on the road to discovery."
pi_115698866
Dit gaat je relatie niet overleven.
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 22:20 schreef Principessa het volgende:
pi_115698914
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 22:20 schreef Principessa het volgende:
pi_115700297
Dat zal niet goed lopen. Op een gegeven moment zal je vriendin zich laten beïnvloeden door haar medecorpsballen en voor je het weet gaat ze zichzelf een misplaatste superioriteitsgevoel tegenover jou opstellen omdat ze nu een heuse "secretaris" of "penningmeester" is.

En wat er boven al is gezegd. Ze zal zich vast uitwonen door een of andere omhoog geslagen rijkeluislul en vervolgens wordt ze boos als hij voor haar neus met een andere griet zoent en dan gaat ze teleurgesteld terug naar jou ook al zal jij uiteindelijk toch nog maar een "tweede keus" zijn.

Maar, ik gis nu ook maar wat he.

"Liefde overwint alles" :')
pi_115700833
Bedankt voor de reacties!

Sommige reacties van jullie begrijp ik. Ik ken ook meisjes die in een jaar tijd compleet omgetoverd zijn in corpssnollen en nog net geen 'lid' op hun voorhoofd hebben staan. Aan de andere kant ken ik ook meisjes die puur bij het corps (of andere traditionele verenigingen) zijn gegaan omdat ze nieuwe leuke vriendinnen wilden maken en voor de gezelligheid en eenmaal in de week iets doen met hun jaarclub.

Wat in ieder geval vast staat is dat de eerste paar maanden lastig zullen gaan worden!
pi_115701670
Ligt vooral aan haar zelf. Als ze gemakkelijk te beinvloeden is heeft jullie relatie weinig kans. Weet ze zelf goed wat ze wil dan zal het wel loslopen. Ligt trouwens ook echt aan de vereniging. Ik ben vooral bekend met verenigingen binnen Utrecht. UVSV zal veel tijd kosten en heeft veel verplichtigingen en ze zal best wel veranderen door deze vereniging. Veritas heeft wel wat van UVSV, wat minder verplichte dingen. Unitas is voor wannabees en Biton is voor alto's. Dus ligt echt aan je vriendin hoe gevoelig ze is voor groepsdruk en of ze dingen zal doen om ergens bij te horen, maar ook zeker aan het soort vereniging waar ze bij gaat.
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 04:33:39 #16
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_115707009
Het hoeft niet fout te gaan, maar dat gaat het in de praktijk vaak wel. Als je tien gave feesten, borrels, diners en uitjes per week hebt is dat vaak lastig om dat te combineren met een relatie. Je wil elkaar namelijk ook aandacht geven en op een gegeven moment moeten er dan keuzes gemaakt worden.

Vervelendste is vaak nog wel dat je weinig zicht krijgt op wat iemand allemaal uitspookt als die uit het zicht is. Dat kan een bron tot jaloezie, twijfel en conflicten zijn. Vaak sneuvelt de relatie dan als er gekozen moet worden tussen het verenigingsleven of het actief burgerlijk bestaan. Hoeft niet, hangt ook van een heleboel omstandigheden af. Maar het zal met name de eerste twee drie jaar lastig worden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_115707392
uit de praktijk blijkt gewoon dat 9/10 relaties het niet langer dan een jaar vol houden als het met een externe is. Zeker niet als je nu al aangeeft niet naar galas e.d. mee te willen, dat zijn toch dingen die vrij belangrijk voor haar gaan worden en als je dan niet de moeite neemt om daar bij te zijn geef ik je weinig kans dat je bij die 10% komt. Dus mijn tip stel je positief op toon interesse en ga mee naar dat soort dingen, de rest is aan haar.
pi_115707467
Wat voor soort corps hebben we het over? Persoonlijk zou het feit dat ze dat wil me al de nodige vraagtekens opleveren, maar dat ben ik maar.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 08:57:12 #19
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_115707777
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 22:04 schreef R211 het volgende:
Hallo fokkers,

Graag hoor ik jullie mening over het volgende. Mijn vriendin (aantal jaar samen) gaat dit jaar bij een studentencorps. Ikzelf ben er niet zo van en maak me zorgen over onze relatie. Niet in de zin van vertrouwen maar meer in de zin van of we niet enorm uit elkaar gaan groeien door de manier van leven bij een vereniging. Denk aan gala's, dinerdates etc waar ik voor een groot deel niet deel aan zal nemen. Ik heb een aantal kennissen en familieleden die bij het corps zitten/hebben gezeten en de een is positief, de ander negatief.

Denken jullie dat een relatie tussen een lid en niet-lid stand kan houden? Voorbeelden?
De ene studentenvereniging is de andere niet. Is het een strenge vereniging is waar je veel aanwezig moet zijn (verplichte borrels) of meer een gezelligheidsvereniging? Dat bepaalt ook vaak hoe toegewijd iemand is aan de vereniging en dus hoeveel tijd ze bereid is om dingen buiten de vereniging te doen, zoals jou opzoeken.

Misschien toch een keer meegaan met een gala, wie weet valt het mee en kan zij het contact met jou en haar studentenvereniging dus een beetje combineren. :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Muisraket op 18-08-2012 09:05:01 ]
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'hé, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
pi_115709407
Je vriendin gaat bij het corps en dat wordt pas bekend tijdens inschrijven? In 9 van de 10 gevallen eten mensen zoiets al ver voor de zomer of had je het wel kunnen verwachten?

Of gaat ze bij een studentenvereniging die voor de drama nu even corps werd genoemd?
pi_115709486
Troll

[ Bericht 96% gewijzigd door Re op 18-08-2012 11:19:13 ]
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 11:18:09 #22
262 Re
Kiss & Swallow
pi_115709737
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 22:56 schreef Cracka-ass het volgende:
Dit gaat je relatie niet overleven.

[..]

Ik ken een heleboel voorbeelden dat het wel goed ging :)

Lekker trollweertje weer
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_115709982
Ja dat is lastig. Kan me voorstellen dat je het liever niet hebt.

Ze zal er sowieso tijd aan gaan besteden. Beste is haar supporten en haar de ruimte te geven terwijl je zelf ook doet waar je zij in hebt. Spreek met haar af dat jullie allebei eerlijk naar elkaar zijn als er iets anders gaat spelen of als gevoelens veranderen, dat is het belangrijkste. Dan kun je de tijd dat je met haar bent leuke dingen gaan doen.

Het zou kunnen dat zo'n vereniging iets in haar losmaakt of dat ze niet sterk in haar schoenen staat of aandacht wil en dan zou er natuurlijk iets kunnen gebeuren. Dat kun je zelf het beste inschatten of ze hier gevoelig voor is.

Daar over nadenken of iets dergelijks heeft geen zin, daar kwel je jezelf alleen maar mee. Als het niet gaat dan gaat het niet, dat zie je tegen die tijd wel.

Geniet van jullie relatie maar kies ook voor jezelf als je merkt dat ze niet meer echt voor jou kiest!
pi_115710114
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 11:03 schreef SemperFii het volgende:
Je vriendin gaat bij het corps en dat wordt pas bekend tijdens inschrijven? In 9 van de 10 gevallen eten mensen zoiets al ver voor de zomer of had je het wel kunnen verwachten?

Of gaat ze bij een studentenvereniging die voor de drama nu even corps werd genoemd?
Ja, ze wist al lang dat ze bij het corps wou!
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 12:53:27 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_115712207
Ik had je graag gerust willen stellen maar als reunist van een studentenvereniging kan ik als ik eerlijk ben dat niet. Ik heb bij meisjes die lid werden en een vriendje hadden dat niet lid werd, het zo ongeveer altijd op een breuk zien uitlopen. Meerdere nieuwe jaargangen gezien, meerdere keren dat fenomeen. Alleen als ze samen met het vriendje lid werd bleef het meestal wel goed maar anders niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')