abonnement Unibet Coolblue
  maandag 3 september 2012 @ 19:50:25 #176
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_116357111
Is goed :D

Ik heb geen bekers, ook geen ductape. Het is een simpel experiment voor mijn Venus 'Bear' en de Zonnedauw 'Rollo' maar ik verklap niets :P
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  donderdag 6 september 2012 @ 17:52:32 #177
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_116466779


Ik was bij de intratuin... had een cadeautje voor mn vriendin in gedachten, en wou daar een kleine Dionaea bij doen (had niks met het cadeau zelf te maken, maar alsnog, vond t wel een leuk idee :P )

mja... kom je daar: afstervende Dionaea's heel zielig in hun bakjes! :')

dat dus maar niet gedaan.... maar toen zag ik deze giganten hangen :D voor mezelf dan wel, want ik denk niet dat mijn vriendin ruimte wil maken voor zo'n grote plant hahaha O-)
4 Dionaea muscipula's 1 Sarracenia purpurea ssp. venosa 1 Nepenthes x ventrata
pi_116467116
Gaaf! :D
Ik begin steeds meer een goede hangplek nodig te hebben voor die van mij.

En rustig aan beginnen we hier ook te denken wat we met de planten doen in de winter en vooral hoe lang laten we ze nu nog buiten staan.
pi_116467163
quote:
10s.gif Op donderdag 6 september 2012 17:52 schreef martijnhaah het volgende:
[ afbeelding ]

Ik was bij de intratuin... had een cadeautje voor mn vriendin in gedachten, en wou daar een kleine Dionaea bij doen (had niks met het cadeau zelf te maken, maar alsnog, vond t wel een leuk idee :P )

mja... kom je daar: afstervende Dionaea's heel zielig in hun bakjes! :')

dat dus maar niet gedaan.... maar toen zag ik deze giganten hangen :D voor mezelf dan wel, want ik denk niet dat mijn vriendin ruimte wil maken voor zo'n grote plant hahaha O-)
:D
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_116467280
Trouwens een vraag. Vandaag is mijn val van de venus vliegenvanger weer opnieuw dichtgeklapt nadat er een week eerder al een soort mot/vlinder had gevangen. Na een week ging de val open en daar zat nog steeds de overblijfselen van die mot/vlinder in met voelsprieten die er nog uitstaken.

Waarom is heeft mijn venus vliegenvanger vandaag opnieuw zijn val dichtgeklapt? Door de wind waardoor overblijfselen in zijn valletje de trilharen hebben getriggerd?

Ik heb niet het idee dat hij nog iets gevangen had.. Ik zag niks iedergeval.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_116467481
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 18:03 schreef lynda het volgende:
Gaaf! :D
Ik begin steeds meer een goede hangplek nodig te hebben voor die van mij.

En rustig aan beginnen we hier ook te denken wat we met de planten doen in de winter en vooral hoe lang laten we ze nu nog buiten staan.
Er komt nog een nazomerse weekend aan O+.

Ik moet ook even over nadenken wanneer ik ze op de vensterbank zet.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  donderdag 6 september 2012 @ 21:26:52 #182
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_116477464
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2012 18:09 schreef CantFazeMe het volgende:
Trouwens een vraag. Vandaag is mijn val van de venus vliegenvanger weer opnieuw dichtgeklapt nadat er een week eerder al een soort mot/vlinder had gevangen. Na een week ging de val open en daar zat nog steeds de overblijfselen van die mot/vlinder in met voelsprieten die er nog uitstaken.

Waarom is heeft mijn venus vliegenvanger vandaag opnieuw zijn val dichtgeklapt? Door de wind waardoor overblijfselen in zijn valletje de trilharen hebben getriggerd?

Ik heb niet het idee dat hij nog iets gevangen had.. Ik zag niks iedergeval.
Jaa, dit kan door de wind die tegen de overblijfselen aanwaait gekomen zijn! :)

Mij lijkt het dat ze nog wel ff buiten kunnen genieten toch? als het buiten koud begint te worden pas naar binnen! hahaha :)
4 Dionaea muscipula's 1 Sarracenia purpurea ssp. venosa 1 Nepenthes x ventrata
pi_116482103
^O^
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  vrijdag 7 september 2012 @ 21:15:21 #184
383899 Dutchie-WbD
Venite Crescere Et Prosperabit
pi_116515339
Goedenavond,

Ik heb zelf vanmiddag een vleeseter gekocht, volgens mij een Sarracenia purpurea ssp. venosa
Foto: [img plaatsen mislukt, maar staat in het bericht hieronder.. /img]

Deze foto is direct gemaakt nadat we thuis kwamen. Vond deze plant er wel aardig uit zien.
Bij het tuincentrum hadden ze ook nog een Venus Vliegenval, maar die heb ik maar laten staan... Zag er niet uit... paar groene bekjes (horen die niet rood te zijn?) en een groot aantal zwarte bekjes (en dat is volgens mij al helemaal niet goed).

Tevens een klein kasje er bij gekocht voor het klimaat.

Groeten

Theo

ps: zojuist terug gekomen van de aanschaf van 2 x Venus Vliegenval. Foto's hiervan volgen nog...
Kijken of het allemaal wil lukken. Ze staan in ieder geval in het kastje er bij en hebben lekker vers regenwater gekregen... :-)

[ Bericht 3% gewijzigd door Dutchie-WbD op 07-09-2012 22:19:05 ]
pi_116515732
:W

Ik zie je foto niet maar met een omweg kom ik op deze foto uit :P (ha ik zie je PM :D je hebt uitleg )

Ziet er netjes uit :Y


Venus met groene bekjes -> Ze komen niet rood uit de grond :+
Niet elke vleeseter wordt ook rood :) En de zwarte bekjes, ze gaan maar een paar rondes mee de bekjes en op gegeven moment sterven ze gewoon af.
Als niet de hele plant zwart is is het niet erg :)
  vrijdag 7 september 2012 @ 21:25:02 #186
383899 Dutchie-WbD
Venite Crescere Et Prosperabit
pi_116516089
Nou, het grootste deel van de plant was zwart... En ik weet dat de bekjes maar een keer of 4 mee gaan. Maar dit was gewoon overdreven... Denk ook dat ze hem beter weg kunnen halen...
pi_116516135
Ik de gek zou hem zelf kopen en opknappen :D

Om een of andere wazige reden wil mijn kleine venus ook maar niet rood worden (was hij vorig jaar wel) terwijl de grote die ernaast staat vuurrood is.. Zijn gewoon gekke plantjes O+
  vrijdag 7 september 2012 @ 21:35:37 #188
383899 Dutchie-WbD
Venite Crescere Et Prosperabit
pi_116516782
Haha.... nou, ik heb nu 2 Venusjes, die er wel naar m'n zin uit zien. Moet toegeven, dat ik pas vanmiddag hiermee begonnen ben. Dus ben echt nog een beginner. Heb me wel een beetje ingelezen in de materie van de vleesetertjes... Maar moet het allemaal nog gaan uitzoeken allemaal.

Bijvoorbeeld het verplanten (na verloop van tijd), de plaats waar ze staan (nu in een kastje in de volle zon, in de vensterbank).

Dan komen vanzelf de vragen:
- Verpoten: wat voor grond (turfblokken, turfstrooisel, piriet, zand), wat nog meer...
- Winter... winterslaap?
- Water: regenwater of gedemineraliseerd water?
- Voeding: wel of geen vliegen / muggen voeren?

etcetera etcetera etcetera...
pi_116518398
Ik zag dat de Hornbach ook vleesetende planten in de 'aanbieding' heeft (geen idee of het redelijke prijzen zijn)
Nepenthes voor ¤14,95
Div. soorten Sarracenia ¤6,99
Dionaea pot 9cm ¤3,49
Drosera mix pot 9cm ¤2,99

Ik ga zelf niets aanschaffen qua vleeseters (1 gemengde bak is genoeg, helaas gaat 1 van de venussen dood en overwoekert de hoge sarracenia bijna alles), maar ik wilde even weten wat ze hadden, en ik zag dat ze tot 29-9 een showopstelling hebben van tropische planten (ten minste, ik heb Nieuwegein geselecteerd als dichtstbijzijnde vestiging, wil er heen voor hele andere dingen, moet volgend jaar in mijn appartement aan de gang)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  vrijdag 7 september 2012 @ 22:14:02 #190
383899 Dutchie-WbD
Venite Crescere Et Prosperabit
pi_116519268
Heb nog even snel een foto geplaatst van de Venus die ik vanavond heb aangeschaft...



Ik had het al over een Venus bij een lokaal tuincentrum hier in de buurt, die er niet uit zag. Dan vind ik dit er toch wel iets beter uit zien. Zo heb ik er dus 2 aangeschaft.
Prijs: 3.99 euro per stuk. Waar? Tuincentrum Overvecht-Zuid, Utrecht.

Ben ook nog wezen kijken bij Vechtweelde in Maarsseveen, maar die vond ik ook niet echt het geld waard. Klein (heel klein), slap, echte opknappertjes...

Groetjes

Theo

ps: Lynda, nu doet de foto het wel... :-)
  vrijdag 7 september 2012 @ 22:22:04 #191
383899 Dutchie-WbD
Venite Crescere Et Prosperabit
pi_116519753
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:25 schreef lynda het volgende:
Ik de gek zou hem zelf kopen en opknappen :D
Zoiets heb ik ook. Gewoon kaalsnoeien tot een klein propje, controleren of de wortels goed zijn (want dat is volgens mij het belangrijkste) en dan kijken hoe hij over een maand of 2 is.

Maar dan niet voor het bedrag wat ze er daar voor vroegen... 5 euro voor een plant die er zo uit ziet, is niet helemaal mijn idee van een mooie deal...
pi_116521037
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 22:14 schreef Dutchie-WbD het volgende:
Heb nog even snel een foto geplaatst van de Venus die ik vanavond heb aangeschaft...

[ afbeelding ]

Ik had het al over een Venus bij een lokaal tuincentrum hier in de buurt, die er niet uit zag. Dan vind ik dit er toch wel iets beter uit zien. Zo heb ik er dus 2 aangeschaft.
Prijs: 3.99 euro per stuk. Waar? Tuincentrum Overvecht-Zuid, Utrecht.

Ben ook nog wezen kijken bij Vechtweelde in Maarsseveen, maar die vond ik ook niet echt het geld waard. Klein (heel klein), slap, echte opknappertjes...

Groetjes

Theo

ps: Lynda, nu doet de foto het wel... :-)
Mooie planten hoor.
  vrijdag 7 september 2012 @ 22:44:54 #193
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_116521232
4 Dionaea muscipula's 1 Sarracenia purpurea ssp. venosa 1 Nepenthes x ventrata
  vrijdag 7 september 2012 @ 23:02:17 #194
383899 Dutchie-WbD
Venite Crescere Et Prosperabit
pi_116522037
quote:
Da's een goeie... Die hebben we even opgeslagen... bedankt :-)
pi_116522207
Carnivora website en forum zijn sowieso een heel goede bron om door te lezen.
pi_116522515
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 18:03 schreef lynda het volgende:
Gaaf! :D
Ik begin steeds meer een goede hangplek nodig te hebben voor die van mij.

En rustig aan beginnen we hier ook te denken wat we met de planten doen in de winter en vooral hoe lang laten we ze nu nog buiten staan.
Tot oktober kan je ze makkelijk buiten laten. Wat kou in de nacht maakt je plant alleen maar sterker.

Ik laat m'n volwassen plantjes overigens heel de winter buiten, bij hele hevige vrieskou in de schuur. Verder zoeken ze het maar uit ;)

[ Bericht 12% gewijzigd door tammepiet op 07-09-2012 23:20:46 ]
pi_116523954
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 22:14 schreef Dutchie-WbD het volgende:
Heb nog even snel een foto geplaatst van de Venus die ik vanavond heb aangeschaft...

[ afbeelding ]

Ik had het al over een Venus bij een lokaal tuincentrum hier in de buurt, die er niet uit zag. Dan vind ik dit er toch wel iets beter uit zien. Zo heb ik er dus 2 aangeschaft.
Prijs: 3.99 euro per stuk. Waar? Tuincentrum Overvecht-Zuid, Utrecht.

Ben ook nog wezen kijken bij Vechtweelde in Maarsseveen, maar die vond ik ook niet echt het geld waard. Klein (heel klein), slap, echte opknappertjes...

Groetjes

Theo

ps: Lynda, nu doet de foto het wel... :-)
Hele mooie gezonde exemplaren!
pi_116526335
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2012 23:13 schreef tammepiet het volgende:

[..]

Tot oktober kan je ze makkelijk buiten laten. Wat kou in de nacht maakt je plant alleen maar sterker.

Ik laat m'n volwassen plantjes overigens heel de winter buiten, bij hele hevige vrieskou in de schuur. Verder zoeken ze het maar uit ;)
daarom ook de rustig aan denken wat we dit jaar gaan doen :P Zal uiteindelijk wel uitdraaien in allemaal naar binnen. Nu genieten ze voorlopig nog van de buitenlucht :Y
  zaterdag 8 september 2012 @ 09:18:48 #199
383899 Dutchie-WbD
Venite Crescere Et Prosperabit
pi_116528101
Jullie hebben ondertussen de paarse beker en de vliegenval van mij gezien.
Kunnen die ook gewoon naar buiten?
pi_116528254
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 09:18 schreef Dutchie-WbD het volgende:
Jullie hebben ondertussen de paarse beker en de vliegenval van mij gezien.
Kunnen die ook gewoon naar buiten?
Ja direct doen. Plek op het Zuiden en veel water hebben in de schotel.

Kunnen ze direct gaan vangen :p
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')