Elke ineenklapping van welke beschaving of maatschappij dan ook, in de meeste gevallen zelfs maar de dreiging ervan, heeft geleid tot oorlog.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:16 schreef Nozem. het volgende:
Nee, ik zie geen enkel verband tussen de enorme problemen waarin het bancaire systeem zich momenteel bevinden en de schietpartijen in o.a. die bioscoop in Denver.
Wel denk ik dat als systeembanken individueel al het complete BNP van landen overschrijden dit vrijwel zeker tot een val moet leiden als er niet verstandig mee word omgegaan zoals nu het geval is.
Maar mensen die de wapens oppakken om tegen de regering te vechten geloof ik niet zo in. Amerika is nog steeds een democratie en al zullen er onrusten zijn een massale burgeroorlog verwacht ik niet.
Simpelweg omdat als je de geschiedenis bekijkt de grootste, meest dodelijke oorlogen allemaal geinitieerd zijn door overheden of dictators en niet door burgerinitiatieven.
Kijk naar 1962 ten tijde van de Cubacrisis. Als het er echt om gaat zijn veel mensen opeens best wel rationeel.
Ik geloof ook niet dat veel mensen bereid zijn om te moorden als opeens hun spaarcentjes weg zouden zijn. Ik niet in ieder geval, jij wel??
Zeker als het spaargeld van iedereen weg is. Wat je dan krijgt is economische totalitaire deflatie waardoor een brood bijvoorbeeld weer 3 cent gaat kosten omdat niemand ene reet te besteden heeft.
Uiteindelijk zal de economie zichzelf weer herstellen doordat mensen weer geld gaan verdienen en gaan sparen.
Dat een collapse onvermijdelijk is ben ik wel met je eens. Dat het gaat leiden tot een massale oorlog geloof ik niet.
Diversiteit (in ras, afkomst of religie) is eerder reden tot oorlog dan als miljoenen mensen in hetzelfde schuitje zitten.
Dat is geen reden om elkaar af te maken gok ik zo.
Het einde van een beschaving resulteert altijd in een vorm van zinloos bloedvergieten waarin bevolking van een betreffend land eerder slachtoffer is van de daden van zijn of haar overheid dan dat men zichzelf wenst bezig te houden met moorden.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Elke ineenklapping van welke beschaving of maatschappij dan ook, in de meeste gevallen zelfs maar de dreiging ervan, heeft geleid tot oorlog.
Dat is namelijk de beste manier om de schapen op iets anders te laten richten dan eigen ellende.
Ik zei oorlog, niet burgeroorlog.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:58 schreef Nozem. het volgende:
[..]
Het einde van een beschaving resulteert altijd in een vorm van zinloos bloedvergieten waarin bevolking van een betreffend land eerder slachtoffer is van de daden van zijn of haar overheid dan dat men zichzelf wenst bezig te houden met moorden.
Kijk maar naar de ineenstorting van bijvoorbeeld Hitler's Derde Rijk of het Romeinse rijk. Miljoenen mensen stierven door de vergelding van vroegere vijanden in een oorlog wij zij zelf niet eens om gevraagd hadden.
Amerika = God. Of dat vinden zij zelf tenminste.
Ze zijn al jaren failliet maar who cares? Alsof iemand ze iets kan maken.
Als de huidige omstandigheden niet meer werken dan vormen ze internationale verdragen, wetten en zelfs hele systemen om totdat het wel weer functioneert voor hun.
Dus behalve als iemand de wapens durft te op te pakken tegen de VS omdat ze hun rekeningen niet betalen zal de VS echt niet van binnenuit kapot gaan door interne problemen van welke aard dan ook. Daar is de gemiddelde Amerikaan sowieso veel te patriottistisch voor.
Amerika is altijd in oorlog.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik zei oorlog, niet burgeroorlog.
Als deze clown nu even president zou worden is dat alleen maar goed voor de stabiliteit in de wereld.quote:Romney is a longtime critic of cutting the defense budget, arguing that shrinking the numbers of ground troops, planes and ships will damage national security. While the Pentagon has proposed $487 billion in budget cuts over the next decade, Romney has suggested increasing the military's budget by as much as $2 trillion during the same period, according to some estimates.
die zwarten rellen heus niet omdat ze een donkere huid hebben en daar het niet mee eens zijn... ook achter rassenrellen is de armoede een véél belangrijke grond tot onrust en geweldquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:23 schreef Nozem. het volgende:
Ja maar dan heb je het over zwarten tegen witten bij wijze van spreken.
Rassenrellen dus.
Een situatie waarin de armen georganiseerd de wapens opnemen tegen de rijken zal niet snel voorkomen aangezien de macht in het vacuüm van een beschaving primair bij de rijken ligt.
Dat is onzin aangezien de mens van nature competitief is en altijd op zoek is naar manieren om het beter en makkelijk te krijgen voor zichzelf.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
natuurlijk is er een verband tussen beleid en sociale onrust.
Ik denk zelf dat de sfeer in de samenleving heel anders zou worden als armoede bestreden wordt, iedereen in gelijke mate toegang heeft tot het rechtssysteem en mensen een toekomst hebben.
Oh? Wie heeft je dit allemaal wijsgemaakt?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:16 schreef Nozem. het volgende:
[..]
Dat is onzin aangezien de mens van nature competitief is en altijd op zoek is naar manieren om het beter en makkelijk te krijgen voor zichzelf.
Gelukkig maar, want anders woonden we nog steeds in caves met bontjassen en een kampvuurtje.
Zo lief en sociaal zijn wij mensen echt niet dat een dergelijk gelijkwaardig systeem zou gaan werken.
Tegenwoordig hoef je niet meer te drukken, maar kan je gewoon een nulletje op een toetsenbord indrukken als aanvulling op de geldvoorraad.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:23 schreef bravilor01 het volgende:
Als je werkelijk denkt dat het eindeloos bijdrukken van geld dat niet bestaat kan blijven voortduren dan moet je je toch echt eens gaan verdiepen in wat economische grondbeginsellen.
'How money is made' op youtube legt een en ander vrij helder uit...
Het feit dat iets nog nooit op deze schaal gebeurd is, maak het niet onmogelijk! Vertel dat maar aan alle joden die nog in Duitsland bleven wonen nadat Hitler aan de macht kwam.
Neem ook eens een kijkje op deze site: http://maxkeiser.com/ die man heeft er wat meer verstand van dan jij en ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |