abonnement Unibet Coolblue
pi_129294211
Froome is een veel betere ronderenner, dat is gewoon een feit. Qua tijdrijden ontlopen ze elkaar niet heel veel maar vooral in de bergen is die worm veel beter. Dus gewoon logisch.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_141502754
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 23:15 schreef Syntix het volgende:
Daar zijn we weer ^O^
Froome, held _O_
pi_141516981
Hij heeft het charisma van een aardappel en zit als een bok op z'n fiets. Heb er niets mee.
  Moderator woensdag 25 juni 2014 @ 00:01:09 #179
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_141517343
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 23:54 schreef Tommeke het volgende:
Hij heeft het charisma van een aardappel en zit als een bok op z'n fiets. Heb er niets mee.
En alles rond hem hangt van de slecht op elkaar afgestemde leugens aan elkaar.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_141522495
Idd.
  woensdag 25 juni 2014 @ 09:38:49 #181
62913 Blik
The one and Only!
pi_141524062
Om over zijn vrouw maar niet te spreken :')
pi_141524678
En hij wint de TdF in 2013 en was de sterkste in 2012 _O_
  woensdag 25 juni 2014 @ 22:22:10 #183
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_141554058
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 09:38 schreef Blik het volgende:
Om over zijn vrouw maar niet te spreken :')
Die heeft zich de laatste weken suf getwitterd.Ze was enorm fel in het verdedigen van Froome. Inmiddels is ze van twitter af trouwens.
pi_142061663
quote:
Schade Froome lijkt mee te vallen

Chris Froome
Met een pijnlijke pols moet Chris Froome woensdag negen kasseistroken over in de vijfde etappe van de Tour de France. De kopman van Team Sky kwam dinsdag ten val, maar heeft niets gebroken, zo wijst een eerste scan uit.

De Tour-winnaar van 2013 wilde na afloop niet reageren, maar stak wel een duim omhoog na een bezoek aan de medische dienst. "Schaafwonden aan zijn linkerknie, -heup en -elleboog. En een kleine wond aan zijn rechterhand", zo luidt de officiële lezing van de organisatie.

Sky is terughoudend met conclusies. "We moeten er eerst zelf nog naar kijken. We geven later vanavond pas een update", zei manager Dave Brailsford. "Of hij morgen kan starten? We wachten eerst vanavond af."

Froome kwam vroeg in de vierde etappe ten val. Hij kon snel weer opstappen, maar zocht vervolgens de Tour-arts op met schaafwonden aan heup, schouder, knie en elleboog. "Hij heeft kneuzingen en schaafwonden aan zijn hele linkerkant. Hij moet pijn hebben'', meldde Florence Pommerie, de arts van dienst, tijdens de etappe. "Ook zijn pols doet zeer.''

Reactie Sky tijdens etappe
Sky-ploegleider Nicolas Portal meldde voor de Franse televisie dat het naar omstandigheden goed gaat met zijn kopman. "We zijn uiteraard geschrokken, zoals iedereen. Maar nadat we met Chris hebben gesproken zijn we gerustgesteld. Hij is hard tegen het asfalt gesmakt, maar zonder ernstige gevolgen'', luidde de eerste reactie van Portal tijdens de etappe.
pi_142061727
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 20:50 schreef Syntix het volgende:

[..]

Nou, ik ben benieuwd morgen....
leven zoals het leven is
pi_142061896
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 20:51 schreef Jason22 het volgende:

[..]

Nou, ik ben benieuwd morgen....
Wordt overleven denk ik, maar dat geldt ook voor andere klassementsrijders.
pi_142063935
Froome is clean.
  woensdag 9 juli 2014 @ 01:10:29 #188
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_142079958
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 21:30 schreef aspirantspierbundel het volgende:
Froome is clean.
Haha
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_142082272
Keukeleire: "F*ck, ik heb Froome laten vallen"

Topfavoriet Chris Froome ging vroeg in de vierde etappe van de Tour de France tegen de vlakte. Uit het dagboek van Jens Keukeleire in de Krant van West-Vlaanderen blijkt nu dat de jonge renner van Orica-GreenEdge medeverantwoordelijk is voor zijn val. De Tour-winnaar komt morgen wel gewoon aan de start.

"Een renner van Belkin wou in een gaatje duiken dat er niet was", verklaart Keukeleire. "Hij raakte mij, waardoor ik maar net het wiel voor mij kon ontwijken. Maar achter mij zat Chris Froome en hij heeft mijn wiel aangetikt en kwam daardoor ten val."

"Meteen dacht ik, ook al was het mijn schuld niet: "F*ck, ik heb hier de Tour-winnaar van vorig jaar laten vallen." Maar de schade lijkt zich te beperken tot enkele schaafwonden."

"Ik heb hem daarna opgezocht om me te excuseren, maar hij zei zelf: "Dat is niet nodig, want het was jouw schuld niet, maar die van die Belkin-renner." Maar hij apprecieerde het wel dat ik mijn excuses kwam aanbieden."

"Zelf heb ik aan dat moment een kapotte derailleur overgehouden, waardoor ik moest wisselen van fiets." Keukeleire finishte in Rijsel uiteindelijk nog als 19e.

Morgen wacht het Tour-peloton een zware kasseienrit van Ieper naar Arenberg. “Ik verwacht dat het pas vanaf de vierde kasseistrook zal losbarsten", zegt Keukeleire nog. "Daar zal je vooraan moeten zitten. Maar als het nat en glad ligt, kan het voor hetzelfde geld al vanaf de eerste kasseistrook prijs zijn."
http://sporza.be/cm/sporz(...)08_Keukeleire_Froome
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 9 juli 2014 @ 10:23:07 #190
40566 Ericr
Livewrong
pi_142084383
Schade in de Dauphine leek ook mee te vallen, Froome was daar toch redelijk lamgeslagen in de ritten er na.
  woensdag 9 juli 2014 @ 10:25:20 #191
14505 OProg
A Life in Music
pi_142084432
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)deze-column-op.dhtml

quote:
Als Froome dit jaar de Tour wint, dan eet ik deze column op
Door: Thijs Zonneveld

Zijn linkerbil zag eruit als een rauwe ham aan het plafond van een tapasbar. Zijn elleboog was geschaafd. Zijn hand bebloed. En hij hield zijn pols vast als een kuikentje dat net uit een ei was gekropen.

Als er één dag was waarop Chris Froome niet door het Franse asfalt gezoend wilde worden, dan was het gisteren. Maar het gebeurde toch. Een tikje tegen zijn voorwiel en de Tourwinnaar van vorig jaar lag ondersteboven in de berm - uitgerekend op de dag voor de rit waar hij zich sowieso al het meeste zorgen over maakte: die over de kasseien naar Arenberg. Froome is op kasseien al kwetsbaar, maar met een pijnlijke pols en een nacht met weinig slaap is hij dubbel kwetsbaar. En tot overmaat van ramp gaat het ook nog regenen. Glibberen en glijden over vooroorlogse karrensporen met een lichaam vol butsen: het is een nachtmerrie voor iedere klassementsrenner.

Zijn concurrenten hebben hem zien rijden, met zijn rauwehambil en zijn gekneusde pols. Ze hebben gisterenavond de beelden teruggezien van zijn valpartij. Ze hebben gelezen dat hij na de finish echo's van zijn pols heeft laten maken. En ze zullen allemaal hetzelfde ruiken: zijn bloed. Ze gaan hem vandaag aanvallen waar ze kunnen. Ze willen hem slopen. Aan gruzels rijden. De nek omdraaien. Want in andere sporten help je een geblesseerde concurrent omhoog, en bij wielrennen trap je 'm dood.

Het loopt dit jaar sowieso al niet op rolletjes voor Froome. Vorig jaar won hij alles wat er te winnen was in de aanloop naar de Tour; dit jaar werd hij in directe duels verslagen door Alberto Contador, op papier zijn grootste tegenstander. Hij viel in de Dauphiné, hij lag onder vuur vanwege een vaag cortisonenattest in de Ronde van Romandië en hij vocht een bloedvete uit met zijn ploeggenoot Bradley Wiggins. Ze blijken zo'n gigantische grafhekel aan elkaar te hebben dat Wiggins niet eens mee mocht naar de Tour. Maar juíst Wiggins had Froome vandaag op de keien goed kunnen gebruiken - Sir Bradley werd in het voorjaar nog negende in Parijs-Roubaix. In plaats daarvan moet Froome de schade vandaag beperken met een team vol Spaanse klimmers en een Wit-Rus van 76. En vooruit, Geraint Thomas. Maar die heeft de hele week al op kop gereden.

Alles en iedereen is tegen hem - de concurrentie, het weer, het asfalt én de directie van de Tour. Het parcours dat ze hebben uitgetekend is zo ongeveer het slechtste dat Froome zich had kunnen wensen. Deze Tour zit vol met gooi- en smijtwerk. Froome moet zichzelf met zijn postbodestijl over de kasseien worstelen. Hij moet overeind blijven in chaotische finales vol venijnige klimmetjes en onoverzichtelijke afdalingen. En hij heeft van de organisatie maar één tijdrit gekregen om tijd terug te winnen op zijn concurrenten.

Misschien dat hij volgend jaar of het jaar daarna wint, maar dit jaar niet. It ain't going to happen. Dit is geen Froome-Tour.

En als hij wel wint, eet ik deze column op.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 9 juli 2014 @ 10:28:48 #192
56724 Wombcat
rent wiel
pi_142084512
Je zou bijna hopen dat 'ie toch wint, maar ik geef Zonneveld wel gelijk.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 9 juli 2014 @ 10:36:34 #193
62913 Blik
The one and Only!
pi_142084672
Wel dubbel inderdaad dat juist de persoon die hem er vandaag doorheen zou kunnen helpen zijn grootste rivaal is, Wiggo
pi_142095811
Dit was het dan voor dit jaar.
pi_142095816
Abandon.
  woensdag 9 juli 2014 @ 15:45:47 #196
62913 Blik
The one and Only!
pi_142095912
Dit gun ik hem dan ook weer niet, ik had graag een mooie koers gezien tussen Contador en Froome
pi_142095970
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:45 schreef Blik het volgende:
Dit gun ik hem dan ook weer niet, ik had graag een mooie koers gezien tussen Contador en Froome
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  woensdag 9 juli 2014 @ 15:47:14 #198
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_142095992
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:45 schreef Blik het volgende:
Dit gun ik hem dan ook weer niet, ik had graag een mooie koers gezien tussen Contador en Froome
Dit dus. Porte en Nieve mogen denk ik nu wel voor eigen kansen rijden.
  woensdag 9 juli 2014 @ 15:47:52 #199
62913 Blik
The one and Only!
pi_142096025
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:47 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Dit dus. Porte en Nieve mogen denk ik nu wel voor eigen kansen rijden.
Lijkt mij ook ja
pi_142096036
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:45 schreef Blik het volgende:
Dit gun ik hem dan ook weer niet, ik had graag een mooie koers gezien tussen Contador en Froome
Jammer inderdaad, zeker omdat het leek dat Contador het Froome lastig kon maken.

Gelukkig is het niet op de kasseien, anders kregen we die discussie weer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')