Interrail heeft One-Country passen, hé? Als je een maand door een land gaat treinen is dat alles behalve een absurde methode om lang de tijd te nemen om een land goed te verkennen.quote:Op dinsdag 30 april 2013 11:23 schreef MCH het volgende:
[..]
Dat Noorwegen verhaal was gewoon een side note, maar interrail vind ik echt 1 van de meest absurde dingen die je kunt doen als je zegt dat je ergens lang de tijd voor wil nemen. Ik zie genoeg mensen die een Interrail nemen en dan zo'n standaardronde maken van Berlijn - Krakau - Praag - Budapest of whatever en die denken dan dat ze heel Europa hebben gezien terwijl ze eigenlijk alleen maar door Europa zijn rondgesjeesd in een heel korte periode. Bovendien is het in Oost- en Midden-Europa veel goedkoper om alles met losse tickets te doen. Je bent lang genoeg op deze aardbol om elke zomer 1 of 2 landen in drie weken rustig te bekijken, dat noem ik pas ergens lekker lang de tijd voor nemen.
Dat vind ik geen interrailen of snap je het woord inter niet? In welke landen heb jij dan een One-Country pas aangeschaft?quote:Op dinsdag 30 april 2013 12:03 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Interrail heeft One-Country passen, hé? Als je een maand door een land gaat treinen is dat alles behalve een absurde methode om lang de tijd te nemen om een land goed te verkennen.
Ik versta onder interrailen dat je op pad bent met de trein, en dan natuurlijk buiten Nederland.quote:Op dinsdag 30 april 2013 12:04 schreef MCH het volgende:
[..]
Dat vind ik geen interrailen of snap je het woord inter niet? In welke landen heb jij dan een One-Country pas aangeschaft?
Voor Noorwegen kan een dergelijke pas wel uit inderdaad.quote:Op dinsdag 30 april 2013 12:16 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik versta onder interrailen dat je op pad bent met de trein, en dan natuurlijk buiten Nederland.
Interrailen heeft buiten het feit dat je buiten Nederland treint niets met grenzen oversteken en meerdere landen bezoeken te maken, anders slaat de Interrail One Country Pas natuurlijk helemaal nergens op. Ikzelf heb Noorwegen in een maand verkent met de diezelfde pas. En dan heb je nog precies 26 andere landen om uit te kiezen.
Als je hetzelfde idee hebt om met een rugzak een land te verkennen zijn er nog wel een aantal mooie opties. Zweden, Finland, Turkijke. Inmiddels zijn veel mensen al redelijk bekend in Frankrijk, Duitsland en Spanje, maar als je de hoeveelheid aan te ontdekken kilometers ziet kun je die zo aan het rijtje toevoegen.quote:Op dinsdag 30 april 2013 12:26 schreef MCH het volgende:
[..]
Voor Noorwegen kan een dergelijke pas wel uit inderdaad.
Frankrijk en Spanje heeft niet zulke aantrekkelijke voorwaarden voor Interrailreizigers, Turkije kun je misschien beter combineren met een Balkan Flexi Pass en Duitsland heeft voor jongeren een zeer aantrekkelijke aanbieding voor onbeperkt reizen in de zomer.quote:Op dinsdag 30 april 2013 12:52 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als je hetzelfde idee hebt om met een rugzak een land te verkennen zijn er nog wel een aantal mooie opties. Zweden, Finland, Turkijke. Inmiddels zijn veel mensen al redelijk bekend in Frankrijk, Duitsland en Spanje, maar als je de hoeveelheid aan te ontdekken kilometers ziet kun je die zo aan het rijtje toevoegen.
Het ging me meer om het 'rugzak-om-en-ontdekken'-principe.quote:Op dinsdag 30 april 2013 13:17 schreef MCH het volgende:
[..]
[..]
Frankrijk en Spanje heeft niet zulke aantrekkelijke voorwaarden voor Interrailreizigers, Turkije kun je misschien beter combineren met een Balkan Flexi Pass en Duitsland heeft voor jongeren een zeer aantrekkelijke aanbieding voor onbeperkt reizen in de zomer.
Ik ga deze zomer naar Frankrijk met de trein. Maar is de Thalys echt zo duur wat betreft reserveringen? Ik zie op de site van treinreiswinkel dat een reservering tot ¤39 euro kost.quote:Op dinsdag 30 april 2013 13:23 schreef Lemans24 het volgende:
TGVs in Frankrijk zijn spotgoedkoop als je ze vantevoren boekt. Voor spontaan reizen is het een minder geschikt land, inderdaad.
Voor Spanje geldt hetzelfde met de AVE treinen, maar daar heb je meestal wel goedkopere langzame treinen en veel bussen, in tegenstelling tot Frankrijk.
Vantevoren boeken is vrij goedkoop, al kost de Thalys wel iets meer dan de TGV.quote:Op dinsdag 30 april 2013 14:03 schreef Two het volgende:
[..]
Ik ga deze zomer naar Frankrijk met de trein. Maar is de Thalys echt zo duur wat betreft reserveringen? Ik zie op de site van treinreiswinkel dat een reservering tot ¤39 euro kost.
Boeken hoeft niet aangezien ik door Frankrijk kom met mijn interrail. Maar dan zit je toch met toeslagen? Is dat misschien waar die ¤39,- vandaan komt? Of zit die toeslag 'm in het feit dat het over het traject Parijs - Nederland gaat en je interrail niet geldig is in Nederland?quote:Op dinsdag 30 april 2013 14:10 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Vantevoren boeken is vrij goedkoop, al kost de Thalys wel iets meer dan de TGV.
Reserveren is gratis, alleen niet via de treinreiswinkel. Maar die heb je voor zo'n eenvoudig ticket ook niet nodig. Gewoon boeken via www.tgv-europe.com (al heet dat nu weer anders).
Nee, toeslag is nou eenmaal zo hoog.quote:Op dinsdag 30 april 2013 14:15 schreef Two het volgende:
[..]
Boeken hoeft niet aangezien ik door Frankrijk kom met mijn interrail. Maar dan zit je toch met toeslagen? Is dat misschien waar die ¤39,- vandaan komt? Of zit die toeslag 'm in het feit dat het over het traject Parijs - Nederland gaat en je interrail niet geldig is in Nederland?
In ieder geval bedankt voor de tip van het gratis reserveren! Daar ga ik eens naar kijken.
Hmm zal er eens naar kijken dan. Dat twee á drie maanden van tevoren boeken komt sowieso wel goed. Bedankt in ieder geval!quote:Op dinsdag 30 april 2013 14:20 schreef Lemans24 het volgende:
Of reserveren ook gratis is voor mensen met een interrailpas, weet ik niet hoor. Het zit bij de prijs in als je een los ticket koopt.
Die 39 euro zal inderdaad voor een apart ticket voor de thalys zijn, dat is de promo-prijs voor Rotterdam-Parijs. Die moet je dan wel ruim vantevoren (twee of drie maanden) kopen, anders is het veel duurder.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waarschijnlijk gaan we Florence en Madrid schrappen, Barcelona wat dagen afhalen en in ruil daarvoor hopelijk nog Bosnië/Servië aandoen.
Ik hoor het graag van de ervaren Interrailers!Op zaterdag 28 mei 2011 23:32 schreef ghettofred het volgende:
Ik wil ooit nog is gewoon mijn hand uithalen en dan zo in de borsten knijpen.
Ze kunnen niet boos worden, immers zitten ze op het werk.
Ja, we hadden de route wel uitgestippeld, maar dit was meer om onze ambitie beetje weer te geven, hoeveel plekken we willen bezoeken et cetera.quote:Op maandag 16 september 2013 23:04 schreef rosstek het volgende:
Ik zou Madrid schrappen, Barcelona inkorten, wel naar Florence gaan en Sarajevo en Belgrado toevoegen.
Als je dan toch je hele route al uitgestippeld hebt, is er ook weinig meer van de bonnefooi over en kun je net zo goed (vrijblijvend) overnachtingen reserveren.
Mijn ervaring is dat als je ergens maar 1 nacht blijft, je liever onbezorgd de stad gaat verkennen, dan 3 keer de stad door moet op zoek naar een slaapplek, en nergens meer aan toe komt.
quote:http://elvira.mav-start.hu/
1 ticket of Zagreb Spezial: 29,00 euro/person (outward journey)
Please note that home printing of international tickets is not possible. International tickets booked online must be collected at any of the Ticket Collection Points located at railway stations in Hungary before your journey.
http://www.bahn.de
Fares not available
Tariff abroad
For connections outside of Germany, a special ticket is required. These offers are not bookable via the internet.
Tickets may be purchased in any DB ReiseZentrum, authorised travel agencies or over the telephone using DB ReiseService by dialing +44 8718 80 80 66 (chargeable).
wanneer ga je eigenlijk? 2 dagen van te voren een ticket kopen is vroeg zat.quote:Op donderdag 1 mei 2014 14:49 schreef conobram het volgende:
Thanks, zal vanavond even een mailtje sturen naar de Treinreiswinkel. Hopen dat het wat wordt.
Ben trouwens van plan om vanaf München via Ljubljana en Zagreb naar Hongarije te reizen.
edit: kan inderdaad gewoon via Treinsreiswinkel, komt dan wel 7,50 administratiekosten p.p. bij (bij deze reis dan)
Even klein advies; als je via Ljubljana naar Zagreb gaat, neem dan ff de extra tijd om via Rijeka te gaan; is hartstikke mooi, en dan pak je ook een beetje zee en strand mee in die mooie omgevingquote:Op donderdag 1 mei 2014 14:49 schreef conobram het volgende:
Thanks, zal vanavond even een mailtje sturen naar de Treinreiswinkel. Hopen dat het wat wordt.
Ben trouwens van plan om vanaf München via Ljubljana en Zagreb naar Hongarije te reizen.
edit: kan inderdaad gewoon via Treinsreiswinkel, komt dan wel 7,50 administratiekosten p.p. bij (bij deze reis dan)
Half juli. Denk dat ik toch lekkerder zit als ik al kaarten gereserveerd heb. Heb je ervaring op dat traject?quote:Op maandag 5 mei 2014 13:05 schreef broccolitaart het volgende:
[..]
wanneer ga je eigenlijk? 2 dagen van te voren een ticket kopen is vroeg zat.
Denk dat het vooral tripjes worden vanuit de hoofdsteden. Heb de accommodaties namelijk al vastliggenquote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:56 schreef Your_mother_in_law het volgende:
[..]
Even klein advies; als je via Ljubljana naar Zagreb gaat, neem dan ff de extra tijd om via Rijeka te gaan; is hartstikke mooi, en dan pak je ook een beetje zee en strand mee in die mooie omgeving
Doodzonde dit altijd maar de meeste mensen leren dat bij vervolgreizen wel afquote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:02 schreef conobram het volgende:
[..]
Half juli. Denk dat ik toch lekkerder zit als ik al kaarten gereserveerd heb. Heb je ervaring op dat traject?
[..]
Denk dat het vooral tripjes worden vanuit de hoofdsteden. Heb de accommodaties namelijk al vastliggen
Tja, mijn vriendin heeft een vaste baan en niet zo'n lange vakantie. Er is dus niet zo heel veel ruimte voor improvisatie, detours etc. Dat is inderdaad maar iets voor een volgende keer.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:04 schreef Dven het volgende:
[..]
Doodzonde dit altijd maar de meeste mensen leren dat bij vervolgreizen wel af
Nouja, je gaat in steden komen waar je uiteindelijk langer wilde blijven en steden waar je uiteindelijk toch iets minder lang had willen zijn. Wanneer je niets vast hebt staan, zit je niet met dat probleem Ik merk het hier wekelijks dat mensen aangaven dat ze het graag niet gepland hadden zodat ze hier een week konden blijven in plaats van slechts een dagjequote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:07 schreef conobram het volgende:
[..]
Tja, mijn vriendin heeft een vaste baan en niet zo'n lange vakantie. Er is dus niet zo heel veel ruimte voor improvisatie, detours etc. Dat is inderdaad maar iets voor een volgende keer.
Je hebt al 12 overnachtingsplekken, dat zijn dus al bijna 2 weken aan dagen met een overnachting. Verder wil je ook nog genoeg tijd hebben om die steden te zien, dus ik weet niet of dit gaat passen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 17:04 schreef Equis.Viris het volgende:
Even heel oriënterend gekeken naar een route om aankomende, of waarschijnlijk volgende, zomer te doen met Interrail. Het is een Interrail treinkaart met de bijbehorende reistijden, ik heb het met Paint ( ) er nog wat bij geknutseld, de zwarte punten zijn steden waar ik wil overnachten en de gele tussenstops. Ik wil er zo'n 2-3 weken voor uittrekken, is dit een goede route en met Interrail goed te doen? Ik heb er namelijk 0,0 ervaring mee.
Doel is eigenlijk om Istanbul te bereiken en onderweg nog wat mooie steden als Florence te bezoeken.
EricOscuro, bedankt voor de tip btw
[ link | afbeelding ]
check http://www.seat61.com/index.html#.U43nz_l_u1c voor tips en updates, er zijn werkzaamheden bij Istanbul maar er schijnt vervangend busvervoer te zijn.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 17:04 schreef Equis.Viris het volgende:
Even heel oriënterend gekeken naar een route om aankomende, of waarschijnlijk volgende, zomer te doen met Interrail. Het is een Interrail treinkaart met de bijbehorende reistijden, ik heb het met Paint ( ) er nog wat bij geknutseld, de zwarte punten zijn steden waar ik wil overnachten en de gele tussenstops. Ik wil er zo'n 2-3 weken voor uittrekken, is dit een goede route en met Interrail goed te doen? Ik heb er namelijk 0,0 ervaring mee.
Doel is eigenlijk om Istanbul te bereiken en onderweg nog wat mooie steden als Florence te bezoeken.
EricOscuro, bedankt voor de tip btw
[ link | afbeelding ]
Istanbul is momenteel drama.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 17:24 schreef gijsman het volgende:
[..]
check http://www.seat61.com/index.html#.U43nz_l_u1c voor tips en updates, er zijn werkzaamheden bij Istanbul maar er schijnt vervangend busvervoer te zijn.
check http://www.bahn.de/p/view/index.shtml voor dienstregelingen, maar zal je vast wel gedaan hebben.
rome kan je niet zomaar zien tijdens een tussenstop, florence is daar geschikter voor.
Toch vooral met de trein - er zijn toch vast wel rechtstreekse bussen naar Istanboel? Alleen is een Interrail dan natuurlijk niet geldig.quote:
Interrail is in dat soort gevallen wel geldig. Probleem is dat een busreis naar Istanbul een regelrechte hel is. Zeker omdat de grensovergang per bus nog langer duurt dan per trein.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 17:39 schreef Igen het volgende:
[..]
Toch vooral met de trein - er zijn toch vast wel rechtstreekse bussen naar Istanboel? Alleen is een Interrail dan natuurlijk niet geldig.
Is er niet een overdag-bus van Burgas naar Istanboel of zoiets?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 19:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Interrail is in dat soort gevallen wel geldig. Probleem is dat een busreis naar Istanbul een regelrechte hel is. Zeker omdat de grensovergang per bus nog langer duurt dan per trein.
Ik woon op zo'n 5 kilometer van Gorna. Daar is het prima en het probleem niet zo zeer, sterker nog, de bus is stukken sneller aangezien je per trein de Balkan over moet steken en dat gaat zo vlot niet. Volgens mij is de problematiek omtrent de landverschuiving in Europees Turkije nog steeds niet volledig opgelost en kom je daar dus ook voor (flinke) vertragingen te staan, waar het daadwerkelijke probleem schuilt. Al is dat onlangs mogelijk verholpen, ben al een tijdje Turkije niet in geweest.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 19:30 schreef gijsman het volgende:
Additional bus on Bucharest-Istanbul route until 13 August...
On the Bucharest-Istanbul route from 10 April until 13 August 2014, a bus is also temporarily replacing the train between Gorna Orjahovitsa & Dimitrovgrad in Bulgaria. In other words, until mid-August the Bucharest-Istanbul train has become a train from Bucharest to Gorna, a bus to Dimitrovgrad, a train to Cerkezkoy, then a bus to Istanbul (and vice versa westbound). Although these trains & rail-replacement buses all work very smoothly, you might prefer the Belgrade-Sofia-Istanbul route rather than the route via Bucharest during this period, as the Sofia-Istanbul train is not affected by the Gorna-Dimitrovgrad work, only by the Cerkezkoy-Istanbul work, as shown in this section.
via: http://www.seat61.com/Turkey.htm#.U44EuPl_u1c
Okay duidelijkquote:Op dinsdag 3 juni 2014 20:10 schreef Dven het volgende:
Tevens klopt het kaartje niet want de verbinding Belgrado - Budapest ontbreekt sowieso en de tijden zijn zeeeeeeer foutief Sofia - Belgrado is bijvoorbeeld geen 8 uur en een beetje maar zo'n 12 uur. En reken met de recente overstromingen in Servie er maar op dat het nog veel meer gaat zijn.
Laatste keer dat ik die lijn gepakt heb was een maand of zes geleden. Vertrek rondom 20.30 te Sofia en aankomst kort voor 07.00 in Belgrado. Terwijl het in Belgrado een uur vroeger is dan in Sofia. En zo was het alle keren daarvoor ook. Mogelijk dat je inderdaad zo'n 8,5 uur in de trein rijdt maar dan rekenen ze er de stops aan de grens niet bij. Die zeker in de zomer lang duren door alle backpackers waardoor de treinen overvol zijnquote:
Bij voorkeur gebruik ik Raildude. Heeft me in tegenstelling tot de spoorwegen zelf nog nooit in de steek gelatenquote:Op dinsdag 3 juni 2014 20:18 schreef gijsman het volgende:
http://www.interrail.eu/s(...)railway_map_2014.pdf
Denk dat je beter deze kaart kan gebruiken maar daar staan geen reistijden en afstanden op.
De nachttrein door Oostenrijk Hopelijk zit je bij schemering in de bergenquote:Op dinsdag 3 juni 2014 20:22 schreef Facepalm het volgende:
Vandaag de tickets ontvangen, nu nog 2 maanden wachten.
Eerste met de nachttrein naar Wenen, daarna naar Budapest en dan verder Oost-Europa in, nog niet echt plannen voor.
blijf lekker thuis net zo makkelijkquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 20:50 schreef rosstek het volgende:
BuzzFeed - 27 Very Real Interrailing Problems
In plaats van met de trein, kan je ook voordelig vliegen van/naar Rome, met bijvoorbeeld Ryanair. Scheelt een hoop tijd.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:07 schreef Karbonkel95 het volgende:
Alleen Milaan trekt ons niet, schijnt niks te zijn, dus vanaf daar willen we gelijk naar Bologna. Dus ipv. beginnen in Rome, eindigen in Rome. Bedankt in ieder geval
Dankje! Dit wilde we ook al uitzoeken, omdat ik me niet voor kon stellen dat vier keer met de trein zo duur was! Vliegen wilde we terug sowieso vanaf Rome, omdat dat met Ryan air goedkoop kan idd, alleen we beginnen niet in Rome, dus dachten we of de trein naar Bologna, of vliegen op Milaan en daarna de trein naar Bologna, want je hebt gelijk dat bespaart heel veel tijd! Die site ga ik eens op kijken We gaan het wel vastleggen, ook al wil ik ook wel vrijheid en een keer op het moment zelf bepalen waar ik heen wil, ons budget laat dat niet toe, dus van te voren is veel goedkoper en voor een eerste keer op zo'n manier reizen ook wel fijn denk ikquote:Op donderdag 11 december 2014 13:41 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
In plaats van met de trein, kan je ook voordelig vliegen van/naar Rome, met bijvoorbeeld Ryanair. Scheelt een hoop tijd.
En als je van tevoren al weet waar je wanneer naartoe wil, dan loont het om de prijs van een Interrail ticket te vergelijken met losse tickets op http://www.trenitalia.com . Veel verbindingen zijn te krijgen voor 9 euro als je op tijd boekt.
Naast Trenitalia (zeg maar de NS van Italië), heb je ook nog een private onderneming die je voor 19 euro van Bologna naar Rome (en ook andere plekken) brengt in één van hun hogesnelheidstreinen: http://www.italotreno.it/EN/Pages/default.aspxquote:Op donderdag 11 december 2014 17:50 schreef Karbonkel95 het volgende:
dus dachten we of de trein naar Bologna, of vliegen op Milaan en daarna de trein naar Bologna, want je hebt gelijk dat bespaart heel veel tijd! Die site ga ik eens op kijken
Dankje! Heel handig Ik heb net gekeken op die site en los is dus veel goedkoper dan een pas! Na lang zoeken alle trajecten gevonden die we af zullen leggen, cinque terre komt geen hogesnelheidstrein, vandaar dat ik de niet op deze kan vinden natuurlijk xd Maar op die andere site wel! Super bedankt dusquote:Op vrijdag 12 december 2014 18:00 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Naast Trenitalia (zeg maar de NS van Italië), heb je ook nog een private onderneming die je voor 19 euro van Bologna naar Rome (en ook andere plekken) brengt in één van hun hogesnelheidstreinen: http://www.italotreno.it/EN/Pages/default.aspx
Nee, de kaartjes voor de langere afstanden moet je wel van tevoren boeken. Via de website krijg je na betaling een e-ticket gemaild. Meestal kan je boeken vanaf 90 dagen voor vertrek. Dan weet je vrijwel zeker dat je het laagste tarief hebt; als je op de dag zelf een kaartje koopt, ben je vele malen duurder uit.quote:Op vrijdag 12 december 2014 19:25 schreef Karbonkel95 het volgende:
Kan je die ook van te voren boeken of is dat niet nodig? Die treinkaartjes? Of is dat gewoon net als in nl naar het station gaan en dan je kaartje kopen en gaan ?
quote:Op vrijdag 12 december 2014 19:56 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nee, de kaartjes voor de langere afstanden moet je wel van tevoren boeken. Via de website krijg je na betaling een e-ticket gemaild. Meestal kan je boeken vanaf 90 dagen voor vertrek. Dan weet je vrijwel zeker dat je het laagste tarief hebt; als je op de dag zelf een kaartje koopt, ben je vele malen duurder uit.
Voor de kortere afstanden en de regionale treinen kan je een kaartje op het station / uit de automaat / bij de conducteur kopen. Dat zijn vaste prijzen, die niet veranderen naar mate de trein voller zit.
Voor meer informatie over de treinen en kaartjes kan je ook op http://www.seat61.com/Italy-trains.htm kijken
Oke! Super bedankt Dan kopen we de kaartjes met de hoge snelheidstrein van te voren en de rest, wat niet veel meer is, ter plekke! Super bedankt Ik ga ook op die site een kijkje nemenquote:Op vrijdag 12 december 2014 19:56 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nee, de kaartjes voor de langere afstanden moet je wel van tevoren boeken. Via de website krijg je na betaling een e-ticket gemaild. Meestal kan je boeken vanaf 90 dagen voor vertrek. Dan weet je vrijwel zeker dat je het laagste tarief hebt; als je op de dag zelf een kaartje koopt, ben je vele malen duurder uit.
Voor de kortere afstanden en de regionale treinen kan je een kaartje op het station / uit de automaat / bij de conducteur kopen. Dat zijn vaste prijzen, die niet veranderen naar mate de trein voller zit.
Voor meer informatie over de treinen en kaartjes kan je ook op http://www.seat61.com/Italy-trains.htm kijken
Als je budget niet zo hoog is zou ik een hele andere route doen! Londen, Edinburgh, Parijs en Geneve zijn totaal niet budget proof ;p Als je geen hoog budget heb zou ik het oosten van Europa opzoeken!quote:Op zondag 14 december 2014 12:46 schreef bekechild het volgende:
Hoi,
Ik wil graag deze zomer in mijn eentje gaan interrailen.
Nou is mijn budget niet super groot, maar heb ik nog niet echt een concreet budget kunnen trekken, ik zou graag de interrail pas van 10 dagen binnen 22 dagen willen en dan vliegen naar Edinburgh, van daaruit naar Londen reizen, dan naar Parijs vanuit Parijs naar Montpellier en daar een stukje Franse kustlijn meepakken richting Geneve, vanuit Geneve naar Milaan en vanuit Milaan naar Munchen en terug richting Nederland. Wat voor budget moet ik hier ongeveer voor berekenen, ik wil graag gebruik maken van AirBNB voor overnachtingen.
Groet,
Wat raad je me dan aan qua steden?quote:Op zondag 14 december 2014 15:02 schreef Karbonkel95 het volgende:
[..]
Als je budget niet zo hoog is zou ik een hele andere route doen! Londen, Edinburgh, Parijs en Geneve zijn totaal niet budget proof ;p Als je geen hoog budget heb zou ik het oosten van Europa opzoeken!
Ik ken niet heel veel steden in het Oosten eerlijk gezegd, ik weet alleen dat het daar een stuk goedkoper is en dat Geneve een van de duurste steden is.. Ik ben zelf in Boedapest geweest en dat is met stipt op 1 mijn favoriete stad! En Praag is ook heel mooi. Verder is Ljubljana leuk voor een dag en Bled ook, maar dat is vooral voor het meer. En Krakau staat bij mij hoog op het lijstje, ook omdat je dan naar Auswitchz kan. Sarajevo schijnt ook heel mooi te zijn!quote:Op zondag 14 december 2014 15:03 schreef bekechild het volgende:
[..]
Wat raad je me dan aan qua steden?
Als je budget niet supergroot is, zou ik zeker deze reis niet per interrail aanraden. Alleen de toeslagen op de genoemde verbindingen zijn vrijwel dezelfde prijs als een gewoon ticket. En airbnb is veel te onhandig en duur als je alleen maar een paar nachten ergens blijft. Kijk dan eerder naar hostels of couchsurfing als je niet veel te besteden hebt.quote:Op zondag 14 december 2014 12:46 schreef bekechild het volgende:
Hoi,
Ik wil graag deze zomer in mijn eentje gaan interrailen.
Nou is mijn budget niet super groot, maar heb ik nog niet echt een concreet budget kunnen trekken, ik zou graag de interrail pas van 10 dagen binnen 22 dagen willen en dan vliegen naar Edinburgh, van daaruit naar Londen reizen, dan naar Parijs vanuit Parijs naar Montpellier en daar een stukje Franse kustlijn meepakken richting Geneve, vanuit Geneve naar Milaan en vanuit Milaan naar Munchen en terug richting Nederland. Wat voor budget moet ik hier ongeveer voor berekenen, ik wil graag gebruik maken van AirBNB voor overnachtingen.
Groet,
Oftewel met z'n tweeen vlieg je voor ¤200,- en met de trein kun je voor ¤200,- p.p. Dat ziet er toch al heel anders uit.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:23 schreef UIO_AMS het volgende:
Zit nu net te kijken voor een tripje naar Bordeaux met de trein. ¤ 400 voor 2 personen. Ik vlieg al voor onder de ¤ 100 pp.
Leuke rit wel, al zou ik Sofia overslaan. Pak dan iets leukers in die regio. Hoe zit het trouwens met de rails naar Istanbul toe. Is die al gerepareerd?quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:52 schreef Beunhaas92 het volgende:
Ik ga deze zomer met een vriend bijna een maand reizen met Interrail. Dit is onze route:
Groningen > Berlijn > Praag > Wenen > Bratislava > Boedapest > Belgrado > Sofia > Thessaloniki > Istanbul. Vanuit de laatste plaats vliegen wij terug.
Iemand tips of ervaringen met deze route? Met name het treinen... We hebben 22 dagen om Istanbul te bereiken. Daar blijven we vervolgens nog een dag of 4 en dan vliegen wij terug.
Ik heb de reis momenteel uitgestippeld. Is het aan te raden om de hostels van te voren te reserveren (op de eerste een of tweede steden na) of een of twee dagen van te voren?
Feit blijft dat treinen tweemaal zo duur is.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:43 schreef Igen het volgende:
[..]
Oftewel met z'n tweeen vlieg je voor ¤200,- en met de trein kun je voor ¤200,- p.p. Dat ziet er toch al heel anders uit.
Ik blijf de voorkeur geven aan couchsurfen. Gratis en je leert direct veel mensen en de stad op niet-toeristische wijze kennen.quote:Op maandag 15 december 2014 23:48 schreef Karbonkel95 het volgende:
^airbnb is trouwens best goedkoop! Ik wil het ook gaan gebruiken, vooral omdat dat als het goed is zonder credit card kan en hostel boeken vaak niet. Ik had een appartement vlakbij centrum gevonden in Rome voor 23 euro, voor twee personen per nacht. Dus ruim een tientje pp
Praag, Belgrado, Novi Sad, Cluj-Napoca, Brasov, Veliko Tarnovo, Plovdiv, Thessaloniki... Zo veel leuke steden op het oostelijk continent. Zolang je de twee gedrochten Sofia en Boekarest maar overslaatquote:Op zondag 14 december 2014 15:03 schreef bekechild het volgende:
[..]
Wat raad je me dan aan qua steden?
Train from Toulouse to Barcelonaquote:Op woensdag 22 april 2015 21:03 schreef Paksoi het volgende:
Vraagje, over 2 weken zit ik in Zuid-Frankrijk, in het plaatsje Aspet, een uurtje van de Spaanse grens. Graag zou ik een tripje willen maken naar Barcelona, met de auto zit ik daar zo'n 4 uur vandaan, echter gaat m'n voorkeur naar te reizen per trein. Nu lijkt me dat er wel treinverbindingen zijn in het gebied waar ik zit, maar is er geen enkele site die mij daarover duidelijke informatie kan geven. Ook zit in dicht in de buurt van de stad Toulouse, dus misschien dat ik vanuit daar moet reizen. Iemand die mij kan zeggen waar ik zoal moet kijken?
Weet je nog een leuk alternatief voor Sofia tussen Belgrado en Thessaloniki? Voor zover ik weet en kon vinden rijdt er nog geen trein tussen Thessaloniki en Istanbul. Wordt waarschijnlijk de bus.quote:Op woensdag 22 april 2015 06:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Leuke rit wel, al zou ik Sofia overslaan. Pak dan iets leukers in die regio. Hoe zit het trouwens met de rails naar Istanbul toe. Is die al gerepareerd?
Op de route van is Nis wel een leuke stad. Uit m'n hoofd de derde stad van Servie. Als je een paar uur om wilt reizen dan kan ik je Veliko Tarnovo in Bulgarije aanraden. Een van de drukstbezochte steden op de Balkan, zeker door backpackers. Zeer grote historie, veel cultuur, prachtige natuur, en tal van barretjes en openluchtconcerten in de zomer. Meeste mensen hebben er spijt van dat ze op hun reis drie dagen in Sofia zijn verbleven en maar een enkele dag in Veliko Tarnovo, dat ze ook nog uitgekozen hebben omdat het toch per ongeluk op de weg lag. Heel veel mensen die jaarlijks of wanneer ze weer op reis gaan terugkeren. Zegt genoeg En natuurlijk staat er een koud pintje voor je klaarquote:Op vrijdag 24 april 2015 22:37 schreef Beunhaas92 het volgende:
[..]
Weet je nog een leuk alternatief voor Sofia tussen Belgrado en Thessaloniki? Voor zover ik weet en kon vinden rijdt er nog geen trein tussen Thessaloniki en Istanbul. Wordt waarschijnlijk de bus.
Ja hoor is geen probleem. Wordt soms ook verkocht in de trein, tijdens onze reis was het zelfs happy hour, halve liters voor 1,5 euroquote:Op woensdag 20 mei 2015 22:37 schreef H0D3NPYL het volgende:
Mag je ook gewoon alcohol zuipen onderweg?
Zou niet weten waarom niet? Denk dat het zo ongeveer door iedereen gedaan wordt in de nachttreintjes. Altijd feestquote:Op woensdag 20 mei 2015 22:37 schreef H0D3NPYL het volgende:
Mag je ook gewoon alcohol zuipen onderweg?
Allemaal bij het loket, de eerste mss via de site van de hongaarse spoorwegen: http://www.mavcsoport.hu/quote:Op zaterdag 11 juli 2015 15:57 schreef Beunhaas92 het volgende:
Wie helpt mij uit de brand?
Ik moet de laatste drie treinen verplicht reserveren... (Boedapest - Belgrado, nachttrein) (Belgrado - Sofia, nachttrein) en (Sofia-Thessanoliki) maar echt nergens maar dan ook nergens vind ik HOE en WAAR ik kan reserveren. Ik weet alleen dat Interrail zelf zo'n dienst heeft, maar die termijn red ik niet meer, want ik vertrek a.s. woensdag (eerst via Berlijn, Praag en wenen) Wie helpt mij uit de brand....
Ik heb zo'n Interrail pas trouwens.
Top! Dus bij aankomst, kan ik direct reserveren voor de trein die ik een paar dag later naar de volgende stad neem.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 16:35 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Allemaal bij het loket, de eerste mss via de site van de hongaarse spoorwegen: http://www.mavcsoport.hu/
De site is niet heel logisch en simpel opgezet, dus boeken kan lastig zijn als je niet weet wat je moet doen
Ja in principe wel, of hij moet toevallig vol zitten.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 17:00 schreef Beunhaas92 het volgende:
[..]
Top! Dus bij aankomst, kan ik direct reserveren voor de trein die ik een paar dag later naar de volgende stad neem.
Dat telt als 1 reisdag want je vertrekt 19:01 inderdaad.quote:Op woensdag 29 juli 2015 12:36 schreef S-te-Fan het volgende:
Stel je stapt 's avonds om 21:50 in de trein in krakau om om 8:25 aan te komen in boedapest de volgende dag. Telt dit dan als 2 of als 1 reisdag?
Iets verder kijken dan mijn neus lang is, ik heb het al!
Zitten nachttreinen vaak al vol of kan je gerust ter plekken aan het loket pas reserveren?
na 1600 is het gratis, je moet wel kaartje halen bij de info bali rechts van de ingangquote:Op zondag 9 augustus 2015 14:23 schreef S-te-Fan het volgende:
Oké thanks
Nog een vraagje. Bij Auschwitz krijg je korting als je een "valid student pass" hebt. Maar waar de neuk kan je checken ofdat je studentenpas zo'n valid student pas is.
Ik neem overigens wel aan dat mijn studentenpas (Universiteit van Wageningen) voldoende is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |