abonnement Unibet Coolblue
pi_113833354
Ik ben nu 23 jaar, en als je zo oppervlakkig hoort hoe mijn leven in elkaar steekt, dan klinkt het eigenlijk best prima volgens mij:

- Woon in een studentenhuis in Amsterdam met een paar vrienden.
- Heb een bijbaantje op de zaterdag en kan altijd redelijk rondkomen van mijn geld.
- Ga nu naar het derde jaar van mijn universitaire studie.

Maar als ik ga vergelijken met leeftijdsgenoten kom ik er eigenlijk (naar mijn idee) altijd achter dat ik het echt een stuk slechter voor elkaar denk te hebben dan al die anderen.

Zo werk ik al vanaf mijn 14e best veel. Ik had dus nu een hele leuke spaarrekening kunnen hebben maar niets is minder waar. Echt een uitgaansbeest was ik nooit, dus mijn geld is wat dat betreft niet nuttig besteed in een leuk uitgaansleven oid..

Het is er een beetje uitgegaan aan kleding, impulsaankopen, onnodige uitgaven, dat soort dingen.

Ook mijn CV is op mijn 23e nog altijd uiterst karig. Eigenlijk heb ik tot nu toe alleen nog maar een baantje in de supermarkt, bij een tankstation, bij een horecagelegenheid op mijn CV staan. Mijn studie rechten gaat me niet bepaald gemakkelijk af, maar ook niet echt moeilijk..

Een voldoende halen is voor mij niet het grootste probleem, maar ECHT hoge cijfers haal ik eigenlijk niet, ookal leer ik extra hard. Het is meestal een beetje tussen de 6 en de 7, heel soms een 8 en dat was het dan wel.

Ook wat betreft mijn vrienden ben ik veel te makkelijk geweest. Investeren in nieuwe vriendschappen kost mij veel energie, en daarom ben ik de afgelopen jaren maar uit gemakzucht bij mn oude vrienden blijven hangen.
Dat zijn echter geen mensen die mij op een goede manier aanvullen. De gezellige sfeer is ook een beetje uit de groep, omdat we elkaar simpelweg al zo lang kennen dat de vriendschap niet altijd even uitdagend meer is..

Vaak komt het dan ook voor op dagen als vandaag ( mooi weer etc) dat iedereen maar gewoon een beetje thuis zit, en niemand echt iets wil doen. Dat is ook niet echt goed voor mij om nieuwe mensen te leren kennen en misschien eens een keer een nieuwe relatie te krijgen..

Kortom :Ik zie best veel problemen in mijn situatie zoals deze nu is, en ik weet eigenlijk niet waar ik goed en slecht aan doe om dit te veranderen. Mijn bijbaan heb ik het erg naar mijn zin, maar moet ik niet eens wat gaan zoeken dat beter bij mijn carriereperspectief past? Hoe ga ik dit allemaal aanpakken? Of moet ik gewoon niet zo zeuren en let ik te veel op kleine dingen?
  vrijdag 6 juli 2012 @ 00:31:09 #2
361437 Eekhoorn_
Zsasz, Wahahauw
pi_113833485
- nee -

[ Bericht 85% gewijzigd door Crutch op 06-07-2012 00:34:55 ]
Geef het op als een dikke bitch in de sportschool :z
pi_113833536
:D
  vrijdag 6 juli 2012 @ 00:32:20 #4
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_113833544
Dat laatste. Je bent nog zo jong dat je toekomst nog open ligt. Gewoon beginnen
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_113833567
'Alles' in het leven slecht aangepakt hebben :')
Ik snap dat je twijfelt over zaken als bijbaantjes en nieuwe vrienden maken, maar verder klinkt het alsof je het goed voor elkaar hebt hoor.
pi_113833607
quote:
Maar als ik ga vergelijken met leeftijdsgenoten kom ik er eigenlijk (naar mijn idee) altijd achter dat ik het echt een stuk slechter voor elkaar denk te hebben dan al die anderen.
Wat hebben zij al allemaal voor elkaar dan, in jouw ogen?
pi_113833770
Ben 25 maar de meeste van mijn leeftijd die ik ken zijn pas net afgestudeerd wonen nog thuis of op een hok en willen graag samen gaan wonen met hun vriendinnetje. Al die shit die hun nu gaan ontdekken heb ik al gezien is soms ook lastig hoor.
pi_113833817
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 00:32 schreef emzor1994 het volgende:
'Alles' in het leven slecht aangepakt hebben :')
Ik snap dat je twijfelt over zaken als bijbaantjes en nieuwe vrienden maken, maar verder klinkt het alsof je het goed voor elkaar hebt hoor.
Nouja het is voor mij allemaal relatief..

Enerzijds denk ik ook soms van : Hmm, het is allemaal best oke volgens mij...

Maar ik sprak vanavond weer een van mijn beste vrienden. De laatste tijd verliezen we elkaar een beetje uit het oog. Hij is echt iemand die hoge ogen wil gooien en deel uit wil gaan maken van de ''high society'' om het zo maar even te zeggen.

In Amsterdam heeft hij echt een gigantisch netwerk opgebouwd, hij heeft vrienden zitten over heel de wereld waar hij zo nu en dan gratis wordt uitgenodigd. Hij is al bezig aan zijn tweede masteropleiding, na cum laude afgestudeerd te zijn vorig jaar als econometrist.

En dan denk ik wel eens : Dat wereldje van hem is niets voor mij met al die hippe mensen waar hij zo nodig mee om wil gaan, maar waar ben ik nou eigenlijk helemaal mee bezig?

Oke ik studeer ook, maar mijn ''netwerk'' bestaat eigenlijk alleen uit mijn old school vrienden en nog een paar vrienden die in het ouderlijk dorp zijn blijven wonen. Verder zit ik soms een hele week bij mn ouders thuis, gewoon omdat ik dat chill vind. Dan zit ik een beetje met mn hond te spelen een week lang in de tuin, terwijl veel van mijn vrienden echt aan de weg aan het timmeren zijn...

Maar eerlijk gezegd heb ik er ook helemaal niet zo'n behoefte aan, dat netwerken, CV bouwen, interessant doen maar soms denk ik zou ik het toch niet moeten doen :@
pi_113833968
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 00:37 schreef Ayumu2.0 het volgende:
Ben 25 maar de meeste van mijn leeftijd die ik ken zijn pas net afgestudeerd wonen nog thuis of op een hok en willen graag samen gaan wonen met hun vriendinnetje. Al die shit die hun nu gaan ontdekken heb ik al gezien is soms ook lastig hoor.
Mja dat perspectief heb ik ook. Met een beetje pech ben ik pas 26 als ik klaar ben met studeren, ervanuitgaande dat ik niet volgend collegejaar 16 vakken binnen ga slepen..

Dan ben ik afgestudeerd en heb ik nog steeds geen cent te makken dus zal ik wel nog steeds in dat studentenhuis moeten wonen. En dan maar hopen dat ik ooit nog eens een vriendin tegen kom :9
pi_113834030
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 00:41 schreef EiPet het volgende:

[..]

Mja dat perspectief heb ik ook. Met een beetje pech ben ik pas 26 als ik klaar ben met studeren, ervanuitgaande dat ik niet volgend collegejaar 16 vakken binnen ga slepen..

Dan ben ik afgestudeerd en heb ik nog steeds geen cent te makken dus zal ik wel nog steeds in dat studentenhuis moeten wonen. En dan maar hopen dat ik ooit nog eens een vriendin tegen kom :9
26 is toch gewoon een normale leeftijd of heb ik iets gemist? :?
pi_113834120
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 00:41 schreef EiPet het volgende:

[..]

Mja dat perspectief heb ik ook. Met een beetje pech ben ik pas 26 als ik klaar ben met studeren, ervanuitgaande dat ik niet volgend collegejaar 16 vakken binnen ga slepen..

Dan ben ik afgestudeerd en heb ik nog steeds geen cent te makken dus zal ik wel nog steeds in dat studentenhuis moeten wonen. En dan maar hopen dat ik ooit nog eens een vriendin tegen kom :9
En ik heb niet gestudeerd de hele wereld gezien hard gewerkt en ben al oud dus wees blij je gaat het langer uithouden als mij :@

En zie het zo geld is leuk maar niet zo belangrijk gelukkig zijn met wie je bent veel meer ook dat heb ik geleerd!
pi_113834402
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 00:38 schreef EiPet het volgende:

[..]

Nouja het is voor mij allemaal relatief..

Enerzijds denk ik ook soms van : Hmm, het is allemaal best oke volgens mij...

Maar ik sprak vanavond weer een van mijn beste vrienden. De laatste tijd verliezen we elkaar een beetje uit het oog. Hij is echt iemand die hoge ogen wil gooien en deel uit wil gaan maken van de ''high society'' om het zo maar even te zeggen.

In Amsterdam heeft hij echt een gigantisch netwerk opgebouwd, hij heeft vrienden zitten over heel de wereld waar hij zo nu en dan gratis wordt uitgenodigd. Hij is al bezig aan zijn tweede masteropleiding, na cum laude afgestudeerd te zijn vorig jaar als econometrist.

En dan denk ik wel eens : Dat wereldje van hem is niets voor mij met al die hippe mensen waar hij zo nodig mee om wil gaan, maar waar ben ik nou eigenlijk helemaal mee bezig?

Oke ik studeer ook, maar mijn ''netwerk'' bestaat eigenlijk alleen uit mijn old school vrienden en nog een paar vrienden die in het ouderlijk dorp zijn blijven wonen. Verder zit ik soms een hele week bij mn ouders thuis, gewoon omdat ik dat chill vind. Dan zit ik een beetje met mn hond te spelen een week lang in de tuin, terwijl veel van mijn vrienden echt aan de weg aan het timmeren zijn...

Maar eerlijk gezegd heb ik er ook helemaal niet zo'n behoefte aan, dat netwerken, CV bouwen, interessant doen maar soms denk ik zou ik het toch niet moeten doen :@
Dus als ik het goed begrijp vind je je leven opzich wel chill maar ben je bang later in de problemen te komen of ongelukkig te worden omdat je geen groot netwerk hebt opgebouwd?
Ik doe toevallig ook rechten en ben daar ook wel onzeker over, maar je weet nooit wat er in de toekomst gaat komen.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 01:22:24 #13
374582 Tropanzia
Suena bien
pi_113835595
Ik zeg altijd maar zo: je moet luisteren naar je GEVOEL.
niet naar je verstand.
Digo
  vrijdag 6 juli 2012 @ 01:25:01 #14
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113835665
Refereer je leven niet aan de superpresterende hot shots, maar ga bij wijze van persoonlijke ontwikkelingsstage een dagje rondlopen bij de Aldi in Amsterdam Bijlmer. Gok dat een middagje tussen de tienermoeders, de social outcasts en de echt kansarmen je laat inzien dat je het zo slecht nog niet hebt.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 10:58:28 #15
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113842221
quote:
Of moet ik gewoon niet zo zeuren en let ik te veel op kleine dingen?
Dit dus :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_113842644
Het is helemaal geen mooi weer vandaag TS.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_113844445
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 00:38 schreef EiPet het volgende:

[..]

Nouja het is voor mij allemaal relatief..

Enerzijds denk ik ook soms van : Hmm, het is allemaal best oke volgens mij...

Maar ik sprak vanavond weer een van mijn beste vrienden. De laatste tijd verliezen we elkaar een beetje uit het oog. Hij is echt iemand die hoge ogen wil gooien en deel uit wil gaan maken van de ''high society'' om het zo maar even te zeggen.

In Amsterdam heeft hij echt een gigantisch netwerk opgebouwd, hij heeft vrienden zitten over heel de wereld waar hij zo nu en dan gratis wordt uitgenodigd. Hij is al bezig aan zijn tweede masteropleiding, na cum laude afgestudeerd te zijn vorig jaar als econometrist.

1) Wat je nooit uit het oog moet verliezen is dat niemand perfect is. Misschien heeft die vriend van jou gokschulden, en is hij ontzettend jarloers dat jij die niet hebt. Of vindt hij z'n eigen oren ontzettend lelijk, of ervaart hij z'n netwerk als een last, opgelegd door pa/ma/omgeving etc etc.

2) Ook mbt het cv bouwen, ik ken veel mensen met erg goede banen en zij hebben allen niet bewust aan hun cv "gewerkt", maar dingen gedaan die zij leuk vonden. Dat het verder leuk op een cv staat is dan mooi meegenomen.

3) Daarnaast klink je wel als een lamme tak... Een hele week bij je pa en ma zitten om alleen met je hond te spelen is misschien een een goed plan voor een burnout-poppetje, maar toch niet voor jou?

ongevraagd advies#
4) Zoek uit waar je interesses liggen, en ga er iets mee doen. Ook dit kan op een cv, mits je er ook daadwerkelijk iets meedoet en iets van opsteekt.

5) Pak je (even lamme) vrienden/huisgenoten bij elkaar, ga naar skyscanner en organiseer een tripje. Als student heb je zoveel mogelijkheden tot goedkoop reizen dat je echt een idiot bent wanneer je er geen gebruik van maakt.

6) Al gedacht aan studeren in het buitenland? Altijd een groot feest, de ect's krijg je praktisch per krat bier geconsumeerd.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_113848825
Wat heeft het voor zin om naar het verleden te gaan kijken en je daarover kut te voelen?

Leef in het nu, zet je doelen daarop en kijk uit naar een vet chille toekomst.

Bovendien, je studie gaat prima, er zijn zoveel paupers die gaan werken na een MAVO... je hebt het prima voor elkaar denk ik zo...

PS: ga vrijwillig werken bij een rechtswinkel die advies geeft ... goed voor je CV kan ik je zeggen.
pi_113856203
Alsof die cijfers zoveel boeien en genoeg tijd om je cv te verbeteren. Alleen dat geld is jammer, want vaak kost het wat tijd en geld etc om je cv te verbeteren.
pi_113861668
Het klinkt allemaal niet heel problematisch, maar 'ingekakt' lijkt me wel de juiste omschrijving. Dan heb je impulsen nodig en als die niet op je af komen moet je die zelf zoeken. Nieuw huis, nieuwe stad, nieuwe doelen, van alles kan dat geven, maar soms moet er gewoon iets gebeuren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_113870455
Wat heb jij het zwaar!! Pleeg aub zelfmoord dit komt nooit meer goed!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')