abonnement Unibet Coolblue
pi_113808105
Hallo,

Na het behalen van mijn HAVO diploma ben ik gestart met de HBO studie Sporthogeschool aan Fontys Sittard. De propedeuse heb ik niet kunnen behalen en zodoende ben ik gestopt met de studie. Momenteel werk ik, maar het is de bedoeling om weer aan een studie te beginnen. Ik ben niet door de selectieprocedure van de Politieacademie gekomen, Ergotherapie was het alternatief, maar hier begin ik nu ook aan te twijfelen. Ik wil best beginnen aan een MBO opleiding (waardoor de kans op een diploma groter is als bij een HBO opleiding), maar ik ben momenteel 20 jaar en kijk op tegen een MBO studie van 4 jaar, omdat ik later misschien nog een HBO opleiding wil volgen. De grote vraag is dus, MBO of HBO?
pi_113808262
HBO
pi_113808575
Wanneer je het aankunt en over de benodigde papieren beschikt, dan altijd voor het HBO kiezen. Je krijgt immers een hoger salaris met een hoger aangeschreven diploma op zak.
dat hoeft lang niet altijd, maar om je vast te houden aan dit principe is altijd een mooi grondbeginsel
Google is your friend, abuse your friends
pi_113808703
Nee, de grote vraag is waarom jij je propedeuse niet hebt kunnen halen bij een hbo studie als Sporthogeschool. En mbo of hbo is ook erg studie afhankelijk.
pi_113809670
Als het je gaat lukken natuurlijk HBO
He walks amongst us, but he is not one of us
pi_113809775
Waarom heb je je propedeuse niet gehaalt? Te hoog niveau? Te weinig interesse?
En waarom dan wel je havo?

Leg uit :)
pi_113811097
Ik heb mijn HAVO gehaald, wel leerjaar 4 overgedaan. Sporthogeschool had ik de propedeuse bijna binnen, alleen 1 tentamen (Psychologie & Inspanningsfysiologie) niet gehaald. Ouders zijn bang dat ik de volgende HBO opleiding ook niet haal...
  donderdag 5 juli 2012 @ 16:51:41 #8
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_113812246
Maar hoe heb je je cijfers gehaald? Zijn het allemaal leuke zevens of allemaal krap aan een 5,5 na een paar keer hertentamen? En hoe diep ben je gezakt voor dat ene tentamen. Een 5,3 is natuurlijk wel wat anders dan een 3,5.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_113812471
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 16:25 schreef Shaun_Janssen het volgende:
Ik heb mijn HAVO gehaald, wel leerjaar 4 overgedaan. Sporthogeschool had ik de propedeuse bijna binnen, alleen 1 tentamen (Psychologie & Inspanningsfysiologie) niet gehaald. Ouders zijn bang dat ik de volgende HBO opleiding ook niet haal...
Waarom stop je met een opleiding als je 1 tentamen niet hebt gehaald? Je vond het ook niet leuk dus?
pi_113812944
Meeste tentamens waren tussen de 5,5 en 6,5, geen uitschieters dus... Ik had voor elk tentamen 4 kansen, voor het laatste tentamen had ik niet genoeg aan 4 kansen. Cijfers voor dat tentamen gingen weliswaar van een 4,8 naar een 5,3, waar een 5,5 nodig was. Ik kon een 5e kans krijgen, maar dan moest ik daar een goede, geldige voor hebben (sterfte, etc). Dat was niet het geval, dus was het exit...
pi_113840451
Dus je bent na 2 jaar gestopt met de studie?
Komt dat dan omdat je je niet ingezet hebt, lag de stof je gewoon niet, weinig interesse, ... ?
pi_113848952
1,5 jaar, vanwege het niet behalen van mijn Propedeuse. 1 Tentamen niet gehaald, waarvoor ik 4 kansen had.
pi_113851797
Ik zou in eerste instantie kijken voor een HBO studie. Als je HAVO hebt gehaald zou je normaal gesproken wel een HBO studie aankunnen. Als je je best niet hebt gedaan voor je huidige opleiding moet je meer je best doen voor je nieuwe opleiding. Denk aan minder werken en dat soort dingen, gewoon alles geven voor je nieuwe studie. Als je wel hard je best hebt gedaan voor je huidige opleiding moet je te rade gaan waarom de resultaten tegenvielen. Je zou bijvoorbeeld je huidige leraren om advies kunnen vragen. Een andere manier van leren kan soms al veel betere resultaten opleveren heb ik zelf ervaren.
pi_113852451
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:55 schreef Shaun_Janssen het volgende:
1,5 jaar, vanwege het niet behalen van mijn Propedeuse. 1 Tentamen niet gehaald, waarvoor ik 4 kansen had.
Oke.
En dan nogmaals: Komt dat dan omdat je je niet ingezet hebt, lag de stof je gewoon niet, weinig interesse, ... ?

het kan aan zo veel dingen liggen dat je het niet gehaald hebt. Dit hoeft niet per sé te zijn dat je het niet aankunt. Dat vak of de opleiding kan je ook gewoon niet liggen. Ik kan ook een HBO economie of techniek doen, maar dat ligt me totaal niet. Dan zou ik m'n P ook niet in een jaar gehaald hebben, wat me nu wel gelukt is.
Probeer eens te ontdekken hoe het komt dat het je nu niet lukte. 1 vak halen vind ik namelijk niet enorm slecht voor HBO, er zijn zat mensen die een BSA krijgen omdat ze in het 1e jaar onder de norm zitten.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 15:14:29 #15
165633 eriksd
The grand facade...
pi_113852503
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:07 schreef Shaun_Janssen het volgende:
Meeste tentamens waren tussen de 5,5 en 6,5, geen uitschieters dus... Ik had voor elk tentamen 4 kansen, voor het laatste tentamen had ik niet genoeg aan 4 kansen. Cijfers voor dat tentamen gingen weliswaar van een 4,8 naar een 5,3, waar een 5,5 nodig was. Ik kon een 5e kans krijgen, maar dan moest ik daar een goede, geldige voor hebben (sterfte, etc). Dat was niet het geval, dus was het exit...
Lekker naar het mbo, je kan het niet aan zo te zien.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 8 juli 2012 @ 23:21:11 #16
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_113950550
Ik meld mij ook even hier. Om TS even te laten zien dat ze niet 'bang' hoeft te zijn dat zij de enige is in deze situatie.

Zelf een jaar terug HBO Culturele Maatschappelijke Vormgeving gedaan en vervolgens rond april gestopt, omdat ik het niveau niet beschikte. Om een voorbeeld te noemen, assesment rond februari waar gemiddeld 15 studiepunten gehaald werden door medestudenten, haalde ik 2 studiepunten. Daarnaast ook al vele andere problemen gehad bij die opleiding. Enfin, was al niet meer te halen.

Dit jaar begonnen aan HBO Informatica. Geheel iets anders, omdat ik toch begon te twijfelen als zorg en welzijn wel helemaal mijn ding was. Ik kan je zeggen, het ging niet veel beter als het jaar ervoor, mede door motivatie en wat persoonlijke omstandigheden. Net als bij vorige opleiding constant 5.5 of lager. Alles moeten herkansen wat te herkansen viel. In februari gestopt.

Nu heb ik het HBO eerlijk gezegd opgegeven. Het is wellicht wel te halen maar dat gaat mij vrijwel zeker niet lukken in 4 jaar om nog niet te beginnen over hoe zwaar het zal worden. (komt btw ook nog minimaal 6000 euro boete bij vanwege die nieuwe regelgevingen van stufiduur en OVduur. Dan houdt ik het toch liever bij mijn studieschuld van 3000 en doe ik een MBO opleiding waarbij mij kans van slagen veel hoger is.

Kort gezegd TS. Doe wat jouw hart je ingeeft. Ga niet een HBO opleiding doen alleen, omdat het 'hoger' is. Dat hoeft niet altijd iets te betekenen voor inkomen en ervaring. Denk je dat HBO wel niveau is? Doe dat dan. Twijfel je heel erg over dit, en speel je liever safe. Kies dan MBO.
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
  zondag 8 juli 2012 @ 23:26:32 #17
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_113950861
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:07 schreef Shaun_Janssen het volgende:
Meeste tentamens waren tussen de 5,5 en 6,5, geen uitschieters dus... Ik had voor elk tentamen 4 kansen, voor het laatste tentamen had ik niet genoeg aan 4 kansen. Cijfers voor dat tentamen gingen weliswaar van een 4,8 naar een 5,3, waar een 5,5 nodig was. Ik kon een 5e kans krijgen, maar dan moest ik daar een goede, geldige voor hebben (sterfte, etc). Dat was niet het geval, dus was het exit...
4 kansen voor een tentamen :o

Ik wist niet dat er uberhaupt opleidingen bestonden die zoveel kansen gaven......
  zondag 8 juli 2012 @ 23:51:56 #18
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_113952212
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 23:26 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

4 kansen voor een tentamen :o

Ik wist niet dat er uberhaupt opleidingen bestonden die zoveel kansen gaven......
Had bij HBO Informatica wiskunde. Dat bestond uit meerdere modules. Die mocht je ook zo'n 4 keer herkansen. Alleen maak je het jezelf dan wel erg moeilijk bij het toetsen van andere modules (toetsen meteen achterelkaar maken).
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
pi_113973802
als je voor een pretstudie als sport zakt, dan zou ik het maar bij mbo houden. misschien niet het antwoord dat jij wilt horen, maar eerlijk met jezelf zijn is af en toe nodig... :7
  dinsdag 10 juli 2012 @ 00:56:44 #20
360014 Mierenneuker.
nait soezen, kop d'r veur
pi_113997604
HBO heeft altijd een meerwaarde. HBO dus.
''Ja die meneer heeft kaal haar.''
pi_114069816
Een vriendin van me was zeg maar 'cum laude' geslaagd op de havo (ja ik weet dat dat eigenlijk niet kan) met Natuur en gezondheid profiel...

... en toen wilde ze banketbakker worden :')
  woensdag 11 juli 2012 @ 17:27:14 #22
165633 eriksd
The grand facade...
pi_114070473
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 17:13 schreef McCandles het volgende:
Een vriendin van me was zeg maar 'cum laude' geslaagd op de havo (ja ik weet dat dat eigenlijk niet kan) met Natuur en gezondheid profiel...

... en toen wilde ze banketbakker worden :')
Maar in de plaats daarvan moet ze een of andere HBO-opleiding communicatie gaan volgen om op "niveau" te werken?

Juist het neerkijken op de echte ambachten tekent de verpaupering van de geest en mentaliteit in dit land.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_114070646
quote:
13s.gif Op woensdag 11 juli 2012 17:27 schreef eriksd het volgende:

[..]

Maar in de plaats daarvan moet ze een of andere HBO-opleiding communicatie gaan volgen om op "niveau" te werken?

Juist het neerkijken op de echte ambachten tekent de verpaupering van de geest en mentaliteit in dit land.
Wow, leg me geen woorden in de mond. Ik bedoel meer te zeggen dat ze makkelijk hbo aan kan en universiteit ook.
Dan zou ik het zonde vinden om naar een mbo-niveau 3 opleiding te gaan, omdat ze dan gewoon onder haar niveau zou zitten. Ik kijk helemaal niet neer op "echte ambachten". Integendeel.

En nou nee hoor, geen hbo communicatie :')
Forensic Science.
pi_114089498
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 17:31 schreef McCandles het volgende:

[..]

Wow, leg me geen woorden in de mond. Ik bedoel meer te zeggen dat ze makkelijk hbo aan kan en universiteit ook.
Dan zou ik het zonde vinden om naar een mbo-niveau 3 opleiding te gaan, omdat ze dan gewoon onder haar niveau zou zitten. Ik kijk helemaal niet neer op "echte ambachten". Integendeel.

En nou nee hoor, geen hbo communicatie :')
Forensic Science.
Het is natuurlijk wel een domper, als je zo flink onder je niveau moet gaan werken. Helaas is er voor die mensen weinig passends te vinden. Ik denk dat je op een mbo-opleiding niet heel veel leert op het bereiden na.

Misschien heb je in het buitenland wel opleidingen die ambachtopleidingen op een hoger niveau aanbieden.
pi_114189552
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 17:31 schreef McCandles het volgende:

[..]

Wow, leg me geen woorden in de mond. Ik bedoel meer te zeggen dat ze makkelijk hbo aan kan en universiteit ook.
Dan zou ik het zonde vinden om naar een mbo-niveau 3 opleiding te gaan, omdat ze dan gewoon onder haar niveau zou zitten. Ik kijk helemaal niet neer op "echte ambachten". Integendeel.

En nou nee hoor, geen hbo communicatie :')
Forensic Science.
Ik doe 100 keer liever iets wat 'onder mijn niveau is' (wat ik trouwens echt een rotuitspraak vind, klinkt alsof je je dan beter voelt..) maar waar mijn hart ligt dan iets waarvan ik minder gelukkig wordt maar me wel hoger op de maatschappelijke ladder zet.

Ontopic: ts heeft nergens echt antwoord gegeven op de vraag of hij hard heeft moeten werken voor de cijfers. Heb je veel uren gestoken in het leerwerk want als je het dan 4 keer niet haalt dan zegt het misschien inderdaad dat het niveau te hoog is. Maar als je je niet echt in de stof verdiept hebt dan is het niet raar dat je een vak als inspanningsfysiologie niet haalt.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')