abonnement Unibet Coolblue
pi_115540076
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 00:35 schreef ikveranderhemniet het volgende:
http://www.ibood.com/nl/nl/

Allwinner A10 MK802+ Android 4.0 Mini PC op USB-stick formaat
¤ 69,95

Is het wat?
Nee.. XBMC heeft nog geen hardware-versnelling en in China is ie goedkoper te halen.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 00:42:35 #277
327191 RobertNL
For your gear.
pi_115540190
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 00:38 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Nee.. XBMC heeft nog geen hardware-versnelling en in China is ie goedkoper te halen.
Mwha, de 1GB versie valt wel mee als ik het zo bekijk :P (al is die gewoon overpriced)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 08:58:52 #278
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_115545769
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 00:35 schreef ikveranderhemniet het volgende:
http://www.ibood.com/nl/nl/

Allwinner A10 MK802+ Android 4.0 Mini PC op USB-stick formaat
¤ 69,95

Is het wat?
Sowieso zou ik hem dan hier kopen. Goedkoper en je hebt geen last van dat kut ibood.

Verder is het een leuk ding maar niet echt om mee te experimenteren. Als je gewoon ICS op je TV wil is het een prima ding. XBMC draait er niet goed op maar andere linuxsystemen wel, Ubuntu fedora enz.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:05:46 #279
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_115571783
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:31 schreef shiznuts het volgende:
Mensen die nog een SD-kaartje moeten, dit is wel een aardige aanbiedinges: http://www.mymemory.co.uk/SDHC/SanDisk/SanDisk-16GB-Extreme-SD-Card-(SDHC)-45MB_s---Class-10

Ah, ook nog -5% als je 'VCSUMMER12' gebruikt.

Edit: was maar 12 uur lang, inmiddels is 'ie geen 9,99 meer.
Binnah. :7 Eens kijken hoe dat Xbian wil. :D
(Al m'n andere kaartjes i.c.m. OpenELEC/Raspbmc liepen uit op drama)

Bij RS bestellen draait trouwens wel erg uit op een EPIC FAIL... ;( Waarom lukt het Farnell wel gewoon hun ding te doen en zij niet?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_115572006
Maar even een class 10 geregeld om Xbian op uit te proberen. Vanmiddag geinstalleerd, vanavond proberen.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:26:56 #281
13411 NaRRaToR
Neee... Ik ben aan het Lasse!
pi_115572629
ik merk zelf behoorlijk verschil in performance door de stroomvoorziening die gebruikt wordt.

Vorige week had ik er een HTC Desire lader aanhangen en draaide de pi op de volgende settings met gemak (RaspBMC) :

1
2
3
4
5
#arm_freq=900
#sdram_freq=500
#disable_overscan=1
#core_freq=450
#gpu_freq=300

Terwijl ik nu een HTC One lader heb en daar moet ik compleet overnieuw gaan tweaken. Pi start met bovenstaande settings niet eens op. Heb hem nu maar teruggezet naar origineel en kijk hoe ver ik kan gaan met de settings?

edit- tot dusver draait het volgende stabiel op de HTC One lader:

1
2
3
4
5
#arm_freq=800
#sdram_freq=400
#disable_overscan=1
#core_freq=400
#gpu_freq=260

Iemand een idee waar dat aan kan liggen? mAh output ofzo?

[ Bericht 9% gewijzigd door NaRRaToR op 14-08-2012 21:55:08 ]
na na na na na na na Badjasman!
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:48:43 #282
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_115573533
Hoort Xbian zichzelf in het begin constant te rebooten? ;(
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:56:13 #283
13411 NaRRaToR
Neee... Ik ben aan het Lasse!
pi_115573918
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 21:48 schreef shiznuts het volgende:
Hoort Xbian zichzelf in het begin constant te rebooten? ;(
ik had dat met de eerste keer laden van het RaspBMC wel. maar dat was tijdens het installeren nadat ik de image gekopieerd had naar de SD kaart.
na na na na na na na Badjasman!
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:02:04 #284
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_115574196
Maar hij valt in herhaling, er gebeurt niks nieuws. ;( Hij flipt gewoon.
Misschien is mijn Raspi gewoon een brakke krijg ik zo langzaamaan het vermoeden... :{
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:07:00 #285
13411 NaRRaToR
Neee... Ik ben aan het Lasse!
pi_115574472
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 22:02 schreef shiznuts het volgende:
Maar hij valt in herhaling, er gebeurt niks nieuws. ;( Hij flipt gewoon.
Misschien is mijn Raspi gewoon een brakke krijg ik zo langzaamaan het vermoeden... :{
heb je iets gedaan aan je /boot/config.txt? wellicht wordt ie te warm?
na na na na na na na Badjasman!
pi_115574668
Is er nu al een fatsoenlijk besturingssysteem voor die rasppi? Heb er hier 1 liggen
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:14:20 #287
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_115574928
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 22:07 schreef NaRRaToR het volgende:

[..]

heb je iets gedaan aan je /boot/config.txt? wellicht wordt ie te warm?
Nul... 'k heb nog niet eens naar die mogelijkheden gekeken, omdat het standaard al niet eens werkt. ;(
Te warm lijkt me ook niet als ik 'em uit niet-gebruik aansluit en het hier niet subtropisch is en er een fan naast staat... maar Raspbmc en OpenELEC deden het ook al niet optimaal, dus allicht dat het daadwerkelijk aan het Raspi-board zelf ligt... wat ultiem kut zou zijn. ;(

Of... 't is m'n poweradapter... http://www.raspberrypi.org/phpBB3/viewtopic.php?t=13356&p=144549 (die fout krijg ik nu opeens namelijk).

Ah. Dat was het probleem dus de hele tijd. :') Lol. _O-

Meh, was nog niet helemaal perfect... wat freezes. Ook kabeltje veranderd en ja, dat werkt 'like a charm'. Een paar minuten al probleemloos, zelfs 1080p DTS 5.1 mkv's networkwise vanaf m'n externe HDD die aan m'n Iomega iConnect zit. ^O^

Alleen als je 'scrubbed' door een video dan duurt het ff een seconde of twee ofzo voordat 'ie 'em goed heeft ingeladen. Muziek bij het afspelen klinkt alsof een dj de snelheid even uit de plaat haalt voor ook een seconde of twee toegang krijgen en inladen. Gaat daarna wel vrolijk verder. Zo eindelijk een succesverhaaltje met de Raspi hier.

[ Bericht 9% gewijzigd door shiz op 14-08-2012 23:30:08 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 23:38:59 #288
13411 NaRRaToR
Neee... Ik ben aan het Lasse!
pi_115579251
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 22:10 schreef Cindy1988 het volgende:
Is er nu al een fatsoenlijk besturingssysteem voor die rasppi? Heb er hier 1 liggen
Er zijn verschillende images die te verkrijgen zijn. Het ligt er maar net aan wat je met je pi wilt. Er zijn XBMC images, linux images, domotica images etc...

De meesten zijn wel stabiel te noemen, maar uiteraard zijn ze nog volop in ontwikkeling.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 22:14 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Nul... 'k heb nog niet eens naar die mogelijkheden gekeken, omdat het standaard al niet eens werkt. ;(
Te warm lijkt me ook niet als ik 'em uit niet-gebruik aansluit en het hier niet subtropisch is en er een fan naast staat... maar Raspbmc en OpenELEC deden het ook al niet optimaal, dus allicht dat het daadwerkelijk aan het Raspi-board zelf ligt... wat ultiem kut zou zijn. ;(

Of... 't is m'n poweradapter... http://www.raspberrypi.org/phpBB3/viewtopic.php?t=13356&p=144549 (die fout krijg ik nu opeens namelijk).

Ah. Dat was het probleem dus de hele tijd. :') Lol. _O-

Meh, was nog niet helemaal perfect... wat freezes. Ook kabeltje veranderd en ja, dat werkt 'like a charm'. Een paar minuten al probleemloos, zelfs 1080p DTS 5.1 mkv's networkwise vanaf m'n externe HDD die aan m'n Iomega iConnect zit. ^O^

Alleen als je 'scrubbed' door een video dan duurt het ff een seconde of twee ofzo voordat 'ie 'em goed heeft ingeladen. Muziek bij het afspelen klinkt alsof een dj de snelheid even uit de plaat haalt voor ook een seconde of twee toegang krijgen en inladen. Gaat daarna wel vrolijk verder. Zo eindelijk een succesverhaaltje met de Raspi hier.
Stom dat zo'n kabeltje (in mijn geval een stroomkabel) zoveel verschil kan maken....

Ik denk dat ik hem nu stabiel heb draaien op deze powercable. Maar eens proberen om ergens een HTC Desire kabel te scoren want daarmee heb ik een iets vloeiendere GUI binnen XBMC...

Zijn er mensen die een andere XBMC Theme / Skin gebruiken? En zijn er meer mensen die problemen hebben met de XBMC app voor Android / iPhone dat er geen series getoond worden ondanks dat ze wel in je library staan?
na na na na na na na Badjasman!
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 23:40:43 #289
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_115579326
Nou ja, dat is het dus net, ik gebruikte een m'n originele HTC lader en kabel die bij m'n HTC Desire Z zat dus de hele tijd.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_115579453
quote:
5s.gif Op maandag 13 augustus 2012 18:15 schreef KomtTijd... het volgende:
Je kunt toch gewoon een backup van je SD-kaart maken?
Kan en...
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 20:55 schreef RobertNL het volgende:
Geen andere SD van 2GB/cl4 liggen :P? Xbian was de eerste IMG die goed op mijn TDK 4GB (CL 3.5 :') - snelheid valt net buiten de standaard van 4 naar mijn idee) kaartje werkt... Ben benieuwd als mijn andere kaartje (veel sneller) nog prestatie winst gaat opleven :D
...kan, maar ik had inderdaad van...
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:15 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Berryboot zorgt voor meerdere OS'en op 1 SD kaart, werkt super.
...gehoord. Lijkt me wat eenvoudiger en kan ik ze naast elkaar draaien. ;)
Morgen maar eens mee aan de slaag want iedereen lijkt lovend over Xbian.


quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 23:38 schreef NaRRaToR het volgende:
Zijn er mensen die een andere XBMC Theme / Skin gebruiken?
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 23:19 schreef Iemand91 het volgende:
Eens wat skins geprobeerd:
- Aeon Nox: onbruikbaar. Véél te traag in UI.

- Quartz: bruikbaar, in de menu's gewoon vlot en soepel. Maar met fanart e.d. wordt het weer langzamer.

- Rapier; enigszins bruikbaar, wel aan de trage kant. Dus eigenlijk ook; nee.
Oh en wall kan de pi ook redelijk aan :P :
[ afbeelding ]

-SLiK: interface is enigszins bruikbaar; schommelt tussen heel traag tot gewoon vlot in. Maar video's afspelen is zéér traag (heb 1 film getest en dat duurde zo lang dat ik niet nog een keer wilde proberen; bovendien kwam er harde ruis i.p.v. goed geluid uit). Dus nee, geen SLiK.

Meeste van deze skins zijn in eenvoudige menu's zoals hoofdmenu, settings etc. wel aardig bruikbaar, maar zodra er (veel) fanart e.d. bij komt kijken worden ze traag. Dus standaard Confluence is nog steeds het beste helaas.

Jammer...
Getest op OpenElec.
quote:
En zijn er meer mensen die problemen hebben met de XBMC app voor Android / iPhone dat er geen series getoond worden ondanks dat ze wel in je library staan?
Bij mij is dat ook inderdaad. Films staan er wel maar series niet.
pi_115600957
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 23:43 schreef Iemand91 het volgende:
Lijkt me wat eenvoudiger en kan ik ze naast elkaar draaien. ;)
Morgen maar eens mee aan de slaag want iedereen lijkt lovend over Xbian.
Kom er net achter dat een toetsenbord nodig is bij BerryBoot. En die hebben wij hier niet (alleen een oude met PS/2 aansluiting en een nieuwe met USB bluetooth. Geen van beide werken met de Pi. (hoewel ik stapels kabeltjes, adapters en andere troep heb liggen heb ik juist geen PS/2 -> USB adapter liggen...)

EDIT: als ik de Pi voedt met telefoonlader werkt de keyboard wel, als ik 'm voedt met de USB-poort van de tv niet.

'ns kijken hoe ik het beste een backup van OpenElec kan maken want om nou álles later eventueel weer opnieuw te moeten instellen...

[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 15-08-2012 17:13:21 ]
pi_115610823
Meh, zowel met openelec als met raspbmc krijg ik even het splashscreen en dan zegt m'n tv dat er geen signaal meer is.
Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  woensdag 15 augustus 2012 @ 22:05:17 #293
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_115618140
quote:
7s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 20:16 schreef Jesse_ het volgende:
Meh, zowel met openelec als met raspbmc krijg ik even het splashscreen en dan zegt m'n tv dat er geen signaal meer is.
Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
Xbian al geprobeerd?
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
pi_115632940
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 22:05 schreef Gambolputty het volgende:

[..]

Xbian al geprobeerd?
Ja. In eerste instantie boot het maar zodra xbmc gestart moet worden geeft hij geen signaal meer door aan de tv.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_115634268
quote:
7s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 09:49 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Ja. In eerste instantie boot het maar zodra xbmc gestart moet worden geeft hij geen signaal meer door aan de tv.
Dat ken ik... ;(
:P Maar zoals gezegd, er lijkt toch wel heel erg veel samen te hangen met de powermanagement! Dus ga dat eens na en gebruik een andere stroomsupply (charger / cable). OpenELEC, Raspbmc en Xbian, als het al werkte, 'frozen' en bij Xbian had ik telkens na het logo dat 'ie ermee ophield inderdaad en het signaal verbrak, daarna echter bootte het systeem zichzelf wel weer, om vervolgens natuurlijk wel weer na het logo ermee op te houden. Heb tig verschillende kaartjes geprobeerd, mét en zònder USB-aansluitingen van keyboard en muis... maar dat was 't allemaal niet. Nu met een andere powerplug en kabel wil 't opeens wel. :') Dus probeer dat eens.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_115635359
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 10:39 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Dat ken ik... ;(
:P Maar zoals gezegd, er lijkt toch wel heel erg veel samen te hangen met de powermanagement! Dus ga dat eens na en gebruik een andere stroomsupply (charger / cable). OpenELEC, Raspbmc en Xbian, als het al werkte, 'frozen' en bij Xbian had ik telkens na het logo dat 'ie ermee ophield inderdaad en het signaal verbrak, daarna echter bootte het systeem zichzelf wel weer, om vervolgens natuurlijk wel weer na het logo ermee op te houden. Heb tig verschillende kaartjes geprobeerd, mét en zònder USB-aansluitingen van keyboard en muis... maar dat was 't allemaal niet. Nu met een andere powerplug en kabel wil 't opeens wel. :') Dus probeer dat eens.
Ik heb het inmiddels opgelost door hdmi te forceren en te specificeren in de config.txt en nu werkt het wel.
Bijkomend voordeel is is dat de tv niet op het hdmi kanaal hoeft te staan als ik de pi aan gooi :s)

En wat is Xbian een verademing in de menu's in vergelijking met OpenElec :D
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_115635534
Ach so, gelukkig dan maar en top dat 't werkt. ^O^
En Xbian is wel erg makkelijk zo in de omgang en alles.
Klein detail om bij de package een readme en een progje te stoppen is natuurlijk al goed van ze.

Als je nu een Raspi gaat bestellen bij RS duurt het 15 wkn lol. :')
Heb het gevoel dat er al 15 wkn sinds mijn bestelling overheen zijn gegaan en nog altijd niks.

Als in de Coebergh-reclame... 'ik wacht wel hoor, ik wacht al heel m'n leven...'

Kunnen ze ondertussen niet gewoon m'n cases sturen (wel 'availlable' zo te zien (zwart/wit niet transparant))? -O-
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_115635739
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 11:23 schreef shiznuts het volgende:
Ach so, gelukkig dan maar en top dat 't werkt. ^O^
En Xbian is wel erg makkelijk zo in de omgang en alles.
Klein detail om bij de package een readme en een progje te stoppen is natuurlijk al goed van ze.
Als linux gebruiker was de installer van Xbian juist irritant :P
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_115640016
Voor de mensen die ook de RS Components case in bestelling hebben staan...
jaja, en azo...
pi_115640948
Denk dat ik dat zonder video ook wel had begrepen!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')