36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_19855006
quote:
Op zondag 13 juni 2004 13:52 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik Station to Station niet eens kende
Ohoo!!! Ga je schamen!!!

Maar dan zullen er wel meer nummers tussen gezeten hebben die je niet kent denk ik, of niet??
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  zondag 13 juni 2004 @ 17:03:57 #127
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_19859166
plaatje werkt niet...
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
pi_19878150
Mooi stadion maar absoluut ongeschikt voor muziek: delay op 10 en op CS hoorde je Ziggy nog
nagalmen.... Bowie was ook een beetje dronken volgens mij maar het meest storend was zijn
desinteresse voor zijn eigen gig....
pi_19878185
quote:
Bowie was ook een beetje dronken volgens mij maar het meest storend was zijn
desinteresse voor zijn eigen gig....
Beiden heb ik in ieder geval niet opgemerkt.
  maandag 14 juni 2004 @ 18:25:30 #130
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_19887135
complete list:

Amsterdam June 11th 2004

01 Rebel Rebel
02 Cactus
03 Sister Midnight
04 New Killer Star
05 Panic In Detroit
06 Reality
07 Fame
08 All The Young Dudes
09 China Girl
10 The Loneliest Guy
11 The Man Who Sold The World
12 Heathen (The Rays)
13 Hallo Spaceboy
14 Under Pressure
15 Ashes To Ashes
16 Quicksand
17 Hang On To Yourself
18 Station To Station
19 I'm Afraid Of Americans
20 "Heroes"

(Encore)
21 White Light, White Heat (Truncated version... DB wanted to get on to the next song!)
22 Diamond Dogs
23 Suffragette City
24 Ziggy Stardust
  maandag 14 juni 2004 @ 18:25:55 #131
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_19887141
ook van bowie.com: (beetje propaganda natuurlijk...)
quote:
Oh! You Pretty Things...

David Bowie returned to Europe in style last night, with the first of 22 shows of the Summer 2004 European leg of his A Reality Tour Though this show (the 105th of the tour) at the ArenA in Amsterdam was dogged by bad sound, David wasn't going to let the fact spoil the evening. In fact, he almost turned it into a virtue by making many comic references to the dreadful echo, claiming we would be getting around 62 songs with the bounce back effect echoing around the vast football stadium.

He also proved that he still has remarkably good eyesight by pointing out somebody right at the very back of the 25,000 crowd: "Hi there, yes you all the way at the back in the green jumper with the little red logo on the chest... no not you, him next to you." There was much jollity all evening, one particular comment echoed (pun intended) in today's lyric quote... which I wouldn't have mentioned, but our guest reviewer has no such qualms, as you will notice shortly.

"Blue, blue, electric blue... That's the colour of my halo."

Personal highlights were my first-time-hearing on this tour of Station To Station, Quicksand and Diamond Dogs... All wonderful, but Station has the slight edge for transporting me right back to my very first Bowie show at Wembley in May 1976, when David opened the show with the very same song... one magical moment indeed.

Sister Midnight, Heathen and The Loneliest Guy were all wonderfully poignant moments, as ever, while Panic, Spaceboy, Hang On and Suffragette had everybody leaping around like possessed things. One of the lovely bonuses about witnessing the show from the photo pit is watching the audience during Dudes (50,000 arms swaying like some great field of corn in the summer breeze) ...not to mention getting the middle finger from DB. And I didn't manage to capture it, again! Must get a faster camera. Anyway, you can view thirty odd pictures that I did get in the VT section now. Click on any of the images here to get there.

The Blammo tribute to Erik's close-ups. A lot going on, ain't there?

Before I spoil her report completely by giving too much away, BowieNetter LizSK2 was there and she kindly supplied the following impressions:

So he’s been in America for 7 months. I watched in envy as the tour rolled across the country, flattening all in its path. New setlist additions, new scarves, same old shoes. I couldn’t wait to get to the first gig back on European soil.

It turns out I’m severely out of gig practice because, 2 days later, I’m still aching from the sheer exuberance of the performance at the Amsterdam ArenA. He’s as fresh as a daisy, but I’m getting too old for this. Arriving late I somehow got a great place about 5 rows from the front, no mean feat in a stadium filled with 30,000 fans. The setting was unusual, the stadium roof was on but it was still daylight. As soon as the cartoon kicked in a wave of happiness and contentment descended over me, like I was being transported back to all the gigs I did last year.

I never tire of Rebel Rebel, it really is the perfect gig opener. But then… Panic in Detroit! I’d never heard that live before, such a treat. He complained at us for singing Dudes, and said as our punishment we had to endure a song from the 80s! He took the piss out of the vast arena acoustics "You’ll be hearing these songs twice tonight, maybe more!"

He was in great form, tons of jokes and filled with enjoyment at being back in Europe. After over 100 gigs I don’t know where he finds the energy from. There was a cheeky dig at the Yanks he’d just left behind. "It’s so lovely to see a crowd filled with such pretty people. Everyone’s so pretty. And I should know, I just got back from America! I feel like a man finally finding water in the desert!"

It was such a wonderfully familiar feeling: seeing him grinning at us, seeing the belt, seeing Sus and Nemmy bouncing at the front, Cat’s infectious grin, Gails’ soaring voice, Slicky’s playing even more killer than it was last year…I can’t think of anywhere I’d rather be and am now gutted my next gig isn’t until Monaco.

Watching the American reports with excitement at the new setlist additions I tried to avoid thinking about any new songs I might be getting, even refusing to say the names of the songs I wanted to hear the most. I can say it now because he played it: Station to Station. I have never wanted to hear a song more and my god the band nailed it. I had heard it once before; my first ever DB gig at Maine Road in 1990. I don’t remember that performance of it but I’ll never forget this one. This might sound flighty and over-exaggerated but I think I may have had some kind of religious experience during that song! I looked up (way up, the stage was much higher than usual) at him, the returning Thin White Duke throwing darts in lovers eyes and I wanted that moment never to end. A complete and perfect moment.

Diamond Dogs wasn’t half bad either. Quicksand completed the trilogy of songs I’d never heard before. All in all, a perfect return to Europe for him and a memorable night for me. Next stop Monte Carlo!
pi_19916355
het news is inderdaad reeds geariveerd op www.davidbowie.com/news jammer dat die fotos achter de Login zitten. Ik heb na opsturen kaartje van vorig jaar een paar maand abbo gehad, maar dat is toen jammerlijk vastgelopen in het niet willen vertonen van filmpjes e.d. door mijn pc. (en ik vind de site te weinig toeveoegen aan wat je verder op het grote boze web kan vinden om daar de normale abboprijs voor te betalen, spaar ik liever voor geluids- en beelddragers of voor het volgende concert)
  zaterdag 26 juni 2004 @ 16:47:23 #133
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_20206356
pi_20264993
lees ik net dat Bowie in het ziekenhuis ligt met een beknelde zenuw.
http://nu.nl/news.jsp?n=349113&c=62
voor een ieder die nog 1 van zijn europeesche shows zou gaan bezoeken; ik help je hopen dat hij er dan weer is, voor de rest van deze week is alles afgelast begreep ik
(zie ook www.davidbowie.com/news)
pi_20265307
Dat optreden in Praag heeft hij nog wel geprobeerd voort te zetten, na even pauze. Later is hij toch maar helemaal opgehouden. Toch wel karakter. Veel van die 'rocksterren' waren volgens mij niet eens aan het optreden begonnen.
pi_20266564
David Bowie was weer heerlijk vrijdag. Wel zielig voor de mensen in Zuid-Duitsland die hem juist niet te zien kregen. Het is namelijk een dubbelfestival met dezelfde bands alleen spelen ze op andere dagen. Ik had dus geluk dat ik naar Hurricane was en niet naar Southside.
pi_20303250
Hmmmm.... Bowie heeft zoveel last van zijn schouder dat die de rest van zijn tour heeft afgezegd
quote:
Due to the continuing pain and extreme discomfort from a trapped/pinched nerve in his shoulder and to prevent possible further injury, David Bowie has been advised by his doctors to cancel his performances at the eleven remaining European festival dates throughout July.

Due to the unpredictable nature of the condition and in an effort to give fans as much warning as possible, (and indeed, to aid promoters in finding a replacement headliner in time for the festival dates) David very reluctantly agreed to take the advice.

David, and everybody involved with the tour, is very sorry for the hardship that this difficult decision may have caused. We realise that many of you will have lost money on non-refundable travel and festival tickets.

But, anybody that knows David will understand that he doesn't take these decisions lightly and I'm sure you all realise how bad he will be feeling about not being able to complete the tour.

As I have said previously, thank you all for your kind words on the message boards and for your continued understanding that had there been an alternative to this course of action, it would have been taken.
  woensdag 30 juni 2004 @ 12:18:54 #138
9613 Seborik
I, Voyager
pi_20303324
Zonde zeg. Ik ken mensen die speciaal voor Bowie naar Werchter gaan (tenminste, als belangrijke doorslaggevende factor).
pi_20310351
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 12:18 schreef Seborik het volgende:
Zonde zeg. Ik ken mensen die speciaal voor Bowie naar Werchter gaan (tenminste, als belangrijke doorslaggevende factor).
Nou zeg, ik zat toen het bekend werd ook erg te twijvelen of ik naar Arrow rock of naar Werchter zou gaan. U zult begrijpen dat ik blij ben uiteindelijk toch voor Arrow gekozen te hebben. (Dat later dus verplaatst werd naar de ArenA.

hij word wel achtervolgd door pech zeg, eerst die vervelende lollie in zijn oog en dan nu die zenuw...

Hij zal het wel niet lezen, maar vanaf deze plaats... David, beterschap!
en ik hoop je nog vele malen live te zien!
  woensdag 30 juni 2004 @ 16:16:21 #140
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_20310454
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 12:18 schreef Seborik het volgende:
Er zullen er een heleboel zijn. Vorige keer toen Bowie in België was, met Beach rock, was er massaal veel volk voor bowie, terwijl de rest van de groepen veel minder volk trok.
Ik ga ook de zondag naar Werchter. Ik hoop op een goede vervanger, zal wel een Belgisch groepje zijn of zo.
pi_20342106
quote:
Op maandag 28 juni 2004 23:32 schreef MCH het volgende:
David Bowie was weer heerlijk vrijdag. Wel zielig voor de mensen in Zuid-Duitsland die hem juist niet te zien kregen. Het is namelijk een dubbelfestival met dezelfde bands alleen spelen ze op andere dagen. Ik had dus geluk dat ik naar Hurricane was en niet naar Southside.
Gaaf, nog een Hurricane-ganger!!! Bowie was echt top . Maar ondertussen ben ik toch maar naar het tweede podium gelopen omdat ik Air ook niet wilde missen, wel gekeken uiteraard naar het videoscherm.

Off-Topic: MCH, heb je Monster Magnet nog gezien ?
pi_20379362
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 18:38 schreef mdev het volgende:

[..]

Gaaf, nog een Hurricane-ganger!!! Bowie was echt top . Maar ondertussen ben ik toch maar naar het tweede podium gelopen omdat ik Air ook niet wilde missen, wel gekeken uiteraard naar het videoscherm.

Off-Topic: MCH, heb je Monster Magnet nog gezien ?
Volgens mij keek ik precies op het juiste moment naar het scherm, want ik zag 2 halfnaakte wijven dansen op het podium. Daar doel je denk ik ook op. Lekker (goedkoop) festival, ik ga volgend jaar wel weer denk ik.
  zaterdag 3 juli 2004 @ 12:05:34 #143
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_20381193
Ik ben ook naar Hurricane geweest, voor de derde keer nu. Speciaal voor de Pixies en Bowie. En het was de moeite waard! Zou ik eerst nog een dag naar Werchter (wegens werk onmogelijk meedere dagen te gaan), nu maar wegens Werchter uitverkocht maar weer naar Hurricane. En otch een goeie beslissing. Wat was ie goed man. Fantastisch. Hoe goed ik Air ook vind, ik heb geen moment overwogen weg te lopen bij Bowie om Air te zien.
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
pi_20442545
Ik baal er nog steeds van dat Bowie niet op Werchter was als afsluiter.

Hoop \'em in de toekomst alsnog een keer te gaan zien.
pi_20448856
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 15:54 schreef Kolkus het volgende:
Ik baal er nog steeds van dat Bowie niet op Werchter was als afsluiter.
Hoop \'em in de toekomst alsnog een keer te gaan zien.
Ga er van uit dat hij en de hele band, er ook van balen dat ze niet kunnen optreden, Bowie had zich erg verheugd op de festival tournee, hij had de smaak weer goed te pakken.

Aangezien ik hem binnen een tijdsbestek van 2 jaar 3 keer heb zien optreden (1 x belgië, 2 x ned) ga ik er vanuit dat hij niet al te lang op zich zal laten wachten.
pi_20496961
MCH, daar doelde ik op

Maar, over twee weken ofzo zijn alle highlights op VIVA en op ARTE te bekijken, dus ook Bowie!
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 12:05 schreef green_machine het volgende:
Ik ben ook naar Hurricane geweest, voor de derde keer nu. Speciaal voor de Pixies en Bowie. En het was de moeite waard! Zou ik eerst nog een dag naar Werchter (wegens werk onmogelijk meedere dagen te gaan), nu maar wegens Werchter uitverkocht maar weer naar Hurricane. En otch een goeie beslissing. Wat was ie goed man. Fantastisch. Hoe goed ik Air ook vind, ik heb geen moment overwogen weg te lopen bij Bowie om Air te zien.
Ik vind Hurricane ook helemaal top, de sfeer is goed, security is niet gestressed, crowdsurfen is toegestaan en het eten is te betalen, wat wil je meer ? Vorig jaar vond ik de avonden wel beter gevuld, dit jaar liep het een beetje langs elkaar heen (Air die bijvoorbeeld begon te spelen toen Bowie nog speelde). Maar ja, ik vermaak me wel
pi_20498903
quote:
Rockartiest David Bowie (57) zou vorige week in de Noordduitse stad Hamburg een hartoperatie hebben ondergaan. Dat meldt de krant Hamburger Morgenpost op haar website. Bowie zou na een optreden in Duitsland in het ziekenhuis zijn opgenomen.

De zanger klaagde na eerdere concerten al over pijn. In eerste instantie dachten de artsen dat hij last had van een beknelde zenuw. Volgens de Morgenpost bleek echter na onderzoek dat het ging om een verstopt hartvat. In de loop van de week zou Bowie het St. Georg-ziekenhuis in Hamburg weer hebben verlaten. De resterende concerten van de Europese tour van de 'Thin White Duke' zijn gecancelled.
bron
Oeh, klinkt niet zo best...
Ik hoop dat die er snel weer bovenop komt.
"oh u cut your hair??"
"yea..it was gettin in the way of my drinking"
pi_20503022
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 22:27 schreef Trigger_Hippie het volgende:

[..]

bron
Oeh, klinkt niet zo best...
Ik hoop dat die er snel weer bovenop komt.
damn
  vrijdag 9 juli 2004 @ 06:05:21 #149
9613 Seborik
I, Voyager
pi_20504288
Hm, zou Bowie dan uiteindelijk ook ingehaald worden door de tand des tijds.
pi_20504448
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 06:05 schreef Seborik het volgende:
Hm, zou Bowie dan uiteindelijk ook ingehaald worden door de tand des tijds.
Nee!!

Ik moet em nog zien!

Queen kon ik ook al niet zien, eerst te jong om te gaan en toen ging Freddy dood
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')