abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113564033
beetje aparte vraag maar wat vinden jullie nou van tekenfilms.
welke tekenfilms zijn duidelijk voor de ene leeftijdsgroep en welke voor de ander.
welke factoren in een tekenfilm bepalen het niveau en de leeftijdscatagorie van een tekenfilm.
welke tekenfilms is juist voor de jongere , alle leeftijden en voor volwassenen/ouderen.

tot wanneer is het acceptabel dat je bepaalde tekenfilms bekijkt op lagere of juist hoger niveau - als voorbeeld wanneer is het normaal om nog dora te kijken en wanneer wordt het normaal om bijvoorbeeld south park te kijken.
laten we eerlijk zijn - genoeg mensen die het ondanks hun leeftijd nog steeds leuk vinden om tekenfilms te kijken.
Wat vind jij er van en wat maakt dat jij een tekenfilm leuk vind of niet , kinderachtig vind of niet , interessant vind of niet en dergelijk.

[ Bericht 37% gewijzigd door sfinxNL op 29-06-2012 18:30:33 ]
  vrijdag 29 juni 2012 @ 17:02:15 #2
345491 Zaiks93
Wie klopt daar?
pi_113564211
Ik kijk nooit naar tekenfilms, die zijn voor kleine kinderen.
pi_113564260
Tegenwoordig zijn sommige tekenfilms gericht op volwassenen. In dat opzicht verschillen tekenfilms en animatiefilms in het algemeen niet van normale films. Voor alle leeftijden dus.

Computer games gaat ook die richting in trouwens. Begon vooral voor kinderen, maar dat is inmiddels ook wel anders.
pi_113564411
Ik kijk alleen anime jwz
Nieuw is niet altijd beter.
pi_113564527
Het gaat niemand wat aan wat een ander leuk vind mits er geen last van ondervonden wordt.
Iedereen die vind dat het ze wel wat aangaat heeft een ongezonde obsessie voor de handelingen van een ander.
pi_113564613
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 17:03 schreef BankAardappel het volgende:
Tegenwoordig zijn sommige tekenfilms gericht op volwassenen. In dat opzicht verschillen tekenfilms en animatiefilms in het algemeen niet van normale films. Voor alle leeftijden dus.

Computer games gaat ook die richting in trouwens. Begon vooral voor kinderen, maar dat is inmiddels ook wel anders.
precies - sommige manga tekenfilms zijn niet bepaald geschikt voor kinderen, sommige vooral voor kinderen maar door de verschillende gradaties in types en niveaus in tekenfilms denk ik dat het voor alle leeftijden leuk kan zijn.

mensen die zeggen dat tekenfilms alleen voor kinderen zijn en beweren er nooit naar te kijken - en het kijhard schreeuwen verdenk ik trouwens sneller dan de ander
pi_113564631
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 17:10 schreef RichardDawkins het volgende:
Het gaat niemand wat aan wat een ander leuk vind mits er geen last van ondervonden wordt.
Iedereen die vind dat het ze wel wat aangaat heeft een ongezonde obsessie voor de handelingen van een ander.
kan je van leren - primitieve eigenschap.
pi_113564705
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 17:13 schreef sfinxNL het volgende:

[..]

kan je van leren - primitieve eigenschap.
Sorry je zult toch echt complete zinnen met meer duidelijkheid moeten maken wil ik snappen waar je op doelt.
pi_113565430
Spongebob _O_

Ik zou niet weten waarom er een acceptabele leeftijdslimiet zit op het kijken van tekenfilms, dat mag een ieder voor zich toch bepalen?
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
pi_113565929
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 17:37 schreef Bombvis het volgende:
Spongebob _O_

Ik zou niet weten waarom er een acceptabele leeftijdslimiet zit op het kijken van tekenfilms, dat mag een ieder voor zich toch bepalen?
vind ik ook - Spongebob vind ik ook lachen, zit zowel op kinderlijk niveau als op volwassen niveau humor in.
alleen is de volwassen humor wat verborgen.

maar neem nou bijvoorbeeld family guy of south park of american dad - zou je daar je kleine kinderen naar laten kijken.
terwijl dora toch bepaald bedoeld is voor kleine kinderen.

wat ook grappig is, is dat sommige volwassen hun kinderen gebruiken om toch tekenfilms te kunnen kijken omdat ze niet durven toe te geven dat best wel leuk te vinden.
als voorbeeld (ja ik moet soms wel want ik heb kleine kinderen) , maar als de kinderen weg lopen blijft de tekenfilm vaak genoeg toch op de buis - dit gebeurt best vaak.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 18:10:39 #11
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_113566329
Gisteren met veel plezier een oude aflevering van Totally Spies gekeken.

En dat terwijl ik al met pensioen ben.
pi_113566398
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 18:10 schreef Klipnap het volgende:

kan ook leuk zijn.
wie zei dat tekenfilms leeftijd gebonden is.
pi_113566399
Dat is net zoiets als vragen tot welke leeftijd het normaal is speelfilms te kijken of boeken te lezen. Tekenfilms heb je in alle soorten en maten. Bovendien, wat maakt het uit dat een oudere een tekenfilm voor kinderen wil zien?

quote:

Terug naar je hok jij.Nee dat is gemeen... doe maar wat je wil.
pi_113566444
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 18:13 schreef Arashimashou het volgende:
Dat is net zoiets als vragen tot welke leeftijd het normaal is speelfilms te kijken of boeken te lezen. Tekenfilms heb je in alle soorten en maten. Bovendien, wat maakt het uit dat een oudere een tekenfilm voor kinderen wil zien?

[..]

Terug naar je hok jij.Nee dat is gemeen... doe maar wat je wil.
het gaat niet alleen om tot waneer je een tekenfilm kan of mag bekijken maar ook om wat je van tekenfilms vind
pi_113566471
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 18:15 schreef sfinxNL het volgende:

[..]

het gaat niet alleen om tot waneer je een tekenfilm kan of mag bekijken maar ook om wat je van tekenfilms vind
Tekenfilms zijn helemaal geweldig. Tja, wat moet ik er verder over zeggen... :P
pi_113566510
Een tekenfilm is gewoon een medium, net als een speelfilm of theatervoorstelling dat ook is.

Voor iedereen is er wat te vinden, dus ook voor volwassenen.

Anime is top. Op westerse tekenfilms ben ik een beetje uitgekeken.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 18:20:09 #17
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_113566575
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 18:15 schreef sfinxNL het volgende:

[..]

Te gek toch? Net als met films, boeken, games, bordspelletjes, puzzels, speelgoed en dergelijke zijn ook tekenfilms voor verschillende leeftijdscategorieën gemaakt.

Verder is het gewoon een zaak van ieders eigen smaak. Het één is niet per se beter of slechter dan het ander. Ik ken eigenlijk niemand die géén tekenfilms kijkt, dus tja, ik denk dat iedereen tekenfilms wel leuk vindt. In mijn omgeving dan.
ANIMEES.
"Because there is not a single story that cannot be improved with the addition of giant robots."
- Scamp
pi_113566754
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 18:20 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Te gek toch? Net als met films, boeken, games, bordspelletjes, puzzels, speelgoed en dergelijke zijn ook tekenfilms voor verschillende leeftijdscategorieën gemaakt.

Verder is het gewoon een zaak van ieders eigen smaak. Het één is niet per se beter of slechter dan het ander. Ik ken eigenlijk niemand die géén tekenfilms kijkt, dus tja, ik denk dat iedereen tekenfilms wel leuk vindt. In mijn omgeving dan.
ik zelf vind tekenfilms leuk - ik persoonlijk kjik tekenfilms van elk niveau.
wat ik probeer uit te vinden is naar wat voor tekenfilms welke leeftijdscatagorie kijkt en of er specifiek tekenfilms zijn die wel leeftijdsgebonden zijn.
dus vanaf waar wordt het verschil in leeftijd ten opzichten van tekenfilms duidelijk.
pi_113566778
quote:

Hehe
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_113566811
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 18:26 schreef sfinxNL het volgende:

[..]

ik zelf vind tekenfilms leuk - ik persoonlijk kjik tekenfilms van elk niveau.
wat ik probeer uit te vinden is naar wat voor tekenfilms welke leeftijdscatagorie kijkt en of er specifiek tekenfilms zijn die wel leeftijdsgebonden zijn.
dus vanaf waar wordt het verschil in leeftijd ten opzichten van tekenfilms duidelijk.
Tot mijn 11e keek ik alleen tekenfilms die op Nickelodeon of Jetix kwamen. Daarna begon ik me meer te verdiepen in anime. Toen kwam ik al snel uit op anime voor tieners en volwassenen.

Vroeger hield ik ook meer van actieanime (shounen), terwijl ik nu sci-fi en seinen prefereer.
pi_113566956
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 18:28 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Tot mijn 11e keek ik alleen tekenfilms die op Nickelodeon of Jetix kwamen. Daarna begon ik me meer te verdiepen in anime. Toen kwam ik al snel uit op anime voor tieners en volwassenen.

Vroeger hield ik ook meer van actieanime (shounen), terwijl ik nu sci-fi en seinen prefereer.
eigelijk kijk ik zelf zo beetje alles wel, tekenfilms op verschillende niveau's.
anime vind ik ook erg leuk.

is bijvoorbeeld dragonball een actieanime?
pi_113567051
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 18:32 schreef sfinxNL het volgende:

[..]

eigelijk kijk ik zelf zo beetje alles wel, tekenfilms op verschillende niveau's.
anime vind ik ook erg leuk.

is bijvoorbeeld dragonball een actieanime?
Ja. Dragon Ball is een typische shounen.

Als je meer anime zoekt ben je natuurlijk van harte welkom in het anime/manga-topic :P
  vrijdag 29 juni 2012 @ 18:41:05 #23
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_113567301
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 18:27 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

Hehe
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ afbeelding ]
pi_113567326
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 18:41 schreef Klipnap het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D geniaal
pi_113567368
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 18:34 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ja. Dragon Ball is een typische shounen.

Als je meer anime zoekt ben je natuurlijk van harte welkom in het anime/manga-topic :P
dank je
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')