quote:Op woensdag 27 juni 2012 23:58 schreef zarGon het volgende:
De alternatieven die jij noemt zijn geen volwaardige alternatieven.
quote:
quote:
quote:Op woensdag 27 juni 2012 23:58 schreef zarGon het volgende:
De alternatieven die jij noemt zijn (nog) geen volwaardige alternatieven.
Want? Gascentrales kunnen nog honderden jaren blijven draaien... Water stroomt altijd ergens naartoe en en het waait altijd.quote:Op woensdag 27 juni 2012 23:58 schreef zarGon het volgende:
De alternatieven die jij noemt zijn geen volwaardige alternatieven.
Waar moet ik die plaatsen dan, op m'n balkon?quote:Op woensdag 27 juni 2012 23:59 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Of beter zelfs: wek het zelf op. Iedereen zonnepanelen plaatsen.
Bijna iedereen. Het zou verplicht moeten worden in nieuwbouwwijken.quote:Op donderdag 28 juni 2012 00:00 schreef mstx het volgende:
[..]
Waar moet ik die plaatsen dan, op m'n balkon?
Kernfusie op grote schaal is nog niet mogelijk, toch?quote:
Dit biedt geen kans op gevaar?quote:Op donderdag 28 juni 2012 00:01 schreef Willaaam het volgende:
Liquid fluoride thorium reactor
In theorie de meest veilige form van kernenergie die op dit moment mogelijk is!
het is ze nog niet gelukt om het überhaupt te doen kunstmatig. maar dat komt wel, ik vertrouw er wel in iig.quote:Op donderdag 28 juni 2012 00:01 schreef zarGon het volgende:
[..]
Kernfusie op grote schaal is nog niet mogelijk, toch?
Levert dit geen verontreiniging op dan?quote:Op donderdag 28 juni 2012 00:03 schreef gogosweden het volgende:
[..]
het is ze nog niet gelukt om het überhaupt te doen kunstmatig. maar dat komt wel, ik vertrouw er wel in iig.
voordat mijn generatie sterft zullen de eerste kernfusie generatoren komen daar ben ik van overtuigd
nee, dat werkt heel schoon. al het radioactieve afval wat we nu hebben kan dan als brandstof dienen voor dat ding.quote:Op donderdag 28 juni 2012 00:04 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Levert dit geen milieuvervuiling op dan?
Geen kernafval en nauwelijks CO2 in ieder geval.quote:Op donderdag 28 juni 2012 00:04 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Levert dit geen milieuvervuiling op dan?
Als de zaak fout loopt krijg je geen meltdown, maar brandt het snel zelf op en het koelwater met het thorium erin wordt automatisch in een bassin gedumpt. Kans op gevaar is er met een kernreactor altijd, maar je hebt geen hele koepel meer nodig en er zijn ook geen grote explosies door uitzettende gassenquote:Op donderdag 28 juni 2012 00:03 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Dit biedt geen kans op gevaar?
Please.quote:Op donderdag 28 juni 2012 00:05 schreef Markster het volgende:
Onzin, relatief zeer schone stroom.
Daarbij is frankrijk nog wel ff bezig als ze kernenergie volledig willen laten verdwijnen.
Dat kan dan weer niet trouwens.quote:Op donderdag 28 juni 2012 00:05 schreef gogosweden het volgende:
[..]
nee, dat werkt heel schoon. al het radioactieve afval wat we nu hebben kan dan als brandstof dienen voor dat ding.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |