abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113447376
Het grote OUD Round Robin project!

Wat is een round-robin project?
Een Round Robin is een doorgeef project, met bijvoorbeeld een notebook.
Acht deelnemers vullen elke twee weken een paar bladzijden in het notitieboekje van de ander en sturen het weer door naar de volgende op de lijst.

Het kan van alles zijn: recepten, reisverhalen, mooie foto's, lieve kaartjes, tekeningen, collages, tips, verhalen of grappige spreuken. Veel deelnemers vullen hun boekje door middel van Artjournaling, of willen dat graag doen.
Na zo'n drie maanden worden de laatste bladzijden gevuld en opgestuurd- of overhandigt!- naar de eigenaar.

Let op
Het is niet de bedoeling om het hoogdrempelig te maken, als je niet artsy-fartsy bent kun je heus gewoon meedoen en je creabea geest toch de vrije loop laten gaan, niet te streng voor jezelf zijn en te perfectionistisch willen doen, het moet wel leuk blijven ;)

Goed, hoe werkt het?
We hebben tot nu toe 32 deelnemers in OUD, om het werkbaar te houden worden die onderverdeeld in 4 groepen van 8 personen. Even cru gezegd, met de rest van de groepjes heb je eigenlijk niets te maken, het zijn simultaan lopende groepjes dus. Het is de bedoeling dat je zelf een notitieboekje koopt (met gebonden rug!) op a5 formaat ongeveer. Dit versier je als je dat wilt, je schrijft je adres erin en je schrijft wat dingen over jezelf op, wie ben je, waar hou je van, wat zijn je hobby's. Zulke dingen. Vervolgens stuur je jouw boekje door naar de persoon die na jou staat op de lijst van jouw groepje. Deze persoon gaat aan de slag en vult je boekje, 8 pagina's (of 4 dubbele), met van alles en nog wat. Daarna stuurt deze persoon het boekje weer door naar de volgende diegene die na haar staat. Je stuurt dus altijd naar dezelfde persoon en je ontvangt altijd van dezelfde persoon!
Na pakweg 12 weken komt jouw boekje weer helemaal vol, terug bij jou.

De Regeltjes (om het duidelijk te houden ;) )

- boekje/schriftje op ongeveer a5 formaat, ongelinieerd is het handigst maar hoeft niet, zorg ervoor dat het niet te zwaar is bij aanvang en let erop dat het sowieso door de brievenbus past.
- Het boekje moet een gebonden rug hebben, de boekjes worden DIK!
- wees zuinig op het boekje van de ander.
- ieder boekje blijft 2 weken bij een deelnemer, we verzenden op maandag naar de volgende deelnemer.
- probeer 8 pagina's te vullen, als dat echt niet lukt is minder ook goed maar 8 is wel het leukst voor de ontvanger.
- Bij de eerste 5 ritjes moet het boekje nog door de brievenbus passen. Als het daarna ook nog door de brievenbus past is dat prima, zo niet dan heeft iedereen maximaal 3 x 6,75 verzendkosten (je kunt natuurlijk ook afspreken op een meet of verzenden met iets anders tegelijk)
- maak foto's van alle pagina's die je hebt gemaakt. Die hoef je niet verplicht te posten, maar als er een boekje kwijt maakt is het een schrale troost dat de foto's er nog zijn ;)

* FOTO'S ZIJN VERPLICHT maar je hoeft natuurlijk niet alles 'weg te geven' wat je hebt ingevuld, dan blijft het voor de uiteindelijke ontvanger ook een verrassing. Je kunt wel sneak-peek foto's plaatsen of foto's van 1 pagina ipv alles bijvoorbeeld.

De post
ET is zo aardig geweest om de posttarieven erbij te slepen om het ons makkelijk te maken.

Brievenbuspost is max 38 x 26,5 x 3,2 cm. en max 2kg.

t/m 20g 0,50 (1)
t/m 50g 1,00 (2)
t/m 100g 1,50 (3)
t/m 250g 2,00 (4)
t/m 500g 2,50 (5)
t/m 2kg 3,00 (6)

Zijn we dr klaar voor?

We gaan direct van start, het is nu dus kwestie van boekje kopen en pimpen. De verzending voor de eerste ronde staat gepland op maandag 19 maart. Als ik goed geteld heb zouden de boekjes dan op 10 juli weer 'thuis' moeten zijn.

data:
we versturen dus op

19 maart
2 april
16 april
30 april
14 mei
28 mei
11 juni
25 juni moet ie weer terug naar eigenaar :)

Groep 1:
1) mevr_mus
2) oeke
3) elmo
4) sorbootje
5) mignonne
6) snoopy
7) lenaatje
8) kleurdoos

Groep 2:
1) simmu
2) poppejans
3) BE
4) Mrien
5) Droomvrouwtje
6) -ophelia-
7) Buuf
8) Kyara

Groep 3:
1) pvoesss
2) twinkly
3) DML
4) liedje backstage
5) susie
6) yppy
7) miss_sly
8) wickie

Groep 4:
1) Taartjesfee
2) ET
3) Evenstar
4) Innepin
5) Moussy
6) Spuuglokje
7) xxxkarinxxxYppy
8) mijsje

Groep 5:
1) soempie
2) bellelena
3) Barreltje
4) Troel
5) Becky27
6) Beessie-Jen
7) Muks
8) Ynske

Groep 6:
1) Lamb29
2) Lijnloos
3) geppie
4) Keshet
5) HandigeHarriët
6) Faja-Lobi
7) Solagratia
8) Gerberaatje

Groep 7:
1) Ymme
2) Klumsy
3) Sonnetje85
4) Draculettetje
5) Bar
6) SB
7) Mariyette
pi_113447396
Ik heb ineens een hele lege eettafel. Daar stonden dus maanden lang dozen met knutselspullen, lijm en papier op uitgestald. Nu is alles opgeruimd. Beetje afkicken dus.

En nu kom ik natuurlijk overal de leukste plaatjes tegen en heb ik heel veel ideetjes en zo }:|
pi_113448562
dan begin je een artjournal. Kun je vast je ideetjes schetsen voor een eventuele volgende keer. En de plaatjes kun je (kleuren)kopiëren en de originelen in een envelop bewaren.
pi_113448644
plaatjes bewaar ik wel in mijn knutseldozen. En ik mag nog in Soempies boekje.
pi_113448793
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 09:41 schreef SummerBreeze het volgende:
dan begin je een artjournal. Kun je vast je ideetjes schetsen voor een eventuele volgende keer. En de plaatjes kun je (kleuren)kopiëren en de originelen in een envelop bewaren.
ik heb een la vol plaatjes :P
en een artjournal. en een smashboekje, plus diverse scrapbookprojectjes. ik heb een hobby :D
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 27 juni 2012 @ 09:55:18 #6
30252 Soempie
Procreating
pi_113448929
quote:
17s.gif Op woensdag 27 juni 2012 09:44 schreef Kyara het volgende:
plaatjes bewaar ik wel in mijn knutseldozen. En ik mag nog in Soempies boekje.
Ik wilde het net zeggen. Nog niet alles opruimen! :o ;)

Wanneer krijg je je eigen boekje terug? Die van mij gaat eind deze week op de post heb ik begrepen, dus dan heb ik hem sowieso volgende week terug. Vind het zelf wel lekker om nog een week niks te hebben, vind je dat goed? Kan ik m'n gordijnen en andere knutselprojecten afmaken. :@
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_113449029
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 09:50 schreef simmu het volgende:

[..]

ik heb een la vol plaatjes :P
en een artjournal. en een smashboekje, plus diverse scrapbookprojectjes. ik heb een hobby :D
Alleen het smashboekje heb ik niet. En de plaatjes zitten in envelopjes/gripzakjes in een schoenendoos. Maar verder klopt het helemaal.

* SummerBreeze wil eigenlijk ook een smashboek. Misschien een goed doel voor mijn eerste salarisuitbetaling van mijn nieuwe baan?

/einde offtopic.

Ik ben door het ziekzijn en het in een opwelling compleet omgooien van de inrichting van de woonkamer (inclusief geëtter met ikea-kasten, apparatuur en nieuwe stopcontacten) nog steeds niet klaar met het boekje van Mariyette. Maar, ik heb wel de ideetjes op papier gezet, 1 daarvan al helemaal uitgewerkt en die kan dus zo worden ingeplakt en dan blijven er nog maar 2 pagina's (één dubbele dus) over. Zodra de hobbykamer weer op orde is (ik verwacht dat dat overmogen is) ga ik die ook nog even volkalken en dan komt het boekje in het weekend naar je toe.
pi_113449199
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 09:55 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ik wilde het net zeggen. Nog niet alles opruimen! :o ;)

Wanneer krijg je je eigen boekje terug? Die van mij gaat eind deze week op de post heb ik begrepen, dus dan heb ik hem sowieso volgende week terug. Vind het zelf wel lekker om nog een week niks te hebben, vind je dat goed? Kan ik m'n gordijnen en andere knutselprojecten afmaken. :@
Prima hoor! Ik verwacht mijn boekje een dezer dagen terug. Geef het maar aan als je er klaar voor bent ;)
pi_113449585
ik kan direct aan de slag met een boekje, dus wie wil pm't maar voor mijn adres
pi_113449746
Kyara: Als je het leuk vindt, dan mag je ook in mijn boekje hoor! Die duurt alleen nog even voor ie terug is :) Ik vind het wel leuk om 'uit te wisselen'. Dus ik in de jouwe en jij in de mijne!
  woensdag 27 juni 2012 @ 10:26:31 #11
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113449845
Vind ik zeker leuk Bellelena! En ik heb geduld hoor ;)
pi_113450214
Ik wil ook nog wel een boekje doen hoor! Dus mocht iemand dat willen even pm voor het adres :)
pi_113452461
Ik heb mijn eigen boekje terug! *O* Ik moet zo werken, morgenmiddag eens uitgebreid alles lezen en bekijken. Ik zag iig al veel leuks en envelopjes O+
Morgen reageer ik uitgebreider!

BE die van jou gaat donderdag op de bus! ('s middags/'s avonds)
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_113453280
hier ook een boekje *O* *O* *O*
pi_113453294
en ook ik reageer vanavond/morgen uitgebreider wegens loslopend kinderspul :P
  † In Memoriam † woensdag 27 juni 2012 @ 12:32:06 #16
7074 moussy
kuttekop
pi_113454564
Ik wil ook best wel heus heel erg mn boekje, ik ben zooo nieuwsgierig :o
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_113455869
Ik ben ook ontzettend nieuwsgierig naar mijn boekje! Leuk dat er al mensen zijn die hun eigen boekje terug hebben zeg!

En hierna wil ik ook nog best knutselen in een boekje, maar dan inderdaad ook uitwisselen.
  woensdag 27 juni 2012 @ 13:15:57 #18
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_113456142
Mijn boekje is ook terug *O* Vanavond ga ik er voor zitten om alles te bekijken O+
I`m not weird. I`m limited edition.
  woensdag 27 juni 2012 @ 13:40:53 #19
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113457091
oooh, leuk Poppejans en Simmu! Benieuwd wat jullie er van vinden!
pi_113457176
quote:
17s.gif Op woensdag 27 juni 2012 13:40 schreef Kyara het volgende:
oooh, leuk Poppejans en Simmu! Benieuwd wat jullie er van vinden!
ik heb net snelsnel gebladerd en het ziet er echt zo gaaf uit O+ :Y *O*

ik zag boekentips en envelopjes met dingen erin en recepten, vanaaf kan ik wat uitgebreider kijken aangezien de jongedame hier het uit mijn handen trekt als ze de kans krijgt
pi_113465785
Jaa, er stromen boekjes binnen, wat leuk!! Iedereen geniet er lekker van!
  woensdag 27 juni 2012 @ 17:35:09 #22
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113468784
Ik heb mijn boekje binnen

*O* stuiter *O* stuiter *O*
  woensdag 27 juni 2012 @ 17:39:56 #23
30252 Soempie
Procreating
pi_113469006
Wat leuk! *O*

Gaan jullie foto's plaatsen van de boekjes?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  woensdag 27 juni 2012 @ 17:48:02 #24
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_113469419
Mijn boekje is binnen en wat is hij leuk O+
Be happy with the little things in life
pi_113469955
Fijn dat hij er is!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: