Omdat het leuker is om in één keer 3000 euro te krijgen dan iedere maand 250 euro. Die 250 euro gaat op aan de maandelijkse shit, met 3000 euro kan je wat. Daarnaast, als je prima rond komt per maand is er ook geen reden om die 250 euro er bovenop te krijgen.quote:Op donderdag 28 juni 2012 18:48 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Waarom stel je met zulke bedragen niet gewoon een voorlopige teruggave in?
Hoe kan er nou een brief met een datum van na 1 juli klaar staan als de Belastingdienst zelf in al haar uitingen communiceert dat als je voor 1 april aangifte hebt gedaan je voor 1 juli bericht krijgt.quote:Op donderdag 28 juni 2012 18:20 schreef Felixa het volgende:
Nog steeds niks gehoord dus net maar even gebeld. Aangifte is binnengekomen (begon daar zelf al aan te twijfelen...) en er staat een brief klaar met dagtekening 4 juli. Begin maart aangifte gedaan.
omdat het geen garantie isquote:Op donderdag 28 juni 2012 22:10 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Hoe kan er nou een brief met een datum van na 1 juli klaar staan als de Belastingdienst zelf in al haar uitingen communiceert dat als je voor 1 april aangifte hebt gedaan je voor 1 juli bericht krijgt.
Dat vermeldt de Belastingdienst niet. Waar staat dat? En bovendien, waarom dan niet:quote:
Dat is toch duidelijk?quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:15 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Dat vermeldt de Belastingdienst niet. Waar staat dat? En bovendien, waarom dan niet:
Hebt u vóór 1 april 2012 aangifte gedaan? Dan krijgt u hoogstwaarschijnlijk vóór 1 juli bericht.
http://www.belastingdiens(...)gt_u_van_ons_bericht
Dit dus, nu werk ik fulltime en krijg ik zo genoeg lasten maar toen ik nog bijbaantjes liet ik mijn heffingskorting expres niet direct uitbetalen. Zo kreeg ik aan het einde van het jaar een mooi groot bedrag dat ik kon sparen of waarmee ik iets groots kon kopen. Echt heel prettig voor die periode..quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:10 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Hoe kan er nou een brief met een datum van na 1 juli klaar staan als de Belastingdienst zelf in al haar uitingen communiceert dat als je voor 1 april aangifte hebt gedaan je voor 1 juli bericht krijgt.
Hier staat de dagtekening ook op 3 juli, maar omdat ik hem gister heb ontvangen is die volgens de BD nog op 'tijd'quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:10 schreef Bismarck het volgende:
De belastingdienst postdateert al haar correspondentie zodat de tijd van de postbezorging niet van de termijn afgaat, omdat de termijn ingaat vanaf dagtekening brief. Dat is duidelijk en begrijpelijk, maar een voorlopige aanslag na 1 juli strookt niet met het beleid van de Belastingdienst, postgedateerd of niet.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:36 schreef benafan het volgende:
[..]
Hier staat de dagtekening ook op 3 juli, maar omdat ik hem gister heb ontvangen is die volgens de BD nog op 'tijd'
probeer eens in te loggen met DigiD, of lees eens de eerdere topics en deze doorquote:Op vrijdag 29 juni 2012 18:26 schreef Saninl het volgende:
Hoelang duurt het nog voordat ik iets hoor?! Kan ik ergens op internet iets vinden daarover?
Hoezo niet? Hoogstwaarschijnlijk is toch geen 100% garantie?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:51 schreef Bismarck het volgende:
[..]
De belastingdienst postdateert al haar correspondentie zodat de tijd van de postbezorging niet van de termijn afgaat, omdat de termijn ingaat vanaf dagtekening brief. Dat is duidelijk en begrijpelijk, maar een voorlopige aanslag na 1 juli strookt niet met het beleid van de Belastingdienst, postgedateerd of niet.
Ze zeggen toch ook niet "hoogstwaarschijnlijk"? Ze zeggen expliciet:quote:Op vrijdag 29 juni 2012 21:32 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Hoezo niet? Hoogstwaarschijnlijk is toch geen 100% garantie?
bronquote:Aangifte gedaan voor 1 april? Voor 1 juli bericht.
Hebt u voor 1 april 2012 aangifte inkomstenbelasting over 2011 gedaan? Dan laten wij u voor 1 juli 2012 weten hoeveel belasting u terugkrijgt of moet betalen.
Ze maken het alvast over.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:34 schreef nicknicknickname het volgende:
Wat ik mij nu eigenlijk afvraag.. De brief was een voorlopige, met daarbij een extra brief dat ze een onderzoek gaan instellen nav van mijn opgave. Maken ze dan wel vast het geld over, of moet je dan wachten totdat ze daar klaar mee zijn?
Gewoon bezwaar maken als je het er niet mee eens bent en in je bezwaar uitstel van betaling aanvragen voor het bedrag waar je het niet mee eens bent. Als je digitaal bezwaar maakt is het voldoende om daarvoor een hokje aan te vinken.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 13:50 schreef Oliver23 het volgende:
Ik heb een Belastingvraag wat misschien niet geheel in dit topic thuis hoort, maar misschien is er toch iemand die mijn vraag kan beantwoorden.
Ik krijg over het jaar 2011 een bepaald bedrag terug, en ontvang ook voorlopige teruggaaf over het belastingjaar 2012.
Nu ontving ik vandaag de definitieve aangifte over belastingjaar 2010, waarin staat vermeld dat ik een bepaald bedrag terug moet betalen. Ik ben het echter niet eens met de beslissing en wil bezwaar maken.
Nu heb ik begrepen dat als je een bepaald bedrag bij de belasting heb open staan, dat ze ook de Voorlopige Teruggaaf inhouden.
Mijn vraag is dus ook. Word de Voorlopige Teruggaaf 2012 ook ingehouden, zelfs als je bezwaar heb gemaakt (en je bezwaarschrift in behandeling is)?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |