quote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:07 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Beste Skochsela,
Hiervoor kan je het beste even contact opnemen met de klantenservice van de Rabobank.
Met vriendelijke groet,
Rabobank Webcare
Je verwachting slaat nergens op en is ook niet gebaseerd op werkelijkheid.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:02 schreef xminator het volgende:
Waarschijnlijk ben je dan gestationeerd bij de lokale rabobank en mag je klanten helpen met algemene vragen, koffie brengen, kopieeren en printen.
Althans dat verwacht ik.
Ja wat? Als ik aan een lokale bankfiliaal denk kan ik niet andere dingen verzinnen. Als mijn verwachting nergens opslaat kom dan met antwoorden voor deze jongeman.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:19 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Je verwachting slaat nergens op en is ook niet gebaseerd op werkelijkheid.
Alle lokale banken doen ook gewoon private banking en zakelijk bankieren hoorquote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:26 schreef xminator het volgende:
[..]
Ja wat? Als ik aan een lokale bankfiliaal denk kan ik niet andere dingen verzinnen. Als mijn verwachting nergens opslaat kom dan met antwoorden voor deze jongeman.
Netto of bruto? Bruto vind ik dat namelijk erg weinig voor wo. Weet wel dat arbeidsvoorwaarden dikke prima zijn.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:27 schreef Thvd het volgende:
Wat ik ervan heb gehoord is het voornamelijk een 'voeten in de klei' ervaring. Je begint helemaal onderaan op de afdeling waar je voor hebt gekozen (particulieren, bedrijven, bedrijfsmanagement).
Dat houdt dus in dat je als hoger opgeleide (want ze zoeken hbo-ers en wo-ers) eerst een half jaar werk moet gaan doen dat ver onder je niveau ligt.
Van de andere kant werk je wel bij de Rabobank, die bij de beste werkgevers van Nederland hoort en krijg je een prima salaris (eerste jaar zo'n 2100 euro).
Bruto uiteraard. Ja, het is niet enorm veel, maar het is ook niet slecht, zeker in deze tijden niet.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:29 schreef Skochsela het volgende:
[..]
Netto of bruto? Bruto vind ik dat namelijk erg weinig voor wo. Weet wel dat arbeidsvoorwaarden dikke prima zijn.
En hoe zit het na dat eerste half jaar dan? Geen probleem met onderaan beginnen maar ik wil niet op 'normaal' tempo door naar management.
Nou ik heb nu ook dingen lopen in de culturele sector en zelfs daar is in een hbo-functie het startloon evt ook wel boven die 2100 te fixen, hoor. Bij een bank zouden ze daar toch flink boven mogen zitten, tenminste 2500 bruto lijkt mij en al helemaal voor een wo-functie; die beginnen bij starters gemiddeld bij 2300.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:32 schreef Thvd het volgende:
[..]
Bruto uiteraard. Ja, het is niet enorm veel, maar het is ook niet slecht, zeker in deze tijden niet.
Nouja, je kunt doorgroeien wanneer je daar klaar voor bent volgens de Rabobank. Wat dat inhoudt weet ik niet, maar kennelijk ben je direct van het wo of het hbo enkel 'klaar' om als baliemedewerker of telefonisch adviseur te werken. Volgens mij heeft de Rabobank een andere visie op kennis en kunde wanneer je van het hbo of het wo af komt dan de hbo'ers en wo'ers zelf, die graag meer willen doen (en dat in mijn beleving ook kunnen).
Ik heb zelf gesolliciteerd op een functie als trainee bij de Rabobank, maar ben uiteindelijk afgevallen (1 plek, 35 kandidaten). Ben bij een informatiebijeenkomst geweest en heb gesprekken gehad met zowel HR als het management.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:35 schreef Skochsela het volgende:
[..]
Nou ik heb nu ook dingen lopen in de culturele sector en zelfs daar is in een hbo-functie het startloon evt ook wel boven die 2100 te fixen, hoor. Bij een bank zouden ze daar toch flink boven mogen zitten, tenminste 2500 bruto lijkt mij en al helemaal voor een wo-functie; die beginnen bij starters gemiddeld bij 2300.
Mag ik vragen waar je deze info van hebt? Enne, ik ga ze zeker dit soort dingen vragen dan, want ik heb dus geen zin om telefonisch adviseur te worden
Oh dat was ik ook niet van plan hoor, maar als ik in de culturele sector een leuke baan kan vinden voor meer geld dan bij de rabo, dan is dat natuurlijk wel een relevant argumentquote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:43 schreef Guidetti het volgende:
Wat ik je aanraad is om als starter je niet blind te staren op je salaris. Als je jezelf ontwikkeld dan ga je vanzelf stappen maken. Ik weet alleen niet of dat ook al tijdens je traineeship gebeurd.
En je hoeft er maar 36 uur voor te werken ipv 40 uur.
Dan wel. Maar kijk ook naar je toekomstperspectief!quote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:44 schreef Skochsela het volgende:
[..]
Oh dat was ik ook niet van plan hoor, maar als ik in de culturele sector een leuke baan kan vinden voor meer geld dan bij de rabo, dan is dat natuurlijk wel een relevant argument
Ik zou over 15 jaar iets als management in de culturele sector willen doen; weet niet goed of ik dan beter juist een commerciele achtergrond kan kiezen in het begin van mijn loopbaan of in een (niet-leidinggevende) functie in de culturele sector instappen?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:45 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Dan wel. Maar kijk ook naar je toekomstperspectief!
Heb al contact gehad en kennisgemaakt, ja, en toen had ik wel een positief beeld van het gebeuren en de bank in kwestie. Met dit topic zwakt het nogal afquote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:47 schreef Guidetti het volgende:
Heb je trouwens al contact met ze gezocht? Is de selectieprocedure zwaar om op zo'n traineeship binnen te komen?
Vind ik vreemd, maargoed, wanneer er zowel hbo-ers als wo-ers kunnen reageren is het dus een baan op hbo-niveau. Dan zit het in de buurt van dat eerste bedrag.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:42 schreef Skochsela het volgende:
Ja dat kan ik me goed voorstellen.
Die 2100 is wel raar, hoor, als ik dit zie: http://www.intermediair.n(...)gevers-van-2009.html
Startsalaris hbo is 32.549, wo 38.090. Nogal boven wat jij noemt
Het is zeker niet slecht in vergelijking met veel sectoren, ik had gewoon gehoord van meerdere kanten dat het een stuk hoger lag.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:49 schreef Thvd het volgende:
[..]
Vind ik vreemd, maargoed, wanneer er zowel hbo-ers als wo-ers kunnen reageren is het dus een baan op hbo-niveau. Dan zit het in de buurt van dat eerste bedrag.
Hoe dan ook, ik vind het lang niet zo slecht betaald, maar dat komt misschien ook omdat de startsalarissen in mijn sector ook rond dat bedrag liggen...
De plek waar ik in de procedure zat was een grote lokale bank. Ik kan me voorstellen dat als je op het hoofdkantoor zit, er meer te verdienen valt bij een dergelijk traineeship...quote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:51 schreef Skochsela het volgende:
[..]
Het is zeker niet slecht in vergelijking met veel sectoren, ik had gewoon gehoord van meerdere kanten dat het een stuk hoger lag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |