mag dat uberhaupt ivm certificering enzo?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:27 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik ben wel benieuwd, offertes aangevraagd voor de spullen voor een inbouw in mn e46..
Ringtank dus gewoon op de plek van nn reserve wiel..
Ben benieuwd naar de prijzen, ga wel gewoon zelf inbouwen
Hoger octaangetal is leuk, maar de energetische waarde van LPG is zo'n 20% lager dan benzine dus daar pak je al verlies. Vaak is de capaciteit van de verdamper ook niet zo hoog etc. etc. Ja misschien zou je zoiets kunnen ontwikkelen waardoor het perfect loopt maar laten we bij de praktijk blijven... gemiddeld gezien heb je 10 tot 20% minder vermogen met een M30 op LPG tov benzine. Bij de nieuwere LPG installaties is er idd geen verschil qua vermogen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:20 schreef Catch22- het volgende:
LPG heeft een hoger octaangetaal dus in theorie zou je meer power moeten kunnen realiseren. Het hoeft je iig geen power te kosten
Geen rekening gehouden met het verbruik? Een M30 (of M20) op LPG verbruikt sowieso meer, ik hoor verhalen van mensen die 1 op 8 halen op benzine, halen 1 op 6 LPG maar is natuurlijk afhankelijk van de rijstijl.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:29 schreef Catch22- het volgende:
[..]
mag dat uberhaupt ivm certificering enzo?
Inclusief inbouw is het ongeveer 1800 euro voor een 6 cilinder.
dit is overigens mijn LPG berekening. Kosten zijn inc extra wegenbelasting en met gelijkblijvend verbruik.
Je behoud altijd je std injectoren, je krijgt er alleen 4,6 of 8 er bij.. Of een mengstuk.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 13:32 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja klopt,
Mja ik heb zelf een tijd aan heftrucks gewerkt, Ook gas truckjes ..en dat stelde niet veel voor, ga niet geloven dat het bij een auto veel moeilijker is ..
Een kennis van me heeft zn auto om laten bouwen en kon zn std injectoren behouden ..
Noem eens een merk op. Want dat kan dus niet.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 13:35 schreef Catch22- het volgende:
Je zit natuurlijk met de electronica die vrij lastig is. De LPG computer moet je computer voor de gek houden zodat hij goed blijft lopen en dat is lastig, want je moet in je kabelboom gaan frotten. Als hij dan niet mooi meer loopt is dat lastig zoeken.
Maargoed, als je je auto niet nodig hebt, tijd hebt, geduld hebt en denkt dat je het kan moet je het doen. Volgens mij is meer dan de helft van de totale prijs de installatie. Voor die 800 euro aan inbouwkosten zou ik geen risicos willen lopen
En sommige motoren kunnen inderdaad met hun eigen injectoren LPG in laten spuiten
Wat dan? Als je niet boort gebruik je een mengstuk, dus geen injectie.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |