abonnement Unibet Coolblue
pi_112695352
quote:
3s.gif Op zondag 10 juni 2012 15:57 schreef DragonFodder het volgende:

[..]

hoezo? Tatum is een stomme acteur! :(
Verbaasd me niks dat jij dit ook een leuke film vond ;)

Film nam zichzelf totaal niet serieus, en dat kwamen de dialogen absoluut ten goede :Y

En Tatum kan best wel acteren Draakje :6
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_112695439
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 15:59 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Verbaasd me niks dat jij dit ook een leuke film vond ;)

Film nam zichzelf totaal niet serieus, en dat kwamen de dialogen absoluut ten goede :Y

En Tatum kan best wel acteren Draakje :6
Met alles eens behalve de laatste zin :)
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
  zondag 10 juni 2012 @ 16:01:20 #203
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_112695450
The Man Who Fell to Earth
Vond dit wel een fijne film. Beetje te traag en te lang, zeker op het eind had het niet mijn volle aandacht, maar over het algemeen doet verveelt het niet. David Bowie komt van een buitenaardse planeet, die ietwat meer geavanceerd is getuige zijn succesvolle business die die op aarde ontplooit. Verwacht geen high-tech, maar vage energiestuff enzo. Sowieso vond ik de film wat vaag en vooral weird, maar zoals eerder gezegd op een okeeje manier. De diverse beelden zagen er cool uit en met de muziek zat het ook prima in orde. Cijfer: 7,5

50/50
Redelijk geslaagde combinatie van zwaar drama en komedie. Het begin vond ik maar gewoontjes. De grappen mochten wel wat scherper, alleen Seth Rogen was goed op dreef. Maar naarmate de film vordert, wordt het steeds beter. Het drama zit prima in elkaar. De gebruikelijke cliches worden ternauwernood vermeden en als ze dr dan toch waren, dan accepteerde ik ze maar :P. Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_112696249
Super 8 (2011)

quote:
In de zomer van 1979 sluit de Amerikaanse Luchtmacht een sectie van Area 51. Alle materialen worden per trein vervoerd naar een opslagplaats in Ohio. De trein wordt echter aangereden door een truck en ontspoort. Een groepje kinderen, dat bezig is om hun eigen zombie-film te maken met hun 'Super 8' camera, stuit op de ravage. Al snel wordt vermoed dat het niet om een ongeluk gaat, als er plotseling verdwijningen plaatsvinden en onverklaarbare dingen gebeuren. Een lokale sheriff probeert het mysterie te ontrafelen, maar wil hij de angstaanjagende en onmenselijke waarheid wel weten?
Om verschillende redenen wist ik gewoon dat ik dit een mooie film zou worden; in dit topic goed gerecenseerd, het feit dat het een homage is aan de oudere SF films van o.a. Steven Spielberg zoals The Goonies, E.T. etc. en de titel: Super 8 ofwel filmen met op 8mm. film sprak me aan.

En ik ben niet teleurgesteld. De jonge acteurs zijn goed op elkaar ingespeeld wat natuurlijk enorm belangrijk is voor een dergelijke film, leuke humor (onderling), De setting in West Virginia en cinematografie is prachtig, zeker in 1:35 formaat :9 . Verhaal is uiteraard niet zo heel erg origineel, maar prachtig uitgewerkt; juist door die oude sfeer die J.J. Abrams heeft proberen neer te zetten.

Meestal ben ik met dit soort films niet zo heel erg fan van bovennatuurlijke zaken, aliens en dergelijke, maar juist op de manier waarop het in deze film is uitgewerkt heb ik er totaal geen probleem mee; niet 'in your face' maar juist subtiel.

Die eerste scenes deden mij in ieder geval weer denken aan een van mijn favoriete, zo niet favoriete, film. Een ding moet ik wel kwijt; de ontsporing is wel heel ongeloofwaardig maar goed; deze scene was bedoeld als homage aan de SF films van de jaren '70.

Aanrader. Ik zou 'm zo weer willen kijken.

Wat een bout-reviews schrijf ik eigenlijk ;( ...

EDIT: oh, en weten jullie wat voor apparaat het is wat Abrams vasthoudt? Ben het vaker tegengekomen en ik gok dat het voor het vaststellen van camerastandpunten is, maar de naam weet ik niet. ;(

Oh, en ik kom er net achter dat Dan - Homer Simpson - Castellaneta ook een rol heeft! :o

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 10-06-2012 16:52:58 ]
  zondag 10 juni 2012 @ 16:31:27 #205
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_112696643
Cool Hand Luke (1967)



A man refuses to conform to life in a rural prison.

Drama (volgens IMDb)/126 min

Regie: Stuart Rosenberg
Cast: Paul Newman, George Kennedy and Strother Martin

Over de inhoud van de film wil ik heel kort zijn. Luke is nogal een rebel en komt in de gevangenis terecht. Hier maakt hij al gauw een naam voor zichzelf en iedereen in de gevangenis kijkt tegen hem op.

Nu over het personage Luke. Dit is denk ik het beste personage dat ik ooit heb gezien in een film! Ik heb 'm zonder ondertiteling gekeken en met de kwaliteit uit '67 is het soms moeilijk om alles te verstaan. Het is ook enigszins hillbilly engels wat er af en toe wordt gesproken.
Ik kende Paul Newman natuurlijk wel van naam, maar tot gisteren wist ik niet dat hij ook in Road to Perdition speelde, wat ik ook een hele goeie film vind.
Paul Newman komt zeker in mijn top 10 van beste acteurs na het zien van deze film en ik ga ook zeker meer van zijn werk kijken.

Waardering
IMDb: 8.2
Moi: 10
pi_112697489
The first of the few (in VS uitgebracht als 'Spitfire') - 1942
door IMDB briljant vertaald als 'Eén van de weinigen' :')



The first of the few is een Engelse film die is geschoten tijdens de WOII en mede heeft bijgedragen aan de mythe-vorming rond de Spitfire, het beroemde Engelse jachtvliegtuig.
De film gaat over de geschiedenis van R.J. Mitchell, de ontwerper van dat vliegtuig. Het laat zijn persoonlijke geschiedenis zien, hoe hij het vliegtuig ontwierp dat o.a. de Schneider Trophee won in de jaren dertig.
Nadat zijn racevliegtuig gewonnen heeft wat er te winnen valt gaat hij op vakantie naar Duitsland en komt daar in gesprek met Willy Messerschmitt en andere Duitsers die, ondanks het verdrag van Versailles, gemotoriseerde vliegtuigen aan het ontwerpen zijn. Dat was de Duitsers namelijk verboden na de WOI.
Die ervaring doet Mitchell inzien dat Engeland een modern jachtvliegtuig nodig heeft en hij ziet het als zijn verantwoording dat dat toestel er komt. De tijd daarvoor is beperkt, volgens zijn arts heeft hij geen jaar meer te leven...

Het acteerwerk van Leslie Howard, die Mitchell speelt, is goed, andere rollen is ook weinig op aan te merken alleen de rol van Rosamund John, die Mitchell's vrouw speelt, is erg oppervlakkig: zijn vrouw gaat met de dodelijke ziekte om alsof hij een griepje heeft.
Duitsers en Italianen worden als karikakturen neergezet. Vooral Il Duce wordt grappig neergezet. Een propagandafilm zou ik het niet willen noemen, maar vrij van propaganda is de film zeker niet.

Ik geef 'm een krappe 7

[ Bericht 0% gewijzigd door Nemephis op 12-06-2012 01:33:18 ]
pi_112698099
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 16:21 schreef Iemand91 het volgende:
EDIT: oh, en weten jullie wat voor apparaat het is wat Abrams vasthoudt? Ben het vaker tegengekomen en ik gok dat het voor het vaststellen van camerastandpunten is, maar de naam weet ik niet. ;(
[ afbeelding ]
Gewoon kijker met een lens die hetzelfde laat zien als wat er op camera komt denk ik.

edit: ff gegoogeld: Het heet een director's viewfinder.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  zondag 10 juni 2012 @ 18:15:16 #208
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_112700873
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 16:31 schreef ArtistA het volgende:
Cool Hand Luke (1967)


Paul Newman komt zeker in mijn top 10 van beste acteurs na het zien van deze film en ik ga ook zeker meer van zijn werk kijken.

Waardering
IMDb: 8.2
Moi: 10
Qua Paul Newman films kan ik je om mee te beginnen The Hustler, The Sting en Butch Cassidy and the Sundance Kid aanraden
  zondag 10 juni 2012 @ 18:53:53 #209
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_112702376
quote:
2s.gif Op zondag 10 juni 2012 18:15 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Qua Paul Newman films kan ik je om mee te beginnen The Hustler, The Sting en Butch Cassidy and the Sundance Kid aanraden
The Sting _O_
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_112706041
Le Mans
  zondag 10 juni 2012 @ 21:35:45 #211
369437 TWO_FINGERZ
Romanista nel cuore!
pi_112711942
Gister la haine weer een keer gekeken, blijft een ongelooflijk goede film.

pi_112718570
Suskind

120120_363088_suskind_60082305_ps_1_s-low_450_643.jpg

Erg sterke en indrukwekkende film en zeer goeie acteerprestaties, zeker 1 van de betere nederlandse films...
erg spannend van het begin tot het eind..
DIKKE 7.5
pi_112719342
Goddomme zeg. Net Hachiko: A Dog's Story gezien. Nog nooit zo hard gejankt bij een film, belachelijk gewoon :'). Dieren in combinatie met drama trek ik slecht, blijkbaar.

IMDb: 8.1
Ik: 8.5 (het pianogepingel werd op een gegeven moment enigszins vervelend, was niet fantastisch gecomponeerd)
  zondag 10 juni 2012 @ 23:36:19 #214
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_112719725
Mulholland Dr.



Ik had nog nooit eerder een David Lynch gezien, dus wist niet helemaal wat te verwachten. Mijn insteek was dat de film redelijk vaag en lastig te snappen zou zijn.

Toegegeven, er zitten wat rariteiten in. De scene in de koffiebar aan het begin en andere scene's die in eerste instantie totaal niet met het 'grote' verhaal te maken lijken te hebben maken dat je je hersenen aan het breken bent. Maar zelfs als het laatste half uur aanbreekt en de film compleet los lijkt te gaan en karakters karakters niet meer zijn moet ik zeggen dat de film me al goed betrokken had in het uiteindelijk toch redelijk begrijpbare verhaal. De theorie die ik in mijn hoofd had gevormd leek behoorlijk op de algemene blik op de film zoals die op het internet is.

Dat het verhaal me helemaal betrokken had komt door de sfeer en voornamelijk de acteerprestatie van Naomi Watts. Deze is erg sterk. Heb ook erg genoten van de muziek. De film zit simpelweg heel erg goed in elkaar. Ik zal in de toekomst zeker wat andere Lynch's opzetten.

IMDb: 8.0
Ik: 8.0
pi_112767848


Two Mules for Sister Sara (1970)

Vermakelijke "western" met Clint Eastwood en Shirley MacLaine in de hoofdrollen. De film ademt sfeer en de soundtrack van Ennio Morricone draagt daar veel aan bij. Schitterende muziek zoals ik van hem gewend ben!

Hoewel Clint weer bewijst een zeer goede acteur te zijn, heeft hij hier een zeer voorspelbaar en eendimensionaal personage. Shirley (als Sister Sara) is hier veel interessanter en haar bijzondere personage zorgt ook voor de komische momenten in de film, die erg geslaagd zijn. ^O^

Het matige einde van de film en het minder interessante personage van Eastwood zorgen er helaas voor dat deze film zich niet kan meten met de allerbeste westerns. Maar toch de moeite waard om eens te zien. :)

7.5/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Desunoto op 11-06-2012 23:26:01 ]
pi_112768817
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 01:07 schreef dikkekaas het volgende:
[ link | afbeelding ]

Vanavond naar Moonrise Kingdom geweest, de nieuwste film van Wes Anderson (The Royal Tenenbaums, The Life Aquatic, The Darjeeling Limited).

Een erg leuke film, de absurdistische stijl van Anderson is direct herkenbaar en deze waardeer ik enorm. Uiteraard ontbreekt Bill Murray niet in deze film. Daarnaast zijn andere grote namen als Tilda Swinton, Edward Norton en Bruce Willis te zien in deze film. Ook was ik enorm te spreken over het acteerwerk van de twee zeer jonge debuterende hoofdrolspelers, Kara Hayward en Jared Gilman. Het verhaal, een romance tussen deze twee, is niet heel erg bijzonder, maar de uitvoering ervan is piekfijn. Zowel qua acteerwerk als cinematografie. Een echte aanrader!
Wat deze zegt. In tijden geen kinderen zó goed zien spelen. 8/10 ^O^.
Fear of a name only increases fear of the thing itself
pi_112773210
One of our aircraft is missing - 1942



Deze film is in 1943 genomineerd voor 2 Oscars. Ze vertelt het verhaal van de bemanning van een Engelse bommenwerper, B for Bertie. Op de terugweg naar Engeland krijgen ze motorstoring en verlaten het toestel met parachutes. Op de grond komen ze terecht in de handen van het Nederlands verzet dat ze in een mum van tijd op weg naar Engeland brengt.
Het Nederlands is af en toe niet te verstaan of wordt opgedreund als een robot: Dat krijg je als je niet kan casten in de bezette gebieden en het dus met Engelsen moet doen die een mondje Nederlands kunnen spreken.
Elke Nederlander loopt in kledendracht, het professionele verzet bestaat uit een bijeenkomst in het dorpshuis en om het makkelijk te maken, de Duitsers hebben ALTIJD een irritante toeter aan staan...

Meer dan een 5 kan ik er niet van maken, en daarvan is een half punt voor historische beelden van bommenwerpers die niet meer bestaan.
pi_112774340
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 23:16 schreef casper019 het volgende:
Suskind

[ afbeelding ]

Erg sterke en indrukwekkende film en zeer goeie acteerprestaties, zeker 1 van de betere nederlandse films...
erg spannend van het begin tot het eind..
DIKKE 7.5
Dat zei ik toch ! :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:41 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Süskind

Drama over Walter Süskind die honderden kinderen redt in de tweede wereldoorlog 1942.
In het door de nazi’s bezette Amsterdam besluit de Joodse Walter Süskind handjeklap met de
SS te spelen.

Het is een levensgevaarlijk kat- en muisspel, waarmee hij honderden kinderen van transport naar de
concentratiekampen weet te redden. Terwijl de razzia’s toenemen en het net zich verder sluit rond de
Joodse gemeenschap, riskeert Walter alles wat hem lief is en toont hij de moed van een held.

Een even aangrijpende als adembenemende, waargebeurde geschiedenis.

http://www.popcornmeter.nl/film/1438/Suskind.html

pfffffff ik ben niet goed in cijfers geven maar ik was zeer onder de indruk.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 17:44:00 #219
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_112795297
quote:
2s.gif Op zondag 10 juni 2012 18:15 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Qua Paul Newman films kan ik je om mee te beginnen The Hustler, The Sting en Butch Cassidy and the Sundance Kid aanraden
Ik heb The Sting en Butch Cassidy al gedownload :)
Zal ook The Hustler downloaden dan, bedankt voor de tip!
pi_112798691
Detachement



Normaal houd ik niet zo van drama's, maar als je er een wilt zien zou ik deze aanraden. Goed geacteerd en een heerlijke soundtrack. Keiharde en pure drama, erg meelevend en zeker de moeite waard.

Cijfer: 8.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 19:10:38 #221
182073 invine
blablabla etc.
pi_112799172
Boot Camp (2008)
Een groep jongeren die schijnbaar een gevaar vormen voor zichzelf worden weggestuurd (op een nogal lompe manier) naar Fuji. Maar een kamp wat zou moeten zorgen voor rehabilitatie van de jongeren is niet wat het zou moeten doen. Het is een gevangen kamp waar de jongeren worden misbruikt, mishandeld en gehersenspoeld.

De enige reden waarom ik deze film ging kijken was Mila Kunis. Haar uiterlijk maken haar iets mindere acteerprestaties meer dan goed. De film is niet overtuigend maar tegelijkertijd niet vervelend om te kijken. Als je kijken naar Mila Kunis geen straf vindt is het wel een prima film voor een avond wanneer je niks te doen hebt.

imdb: 5.8
invine: 6.0

Project X (2012)

3 Jongeren willen een naam voor zichzelf maken op hun middelbare school en geven een feestje als de ouders van 1 van de 3 weg is. Alleen het feestje loopt iet wat uit de hand.

De filmstijl is heerlijk overgenomen van blair witch, chronicle en nog een paar. Past prima in de film, leuk dat ze ook verschillende camera's gebruiken. De film is verder niet zo boeiend, het komt geloofwaardig over tot het einde.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ik zelf van de film vind.. ik vind het beetje overdreven allemaal en heb veel stukken doorgespoeld want ik geloofde het allemaal wel, wilde eigenlijk de reactie van de vader zien. (die wat tegenviel). De hoeveelheid tieten maakte op zich wel wat goed.

imdb: 6.6
invine: 6.0

Serbaun Maut (2011) aka The raid redemption

Een SWAT team komt vast te zitten in een gebouw dat gerund en bewoond wordt door (bijna) alleen maar criminelen. Hiermee is de inhoud van de film wel verteld, hoe en waarom ze zijn gestuurd moet je de film voor kijken.

De film verbaasde me enorm, hij begon heerlijk met vette acties van het SWAT team en zieke shoot outs alleen veranderde de film aan het eind in een martial arts film en dat had niet echt gehoeven van mij. Niet dat het slecht was maar ik had nog een paar vette shoot outs wel kunnen waarderen. Desalniettemin een hele goede film die erg goed vermaakt. Zeker een aanrader om alleen om met een groep vrienden met wat bier te kijken!

imdb: 8.1
invine: 8.0
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 22:40:22 #222
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_112813286
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 23:36 schreef Jovatov het volgende:
Mulholland Dr.

[ afbeelding ]

Ik had nog nooit eerder een David Lynch gezien, dus wist niet helemaal wat te verwachten. Mijn insteek was dat de film redelijk vaag en lastig te snappen zou zijn.

Toegegeven, er zitten wat rariteiten in. De scene in de koffiebar aan het begin en andere scene's die in eerste instantie totaal niet met het 'grote' verhaal te maken lijken te hebben maken dat je je hersenen aan het breken bent. Maar zelfs als het laatste half uur aanbreekt en de film compleet los lijkt te gaan en karakters karakters niet meer zijn moet ik zeggen dat de film me al goed betrokken had in het uiteindelijk toch redelijk begrijpbare verhaal. De theorie die ik in mijn hoofd had gevormd leek behoorlijk op de algemene blik op de film zoals die op het internet is.

Dat het verhaal me helemaal betrokken had komt door de sfeer en voornamelijk de acteerprestatie van Naomi Watts. Deze is erg sterk. Heb ook erg genoten van de muziek. De film zit simpelweg heel erg goed in elkaar. Ik zal in de toekomst zeker wat andere Lynch's opzetten.

IMDb: 8.0
Ik: 8.0
Goeie film inderdaad. De enige goede film waar Laura Harring in heeft gespeeld helaas. Ze is ook geen geweldige actrice, maar mijn god wat is ze mooi!
pi_112815014


Geen film waar ik naar de bios voor zou gaan daar is hij te kort voor, maar wel een heerlijke film om thuis om de bank te kijken!
het verhaal is wel redelijk simpel en voorspelbaar maar omdat er een lekkere vaart in de film zit stoort dat niet en volgen de (vele!) leuke grappen elkaar leuk op!
op 1 ''grap'' na (die van de bevalling) vond ik alle grappen erg leuk en geslaagd en heb ik me prima vermaakt met deze film en is het zeker voor THUIS of met vrienden op de bank een aanrader!
7
pi_112819599


ik hou wel van een actie film ala jason statham maar deze film vond ik helemaal niks, het was infeite een opstapeling van grove bloederige actie scenes en niks meer...
geen verhaal alleen maar ''vieze'' scenes achter elkaar...
kon me totaal niet inleven of echt meegaan met de actie, t was geen spectaculaire actie maar gewoon ''vieze'' actie
daarom een 4
  woensdag 13 juni 2012 @ 15:24:54 #225
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_112838774
Sleepers (1996)



After a prank goes disastrously wrong, a group of boys are sent to a detention center where they are brutalized; over 10 years later, they get their chance for revenge.

Thriller/Drama/147 min

Regie: Barry Levinson
Cast: Robert De Niro, Kevin Bacon and Brad Pitt

Een film die de meesten wel gezien zullen hebben. Het acteerwerk is niet uit de kunst, maar deze film moet het dan ook vooral van het verhaal hebben.

Waardering
IMDb: 7.4
Moi: 7.5

The Hustler (1961)



An up-and-coming pool player plays a long-time champion in a single high-stakes match.

Drama/Sport/134 min

Op aanraden van LoneWolf2003 deze film gisteren gekeken als tweede in mijn reis langs Paul Newman en wat heb ik met veel plezier naar deze film gekeken!
Film zoals film bedoeld is. Het acteerwerk van Newman is wederom uit de kunst en tijdens het zien van de film probeerde ik andere acteurs voor de geest te halen die aan zijn kwaliteiten kunnen tippen en dat is een lastige opgave.
De dialogen zijn ook sterk. Het verhaal is goed en de muziek van die tijd kan ik de hele dag wel horen.
Een heuse aanrader voor de filmliefhebber en must voor de filmfanaat.

Waardering
IMDb: 8.1
Moi: 9.5
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')