abonnement Unibet Coolblue
pi_112460758
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 00:30 schreef Goodluck_Charm het volgende:
Computerprobleem, belicht eens het ECHTE Koerdistan;

Waar je 's avonds met 1000 familieleden in de tuin fruit en zonnepitten eet, met een grote pot thee en verse langwerpige watermeloen.. Waar de buren iedere avond een schaal eten brengen waardoor je 5 verschillende gerechten op tafel hebt, en waar de stad 's avonds bruist van mensen die nog even een ijsje eten of een park bezoeken. En niet te vergeten; de shaqlawa, waar random mensen met elkaar op straat dansen..

Koerdistan O+
-
  dinsdag 5 juni 2012 @ 02:05:43 #202
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_112461403
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 00:22 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

De PKK heeft momenteel verschillende steden in WK in handen. Er gaan geruchten dat Turkije & de KRG tot een overeenkomst willen komen om de macht van de PKK te beperken. Hieronder zou vallen dat WK aangesloten zou worden bij ZK, maar dat de PKK dan minder/geen invloed zal hebben in WK.

Weet alleen niet hoeveel hier van waar is.

Ik weet wel dat Koerden uit WK naar ZK komen. De Peshmerga eenheden leiden hen op, bevoorraden hen en zij gaan dan terug naar WK om te vechten tegen het regime van Assad.
pi_112462285
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 00:30 schreef Goodluck_Charm het volgende:
Computerprobleem, belicht eens het ECHTE Koerdistan;

Waar je 's avonds met 1000 familieleden in de tuin fruit en zonnepitten eet, met een grote pot thee en verse langwerpige watermeloen.. Waar de buren iedere avond een schaal eten brengen waardoor je 5 verschillende gerechten op tafel hebt, en waar de stad 's avonds bruist van mensen die nog even een ijsje eten of een park bezoeken. En niet te vergeten; de shaqlawa, waar random mensen met elkaar op straat dansen..

Koerdistan O+
Dat is het Midden-Oosten en Anatolië. Mis ik ook wanneer ik terug ben uit Turkije.
pi_112475204
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 04:31 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dat is het Midden-Oosten en Anatolië. Mis ik ook wanneer ik terug ben uit Turkije.
Dan lijken we allemaal op elkaar, moet je voorstellen hoe gezellig het zou zijn als niemand meer ruzie zou maken :D
pi_112478174
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 14:27 schreef Goodluck_Charm het volgende:

[..]

Dan lijken we allemaal op elkaar, moet je voorstellen hoe gezellig het zou zijn als niemand meer ruzie zou maken :D
_O_
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_112479516
President van Irak is ook Koerdisch enzo :')
pi_112492163
CP kan je Turks verstaan of spreken?. dit is een serieuze vraag. ik heb 2 vrouwelijke collega's eentje spreekt turks en de andere niet maar ze komen wel allebei uit irak.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 21:26:53 #208
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_112494834
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 20:42 schreef savas198520 het volgende:
CP kan je Turks verstaan of spreken?. dit is een serieuze vraag. ik heb 2 vrouwelijke collega's eentje spreekt turks en de andere niet maar ze komen wel allebei uit irak.
Nee, ben geen Turks en kan geen Turks verstaan. Ik versta ook geen Arabisch of Perzisch, want ben geen Iranees of Irakees/Arabisch. Ik ben een Koerd en de enige ''vreemde'' taal naast Nederlands, Duits & Engels die ik spreek, is dan ook Koerdisch.

In Irak wonen 'Turkmenen'. Dit zijn volgens mij Turken die zijn achtergebleven uit de tijd van de Ottomanen. Het kan zijn dat jij Turkmeense collega's hebt?
  dinsdag 5 juni 2012 @ 21:37:34 #209
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_112495432
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 16:02 schreef Triggershot het volgende:
President van Irak is ook Koerdisch enzo :')
Klopt. En leider van de Patriottische Unie van Koerdistan (P.U.K). Heeft mijn vader zijn grootste tijd van zijn 18 jaar als Peshmerga bij gezeten :). Momenteel wordt de 37e verjaardag gevierd. De partij werd op 1 Juni 1975 opgericht.

Saddam dreigde ooit om de 'de hond' (de leider van de P.U.K, Mam Jalal) uit de grotten te roken en hem persoonlijk zou afmaken. Nu ligt de hond uit Tikrit te rotten en regeert de 'opstandeling' uit Koye.

  dinsdag 5 juni 2012 @ 21:39:58 #210
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_112495571
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 14:27 schreef Goodluck_Charm het volgende:

[..]

Dan lijken we allemaal op elkaar, moet je voorstellen hoe gezellig het zou zijn als niemand meer ruzie zou maken :D
Wij Koerden zijn een vredelievend volk. Geen Koerd wil oorlog, maar slechts gerechtigheid. Helaas denken de regeringen van de bezetter daar anders over. Je weet hoe ons volkslied gaat hé...

It shall not be defeated by the weapons of any age

;).

Nog even over ons volkslied. Het schijnt dat onze vijanden zich overal mee moeten bemoeien. Een aantal Islamitische partijen en ook Iran, hebben bijv. geëist dat ons volkslied verandert moet worden omdat het anti-Islam is. Waarom? Vanwege het volgende stukje:

Both our faith and religion are our homeland
Both our faith and religion are Kurd and Kurdistan


:') x 999999.
Wat hebben ze toch tegen Koerden? Stelletje trololols. Hun verzoek is in ieder geval vriendelijk afgewezen :s). Geen Koerd zou het daar namelijk mee eens zijn :D.

Volkslied video met Engelse ondertiteling in spoilers :).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_112502150
'wij Koerden zijn een vredelievend volk' :')

Wat een debiele generalisatie zeg, ieder volk kent vredelievende mensen en mensen die uit zijn op een conflict.

Jij bent gewoon de zoveelste blinde nationalist, komt alleen ellende van.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 23:31:29 #212
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_112502377
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:27 schreef De_Guidance het volgende:
'wij Koerden zijn een vredelievend volk' :')

Wat een debiele generalisatie zeg, ieder volk kent vredelievende mensen en mensen die uit zijn op een conflict.

Jij bent gewoon de zoveelste blinde nationalist, komt alleen ellende van.
Nee hoor. 99% van de Koerden houdt niet van oorlog. Dat is gewoon een feit.
De Koerden die vechten/oorlog voeren doen dat omdat ze onderdrukt worden. Maar als je kijkt naar Arabische volkeren... in de meesten landen zijn dictators aan het hoofd. De eigen bevolking wordt brutaal afgeslacht. Terroristen plegen zelfmoord aanslagen - op zowel buitenlanders, als het eigen volk. Oorlogen worden gevochten tegenover elkaar (zie de Iran - Irak oorlog bijvoorbeeld). Ze lopen allemaal te haten op Israël / Joden.

Verklaar anders waarom alle Arabische Christenen naar Zuid-Koerdistan toe vluchten? Omdat ze daar veilig zijn, maar in Bagdad en de rest van Arabisch-Irak afgeslacht worden, bijvoorbeeld tijdens hun feestdagen.

Dit zijn gewoon feiten die ik hier opnoem.

En natuurlijk zijn er ook conflicten onderling. Dat is gewoon menselijk. Maar dat heeft vooral te maken, met weer, de onderdrukkers. Als zij er niet geweest waren, en als Koerdistan niet verdeeld werd over 4 landen in de vorige eeuw, dan zou dat allemaal niet gebeurd zijn.
pi_112502438
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 00:30 schreef Goodluck_Charm het volgende:
Computerprobleem, belicht eens het ECHTE Koerdistan;

Waar je 's avonds met 1000 familieleden in de tuin fruit en zonnepitten eet, met een grote pot thee en verse langwerpige watermeloen.. Waar de buren iedere avond een schaal eten brengen waardoor je 5 verschillende gerechten op tafel hebt, en waar de stad 's avonds bruist van mensen die nog even een ijsje eten of een park bezoeken. En niet te vergeten; de shaqlawa, waar random mensen met elkaar op straat dansen..

Koerdistan O+
We vergeten even de feiten dat de mannen hun dochters niet naar school sturen , de vele stammenvetes en stammenstrijden en de eerwraak als een dame seks heeft of wil trouwen met iemand buiten de eigen groep ?


Ja wat jij zegt is er ook en dat is zeker mooi , maar dat blind idealiseren is zo dom... Altijd kritisch blijven en verbeterpunten zoeken. En die zijn er legio in die gebieden.
pi_112502440
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:27 schreef De_Guidance het volgende:
'wij Koerden zijn een vredelievend volk' :')

Wat een debiele generalisatie zeg, ieder volk kent vredelievende mensen en mensen die uit zijn op een conflict.

Jij bent gewoon de zoveelste blinde nationalist, komt alleen ellende van.
Gast :')
pi_112502628
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:31 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Nee hoor. 99% van de Koerden houdt niet van oorlog. Dat is gewoon een feit.
De Koerden die vechten/oorlog voeren doen dat omdat ze onderdrukt worden. Maar als je kijkt naar Arabische volkeren... in de meesten landen zijn dictators aan het hoofd. De eigen bevolking wordt brutaal afgeslacht. Terroristen plegen zelfmoord aanslagen - op zowel buitenlanders, als het eigen volk. Oorlogen worden gevochten tegenover elkaar (zie de Iran - Irak oorlog bijvoorbeeld). Ze lopen allemaal te haten op Israël / Joden.

Verklaar anders waarom alle Arabische Christenen naar Zuid-Koerdistan toe vluchten? Omdat ze daar veilig zijn, maar in Bagdad en de rest van Arabisch-Irak afgeslacht worden, bijvoorbeeld tijdens hun feestdagen.

Dit zijn gewoon feiten die ik hier opnoem.

En natuurlijk zijn er ook conflicten onderling. Dat is gewoon menselijk. Maar dat heeft vooral te maken, met weer, de onderdrukkers. Als zij er niet geweest waren, en als Koerdistan niet verdeeld werd over 4 landen in de vorige eeuw, dan zou dat allemaal niet gebeurd zijn.
Jaja de Koerden zijn geweldig en de rest zijn monsters, daarom komt eerwraak ook relatief gezien zo veel voor in dat gebied.

99% van IEDEREEN wil geen oorlog.
Dat komt omdat het mensen zijn met wensen en dromen die een normaal leven willen leiden. Ook Koerden ja, dad zijn ook mensen, niet meer maar ook niet minder.

Dat blind idealiseren is gewoon zo triest. Sowieso bestaan menselijke rassen niet in de wetenschap en ook Koerden zijn niet uitverkoren of heilig of iets dergelijks.

Probeer eens je identiteit uit iets anders te halen dan uit nationalisme.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 23:37:05 #216
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_112502633
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:32 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

We vergeten even de feiten dat de mannen hun dochters niet naar school sturen , de vele stammenvetes en stammenstrijden en de eerwraak als een dame seks heeft of wil trouwen met iemand buiten de eigen groep ?

Ja wat jij zegt is er ook en dat is zeker mooi , maar dat blind idealiseren is zo dom... Altijd kritisch blijven en verbeterpunten zoeken. En die zijn er legio in die gebieden.
Eerwraak komt vooral voor bij de Yezidi Koerden. De Yezidi is een Koerdische religie en de Yezidi willen hun geloof puur houden. Ze zien wat de Islam met de volkeren om hen heen doet en ze zijn een van de weinige volkeren die een duizenden jaren oude religie in stand houden. Ze willen hun religie niet zien verdwijnen door de invloeden van extremisten.

Natuurlijk is het niet goed te praten wanneer je je eigen kind vermoord omdat het met een moslim gaat. Maar ze vertrouwen de Islam simpelweg niet en hun cultuur is dan ook ca. 3000 jaar oud. En geef ze eens ongelijk. Er zijn sinds 2003 honderden Yezidi omgekomen door aanslagen van moslim extremisten.

De meesten van dat soort 'besluiten' worden genomen door stamoudsten van 100+ jaar. Hen manier van denken is anders dan dat van ons.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 23:37:47 #217
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_112502677
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:36 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Jaja de Koerden zijn geweldig en de rest zijn monsters, daarom komt eerwraak ook relatief gezien zo veel voor in dat gebied.

99% van IEDEREEN wil geen oorlog.
Dat komt omdat het mensen zijn met wensen en dromen die een normaal leven willen leiden. Ook Koerden ja, dad zijn ook mensen, niet meer maar ook niet minder.

Dat blind idealiseren is gewoon zo triest. Sowieso bestaan menselijke rassen niet in de wetenschap en ook Koerden zijn niet uitverkoren of heilig of iets dergelijks.

Probeer eens je identiteit uit iets anders te halen dan uit nationalisme.
:') x 9999.
Koerden zijn 'dad'?
Het Koerdische volk verdient het niet om met 'zij', aangesproken te worden, want het zijn in jouw ogen geen mensen? :')
pi_112502744
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Gast :')
Kom nou, die gast leeft echt in een sprookjeswereld.

Goed ik gun uiteraard iedereen welvaart en vrede en gezondheid. Of ze wel of niet Koerdisch/Turks/Nederlands zijn interesseert mij niet zo.
pi_112502771
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:37 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

:') x 9999.
Koerden zijn 'dad'?
Het Koerdische volk verdient het niet om met 'zij', aangesproken te worden, want het zijn in jouw ogen geen mensen? :')
Lezen blijft lastig natuurlijk, je moet je eigen sprookje verdedigen.
pi_112502845
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:39 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Kom nou, die gast leeft echt in een sprookjeswereld.

Goed ik gun uiteraard iedereen welvaart en vrede en gezondheid. Of ze wel of niet Koerdisch/Turks/Nederlands zijn interesseert mij niet zo.
Nederland en Nederlanders staan ook wereldwijd bekend als tolerant volk / land, dat aankaarten, Nederlander of niet maakt je niet meteen nationalistisch of levende in een sprookjeswereld, toch? Dit terwijl je ook naar Wilders en gelijkgestemde consorten kunt wijzen.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 23:41:51 #221
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_112502894
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:39 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Kom nou, die gast leeft echt in een sprookjeswereld.

Goed ik gun uiteraard iedereen welvaart en vrede en gezondheid. Of ze wel of niet Koerdisch/Turks/Nederlands zijn interesseert mij niet zo.
Jawel hoor. Dat interesseert jou wel. Het interesseert jou heel erg veel of je het over een Koerd, Turk of Nederlander hebt. Houd maar op met dat neppe gedoe en kom gewoon uit voor wie/hoe jij écht bent.

Ik was een keer met school naar Istanbul toe gegaan. Een Turk, die werknemer was in een Koerdisch restaurant, kwam naar ons toe om onze bestelling op te nemen. Hij vroeg waar ik vandaan kwam en ik zei ''Ik ben Koerdisch en ik kom uit Koerdistan''. Weet je wat de Turk zei? Hij zei: ''Wij bedienen geen Koerden hier.''

En hij werkte dus in een Koerdisch restaurant. En hij was trouwens een homo. Hij begon over de lul van zijn vriend te praten en vroeg of wij ook van ''die kant'' waren.

Ben jij ook zo'n schijnheilige?
pi_112502999
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:41 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Jawel hoor. Dat interesseert jou wel. Het interesseert jou heel erg veel of je het over een Koerd, Turk of Nederlander hebt. Houd maar op met dat neppe gedoe en kom gewoon uit voor wie/hoe jij écht bent.

Ik was een keer met school naar Istanbul toe gegaan. Een Turk, die werknemer was in een Koerdisch restaurant, kwam naar ons toe om onze bestelling op te nemen. Hij vroeg waar ik vandaan kwam en ik zei ''Ik ben Koerdisch en ik kom uit Koerdistan''. Weet je wat de Turk zei? Hij zei: ''Wij bedienen geen Koerden hier.''

En hij werkte dus in een Koerdisch restaurant. En hij was trouwens een homo. Hij begon over de lul van zijn vriend te praten en vroeg of wij ook van ''die kant'' waren.

Ben jij ook zo'n schijnheilige?
Mja, wat zeggen persoonlijke anekdotes, in ben in Syrië het vaak geflessed door Koerden als het ging om geld lenen en niet teruggeven, tegelijkertijd was mijn voogd daar een Koerd die nog nooit met ook maar één vinger aan mijn geld heeft gezeten, terwijl het in het geheel aan hem toevertrouwd was en hij er wel goed gebruik van kon maken.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 23:45:58 #223
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_112503082
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:39 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Lezen blijft lastig natuurlijk, je moet je eigen sprookje verdedigen.
Lol, jullie noemen Koerdistan een sprookje. Maar toch bestaat het en lopen er 30-40 miljoen Koerden rond op aarde. Het woord ''Koerd'' (Curd/Curdonia) kwam al duizenden jaren geleden voor, nog lang voordat culturen die vandaan de dag bestaan gemixt werden uit verschillende volkeren op aarde.

Maar aan de andere kant geloven jullie wel in het sprookje genaamd ''De Islam''.
Vertel mij eens:

- Waarom zijn de Griekse Goden een ''Mythe'', maar is het bestaan van ''God'' voor al die religieuzen een feit? Eigenlijk zijn de Griekse Goden een veel betere verklaring voor het ontstaan/werking van de aarde/wereld. Zij hebben tenminste Goden van de Oorlog en Vrede. Wanneer er Vrede is, lag het aan de God(in)? van de Vrede en wanneer het Oorlog was, was de God van de Oorlog boos.

Nu heb je één God die een innerlijke strijd met zichzelf voert en maar niet kan beslissen of het menselijke ras vernietigd moet worden, of in vrede mag leven :').
pi_112503178
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:45 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Lol, jullie noemen Koerdistan een sprookje. Maar toch bestaat het en lopen er 30-40 miljoen Koerden rond op aarde. Het woord ''Koerd'' (Curd/Curdonia) kwam al duizenden jaren geleden voor, nog lang voordat culturen die vandaan de dag bestaan gemixt werden uit verschillende volkeren op aarde.

Maar aan de andere kant geloven jullie wel in het sprookje genaamd ''De Islam''.
Vertel mij eens:

- Waarom zijn de Griekse Goden een ''Mythe'', maar is het bestaan van ''God'' voor al die religieuzen een feit? Eigenlijk zijn de Griekse Goden een veel betere verklaring voor het ontstaan/werking van de aarde/wereld. Zij hebben tenminste Goden van de Oorlog en Vrede. Wanneer er Vrede is, lag het aan de God(in)? van de Vrede en wanneer het Oorlog was, was de God van de Oorlog boos.

Nu heb je één God die een innerlijke strijd met zichzelf voert en maar niet kan beslissen of het menselijke ras vernietigd moet worden, of in vrede mag leven :').
Gast, je ziet het wel heel erg zwart-wit hé? :')
Ook Koerden geloven in de Islam, die 'jullie' is dus niet van toepassing, sterker nog in Turkije zijn de Koerden over het algemeen veel Islamitischer in hun religieuze beleving dan Turken.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 23:48:55 #225
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_112503226
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mja, wat zeggen persoonlijke anekdotes, in ben in Syrië het vaak geflessed door Koerden als het ging om geld lenen en niet teruggeven, tegelijkertijd was mijn voogd daar een Koerd die nog nooit met ook maar één vinger aan mijn geld heeft gezeten, terwijl het in het geheel aan hem toevertrouwd was en hij er wel goed gebruik van kon maken.
Dan heb je het over geld. Koerden gaan vaak achter het geld aan en zijn druk bezig met het verdienen van geld. Dan heb ik het voornamelijk over de Koerden in Zuid-Koerdistan. Ik ken niemand die niet bezig is het met verdienen van geld, opzetten van een bedrijf, etc. Heel veel mensen geven ook niet meer om religie/politiek etc, maar zijn dus continu bezig met het bedenken van manieren om geld te verdienen. Is verder niets persoonlijks, ze houden nou eenmaal van geld/goud :o.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')