abonnement Unibet Coolblue
pi_113407136
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 20:11 schreef June. het volgende:
Hm, heb nog geen enkele Nederlander gehoord in de 3 maanden dat ik hier nu ben :P
Geen enkele? Ik heb 's ochtends in de metro wel vaker zo'n lekkere Hollandse toerist in de buurt. Je hoort ze namelijk vrij goed, niemand praat verder zo hard in de metro...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_113451342
:W vanuit mijn appartement in Battersea!

Mij zul je niet zo gauw in het Nederlands horen aangezien ik niemand heb om het mee te spreken. :') Zag er wel twee in de IKEA in Croydon maandag. Blijft toch vreemd.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:51:32 #203
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_113453058
Mijn broer woont hier ook en wij spreken NL met elkaar als er niemand anders bij is.
reset
pi_113453408
Ik praat 50% van de dag Nederlands op werk :')
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 28 juni 2012 @ 00:34:02 #205
208890 June.
Seriously?
pi_113494964
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:39 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Geen enkele? Ik heb 's ochtends in de metro wel vaker zo'n lekkere Hollandse toerist in de buurt. Je hoort ze namelijk vrij goed, niemand praat verder zo hard in de metro...
Ik bedoel in clapham junction. In de metro heel vaak inderdaad, heb altijd de neiging om 'stiekem' af te luisteren haha
Shine bright like a diamond.
pi_113497271
Ah, duidelijk. Ik kom echt zelden in Clapham, dus zou goed kunnen, hoewel ik veel Nederlanders uit Clapham gekend heb.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 28 juni 2012 @ 21:41:42 #207
277627 Seven.
We are Borg.
pi_113531612
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:32 schreef DevilsCry het volgende:

[..]

Valt op zich nog wel mee hoor, ben zelf gewend om in een groot dorp te wonen, dus dit was wel een vooruitgang :P
Hoe lang woon je hier al?
Resistance is futile.
pi_113538788
quote:
2s.gif Op donderdag 28 juni 2012 21:41 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hoe lang woon je hier al?
Bijna anderhalf jaar nu.. en jij?
pi_113540197
17 september is het zo ver! Dan verhuis ik eindelijk naar London om te studeren aan UCL! Kan echt niet wachten!!
  vrijdag 29 juni 2012 @ 17:18:36 #210
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_113564841
Vandaag hele dag op stap geweest met relocation agent, uiteindelijk iets leuks gezien, best ruim, modern, clean.. alleen het is bij Hanwell station.. als ik het goed zie prima verbinding met Paddington en 1 month season ticket is maar 108 pond.

Maar weet verder niets over Hanwell.. any comments plz.. ik moet 5 uur (6 uur NL dus) uiterlijk beslissen voor een deposit anders grote kans dat het weg is dit weekend :-(

[ Bericht 1% gewijzigd door spooky1234 op 29-06-2012 17:27:29 ]
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_113565087
Kan ik je niet mee helpen! Sorry! :)
Ja doei.
pi_113565742
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 17:18 schreef spooky1234 het volgende:
Vandaag hele dag op stap geweest met relocation agent, uiteindelijk iets leuks gezien, best ruim, modern, clean.. alleen het is bij Hanwell station.. als ik het goed zie prima verbinding met Paddington en 1 month season ticket is maar 108 pond.

Maar weet verder niets over Hanwell.. any comments plz.. ik moet 5 uur (6 uur NL dus) uiterlijk beslissen voor een deposit anders grote kans dat het weg is dit weekend :-(
Mja, ben er best vaak geweest en het is eerlijkgezegd niets bijzonders. Erg dicht bij Ealing waar je alle winkels die je nodig hebt zal vinden, en ook de District/Central/National Rail treinen. Piccadilly zal ook vrij dichtbij zijn met Boston Manor om de hoek. Op de Uxbridge Road vind je ook alle bussen die je maar nodig hebt.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 00:05:26 #213
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_113580606
update:

Zowel 1e als 2e keus gaat niet door, mijn professional negotiator is het niet gelukt om een break te onderhandelen voor als ik na 6 maanden weg wil. Baal ik echt van maar ik ga me niet voor 12 maanden vastzetten als ik misschien na een tijdje iets leukers zie of als ik misschien samen met kennissen iets kan delen later. Morgen ga ik nog een heleboel bellen en bezoeken, er moet wel iemand zijn die wel voor 6 maanden wil tekenen..

Qua gebied ben ik er wel redelijk over uit; als ik op loopafstanden ben van treinstations Acton-Main, Ealing-Broadway of Hanwell dan heb ik directe treinverbinding naar Paddington en ben ik van deur tot deur binnen 30-40 min in office.

Alternatieven zijn Battersea/Clapham en Kilburn alleen nadeel is dat ik dan moet overstappen en met metro..

Vragen:
- ik hoorde iets over tax deduction voor verhuiskosten, is het dan niet slim om iets unfurnished te nemen, volzetten met ikea meuk en dat van belasting aftrekken?
- hoe is het op de lijn acton-main, Ealing-Broadway, Hanwell? ik zie relatief grote nette appertementen voor de prijs van een smerig hokje dichterbij centrum.. maar is het echt village of toch nog 'stads'?
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_113581418
Hm, zonder dat ik het in de gaten had zitten er dus nog meer Nederlanders hier in Northampton. De enige die ik hier gezien heb zijn Somalisch van afkomst, maar hun voertaal is nog steeds Nederlands.
pi_113582267
Ik heb nog niet iemand anders Nederlands horen praten in de tijd dat ik in N'hampton zit.
pi_113582481
Ik praat hier eigenlijk ook nooit Nederlands, alleen héél sporadisch tegen mijn vriendin (die een redelijk woord Nederlanders spreekt) als je iets over iemand wilt zeggen zonder dat ze weten dat je het over hen hebt :P

Oh en af en toe "goeiemorgen" tegen een collega van me die een van die somalisch / nederlandse is.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 10:22:08 #217
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_113587287
De eerste 2 jaar sprak ik alleen Nederlands aan de telefoon met vrienden en familie. De volgende baan werkte ik ineens met NLers en Vlamingen. Daar ben ik 3 jaar gebleven en sprak weer regelmatig NLs.

Dat is alweer 7 jaar geleden en 6 jaar geleden kwam m'n broer naar London en ken ook inmiddels wat meer NLers hier. ..en Fok natuurlijk. Ik zal de taal niet vergeten. :P
reset
  zaterdag 30 juni 2012 @ 13:34:04 #218
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_113591488
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 00:05 schreef spooky1234 het volgende:
Alternatieven zijn Battersea/Clapham en Kilburn alleen nadeel is dat ik dan moet overstappen en met metro..
Wat is er mis met de metro pakken naar het werk?
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zaterdag 30 juni 2012 @ 13:59:12 #219
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_113592127
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 13:34 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Wat is er mis met de metro pakken naar het werk?
Fijnstof, drukte, lawaai, opstoppingen, toeristen, uitval, etc. De tube is handig, maar niet leuk. 40 min elke dag, maar niet meer voor lang. :)
reset
  zaterdag 30 juni 2012 @ 14:52:15 #220
208890 June.
Seriously?
pi_113593689
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 00:05 schreef spooky1234 het volgende:
update:

Zowel 1e als 2e keus gaat niet door, mijn professional negotiator is het niet gelukt om een break te onderhandelen voor als ik na 6 maanden weg wil. Baal ik echt van maar ik ga me niet voor 12 maanden vastzetten als ik misschien na een tijdje iets leukers zie of als ik misschien samen met kennissen iets kan delen later. Morgen ga ik nog een heleboel bellen en bezoeken, er moet wel iemand zijn die wel voor 6 maanden wil tekenen..

Qua gebied ben ik er wel redelijk over uit; als ik op loopafstanden ben van treinstations Acton-Main, Ealing-Broadway of Hanwell dan heb ik directe treinverbinding naar Paddington en ben ik van deur tot deur binnen 30-40 min in office.

Alternatieven zijn Battersea/Clapham en Kilburn alleen nadeel is dat ik dan moet overstappen en met metro..

Vragen:
- ik hoorde iets over tax deduction voor verhuiskosten, is het dan niet slim om iets unfurnished te nemen, volzetten met ikea meuk en dat van belasting aftrekken?
- hoe is het op de lijn acton-main, Ealing-Broadway, Hanwell? ik zie relatief grote nette appertementen voor de prijs van een smerig hokje dichterbij centrum.. maar is het echt village of toch nog 'stads'?
Vanaf Clapham Junction is het iets van 40 minuten naar London Paddington..
Shine bright like a diamond.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 16:37:16 #221
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_113597030
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 13:59 schreef Individual het volgende:

[..]

Fijnstof, drukte, lawaai, opstoppingen, toeristen, uitval, etc. De tube is handig, maar niet leuk. 40 min elke dag, maar niet meer voor lang. :)
Ik doe ook iedere dag 2 x 40 minuten, al scheelt het wel dat ik net na de spits pas met mijn werk begin (en dus ook net na de spits pas klaar ben).
Maar zijn suburban trains richting de grote stations (waaronder ook Paddington) niet net zo erg eigenlijk op dat moment?

Ik snap dat je de tube 'niet leuk' noemt, maar dat is toch geen enkele manier van vervoer?
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zaterdag 30 juni 2012 @ 19:07:29 #222
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_113601718
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 16:37 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Ik doe ook iedere dag 2 x 40 minuten, al scheelt het wel dat ik net na de spits pas met mijn werk begin (en dus ook net na de spits pas klaar ben).
Maar zijn suburban trains richting de grote stations (waaronder ook Paddington) niet net zo erg eigenlijk op dat moment?

Ik snap dat je de tube 'niet leuk' noemt, maar dat is toch geen enkele manier van vervoer?
Misschien moet ik het idd iets toelichten;
Scenario1: 10min lopen+10min trein+10min lopen
Scenario2: 5min lopen+15min tube1 +10min tube2+ 5min lopen.

In scenario 1 zit je in totaal 20 min buiten en lopen is gezond, ik zit kort in een snelle trein.
In scenario 2 zit ik in totaal 20 min onder grond waar het warm en benauwd is (weet niet hoe het is in de winter) en ik moet stressen over overstappen.

Hoe minder schakels hoe beter (geen overstap) en liever iets langer lopen dan in warme drukke tube.

ByTheWay: ander vraagje; hoeveel ben je ongeveer per maand kwijt aan boodschappen voor 1 persoon, als je slim inkoopt en beetje let op de aanbiedingen. Niet super gezond of luxe just average en niet simpel te bereiden dingen. In afgelopen 3 weken heb ik geen idee wat ik heb uitgegeven, veel buiten de deur gegeten en boodschappen gedaan in locale kleine supers (vrij duur).
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  zaterdag 30 juni 2012 @ 19:14:11 #223
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113601899
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 19:07 schreef spooky1234 het volgende:

[..]

Misschien moet ik het idd iets toelichten;
Scenario1: 10min lopen+10min trein+10min lopen
Scenario2: 5min lopen+15min tube1 +10min tube2+ 5min lopen.

In scenario 1 zit je in totaal 20 min buiten en lopen is gezond, ik zit kort in een snelle trein.
In scenario 2 zit ik in totaal 20 min onder grond waar het warm en benauwd is (weet niet hoe het is in de winter) en ik moet stressen over overstappen.

Hoe minder schakels hoe beter (geen overstap) en liever iets langer lopen dan in warme drukke tube.

ByTheWay: ander vraagje; hoeveel ben je ongeveer per maand kwijt aan boodschappen voor 1 persoon, als je slim inkoopt en beetje let op de aan
biedingen. Niet super gezond of luxe just average en niet simpel te bereiden dingen. In afgelopen 3 weken heb ik geen idee wat ik heb uitgegeven, veel buiten de deur gegeten en boodschappen gedaan in locale kleine supers (vrij duur).

Als je een markt in de buurt hebt, ga op zatedag naar de markt en koop voor de hele week in. Ga af en toe naar Iceland of Asda om merkproducten goedkoop in te kopen en je kan vrij goedkoop leven hier. Een bedrag in ponden geven is moeilijk omdat ik niet weet wat er op jouw boodschappenlijstje staat :)
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 19:22:44 #224
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_113602169
In NL was ik 270 euro per maand kwijt ongeveer en ik kocht bepaalde basis dingen in bulk bij Lidl/Aldi en voor verse en luxe dingen AH, c1000, jumbo.

Wat ben ik dan in UK kwijt? Ik heb geen zin in hassle van rondshoppen en markten enzo maar als ik bijvb een goede aanbieding zie haal ik gelijk voor 2 maanden van iets...
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  zaterdag 30 juni 2012 @ 19:38:57 #225
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_113602773
Stel een lijstje samen van wat je zo per maand koopt op http://asda.co.uk/ (goedkoop) of een van de vele andere supermarkten (Tesco, Sainsburys, etc). Volgens mij is het verschil in de prijs van boodschappen niet zo groot meer.

De keuze is hier veel groter iig alleen natuurlijk geen Chocomel of 100en soorten drop. Trouwens de keuze koekjes is hier ook kleiner.
reset
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')