abonnement Unibet Coolblue
pi_122691815
Touch wordt ook geen blijvertje als ze met een 1.0 rating op de vrijdag beginnen.
Ik heb ze dan gelijk in de top 10 gezet, want ik ga er wel vanuit dat dit nog wel verder gaat dalen.

quote:
2s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 12:04 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ok, het verbaast me wel dan, want idd een awardwinning serie en ik dacht (onterecht dus kennelijk) dat de cijfers vrij aardig waren.
Maar goed, ik hou me dan maar vast aan het feit dat TGW de afgelopen jaren vrijwel steeds op de lijst met mogelijk gecancellede series stond en toch iedere keer weer een nieuwe season had :)
Dat The Good Wife vorig jaar uiteindelijk nog is vernieuwd is verklaarbaar door het vooruitzicht op syndication deals. Ook zou de prestige die het CBS opleverde door de prijzen van toen (en nu?) mee kunnen spelen.
Als je kijkt wat dit jaar de slechtst presterende CBS series zijn en wat er voorgaande jaren is gecanceld kom je toch al snel uit op gemiddeld 4 dramaseries die worden gecanceld.

Dit jaar zouden dat dus (1) Made in Jersey, (2) The Good Wife, (3) Vegas en (4) The Mentalist/CSI: NY kunnen zijn. Van The Mentalist en CSI: NY heb ik nou niet echt het gevoel dat ze dit jaar al gecanceld hoeven te worden, want de ratings herstellen zich regelmatig, wat de kansen van The Good Wife natuurlijk verder verkleind. Het ligt er ook aan hoeveel vertrouwen CBS heeft in hun nieuwe projecten.
pi_122723220
CBS heeft deze week het contract met één van de hoofdrolspelers van de serie, Josh Charles, verlengd (de rest had nog een doorlopend contract). Volgens mij doe je niet zo veel moeite om hem te binden als je een serie gaat cancellen. Geen garantie natuurlijk. Vegas ben ik zeker van dat ie gecancelled gaat worden. De 3e gaat tussen CSI New York, Mentalist en The Good Wife. Ik zie CSI New York wel gecancelled worden en Hawaii 5-0 naar de vrijdag verhuizen. Het niveau daalt met de week en de kijkcijfers zijn ook niet super meer te noemen. Of Hawaii 5-0 naar zondagavond en The Mentalist naar vrijdag.

Edit: Er moet inderdaad nog een 4e serie gecancelled worden, dat zal Golden Boy wel worden. Het moet nog beginnen, maar ik verwacht niet dat dat iets wordt.
  zondag 10 februari 2013 @ 20:28:53 #278
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_122726831
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 19:06 schreef CrazyDaisy85 het volgende:
CBS heeft deze week het contract met één van de hoofdrolspelers van de serie, Josh Charles, verlengd (de rest had nog een doorlopend contract). Volgens mij doe je niet zo veel moeite om hem te binden als je een serie gaat cancellen. Geen garantie natuurlijk. Vegas ben ik zeker van dat ie gecancelled gaat worden. De 3e gaat tussen CSI New York, Mentalist en The Good Wife. Ik zie CSI New York wel gecancelled worden en Hawaii 5-0 naar de vrijdag verhuizen. Het niveau daalt met de week en de kijkcijfers zijn ook niet super meer te noemen. Of Hawaii 5-0 naar zondagavond en The Mentalist naar vrijdag.

Edit: Er moet inderdaad nog een 4e serie gecancelled worden, dat zal Golden Boy wel worden. Het moet nog beginnen, maar ik verwacht niet dat dat iets wordt.
Wil wel iets zeggen ja. Al zijn er genoeg voorbeelden te noemen waarbij ook een contract werd verlengd, maar dat de serie uiteindelijk alsnog werd gecancelled. Het blijft voor ons gokken sinds we niet de complete plaatjes zien ( uitgaven/inkomen ( bv internationeel/dvd verkoop/reclame, etc ).

Het is inderdaad Made in Jersey, Vegas, en eentje van Mentalist/CSI NY en TGW zoals ik al eerder zei .Als Golden Boy slaagt komt er een 4e bij die weg moet.

Mijn gok is op TGW die weg gaat, maar ik hoop dat ik het fout heb!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 11 februari 2013 @ 20:32:31 #279
232767 DoomCow
FABRICATI DIEM, PVNC
pi_122765228
CW’s ‘Arrow’, ‘The Vampire Diaries’ & ‘Supernatural’ Get Early Renewals

http://www.deadline.com/2(...)-get-early-renewals/
Where's my cow? Is that my cow?
It goes, 'Hruuuugh!' It is a hippopotamus!
That's not my cow!
  donderdag 14 februari 2013 @ 00:04:31 #280
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_122856612
quote:
'Up All Night' Reduces Multi-Camera Episode Order, Will Film Without Christina Applegate

Just when you thought "Up All Night" had hit rock bottom, the NBC comedy was dealt another blow this week, with Deadline reporting that the show's episode order has been cut from five down to one.

The news comes days after the departure of star Christina Applegate, who left the series after the controversial decision to switch from a single-camera comedy to a multi-camera setup filmed in front of a live studio audience.

[...]

"Up All Night's" multicam episode will be directed by James Burrows (who has filmed everything from "Cheers" to "Will and Grace"). Applegate will not appear, but it has yet to be confirmed whether NBC will attempt to recast her role or simply write the character out.

Bron
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_122923577
ABC's Zero Hour is al gelijk een mislukking (1.4 rating) en gezien het bijna onmogelijk tijdslot waarop Zero Hour wordt uitgezonden is dit niet echt een verrassing.

Happy Endings gaat binnenkort naar de vrijdag en zal denk ik daar rustig aan verder doodbloeden tot het einde van het seizoen.

Community's ratings zijn inmiddels ingestort naar een 1.2 rating en komt zo snel in gevaar, maar aan de andere kant zijn er zoveel NBC series die het slecht doen (1.0-1.3 ratings) dat ik zo me twijfels heb of NBC het zich wel kan permitteren om met zoveel series te stoppen.
Community komt daarnaast ook al aardig in de buurt van het aantal benodigde afleveringen voor syndication, want ze hebben er al 73 afleveringen van de 88 opzitten.

NBC heeft dit seizoen nog 1 kans met Hannibal, maar gezien de late première datum vermoed ik dat NBC er niet veel vertrouwen in heeft en al snel een flop wordt.

Als laatste verwacht ik dat Revolution na zo'n lange break tot eind maart in een FlashForward-achtige situatie komt. Ik zie het ze ook niet lang uithouden, mocht er een tweede seizoen van komen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Silencer op 16-02-2013 02:09:14 ]
pi_122958611
De nieuwe uitzendschema's van de grootste zenders voor het volgende tv-seizoen worden gepresenteerd op:

quote:
2013 Broadcast Network Upfront Meetings
May 13, 2013 NBC (New York - Morning)
May 13, 2013 FOX (New York - Afternoon)
May 14, 2013 Univision (New York - Morning)
May 14, 2013 ABC (New York - Afternoon)
May 15, 2013 CBS (New York - Afternoon)
May 16, 2013 The CW (New York - Morning)
Touch presteert nu al slechter dan Fringe met een 0.7 rating, dus die gaan we volgend seizoen niet terugzien.

CSI:NY begint nu aardig ver te zakken naar een 1.2 rating en zal de beslissing voor CBS wel makkelijker maken als ze toch al overwogen om ermee te stoppen. De originele CSI zou dit tijdslot dan mooi kunnen overnemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Silencer op 16-02-2013 19:29:29 ]
pi_122966059
Dat is ook alweer over 3 maanden. Wat vliegt de tijd weer om.

Kijkcijfers van CSI NY waren deze week idd niet best en er is nog maar 1 aflevering te gaan. Ik denk toch echt de laatste, of zouden ze voor de 3e keer gered worden? Er is toch een limiet lijkt me.

Elke zender heeft zijn serie die qua kijkcijfers eigenlijk gecancelled moet worden, maar toch renewed blijft worden. FOX had Fringe, NBC had Chuck, CW heeft nu Nikita en ik denk dat het voor CBS The Good Wife is.

Hannibal lijkt me een leuke serie, maar donderdagavond is een echt deadslot voor NBC, dus ik verwacht er niet veel van qua succes.
pi_123134723
Er zijn nu wel erg veel series die het slecht doen, dus de top 10 wordt nu de top 15.

quote:
Top 15 lopende series van de grootste zenders die momenteel de meeste kans hebben om gecanceld te worden (kans van hoog naar laag)
01(01). Happy Endings (ABC)
02(08). Smash (NBC)
03(05). 90210 (CW)
04(10). Touch (FOX)
05(03). The New Normal (NBC)
06(06). The Good Wife (CBS)
07(04). The Cleveland Show (FOX)
08(---). Guys With Kids (NBC)
09(09). 1600 Penn (NBC)
10(07). Vegas (CBS)
---------------------------------------------
11(---). Zero Hour (ABC)
12(---). Cult (CW)
13(---). Body of Proof (ABC)
---------------------------------------------
14(---). Whitney (NBC)
15(---). Go On (NBC)

Nummer 1 t/m 10 worden zo goed als zeker gecanceld
Nummer 11 t/m 13 hebben een zeer grote kans om gecanceld te worden
Nummer 14 en 15 hebben een aanzienlijke kans om gecanceld te worden

CSI: NY en Up All Night vallen net buiten de top 15
Het is nog even wachten op de nieuwe cijfers van Cult (0.3), Zero Hour(1.4) en Body of Proof(1.2), maar ik verwacht dat er van een aantal de komende aflevering wel duidelijk wordt of ze het gaan overleven of niet. Ik verwacht dat alleen Body of Proof nog een kansje krijgt en de rest al snel door de versnipperaar wordt gegooid.

Ik zat nog te tobben of ik The Good Wife moest verlagen, nadat men het had over verlengde contracten, maar als de laatste aflevering een 1.3 rating scoort dan doet dit de positievere dingen toch wel teniet. Vegas blijft rond de 1.5 rating schommelen, dus die gaat bij mij nu ook over de lijn naar een definitieve annulering.

Bij NBC kan ik bijna alles wel in de lijst zetten. Smash is inmiddels al onder de 1.0 rating belandt en is voor mij einde verhaal. De meeste comedy's blijven op de 1.0 of 1.1 rating hangen en aangezien de annulering van Animal Practice tussen een 1.0 en 1.1 rating gebeurde leg ik hier ook de grens. Whitney en Go On schommelen hier gevaarlijk omheen, maar gezien het aantal series die in problemen verkeren hebben ze nog een kleine kans. Up All Night moet NBC ook nog verder uitzenden en gezien de veranderingen en het verdwijnen van Applegate verwacht ik niet veel goeds.
  woensdag 20 februari 2013 @ 21:07:34 #285
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_123135272
Vegas heeft een veel betere time-slot dan TGW en haalt eigenlijk elke week dezelfde nummers als TGW, met uitzondering van afgelopen week ( en dan heeft TGW nog het excuus dat er ( zo lees ik ) nauwelijks reclame was gemaakt nadat het verschillende weken van de buis is geweest ), dus in mijn ogen heeft Vegas een hogere kans van annulering dan TGW. Ik denk dat er veel af gaat hangen van Golden Boy ( zo heet die serie toch die nog komt op CBS ? ). Als die slaagt is TGW definitief gecancelled ; anders heeft het nog een kans. Vegas ik sowieso weg. Ook niet in de buurt van syndication namelijk.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 20 februari 2013 @ 21:39:12 #286
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_123137355
Wat is de bron van dit lijstje eigenlijk?
!!! Go 49-ers !!!
  woensdag 20 februari 2013 @ 21:44:48 #287
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_123137698
quote:
2s.gif Op woensdag 20 februari 2013 21:39 schreef RobertoCarlos het volgende:
Wat is de bron van dit lijstje eigenlijk?
Ik denk dat het van TV by the numbers komt.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_123140048
Volgens TV By The Numbers zijn dit de series in de gevarenzone:

Zo goed als zekere cancellation:

- 1600 Penn
- Guys With Kids
- Zero Hour

Grote kans op cancellation:

- Happy Endings
- CSY NY
- Vegas
- 90210
- The Cleveland Show
- Touch
- Deception
- The New Normal
- Smash
- Up All Night
pi_123140216
Van die series kijk ik alleen Happy Endings (soms) en 90210. Beide zijn denk ik ook wel op qua verhaallijnen.

Hoop alleen wel op een leuke nieuwe mindless serie, Carrie Diaries is op zich wel wat, hoe loopt dat eigenlijk?
pi_123140644
Touch begint eigenlijk net leuk te worden..So far een stuk beter dan seizoen 1 :)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_123143462
De cijfers komen inderdaad van tvbythenumbers en de conclusies die zij trekken komen uit een formule met o.a. de gemiddelde ratings over het gehele seizoen. Ik daarentegen weeg de latere afleveringen zwaarder af tegen de eerdere afleveringen.

Een serie als bijv. Go On wordt door hun berekening waarschijnlijk vernieuwd, ondanks het feit dat de laatste aflevering een 1.1 rating scoorde. In het begin van dit seizoen lagen de ratings nog boven de 3.0 en zijn geleidelijk gedaald. Een verschil van zo'n 65% als je het bekijkt vanaf het begin en dat is dan toch wel een teken dat een serie aardig aan het doodbloeden is. Je kan dan ook vraagtekens zetten bij een mogelijke vernieuwing. In het geval van NBC en hun desastreuze seizoen zijn ze misschien wel genoodzaakt om verder te gaan met Go On, maar niet vanwege de rooskleurige ratings.

Veel andere series teren ook nog op hun eerdere hogere ratings en het duurt dan ook altijd een geruime tijd voordat dit is rechtgetrokken. Dit verschil is dan ook uiteindelijk terug te zien in hun en mijn overzicht.
  donderdag 21 februari 2013 @ 00:10:31 #292
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_123144663
Tvbythenumbers heeft het bijna altijd wel bij het goede eind, dus dat kan ik inderdaad wel aanraden.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_123171023
Ik had geen idee dat TGW blijkbaar zulke slechte ratings had. Is mijn favoriete serie van dit moment.
  donderdag 21 februari 2013 @ 19:11:46 #294
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_123171582
Voor de kijkcijferkijkers, Nielsen past meet methode aan. Ze gaan nu ook kijken naar verschillende on-demand systemen. Dus niet alleen de primetime cijfers tellen meer. Ook gaan ze de impact van series op sociale media volgen.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_123176978
Die veranderingen gaan dus komende herfst in werking, maar ik vraag me af of de directe relatie tussen televisiezenders en de bedrijven, die reclametijd willen kopen, ook echt gaat veranderen.

Allemaal leuk en aardig als er in de social media veel gesproken wordt over een bepaalde serie, maar als je op basis van de live cijfers niet aan kan tonen dat er veel naar een serie wordt gekeken dan vraag ik me af of er echt iets zal veranderen.

On-demand erbij rekenen kan vaak oplopen tot minstens 50% in de ratings, maar een overgroot deel zullen de reclames gewoon overslaan en televisiezenders zullen bedrijven daarmee niet mee overhalen om meer te betalen voor hun reclames. De enige manier dat ik het zie werken is als ze de commercials op een slimme in de series kunnen verwerken.
  donderdag 21 februari 2013 @ 21:26:31 #296
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_123178334
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 21:04 schreef Mr.Silencer het volgende:
Die veranderingen gaan dus komende herfst in werking, maar ik vraag me af of de directe relatie tussen televisiezenders en de bedrijven, die reclametijd willen kopen, ook echt gaat veranderen.

Allemaal leuk en aardig als er in de social media veel gesproken wordt over een bepaalde serie, maar als je op basis van de live cijfers niet aan kan tonen dat er veel naar een serie wordt gekeken dan vraag ik me af of er echt iets zal veranderen.

On-demand erbij rekenen kan vaak oplopen tot minstens 50% in de ratings, maar een overgroot deel zullen de reclames gewoon overslaan en televisiezenders zullen bedrijven daarmee niet mee overhalen om meer te betalen voor hun reclames. De enige manier dat ik het zie werken is als ze de commercials op een slimme in de series kunnen verwerken.
Of ze moeten de reclames, net als bij youtube en uitzendinggemist enzo niet doorspoelbaar maken. Dan zijn korte reclames aan het begin van een aflevering misschien wel effectiever dan lange blokken die weggezapt worden of niet gezien worden omdat mensen naar de wc gaan enzo.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_123178496
Ik zie ook wel nieuwe mogelijkheden voor product placement.
Spoilers!
pi_123179800
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 21:26 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

Of ze moeten de reclames, net als bij youtube en uitzendinggemist enzo niet doorspoelbaar maken. Dan zijn korte reclames aan het begin van een aflevering misschien wel effectiever dan lange blokken die weggezapt worden of niet gezien worden omdat mensen naar de wc gaan enzo.
Ik zie dat niet gebeuren, tenzij ze de gehele DVR markt willen blijven opkopen om zulke functies er uit te halen, en dan nog kunnen creatievelingen met aangepaste firmware dit waarschijnlijk toch weer omzeilen. Onhoudbare situatie als je het mij vraagt.
pi_123179991
Ik ga het volgende topic alvast voorbereiden.

quote:
ABC
Cancelled
666 Park Avenue
Don't Trust the B---- in Apt. 23
Last Resort

Ended
Private Practice

Renewed
Rookie Blue (summer 2013)

Slecht
Body of Proof
Happy Endings
Zero Hour (starts February 14th 2013)

Slecht/Matig
Malibu Country

Matig
The Neighbors
Last Man Standing

Redelijk/Matig
Revenge

Redelijk
Nashville
Once Upon a Time
Suburgatory

Redelijk/Goed
Castle

Goed
Scandal
The Middle

Heel Goed
Grey's Anatomy
Modern Family

?
How to Live with your Parents (starts April 3rd 2013)
MIstresses (starts May 2013)
Red Widow (starts March 3rd 2013)
The Family Tools (starts May 1st 2013)
quote:
CBS
Cancelled
Made in Jersey
Partners

Renewed
How I Met Your Mother (final season)
NCIS
The Big Bang Theory

Picked Up
Unforgettable (summer 2013)

Slecht
The Good Wife

Slecht/Matig
Vegas

Matig
CSI: NY
The Mentalist

Redelijk
Blue Bloods
CSI
Elementary
Hawaii Five-O

Goed
Rules of Engagement

Heel Goed
2 Broke Girls
Criminal Minds
Mike & Molly
NICS: Los Angeles
Person Of Interest
Two And A Half Men

?
Golden Boy (starts February 26th 2013)
pi_123180132
quote:
FOX
Cancelled
Ben & Kate
The Mob Doctor

Ended
Fringe

Renewed
American Dad
Bob's Burgers
Bones
Family Guy
The Simpsons

Heel slecht
Touch

Slecht
Cleveland Show

Slecht/Matig
Raising Hope

Matig
The Mindy Project

Redelijk
New Girl

Goed
Glee
The Following
quote:
NBC
Cancelled
Animal Practice
Do No Harm

Ended
30 Rock

Ending
The Office

Heel Slecht
1600 Penn
Guys With Kids
Smash
The New Normal

Slecht
Deception
Go On
Whitney
Up All Night

Matig
Community

Redelijk
Law & Order: SVU
Parenthood
Parks & Recreation

Goed
Chicago Fire
Grimm

Heel Goed
Revolution

?
Hannibal (starts midseason 2013)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')