abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 11 mei 2012 @ 09:02:55 #1
171422 LadyBlack
paint it black
pi_111409173
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Sorbootje:
Draagmoeder to be voor schoonzus. Embryootjes in de vriezer. Eén poging mislukt, bezig met tweede poging. Met heeeel goed nieuws in #110!!

Cathmar
Door PCOS helemaal geen cyclus. In 2006 na lang voortraject bij 2e IUI poging zwanger geworden en in 2007 moeder geworden van een meisje. Nu bezig met IUI. De vierde roooondeee.

Klumsy
Al voor dat er überhaupt een kinderwens was PCOS geconstateerd,
daardoor gelijk een doorverwijzing gekregen naar de Gynaecoloog toen we in augustus 2010 voor kindje wilden gaan. Zowel clomid 50, 100 en 150 gaven geen ei. Uiteindelijk half april 2011
begonnen met Puregon injecties. Na 30 dagen spuiten 2 eitjes. Op 26 mei 2011 getest, Zwanger van een tweeling!! In week 19 bevallen van een zoon, Roan en een week later van een dochter Senna . Inmiddels veel onderzoeken gehad, maar geen duidelijke oorzaak kunnen vinden waardoor de zwangerschap zo vroeg geëindigd is. Zodra de bloeduitslagen voor het onderzoek van eventuele stollingsfactor binnen is opnieuw beginnen met Puregon.

Dananana
Oktober 2010 de eerste poging maar na een jaar toch maar naar de dokter gegaan. Deze heeft doorverwezen naar het ziekenhuis waar na onderzoek de conclusie is getrokken dat ICSI onze beste optie is. Uit bloedonderzoek en temperatuur overzichtjes is bij mij nog niets ontdekt wat afwijkt, ICSI is geadviseerd op de kwaliteit van de opleveringen van manlief. Eind april is een groeps informatiesessie waarna we (als het goed is) van start gaan.

LadyBlack
In juli 2010 mirena verwijderd, na eerste menstruatie begonnen met proberen zwanger te worden. Na 1 jaar onsuccesvol proberen bij de dokter aangeklopt, en na positieve eerste testresultaten doorverwezen naar het ziekenhuis. Nu in het orienterend fertiliteitsonderzoek.

Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.

Droomvrouwtje
Januari 2010 en Juni 2011 opgenomen geweest vanwege ernstige buikklachten, men dacht aan een blinde darmontsteking, helaas bleek dit endometriose te zijn. MRI in juni 2010 bleek schoon, dus half jaar geprobeerd, Augustus 2011 weer MRI ernstige vorm van endometriose, beide kanten cysten. Ondertussen lopen we in azM. Sinds oktober 2011 gestart met Lucrin om de endometriose rustig te laten worden, operatie volgde in februari 2012: eileiders verwijderd, alles is nu ivf klaar, nu herstellen en in mei 2012 mogen we starten met IVF

Incantrix
Volgens de officiële teller van de gyneacoloog nu zes keer zwanger geweest, zevende zwangerschap is een twijfelgeval. Eén zwangerschap resulteerde in de geboorte van zoon Stef, 4 zwangerschappen eindigden in een vroege miskraam (langste zwangerschap ca. 9 weken, doch al wel met kloppend hartje op de echo). De laatste zwangerschap haalde de 13 weken, maar na voorzichtige blijdschap werd er bij de nekplooimeting een nekplooi gemeten van 11 mm (3,5 mm is te veel, 6 mm is extreem, 8 mm is bijna ongehoord). Vlokkentest wees uit dat de baby trisomie 18 (Edwards syndroom) had, een syndroom dat niet verenigbaar is met het leven. Besloten het lijden van onze zoon voor zijn zekere overlijden zoveel mogelijk te beperkenen dus de zwangerschap af te breken. Met nagenoeg 15 weken zwangerschap, op 13 december 2011, is onze zoon Gabriël geboren en overleden.
Medisch onderzoek naar de oorzaak van de miskramen heeft niets opgeleverd; in principe is er groen licht voor een nieuwe zwangerschap. Ascal (bloedverdunner) is in huis voor wanneer er opnieuw een positieve test is ter bevordering van de innesteling.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 09:04:30 #2
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_111409199
Ik duim ook verder voor zondag :*
Be happy with the little things in life
  vrijdag 11 mei 2012 @ 09:12:18 #3
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111409311
Jammer Klums, maar we duimen gewoon verder :*
pi_111409445
Je kan echt heel goed nog te vroeg zijn Klums :Y Ik blijf duimen :*
pi_111409494
Ook hier word nog stevig doorgeduimd!

Uhm.. Nee.. Doorgedraaid. Of duimen gedraaid! Dat!
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 09:27:03 #6
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_111409632
* NotTheSame duimt ook mee!!!
pi_111409691
Mijn duimen draaien door Klums :*
Met een meidenkwartet
  vrijdag 11 mei 2012 @ 09:29:58 #8
171422 LadyBlack
paint it black
pi_111409718
quote:
12s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 09:21 schreef Tally het volgende:
Ook hier word nog stevig doorgeduimd!

Uhm.. Nee.. Doorgedraaid. Of duimen gedraaid! Dat!
Nu zie ik ons allemaal voor me met duim in de mond :')
pi_111409770
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 09:29 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Nu zie ik ons allemaal voor me met duim in de mond :')
Ik ook toen ik het tikte :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_111410012
dan duim ik ook nog even door ;)

is ook zeker heel vroeg met testen, voel me ook niet anders al voor het testen...
zondag geeft hopelijk wel wat meer duidelijkheid, dan test ik een dag later dan dat ik de vorige keer een positieve test had. Maarja dat waren er toen wel 2 dus misschien dat zondag ook wel te vroeg is...
Al zou dat wel m'n NOD zijn :)
Zolang ik geen bloed gezien heb is er nog hoop!
Heb sinds gisteravond wel meer kramp ( wat ik normaal pas een halve dag of op de dag zelf krijg als ik ongesteld moet worden, alleen bij de vorige zwangerschap had ik het ook veel eerder )
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_111414157
Klums, toch synchroon een test gedaan... Maar ik hou ook hoop voor jou hoor! Ik duim nog ff door.
pi_111419231
Klumsy jammer! Hopelijk gewoon te vroeg getest :) Twee streepjes op moederdag is toch ook eigenlijk gewoon veel leuker ;)
pi_111428469
* Duimt stug door voor Klumsy!
pi_111444825
Klumsy balen maar inderdaad vast gewoon te vroeg.
Zondag komt er gewoon een 2e streepje, is toch ook extra tof om op moederdag positief te testen.
pi_111472728
Nog 1 nachtje slapen en dan weer testen! Spannend...
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_111472771
DuimDuimDuim!!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_111473132
Oeh Klums, spannend hoor! :*
pi_111473264
Ja vind het ook spannend...
Heb de 29e 11.30 uur pregnyl gezet dus hopelijk ismen ik morgen wat meer duidelijkheid!
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_111473355
Ik hoop voor je dat je zwanger bent, Klums!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_111473494
Klumsy; ik duim voor je!
pi_111473659
Ik duim voor je Klums, heel hard!
pi_111473693
En ik duim ook voor je Klumsy
pi_111473730
Dank jullie :*
heb wel wat klachten maar die kunnen net zo goed zijn van een komende menstruatie,
Zo frustrerend die onzekerheid!
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_111473753
Waneer ga jij testen Omentielvo? :*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_111473762
Voor jou duim ik ook hoor Omentielvo!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')