abonnement Unibet Coolblue
pi_111270427


Hiermee willen we wellicht nieuwe reeks binnen PTA starten, en wel over auto’s wassen en/of poetsen. Van een simpele wasbeurt tot een full-detail! Alles kan, zolang het maar schoon en krasloos is.

Vind hier alle tips/trucs om werkelijk ALLES schoon te krijgen m.b.t. je auto.
Natuurlijk vind je hier ook een stappenplan voor hetgeen dat we allemaal willen bereiken:
Een schone en mooie auto zonder krassen! :)


- Als je auto goed in de wax staat, hoef je je auto alleen te wassen en drogen
- Een volledige 'detail' bestaat uit meerdere stappen:
• Wassen
• Kleien
• Cleanen en/of polijsten
• Voeden
• Waxen
• Overige delen behandelen
Een volledige detail hoeft over het algemeen slechts 2 a 3x per jaar gedaan te worden.
In de tussentijd is het belangrijk om de auto te wassen en drogen, en eventueel nog een extra waxlaag aan te brengen.

Laten we dan maar meteen beginnen met het stappenplan, en hoe je het beste zulke dingen kunt aanpakken.
Als je wil weten met welke producten je de stappen het beste uit kunt gebruiken, kijk dan een stukje verder bij 'Goede benodigdheden'

Wat is Wassen?
Iedereen kent het wel. Gewoon de tuinslang, een emmer, wat shampoo en een spons.
Wat veel mensen vergeten is dat je op die manier de kans groot is dat je 'swirls' (waskrassen) veroorzaakt.
De 'twee emmer methode' is een bekende en goede methode om je auto zo veilig mogelijk te wassen.
Je kunt ook nog een foamlans icm een hogedruk-reiniger (HD) gebruiken, maar omdat niet iedereen dat heeft slaan we dat voor het gemak even over.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips:
- Overschrijd het maximum aanbevolen hoeveelheid shampoo niet, want dat kan ervoor zorgen dat de waxlaag aangetast wordt!
- Als je auto vol in de zon staat, spoel dan elk paneel na het wassen meteen af, om te zorgen dat de shampoo niet opdroogt. Als het extreem warm is, is het verstandig om ook meteen te drogen.
- Als de auto sterk vervuild is, houd dan een lijn in gedachte, en doe het onderste deel als laatste (kans op krassen verminderen)
- Een dikke straal uit je tuinslang loopt makkelijker van je auto af, dan een sterk vernevelde straal. Bij een auto die goed in de wax staat zul je dit vooral merken.
- Je kunt speciale emmers kopen met een grid-guard. Dit zorgt ervoor dat vuil dat gezakt is in de emmer, niet meer omhoog komt.

Wat is kleien?
Kleien is een manier om oppervlakte vuil te verwijderen dat er met wassen niet afgaat.
Het werkt voor ingewerkte vogelpoep, boomsappen, teerspatten en dergelijke.
Je krijgt met klei meer verwijderd als dat je zou denken.
Eventuele waxlagen etc worden met kleien ook verwijderd, dus daarna moet je altijd waxen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips:
- Als je klei laat vallen, probeer dit niet te reinigen. Zand en vuil hechten zich direct in de klei, en kunnen krassen veroorzaken
- Als je je klei opbergt, spuit dan wat detailerspray in het bewaardoosje. Dit zorgt ervoor dat de klei niet uitdroogt.

Klein Youtube filmpje over kleien (als voorbeeld):

Wat is cleanen?
Klei zorgde ervoor dat vervuiling op de lak verwijderd werd.
Met een cleaner zorg je ervoor dat vervuiling IN de lak verwijderd wordt.
I.p.v. een cleaner, zou je ook meteen kunnen machinaal/handmatig kunnen polijsten. Dan mag deze stap overgeslagen worden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips:
- Als je een pre-wax cleaner neemt waar een lichte polijstende werking in zit, zou je een witte handpad kunnen nemen.
De witte pad heeft een lichte cuttingfactor, waardoor je je auto eigenlijk lichtjes polijst, maar niet zodanig als met een DAP (excentrisch machine).
Kleine krasjes, ingetrokken vogelpoep en dergelijke zullen hiermee dus verwijderd worden.
Als je swirls (waskrassen) weg wil hebben, kan je het beste je auto machinaal polijsten.

Wat is polijsten?
Met polijsten kun je swirls en kleine krassen verwijderen.
Hele diepe krassen kun je hiermee een stuk minder zichtbaar maken.
Als je met een rotary (voor de diehards die ervaring hebben met zulke dingen) aan de gang gaat, kun je zelfs lakdefecten zo goed als verhelpen.
Voor de meeste mensen die machinaal aan de gang gaan, zullen een excentrisch poetsmachine hebben (DAP en dergelijke)

Je hebt harde en zachte lakken, en daarnaast heeft elke auto andere krasjes/lakdefecten.
Daarom valt hier niet direct een kant en klare handleiding voor te geven.
Veel poetsbedrijven jagen een keer met een machine er overheen en iedereen denkt 'WOW, wat mooi..' De auto zal binnen een 2 a 4 uur klaar zijn over het algemeen.
Als je een poets bedrijf hebt die echt aan 'detailing' doet, moet je voor zo'n volledig detail pakket rekenen op 8 tot 16 uur werk.
Werk van een 'detailer' zal er dan niet alleen netter uitzien, maar ook een betere beschermlaag hebben.
Let daarom op als je een ander aan je auto wil laten werken.

Wat is voeden?
Als de lak helemaal schoongemaakt is d.m.v. wassen/cleanen/polijsten is het belangrijk om de lak te voeden.
Dit doe je met een glaze. Hierdoor zal de auto een diepere kleur/glans krijgen, en swirls zullen grotendeels gemaskeerd worden.
Een glaze biedt GEEN bescherming voor de lak, dus het is alleen voor de mooiere en diepere kleur/glans.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is waxen?
Waxen is eigenlijk de laatste stap in het proces. Je kan voordat je een waxlaag aanbrengt, ook nog eerst een sealant aanbrengen.
Het verschil van beide is dat een sealant een synthetische wax is en een langere standtijd heeft dan een natuurlijke wax (carnauba).
Anderzijds geeft een natuurlijke wax een mooiere glans.
Wat is er dan mooier dan het beide aan te brengen, om het beste van 2 werelden te hebben?
Als je een natuurlijke wax over een sealant zet, heb je natuurlijk ook een extra beschermlaag.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips:
- Breng een zo'n dun mogelijke laag aan. één dikke laag is minder effectief dan 2 dunne laagjes.
Al het overbodige moet je uitpoetsen (dus zwaarder), en je verspild geld omdat je alles in doek aan het poetsen bent ipv op de lak.
- Laat wax niet te lang zitten, want dan heb je kans dat het uitpoetsen een kriem wordt.
- Indien je goede producten gebruikt, is waxen niet erg als dat je zou denken ;)


Even vooraf wil ik zeggen dat onderstaande producten zeker niet de enige goede producten zijn.
Er zijn heel veel merken die goede producten hebben, maar we hebben wat voorbeelden nodig om aan te tonen wat goed is.
Heb je echte toppers, laat het weten, dan voegen we dit toe.

Om aan te tonen wat goede producten zijn, komt hier onder het overzicht in de volgorde:
Wassen - Drogen - Kleien - Polijsten - Voeden (Glaze) - Waxen - Overige delen

- Wash Mitt / Washandschoen / Spons
Traditionele sponzen zorgen dat zand/vuil op de oppervlakte blijven, en als je daar met je spons overheen gaat krassen deze de lak.
Hierdoor onstaan zogenaamde 'swirls'. Swirls zijn waskrassen die je liever kwijt dan rijk bent.
Een aantal voorbeelden van goede washandschoenen/sponzen waardoor krassen tijdens het wassen aanzienlijk minder worden:

Cobra 'The Bone' Spons

één van de weinige sponzen die je veilig kunt gebruiken door de open MF structuur:

Chemical Guys Chenille Washmitt
Van meerdere merken zijn wash mitts te koop, en een veilig middel om je auto mee te wassen

Dodo Juice Supernatural (Wookies Fist)


- Droog doeken
Een aantal voorbeelden van goede stevige doeken die veel water opnemen om je auto mee te drogen

Delirium Towel - 60x90cm

Poorboy's Waffle Weave - 60x90cm

Mothers Drying Towel - 50,8x60,9cm


- Goede MF doeken
Poorboys Deluxe Mega Towel - 39x39cm

Poorboys Deluxe Mega Mega Towel - 40x68cm

Poorboys Deluxe Mega Plush - 39x39cm

Dodo Juice Fantastic Fur - 40x40cm

Cobra Blue All Purpose MF towel


- Handpads
Monello Polishing Euro Foam Hand Applicator
Deze wordt gebruikt icm een licht polijstmiddel

Monello Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
Gouden pad, deze wordt gebruikt voor waxen/sealants op te brengen

Monello Red Soft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
Rode pad, deze wordt gebruikt voor een glaze op te zetten


- Shampoo
Een aantal voorbeelden van goede shampoo's die de waxlaag niet aantasten
Mothers Wax California Gold Car Wash

Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Wash

Dodo Juice Born To Be Mild


- Klei
Een aantal voorbeelden van goede klei met daarnaast een lube (detailerspray)
Poorboys Clay met Poorboys Spray&Wipe


Mother's Clay Kit


- Cleanen / Polijsten
Poorboy’s Professional Polish

Mothers Pre-Wax Cleaner

Chemical Guys Final Polish


- Voeden
Poorboys White Diamond (lichte auto) of Poorboys Black Hole (donkere auto)

Dodo Lime Prime Lite


- Sealant
Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0

Poorboys EXP Pure Sealant


- Wax (paste/soft/vloeibaar)
Eigenlijk hetzelfde, alleen opbrengen is anders.
Paste is 'zuiniger' dan een vloeibare wax.

AutoGlym Ultra Shine Deep (vloeibaar)

Mothers Carnauba Wax (Paste)

Poorboys Natty's (Paste)

Dodo Juice Supernatural 2.0 (soft)


- Plastic delen
Autoglym Bumper Care

Poorboys Trim Restorer

Dodo Juice Supernatural Gloss Trim Sealant Kit
Dit is eigenlijk net iets anders dan alle 'dressings'.
Dit hecht zich aan de kunststofdelen en blijft 1 tot 2 jaar zitten.


- Banden
Autoglym Instant Tyre Dressing

Wolfgang Black Diamond Tire Gel

Mothers FX Tire Shine


- Multifunctioneel
All Purpose Cleaner
Meestal verdund gebruiken!

Meguiars All Purpose Cleaner

Poorboys All Purpose Cleaner


- Interieur
Autoglym Vinyl & Rubber Care

Poorboys World Natural Look Dressing


- Borstels
Meguiars Safe Wheel Brush

Mothers Wheel Brush



http://www.carclean.nl
http://www.lekocarhifi.nl
http://www.wax-on.nl
http://www.shinearama.co.uk
http://www.elitecarcare.co.uk

Voor goedkope doeken: http://stores.ebay.nl/Microfiber-KOREA


PerryVogelbekdier: Poorboys (aardige collectie), Mothers Wax, Monello, Cobra, Delerium, CarPro, Cobra, Autoglym
Goddelijker: Poorboys, Autoglym (grote collectie), CarPro
PeeJay1980: Meguiars, Poorboys, Monello, Cobra, Turtle, Dodo Juice, ValetPro, CarPro, Autoglym en DAP900

Tips&Trucs
- Verwijder wax resten op kunststof delen met APC (verhouding 1:7)

Tekst en toevoegingen:
PerryVogelbekdier
Goddelijker
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 7 mei 2012 @ 23:16:16 #2
218527 rycemasta
rijstmeester
pi_111271525
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:37 schreef Dubish het volgende:

[..]

Dus eerst black hole erop, en dan exp pure sealant bv en dan wax?

Sealant maar bijbestellen dan :) thanks
Klopt. Sealants en waxen zijn beide LSPs, dus last step protection producten. Je kunt voor de sealant alleen of de wax alleen kiezen, maar ook beide gebruiken. Gebruikelijk is inderdaad om de sealant onder de wax te doen. Meestal is de levensduur van een sealant langer en wordt de wax gebruikt als extra glansboost. Het (esthetische) effect moet je uiteraard zelf beoordelen.

De eigenschappen van een wax vs sealant zijn wat anders, daarom worden ze vaak gecombineerd. Tegenwoordig hebben veel sealants een zeer goede levensduur en laten ook nog eens een mooie glans achter, maar voor velen heeft het aanbrengen van een wax natuurlijk zijn charmes.
  maandag 7 mei 2012 @ 23:48:18 #3
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_111272855
Ik heb helaas geen RVS uitlaat maar een gewone die ik maar moeilijk schoon krijg :(
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 7 mei 2012 @ 23:49:07 #4
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_111272893
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:16 schreef rycemasta het volgende:

[..]

Klopt. Sealants en waxen zijn beide LSPs, dus last step protection producten. Je kunt voor de sealant alleen of de wax alleen kiezen, maar ook beide gebruiken. Gebruikelijk is inderdaad om de sealant onder de wax te doen. Meestal is de levensduur van een sealant langer en wordt de wax gebruikt als extra glansboost. Het (esthetische) effect moet je uiteraard zelf beoordelen.

De eigenschappen van een wax vs sealant zijn wat anders, daarom worden ze vaak gecombineerd. Tegenwoordig hebben veel sealants een zeer goede levensduur en laten ook nog eens een mooie glans achter, maar voor velen heeft het aanbrengen van een wax natuurlijk zijn charmes.
Ik merk dat de standtijd van een sealant icm een wax ongeveer met een maand verlengt wordt, indien goed aangebracht.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_111274433
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:48 schreef Scorpie het volgende:
Ik heb helaas geen RVS uitlaat maar een gewone die ik maar moeilijk schoon krijg :(
Wat is een gewone dan? Meeste uitlaten zijn van rvs. Ik doe ook de complete uitlaatbochten van mijn motor van voor tot achter met Mothers Mag & Alu :)

Edit: bij tips en tricks staat voor het weghalen van waxresten op kunststof. Dit lukt vaak met warm alleen al, en houd je kunststof strips langer zwart.
W0ei ?
pi_111293924
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:16 schreef rycemasta het volgende:

[..]

Klopt. Sealants en waxen zijn beide LSPs, dus last step protection producten. Je kunt voor de sealant alleen of de wax alleen kiezen, maar ook beide gebruiken. Gebruikelijk is inderdaad om de sealant onder de wax te doen. Meestal is de levensduur van een sealant langer en wordt de wax gebruikt als extra glansboost. Het (esthetische) effect moet je uiteraard zelf beoordelen.

De eigenschappen van een wax vs sealant zijn wat anders, daarom worden ze vaak gecombineerd. Tegenwoordig hebben veel sealants een zeer goede levensduur en laten ook nog eens een mooie glans achter, maar voor velen heeft het aanbrengen van een wax natuurlijk zijn charmes.
Ok begrepen, thanks.

Deel verlanglijst vandaag ontvangen.



Nou nog Dap900 en nog kleine dingen.. Komt eind deze maand wel..
pi_111294518
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:48 schreef Scorpie het volgende:
Ik heb helaas geen RVS uitlaat maar een gewone die ik maar moeilijk schoon krijg :(
Ook een gewone blikken uitlaat krijg je er schoon mee..
Zal straks een foto schieten wat 2 minuten werk was met Mag&Alu (meer werk was een mooier resultaat geweest, maar je kan nu zien wat het verschil is)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_111300335
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:47 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Ook een gewone blikken uitlaat krijg je er schoon mee..
Zal straks een foto schieten wat 2 minuten werk was met Mag&Alu (meer werk was een mooier resultaat geweest, maar je kan nu zien wat het verschil is)
Als je wat sneller wil werken, kan je ipv een doek ook een fijn staalwol nemen. Al is mijn ervaring met Mag&Alu van mothers dat het van zichzelf al vrij sterk is inderdaad :)
W0ei ?
pi_111303946
Klopt.. Met fijn staalwol gaat het nog sneller.

Hier een voorbeeld foto Scorpie van een gewone standaard 10 jaar oude fabrieksdemper die in de schuur ligt.. Gewoon wat Mag&Alu verdeeld, en een keer of 20 met de doek op en neer gegaan..

Uiteraard is er veel meer resultaat mee te behalen, maar dit was gewoon ff snel om te kijken wat het deed :D

Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_111307377
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:32 schreef Dubish het volgende:

[..]

Ok begrepen, thanks.

Deel verlanglijst vandaag ontvangen.

[ afbeelding ]

Nou nog Dap900 en nog kleine dingen.. Komt eind deze maand wel..
Mooie spulletjes!

Ik heb vorige week ook rain-x aangebracht, maar helaas nog niet kunnen testen of ik het goed heb gedaan (ook mbt de vegen die sommige gebruikers nogal irritant vinden).
  donderdag 17 mei 2012 @ 20:27:28 #11
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_111678871
Vandaag weer gepoetst _O_
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 11:47:12 #12
182073 invine
blablabla etc.
pi_111736083
Ik heb een vraag. Ik heb beloofd op de bumpers van mijn zus weer wat mooier te maken, oftewel weer zwart te maken.



Zo zien ze er nu uit, en ik heb ik dit spul nog:



En tegen mijn verwachting in werkte dit heel goed op mijn clio, maar het kunststof op mijn clio is anders dan op de volvo. Lijkt wel of de volvo wat gladder is dan de clio (heb het nog niet geprobeerd, mijn zus krijg a.s. zaterdag pas de auto). Iemand hier ervaring mee?

En nog een subvraag, met welk spul kan je beste zwart leren bekleding insmeren?
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 12:52:16 #13
3185 Adelante
To let it go now
pi_111737819
de bumpers van je zus zwart maken???? :o :o
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_111738773
Ik heb ze met gekookte lijnzaadolie zwart gemaakt, goedkoop en werkt prima!

Ligt eraan wat je met die bekleding wilt doen.

Van HG is er lederonderhoud, waar je ze mee in kunt smeren. Kijk maar op hun site.

over t algemeen kan je info lezen en bestellen op carclean.nl
  zaterdag 19 mei 2012 @ 14:08:27 #15
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_111739971
Zwart leren bekleding:
http://carclean.nl/produc(...)473ml_WG_2600_100973

Zwarte bumpers: eerst voorbewerken met APC (schoonmaken), dan een Trim Restorer erop a la PB.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_111741635
Ligt er natuurlijk aan wat je zus er voor over heeft om ze weer mooi te laten glanzen.

Met dat spul wat scorpie laat zien, kan je gelukkig meerdere auto's doen!
pi_111745708
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 14:08 schreef Scorpie het volgende:
Zwart leren bekleding:
http://carclean.nl/produc(...)473ml_WG_2600_100973

Zwarte bumpers: eerst voorbewerken met APC (schoonmaken), dan een Trim Restorer erop a la PB.
zwarte bumpers _O_

ow ik heb mijn spiegeltjes vandaag een beurt gegeven. de rest moet zo blijven want snelwegroet op de voorkant is tof _O_
  maandag 21 mei 2012 @ 12:37:52 #18
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_111826052
Ben vanochtend weer even lekker bezig geweest:
Eerst begonnen met wassen (PB's SS&S), daarna kleien (Mothers), wassen, voeden (PB's Black Hole) en tot slot PB's EX-P.
Daarna alle trims (PB's Trim Restorer) en banden (Autoglym Instant Tire Dressing) weer netjes gemaakt.
Toen ramen schoongemaakt (Autoglym Glass) en Rain-X op de voorruit.
Tot slot de binnenkant gedaan, stofzuiger, PB's Natural Look en hier en daar Autoglym Interior Shampoo .

Eindresultaat:



  maandag 21 mei 2012 @ 12:38:40 #19
131800 Tarado
capô de fusca
pi_111826077
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 12:37 schreef Goddelijker het volgende:
Ben vanochtend weer even lekker bezig geweest:
Eerst begonnen met wassen (PB's SS&S), daarna kleien (Mothers), wassen, voeden (PB's Black Hole) en tot slot PB's EX-P.
Daarna alle trims (PB's Trim Restorer) en banden (Autoglym Instant Tire Dressing) weer netjes gemaakt.
Toen ramen schoongemaakt (Autoglym Glass) en Rain-X op de voorruit.
Tot slot de binnenkant gedaan, stofzuiger, PB's Natural Look en hier en daar Autoglym Interior Shampoo .

Eindresultaat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoe lang ben je daarmee bezig geweest?
  maandag 21 mei 2012 @ 12:40:18 #20
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_111826122
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 12:38 schreef Tarado het volgende:

[..]

Hoe lang ben je daarmee bezig geweest?
3½ uur, zonder pauze. :P
  maandag 21 mei 2012 @ 12:43:04 #21
131800 Tarado
capô de fusca
pi_111826215
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 12:40 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

3½ uur, zonder pauze. :P
Ziet er goed uit en qua tijd valt het me nog mee
  maandag 21 mei 2012 @ 12:45:33 #22
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_111826286
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 12:43 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ziet er goed uit en qua tijd valt het me nog mee
Het beestje wordt over een aantal maanden alweer 12 jaar, zeker voor z'n leeftijd ziet hij er goed uit.

Ja, precies. Als je het samen met iemand kan doen, is het helemaal lekker. Scheelt toch al snel wat tijd.
  maandag 21 mei 2012 @ 13:02:33 #23
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_111826891
PB`s Spray & Wipe _O_
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 21 mei 2012 @ 13:05:56 #24
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_111827007
quote:
6s.gif Op maandag 21 mei 2012 13:02 schreef Scorpie het volgende:
PB`s Spray & Wipe _O_
Volgende keer ga ik die maar bestellen, voor bij de collectie. :+

De geur van GC's Stripper Scent _O_
  maandag 21 mei 2012 @ 13:06:57 #25
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_111827036
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 13:05 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Volgende keer ga ik die maar bestellen, voor bij de collectie. :+

De geur van GC's Stripper Scent _O_
Ik heb gewoon maar een fles in mijn auto liggen + wat doeken, kan ik vieze vlekken zo weghalen. Had donderdag de auto gedaan, gistermiddag vogelschijt erop, kwam na 2 uur terug -> ingebrand :( kan ik weer gaan polijsten. Kutbeesten.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_111827204
quote:
6s.gif Op maandag 21 mei 2012 13:02 schreef Scorpie het volgende:
PB`s Spray & Wipe _O_
Mee eens! Gebruik je hem ook wanneer je de wagen af droogt? Wanneer ik na het wassen m'n wagen heb afgespoeld, wacht ik altijd even en dan spuit ik em een keer in met PB spray & wipe, en dan met de delirium towel de wagen afdrogen. Geeft een schitterend resultaat O+
  maandag 21 mei 2012 @ 13:25:17 #27
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_111827763
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 13:11 schreef mithrandirrr het volgende:

[..]

Mee eens! Gebruik je hem ook wanneer je de wagen af droogt? Wanneer ik na het wassen m'n wagen heb afgespoeld, wacht ik altijd even en dan spuit ik em een keer in met PB spray & wipe, en dan met de delirium towel de wagen afdrogen. Geeft een schitterend resultaat O+
Depends, de ene keer wel, andere keer pak ik Red Mist van DJ, die doet het ook geweldig.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 21 mei 2012 @ 13:28:20 #28
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_111827907
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 13:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Depends, de ene keer wel, andere keer pak ik Red Mist van DJ, die doet het ook geweldig.
Red Mist is ook erg prettig! Zeker omdat die de waxlaag ook nog eens boost.
  maandag 21 mei 2012 @ 13:31:48 #29
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_111828076
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 13:28 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Red Mist is ook erg prettig! Zeker omdat die de waxlaag ook nog eens boost.
Zekers, ik heb een metallic zwarte lak die eruit knalt met die Mist _O_
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 21 mei 2012 @ 13:36:04 #30
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_111828258
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 13:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zekers, ik heb een metallic zwarte lak die eruit knalt met die Mist _O_
CarPro Reload moet het ook erg goed doen!
  maandag 21 mei 2012 @ 13:37:00 #31
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_111828292
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 13:36 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

CarPro Reload moet het ook erg goed doen!
Hm die zet ik op de verlanglijst, heb geen geld meer man :P
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 21 mei 2012 @ 13:38:42 #32
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_111828353
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 13:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hm die zet ik op de verlanglijst, heb geen geld meer man :P
ReLoad is meer een spraybare sealant, maar moet ook erg goed glimmen, beaden en sheeten. Moet je maar even op het CarClean forum lezen en kijken.

Ach, geld... Je kan er slechtere dingen mee doen.
pi_111828457
Reload kun je ook gewoon droog sprayen.. Werkt super makkelijk en snel. Toch werk ik em even in en laat em ff 2 minuten curen, ondanks dat het niet hoeft. Gewoon gevoelsmatig issue :P

Als drooghulp gebruik ik een detailspray naar keus, en dat wisselt nogal. Ligt een beetje aan de stemming. Bij heel lekker zomers weer gebruik ik het liefst Megs Last Touch / Mothers Showtime / CG Speed Wipe. Bij een frisse lente heb ik meer Spray&Wipe gebruikt :P Wel handig al die keus haha
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 21 mei 2012 @ 14:32:19 #34
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_111830555
Jammer dat Reload zo duur is, in verhouding. :P
pi_111832047
Klopt deels, want je hebt ook heel erg weinig nodig.. Je hoeft niet je paneel/wiel compleet kletsnat te maken :P Dus qua kosten valt het opzich best mee
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_111832703
Na de Detailer van Mothers, gha ik nu eerst Dodo Juice Basic of Blings proberen, was in de aanbieding.. :) (nouja aanbieding, heb weer voor 60,- besteld net...
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_111836229
Ik wil binnenkort ons moeders en ons pa's wagen gaan polijsten, en wil de monello serie gaan gebruiken i.p.v. de PB SSR. De auto's zijn beide nooit gepolijst. De polo komt uit '99 en de V70 uit 2003.

De monello finale moet ik zowieso hebben, en nu twijfel ik tussen de Inizio en de Mezzo. De Inizio heeft een hogere cutting factor dan de Mezzo, maar ik weet niet of de Mezzo voor mij in dit geval ook genoeg werk verricht. In ieder geval bestel ik er een gele pad bij voor de zwaardere compound.

Wat denken jullie?
  maandag 21 mei 2012 @ 16:52:24 #38
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_111836334
Carclean komt met een nieuwe Summer Detail Day, http://www.carclean.nl/clinic.aspx?id=45
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 21 mei 2012 @ 16:52:52 #39
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_111836351
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:50 schreef mithrandirrr het volgende:
Ik wil binnenkort ons moeders en ons pa's wagen gaan polijsten, en wil de monello serie gaan gebruiken i.p.v. de PB SSR. De auto's zijn beide nooit gepolijst. De polo komt uit '99 en de V70 uit 2003.

De monello finale moet ik zowieso hebben, en nu twijfel ik tussen de Inizio en de Mezzo. De Inizio heeft een hogere cutting factor dan de Mezzo, maar ik weet niet of de Mezzo voor mij in dit geval ook genoeg werk verricht. In ieder geval bestel ik er een gele pad bij voor de zwaardere compound.

Wat denken jullie?
Voor de zekerheid meebestellen, kan geen kwaad.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_111836415
Je bedoelt gewoon de Mezzo en de Inizio allebei bestellen?
  maandag 21 mei 2012 @ 16:57:01 #41
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_111836517
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:54 schreef mithrandirrr het volgende:
Je bedoelt gewoon de Mezzo en de Inizio allebei bestellen?
Ja. Niks zo frustrerend dan niet de juiste middelen voor het klusje te hebben.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_111836530
Daar zit wat in :)

Kan je overigens van de inizio direct door naar de finale? Of moet je eerst nog een keer met de mezzo polijsten. (ik zal in ieder geval wel een testspot maken).
  maandag 21 mei 2012 @ 16:59:58 #43
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_111836609
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:57 schreef mithrandirrr het volgende:
Daar zit wat in :)

Kan je overigens van de inizio direct door naar de finale? Of moet je eerst nog een keer met de mezzo polijsten. (ik zal in ieder geval wel een testspot maken).
Voor het nette bouw ik wel altijd af zonder al te grote tussenstappen, dus als je de tijd hebt gewoon even met de mezzo afbouwen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_111836665
Dank voor de info :). Ik verwacht ook niet de hele wagens met de inizio te bewerken, die zal plaatselijk voor de zwaardere verwering/krassen zijn.
pi_111848071
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:57 schreef mithrandirrr het volgende:
Daar zit wat in :)

Kan je overigens van de inizio direct door naar de finale? Of moet je eerst nog een keer met de mezzo polijsten. (ik zal in ieder geval wel een testspot maken).
Als je er 1 wil overslaan kan je beter finale laten zitten. Mezzo kan je aardig lang doorwerken zodat het resultaat best wel prima is.
W0ei ?
pi_111848726
Heb het al regelmatig gehad dat je na het verwerken van Mezzo eigenlijk geen Finale meer hoefde te gebruiken.. Verschil was gewoon niet zichtbaar. Maar gewoon omdat het kan en het eigenlijk toch niet al te lang duurt, toch maar een rondje Finale doen :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_111864492
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:55 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Heb het al regelmatig gehad dat je na het verwerken van Mezzo eigenlijk geen Finale meer hoefde te gebruiken.. Verschil was gewoon niet zichtbaar. Maar gewoon omdat het kan en het eigenlijk toch niet al te lang duurt, toch maar een rondje Finale doen :P
Jup, ik doe het vaak als ik even snel een auto moet doen, gewoon eindigen met Mezzo :)
W0ei ?
  dinsdag 22 mei 2012 @ 08:46:37 #48
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_111864764
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 08:27 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Jup, ik doe het vaak als ik even snel een auto moet doen, gewoon eindigen met Mezzo :)
Ligt er ook een beetje aan op welke pad je dat doet :P
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 22:44:19 #49
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_111905177
Er is vandaag aardig wat stuifmeel op m'n schone auto geland.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 22:47:02 #50
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_111905392
quote:
18s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 22:44 schreef Goddelijker het volgende:
Er is vandaag aardig wat stuifmeel op m'n schone auto geland.
Bij mij ook. Spray & Wipe to the rescue!

Vandaag de 5 liter deionizer decon gel binnengekregen, samen met TarX, kunnen we er weer tegenaan.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 23 mei 2012 @ 07:02:43 #51
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_111913168
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 22:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Bij mij ook. Spray & Wipe to the rescue!

Vandaag de 5 liter deionizer decon gel binnengekregen, samen met TarX, kunnen we er weer tegenaan.
Heb (nog) geen S&W :@
Maar moet die maar wel gaan bestellen voor de vakantie, wel handig om even je ramen of vogelstront van de auto te halen.
pi_111913693
Dat is echt handig inderdaad.
Wil je iets zuinigs, dan kun je ook nog voor ValetPro Citrus Bling (1:3 verdund met demi water) kiezen :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  woensdag 23 mei 2012 @ 08:42:28 #53
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_111914180
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 08:08 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Dat is echt handig inderdaad.
Wil je iets zuinigs, dan kun je ook nog voor ValetPro Citrus Bling (1:3 verdund met demi water) kiezen :)
Dat product ken ik helaas niet :P
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_112188872
Morgen aan de slag met de nieuwe middelen:



Op de verpakking van de monello's staat een kruis door zonlicht. Is dit echt noodzakelijk? (Ik ga er vanuit dat ik binnen sta te poetsen, maar in het zonnetje is het wel lekker he :).
pi_112193680
Het gaat erover uit dat je niet in de kokende zon (30 graden buiten, lakwerk voelt als 60 graden aan) gaat staan te polijsten.

Lichte zon kan zonder problemen :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_112195696
Oké ik zal even aankijken hoe het weer morgen is. Het is een zwarte wagen, dus de lak zal zowieso wel erg warm worden. Ik zal foto's maken om de vooruitgang vast te leggen en ik hoop op een mooi eindresultaat :).
pi_112203290
Goddelijker thanks *O*

VOOR



NA




Het kan nog beter, en op sommige plekken moet je echt nog wel even poetsen met een (tanden)borstel maar wat een spul zeg van AutoGlym!
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_112203303
Nou de rest nog, want wat faal ik met poetsen zeg, ik dacht ik ga de raamrubbers ff doen. Nu zit de halve auto onder de vinyl & rubber care omdat ik echt te slecht ben in details etc. Maar de motorruimte is weer toonbaar :D
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  woensdag 30 mei 2012 @ 08:40:21 #59
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_112203463
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 08:23 schreef FalleNk810i het volgende:
Goddelijker thanks *O*

VOOR
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

NA
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Het kan nog beter, en op sommige plekken moet je echt nog wel even poetsen met een (tanden)borstel maar wat een spul zeg van AutoGlym!
Dat ziet er goed uit. *O*
pi_112211384
Thanks! Nu de rest van de Audi nog :)

Moet alleen nog de distributieriem vervangen en nog een paar kleine onderhouds dingen en dan kan ik eindelijk eens wat aan het uiterlijk geld uitgeven
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_112258955
Een klein verslagje van het poetswerk gisteren. Allereerst heb ik de wagen goed gewassen met de 2 emmer methode. Daarna gekleid en gekeken wat de "damage" was. Er zaten toch wel heel veel krasjes in de lak.

Op de motorkap heb ik gekeken welke combinatie polijstmiddel/pads ik zou gebruiken. Eerst geprobeerd of ik goed resultaat kreeg met de Mezzo op de oranje pad. Niet goed genoeg. Toen de Inizio op de oranje pad. Nog niet.... De Inizio met de gele pad deed het werk aardig, maar ik denk dat de meeste krasjes toch een rotary nodig hadden. Uiteindelijk heb ik de hele wagen met de inizio en gele pad gedaan. Eerst op stand 3 van de dap500 en daarna nog een keer stand 6.

Na 8 uur had ik dit resultaat. Eerst een paar plaatjes hoe ze van tevoren was.





Toen de wagen gewassen en gekleid om te kijken wat de "damage" was.




flinke swirls op de motorkap:


Na 8 uur was dit het resultaat:










motorkap naderhand, helaas niet zo'n scherpe foto:


Gelukkig vond ons moeder het resultaat erg mooi :)
pi_112259432
Wow, dat is een hele verbetering!
Brengt kleien nou ook meer glans in de lak?

En wat is nou goede klei om als beginner mee te beginnen en kan ik er fouten mee maken zodat de lak nog erger wordt als dat tie was?
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_112260453
Kleien zorgt er alleen voor dat alle vervuiling/wax dat op het oppervlak zit verwijderd wordt. Meer glans niet, maar je wax zal hierna zeker beter hechten, en de lak is ook echt schoon.

Sommige klei geven marring (micro krasjes) welke je met een cleaner kunt verwijderen.
Je kan gaan voor een zachtere klei zoals Mothers Clay of Bilt Hamber Soft. Die geven weinig tot geen marring op diverse lakken.

Je kan er eigenlijk niks fout mee doen, zolang je maar kleiglijmiddel gebruikt.
Doe je dit niet kun je wat krasjes veroorzaken. That's it.. :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_112261787
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 12:46 schreef FalleNk810i het volgende:
Wow, dat is een hele verbetering!
Brengt kleien nou ook meer glans in de lak?

En wat is nou goede klei om als beginner mee te beginnen en kan ik er fouten mee maken zodat de lak nog erger wordt als dat tie was?
Mijn lak werd steeds dieper rood en begon steeds meer te glimmen. De enige stappen die ik ondernam was wassen, kleien en waxen. Na dit een zomer lang te hebben gedaan (minimaal om de maand kleien) kreeg ik steeds vaker de vraag of de auto soms net was gespoten.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_112263477
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 13:14 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Kleien zorgt er alleen voor dat alle vervuiling/wax dat op het oppervlak zit verwijderd wordt. Meer glans niet, maar je wax zal hierna zeker beter hechten, en de lak is ook echt schoon.

Sommige klei geven marring (micro krasjes) welke je met een cleaner kunt verwijderen.
Je kan gaan voor een zachtere klei zoals Mothers Clay of Bilt Hamber Soft. Die geven weinig tot geen marring op diverse lakken.

Je kan er eigenlijk niks fout mee doen, zolang je maar kleiglijmiddel gebruikt.
Doe je dit niet kun je wat krasjes veroorzaken. That's it.. :P
Ik heb ook de mothers klei. Vind hem erg fijn!

nog een note naar FalleNk810i: Let er wel op dat je wagen ook echt schoon is en dat je de klei niet op de grond laat vallen!

En zorg voor een shaduwrijk plekje of doe het binnen. Niks is zo vervelend als dat het glijmiddel (PB spray & wipe in mijn geval) te snel opdroogt, waardoor je het ook niet lekker kan afnemen met een microvezel doekje.

[ Bericht 8% gewijzigd door mithrandirrr op 31-05-2012 14:27:13 ]
pi_112268961
Thanks voor de tips!
Welke klei moet ik gebruiken voor mijn A4? Ik heb wat foto's proberen te nemen van de lak, en ik weet dat dit niet weg te kleien is hoor die krassen, daar hoop ik nog iemand voor te vinden :P








Dat ding zit zo vol met fijne wasstraat krasjes en swirls en weet ik veel wat.. dit is misschien zelfs een uitdaging voor een detailer :P
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  donderdag 31 mei 2012 @ 16:34:31 #67
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_112269642
Dafuq heb je met die motorkap gedaan. Schuursponsje?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_112272850
Met kleien krijg je de krassen zowieso niet weg! Denk haast dat je daar toch een rotery voor nodig hebt om te polijsten :/
pi_112273653
Allemaal van de vorige eigenaren! Ik heb m pas 2 maanden en in die tijd met 2 emmer systeem gewassen.

Dat ik krassen niet wegkrijg met kleien weet ik! Hopelijk wel met zo'n DAP ding..
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_112273901
Waar woon je ergens?
pi_112275297
In de buurt van Rotterdam ;)
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_112276485
Aah ik kom uit de buurt van Eindhoven, ander wilde ik weleens kijken of je met de dap500 goed resultaat behaald.
pi_112276588
Ja, dat is een behoorlijk stukje rijden helaas!
Bedankt voor je aanbod, als ik me er heel erg aan begin te storen dan heb ik het er wel voor over haha.
Maar ik denk dat ik beter kan beginnen met zelf kleien? Welke is aan te raden voor mijn lak en skills(0)? En heb je daar een mooi pakket van?
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_112276958
Ik heb ooit een lijstje gemaakt voor een collega van me met spullekes om zijn auto een beetje in orde te krijgen. Ik had hier alleen geen polijstmiddelen in verwerkt omdat hij dat nog niet nodig vond. In jouw geval zou je ook de glaze (white diamond) moeten inruilen voor de Black Hole, omdat je een zwarte wagen hebt.

Natuurlijk zijn anderen hier vrij om opmerkingen/tips te geven! Ik leer ook nog :)

quote:
Prioriteit!:

Deze middelen zijn de basis vóór het polijst- en poetsspul.

Dodo Juice Born to be Mild shampoo. niet duur, supergoed, favoriet bij de poetsfreaks. Heb em zelf ook!
http://carclean.nl/produc(...)B-SRWC32_100733.aspx

Mothers Klei kit. 2 blokken klei voor een vrij aangename prijs:
http://carclean.nl/produc(...)em__kit__101424.aspx

Een Goede washandschoen is ook een must. Zeer belangrijk om geen waskrasjes te krijgen. Zelf gebruik ik de Meguairs Ultimate Wipe Wash Mitt. Geweldige handschoen!
http://carclean.nl/produc(...)r__E102D_100044.aspx

CSF- Delirium Orange Drying Towel. Geweldige microvezel droogdoen om de wagen vlekvrij af te drogen. Je zal versteld staan!
http://carclean.nl/produc(...)B-SRWC32_100733.aspx

Tevens is het heel fijn om genoeg microvezel poetsdoeken te hebben. Deze gebruik je eigenlijk voor het afnemen van alle goedjes op de wagen. (spray voor klei, glaze, polijst, wax etc.) Een hele fijne is de Poorboys World Deluxe Mega Towel. Ik heb zelf 4 van deze doeken, maar was/poets dan ook erg vaak.. En de prijs is redelijk schappelijk. Moet ook zeggen dat veel mensen redelijk enthausiast zijn over de microvezel doeken van de axion. Zelf heb ik daar geen ervaring mee.
http://carclean.nl/produc(...)_39x39cm_101030.aspx

Ook heb je een hand applicator nodig om de glaze en eventueel wax aan te brengen. De Monello edgeless soft foam hand applicator is erg fijn, en kost geen drol. Ik zou er 2-3 bestellen zodat je er altijd hebt liggen:
http://carclean.nl/produc(...)MONELPAD_102026.aspx

De volgende stap is om een mooie diepe glans te creeren.

Deze verkrijg je middels een Glaze. Poorboys World White Diamond Echter, de glaze die ik je wilde aanraden is tijdelijk niet leverbaar :/ (http://carclean.nl/produc(...)_PB-WD16_100901.aspx). Je kan wel de iets grotere fles pakken, maar ik weet niet of je er zoveel van zal gebruiken, of je moet ook bezeten worden van het poets-virus haha. http://carclean.nl/produc(...)nd_946ml_101226.aspx
Er zijn alternatieven, maar daar heb ik geen ervaring mee, dus moeilijk om een juiste aan te wijzen.

Dan komen we terecht bij de wax. Als je een hele sterke duurzame en beschermende wax wilt kan je de Colonite 845 pakken. Ik had deze ook op mijn V40 zitten. Makkelijk aan te brengen en supergoede glans:
http://carclean.nl/produc(...)l_CO-845_101219.aspx
Voor de zomer heb ik de Dodo Juice Supernatural 2.0 wax op mijn auto sinds vorige week. Ben er tot op heden erg enthausiast over, maar deze is op het moment ook niet leverbaar.
http://carclean.nl/produc(...)_SNWPP30_101040.aspx.

Wat betreft het kunststof aan de buitenkant van de auto weer goed te krijgen, belangrijk is dan om die delen goed te ontvetten. Ik weet niet of je daar iets voor in huis hebt?

Normaal gesproken zou ik daar de Poorboys World Bio-Degradabl... voor gebruiken, maar deze is helaas ook iet op voorraad.. :(
http://carclean.nl/produc(...)B-APC128_101079.aspx

Dan kan je de kuststof delen behandelen met Poorboys World Trim Restorer. Moet goed werken! Ik heb er zelf geen ervaring mee.. en dan is ¤ 17,99 wel veel voor een "gok"
http://carclean.nl/produc(...)_PB-TR16_100730.aspx

Voor het interieur kan je gebruik maken van de Meguiars_Professional/All_Purpose_Cleaner. Het krijgt goede beoordelingen en de omschrijving staat mij erg aan. Zelf geen ervaring!
http://carclean.nl/produc(...)l_D10101_100618.aspx

Ik weet niet of je ook nog graag een goede velgenreiniger wilt? De Poorboys World Spray and Rinse Wheel Cleaner. Erg agressief, maar werkt super. Ik heb de mijne altijd 1:1 verdund met water. De mijne is op, dus ik moet ook weer nieuwe hebben. Ook hiervoor geldt, ik weet niet hoeveel plannen je hebt, en al deze producten lopen aardig op in de prijzen. Lastig voor mij in te schatten!
http://carclean.nl/produc(...)B-SRWC32_100733.aspx

Ook is het belangrijk om je wagen met 2 emmers te wassen. Eentje met sop, en de ander om je washandschoen in te spoelen. Zo voorkom je dat je met je handschoen in een vieze emmer weer verder gaat op je auto.

Ik hoop dat je er iets aan hebt! Het lijkt me leuk om mee te komen poetsen, maar ik denk dat dat in de avond krap qua tijd wordt! Alleen met het exterieur ben je al zo'n 5-8 uur kwijt. Maar daar is het resultaat dan ook naar!!
pi_112277700
Voor dof plastic zoals verlichting etc ook de beste manier gevonden om het helder te krijgen!
Koperpoets! en goed poetsen met een doek.

Beide knipperlichten waren dof en oud, En na even goed poetsen zie het resultaat! als nieuw. :)

Back to the 70's
pi_112279277
Thanks voor de poets lijst! Aardig bedrag als ik alles moet bestellen haha. Denk dat ik maar begin met een clay kit en een goede doek en een goede shampoo:) en wellicht iron x ofzo? Vind dat paarse effect tof en schijnt aardig goed te werken?
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_112281633
Het loopt inderdaad aardig op in de kosten. Laten we menig forummer hier maar niet vragen wat ze voor euros in de kast hebben staan.

Ik had de polo voor het wassen ook volledig ingespoten met de iron-x, dat ben ik vergeten te vermelden. Heb de wagen niet zien "bloeden" maar weet ook niet of je dat goed ziet op een zwarte. De wielen in ieder geval wel. Maar MAN! Wat meurt dat spul, ongelofelijk.... Met verbeterde geur zeggen ze dan! Ik ben benieuwd hoe die daarvoor rook :S
  donderdag 31 mei 2012 @ 21:00:05 #78
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_112281805
Iron x kan je ook vervangen met deionizer gel van meguairs. Ruikt een stuk beter :) en is beter te gebruiken, mag ook opdrogen, ideaal.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_112282350
Sounds good! Maar die hebben ze niet bij carclean of wel?
  donderdag 31 mei 2012 @ 21:11:25 #80
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_112282577
Nope, waxworld wel :)
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_112282917
@Scorpie, die van Wolfs bedoel je denk ik ? ;) Idd perfect spul. De werktijd is iets langer, en werkt nog beter als je je auto eerst gewassen hebt, en dan met een washmitt inwerken.. Nou, dan verwijder je nog veel meer :P

@Falken.. Normaliter zijn Audi lakken kei en keihard, maar ik zou een klei zoals Mothers of Bilt Hamber Soft gebruiken om de hele zooi netjes te kunnen kleien. Als glijmiddel voor Mothers gewoon de Showtime uit de kit gebruiken. Voor de Bilt Hamber zou je Spray&Wipe 1:1 kunnen gebruiken bijvoorbeeld (zijn genoeg mogelijkheden)

Als glaze om je krassen in de tussentijd te verbergen zou ik ook Black Hole gebruiken op jou auto. Helaas woon ik ook niet in de buurt van je, anders had ik je wel ff willen helpen.

Die lijst die mirhrandirrr voorstelt is een mooie lijst. Zeker als complete lijst. Noodzakelijk zijn iig de shampoo/washmitt/droogdoek/kleikit/de losse doeken/glaze/wax. Dan kun je vooruit.

Ik heb nog wel wat tips wat je zou kunnen doen om het goedkoper te houden.

Als washmitt zou je de Monello washmitt kunnen aanschaffen. Goedkoper als die van Meguiars, maar qua kwaliteit doet ie er echt niet onder.

De Poorboys doeken zou je kunnen vervangen door Monello Peluche Verde doeken. Die zijn 1 euro per stuk goedkoper, en als je zo'n trio verpakking koopt scheelt het 1,60 per doek.

De 845 Wax is voor dat geld echt onverslaanbaar.

All Purpose Cleaner (APC) kun je ook vervangen voor een kleine fles, mocht je alleen je eigen auto
gaan doen..

Velgenreiniger kun je gebruiken, maar bij velgen die regelmatig schoongemaakt worden zou je gewoon je auto shampoo kunnen gebruiken met een goedkope washmitt van de action (niet voor de lak gebruiken!!)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 31 mei 2012 @ 21:20:06 #82
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_112283055
Oh hij is van Wolf's :') ben slecht in merken. Maar Rotterdam is net te ver weg helaas :P
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_112283343
Thanks voor de tips! Zelf heb ik inmiddels een gallon APC van meguairs gekocht, gewoon omdat je het voor veel doeleinden kan toepassen en eigenlijk niet moet ontbreken als je je echt in het detailen gaat verdiepen.

Ik ben ook echt enthausiast over de colonite 845. Ik vond de stand tijd van de DJ supernatural 2.0 een beetje tegenvallen, afgaand op de beading op de wagen als het geregend had. Op de mijne zal ik dus de volgende keer weer colonite aanbrengen.
pi_112283347
Komt vanzelf :P

quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 20:57 schreef mithrandirrr het volgende:
Het loopt inderdaad aardig op in de kosten. Laten we menig forummer hier maar niet vragen wat ze voor euros in de kast hebben staan.
Ik durf het niet meer op te tellen..
Laatst heb ik es opgeteld wat ik alleen al bij CarClean heb uitgegeven, en dan hebben we de overige zaken in NL en UK niet meegeteld, en dan wat ik van andere detailers nog heb overgenomen :') Lijkt wel een obsessie haha
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 31 mei 2012 @ 21:26:44 #85
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_112283434
Ik zeg ook maar niet hoeveel :X
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_112283607
Ik denk dat ik incl de dap500 op een ¤500,= zal zitten. En dat is eehm, vanaf de eerste bestelling in augustus 2011 :X
  donderdag 31 mei 2012 @ 21:33:55 #87
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_112283839
Ik heb een DAP 900, die nemen een hoop geld in beslag :D
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_112288854
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 21:00 schreef Scorpie het volgende:
Iron x kan je ook vervangen met deionizer gel van meguairs. Ruikt een stuk beter :) en is beter te gebruiken, mag ook opdrogen, ideaal.
Inderdaad, heb laatst ook Iron X gekocht, en de fout gemaakt hem even binnen te laten staan met de dop eraf... Heb eerst het huis maar even flink geventileerd, want die "cherry smell" is veel smell, weinig cherry.
Zit nu zelf op c.a. 300,- ex. DAP. heb 1 bak en zo'n Dodo Juice tas vol met spul. Moet eigenlijk eens kijken wat ik allemaal nog heb, dat aanvullen en dan eens een echt goede detailbeurt doen(polijsten velgen, kleien, glaze, wax en seal.) Geloof dat ik sowieso geen glaze meer heb, wel 2 spuitbussen QD.. :P
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_112291848
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 19:26 schreef FalleNk810i het volgende:
Ja, dat is een behoorlijk stukje rijden helaas!
Bedankt voor je aanbod, als ik me er heel erg aan begin te storen dan heb ik het er wel voor over haha.
Maar ik denk dat ik beter kan beginnen met zelf kleien? Welke is aan te raden voor mijn lak en skills(0)? En heb je daar een mooi pakket van?
Ik woon in Delft. wil wel een keer kijken of ik wat tijd voor je kan maken?
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 21:25 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Komt vanzelf :P

[..]

Ik durf het niet meer op te tellen..
Laatst heb ik es opgeteld wat ik alleen al bij CarClean heb uitgegeven, en dan hebben we de overige zaken in NL en UK niet meegeteld, en dan wat ik van andere detailers nog heb overgenomen :') Lijkt wel een obsessie haha
Ik heb dat ook een keer gedaan, maar ben gestopt met tellen (en ook begonnen) na de waxen. Toen zat ik al op een immens bedrag :X
W0ei ?
pi_112296559
Mothers clay kit it is dus!

Oh en Delft is wel een stukkie dichterbij :D
Ik ga eerst de distributieriem laten/vervangen en dan ga ik aan de slag met het uiterlijk want als tie er mooi uitziet en niet rijd dan heb ik er ook niet veel aan :P

Bedankt voor het aanbod en ik hoop dat ik hier een keer gebruik van mag maken :Y
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_112328318
Waar kan ik het beste mijn interieur/ dashboard mee schoon maken / opfrissen?
Ik heb Autoglym vinyl & rubber care en interior shampoo.
Interior shampoo ga ik sowieso gebruiken voor mn stoelen, maar waarmee kan ik het dashboard het beste doen?
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_112329393
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 22:52 schreef FalleNk810i het volgende:
Waar kan ik het beste mijn interieur/ dashboard mee schoon maken / opfrissen?
Ik heb Autoglym vinyl & rubber care en interior shampoo.
Interior shampoo ga ik sowieso gebruiken voor mn stoelen, maar waarmee kan ik het dashboard het beste doen?
Mwah, doe het zelf met een of andere interior cleaner.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_112330128
Ja maar ik wil weten welke van de 2 ik het beste kan gebruiken omdat ik morgen aan de slag wil en verder niks in huis heb ;)
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_112330474
Moet je even achterop kijken, maar ik zou zeggen de Vinyl en Rubber care.
Die shampoo is volgens mij meer voor de stoelen enzo.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_112330729
Ja dat is t leuke op allebij staat dat t geschikt is voor t interieur:p daarom was ik benieuwd naar wat andere er van vonden:p
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_112334048
Voor de toekomst... APC 1:10 en dan een dressing zoals 303 Aerospace (krijg je een fabriekslook van). Wil je meer een glanzende optie, dan zou je voor bijvoorbeeld Poorboys Natural Look kunnen gaan
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_112338728
Thanks! apc is sowieso een must hoor ik al! Liever Oem look;)
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_112338745
Voor een OEM look echt de 303 Aerospace gebruiken.. Wereld spul! En dat is ook reukloos overigens
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  zaterdag 2 juni 2012 @ 10:50:07 #99
267082 Pinkerton
Of toch niet?
pi_112338884
Heb voor de bumpers en andere trim van mijn 240 pas de trim restorer van PB's gebruikt. Die zijn ook weer lekker zwart nu! Ook op mijn dashboard gebruikt. Een wereld van verschil. Nu eens kijken hoe lang het zo blijft.
When you're strange, faces come out of the rain.
Op woensdag 2 juni 2010 01:10 schreef Rucky het volgende: De verstandigste opmerking die ik in jaren op fok heb gelezen.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 11:36:07 #100
182073 invine
blablabla etc.
pi_112339787
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 10:50 schreef Pinkerton het volgende:
Heb voor de bumpers en andere trim van mijn 240 pas de trim restorer van PB's gebruikt. Die zijn ook weer lekker zwart nu! Ook op mijn dashboard gebruikt. Een wereld van verschil. Nu eens kijken hoe lang het zo blijft.
Hoe blijft dat zwart zitten? Bij veel van die spulletjes loopt het er gelijk af na wat regen.. ook moet ik zeggen dat die van turtle wax het beter doet dan ik had verwacht!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_112340301
Mijn goedkope lijnzaadolie van de bouwmarkt blijft al ruim 3mnd zitten, niet slecht voor 4,95 voor n halve liter.
pi_112356125
Gisteravond en vandaag druk in de weer geweest om de Audi zo schoon en net mogelijk te krijgen met de middelen die ik heb :)

Eerst de auto gewassen door middel van 2 emmer systeem met een Valma autoshampoo die we nog hadden staan.
Afgespoeld en gezeemd.
Hierna de hele auto in de wax gezet van Turtlewax, ook de sponningen heb ik helemaal netjes gemaakt.
De wat vieze uitlaat opgefrist met Meguiars All Metal Polish!
En de velgen ook nog zo ver mogelijk schoon gemaakt als ik kon, zeker het velgbed aan de binnenkant was hard nodig na het lekke stuurhuis zat er zoveel vet/olie op de binnenkant van de velg...

Vandaag heb ik het complete interieur onder handen genomen.
Ik heb eerst de stoelen, achterbank en deurpanelen gedaan met Autoglym Interior Shampoo, daar kwam aardig wat vuil vanaf zoals je kan zien op de foto.. Ook heb ik de A stijlen en stukjes hemel schoongemaakt waar de handgrepen zaten en de zonnenkleppen.
Wat werkt dit spul ongelofelijk goed zeg! Het was gelukkig lekker weer dus alles was zo weer opgedroogd met de ramen en deuren open!

Hierna heb ik de rest van het interieur helemaal behandeld met Autoglym Vinyl And Rubber Care.
Kwam een hele hoop vuil vanaf en alles ziet er nu weer als nieuw uit, mooie diepe glans maar niet te bling bling.
Ook nog de ramen afgenomen met glassex haha.
Audi is Shining again :Y Ik ben erg tevreden met wat ik heb bereikt met de producten die ik had, volgende stappen worden Mothers Clay Kit bestellen en de hele auto kleien en hierna polijsten.

Volgens mij begin ik langzaamaan het poetsen steeds leuker te vinden :D

Foto's:

Na het wassen en waxxen:










Helaas geen na foto;s van de velgen, maar Iron-x zou wel een hoop pitjes en vuiligheid wegkrijgen denk ik, ik heb hier nu Dasty van de Wibra voor gebruik wat niet tegenviel voor de hoeveelheid vuil die erop zit :P

Nu de interieur foto's:











Let me know what you think :)
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_112363205
Soms haal ik de voorstoelen er ook wel eens uit, kan ik er n stuk beter bij. Vooral op die plekken tussen de stoelen en middenconsole

Ik vond de ironx zeker geen wondermiddel in vergelijking tot dasty, het maakt niet heel veel meer schoon
pi_112375031
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 22:15 schreef JohnB52 het volgende:
Soms haal ik de voorstoelen er ook wel eens uit, kan ik er n stuk beter bij. Vooral op die plekken tussen de stoelen en middenconsole

Ik vond de ironx zeker geen wondermiddel in vergelijking tot dasty, het maakt niet heel veel meer schoon
IronX is ook niet echt een schoonmaakmiddel, meer om ingebrande metaaldelen e.d. te verwijderen.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  maandag 4 juni 2012 @ 08:57:58 #105
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_112413620
@FalleNk810i:
Je kan/mag/moet je wax dunner aanbrengen. Want ik denk dat je flink hard hebt moeten uitpoetsen. ;)
pi_112413824
Viel wel mee, had ook elders gelezen dat dat met Turtle wax niet zo raar is..
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  maandag 4 juni 2012 @ 09:53:25 #107
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_112414423
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 09:16 schreef FalleNk810i het volgende:
Viel wel mee, had ook elders gelezen dat dat met Turtle wax niet zo raar is..
Oh, met Turtle maakt 't inderdaad niet zo heel veel uit.
Hoe meer je gebruikt hoe beter, is hij sneller op namelijk en kun je wat beters kopen. :+
pi_112415322
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 09:53 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Oh, met Turtle maakt 't inderdaad niet zo heel veel uit.
Hoe meer je gebruikt hoe beter, is hij sneller op namelijk en kun je wat beters kopen. :+
Haha jaja ik weet t.
Maar dit is het beste wat in kon bereiken met de middelen die ik had :D
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_113018497
Ik ben op zoek naar n mooi borsteltje om mn APC te borstelen, welke adviseren jullie?

http://carclean.nl/produc(...)nhaar__85_590_101232

Is dit wat?

Ik heb deze ook al liggen:


http://carclean.nl/produc(...)s_2st__156200_100580

Wat is jullie werkwijze? Sprayen, in laten trekken, borstelen, opvegen met microdoek?
pi_113019065
Die Mothers Brushes gaan nog.. Andere optie zijn Race Glaze borstels, en dit zijn gewoon van die complete kunststof ronde kwasten die je bij een goede DHZ zaak kunt halen. Een stukkie zachter dan de Mothers borstels en voor sommige oppervlaktes is dat een uitkomst

Ik spray het in, meteen borstelen en dan direct afspoelen. APC kan namelijk lelijke vlekken achterlaten als je het te lang in laat trekken in sommige materialen.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_113020261
Kan je een voorbeeldje geven van die andere kwasten? Waar te koop? Gaat bij mij nu om t hemeltje die ik schoon wil krijgen.
pi_113027413
Voorbeeldje:



Elke fatsoenlijke DHZ/verfzaak heeft ze liggen.
Of je besteld deze bij PolishedBliss.co.uk in Engeland ;)

[ Bericht 24% gewijzigd door PerryVogelbekdier op 17-06-2012 23:05:11 ]
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_113028397
Ik heb vandaag mijn auto goed geïnspecteerd. De spiegels waren nog bruikbaar. Veel vliegjes voorop (is weer het seizoen , arme beestjes ;(). Kenteken is nog goed leesbaar, over een maand nog eens kijken _O_
pi_113051101
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 21:07 schreef JohnB52 het volgende:
Kan je een voorbeeldje geven van die andere kwasten? Waar te koop? Gaat bij mij nu om t hemeltje die ik schoon wil krijgen.
Voor je hemel heb je sowieso wat steverige haren nodig dan voor je lak. Ik zou echter aanraden om een extractor ergens te huren en het daarmee te doen. Met de hand krijg je dat soort dingen echt nauwelijks perfect..
W0ei ?
pi_113071405
Wanneer was ook alweer die beurs van carclean forum? :9
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
  maandag 18 juni 2012 @ 21:34:03 #117
3185 Adelante
To let it go now
pi_113072177
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_113339271
Ik begin dat zelf wassen ook steeds meer te waarderen en zie ook steeds meer wasstraat swirls op de lak.
Kan iemand voor mij een lijstje maken met spullen die ik nodig hebt, alleen de belangrijkste dingen!

Het gaat om deze 2 auto´s, een Mercedes C300 uit 2008 en een Mercedes SLK230 uit ik geloof 1998.
Vooral de C klasse gaat regelmatig door de wasstraat en hier zie ik toch wel veel van die swirls...

Rondje door de wasstraat kost al gauw een tientje en nadat ik wat foto´s van jullie heb gezien ben ik er van overtuigd dat zelf wassen veel en veel mooier kan zijn!
pi_113339532
Tip: lees de openingspost .

Dan heb je je antwoord
pi_113346962
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 22:48 schreef doesd00 het volgende:
Ik begin dat zelf wassen ook steeds meer te waarderen en zie ook steeds meer wasstraat swirls op de lak.
Kan iemand voor mij een lijstje maken met spullen die ik nodig hebt, alleen de belangrijkste dingen!

Het gaat om deze 2 auto´s, een Mercedes C300 uit 2008 en een Mercedes SLK230 uit ik geloof 1998.
Vooral de C klasse gaat regelmatig door de wasstraat en hier zie ik toch wel veel van die swirls...

Rondje door de wasstraat kost al gauw een tientje en nadat ik wat foto´s van jullie heb gezien ben ik er van overtuigd dat zelf wassen veel en veel mooier kan zijn!
Belangrijkst is dat je begint met goed wassen. Dus 2 emmers, een washmitt en een goede autoshampoo. Dan ben je iig al aardig op weg. :)
W0ei ?
  donderdag 28 juni 2012 @ 19:00:34 #121
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_113522780
Vandaag maar weer eens simpel gewassen en daarna de Red Mist er overheen.
pi_113560367
Geeft wel een mooi effect he :). Ik ga de wagen na het wassen zo nu en dan ook nog een keer over met de PB QD+
  vrijdag 29 juni 2012 @ 16:33:21 #123
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_113563065
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 15:33 schreef mithrandirrr het volgende:
Geeft wel een mooi effect he :). Ik ga de wagen na het wassen zo nu en dan ook nog een keer over met de PB QD+
Daarna is de beading ook weer net iets mooier.

Alleen paar uur na 't wassen ging 't regenen en ligt 'ie nu vol met van die zand-/stuifmeeldruppels. :(
  vrijdag 29 juni 2012 @ 16:35:47 #124
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_113563151
Herkenbaar, had mijn auto vorige week gedaan en moest vanochtend een beetje huilen toen ik mijn auto onder het zand terugzag. :'(
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 16:38:28 #125
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_113563266
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 16:35 schreef Scorpie het volgende:
Herkenbaar, had mijn auto vorige week gedaan en moest vanochtend een beetje huilen toen ik mijn auto onder het zand terugzag. :'(
Een beetje jammer is dat altijd...
  vrijdag 29 juni 2012 @ 18:10:21 #126
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_113566320
Ach morgen weer wat te doen :P
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 18:18:48 #127
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_113566536
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 18:10 schreef Scorpie het volgende:
Ach morgen weer wat te doen :P
De mijne over 2 weken weer. Daarna gaat ie 1500km rijden naar Italie en weer terug. Dus even voorzien van een nieuwe laag EX-P, zodat hij bij terugkomst weer redelijk goed schoon te maken is van vliegen, teer en hars. :)
pi_113567624
Na lang volgen van dit topic wil ik deze zomer een begin maken met het poetsen.

Nu heb ik het volgende lijstje samengesteld. Ik weet niet of het goed is..

Ik heb gisteren een zwarte 206 vier deurs gekocht. Het interieur moet een keer goed schoongemaakt worden want er heerst nu een hele sterke muffe lucht.



Ik hoop toch echt dat dat goedkoper kan..
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_113568326
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 18:50 schreef Gkhn het volgende:
Na lang volgen van dit topic wil ik deze zomer een begin maken met het poetsen.

Nu heb ik het volgende lijstje samengesteld. Ik weet niet of het goed is..

Ik heb gisteren een zwarte 206 vier deurs gekocht. Het interieur moet een keer goed schoongemaakt worden want er heerst nu een hele sterke muffe lucht.

[ afbeelding ]

Ik hoop toch echt dat dat goedkoper kan..
tuurlijk kan het goedkoper. vraag je mams ^O^
  vrijdag 29 juni 2012 @ 19:45:50 #130
3185 Adelante
To let it go now
pi_113569462
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 18:50 schreef Gkhn het volgende:
Na lang volgen van dit topic wil ik deze zomer een begin maken met het poetsen.

Nu heb ik het volgende lijstje samengesteld. Ik weet niet of het goed is..

Ik heb gisteren een zwarte 206 vier deurs gekocht. Het interieur moet een keer goed schoongemaakt worden want er heerst nu een hele sterke muffe lucht.

[ afbeelding ]

Ik hoop toch echt dat dat goedkoper kan..
Vind het veel geld. Ik ken je historie niet met detailen maar als je net begint is het prima om met een goede shampoo, klei, ironx, een sealer en wax te beginnen. Denk dat je dan met de helft klaar bent. Daarnaast is het ook afhankelijk van de staat van je lak en of die 206 een beetje onderhouden is natuurlijk :)
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  vrijdag 29 juni 2012 @ 19:47:22 #131
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_113569507
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 18:50 schreef Gkhn het volgende:
Na lang volgen van dit topic wil ik deze zomer een begin maken met het poetsen.

Nu heb ik het volgende lijstje samengesteld. Ik weet niet of het goed is..

Ik heb gisteren een zwarte 206 vier deurs gekocht. Het interieur moet een keer goed schoongemaakt worden want er heerst nu een hele sterke muffe lucht.

[ afbeelding ]

Ik hoop toch echt dat dat goedkoper kan..
Waarmee ga je polijsten? Ik zie geen DAP?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_113572750
Oeh, interessant topic.. Ik wil eigenlijk mijn Saabje binnenkort ook eens aanpakken.
Kan mooi even inlezen hier :)

280k op de teller, maar ik vind hem er nu al uitzonderlijk mooi uitzien (wat betreft krassen, pitten, deukjes etc.) Het enige dat erg jammer is is de steenslag op de motorkap ;(

[ Bericht 39% gewijzigd door JK1982 op 29-06-2012 21:24:35 ]
pi_113588300
[quote]0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 18:50 schreef Gkhn het volgende:
Na lang volgen van dit topic wil ik deze zomer een begin maken met het poetsen.

Nu heb ik het volgende lijstje samengesteld. Ik weet niet of het goed is..

Ik heb gisteren een zwarte 206 vier deurs gekocht. Het interieur moet een keer goed schoongemaakt worden want er heerst nu een hele sterke muffe lucht.

[ afbeelding ]

Ik hoop toch echt dat dat goedkoper kan..
met 4 torxboutjes per stoel kan je ze er zo uithalen, en veel beter schoonmaken! Heb ik ook gedaan.
pi_113588749
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 16:35 schreef Scorpie het volgende:
Herkenbaar, had mijn auto vorige week gedaan en moest vanochtend een beetje huilen toen ik mijn auto onder het zand terugzag. :'(
Ik ben 2 weken geleden verhuisd naar een appartementje waar ik een plek in de parkeerkelder heb. Voor mij een genot, auto blijft inderdaad veel langer schoon.
pi_113589030
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 18:50 schreef Gkhn het volgende:
Na lang volgen van dit topic wil ik deze zomer een begin maken met het poetsen.

Nu heb ik het volgende lijstje samengesteld. Ik weet niet of het goed is..

Ik heb gisteren een zwarte 206 vier deurs gekocht. Het interieur moet een keer goed schoongemaakt worden want er heerst nu een hele sterke muffe lucht.

[ afbeelding ]

Ik hoop toch echt dat dat goedkoper kan..
Je zou het lijstje wel kunnen uitdunnen. Ik weet niet hoe nodig de cratch removal en de monello mezzo zijn?

Iik zou beginnen met de goede basics (shampoo, washmitt, emmers etc). Vervolgens evt de mothers klei kit en een goede wax, met eventueel de blackhole die je al op je lijstje hebt staan. Daar ben je wel even zoet mee en je kan de verzameling altijd nog uitbreiden :).

Overigens zie ik nog de microvezel doeken niet terug op je lijstje. Die kan je niet genoeg hebben!
pi_113594664
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 11:50 schreef mithrandirrr het volgende:

[..]

Je zou het lijstje wel kunnen uitdunnen. Ik weet niet hoe nodig de cratch removal en de monello mezzo zijn?

Iik zou beginnen met de goede basics (shampoo, washmitt, emmers etc). Vervolgens evt de mothers klei kit en een goede wax, met eventueel de blackhole die je al op je lijstje hebt staan. Daar ben je wel even zoet mee en je kan de verzameling altijd nog uitbreiden :).

Overigens zie ik nog de microvezel doeken niet terug op je lijstje. Die kan je niet genoeg hebben!
In de Monello Wash & Clay set zitten 2 doeken. Ik dacht wel dat dat voldoende was.
Verder ben ik dit lijstje nagegaan en zo mijn lijst samengesteld. Daar wordt de Monello Mezzo genoemd om te polijsten.
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 15:28:07 #137
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_113594748
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 15:25 schreef Gkhn het volgende:

[..]

In de Monello Wash & Clay set zitten 2 doeken. Ik dacht wel dat dat voldoende was.
Verder ben ik dit lijstje nagegaan en zo mijn lijst samengesteld. Daar wordt de Monello Mezzo genoemd om te polijsten.
Maar heb je een polijster dan?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_113594835
quote:
11s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 15:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Maar heb je een polijster dan?
Kan toch gewoon met de hand met zo'n pad?
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 15:44:49 #139
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_113595255
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 15:30 schreef Gkhn het volgende:

[..]

Kan toch gewoon met de hand met zo'n pad?
Nou ik zou dat toch afraden. Kan je het polijsten niet voor later bewaren, en eerst met poetsspullen aan de gang?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_113596565
Je hebt echt heel veel doeken nodig als je een flinke detail beurt geeft. Minimaal 1 doek per handeling toch zeker (klei, polijst, glaze, wax) en ook voor je interieur en ramen moet je zeker apparte gebruiken.
pi_113596791
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 16:24 schreef mithrandirrr het volgende:
Je hebt echt heel veel doeken nodig als je een flinke detail beurt geeft. Minimaal 1 doek per handeling toch zeker (klei, polijst, glaze, wax) en ook voor je interieur en ramen moet je zeker apparte gebruiken.
Dus die goedkope van eBay bestellen?
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 20:20:49 #142
3185 Adelante
To let it go now
pi_113604365
Wat een zand lag er weer op vandaag. Auto ff afgespoten en gewassen en gedroogd @ wasbox. Gelukkig was de waxlaag nog prima :7
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_113611265
Vandaag inderdaad ook de auto gewassen. Volgende week eens iron-x testen op de wielen en de boel weer poetsen, rain forest rub eens testen...
En vandaag nog een waterless wash gekocht, was 50% afgeprijsd, dus maar een keer op een meeting testen..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zondag 1 juli 2012 @ 00:15:29 #144
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_113613779
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 23:23 schreef Marco001 het volgende:
Vandaag inderdaad ook de auto gewassen. Volgende week eens iron-x testen op de wielen en de boel weer poetsen, rain forest rub eens testen...
En vandaag nog een waterless wash gekocht, was 50% afgeprijsd, dus maar een keer op een meeting testen..
Wel eerst je velgen met een normale velgenreiniger schoonmaken...
Daarna pas de Iron.x
pi_113622380
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 00:15 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Wel eerst je velgen met een normale velgenreiniger schoonmaken...
Daarna pas de Iron.x
Ja, zonde van je iron.x anders als je het 2 keer moet gebruiken omdat de blubber er niet af gaat :p
W0ei ?
  maandag 2 juli 2012 @ 15:32:51 #146
317008 Gftw
_(^.^)/
pi_113674287
Ik heb vandaag een voor mij nieuwe Honda Civic gekocht en nu is het hele interieur besprayd met een dikke laag vettige glimmende cockpitspray of andere rommel. Met dreft of huis tuin en keuken allesreiniger krijg ik het er niet afgehaald. Wie kan mij helpen (het liefst niet met al te dure supermiddeltjes ;) )
pi_113681358
Voor mensen die graag met meguiars werken: 2+1gratis bij Halfords!
  maandag 2 juli 2012 @ 18:39:38 #148
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_113682003
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:32 schreef Gftw het volgende:
Ik heb vandaag een voor mij nieuwe Honda Civic gekocht en nu is het hele interieur besprayd met een dikke laag vettige glimmende cockpitspray of andere rommel. Met dreft of huis tuin en keuken allesreiniger krijg ik het er niet afgehaald. Wie kan mij helpen (het liefst niet met al te dure supermiddeltjes ;) )
APC :)
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_113682071
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:32 schreef Gftw het volgende:
Ik heb vandaag een voor mij nieuwe Honda Civic gekocht en nu is het hele interieur besprayd met een dikke laag vettige glimmende cockpitspray of andere rommel. Met dreft of huis tuin en keuken allesreiniger krijg ik het er niet afgehaald. Wie kan mij helpen (het liefst niet met al te dure supermiddeltjes ;) )
Cockpit spray is vaak vettig. Ik zou het met een All Purpose Cleaner weg proberen te halen met een verhouding van 1:10 of 1:12. :)


quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

APC :)
Aaah, te laat :+

Edit: Dan maar ff een reflectiefoto erbij ^O^

W0ei ?
pi_113682682
Check mijn reflectie foto :D Klote Saharazand :N

Owja en zelfs met zoveel vuil zie je de swirls nog :'(


Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_113686792
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 00:15 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Wel eerst je velgen met een normale velgenreiniger schoonmaken...
Daarna pas de Iron.x
Vanzelfsprekend..
Alleen gebruik ik nooit velgenreiniger maar de gewone shampoo, werkt naar mijn inszien veel beter.
Nouja, heb daar de beschikking over een stoomcleaner(loods waar normaal gesproken vrachtwagens worden gestald en onderhouden) dus daar nog even alles alles afspuiten, en dan ook de auto in Dodo Juice wax zetten..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_113686945
ik heb vandaag weer gekeken of een wasbeurt nodig was. helaas heeft de regen er een hoop rotzooi afgehaald, waardoor het natuurlijke beschermlaagje redelijk weg is gestroomd :'( spiegeltjes waren nog schoon, volgende week weer even kijken!
  maandag 2 juli 2012 @ 20:56:11 #153
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_113688746
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 20:23 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Vanzelfsprekend..
Alleen gebruik ik nooit velgenreiniger maar de gewone shampoo, werkt naar mijn inszien veel beter.
Nouja, heb daar de beschikking over een stoomcleaner(loods waar normaal gesproken vrachtwagens worden gestald en onderhouden) dus daar nog even alles alles afspuiten, en dan ook de auto in Dodo Juice wax zetten..
Over die stoomcleaners zijn de meningen nogal verdeeld, zal ik maar zeggen. :+
pi_113688878
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 20:56 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Over die stoomcleaners zijn de meningen nogal verdeeld, zal ik maar zeggen. :+
ach, ze gebruiken hem al jaren op de vrachtwagens, en die zien er nog best goed uit.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  maandag 2 juli 2012 @ 21:17:24 #155
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_113689980
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 20:58 schreef Marco001 het volgende:

[..]

ach, ze gebruiken hem al jaren op de vrachtwagens, en die zien er nog best goed uit.
Mij niet gezien :P
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 2 juli 2012 @ 21:19:36 #156
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_113690110
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2012 21:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mij niet gezien :P
Het is hooguit handig om troep uit de naden van je panelen te krijgen :P
  maandag 2 juli 2012 @ 21:40:36 #157
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_113691335
Een heus autowas topic... :D
Vorig jaar een fletse oranje Kangoo weer tot leven geblazen met wat commandant 4.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_113694359
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 20:58 schreef Marco001 het volgende:

[..]

ach, ze gebruiken hem al jaren op de vrachtwagens, en die zien er nog best goed uit.
:+
W0ei ?
pi_113695229
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 22:28 schreef M3rcury het volgende:

[..]

:+
Mwah, als je bedenkt dat er een ton of 2-3 per jaar mee word gereden, ze nooit worden gepoetst en het ook nog eens felrode trucks zijn...
Geen verkleuring o.i.d.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_113695406
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 22:41 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Mwah, als je bedenkt dat er een ton of 2-3 per jaar mee word gereden, ze nooit worden gepoetst en het ook nog eens felrode trucks zijn...
Geen verkleuring o.i.d.
Niet zo hard bijten.

Trucks zijn gewoon moeilijk. Rijden vaak VEEL en zelfs als ze echt goed detailed haal je in 9 van de 10 gevallen nog geen perfecte truck eruit. :)
W0ei ?
pi_113724395
Zo, eerste stap is gedaan.. Paar steenslagplekjes weggewerkt, morgen eens het resultaat bekijken en de auto in de wax zetten,,,
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_113724841
Het effect van Iron-x is best leuk trouwens:

Sist ook een beetje viel me op..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  dinsdag 3 juli 2012 @ 18:31:11 #163
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_113724906
Maar het stinkt vooral _O-
pi_113724933
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 18:31 schreef Goddelijker het volgende:
Maar het stinkt vooral _O-
Echt wel hja! zelfs als je ermee bezig bent buiten moet je er niet recht boven gaan hangen...
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_113725128
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 18:31 schreef Goddelijker het volgende:
Maar het stinkt vooral _O-
Het stinkt erger dan hoe goed de werking van het spul is.

En aangezien het spul goed werkt, geeft dat de stank wel aan :+
W0ei ?
pi_113725311
Was best verbaasd inderdaad, velgen die er net 10.000 km onder zitten en altijd goed zijn schoongemaakt, maar het Iron X reageerde direct..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_113725954


Zo, een nieuwe lijstje gemaakt. Ik snap echter niet welke applicators ik moet hebben. Kan iemand mij vertellen welke?
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 19:01:46 #168
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_113726036
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 18:31 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Echt wel hja! zelfs als je ermee bezig bent buiten moet je er niet recht boven gaan hangen...
En niet aan je handen krijgen, dat blijf je ruiken...
pi_113727146
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 18:59 schreef Gkhn het volgende:
[ afbeelding ]

Zo, een nieuwe lijstje gemaakt. Ik snap echter niet welke applicators ik moet hebben. Kan iemand mij vertellen welke?
Volgens mij zit je wel goed, je moet alleen nog iets hebben voor de banden. en genoeg MF doeken.
Ik raad aan om een stuk of 6 te nemen, heb je voor elk product een eigen doek. Die van Monello zijn erg goed!
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_113727432
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 19:25 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Volgens mij zit je wel goed, je moet alleen nog iets hebben voor de banden. en genoeg MF doeken.
Ik raad aan om een stuk of 6 te nemen, heb je voor elk product een eigen doek. Die van Monello zijn erg goed!
Voor de banden ga ik Tyre Shine gebruiken van de action :9 , en ik ga ook die goedkope doeken van eBay bestellen. Lijkt mij genoeg als een beginner.
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 21:31:00 #171
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_113733694
Leerzaam topic :) Kleien kende ik nog niet (bij lak dan)! Bij het zien van de Youtube-video was m'n eerste gedachte: "Die idioot staat een glimmende auto op te poetsen"... Tot de glans na 3 minuten aanzienlijk beter was dan aan het begin :)
censuur :O
pi_113734758
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 19:31 schreef Gkhn het volgende:

[..]

Voor de banden ga ik Tyre Shine gebruiken van de action :9 , en ik ga ook die goedkope doeken van eBay bestellen. Lijkt mij genoeg als een beginner.
Nadeel van de goedkopere banden glim spullen vind ik altijd dat ze zo glimmen. Ik vind een matte look 9 van de 10 keer echt veel mooier staan, zoals je met wolfgang tire gel krijgt bijvoorbeeld. Of poorboys bold n bright gel.
W0ei ?
pi_113737066
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 21:31 schreef RemcoDelft het volgende:
Leerzaam topic :) Kleien kende ik nog niet (bij lak dan)! Bij het zien van de Youtube-video was m'n eerste gedachte: "Die idioot staat een glimmende auto op te poetsen"... Tot de glans na 3 minuten aanzienlijk beter was dan aan het begin :)
Ik wist tot het zien van dat filmpje ook niet wat het kleien van auto's inhoudt.. :@
pi_113749043
Qua banden spul zie ik liever iets wat meer een 'nieuw' look heeft.. Wolfgang - Black Diamond Tire Gel is daarin echt een goede, die ook nog eens een goede standtijd heeft. Nadeel is dat ie wel aardig wat geld kost..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  woensdag 4 juli 2012 @ 09:13:23 #175
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_113750237
Toch maar eens een krik fixen om mijn banden onder de auto vandaan te krijgen 8-)
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 4 juli 2012 @ 09:17:22 #176
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_113750296
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 09:13 schreef Scorpie het volgende:
Toch maar eens een krik fixen om mijn banden onder de auto vandaan te krijgen 8-)
Zo'n klein garagekrik kost 30-40 euro, ideaal! Gebruik hem om m'n zomer- en winterbanden te wisselen. Veel makkelijker dan zo'n slinger/schaarkrik.
  woensdag 4 juli 2012 @ 09:18:34 #177
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_113750321
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2012 09:17 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Zo'n klein garagekrik kost 30-40 euro, ideaal! Gebruik hem om m'n zomer- en winterbanden te wisselen. Veel makkelijker dan zo'n slinger/schaarkrik.
Link?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_113752077
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 07:25 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Qua banden spul zie ik liever iets wat meer een 'nieuw' look heeft.. Wolfgang - Black Diamond Tire Gel is daarin echt een goede, die ook nog eens een goede standtijd heeft. Nadeel is dat ie wel aardig wat geld kost..
Mee eens.
W0ei ?
pi_113752403
quote:
11s.gif Op woensdag 4 juli 2012 09:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Link?
Marktplaats, of wachten op aanbieding bij aldi of lidl


http://auto-diversen.mark(...)fta_ind=52&df=1&fs=1
pi_113754911
Dergelijke krikjes zijn goed genoeg voor een paar keer per jaar.
Zelf heb ik zo'n ding wel 25 keer per jaar gebruikt bij meerdere auto's en dat is ook 6 jaar goed gegaan. Nu zakt ie automatisch een beetje haha
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  woensdag 4 juli 2012 @ 13:05:45 #181
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_113756957
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 12:01 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Dergelijke krikjes zijn goed genoeg voor een paar keer per jaar.
Zelf heb ik zo'n ding wel 25 keer per jaar gebruikt bij meerdere auto's en dat is ook 6 jaar goed gegaan. Nu zakt ie automatisch een beetje haha
Die kun je dan ook weer gewoon bijvullen met olie, heb ik ook gedaan en nu werkt ie weer prima. Zowel voor een Fiat van 700 kg als voor een Lexus van 1350 kg... :) Het is natuurlijk niet het beste materiaal en als je van plan bent veel te gaan sleutelen kun je beter een betere kwaliteit aanschaffen, maar voor incidenteel je wielen eraf te halen is het goed genoeg.
Don't let my username fool you...
pi_113758176
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 13:05 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Die kun je dan ook weer gewoon bijvullen met olie, heb ik ook gedaan en nu werkt ie weer prima. Zowel voor een Fiat van 700 kg als voor een Lexus van 1350 kg... :) Het is natuurlijk niet het beste materiaal en als je van plan bent veel te gaan sleutelen kun je beter een betere kwaliteit aanschaffen, maar voor incidenteel je wielen eraf te halen is het goed genoeg.
Ah, vandaar.
Was gister in de loods bezig met mijn velgen, maar kreeg ze er steeds maar niet weer op. gebruikte een 2 tons krik die steeds leek te zakken..
Toen maar een 20tons krik gepakt.. ~O>

Maar de Seat staat weer mooi in de wax. :) Heerlijk zuinig spul trouwens, die hard wax van Dodo.. me likes..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_113758609
Thanks.. Dan ga ik daar maar es naar kijken.. :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_114082664
Bijna alle plaatjes in de OP zijn dood...
W0ei ?
pi_114084655
Die van carclean gedeeplinked zijn wel ja
  FOK!fotograaf zaterdag 21 juli 2012 @ 21:46:28 #186
145146 Andyy
pi_114510182
Ik heb op de motorkap een best groot gedeelde beetje dik spul zitten, allemaal spetters. Nu ik dat eraf heb gewassen zijn er doffe plekjes overgebleven, het bestrijkt een aanzienlijk deel van de motorkap. (spetters waren redelijk gecentreerd en leek van 1 centraal punt vandaan gekomen te zijn)
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Ik denk zelf dat het mogelijk zuur(?) is en het wellicht vandalisme is
pi_114527666
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 21:46 schreef Andyy het volgende:
Ik heb op de motorkap een best groot gedeelde beetje dik spul zitten, allemaal spetters. Nu ik dat eraf heb gewassen zijn er doffe plekjes overgebleven, het bestrijkt een aanzienlijk deel van de motorkap. (spetters waren redelijk gecentreerd en leek van 1 centraal punt vandaan gekomen te zijn)
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Ik denk zelf dat het mogelijk zuur(?) is en het wellicht vandalisme is
Heb je hard lopen boenen? Doffe plekken zijn 9 van de 10 keer namelijk een hele hoop kleine krassen bij elkaar. Als je hem buiten in de zon zit en er vanaf verschillende hoeken naar kijkt kan je het vaak wel zien :)
W0ei ?
  FOK!fotograaf zondag 22 juli 2012 @ 14:07:00 #188
145146 Andyy
pi_114528897
Er zaten dikke spetters op, de plekjes zitten echt waar de spetters zaten. Heb het er hard afproberen te poetsen ja (en een beetje geprobeerd te polijsten met waxspul met licht schuurmiddel). Maar er zat ook wat van dat spul op de koplamp en dat ging er wel gewoon vanaf.
pi_114529281
quote:
6s.gif Op zondag 22 juli 2012 14:07 schreef Andyy het volgende:
Er zaten dikke spetters op, de plekjes zitten echt waar de spetters zaten. Heb het er hard afproberen te poetsen ja (en een beetje geprobeerd te polijsten met waxspul met licht schuurmiddel). Maar er zat ook wat van dat spul op de koplamp en dat ging er wel gewoon vanaf.
Koplamp is van een ander materiaal, dus er bestaat een kans dat het daar gewoon niet goed aan blijft hechten.

Maar de spetters kunnen vanalles zijn: Verf, teer, boomhars enz.. De doffe plekken komen waarschijnlijk omdat je het eraf hebt proberen te poetsen. Enige manier om dit weer goed weg te krijgen is om het te polijsten.
W0ei ?
  FOK!fotograaf zondag 22 juli 2012 @ 20:36:29 #190
145146 Andyy
pi_114541946
Beetje kut, is 3 maanden oud, heb 'm netjes in wax staan en afgelopen zaterdag nog gewassen :'(
pi_114542282
Dan zit er nog garantie op de lak?!
  zondag 22 juli 2012 @ 21:30:20 #192
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_114544397
Keertje kleien en polijsten zal wonderen doen denk.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_114546273
D
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 20:43 schreef JohnB52 het volgende:
Dan zit er nog garantie op de lak?!
at is alleen op fabrieksfouten zoals stukjes stof onder de lak
W0ei ?
pi_114548185
lijkt me niet, als je al doffe plekken krijgt van n beetje vuil?

Wat voor auto is het? Welke kleur? En ben je al naar de dealer geweest?
  FOK!fotograaf maandag 23 juli 2012 @ 00:22:56 #195
145146 Andyy
pi_114552732
BMW X1, Tiefseeblau (donkerblauw) en ik kwam er pas zaterdag achter toen ik de auto had gewassen en er nog vuil op zat :{
Ben wel van plan om 'm naar de dealer te brengen en hun er naar laten kijken+hun oordeel vragen
pi_114559356
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 22:52 schreef JohnB52 het volgende:
lijkt me niet, als je al doffe plekken krijgt van n beetje vuil?

Wat voor auto is het? Welke kleur? En ben je al naar de dealer geweest?
Doffe plekken zijn dus over het algemeen gewoon krassen. En dit valt niet onder je garantie, tenzij hij bij de dealer er zo bij staat (maar met al die vettige meuk die ze daar gebruiken zie je het niet altijd).
quote:
6s.gif Op maandag 23 juli 2012 00:22 schreef Andyy het volgende:
BMW X1, Tiefseeblau (donkerblauw) en ik kwam er pas zaterdag achter toen ik de auto had gewassen en er nog vuil op zat :{
Ben wel van plan om 'm naar de dealer te brengen en hun er naar laten kijken+hun oordeel vragen
Sowieso doen inderdaad.
W0ei ?
  donderdag 26 juli 2012 @ 21:02:40 #197
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_114694011
Gegroet vanuit Italie, waar de auto onder naaldbomen staat die ongelofelijk veel rotzooi verliezen. Auto was van de week gewoon helemaal mat :')
pi_114694478
Hoe is t afgelopen met je bezoek bij de dealer?
pi_114891097
Ik heb gisteren een setje ''nieuwe'' velgen gekocht welke ongelofelijk smerig zijn. Ik heb nog Autoglym engine cleaner staan welke volgens de site van carclean ook geschikt is voor het gebruik op velgen.
Ik denk dat ik naast dat ook nog iron X aanschaf, dat moet voldoende zijn om ze helemaal schoon te krijgen neem ik aan?
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_114891840
Jep, en misschien nog wat Tar-X voor de teerplekken..
Je kan ook kiezen voor Auto Finesse Oblitarate Tar Remover of Autoglym Intensive Tar Remover. Doen allemaal hetzelfde eigenlijk

Persoonlijk zou ik ze gewoon met een echte velgenreiniger (wel zuurvrij), omdat dat denk ik toch net wat beter werkt. Maargoed, je kan het proberen :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_114892310
Denk dat ik er eerst even op los ga met Autoglym engine cleaner, kijken hoever ik kom en dat ik daarna even langs carclean rij voor de overige benodigdheden :P
Lastig te zien wat voor vuil er allemaal opzit.
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_115301267
Is alweer anderhalve week geleden, maar mijn Audi heeft een exterior detail gekregen dankzij iemand van het Audiforum die er aardig fanatiek in is.

Helaas is de Audi lak zo hard en zo erg mishandeld dat nog niet alles eruit is met de DAP. Rotary moet hier de oplossing bieden alleen deze heeft degene die mijn auto gedetailed heeft nog niet in bezit.

Foto's:














Erg veel van geleerd en ga binnenkort zelf de nodige spullen kopen om het weer in deze conditie te houden :)
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_115333310
Dat ziet er top uit!! Het bijhouden zal nu zoveel makkelijker/fijner zijn! Weet je welke middelen er gebruikt zijn?

Ik ben gister aardig bezig geweest met mijn wagen. Eerst gewassen met DJ Born to be mild, toen licht gepolijst met de Finale icm witte pad. Toen de Black Hole met de zwarte pad en ik heb vervolgens voor het eerst de wax met de dap500 aangebracht (colonite 845 op de gouden pad). Dit vond ik echt heerlijk werken! Je gebruikt het superzuinig en het gaat best rap. Veel foto's heb ik niet, want toen ik de wagen klaar wilde zetten voor wat foto's bleek m'n accu overleden.


De Mezzo heb ik voor m'n motorkap geprobeerd, deze was 4 maanden geleden over gespoten en ik had gewoon niet de strakke harde glans die ik in mijn dak had, helaas ook niet voor elkaar gekregen door verschillende combinaties te proberen



pi_115333942
Wow, wat een dikke Volvo!

Nee, weet niet het niet precies, ook die monello flesjes en volgens mij black hole en nog een wax (carnouba, geen hybrid)
Echt lastig met de namen die ze al die producten geven, onthoud het niet :P

Moet alleen nog even een goede washandschoen ding vinden voor een leuke prijs en een paar goede droogdoeken. Spons en zeem zijn verleden tijd :X
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_115334578
Die zijn allebei weer netjes zeg!

Een goede washandschoen.. Dan zou ik eens kijken naar een Monello Washmitt.
Werkt beter dan sommige hele dure..

Goede droogdoeken zijn bijvoorbeeld de oranje CSF - Delirium en de hele dikke 'Uber giant drying towel' (via Ebay te vinden)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_115335014
De namen van de middelen leer je snel kennen als je het virus te pakken hebt :P
pi_115335503
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 14:05 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Die zijn allebei weer netjes zeg!

Een goede washandschoen.. Dan zou ik eens kijken naar een Monello Washmitt.
Werkt beter dan sommige hele dure..

Goede droogdoeken zijn bijvoorbeeld de oranje CSF - Delirium en de hele dikke 'Uber giant drying towel' (via Ebay te vinden)
Denk dat ik morgen gewoon langs CC rijd, is een klein stukje voor mij :)
Kan ik m dit weekend weer laten glimmen :D
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_115336911
Ja dat moet wel lukken..
Als tip geef ik je mee; neem een Quick Detailer om die te gebruiken als drooghulp.

Na het wassen van je auto even het gedeelte dat je wil drogen lichtjes innevelen met een gewenste Quick Detailer, en dan gewoon drogen.

- Kans op swirls van eventuele kleine vuiltjes verminder je hiermee
- Drogen gaat sneller/makkelijker
- Je auto krijgt zo'n look waardoor het lijkt alsof ie net in de wax gezet is
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_115337056
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 15:01 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ja dat moet wel lukken..
Als tip geef ik je mee; neem een Quick Detailer om die te gebruiken als drooghulp.

Na het wassen van je auto even het gedeelte dat je wil drogen lichtjes innevelen met een gewenste Quick Detailer, en dan gewoon drogen.

- Kans op swirls van eventuele kleine vuiltjes verminder je hiermee
- Drogen gaat sneller/makkelijker
- Je auto krijgt zo'n look waardoor het lijkt alsof ie net in de wax gezet is
Thanks voor de tip!
Dit tast de bestaande waxlaag uiteraard niet aan neem ik aan?
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_115337808
Klopt. Voor de bestaande waxlaag maakt het niet uit.. Als je Mothers Showtime / Meguiars Last Touch bijv pakt, dan heb je zelfs 'glansversterkers' en dergelijke, dus het is alleen voor het oog.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_115532412
Alhoewel de lak van mijn auto er nog zeer goed uitziet en veel glimt zie ik wel al redelijk wat fijne krasjes in het zonlicht. De drang om een DAP900 aan te schaffen begint dus wat groter te worden... Ik ben sowieso nog nooit verder gegaan dan het kleien van de lak, dus ik ben erg benieuwd hoeveel mooier ik de lak nog kan krijgen :P

Foto van na een gewone wasbeurt:

De velgen zijn erg veel werk om schoon te houden, maar o zo mooi om te zien als ze blinken:


Met een eenvoudige wasbeurt ben ik altijd al snel een 1,5 a 2 uur bezig. Dat is dus de wagen, velgen en dan nog wat kleine dingen zoals onder de motorkap.

[ Bericht 3% gewijzigd door SToRM81 op 13-08-2012 22:21:36 ]
PSN id: NL_SToRM
pi_115534989
Hi,

Is er nog een nabehandeling van aluminium (met blanke lak) velgen om ervoor te zorgen dat stof van de remblokken minder goed hecht ?

Ik wil binnenkort mijn velgen 1 voor 1 onder de auto vandaan halen om ze een grondig schoon te maken.

Een pot dasty spons en tandenborstel heb ik al klaar liggen.
Heb ik nog meer nodig ?
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_115535315
Ik heb daar Wheel Sealant van Poorboy's voor gekocht. Voor het grove vuil zou je eventueel IronX kunnen gebruiken (dat spul stinkt wel enorm! :P).
Als alternatief voor IronX zou je ook nog Wolf's Chemicals Deironizer kunnen gebruiken. Dat is wat dikker en blijft dus beter zitten, maar moet wel iets langer inwerken.

[ Bericht 18% gewijzigd door SToRM81 op 13-08-2012 23:07:15 ]
PSN id: NL_SToRM
pi_115536969
Wat een dikke bak zeg die s2000 en het blijven prachtige velgen die le mans!
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_115539407
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 23:02 schreef SToRM81 het volgende:
Ik heb daar Wheel Sealant van Poorboy's voor gekocht. Voor het grove vuil zou je eventueel IronX kunnen gebruiken (dat spul stinkt wel enorm! :P).
Als alternatief voor IronX zou je ook nog Wolf's Chemicals Deironizer kunnen gebruiken. Dat is wat dikker en blijft dus beter zitten, maar moet wel iets langer inwerken.
^O^
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_115539474
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 23:28 schreef FalleNk810i het volgende:
Wat een dikke bak zeg die s2000 en het blijven prachtige velgen die le mans!
Die moet je in zijn 2de versnelling door een tunnel rijden met 8500 toeren per minuut 8-)
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:02:49 #217
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_115545849


:D
pi_115546028
Iets te veel blur haha, zie de onderkant van de velgen en t dak te wazig
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_115547481
Vorige week naar CarClean gereden en dit gehaald voor het onderhoud van mijn Audi.



Ik had niet verwacht dat er nog zoveel vanaf kwam, had de velgen namelijk al een keer helemaal schoongemaakt met Autoglym engine cleaner :D



Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:25:27 #220
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_115547696
Lekker luchtje he?

Tevens:
pi_115547744
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 10:25 schreef Goddelijker het volgende:
Lekker luchtje he?

Tevens:
[ afbeelding ]
Ja, je went er wel aan haha.

Mooi man, die van mij zit alweer onder het zand :'(
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:29:21 #222
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_115547810
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 10:27 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Ja, je went er wel aan haha.

Mooi man, die van mij zit alweer onder het zand :'(
Haha, spoot het laatst op een auto die altijd vlak naast het spoor staat.
Het werd he-le-maal paars.

Gisteren gewassen, ook van binnen.
GC Stripper Scent. O+
pi_115548383
Stripper Scent is hemels.. Zit ook in me stofzuiger filter.. Lekkere hoerenlucht binnen :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_115548418
Wut is dat?
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_115548474
Wat is dat dan weer voor spul ? Lijkt me wel humor om dat ongemerkt in de stofzuiger te doen :p
pi_115548623
Chemical Guys _O_
Wat een geniaal spul hebben die Smart Wax lui _O_
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:10:06 #228
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_115549009
GC's Stripper Scent is een luchtverfrisser, maar niet een die stinkt.
pi_115549097
Die ruikt echt heerlijk. Ruikt naar amarenen.
Tot nu toe heb ik em aan +- 20 mensen laten ruiken, en iedereen vond het lekker ruiken.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_115550377
Waar kopen jullie die dan ? Kan m bij carclean niet vinden
pi_115550993
Driven2shine.nl
Lekocarhifi.nl
elitecarcare.co.uk

:) Allen betrouwbare shops
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_115634032
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 12:19 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Driven2shine.nl
Lekocarhifi.nl
elitecarcare.co.uk

:) Allen betrouwbare shops
Zijn er nog wel een paar in Nederland die het hebben :) Bovenstaande shops zijn inderdaad ook betrouwbaar :)
W0ei ?
pi_115634092
Ik heb ff gekeken, best hoge verzendkosten, terwijl ik eigenlijk niks anders nodig heb, maar in ieder geval bedankt!
pi_115634258
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 10:49 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Stripper Scent is hemels.. Zit ook in me stofzuiger filter.. Lekkere hoerenlucht binnen :D
Hoe doe je dat dan in je stofzuiger? Op t filter sprayen?
pi_115634323
Jep, er zit zo'n filter op waar de uitstromende lucht doorheen gaat (om fijne stofjes tegen te houden). Spraytje erop en je ruikt het door je hele huis haha
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_115638223
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 10:34 schreef JohnB52 het volgende:
Ik heb ff gekeken, best hoge verzendkosten, terwijl ik eigenlijk niks anders nodig heb, maar in ieder geval bedankt!
Dat is niet heel raar toch als je maar 15 euro uitgeeft. Moet wel winst gemaakt worden :P
W0ei ?
  donderdag 16 augustus 2012 @ 17:05:27 #237
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_115647808
Dit weekend m'n auto onderhanden nemen: wassen, kleien, polijsten (voor het eerst met de DAP), waxen. Interieur, exterieur, motorruimte... Als ik klaar ben kan ik weer vol trots rond rijden!
pi_115651175
Wat voor auto heb je?:)
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  donderdag 16 augustus 2012 @ 22:31:56 #239
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_115660670
Alfa 147, op zich niet heel speciaal dus maar ik ben er stiekem best een beetje verliefd op ;)
pi_115663205
waarschijnlijk gaik vloeken hier maar

zijn die Turtle Wax Color Magic setjes nog wat :D
pi_115663443
Als je t nog moet kopen zou ik voor iets anders gaan, als je het al hebt liggen zou ik het gewoon gebruiken.

Chuck norris advies geven, klinkt raar haha
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_115663756
mha, mn auto moet echt een keer gepoetst worden, maar ik heb geen zin om tig pleuro uit te geven aan allerlei middeltjes. dus dit lijkt me wel makelijk. volgens youtube, zelfs wat krassen mee weg te krijgen ^O^ _O_ _O_
pi_115664420
Ik weet wat je bedoeld! Voor de corrado?
Krassen weghalen zal het niet doen, hoogstens maskeren
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_115666441
voor de corrado idd :')
pi_115670995
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 22:31 schreef Aikara het volgende:
Alfa 147, op zich niet heel speciaal dus maar ik ben er stiekem best een beetje verliefd op ;)
Haha, vind het zelf niet zo'n mooie achterkant, voor de rest leuke Alfa. Ben benieuwd naar de foto's.
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 00:37 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
voor de corrado idd :')
Hoezo :') ?
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_115671124
Anders gewoon naar een detailer brengen?
Na behandeling zijn er genoeg sealants/waxes die het 6 tot 8 maanden uithouden, dus voor jou een kwestie van juist wassen en ff nalopen met een QD tijdens het drogen.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_115675817
:'). omdat er dom weg geen zin in kan krijgen :') en nee, ons is te zuunig om het te laten doen :')
pi_115676119
Zonde.. Zeker als je een leuke Corrado hebt :P Toch meer een liefhebbers ding ipv een goedkoop dagelijks hok lijkt me :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_115678619
@chuck:

kan je niet met gesloten beurs doen? Jij doet bij n auto op t forum n onderhoudsbeurt oid, en een van de detaillers hier die poetst jouw auto? *O*
pi_115679440
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 11:50 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Zonde.. Zeker als je een leuke Corrado hebt :P Toch meer een liefhebbers ding ipv een goedkoop dagelijks hok lijkt me :P
tis zeker een liefhebbers auto. tis ook meer een kwestie van zin maken, als ik eenmaal bezig ben, dan gaat het ook nog wel vlot (en netjes). :P

technisch is ook dik orde meer, een kwestie van een keer wassen :P meschien straks nog maar ff wassen. als battlefield niet te leuk is :')
pi_115713099
nou vanmorgen even in de weer geweest :D
valt mij eigenlijk wel mee hoe goed dat werkt die colour wax van turtle wax ^O^ je krijgt er steenslag aardig netjes mee weg gemoffeld :P
pi_115718697
foto's? :D
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_115943661
Gisteren nog snel de auto afgespoeld. Daarna met de hand gewassen.

Ga ik de boel opruimen. Pak de jerrycan met shampoo. Oh dat was dus de APC :-p
pi_115945954
Lol.. Dat wordt dus weer wassen en waxen.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_116129183
Zou dit wat zijn als neuraliseerder van nare luchtjes?


http://www.driven2shine.n(...)er.html#.UD0x_WthiSM
pi_116130405
Met die van Smartwax heb ik geen ervaring. Wordt net als Chemical Guys door Werner Chemicals gemaakt (leuk weetje)

Wel heb ik ervaring met die van ValetPro, en die werkt maar behoren.

Ik weet niet wat je wil neutraliseren, maar in de meeste gevallen is het makkelijker om een extractor te nemen..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_116130634
T ruikt n beetje naar euhm.... Oudere mensen in de auto, hij is een aantal jaar van oudere mensen geweest, ruikt n beetje als n muf bejaardentehuis zeg maar. En ik was ook zo handig om mijn winterjas in op de grond te laten liggen, die heeft dezelfde geur. K kan m natuurlijk ook aan mn vader geven, maar denk dat ie naar de stomerij gaat ;-)

Hoe werkt n extractor eigenlijk? Als n soort stofzuiger?
pi_116130706
In ieder geval de strippers scent besteld!
pi_116130937
Stripper scent ruikt heerlijk :)

Als een hemel gelijmd is gebruik ik ipv een extractor de ValetPro Odour..
Een extractor is een stofzuiger, maar daar zit ook een sproeikop op, die een middel sproeit op de bekleding en meteen daarna zuig je het weer op, samen met het vuil en de luchtjes zullen dan ook moeten verdwijnen.

Je kan uiteraard ook gewoon met de hand een apc flink verdunnen (1:10), dan sprayen en met een waterstofzuiger alles opzuigen. Gaat ook perfect :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_116131020
En heb jij zelf n extractor, of huur je m altijd?
pi_116131122
Zelf gebruik ik inmiddels een goede eigen waterstofzuiger, aangezien een extractor voor mij niks extra's biedt.. Zelf kan ik ook sprayen en iets opzuigen tegelijkertijd. Resultaat zag er in een 1:1 test hetzelfde uit

Die huurdingen zitten vaak vol met vuil en met andere (sterkere) reinigingsmiddelen.. Die gebruik ik liever niet bij auto's ;) (wie weet wat de vorige gereinigd heeft, en de slangen niet voldoende doorgespoeld.. Ik wil het risico niet lopen)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_116131514
Welke waterstofzuiger gebruik je dan? Eens kijken of die aanschaf t me waard is :-)
pi_116212152
Odor Eliminator Bacteria Killer van Smartwax besteld en die Strippers Scent, en kreeg nog n miniflesje Watermelon erbij (gratis)

Besteld bij drive2shine , snelle verzending, en zelfs savonds wordt de mail beantwoord! Top!

Enigste nadeel: bij de Stripper Scent zat een losse sprayer, die pastte niet, rietje was te lang, maar heb m op maat geknipt.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 08:50:02 #264
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_116221565
Beter te lang, dan te kort!
pi_116223552
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 23:41 schreef JohnB52 het volgende:
Welke waterstofzuiger gebruik je dan? Eens kijken of die aanschaf t me waard is :-)
Poeh goeie vraag.. Kheb em gekregen namelijk.
Wat ik wel weet is dat het een klein industrieel ding is met 1500W zuigkracht, 2180 mm H20 onderdruk en 205 m3/u volume.. Dat stond erop iig :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_116223620
Wassen jullie wel eens in de regen?

Oh en ik heb een Monello Bianco? Droogdoek, maar na het dak en motorkap is deze al helemaal doorweekt en is er weinig drogen meer bij..

Heb ook spray n wipe, moet ik dit nog verdunnen? En verwijderd dit ook vlekken van al reeds opgedroogd water?
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_116225874
Ik was nooit in de regen, want dan word ik zelf kletsnat.. Wel is het handig omdat je geen kalkvlekken krijgt ;) (althans; als het hard genoeg regent)

Monello Bianco is gewoon een grote MF doek en geen droogdoek.
Senza Acqua is de droogdoek van Monello ;)

Spray&Wipe kun je 1:1 verdunnen als je bijv. gaat kleien (liefst met gedemineraliseerd water ivm bacterievorming na lange tijd op de plank staan), maar verder hoef je het niet te verdunnen.

Je kan elke detailerspray (dus ook Spray&Wipe) gebruiken als drooghulp.
Na het wassen en afspoelen van de auto gewoon lichtjes wat over een paneel nevelen (hoeft niet veel te zijn), en dan gewoon drogen met een droogdoek. Je zal zien hoe makkelijk het gaat, en de kans op swirls/lichte krasjes wordt hiermee nog kleiner gemaakt.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_116226358
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 11:24 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik was nooit in de regen, want dan word ik zelf kletsnat.. Wel is het handig omdat je geen kalkvlekken krijgt ;) (althans; als het hard genoeg regent)

Monello Bianco is gewoon een grote MF doek en geen droogdoek.
Senza Acqua is de droogdoek van Monello ;)

Spray&Wipe kun je 1:1 verdunnen als je bijv. gaat kleien (liefst met gedemineraliseerd water ivm bacterievorming na lange tijd op de plank staan), maar verder hoef je het niet te verdunnen.

Je kan elke detailerspray (dus ook Spray&Wipe) gebruiken als drooghulp.
Na het wassen en afspoelen van de auto gewoon lichtjes wat over een paneel nevelen (hoeft niet veel te zijn), en dan gewoon drogen met een droogdoek. Je zal zien hoe makkelijk het gaat, en de kans op swirls/lichte krasjes wordt hiermee nog kleiner gemaakt.
Senza Acqua bedoel ik inderdaad, ben nog steeds niet gewend aan al die namen :P
Ik wil het vooral als drooghulp gebruiken ja, niet verdunnen dus?

Paar weken geleden ging het prima met de Senza drogen, want toen was het ook aardig warm buiten en droogde het water wat sneller op met als gevolg dat ik minder moest opnemen met de Senza. Afgelopen weekend was het gewoon typisch nederlands kut weer. Net geen regen!
Maar na het afspoelen lag er nog aardig wat water op de auto en nadat ik de vlakke delen had gedroogd was de Senza al verzadigd en kon ik de rest niet meer fatsoenlijk opdrogen zonder strepen.
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_116226713
Als drooghulp hoef je em niet te verdunnen. Omdat je auto dan toch nog nat is, verdund het zichzelf enigsinds. Daarnaast heb je als drooghulp juist heel weinig nodig om een mooie 'net gewaxte' look te krijgen.

Hoe was je de mf doeken? Als je het wast met een wasmiddel waar wasverzachter in zit, zal de doek steeds minder op gaan nemen. Doeken wassen met een product als 'Micro-Restore' zal dit tegengaan.

Als je doek zo snel verzadigd is en je auto heeft een nette waxlaag, dan gaat er ergens iets fout.
Hoe spoel je je wagen af? Als je het met een tuinslang doet kun je dmv sheeting eigenlijk al de helft minder water op je auto hebben liggen/staan/hangen.

Zie dit filmpje hoe je dit het beste kan doen. Als je het eenmaal gewend bent, doe je het voortaan altijd zo:


Kalkvlekken direct na het wassen krijg je met pure Spray&Wipe wel weg zonder problemen.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_116226748
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 11:37 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Senza Acqua bedoel ik inderdaad, ben nog steeds niet gewend aan al die namen :P
Ik wil het vooral als drooghulp gebruiken ja, niet verdunnen dus?

Paar weken geleden ging het prima met de Senza drogen, want toen was het ook aardig warm buiten en droogde het water wat sneller op met als gevolg dat ik minder moest opnemen met de Senza. Afgelopen weekend was het gewoon typisch nederlands kut weer. Net geen regen!
Maar na het afspoelen lag er nog aardig wat water op de auto en nadat ik de vlakke delen had gedroogd was de Senza al verzadigd en kon ik de rest niet meer fatsoenlijk opdrogen zonder strepen.
Ach, ik gebruik ook altijd 2 droogdoeken.. Heb zelf die van Dodo Juice(mooi geel.. :P ) en ik geloof die van Autoglym. 1 droogdoek red ik zelfs mijn Ibiza niet mee, en die is toch een stuk kleiner als je Audi..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_116227125
Ik kan met mijn droogdoek gewoon 1,5 auto doen.. Daarna houdt het ook echt op (en ruikt me doek altijd naar de op dat moment gebruikte quick detailer) :P

Je werkwijze van afspoelen doet echt super veel, en daarnaast ligt het eraan waarmee je je doeken uitwast. Dure wasmiddelfabrikanten mikken in hun wasmiddel gewoon wasverzachters, en daardoor gaan je mf doeken steeds slechter functioneren.

Vloeibaar wasmiddel van de Aldi/Lidl heeft dit allemaal niet (dus ideaal voor je detail doeken)

Eens in de zoveel tijd je wasmachine leeg op 90 graden laten draaien met soda zal er ook voor zorgen dat resten wasmiddel en wasverzachter verdwijnen uit je machine (vergeet het wasverzachterbakje niet te reinigen)

Als je je doeken toch zacht wil houden en je hebt geen Micro-Restore, kun je ook een scheut azijn in je wasverzachterbakje gooien. Dat werkt ook uit de kunst. Daarna drogen op een rekje en als alle doeken gedroogd zijn ff in de droger om de microvezels los te schudden (wel op koude stand!!)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_116227449
Ik was die dingen niet... Spoel ze altijd gewoon goed uit en laat ze drogen.

Die manier van het afspoelen van een auto is wel heel erg nuttig. Ga ik de volgende keer zeker zo aanpakken want ik loop maar een beetje te sproeien inderdaad.
Thanks voor de tips!
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:04:56 #273
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_116227471
Wat is trouwens de beste QD? Want mijn Red Mist is bijna op. :P
pi_116228375
Een beste is er niet.. Het is net wat je zelf fijn vind om mee te werken..

Wil je er eentje zoals Red Mist voor de aanvulling op je waxlaag, of gewoon een willekeurige QD?

Met bescherming heb je een aantal keuzes. O.a.
- Dodo Red Mist Tropical
- Poorboys QD+
- ValetPro Citrus Bling (puur / 1:1) geeft tot 3 weken extra bescherming

Zonder bescherming maar fijn werken o.a.
- Poorboys Spray&Wipe
- Auto Finesse Finale
- Mothers Last Touch
- en zo nog veel meer merken haha

Eventueel kun je es kijken voor CarPro Reload. Het is geen quick detailer maar een spray sealant, en door slechts te sprayen en af te nemen heb je al gauw 3 maanden bescherming.. (mits je iets zoekt wat bescherming moet bieden)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_116228395
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 12:04 schreef Goddelijker het volgende:
Wat is trouwens de beste QD? Want mijn Red Mist is bijna op. :P
Gebruik op dit moment QD+. Perfetto vind ik ook wel aardig, misschien wat om een keer te proberen :)
W0ei ?
pi_116239247
Heb zelf 3 liggen, de groene van Dodo (spray and whipe geloof ik), Autoglym ShowShine en Mother's..
Tot nu toe bevalt de QD van Mothers mij het beste, hoewel de Autoglym ook makkelijk is(grote deobus..)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_116241582
Ik heb geen tuinslang, dus gebruik ik de wasbox om me auto schoon te spuiten. Maar daarna wil ik hem liever thuis verder wassen met de hand. Maar hoe kan ik hem daarna het beste "afspoelen" Ik heb immers geen tuinslang.
.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 18:18:50 #278
182073 invine
blablabla etc.
pi_116241930
Emmer water eroverheen?
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_116242798
Meerdere emmers zullen dan nodig zijn (er zijn afsluitbare 20 liter emmers te krijgen)

Je kan eventueel een Gloria FoamMaster FM10 kopen om je auto te foamen en daarna je auto spoelen met gewoon emmers water.
Dan wassen en ook weer met emmers afspoelen.

In sommige wasboxen mag je gewoon langere tijd staan, dus misschien daar een heel stappenplan doen?
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_116253303
Vanavond de Audi weer gewassen. Werkt echt super die methode uit dat filmpje, kon het nu prima doen met één droogdoek! Spray n wipe gebruikt en het glimt weer super!
Kijken of ik morgen een mooie foto kan maken :)
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_116261260
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 18:45 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
..

In sommige wasboxen mag je gewoon langere tijd staan, dus misschien daar een heel stappenplan doen?
Helaas hangt bij de wasboxen hier een agressief zweertje van lieden die hun E36 of Corrado ff zonder spoelen willen bewerken met de schuimborstel. Op hun beurt wachten kunnen ze al niet, laat staat geduldig naar iemand kijken die met een hand uitgebreid zijn wagen sopt.

Nee, dacht meer aan een QD of spraywax icm een MF doek om het restje waswater af te nemen.
.
pi_116262505
Handig he FalleNk810i? :D Ik ben benieuwd naar de foto.

@Fer, misschien dan toch es een andere wasbox zoeken, of echt gewoon daar afspoelen en dan naar huis gaan en met emmers gaan sjouwen als een tuinslang geen optie is.

Als drooghulp zou ik gewoon kijken naar een detailerspray ipv spraywax.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_116263148
Voor de liefhebbers:

Carclean bestaat 5 jaar en hebben wat aanbiedingen:


http://carclean.nl/news.aspx?id=175
pi_116264154
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 09:29 schreef JohnB52 het volgende:
Voor de liefhebbers:

Carclean bestaat 5 jaar en hebben wat aanbiedingen:

http://carclean.nl/news.aspx?id=175
Gaat me dus weer geld kosten..
Sowieso nu maar polijstspul bestellen voor de velgen..
Denk dat ik die Resin polish bestel, en de gele en blauwe polijstballen. Daar zou het wel mee moeten lukken.

[ Bericht 7% gewijzigd door Marco001 op 01-09-2012 11:09:30 ]
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_116267567
Op alle producten 5% korting, dat had ik nog niet gezien. Aanbiedingen 5 dagen geldig
pi_116269032
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 10:54 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Gaat me dus weer geld kosten..
Sowieso nu maar polijstspul bestellen voor de velgen..
Denk dat ik die Resin polish bestel, en de gele en blauwe polijstballen. Daar zou het wel mee moeten lukken.
Hoe zien de wielen eruit? Geel is wel heel erg grof namelijk..
Bijna alle wielen krijg je met een zwarte Uni-Cone icm Mezzo weer perfect strak.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_116269150
Dus niemand die een goede shampoo weet die je eventueel met een MF doek en emmer water kan afnemen ipv afspoelen.
.
pi_116275669
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 14:12 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Hoe zien de wielen eruit? Geel is wel heel erg grof namelijk..
Bijna alle wielen krijg je met een zwarte Uni-Cone icm Mezzo weer perfect strak.
Zit zwarte aanslag(ik denk teer) in de laklaag...
Wil gewoon, net als voor reeds gedaan is, de laklaag eraf polijsten, dus vandaar eerst geel en dan de blauwe of zwarte.. (met de hand en polishing cloth was het niet te doen, dus dan maar wat grover geschut gebruiken.. :P )
Lak van 1 van de 2 velgen in kwestie laat sowieso al los op het chromen gedeelte, en is daar dus heel lelijk, dus wil het net als voor gewoon gepolijst hebben..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_116275683
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 14:17 schreef Fer het volgende:
Dus niemand die een goede shampoo weet die je eventueel met een MF doek en emmer water kan afnemen ipv afspoelen.
Waterless shampoo's kan je dan gebruiken.. (Nog) geen ervaring mee.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_116276185
Bam!


Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  zaterdag 1 september 2012 @ 18:15:21 #291
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_116276456
Nice _O_
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_116277261
Gele en blauwe polishing ball besteld, als de blauwe(polishing) toch niet genoeg blijkt te zijn, pak ik gewoon de gele(cutting). OOk een halve liter Super Resin Polish besteld en 3 Piccolo Nero doeken. (kan je nooit genoeg van hebben, en het zijn echt geweldige doeken..)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zaterdag 1 september 2012 @ 19:19:46 #293
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_116278363
Hoe kun je trouwens het beste steenslag aanpakken? Want ik heb een paar flinke plekjes op m'n motorkap en A-stijl.
pi_116278500
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 19:19 schreef Goddelijker het volgende:
Hoe kun je trouwens het beste steenslag aanpakken? Want ik heb een paar flinke plekjes op m'n motorkap en A-stijl.
Geloof eerst goed schoonmaken, wetsanden, aanstippen lakstift, en dan polijsten.
(zo uit mijn hoofd..)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_116284542
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 18:15 schreef Scorpie het volgende:
Nice _O_
Thanks you!

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 19:19 schreef Goddelijker het volgende:
Hoe kun je trouwens het beste steenslag aanpakken? Want ik heb een paar flinke plekjes op m'n motorkap en A-stijl.
CC heeft zo'n kit zag ik laatst!
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_116285952
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2012 21:43 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Thanks you!

[..]

CC heeft zo'n kit zag ik laatst!
Ahja, die kit, is ook zo.. Schijnt ook goed te werken, maar is wel duurder(50,- meen ik te herinneren) En hebben ze die kit alweer op voorraad dan?
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_116286121
Ik heb geen idee, zou je ff moeten kijken. Zit nu mobile dus teveel moeite:p
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  zaterdag 1 september 2012 @ 23:13:19 #298
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_116288865
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:08 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Ahja, die kit, is ook zo.. Schijnt ook goed te werken, maar is wel duurder(50,- meen ik te herinneren) En hebben ze die kit alweer op voorraad dan?
Vind het nogal veel geld voor zo'n set. :{
Van Lanka is die set, of zo heet de set.
pi_116291262
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 23:13 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Vind het nogal veel geld voor zo'n set. :{
Van Lanka is die set, of zo heet de set.
Klopt, Paint restore kit ofzo heet het.. Heb er een poos geleden ook naar gekeken, maar was me teveel werk voor mijn auto..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_116315969
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 17:45 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Zit zwarte aanslag(ik denk teer) in de laklaag...
Wil gewoon, net als voor reeds gedaan is, de laklaag eraf polijsten, dus vandaar eerst geel en dan de blauwe of zwarte.. (met de hand en polishing cloth was het niet te doen, dus dan maar wat grover geschut gebruiken.. :P )
Lak van 1 van de 2 velgen in kwestie laat sowieso al los op het chromen gedeelte, en is daar dus heel lelijk, dus wil het net als voor gewoon gepolijst hebben..
Voordat je gaat polijsten zou ik eerst es een Iron-X en Tar-X behandeling geven.
Iron-X voor de ingebakken ijzerslijpel
Tar-X voor de ingebakken teerpuntjes

Dan zou dat weg moeten zijn.. En daarna alsnog polijsten, want dat maakt het echt af :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_116318436
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 19:07 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Voordat je gaat polijsten zou ik eerst es een Iron-X en Tar-X behandeling geven.
Iron-X voor de ingebakken ijzerslijpel
Tar-X voor de ingebakken teerpuntjes

Dan zou dat weg moeten zijn.. En daarna alsnog polijsten, want dat maakt het echt af :D
Beiden al gedaan.. Daarom denk ik dat het ook echt onder de laklaag zit.
En aangezien die laag toch al op een plekje los begint te laten, en er voor al niet meer opzit(en gewoon lelijk word..) dan maar direct het grove geschut.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')