abonnement Unibet Coolblue
pi_111199286
Ik ben van plan het mega-lelijke verlaagde plafond (schroten) te vervangen door gipsplaten.
Nu zitten er een paar deuren in de hal, waar ramen boven hebben gezeten.
Ik wil dit graag strakker afwerken dan nu het geval is, en het liefst zonder latjes.
Heeft iemand tips hoe ik dit het beste mooi kan afwerken?

Voor een goed beeld, zo ziet het er nu uit:



pi_111199548
Optie 1 (relatief simpel en snel, Niet het mooiste resultaat)
Kozijn te verlagen, Dus een paar (nep) balkjes aan de bovenkant om weer 1 sluitend geheel te krijgen. om vervolgens de gips platen hierop te laten aansluiten in en rechte lijn.

Optie 2 (kost de meeste tijd, maar levert het mooiste resultaat)
Kozijn boven de deur weghalen en er weer netjes een wand van maken.
Om vervolgens weer een mooi aansluitend geheel te krijgen als de gipsplaten er in gaan.
My Mind Is The Limit.
Assume the universe is a box,
What is outside the box?!
  zondag 6 mei 2012 @ 12:53:42 #3
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_111199812
Plakplinten aan het plafond? :')
Episch.
Goed verhaal. Lekker kort.
pi_111199882
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 12:53 schreef kabelhaspel het volgende:
Plakplinten aan het plafond? :')
Episch.
Inderdaad. De gene die dat gedaan heeft is eigelijk wel een beetje een held.
  zondag 6 mei 2012 @ 12:56:25 #5
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_111199883
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 12:53 schreef kabelhaspel het volgende:
Plakplinten en laminaat aan het plafond? :')
Episch.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_111199948
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 12:53 schreef kabelhaspel het volgende:
Plakplinten aan het plafond? :')
Episch.
Vind je het niet mooi dan? :-)

Ik ga 'm ook niet voor niets vervangen natuurlijk....
Er heeft een behoorlijk kansloze klusser in dit huis gezeten, maar het meeste is al hersteld gelukkig.
pi_111200054
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 12:44 schreef MDKme2 het volgende:
Optie 1 (relatief simpel en snel, Niet het mooiste resultaat)
Kozijn te verlagen, Dus een paar (nep) balkjes aan de bovenkant om weer 1 sluitend geheel te krijgen. om vervolgens de gips platen hierop te laten aansluiten in en rechte lijn.

Optie 2 (kost de meeste tijd, maar levert het mooiste resultaat)
Kozijn boven de deur weghalen en er weer netjes een wand van maken.
Om vervolgens weer een mooi aansluitend geheel te krijgen als de gipsplaten er in gaan.
Optie 2 klinkt inderdaad goed, maar hoe krijg je dat kozijn op een mooie manier weg?
pi_111200541
Niet.

Je moet de balken doorzaken en hopen dat er geen ankers in zitten. Na verwijderen, dichtmaken met Gibo of gasbetonblokken. Daarna stucadoren. Heidens karwei.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_111200586
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 13:01 schreef BeeJee78 het volgende:

[..]

Optie 2 klinkt inderdaad goed, maar hoe krijg je dat kozijn op een mooie manier weg?
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 13:19 schreef blomke het volgende:
Niet.

Je moet de balken doorzaken en hopen dat er geen ankers in zitten. Na verwijderen, dichtmaken met Gibo of gasbetonblokken. Daarna stucadoren. Heidens karwei.
Dit inderdaad.
My Mind Is The Limit.
Assume the universe is a box,
What is outside the box?!
  zondag 6 mei 2012 @ 13:40:57 #10
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_111201245
waarom niet gewoon het verlaagde plafond er helemaal uit ?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_111201468
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 13:40 schreef DroogDok het volgende:
waarom niet gewoon het verlaagde plafond er helemaal uit ?
Daarmee wordt het boven de deuren niet strakker.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 6 mei 2012 @ 14:04:56 #12
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_111202135
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 13:47 schreef blomke het volgende:

[..]

Daarmee wordt het boven de deuren niet strakker.
denk dat het er een stuk strakker uit zal zien :)
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_111229272
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 13:40 schreef DroogDok het volgende:
waarom niet gewoon het verlaagde plafond er helemaal uit ?
Er lopen een paar leidingen boven. Maar ik ga toch maar eens kijken of ik die niet op een andere manier kan wegwerken.....
pi_111258297
Wat ik zou doen is de architraaf eraf halen en de blinde paneel eruit halen. Sowieso je "mooie" schrootjes eraf halen.
Als het bestaande raggelwerk goed uitgelijnd is, daarop je gipsplaten bevestigen. Gipsplaten zo plaatsen dat het op het hart zit van je deurkozijn. Je blinde paneel dekt de naad af.
Architraaf wat inkorten en er onder tegen je gipsplaten bevestigen, zo ook de blinde paneel. Blinde paneel zou ik met keku (zie afbeelding) inklikken, dan wel van 2 kanten. Je kan je blinde paneel zo plaatsen dat het met het kozijn gelijk staat. Dan ben je ook van die rare hoeken kwijt wat nu "professioneel" beplakt is met plakplinten.



Eventueel kan je doormiddel van een lat, in de opening waar je blindepaneel nu zit, van buiten af een mdf plaat opschroeven dat gelijk ligt t.o.v. je kozijn. schroefgaten opvullen en schuren... Aan de kanten van het mdf een verzet maken waar je dicht kan kitten met elastische overschilderbare kit en het geheel schilderen met het kozijn en je architraaf. Hiervoor heb je dus geen keku beslag nodig, in plaats daarvan gebruik je dus een latje.

Kom je er niet uit dan zal ik wel een tekening maken voor de duidelijkheid.

Succes ermee

Gr NickLatu

[ Bericht 10% gewijzigd door nicklatu op 07-05-2012 19:20:32 ]
pi_111262551
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 19:13 schreef nicklatu het volgende:
Wat ik zou doen is de architraaf eraf halen en de blinde paneel eruit halen. Sowieso je "mooie" schrootjes eraf halen.
Als het bestaande raggelwerk goed uitgelijnd is, daarop je gipsplaten bevestigen. Gipsplaten zo plaatsen dat het op het hart zit van je deurkozijn. Je blinde paneel dekt de naad af.
Architraaf wat inkorten en er onder tegen je gipsplaten bevestigen, zo ook de blinde paneel. Blinde paneel zou ik met keku (zie afbeelding) inklikken, dan wel van 2 kanten. Je kan je blinde paneel zo plaatsen dat het met het kozijn gelijk staat. Dan ben je ook van die rare hoeken kwijt wat nu "professioneel" beplakt is met plakplinten.

[ afbeelding ]

Eventueel kan je doormiddel van een lat, in de opening waar je blindepaneel nu zit, van buiten af een mdf plaat opschroeven dat gelijk ligt t.o.v. je kozijn. schroefgaten opvullen en schuren... Aan de kanten van het mdf een verzet maken waar je dicht kan kitten met elastische overschilderbare kit en het geheel schilderen met het kozijn en je architraaf. Hiervoor heb je dus geen keku beslag nodig, in plaats daarvan gebruik je dus een latje.

Kom je er niet uit dan zal ik wel een tekening maken voor de duidelijkheid.

Succes ermee

Gr NickLatu
Hoi NickLatu,

Bedankt voor je idee, ik kan het alleen niet helemaal volgen.
Als het niet te veel werk voor je is zou een tekening top zijn!
Alvast bedankt!
pi_111354428
Ik zal een tekening maken, duurt ff ivm gebrek aan tijd...

Gr Nick
pi_111376035
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 21:49 schreef nicklatu het volgende:
Ik zal een tekening maken, duurt ff ivm gebrek aan tijd...

Gr Nick
Ik ben heel geduldig :-)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')