abonnement Unibet Coolblue
pi_111065853
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 23:09 schreef SlamD het volgende:

[..]

De prijzen in Sydney vielen toch een beetje tegen?
http://www.domain.com.au/(...)ney/?adid=2008661807

Dit gaat me wel iets te ver ja :')
Anoniem
  woensdag 2 mei 2012 @ 23:50:03 #52
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_111067600
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 23:10 schreef shaderon het volgende:
Manly trekt me wel aan. Ieniemienie huisjes 5 ton en de mooiere huizen 1-2 miljoen.

Ook niet te ver van het cbd.

Mooie locatie en huizen.

http://www.domain.com.au/(...)2009547849&topspot=1

Volgens google maps 30 minuten rijden en volgens de huidige verkeersituatie 45 minuten. Dus is te doen in die regio.
Je zocht binnen 5 a 10 km van het centrum, en nu kijk je naar Newport? Ga dan helemaal naar Palm Beach als je een leuke omgeving zoekt.

Maar, wat Google ook aangeeft, ik geloof nooit dat je in 45 minuten van Newport naar het CBD kan rijden in de spits. Buiten de spits is dat al behoorlijk krap.
pi_111067815
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 23:50 schreef SlamD het volgende:

[..]

Je zocht binnen 5 a 10 km van het centrum, en nu kijk je naar Newport? Ga dan helemaal naar Palm Beach als je een leuke omgeving zoekt.

Maar, wat Google ook aangeeft, ik geloof nooit dat je in 45 minuten van Newport naar het CBD kan rijden in de spits. Buiten de spits is dat al behoorlijk krap.
Waar vind ik de Californië achtige wijken in Sydney. De wat breed opgezette wijken met mooie vrijstaande huizen.

Huidige verkeersituatie zegt nu een uur rijden haha.
Anoniem
  donderdag 3 mei 2012 @ 00:22:53 #54
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_111069021
Bedoel je echt suburbia, zoals in de eerste seizoenen Weeds?
pi_111069343
Ken ik niet? :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoiets en dan zo dicht mogelijk bij het cbd.
Anoniem
  donderdag 3 mei 2012 @ 01:27:00 #56
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_111070722
Dichtbij het CBD lijkt me lastig, maar wellicht heeft iemand anders een idee.
  donderdag 3 mei 2012 @ 01:44:05 #57
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_111071051
Vastgoed kopen in Sydney _O-

De huizenmarkt hier is echt belachelijk. Ik zou het pertinent niet doen, want op de langere termijn kunnen de huizenprijzen echt alleen maar omlaag. De economie zit voorlopig nog in de lift en de huizenmarkt doet het goed vanwege de schaarste (geen cosntruction boom geweest), maar ik geloof niet dat dat zo kan blijven.

Ik heb het geld niet om te kopen hier, dus ik huur. Als je fatsoenlijk in de stad wilt wonen zonder je kamer te delen, moet je rekenen op rond de 300-350 dollar per WEEK voor een kamer. Voor dat geld zit je dan wel in een gebouw met een zwembad, enz.

Vind je dat teveel, dan kan je inderdaad uitwijken naar Surry Hills, Pyrmont of Dalinghurst. Daar lukt het wel voor 250-300.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_111071423
quote:
7s.gif Op donderdag 3 mei 2012 01:44 schreef star_gazer het volgende:
Vastgoed kopen in Sydney _O-

De huizenmarkt hier is echt belachelijk. Ik zou het pertinent niet doen, want op de langere termijn kunnen de huizenprijzen echt alleen maar omlaag. De economie zit voorlopig nog in de lift en de huizenmarkt doet het goed vanwege de schaarste (geen cosntruction boom geweest), maar ik geloof niet dat dat zo kan blijven.

Ik heb het geld niet om te kopen hier, dus ik huur. Als je fatsoenlijk in de stad wilt wonen zonder je kamer te delen, moet je rekenen op rond de 300-350 dollar per WEEK voor een kamer. Voor dat geld zit je dan wel in een gebouw met een zwembad, enz.

Vind je dat teveel, dan kan je inderdaad uitwijken naar Surry Hills, Pyrmont of Dalinghurst. Daar lukt het wel voor 250-300.
Ze gingen toch massaal nieuwe wijken maken om de 30 miljoen inwoners in 10 jaar ofzo te bereiken?

Is het in melbourne net zo dramatisch met de prijzen als in Sydney?

Hoe kunnen al die mensen zich huizen van miljoenen dollars veroorloven?

Huren ga ik dan zeker doen in de eerste jaren van mijn studenten periode, maar ik ben graag toekomst gericht bezig. :)
Anoniem
  donderdag 3 mei 2012 @ 02:10:13 #59
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_111071466
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 02:06 schreef shaderon het volgende:
Hoe kunnen al die mensen zich huizen van miljoenen dollars veroorloven?
Dat vraag ik me ook wel eens af, maar denk dat op de lange termijn heel veel mensen gigantisch het schip in gaan.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_111071754
quote:
7s.gif Op donderdag 3 mei 2012 02:10 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook wel eens af, maar denk dat op de lange termijn heel veel mensen gigantisch het schip in gaan.
Oke heb het een en ander opgezocht. Het zijn vooral huurwoningen waar de meeste mensen soms zelfs 75% van hun loon aan uitgeven. Andere mensen delen het huis weer met andere. Zelden zie je iemand alleen wonen. De 'starters' beginnen in de buitenwijken.
Anoniem
pi_111071788
quote:
7s.gif Op donderdag 3 mei 2012 02:10 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook wel eens af, maar denk dat op de lange termijn heel veel mensen gigantisch het schip in gaan.
Dubbel inkomen, goede salarissen, overwaarde in huidige woning -> $$$

De markt is al een tijdje aan het dalen. De schade voor woninging in goede locaties zal beperkt blijven, hopen we dan maar. En anders wonen we in een woning die in een paar jaar is afbetaald en waar we nog jaren goed kunnen wonen.

Het grote probleem met huren hier is dat je als huurder nauwelijks beschermd bent. Het is totaal het tegenovergestelde van in Nederland. Als je pech hebt kun je ieder jaar verhuizen. Die onzekerheid gaf voor ons de doorslag om te kopen.
  donderdag 3 mei 2012 @ 02:50:04 #62
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_111071974
Ik denk ook dat de mijnindustrie een grote invloed heeft op de hoge huisprijzen. Velen gaan eerst even een paar jaar beulen in de mijnen, en dat levert een behoorlijke aanbetaling op.

Volgens een kennis moet hij zijn werknemers (bouwvakkers) ook belachelijk veel betalen, omdat ze anders dreigen naar de mijnen uit te wijken.
  donderdag 3 mei 2012 @ 02:54:21 #63
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_111072001
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 02:34 schreef anarchitect het volgende:
Het grote probleem met huren hier is dat je als huurder nauwelijks beschermd bent. Het is totaal het tegenovergestelde van in Nederland. Als je pech hebt kun je ieder jaar verhuizen. Die onzekerheid gaf voor ons de doorslag om te kopen.
Dat is waar. Ik heb net een 'lease' getekend voor een jaar, maar ik ga er nu al vanuit da tik na dat jaar kan opkrassen, omdat de huur verhoogd wordt naar een bedrag dat ik niet kan ophoesten.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_111073340
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 02:34 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Dubbel inkomen, goede salarissen, overwaarde in huidige woning -> $$$

De markt is al een tijdje aan het dalen. De schade voor woninging in goede locaties zal beperkt blijven, hopen we dan maar. En anders wonen we in een woning die in een paar jaar is afbetaald en waar we nog jaren goed kunnen wonen.

Het grote probleem met huren hier is dat je als huurder nauwelijks beschermd bent. Het is totaal het tegenovergestelde van in Nederland. Als je pech hebt kun je ieder jaar verhuizen. Die onzekerheid gaf voor ons de doorslag om te kopen.
Ik heb daar eens een beetje feitenonderzoek naar gedaan :)

Veel starters beginnen met een 'investment pand' te kopen dat te verhuren. Voordeel: rente fiscaal aftrekbaar, alle andere kosten ook, pand fiscaal afschrijven. In de tussentijd huren ze zelf ergens iets bescheidens of delen ze een kamer/huis. Op die manier bouwen ze (fiscaal gefacilieerd) vermogen op. Niet gehinderd door al te veel wettelijke beperkingen inderdaad. Is ook een beetje de nationale sport (samen met 'entertaining' ;) ). Verder denken Ozzies in de steden kennelijk heel makkelijk over schuld en groei voor altijd :)

Op plekken als Sydney eastern suburbs geldt bovendien dat er veel instroom is van Japans, Chinees en Russisch geld. Voor de laatste twee geldt dat buitenlands vastgoed zekerder geacht wordt dan een banksaldo in eigen land - of dat het geld simpelweg niet te verantwoorden is in eigen land ;)

Schaarste speelt daar ook een rol. Er is simpelweg geen enkele plek om iets bij te bouwen, hooguit kunnen oude panden vervangen worden. En het is een lifestyle choice van mensen die het zich kunnen veroorloven, en inderdaad een substantieel deel van hun inkomen ervoor over hebben om in een wereldstad te wonen en 's ochtends eerst naar het strand te kruipen voor een surf of een duik in de rockpool, tussen soortgenoten (phun intended :) ). Voor mensen die daar wonen is een goedkoper huis in de wild wild west simpelweg geen optie. Nog afgezien van reistijden.

Ga een uur buiten Sydney, en de prijzen (en de markt) wordt heel anders.

De lonen in technisch/tradie en zorggerelateerde beroepen liggen inderdaad een stuk hoger, maar functies die in Nederland hoog betaald worden (dienstverlenend zoals juristen, accountants etc.) een stuk lager (althans bruto; netto zal het niet zo veel uitmaken). Zelfs met de huidige dure $.

Gevoelsmatig zeg ik dat een dubbele m2 prijs ten opzichte van Amsterdam niet zo realistisch is, maar objectief zie ik daar niet zoveel verandering in komen tenzij er een majeure mindshift plaatsvindt. Als mensen in Nederland klagen dat de huizen te duur zijn, denk ik wel eens 'wft'? (ook gebaseerd op ervaring met andere wereldsteden overigens) :)
pi_111091853
Feit is dat Sydney 1 van de duurdere steden is ter wereld. Het huur wat je per week betaald en wat je ervoor terug krijgt is de prijs daarvan veel te hoog. Maar goed, IEDEREEN wil in Sydney wonen (wie niet ;)) dus die prijzen zullen voorlopig omhoog schieten.

En kopen.... als je een paar miljoen heb kan je leuk wonen. Maar ik ga geen halve miljoen betalen voor een 2 persoons appartementje.

God mijn Nederlands... :')
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:21:28 #66
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_111092502
Dinosaur, dat is een interessante analyse en verklaart ook waarom ik zo'n goeie deal heb voor mijn huidige unit midden in de stad (2 bed, 2 bath, gemeubileerd, in een superstrak gebouw met zwembad en gym, vlakbij Wynyard). De eigenaar, die het ding normaal voor 830 per week verhuurt, kon het zich absoluut niet veroorloven om het langer leeg te hebben en ging dus overstag voor ons bod van 780.

Zou best wel eens kunnen komen omdat hij een giga hypotheek op dat pand heeft dus. Eye opener!
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_111093520
quote:
14s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:21 schreef star_gazer het volgende:
Dinosaur, dat is een interessante analyse en verklaart ook waarom ik zo'n goeie deal heb voor mijn huidige unit midden in de stad (2 bed, 2 bath, gemeubileerd, in een superstrak gebouw met zwembad en gym, vlakbij Wynyard). De eigenaar, die het ding normaal voor 830 per week verhuurt, kon het zich absoluut niet veroorloven om het langer leeg te hebben en ging dus overstag voor ons bod van 780.

Zou best wel eens kunnen komen omdat hij een giga hypotheek op dat pand heeft dus. Eye opener!
Geven ze daar blijkbaar makkelijk hoge mortgages?
Anoniem
pi_111093523
Iemand toevallig op dit moment, net als ik, in west australie?
Find your prince, before you start kissing frogs
pi_111093727
quote:
14s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:21 schreef star_gazer het volgende:
Dinosaur, dat is een interessante analyse en verklaart ook waarom ik zo'n goeie deal heb voor mijn huidige unit midden in de stad (2 bed, 2 bath, gemeubileerd, in een superstrak gebouw met zwembad en gym, vlakbij Wynyard). De eigenaar, die het ding normaal voor 830 per week verhuurt, kon het zich absoluut niet veroorloven om het langer leeg te hebben en ging dus overstag voor ons bod van 780.

Zou best wel eens kunnen komen omdat hij een giga hypotheek op dat pand heeft dus. Eye opener!
Biedt 'm maar eens aan om een deel onder tafel te betalen, wedden dat het nog een tandje minder kan dan ;) Rent is belast, he :)

Een voorbeeld waarvan ik de bedragen weet.
Unit 550k$, financiering met 20% eigen geld, dus 440k$ hypotheek. Rente zal een 7% zijn, dus jaarlijks 31k$ aan rente. Plus 1.2k$ strata fees per maand, en stel 1k$ aan city council etc. Dan zijn de kosten jaarlijks een slordige 37k$, dat is 700$ per week.

Zo'n pand doet ongeveer 550$ aan huur per week. Het is dan ook niet kostendekkend, de winst moet komen uit belastingaftrek en apprecation. Met leegstand gaat het hard verkeerd dan.
pi_111112831
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Een voorbeeld waarvan ik de bedragen weet.
Unit 550k$, financiering met 20% eigen geld, dus 440k$ hypotheek. Rente zal een 7% zijn, dus jaarlijks 31k$ aan rente. Plus 1.2k$ strata fees per maand, en stel 1k$ aan city council etc. Dan zijn de kosten jaarlijks een slordige 37k$, dat is 700$ per week.
Het is nog erger: stamp duty bij aankoop, onderhoud, rioolrecht, wateraansluiting, land tax afhankelijk van hoe je het pand hebt gekocht en hoeveel panden je hebt en de staat waar je woont, eventueel kosten voor een accountant, fees voor een property manager (7%+ van de huur), en landlord en building verzekering. Afschrijving is beperkt tot een aantal jaren en geldt niet voor oudere panden. Reken op een maand huur voor body corporate fees.
quote:
Zo'n pand doet ongeveer 550$ aan huur per week. Het is dan ook niet kostendekkend, de winst moet komen uit belastingaftrek en apprecation. Met leegstand gaat het hard verkeerd dan.
Negative gearing is populair omdat je verlies belastingaftrekbaar is maar je ondertussen wel je pand meer waard hoopt te zien worden. Het gaat veel mensen ook om een inkomensstroom voor later. Nu is er misshien nog een verlies, over een aantal jaar als de hypotheek afgelost is en de huren verder omhoog zijn gegaan is het een mooi appeltje voor de dorst.
pi_111112901
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:43 schreef Kings het volgende:
Iemand toevallig op dit moment, net als ik, in west australie?
Ja ik volgende week, voor werk ;( Probeer er nog onder uit te komen. WA is leuk hoor, maar ik woon in Brisbane en dus even heen en weer kost je 10 uur in het vliegtuig.
pi_111117060
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 23:51 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Ja ik volgende week, voor werk ;( Probeer er nog onder uit te komen. WA is leuk hoor, maar ik woon in Brisbane en dus even heen en weer kost je 10 uur in het vliegtuig.
Het ligt inderdaad echt mega afgelegen. Ik zit hier zes maanden voor werk, maar ga na afloop nog een maandje de oostkust bekijken.

Niet dat ik denk dat het daar beter is hoor, de natuur is hier echt prachtig en er valt hier genoeg te doen. Het is alleen ff wennen aan het autocultuurtje hier. Je kunt weinig beginnen als je er zelf niet een hebt...
Find your prince, before you start kissing frogs
  vrijdag 4 mei 2012 @ 06:20:11 #73
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_111117075
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 05:59 schreef Kings het volgende:

[..]

Het ligt inderdaad echt mega afgelegen. Ik zit hier zes maanden voor werk, maar ga na afloop nog een maandje de oostkust bekijken.

Niet dat ik denk dat het daar beter is hoor, de natuur is hier echt prachtig en er valt hier genoeg te doen. Het is alleen ff wennen aan het autocultuurtje hier. Je kunt weinig beginnen als je er zelf niet een hebt...
WA is prachtig O+ Vind zelf Coral Bay schitterend. Een walvishaai gezien daar tijdens het snorkelen :7
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_111117305
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 06:20 schreef star_gazer het volgende:

[..]

WA is prachtig O+ Vind zelf Coral Bay schitterend. Een walvishaai gezien daar tijdens het snorkelen :7
Ja? Lijkt me heel gaaf om daar eens te gaan snorkelen. Heb wel al wilde dolfijnen gezien toen ik over het strand wandelde. En bijna een Emoe aangereden, wat een trage reactie hebben die beesten!
Find your prince, before you start kissing frogs
  vrijdag 4 mei 2012 @ 08:10:47 #75
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_111117525
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 07:38 schreef Kings het volgende:

[..]

Ja? Lijkt me heel gaaf om daar eens te gaan snorkelen. Heb wel al wilde dolfijnen gezien toen ik over het strand wandelde. En bijna een Emoe aangereden, wat een trage reactie hebben die beesten!
Schildpadden, manta roggen, walvishaaien, tijgerhaaien, pijlstaartroggen (hele grote). Er zit daar echt van alles. Ik ging met zo'n tour mee. Normaal gesproken moet je de hoofdprijs betalen voor een walvishaai, maar wij kwamen er toevallig een tegen op onze 'goedkope' tour en mochten van onze gidsen ook het water in. Super mazzel dus, zeker aangezien het buiten 'whale shark season' was :)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')