quote:
Op vrijdag 20 april 2012 07:45 schreef Betty_B het volgende:Kan ik er anders niet een lening van maken; contractje opstellen, termijnen, rente afspreken etc.
Ik stort het bedrag naar het krediet om het dicht te gooien en mijn ouders storten mij iedere maand een termijn om af te lossen?
En ik geef mijn ouders de betaalde rente cash in hun handje zodat het toch een rentevrije lening is. Zou dat werken?

Dat zou prima werken, inderdaad. Je kunt het ook achteraf berekenen, natuurlijk.
Ik heb ooit een bedrag geleend van iemand, en we hadden dat als volgt op papier gezet
Hallmark en X spreken het volgende af:
"X leent aan Hallmark een bedrag van OMG!!!1! euro, te gebruiken om een bancaire lening af te lossen. Dit bedrag wordt afbetaald uiterlijk na X jaar, maar in ieder geval maandelijks vanaf mei 2012, met een maandelijks bedrag van X euro, tenzij in de tussentijd iets anders wordt overeengekomen. De rente wordt achteraf berekend, met het rentepercentage dat X normaliter op haar spaarrekening zou krijgen. Het rente bedrag wordt betaald bij de laatste afbetaling."