ze zijn zelfs de grootste...quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
ZDA is alleen nooit echt groot geworden.
meer leden = meer tienden laten betalen = meer geld... maar ja niet iedereen doet dat blijkbaar..quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De kerk heeft een bottom-up structuur, waarin de leden het via stemmen het voor het zeggen hebben, en niet een top-down structuur. De kerk is op het moment in plaats van rijk eerder in financiele moeilijkheden.
dat zullen ze heus allemaal van hun eigen clubje zeggenquote:Op dinsdag 17 april 2012 22:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
En nogmaals, de theologie is solide. Dat kan ik van de theologie van de getuigen van Jehovah en de mormonen niet zeggen.
Wat is dat precies, een "solide" theologie? Een theologie die volledig op de schrift is gebaseerd (kerygmatisch)? Wat is de rol van dogmatiek in zo'n "solide theologie"? En wie bepaalt dat?quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
En nogmaals, de theologie is solide. Dat kan ik van de theologie van de getuigen van Jehovah en de mormonen niet zeggen.
En wat een significante aantallen op wereldschaal...quote:Op woensdag 18 april 2012 01:51 schreef Scabies het volgende:
[..]
ze zijn zelfs de grootste...
Zevende Dags Adventisten: 16.3 miljoen leden
Mormonen: 14 miljoen
Jehovah's Getuigen: 8 miljoen
Christian Scientist: onder de 1 miljoen
bron: wiki
Nee. En waar wordt het geld wat men wel ophaalt in gestoken?quote:meer leden = meer tienden laten betalen = meer geld... maar ja niet iedereen doet dat blijkbaar..
En ziekenhuizen, waar dienen die voor? Biologische boerderijen? Plaatsen van verkoop van biologische producten?quote:Daarom worden leden ook gestimuleerd om toch 10% van hun inkomen te geven dmv. dit soort publicaties bijvoorbeeld:
http://news.adventist.org(...)h-missing-12-billion
ik citeer:
"This years GTI introduced a new measurement called the Total Tithe Potential, which shows the total tithe that should theoretically be received in a country if all Adventist Church members were faithful in tithing 10 percent of their income. The total tithe potential for 2010 was about $14.1 billion. The same year, the Adventist Church received about $1.9 billion in tithe."
oeps....! dan komen ze nogal wat tekort he!
Pure geldklopperij, de ZDA kerk bezit ook ontiegelijk veel grond, bedrijven, hele ranges van voedingsmiddelen, ziekenhuizen, noem maar op... en als je echt denkt dat de ZDA kerk een doorzichtige bottom-up structuur heeft dan moet je ze maar eens om een financiele audit vragen
En wat een significante aantallen op wereldschaal...quote:Op woensdag 18 april 2012 01:51 schreef Scabies het volgende:
[..]
ze zijn zelfs de grootste...
Zevende Dags Adventisten: 16.3 miljoen leden
Mormonen: 14 miljoen
Jehovah's Getuigen: 8 miljoen
Christian Scientist: onder de 1 miljoen
bron: wiki
Nee. En waar wordt het geld wat men wel ophaalt in gestoken?quote:meer leden = meer tienden laten betalen = meer geld... maar ja niet iedereen doet dat blijkbaar..
En ziekenhuizen, waar dienen die voor? Biologische boerderijen? Plaatsen van verkoop van biologische producten? ADRA, het voornaamste hulpverleningsorgaan, staat hoog in de lijst van hulpverlenende organisaties bij de VN, omdat 80% van elke euro daadwerkelijk naar hulpverlening gaat, vergeleken met bijv. 40% van het Rode Kruis.quote:Daarom worden leden ook gestimuleerd om toch 10% van hun inkomen te geven dmv. dit soort publicaties bijvoorbeeld:
http://news.adventist.org(...)h-missing-12-billion
ik citeer:
"This years GTI introduced a new measurement called the Total Tithe Potential, which shows the total tithe that should theoretically be received in a country if all Adventist Church members were faithful in tithing 10 percent of their income. The total tithe potential for 2010 was about $14.1 billion. The same year, the Adventist Church received about $1.9 billion in tithe."
oeps....! dan komen ze nogal wat tekort he!
Pure geldklopperij, de ZDA kerk bezit ook ontiegelijk veel grond, bedrijven, hele ranges van voedingsmiddelen, ziekenhuizen, noem maar op... en als je echt denkt dat de ZDA kerk een doorzichtige bottom-up structuur heeft dan moet je ze maar eens om een financiele audit vragen
de ZDA kerk is de grootste sekte idd...quote:Op woensdag 18 april 2012 13:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
En wat een significante aantallen op wereldschaal...
tuurlijk! dan moet alle gezondheidszorg, verslavingszorg en liefdadigheid die de Scientology Kerk in derde wereldlanden biedt zeker ook Gods werk en inspiratie zijn!quote:Op woensdag 18 april 2012 13:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
ZDA is 1 van de belangrijkste leveraars van gezondheidszorg wereldwijd, zeker in derde wereldlanden waar men het doorgaans niet zo nauw neemt met hygiene en dergelijke. Is het verkeerd om geld te investeren in goede gezondheidszorg en productie en verkoop van gezond eten voor mensen? Zou dat niet Gods werk en inspiratie kunnen zijn?
^ case in pointquote:Op woensdag 18 april 2012 13:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Als gelovige geloof ik dat God alles geschapen heeft. ik heb niets in de wereld gebracht en zal er ook niets uithalen. Wat ik aan geld verdien en aan andere goederen en rijkdommen heb, heb ik door Gods genade, zijn giften. God vroeg aan de Israelieten 10 procent te geven, de kerk, spiritueel Israel, doet hetzelfde. Iedereen offert iets van zichzelf op voor het grotere goed. Ik heb daar geen problemen mee.
En nog steeds insignificant qua ledenaantal.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:53 schreef Scabies het volgende:
[..]
de ZDA kerk is de grootste sekte idd...
Het is onzin om te stellen dat het geld wat men ontvangt in het welzijn van andere mensen gestoken wordt in plaats van in de eigen zakken?quote:tuurlijk! dan moet alle gezondheidszorg, verslavingszorg en liefdadigheid die de Scientology Kerk in derde wereldlanden biedt zeker ook Gods werk en inspiratie zijn!
wat een onzin redenatie zeg...
Het is op de bijbel gebaseerd ja. Ik geloof in de bijbel. Sekte of geen sekte.quote:omdat je dat gelooft heb je er geen problemen mee om 10% van je inkomen af te staan aan je sekte... daar is dat systeem op gebaseerd idd..
sowieso insignificantquote:Op woensdag 18 april 2012 19:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
En nog steeds insignificant qua ledenaantal.
het punt is dat als je een systeem creeert waar mensen in geloven, je ze zo ver zult krijgen om hun geld af te staan...quote:Op woensdag 18 april 2012 19:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Je hele punt is dat het allemaal om geldgraaierij gaat. Maar als dat geld in ziekenhuizen etc. gestoken wordt, vervalt je punt. Wat mij betreft heb je dus ook geen argument.
ja je gelooft in de bijbel zoals die sekte het uitlegt, zo erg zelfs dat je bereid bent geld af te staan... dat is de hele bedoeling van dat systeem... verbanden leggen waardoor je een unieke groep creeert, het zou niet werken als je het niet zou geloven.quote:Op woensdag 18 april 2012 19:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Op de bijbel ja. Ik geloof in de bijbel. En de bijbel is geen 'sekte'.
Paulus zegt ook:quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
De christen is niet onder de wet, maar onder genade. Tegelijkertijd zegt Paulus: zullen wij zondigen omdat we niet onder de wet zijn, maar onder genade? Het zij verre!
'Zonde' wordt in 1 johannes 3:4 gedefinieerd als 'wetteloosheid'. In engelse vertalingen 'overtreding van de wet'.
Oke, ga dan ook maar liegen, stelen, moorden, vloeken, afgoden dienen, doe je waar zin in hebt, het maakt niets uit. Is dat wat Paulus bedoelde denk je?quote:Op woensdag 18 april 2012 22:23 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Paulus zegt ook:
Galaten 5
3 Ik verzeker u dat iedereen die zich laat besnijden verplicht is om de wet volledig na te leven. 4 Als u probeert door God als een rechtvaardige te worden aangenomen door de wet na te leven, bent u van Christus losgemaakt en hebt u Gods genade verspeeld. 5 Want door de Geest hopen en verwachten wij dat we op grond van geloof als rechtvaardigen worden aangenomen. 6 In Christus Jezus is het volkomen onbelangrijk of men wel of niet besneden is. Belangrijk is dat men gelooft en de liefde kent, die het geloof zijn kracht verleent.
De vergelijking van besnijdenis doortrekkend naar de sabbat zou ik ook kunnen redeneren: als er zo’n halszaak van gemaakt wordt dat heidenen de joodse sabbat naleven, nog wel precies volgens de letter op een zaterdag, iets wat heidenen overigens nooit is opgelegd, ben je ook verplicht de hele joodse wet na te leven, inclusief alle joodse wettische bepalingen ten aanzien van de sabbat en de rest, en Paulus zegt duidelijk wat hij hiervan vindt.
Ook zegt hij:
Galaten 5
1 Christus heeft ons bevrijd opdat wij in vrijheid zouden leven; houd dus stand en laat u niet opnieuw een slavenjuk opleggen.
Nee, dat bedoelt Paulus niet want hij zegt ook:quote:Op woensdag 18 april 2012 22:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Oke, ga dan ook maar liegen, stelen, moorden, vloeken, afgoden dienen, doe je waar zin in hebt, het maakt niets uit. Is dat wat Paulus bedoelde denk je?
Ik denk dat de politie geïnfiltreerd is, dit maal voor de afwisseling niet door de vrijmetselaars, maar door de ZDAquote:Op woensdag 18 april 2012 23:04 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Ik heb een nieuwtje, het zal wel toeval zijn, maar de vlammen van de politie en het 7 Dags Adventisme logo lijken sterk op elkaar, er is echter niet een supersterke overeenkomst, dus ik denk dat het slechts toeval is, maar wat vinden jullie ervan? :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat boek is gesloten in het logo van de politie.quote:Op woensdag 18 april 2012 23:07 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Ik denk dat de politie geïnfiltreerd is, dit maal voor de afwisseling niet door de vrijmetselaars, maar door de ZDA
dat verklaart de strenge controle op verkeersboetes (miereneukerij tov de wet) en de tolerantie ten opzichte van echte criminaliteit.....quote:Op woensdag 18 april 2012 23:07 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Ik denk dat de politie geïnfiltreerd is, dit maal voor de afwisseling niet door de vrijmetselaars, maar door de ZDA
Inderdaad. Wat bedoelde hij dan wel?quote:Op woensdag 18 april 2012 23:03 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Nee, dat bedoelt Paulus niet want hij zegt ook:
Romeinen 13
8 Wees elkaar niets schuldig, behalve liefde, want wie de ander liefheeft, heeft de gehele wet vervuld. 9 Want: ‘Pleeg geen overspel, pleeg geen moord, steel niet, zet uw zinnen niet op wat van een ander is’ – deze en alle andere geboden worden samengevat in deze ene uitspraak: ‘Heb uw naaste lief als uzelf.’ 10 De liefde berokkent uw naaste geen kwaad, dus de wet vindt zijn vervulling in de liefde.
Wat je hier bevestigt is dat men gewoon een andere interpretatie gaf aan de oude Joodse regels om ervoor te zorgen dat de christenen zich er niet echt aan hoefden te houden. Ik betwijfel sterk of die interpretatie van God komt, want ik leg bij kunstwerken ook altijd dit soort diepere interpretaties waarvan ik betwijfel of de kunstenaar dat er ook mee bedoeld heeft....quote:Op woensdag 18 april 2012 23:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Inderdaad. Wat bedoelde hij dan wel?
Waar heeft Paulus het over? Het overtreden van 'de wet', of zoeken gerechtvaardigd te worden door het gehoorzamen van de wet?
Waar is de besnijdenis een symbool voor?
Wat Paulus bedoelt is dat je eigen werken je niet rechtvaardigen, maar Jezus' bloed rechtvaardigt je.
Als je je laat besnijden omdat je gelooft dat je daardoor rechtvaardig gemaakt wordt, ben je verkeerd bezig.
De besnijdenis is een symbool van de besnijdenis van het hart, dat wil zeggen het schrijven van Gods wet in je hart. Je voorhuid is een symbool voor de zonde, het vlees, wat aan je kleeft, en wat door de besnijdenis weggehaald wordt. Daarom zegt Paulus:
1 korinthe 7:19 Besneden zijn is niets en onbesneden zijn is niets, maar het in acht nemen van de geboden van God.
Nee. Als je de profeties leest, zie je dat dat het plan van God al lang vantevoren was. De joodse regels waren een schoolmeester tot Jezus kwam. En toen Jezus was gekomen, was de schoolmeester niet meer nodig, maar het geloof.quote:Op woensdag 18 april 2012 23:14 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Wat je hier bevestigt is dat men gewoon een andere interpretatie gaf aan de oude Joodse regels om ervoor te zorgen dat de christenen zich er niet echt aan hoefden te houden. Ik betwijfel sterk of die interpretatie van God komt, want ik leg bij kunstwerken ook altijd dit soort diepere interpretaties waarvan ik betwijfel of de kunstenaar dat er ook mee bedoeld heeft....
Het klinkt heel mooi en perfect, maar misschien wel iets té perfect, zou het niet toch door mensen bedacht kunnen zijn omdat het zo perfect klinkt? Overigens, als dit in het Oude Testament stond zou het als een soort bewijs kunnen gelden, maar dit heeft men later in het Nieuwe Testament opgeschreven, in feite kan elk mens zo'n theologie uitdenken, dat zou men ook bij de islam gedaan kunnen hebben.quote:Op woensdag 18 april 2012 23:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee. Als je de profeties leest, zie je dat dat het plan van God al lang vantevoren was. De joodse regels waren een schoolmeester tot Jezus kwam. En toen Jezus was gekomen, was de schoolmeester niet meer nodig, maar het geloof.
22 * Maar de Schrift heeft alles onder de zonde opgesloten, opdat de belofte aan de gelovigen gegeven zou worden door het geloof in Jezus Christus.
23 Voordat het geloof echter kwam, werden wij door de wet bewaakt, als gevangenen opgesloten, totdat het geloof geopenbaard zou worden.
24 * Zo is dan de wet onze leermeester geweest tot Christus, opdat wij uit het geloof gerechtvaardigd zouden worden.
25 Maar nu het geloof gekomen is, zijn wij niet meer onder een leermeester.
26 * Want u bent allen kinderen van God door het geloof in Christus Jezus.
Indien de jood alle wetten perfect zou gehoorzamen, zou hij leven volgens de bijbel. Want dan zou hij rechtvaardig zijn.
De menselijke conditie maakt het echter onmogelijk om al die wetten van nature te gehoorzamen. Dat was de grote les.
Dus hebben we hulp van buitenaf nodig - een verlosser. En dankzij Hem worden we gerechtvaardigd, en kunnen we zelf de wet van liefde vervullen.
De profeties geven aan dat er een nieuw verbond zou komen, met een nieuw fundament, en een nieuwe relatie tussen God en mens. Dat is geen kwestie van nieuwe interpretatie, maar vervulling van datgene wat God bedoeld had.
Als men dat in profeties leest, dan kan men dat later zelf tot vervulling laten komen, als een self-fullfilling prophecy. Zo was Jezus zelf ook joods en kan het heel goed dat hij dit zelf ook gelezen had als jood en zichzelf als uitverkorene zag om dit tot stand te brengen.quote:Op woensdag 18 april 2012 23:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De profeties geven aan dat er een nieuw verbond zou komen, met een nieuw fundament, en een nieuwe relatie tussen God en mens en de mens en Gods wet. Dat is geen kwestie van nieuwe interpretatie, maar vervulling van datgene wat God bedoeld had.
Het is perfect. Het is goddelijk en niet door mensen bedacht. Dat is onmogelijk wegens de complexiteit en de overeenstemming tussen oud en nieuw testament.quote:Op woensdag 18 april 2012 23:21 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Het klinkt heel mooi en perfect, maar misschien wel iets té perfect, zou het niet toch door mensen bedacht kunnen zijn omdat het zo perfect klinkt? Overigens, als dit in het Oude Testament stond zou het als een soort bewijs kunnen gelden, maar dit heeft men later in het Nieuwe Testament opgeschreven, in feite kan elk mens zo'n theologie uitdenken, dat zou men ook bij de islam gedaan kunnen hebben.
Je kan altijd alles wegverklaren met toeval inderdaad. De vraag is dan hoe groot de kans is dat zoiets plaats vindt.quote:Op woensdag 18 april 2012 23:22 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Als men dat in profeties leest, dan kan men dat later zelf tot vervulling laten komen, als een self-fullfilling prophecy. Zo was Jezus zelf ook joods en kan het heel goed dat hij dit zelf ook gelezen had als jood en zichzelf als uitverkorene zag om dit tot stand te brengen.
Beste Ali, mensen kunnen complexe talen bedenken en construeren, mensen kunnen complexe machines maken, mensen kunnen complexe muziek maken en literaire meesterwerken schrijven, maar heeft God hiervoor gezorgd? Het zou kunnen, ik sluit het niet uit, maar de mens kan uit zichzelf al complexiteit teweeg brengen, dat wil ik duidelijk maken, en de reden dat het zo complex lijkt kan komen omdat onsamenhangende boeken bij elkaar zijn gebracht om de Bijbel te vormen, en mensen allerlei manieren bedenken om complexe relaties te leggen tussen die boeken zodat hun visie op de bijbel klopt, zo kun je ook een drie-eenheid vinden als je zoekt, maar je kunt hem net zo goed niet vinden, het is maar hoe je de bijbel interpreteert, dit is echter mensenwerk. Dat kan met de bijbel net zo goed zijn, het is in feite een samensprokkeling van oude mythologieën als je je ook verdiept in de Griekse en Mesopotamische mythologie.quote:Op woensdag 18 april 2012 23:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het is perfect. Het is goddelijk en niet door mensen bedacht. Dat is onmogelijk wegens de complexiteit en de overeenstemming tussen oud en nieuw testament.
Mijn pastor is op het moment bezig om alleen met het oude testament aan te tonen dat Jezus de messias was, plus de rest van christelijke doctrine voor zover mogelijk. De vroege gelovigen en Jezus zelf hadden immers ook alleen het OT. Als je frans spreekt, kan ik die studie wellicht mailen als hij klaar is.
De kans is vrij groot dat men een boek bestudeert dat als heilig wordt gezien en van zichzelf gaat geloven dat hij of zij de uitverkorene is waarover in het boek wordt gesproken. Vrijwel iedereen heeft weleens gevoelens een soort uitverkorene te zijn op de wereld, deels om het leven begrijpelijk te maken.quote:Op woensdag 18 april 2012 23:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Je kan altijd alles wegverklaren met toeval inderdaad. De vraag is dan hoe groot de kans is dat zoiets plaats vindt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |