abonnement Unibet Coolblue
pi_109642082
*O*
Edit: Bia heeft ondertussen een opvanggezin, maar we zijn alsnog op zoek naar een nieuw baasje ;)

Let op: dit is niet mijn eigen hond, maar ons vorige opvanghondje, dat bij de huidige eigenaar weg moet. Wij kunnen haar wegens ruimtegebrek niet opvangen, maar ik wil haar toch helpen een nieuw baasje te vinden, want het is zo'n lieffie O+

Naam huisdier: Bia
Soort: hond (teef)
Ras: Portuguêse Podengo Medio, ruwhaar
Leeftijd: waarschijnlijk zo'n 3,5 jaar oud
Dierenpaspoort beschikbaar: ja
Gechipt: ja
Gesteriliseerd/Gecastreerd: Ja
Grootte: klein-middel, komt ongeveer tot je knieën. Was 8 kg.
Datum laatste inenting: onbekend, nog wel geldig
Datum laatste dierenartsbezoek: onbekend, wij zijn in 2011 geweest
Reden dierenartsbezoek in 2011: Jeuk en krabplekjes op de huid
Aard van het beestje: Was in de opvang bij ons een superlieve hond, die het goed met de meeste honden kon vinden en met eigen katten erg lief was. Buiten wilde ze wel achter katten aan en ze was geobsedeerd door konijntjes en ander klein grut. Raseigenschap. Naar ons toe was ze heel onderdanig. Ze kon super aan de riem lopen zonder te trekken, weet niet of dat nu nog zo is. Mee mogen rijden in de auto betekende altijd een groot feest *O*

Informatie van de huidige baas: Is erg lief, luistert goed. Kan niet loslopen, omdat ze dan achter konijnen aan gaat. Kent de commando's nee, blijf, af, plaats en zit. Kruipt erg graag bij je op de bank en is heel dol op knuffelen. Ze is ook zindelijk en kan een paar uur alleen blijven. Is in huis rustig en is geen sloper (niet meer, wat ONS behang is wel kapotgegaan in de opvangperiode ;) ). Kan goed met de andere hond in het gezin opschieten, ook de knaagdieren in hun kooi laat ze met rust. Ze is wel erg bang voor onweer.

Omgang met kinderen: Goed, jong en oud.
Bekende gezondheidsproblemen: Geen
Volgt het dier een speciaal dieet?: Nee
Hoe ben je zelf aan het dier gekomen?: We zijn opvanggezin en kregen haar in mei 2011 in de opvang.
Waarom word er afstand gedaan van het dier?: Ze kan niet loslopen. Loopt dan weg om achter konijntjes aan te racen.
Verdere dingen: Ze heeft een onderbeet (onderkaak voor bovenkaak), maar lijkt er geen last van te hebben met eten. Baas voert wel brokken die met water wat plakkerig zijn gemaakt, dan lijkt ze beter te kunnen eten.

Bia is in 2011 vijf weken bij ons in de opvang geweest. Ze is geboren in Portugal en is zwervend en heel verzwakt in de bossen gevonden en toen naar het asiel gebracht. Daar bleek dat Bia zwanger was. Om haar te redden zijn de pups weggehaald en is Bia geholpen.

Ze heeft wel eens een baas gehad, want ze was zindelijk toen ze als zeer bang hondje bij ons kwam. Ze was bang was voor alles! Eendjes, water, deuren, drempels, vloeren, onze katten, grind... We zijn flink aan het trainen geweest en na 5 weken had ze een nieuw baasje en was ze een stuk zekerder. Ze heeft 9 maanden bij haar andere baasje mogen wonen.

Ze kon perfect aan de riem lopen - zonder te trekken - na slechts een paar weken oefenen en ook de commando's zit, lig en plaats zaten er zo in. Wel vond ze het toen moeilijk alleen thuis te blijven en ik weet niet of dat ondertussen veranderd is.

Ik baal er heel erg van dat haar huidige eigenaar haar wegdoet om zo'n reden :( en baal er nog meer van dat we nu echt geen ruimte hebben, anders mocht ze zo bij ons in de opvang komen O+

Wat beeldmateriaal uit 2011:


Haar eerste dag bij ons, zo bang...


De tweede dag en al vriendjes met de kat O+






FEEST! *O*

Na anderhalve week bij ons


Foto van de huidige baas, hoe ze er nu uit ziet O+

Wie oh wie heeft of weet een plekje voor deze superlieve hond? O+

[ Bericht 0% gewijzigd door gehotseflotst op 29-03-2012 19:01:58 (opvanggezin gevonden) ]
pi_109642231
Wtf? Iemand doet zn hond weg omdat ie niet los kan lopen? Wat is dat voor bullshit?
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_109642246
Inderdaad :'( Helaas maar waar, daarom doet ie Bia weg :'(
pi_109642334
Belachelijk dat ze dat beestje daarom weg doet.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_109642393
:Y Inderdaad.
pi_109642950
Mijn hond kan over t algemeen los. Maar als hij een andere hond ziet is hij pleitos en denkt hij dat het speelkwartier is. Dus voor in drukke parken heb ik gewoon zo'n 8 meter uitloop lijn. Kan me niet voorstellen dat mensen hun hond daarom weg doen. Rare mensen. Zulke moeten geen huisdier nemen.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 29 maart 2012 @ 10:30:18 #7
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_109643300
Wat een schatje O+

Ik heb vroeger een hond gehad die ook achter de konijnen aanging; volgens mij doen ze dat allemaal.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  donderdag 29 maart 2012 @ 10:32:33 #8
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_109643356
Je kan beter het baasje in de etalage zetten :').
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_109643513
Zit volgens mij wel in de meeste honden inderdaad... in Podengo's sowieso, want die zijn gefokt op konijnen jagen. Dacht ik.

Volgens mij is het een baas van de 'oude stempel', dus hier = hier. Ik zou het wel weten als hond zijnde als ik de keuze had tussen OF naar een boos, stampvoetend "HIERRRRRRR"-roepend baasje toe moeten, omdat hij dat wil OF achter een konijntje aan rennen en veel lol hebben *O*

quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 10:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mijn hond kan over t algemeen los. Maar als hij een andere hond ziet is hij pleitos en denkt hij dat het speelkwartier is. Dus voor in drukke parken heb ik gewoon zo'n 8 meter uitloop lijn.
En ZO hoort het inderdaad O+

Kan die baas wel in een etalage zetten, maar denk niet dat iemand voor hem zou komen :P Voor Bia hebben we hopelijk sneller iemand gevonden ;)
pi_109643760
Tof beest! Ik wil zo graag weer een hondbeest, maar helaas kan ik dat nu nog niet combineren met mijn werk :( Is sneu als dat beest dan zoveel alleen is, hoop dat ze snel een lief baasje gaat vinden!
pi_109643811
Helaas :Y We gaan in ieder geval flink voor Bia op zoek!
pi_109643981
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 10:37 schreef gehotseflotst het volgende:
Zit volgens mij wel in de meeste honden inderdaad... in Podengo's sowieso, want die zijn gefokt op konijnen jagen. Dacht ik.

Volgens mij is het een baas van de 'oude stempel', dus hier = hier. Ik zou het wel weten als hond zijnde als ik de keuze had tussen OF naar een boos, stampvoetend "HIERRRRRRR"-roepend baasje toe moeten, omdat hij dat wil OF achter een konijntje aan rennen en veel lol hebben *O*

[..]

En ZO hoort het inderdaad O+

Kan die baas wel in een etalage zetten, maar denk niet dat iemand voor hem zou komen :P Voor Bia hebben we hopelijk sneller iemand gevonden ;)
Pressies dat beest is ook niet achterlijk. Die denkt als ik nu kom krijg ik op m'n donder. Hier werken koekjes vaak wel. Gewoon roepen kom voor. Dat soms een paar keer. En dan krijgt hij wat lekkers omdat hij toch komt. Heeft hier altijd het beste gewerkt.

En als de etalage niet werkt dan maar achter het behang plakken
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 29 maart 2012 @ 12:03:16 #13
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_109646605
Ik heb je even een DM gestuurd :)

Ik zou het wel thuis moeten overleggen maar ik hoop dat je een reactie kan sturen :)
Domo Arigato!
pi_109647064
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2012 10:53 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Pressies dat beest is ook niet achterlijk. Die denkt als ik nu kom krijg ik op m'n donder. Hier werken koekjes vaak wel. Gewoon roepen kom voor. Dat soms een paar keer. En dan krijgt hij wat lekkers omdat hij toch komt. Heeft hier altijd het beste gewerkt.

En als de etalage niet werkt dan maar achter het behang plakken
Haha, inderdaad :P Toen we Bia wegbrachten naar haar baasje (deze dus...) ontsnapte ze ook en toen heb ik vrolijk roepend, huppelend en met mijn armen zwaaiend haar zonder problemen teruggekregen. Maar ik ben dan ook hartstikke leuk natuurlijk :P en ik had geen concurrentie van konijntjes

Hah, zitten hier al genoeg bobbels in het behang (als aandenken aan Bia :P), daar past ie nog wel achter :P

@Black-Ninja: DM teruggestuurd O+ Wat ben je van plan?
pi_109647483
Eehj nu ben ik ook nieuwschierig
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 29 maart 2012 @ 12:23:54 #16
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_109647538
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 12:13 schreef gehotseflotst het volgende:

[..]

Haha, inderdaad :P Toen we Bia wegbrachten naar haar baasje (deze dus...) ontsnapte ze ook en toen heb ik vrolijk roepend, huppelend en met mijn armen zwaaiend haar zonder problemen teruggekregen. Maar ik ben dan ook hartstikke leuk natuurlijk :P en ik had geen concurrentie van konijntjes

Hah, zitten hier al genoeg bobbels in het behang (als aandenken aan Bia :P), daar past ie nog wel achter :P

@Black-Ninja: DM teruggestuurd O+ Wat ben je van plan?
Ik heb je een reactie terug gegeven :)

Ik wil niet vooruit lopen op de zaken want ik moet eerst overleggen maar mogelijk kan ik Bia een tijdelijk liefdevol plekje geven. Helaas is de situatie nu niet geschikt een permanente huisvesting te bieden maar er is genoeg ervaring en liefde om het hem heerlijk naar zijn zin te maken :)

En misschien (hopelijk) kan ik hem nog wel leren om los te lopen :)
Domo Arigato!
  donderdag 29 maart 2012 @ 12:32:25 #17
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_109647879
Wat een ontieglijke domme eigenaar. Ik vind loslopen echt een must, daarom neem ik geen windhond, hoe geweldig ik ze ook vind. Ik hoop dat ze snel een ander baasje vindt, liefst permanent, want maar telkens opnieuw wennen lijkt me echt niks voor zo een diertje.
Leren loslopen zou ik bij een podenco gewoon niet doen. Dat jachtinstinct zit er nou eenmaal in, sommigen kunnen het wel, maar als ze jagen leer je ze dat echt niet af. Dat is nou eenmaal windhond eigen...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_109648037
Wat een rare reden om een hond weg te doen. Helaas heb ik al een hond, en die houd niet zo van andere honden. Ze ziet er wel heel lief uit. Hoop dat er snel een permanent baasje gevonden word.
In life, every ending is a new beginning..
pi_109648156
@B_N: O+ Klinkt goed! Als het niet voor Bia is, dan misschien wel voor een andere hond ;) Ik zal verder even weer via DM met je overleggen!

quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 12:32 schreef oh-oh het volgende:
Wat een ontieglijke domme eigenaar. Ik vind loslopen echt een must, daarom neem ik geen windhond, hoe geweldig ik ze ook vind. Ik hoop dat ze snel een ander baasje vindt, liefst permanent, want maar telkens opnieuw wennen lijkt me echt niks voor zo een diertje.
Leren loslopen zou ik bij een podenco gewoon niet doen. Dat jachtinstinct zit er nou eenmaal in, sommigen kunnen het wel, maar als ze jagen leer je ze dat echt niet af. Dat is nou eenmaal windhond eigen...
Ja, inderdaad. We hebben het uitgelegd, contact gehad met andere Podengo-eigenaren en hun contactgegevens meegegeven. Een van die eigenaren kon haar hond WEL los laten lopen, maar dat heeft 2 jaar geduurd.
Ik wou dat iedereen zich inlas over de raseigenschappen van een hond voor ze die adopteren, maar ja... Wat jij zegt is dus ook de reden waarom er hier geen windhond in komt als 'permanente hond'.

@LaLouchi: dank je!
  donderdag 29 maart 2012 @ 12:40:04 #20
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_109648185
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 12:32 schreef oh-oh het volgende:
Wat een ontieglijke domme eigenaar. Ik vind loslopen echt een must, daarom neem ik geen windhond, hoe geweldig ik ze ook vind. Ik hoop dat ze snel een ander baasje vindt, liefst permanent, want maar telkens opnieuw wennen lijkt me echt niks voor zo een diertje.
Leren loslopen zou ik bij een podenco gewoon niet doen. Dat jachtinstinct zit er nou eenmaal in, sommigen kunnen het wel, maar als ze jagen leer je ze dat echt niet af. Dat is nou eenmaal windhond eigen...
Elke hond kan loslopen :) Het moet gewoon leuker zijn om naar het baasje te komen dan om weg te rennen :)

Ik heb honden leren loslopen die compleet losgeslagen waren :) En een beestje mag wel een eigen willetje hebben als hij losloopt en hij mag ook best achter een konijn of vogel aan rennen maar op het moment dat ik hem roep moet hij zonder twijfel voor mij willen kiezen omdat ik leuker ben dan het konijn of de vogel.
Domo Arigato!
pi_109648219
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 12:40 schreef Black_Ninja het volgende:

[..]

Elke hond kan loslopen :) Het moet gewoon leuker zijn om naar het baasje te komen dan om weg te rennen :)

Ik heb honden leren loslopen die compleet losgeslagen waren :) En een beestje mag wel een eigen willetje hebben als hij losloopt en hij mag ook best achter een konijn of vogel aan rennen maar op het moment dat ik hem roep moet hij zonder twijfel voor mij willen kiezen omdat ik leuker ben dan het konijn of de vogel.
Maar met een Podengo/Podenco is dat wel heeeeeel moeilijk hoor ;) Dat achter konijnen aanhollen zit gewoon zo diep in hun instinct dat je dat bij sommige honden er echt niet uit krijgt. Maar wat je zegt klopt inderdaad: de baas moet gewoon de leukste worden op de een of andere manier :D
  donderdag 29 maart 2012 @ 12:48:04 #22
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_109648468
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 12:39 schreef gehotseflotst het volgende:
@B_N: O+ Klinkt goed! Als het niet voor Bia is, dan misschien wel voor een andere hond ;) Ik zal verder even weer via DM met je overleggen!

[..]

Ja, inderdaad. We hebben het uitgelegd, contact gehad met andere Podengo-eigenaren en hun contactgegevens meegegeven. Een van die eigenaren kon haar hond WEL los laten lopen, maar dat heeft 2 jaar geduurd.
Ik wou dat iedereen zich inlas over de raseigenschappen van een hond voor ze die adopteren, maar ja... Wat jij zegt is dus ook de reden waarom er hier geen windhond in komt als 'permanente hond'.

@LaLouchi: dank je!
Graag gedaan! :) Ik mis gewoon een eigen hond enorm maar helaas is een permanente hond geen optie om meerdere redenen, Dus als ik kan helpen doe ik dat dolgraag :)
Domo Arigato!
pi_109648698
Precies de reden die wij hadden :D Maar we hebben valsgespeeld, want onze tweede opvanghond is nu onze permanente hond, om de reden dat wij nu de mogelijkheid daartoe hadden en we verliefd werden :P

Nadeel van opvanghonden kan wel zijn dat sommige een geschiedenis hebben en niet goed alleen mogen zijn ;)
  donderdag 29 maart 2012 @ 12:54:04 #24
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_109648727
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 12:41 schreef gehotseflotst het volgende:

[..]

Maar met een Podengo/Podenco is dat wel heeeeeel moeilijk hoor ;) Dat achter konijnen aanhollen zit gewoon zo diep in hun instinct dat je dat bij sommige honden er echt niet uit krijgt. Maar wat je zegt klopt inderdaad: de baas moet gewoon de leukste worden op de een of andere manier :D
Sommige honden hebben het wegrennen heel diep er in zitten inderdaad en dan is het vooral belangrijk om niet de moed te verliezen :)

Bij onze labrador was het zelfs zo erg dat als we in de garagebox bezig waren hij op de stoep lag te kijken we er allemaal langs liep en wat er gebeurde. Dan wilde we hem naar de bosjes sturen om een plasje te doen maar dan wilde hij gewoon niet weg omdat hij dan ons niet in de gaten kon houden :P

Als hij dan met pijn en moeite zo ver was dat hij een plasje ging doen dan ging hij om het hoekje gluren om te kijken of hij terug mocht komen :P

Maar toen hij jong was kon hij eigenlijk ook niet loslopen :)
Domo Arigato!
  donderdag 29 maart 2012 @ 12:56:45 #25
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_109648845
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 12:53 schreef gehotseflotst het volgende:
Precies de reden die wij hadden :D Maar we hebben valsgespeeld, want onze tweede opvanghond is nu onze permanente hond, om de reden dat wij nu de mogelijkheid daartoe hadden en we verliefd werden :P

Nadeel van opvanghonden kan wel zijn dat sommige een geschiedenis hebben en niet goed alleen mogen zijn ;)
Grootste probleem voor mij is dat ik erg bang ben voor het verliezen van mijn beestje. Ik ben in de afgelopen jaren mijn hond en mijn 2 fretjes verloren (ouderdom en kanker) en dat heeft zo ongelofelijk veel pijn gedaan dat ik dat eigenlijk niet nog een keer wil mee maken. ;(
Domo Arigato!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')